Седем вдъхновяващи мисли, които не са на Уинстън Чърчил

Седем вдъхновяващи мисли, които не са на Уинстън Чърчил

© Associated Press



С поне 13 милиона думи, изписани в есета, речи, мемоари и трудове плюс една Нобелова награда за литература, Уинстън Чърчил е една от най-цитираните исторически личности. Биографичният филм за него "Най-мрачният час" фокусира портрета си именно върху четирите седмици през май 1940 г., в които новоназначеният министър-председател вдига на бой Великобритания срещу нацистите с три от най-известните си речи. "Той мобилизира английския език и го хвърли в битка", ще каже по-късно за него президента Джон Кенеди (открадвайки цитата от журналиста Едуард Мороу). Самият Чърчил е добре известен с любовта си към остроумните лафове, които често му се приписват, дори когато са чужди цитати.


Днес, в епохата на интернет мемовете и социалните мрежи обаче той направо е шампионът по мъдрости, които не е произнесъл. Ето


седем "вдъхновяващи мисли", които не са на Уинстън Чърчил


"Ако вървиш през ада, не спирай"




Размислите за трудните времена, разбираемо, са най-много сред фалшивите цитати на Чърчил. Но две авторитетни книги, посветени на реалните цитати на британския държавник - Finest Hour: The Journal of Winston Churchill и Churchill by Himself: The Definitive Collection of Quotations, уточняват, че цитатът най-вероятно не е негов и не се намира "никъде из 50-те милиона думи, написани от и за Чърчил".


"Успехът се състои в това да вървиш от една грешка към друга, без да губиш ентусиазъм"


Отново Churchill by Himself класира този цитат сред доста съмнителните изрази на британския министърпредседател. Редакторът, историкът Ричард Лангуърт отбелязва, че другата половина от интернет приписва мисълта на Ейбрахам Линкълн.


Фотогалерия: Уинстън Чърчил, който почина преди 50 години >


Чърчил за войната и финансирането на културата


По време на войната предложили на Чърчил да спести от бюджета за култура, но той отказал с думите "За какво тогава се бием"?


Анекдотът живее в безброй варианти - по Си Ен Ен, Би Би Си, а също и БНТ, но за съжаление е измислен. Според Ричард Лангуърт цитатът може да е произлязъл от две реални случки.


През 1938 г. в свое парламентарно изказване Чърчил посочва, че "...Изкуствата са от основно значение за завършения живот на всяка нация. Държавата има дълг към себе си да ги поддържа и насърчава." По-късно през войната той отказва да евакуира платната от Националната галерия на сигурно място в Канада. Думите му, според дъщеря му, са: "Нищо не бива да се изнася. Скрийте ги в пещери и зимници. Ще ги бием!"


Седем вдъхновяващи мисли, които не са на Уинстън Чърчил

© Associated Press

"Няма такова нещо като добри данъци"


Ако предният цитат е любим на ляво ориентираните хора, то този е споделян понякога отдясно. Действителният цитат обаче е: "Данъците са зло - необходимо зло, но все пак зло, и колкото по-малко имаме, по-добре."


"Ако не си либерал на 25, нямаш сърце. Ако не си консерватор на 35, нямаш мозък"


Мисълта не е на Уинстън Чърчил, но не е и на Джордж Бърнард Шоу, както погрешно я цитира преди време Цецка Цачева. Сайтът Quotes Investigator я е проследил до 1875 г. във Франция, където в книга на писателя Жюл Кларети е приписана на френски юрист и учен на име Анселм Поликарп Батби.


"Докато истината си обуе панталоните, лъжата е обиколила половината свят"


Дори Чърчил да е употребил този цитат, той не е негово дело. Според една част от интернет, сентенцията е изречена от Марк Твен през 1919 г.; по това време обаче Твен вече е мъртъв от 9 години. Ричарт Лангуърт я проследява до държавния секретар на Франклин Рузвелт Кордел Хъл, но Quotes Investigator отива по-далеч, откривайки нейни вариации от 18 век в текстове на Джонатан Суифт и Томас Франклин.


"Най-добрият аргумент срещу демокрацията е петминутен разговор със средностатистическия избирател"


Зрителите на "Най-мрачният час" биха се озадачили от тази мисъл, предвид сцената, в която Чърчил се допитва до общественото мнение в лондонското метро. В действителност, според Международното чърчилово общество, нито думите, нито случката могат да се припишат на Чърчил. Според близките си британският министър председател се е возил на метрото само веднъж в живота си със сигурност не решил съдбата на Европа по време на петминутно пътуване. Казал е обаче - цитирайки неизвестен автор - че "демокрацията е най-лошата форма на управление, като изключим всички други, изпробвани от време на време".


"Най-мрачният час" е по кината от вчера, 2 февруари, а "Дневник" дава шанс на читателите си да спечелят 10 двойни покани за прожекциите със своята киноигра, която продължава до утре вечер.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Не бил казал "няма такова нещо като добри данъци", а "данъците са зло - необходимо зло, но все пак зло, и колкото по-малко имаме, по-добре". Не по врат, ами по шия... Все е истина!

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  2. 2 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3753 Любопитно

    а това дали го е казал :"Ако истината има много страни, то лъжата има много гласове. "

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  3. 3 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2493 Разстроено

    ........ТОЗИ никога не ни е ОБИЧАЛ .......НАС БЪЛГАРИТЕ....!!!!?????......изтъргува ни на СТАЛИН като РАЗМЕННА МОНЕТА.........за СРИНАТАТА С ОСНОВИ СОФИЯ /БОМБАРДИРОВКИТЕ И НЕВИННИТЕ ЦИВИЛНИ ЖЕРТВИ / НЯМА ДА ГОВОРЯ.......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  4. 4 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Чърчил наистина е бил много словохотлив на "мъдри сентенции".
    Още повече такива са му приписвани, без да ги е казвал.

    Но многото приказки не могат да компенсират факта, че Британия влиза във войната като Империя
    и излиза от нея като остров.

    .
  5. 5 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Тактично сте изпуснали цитатите му за България и нас българите.

  6. 6 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#3] от "kesh":

    Като спомевна Сталин да дам един цитат на Чърчил относно Сталин: "He had found Russia working with wooden ploughs and leaving it equipped with atomic piles".

  7. 7 Профил на bran60
    bran60
    Рейтинг: 58 Неутрално

    До коментар [#5] от "bwy56537275":

    Цитатите за българите, за превръщането на София в картофено поле и пр. са фалшиви, но с охота са тиражирани от разни русофилски професори.

  8. 8 Профил на bran60
    bran60
    Рейтинг: 58 Неутрално

    До коментар [#6] от "bwy56537275":

    Този цитат също и фалшификации, опроверган е и от руски изследователи.

  9. 9 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Eдно от най-отблъскващите неща в социалните мрежи е изобилието от готови фрази, чужди мисли и премъдри цитати, гарниращи в повечето случаи битови снимки, нямащи никаква връзка с посланието.
    Често явление е да срещнеш снимка на кифла във фитнес зала, придружена с житейска препоръка от Елиф Шафак или Хелън Филдинг.
    Чърчил там присъства трайно, особено сред мъжката част, като се цитира за щяло и не щяло.
    Цитират го рибари и ловджии, възторжени псевдопатриоти, футболни фенове и подрастващи притежатели на акне.
    Традиционните източници на готови фрази като Паулу Куелю взеха да стават демоде и да отстъпват на нови кумири.

    .
  10. 10 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Огромен и като политик и като личност.
    Някой от решенията му определят съдбите на народи и този век !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  11. 11 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2118 Весело

    До коментар [#9] от "Явор Рг":"Eдно от най-отблъскващите неща в социалните мрежи е изобилието от готови фрази, чужди мисли и премъдри цитати, ..."

    Интернет осигурява достъп до всичко, от съкровища от полезни данни, до кошчета за ментален боклук, като "социалните мрежи"! Ти избираш!
    А по темата, много често, "велики мисли и крилати фрази" се приписват на хора които нямат нищо общо с тях, но... това е живота! ;)

  12. 12 Профил на marko vasilev
    marko vasilev
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До kesh - Едва ли политик от такъв ранг би могъл да вложи подобни емоции,просто за запазеното владение от англо-американците на проливите компенсират руснаците с възможно най-близката територия.Ние нямаме излаз на Бяло море,защото това би означавало Русия да има излаз на същото!

    mV
  13. 13 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3753 Весело

    До коментар [#9] от "Явор Рг":

    тук пък често цитираха Бисмарк , докато не вдянаха какво всъщност е казал

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  14. 14 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6885 Неутрално

    К'во казал - к'во не казал Чърчил - важното е, че с кеф е подписал и харизал България на приятелчето си Сталин!
    Другото бошлаф!

    karabastun1@abv.bg
  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3753 Весело

    До коментар [#14] от "karabastun":

    и както видяхме го е набутал яката

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6885 Любопитно

    До коментар [#15] от "дерибеев":

    Чърчил за България:

    "Европа свършва там, където започват да ядат шкембе чорба".

    "Тия, дето си казват „честита баня“ - те ли са ни обявили война"?

    "За да падне България, трябва да падне само София. Тя трябва да бъде изравнена със земята и в развалините й да се засеят картофи".

    karabastun1@abv.bg
  17. 17 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3139 Любопитно

    До коментар [#16] от "karabastun":
    Знаеш ли точно о коя книга или от коя реч на Чърчил са тези цитати.
    Аз също съм попадал на тях, но винаги без цитиран документ.

    подпис
  18. 18 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6885 Любопитно

    До коментар [#17] от "Иван К":

    Най-вероятно са измислени тези цитати от царската пропаганда по време на ВСВ - ама не случайно са приписани точно на Чърчил, а не на някой друг - да речем на Рузвелт!

    karabastun1@abv.bg
  19. 19 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    В нашенски контекст последната, седма мисъл "7. Най-добрият аргумент срещу демокрацията е петминутен разговор със средностатистическия избирател"ми се вижда много вярна, независимо кой я е произвел.
    Шестата "6. Докато истината си обуе панталоните, лъжата е обиколила половината свят" също я практукуваме тук непрекъснато.

  20. 20 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    Eдно от най-отблъскващите неща в социалните мрежи е изобилието от готови фрази, чужди мисли и премъдри цитати, ...
    —цитат от коментар 9 на Явор Рг

    Снощи при Цветанка Ризова половината от думите на т.н. проф. Иво Христов бяха чужди цитати. Доста си насилих нервната система да го изгледам, но о, чудо, оцелях.

  21. 21 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    След унизителното поражение на Дарданелите , Чърчил намразва още повече юго изтока !
    Урока който е получил от Ататюрк , му държи влага десетилетия !

    Bukalemun
  22. 22 Профил на Weekend Warrior
    Weekend Warrior
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#15] от "дерибеев":Чърчил за България:"Европа свършва там, където започват да ядат шкембе чорба"."Тия, дето си казват „честита баня“ - те ли са ни обявили война"? "За да падне България, трябва да падне само София. Тя трябва да бъде изравнена със земята и в развалините й да се засеят картофи".
    —цитат от коментар 16 на karabastun


    И това са също толкова верни цитати, колкото тези от статията. На бастуните, обаче, можеш всичко да пробуташ. Интересно: как ли пък не му хрумна, че щом толкова много цитати се приписват на Чърчил, както казва статията, може пък и тия за България да са измислени??? Но не би: такава мисъл е далеч от картуната.

  23. 23 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 458 Гневно

    ЧЪРЧИЛ е рожба на английската надменост! През 40г изостави сама Франция срещу Хитлер, след войната ни хариза на другия КАСАП, а сега ни зарибявате с остроумия.Има само един Велик!- Велик, велик е нашият ВОЙНИК-на нож!

  24. 24 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6885 Любопитно

    До коментар [#10] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Огромен и като политик и като личност.
    --------------------------------

    Ти чувал ли си за гражданската война в Гърция, благодарение на Чърчил - и какво е казал за нея !?

    karabastun1@abv.bg
  25. 25 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#9] от "Явор Рг":

    Не знам кога за последно си ходил във фитнес, но "кифлите" са почти изчезнали по тези места.

    Моят любим цитат е: -Колко мъка има по този свят! - казал Муканина и продължил да скубе бялата лястовица.

  26. 26 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    До коментар [#23] от "Peter Stoychev":

    В Ялта , Сталин също е държал много на Гърция , но Чърчил му предложил всичките останали Балкани в замяна на нея .....условие прекалено съблазнително за да бъде отхвърлено !

    Bukalemun
  27. 27 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3254 Неутрално

    Чърчил наистина е бил много словохотлив на "мъдри сентенции". Още повече такива са му приписвани, без да ги е казвал. Но многото приказки не могат да компенсират факта, че Британия влиза във войната като Империя и излиза от нея като остров.
    —цитат от коментар 4 на Явор Рг


    За което е виновен персонално, считания от някои "Огромен и като политик и като личност."
    Огромен е с поразиите , които е направил.
    Доскоро в исторически аспект личността му се издигаше в култ , но вече американски и английски историци почват да пишат за него обективно:

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Чърчил ,_Хитлер_и_ненужната_война

  28. 28 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    След унизителното поражение на Дарданелите , Чърчил намразва още повече юго изтока !Урока който е получил от Ататюрк , му държи влага десетилетия !
    —цитат от коментар 21 на eti mehter


    Чърчил изобщо не е имал сантименти към държави и това е нормално,а провала на десанта при Галиполи и последващата битка единствено го карат да планира внимателно десанта в Нормандия.

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9137 Неутрално

    "Поражението е едно, а позорът – съвсем друго нещо."

  30. 30 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Абе- писал, мазал, късно лягал. Много пил, обилно трил... но кого ли изобщо му пука.

    Фактите са съвършено други:
    1. Най-големият губещ от ВВ2 са страните от Източна Европа, не без дейното участие на дебелака с пурата.
    2. Вторият най-губещ без съмнение е Великобритания, чиято империя се разпада, да му завреш пурата в ...устата
    3. Големите победители са т.нар. "загубили войната"- ФРГ и Япония плюс, разбира се, САЩ.

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  31. 31 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#23] от "Peter Stoychev":

    https://goo.gl/images/RHKXQd
    =========
    Датата е 7 ми декември 1943 та година ....срещата е в Кайро !
    Така Чърчил си отмъщава за позора в Чанаккале , преди 27 години !
    Исмет Иньоню е принуден да седне на една маса с човека който чрез сила неможа ,но чрез дипломация успява да начертае за в бъдеще една Турция ,да бъде управлявана светско превратаджийски .....
    Ататюрк вече не е жив ,но заветите му (преиначени и видоизменени) , се превръщат в един страшен инструмент за Иньоню и кликата му ......
    Така започва половин вековния бич за младата турска Република , осеяна с 14 преврата ......

    Bukalemun
  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    До коментар [#23] от "Peter Stoychev":

    https://goo.gl/images/dLvFe9
    ======
    Пардон ....снимката е грешна ....тоест правилна е за Каиро ,но имах предвид срещата в град Адана (жп гарата , в един вагон) , през 43 та година. ...
    А тази снимка е правилната ....

    Bukalemun
  33. 33 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1743 Весело

    До коментар [#10] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Вие сте грък, нали?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  34. 34 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    Персонално любимият ми: "Не вярвам на статистиките. Освен ако сам не съм ги манипилирал"
    "38% от от българките били били бити от мъжете си" - да, бе да, имате много здраве от бай ви Чърчил.

  35. 35 Профил на ntx20550804
    ntx20550804
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#17] от "Иван К":Най-вероятно са измислени тези цитати от царската пропаганда по време на ВСВ - ама не случайно са приписани точно на Чърчил, а не на някой друг - да речем на Рузвелт!
    —цитат от коментар 18 на karabastun


    Това за кортофената нива не е казано от Чърчил, а от говорителката от българската секция на на радио ББС Влада Карастоянова.

  36. 36 Профил на ntx20550804
    ntx20550804
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Лъжата не е нещо необичайно за Нобеловия лауреат за литература. Майкъл Магеридж, изтъкнат публицист, пише за мемоарите на Чърчил и за всичко, излязло изпод перото му: „Това е журналистика, ораторско изкуство, но не и история!" Лорд Чендос пък казва още: „Чърчил премълчава важни документи, пробутва извадки от други, цитира извадени от контекста фрази, пряко изопачава факти".
    Самият някогашен британски премиер си го казва в минута на откровение: „В историята на великите народи хамбагът играе велика роля!" В езика на Шекспир има една дума, която никой друг народ я няма – хамбаг (humbug). В смислов превод това горе-долу означава: „1. лъжа под благовиден предлог; 2. лъжа, ловко замаскирана като истина".
    Кони Зилиакус, публицист, допълва: „Хамбаг е олицетворението на английското лицемерие, презрение към логиката, самоизмама и умишлено двуличие". Това е!
    http://www.desant.net/show-news/28952

  37. 37 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1743 Весело

    Споменаван с добро и с лошо, много неща казал, прочел и написал, малко от тях авторски, актьор, мотиватор, манипулатор, със сигурност Чърчил е от личностите, белязали ХХ век!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  38. 38 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1743 Весело

    От древността много цитати са приписвани на признати авторитети като гръцки, римски и източни философи. Често става въпрос за фолклор.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  39. 39 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#28] от "slonsco":

    Чърчил изобщо не е имал сантименти към държави и това е нормално
    ========
    И какво ?
    Нима това отношение на англо саксонската външна политика към други части на света трябва да посрещне с примирение ?
    Наскоро от запад пак се спомена за "балканизация" или как беше. ..."балкански синдром".......
    Нима не виждате надменния жаргон на англо саксите ?
    Ми то така се почва .....

    Bukalemun
  40. 40 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Един от най-великите държавни мъже на Британия за цялата ѝ история.
    В най-съдбоносния за страната си момент на ХХ век, е показал, че има нещо в панталоните си. Да се изправиш срещу Хитлер в края на 30-те години на ХХ век, си е бая адреналин:
    "Вие имахте да избирате между войната и позора. Вие избрахте позора. Но вие ще получите и войната!"
    По-малко от година след тези му думи към мин.-предс. Чембърлейн, Чърчил заема поста му и повежда Британия към една от най-непредсказуемите битки на живот и смърт за тази нация:

    "Вие питате, каква е нашата политика? Аз ще кажа: да водим война по море, суша и въздух, с цялата ни мощ и с всичката сила, която Бог може да ни даде, да водим война срещу една чудовищна тирания, никога ненадмината в мрачния и печален списък на човешките престъпления. Това е нашата политика. Вие питате, каква е нашата цел? Мога да отговоря с една дума: победа. Победа на всяка цена, победа въпреки всички ужаси, победа, колкото и дълъг и труден да бъде пътят, тъй като без победа няма оцеляване. Нека това бъде осъзнато, няма оцеляване за Британската империя, няма оцеляване за всичко, което Британската империя е отстоявала, няма оцеляване за вековния порив и импулс за напредването на човечеството към неговата цел".

    "Ще продължим до края, ще се бием във Франция, ще се бием в моретата и океаните, ще се бием с растяща увереност и растяща сила във въздуха, ще отбраняваме нашия остров, каквато и да бъде цената, ще се бием на бреговете, ще се бием на десантните площадки, ще се бием в полетата и по улиците, ще се бием в хълмовете, никога няма да се предадем и дори ако, което не вярвам и за миг, този остров, или голяма част от него, би била покорена и гладуваща, тогава нашата империя отвъд моретата, въоръжена и охранявана от Британския флот, би продължила борбата, докато, в Божието време, Новият свят, с цялата си сила и мощ, настъпи за спасението и освобождението на стария".

    С днешна дата е лесно да се четат такива думи. Друго е да ги зашлевиш в лицето на Хитлер през 1940 г.

  41. 41 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4037 Неутрално

    секи 4ти км

    А има и още...

    Чърчил мислил, мислил, притиснал Сталин в ъгъла в Ялта или Москва
    и дал България на СССР. Документирано на салфетка.

    Но не и Гърция.
    Не и the Former Federation of Yugoslavia.

    "Седем вдъхновяващи мисли, които не са на Уинстън Чърчил"

  42. 42 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3254 Неутрално

    До коментар [#40] от "inn":
    "В най-съдбоносния за страната си момент на ХХ век, е показал, че има нещо в панталоните си. Да се изправиш срещу Хитлер в края на 30-те години на ХХ век, си е бая адреналин"

    Може да е имал нещо в панталоните си , но е съмнително какво е имал между ушите си. Защо е било нужно да се изправиш срещу Хитлер? Какво е защитавал Чърчил, за да обявява война на Германия? Не е ли върховна глупост да обявява война на противник , който не е искал да воюва с него и да става съюзник със смъртния си враг? Резултатите от "мъдростта" на Чърчил е разпад на Британската колониална империя и разпространение на комунизма в половината свят.

  43. 43 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#24] от "karabastun":

    Гражданската война в Гърция е първия епизод от Студената война и се дължи най-вече на СССР, Югославия и България.Една от основните цели е създаването на абсолютно контролирана от комунистите Македония.

    До коментар [#33] от "etty1":

    Да.

    До коментар [#23] от "Peter Stoychev":

    В две последователни войни вие сте от ''другите''.Не ви е виновен Чърчил.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  44. 44 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4037 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Не само в Русия...

    Грузинският банков обирджия Джугашвили е "революционер" през по-предишния век (19ти), министър за нефт и прочее енергетика при СССР,
    баща на народи, съратник на Хитлер, Генералисимус, съквартирант на Ленин в Мавзолей и т.н.

    Какво спечелиха руският и прочее народи от всичко това?

    На г.г. чифте пищови.

    До коментар [#6] от "bwy56537275":
    До коментар [#3] от "kesh":

    Като спомевна Сталин да дам един цитат на Чърчил относно Сталин:
    "He had found Russia working with wooden ploughs and leaving it equipped with atomic piles".

  45. 45 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4037 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Какво е казал?
    Пестете хартия! "Договорите" им не струват.
    Разчитайте на ала-бала и играйте честно с мужика!

    Бисмарк е бил немски пасоль в Петербург, а мужишкото влияние там не е от вчера ;)

    До коментар [#13] от "дерибеев":
    До коментар [#9] от "Явор Рг":

    тук пък често цитираха Бисмарк , докато не вдянаха какво всъщност е казал

  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9377 Неутрално

    Свежи мисли, станали известни, защото са приписани на Чърчил :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4037 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Чърчил е предупреждавал управлящата класа в България по радио Лондон,
    че времето изтича и България трябва да излезе от пакта.

    Представители на Англия и САЩ са преговаряли с представител на правителството за следвоенна България... правителство отдавна проядено с агенти на СССР:

    "Освободителните" мисии на Русия/СССР в и около България,
    от Иван Лилов.

    И да, танкове на непобедима "освободителна" болшевишка армия
    направлявана от Москва били спрети като от магическа сила в България само на двайсетина километра от бленуваното от векове Бяло море.

    Една дума: Чърчил.

    До коментар [#12] от "owr34532301":

    До kesh - Едва ли политик от такъв ранг би могъл да вложи подобни емоции,просто за запазеното владение от англо-американците на проливите компенсират руснаците с възможно най-близката територия.

    Ние нямаме излаз на Бяло море,защото това би означавало Русия да има излаз на същото!

  48. 48 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    До коментар [#28] от "slonsco":Чърчил изобщо не е имал сантименти към държави и това е нормално========И какво ?Нима това отношение на англо саксонската външна политика към други части на света трябва да посрещне с примирение ?Наскоро от запад пак се спомена за "балканизация" или как беше. ..."балкански синдром".......Нима не виждате надменния жаргон на англо саксите ?Ми то така се почва .....
    —цитат от коментар 39 на eti mehter


    Ердоганчик, благодари се на добрата стара Англия, без нея отдавна да сте станали част от Матушката...

  49. 49 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#28] от "slonsco":Чърчил изобщо не е имал сантименти към държави и това е нормално========И какво ?Нима това отношение на англо саксонската външна политика към други части на света трябва да посрещне с примирение ?Наскоро от запад пак се спомена за "балканизация" или как беше. ..."балкански синдром".......Нима не виждате надменния жаргон на англо саксите ?Ми то така се почва .....
    —цитат от коментар 39 на eti mehter


    Балканизация и "балкански синдром" е термин и означава общо взето в голямата си част ирационална вражда на всеки срещу всеки в различни конфигурации и го е имало на Балканите .Не виждам нищо обидно или надменно в термина и използването му.Както използването на термина "стокхолмски синдром" не е обидно за шведите.

  50. 50 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    След унизителното поражение на Дарданелите , Чърчил намразва още повече юго изтока !Урока който е получил от Ататюрк , му държи влага десетилетия !
    —цитат от коментар 21 на eti mehter


    Не знам дали Чърчил си е научил урока, но със сигурност Ердоган и ердоганците не са научили нищо. След ПСВ, империята ви се разпадна, а сега продължавате със същите тъпотии...

  51. 51 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1474 Весело

    Има и една друга негова "мъдрост", която не знам колко е негова:

    "Американците винаги взимат най-доброто решение, след като са опитали всички останали грешни."

    Аз, като фен на историята, намирам доста прилики между Чърчил и настоящия президент на САЩ, но основната е, че и двамата са преминали през всички партии в кариерата си. Затова и не са били любимци на нито една от партиите.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  52. 52 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Защо е било нужно да се изправиш срещу Хитлер? Какво е защитавал Чърчил, за да обявява война на Германия?
    —цитат от коментар 42 на tacheaux


    Британските интереси, разбира се (които не е нужно да са справедливи; а още повече понеже са против българските, затова "по народному" си го мразим. Но всичко това никак не го прави лош британец).

    Не е ли върховна глупост да обявява война на противник , който не е искал да воюва с него и да става съюзник със смъртния си враг? Резултатите от "мъдростта" на Чърчил е разпад на Британската колониална империя и разпространение на комунизма в половината свят.
    —цитат от коментар 42 на tacheaux


    С дата ХХI век си убедителен на макс. С дата 1939 - 40 г. би бил презрян от британците колкото и Чембърлейн. Без мъдростта на Чърчил (по-скоро без топките на Чърчил) половината свят пък би бил просто част от Третия Райх неизвестно колко дълго. Е, няма завършен поданик на Негово (тогава, Нейно - сега) Величество , който да е съгласен с подобно нещо. Да не пропускаме "дребния детайл", че застава срещу Хитлер, когато Източен фронт още няма.

    Що се отнася до "разпространението на комунизма в половината свят" (повтарям, че "отгатванията" постфактум са най-лесни): работата е там, че не разпространението на комунизма е аргумент срещу политиката (и въобще светогледа) на Чърчил, а точно обратното. Речта му на 5.3.1946 г. в Уестминстър колеж, Фултън, щата Мисури, е оставила в дълбок шок присъстващите, за да потвърди правотата си няколко десетилетия по-късно...

  53. 53 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Абе- писал, мазал, късно лягал. Много пил, обилно трил... но кого ли изобщо му пука. Фактите са съвършено други:1. Най-големият губещ от ВВ2 са страните от Източна Европа, не без дейното участие на дебелака с пурата.2. Вторият най-губещ без съмнение е Великобритания, чиято империя се разпада, да му завреш пурата в ...устата3. Големите победители са т.нар. "загубили войната"- ФРГ и Япония плюс, разбира се, САЩ.
    —цитат от коментар 30 на klecho


    Единствения губещ от ВСВ са държавите,останали под болшевишки ботуш,Китай и Северна Корея.10-15 години след ВСВ всички останали живеят несравнимо и в пъти по-добре от преди нея.Колониите са изоставени заради това,че са станали неизгодни,не за друго.Оставени са няколко малки офшорни зони с малко,предимно бяло население и Френска Гвиана заради космодрума Куру.
    Съветската окупация и последващото поставяне на марионетни режими в Източна Европа е било непредотвратимо,или ако е било е било на цена,която демократичните държави не са били склонни да платят,и то цена в човешки животи и страдания.
    И това е нормално и така трябва да бъде,Задачата на държавата е да осигури възможност за възможно най-добър живот на гражданите си,а не да ги праща на смърт заради идеи и интереси на тоя или оня.И аз не бих искал правителството на моята държава да жертва моя и на мои близки живот ,благосъстояние и перспективи в името на каквото и да било и когото и да било.

  54. 54 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    До коментар [#48] от "bez_ime2":

    благодари се
    =========
    Благодари се на този .....благодари се на онзи ......
    Все трябва да сме ви благодарни на такива като вас ....!
    Какво да съм благодарен......че ингиливите са наложили половин вековна военна диктатура в Анадола ли ?
    Изтече им времето .....
    Над 450 тона злато е изнесено от Турция в Англия .....кой на кого трябва да е благодарен ?

    Bukalemun
  55. 55 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Весело

    До коментар [#49] от "slonsco":

    .Не виждам нищо обидно или надменно в термина и използването му.
    ========
    Вие ти знайте ....ваша работа !
    Щом спокойно ги прегръщате подобни реплики и квалификации , и спите спокойно .......приятен уикEND !

    Bukalemun
  56. 56 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Питат мурзилките и разчитат, че и ние сме неграмотни като тях какво бил казал Чърчил за България. Историята е категорична. През ПСВ като шеф на адмиралтейството-най-важното министерство война е водил с колегите и обшественото мнение България да бъде привлечена на страната на Антантата.
    "Ние трябва да спечелим България сега! България е силна, армията ѝ е готова, териториалните ѝ искания са справедливи и хармонизират напълно с принципите на национолстта".

  57. 57 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3254 Неутрално

    До коментар [#52] от "inn":
    "Защо е било нужно да се изправиш срещу Хитлер? Какво е защитавал Чърчил, за да обявява война на Германия?
    —цитат от коментар 42 на tacheaux

    Британските интереси, разбира се (които не е нужно да са справедливи; а още повече понеже са против българските, затова "по народному" си го мразим. Но всичко това никак не го прави лош британец)."

    Там е работата , че не е защитил британските интереси. В резултат на ВСВ Британската колониална империя се разпада. По тази причина той е МНОГО ЛОШ британец.

    "Без мъдростта на Чърчил (по-скоро без топките на Чърчил) половината свят пък би бил просто част от Третия Райх неизвестно колко дълго. "

    Това са твои интерпретации на историята. Ако Англия не беше обявила война на Германия , нямаше да има ВСВ. Нямаше да има 50 милиона жертви. Нямаше да я има и Полша. Тя щеше да е поделена между СССР и Германия. Но Полша не съществуваше като държава и до ПСВ. Беше част от Руската империя на която съюзник във войната беше същата Великобритания , която после лицемерно "защити" Полша, като обяви война на Германия, когато последната я нападна. Какво щеше да стане ако Русия беше не загубила , а спечелила ПСВ с помощта на Великобритания , като съюзник? Нямаше да я има Полша като държава. Щеше да си остане под руско робство.
    Самите англичани вече почнаха да отричат Чърчил , но ти си склонен да го защитаваш, въпреки поразиите , които стори на Великобритания и света.


  58. 58 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    До коментар [#9] от "Явор Рг":

    Съвсем същото са го правели и преди интернет. Тогава е било значително по-кофти, защото не е било никак лесно да докажеш или опровергаеш твърдение.

    С интернета е значително по-добре - стигаш до някакво заключение много по бързо.

  59. 59 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3828 Неутрално

    Още изречени фрази на Уинстън Чърчил:
    http://webstage.bg/li-ri-chni-otkloneniya/1935-uinstan-charchil-za-razkopchanite-pantaloni-kamilite-alkohola-i-rechite.html

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  60. 60 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 819 Неутрално

    След унизителното поражение на Дарданелите , Чърчил намразва още повече юго изтока !Урока който е получил от Ататюрк , му държи влага десетилетия !
    —цитат от коментар 21 на eti mehter


    Ердоганчо, изхвърляш се - както винаги - без да познаваш задълбочено фактите!
    Чърчил е един от идеолозите на десанта при Галиполи/Дарданелите. Решението за тази операция е тактически правилно, но некадърно изпълнено - с което Чърчил няма нищо общо. „Галиполската кампания е ярък пример как една гениална идея се превръща в ужасна катастрофа заради неадекватната подготовка и некадърното командване.“
    Тази битка превръща Ататюрк в национален герой. Той капитализира изключителната си популярност осем години по-късно, когато обявява Турция за република.
    Вие сега се гордеето с него, но рушите всичко, което е постигнал. Идиоти!

  61. 61 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4782 Весело

    До коментар [#16] от "karabastun":

    "Европа свършва там, където започват да ядат шкембе чорба".

    Па да знаеш кво шкембе чорба правят в Белград самооо

  62. 62 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4782 Весело

    До коментар [#53] от "slonsco":

    +++Слончо, слончо, аа говориш като човек и много вярно

  63. 63 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4782 Весело

    До коментар [#53] от "slonsco":

    +++Слончо, слончо, аа говориш като човек и много вярно

  64. 64 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4782 Неутрално

    До коментар [#26] от "eti mehter":

    Което показва какъв стратег е бил. Оставяйки Гърция в рйцете на Сталин, то като се почне от Китай и се стигне до Египет, Сърбия, Германия и Полша всичкото това щеше да бъде комунистическо. И спасяването на Гърция спасява Турция от ръцете на Сталин

  65. 65 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4782 Неутрално

    До коментар [#26] от "eti mehter":

    Което показва какъв стратег е бил. Оставяйки Гърция в рйцете на Сталин, то като се почне от Китай и се стигне до Египет, Сърбия, Германия и Полша всичкото това щеше да бъде комунистическо. И спасяването на Гърция спасява Турция от ръцете на Сталин

  66. 66 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3946 Неутрално

    До коментар [#42] от "tacheaux":

    Ако прочетен средния абзац от №40, може би ще ти стане ясно че в света има и хора с принципи, за които демокрацията е по-скъпа от временни сделки.
    Една доста елементарна икономическа логика е, че Британската Империя не е могла да бъде запазена във вида в който е съществувала, с милиардна Индия, бунтуваща се Африка и т.н. Реално сега Британската Общност е едо далеч по-икономично и ефективно образувание. Иначе защо демокрации като Канада или Австралия да се придържат към остарели традиции?

  67. 67 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#40] от "inn":

    Чел съм я ..Блестяща реч и то - в онези години ...Британия е сама тогава, не забравяйте ...

    BIG AL
  68. 68 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#40] от "inn":"В най-съдбоносния за страната си момент на ХХ век, е показал, че има нещо в панталоните си. Да се изправиш срещу Хитлер в края на 30-те години на ХХ век, си е бая адреналин"Може да е имал нещо в панталоните си , но е съмнително какво е имал между ушите си. Защо е било нужно да се изправиш срещу Хитлер? Какво е защитавал Чърчил, за да обявява война на Германия? Не е ли върховна глупост да обявява война на противник , който не е искал да воюва с него и да става съюзник със смъртния си враг? Резултатите от "мъдростта" на Чърчил е разпад на Британската колониална империя и разпространение на комунизма в половината свят.
    —цитат от коментар 42 на tacheaux


    Викаш отнел е нобеловата награда за мир от Хитлер. Ама какви ги говорите само. И сериозно ли мислиш, че Британската империя щеше да съществува още?

  69. 69 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Самите англичани, самата Корона си направи следната проста сметка ...:))
    АКО издръжката , поддържането на една Империя , СТАНЕ по- скъпо, отколкото ПОЛУЧАВАШ от колониите , то , тогава не си струва да я запазваш /колонията, Империята / ...:))

    С други думи - ако трябва да ПЛАЩАШ от джоба си , за да имаш Империя и колониии - няма смисъл от това ...:)) Няма ефект, няма печалба ...:))
    Ами, затова англичаните се отказаха от колониите си ..:)) И сега си иамт Британска общност на нациите ...:))

    BIG AL
  70. 70 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Самите англичани, самата Корона си направи следната проста сметка ...:))
    АКО издръжката , поддържането на една Империя , СТАНЕ по- скъпо, отколкото ПОЛУЧАВАШ от колониите , то , тогава не си струва да я запазваш /колонията, Империята / ...:))

    С други думи - ако трябва да ПЛАЩАШ от джоба си , за да имаш Империя и колониии - няма смисъл от това ...:)) Няма ефект, няма печалба ...:))
    Ами, затова англичаните се отказаха от колониите си ..:)) И сега си иамт Британска общност на нациите ...:))

    BIG AL
  71. 71 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4037 Неутрално

    секи 4ти км

    Великобритания нарочи етническа група за "олигарси".
    Имаш/нямаш милиарди... ако си от етничната група?...

    http://www.mediapool.bg/velikobritaniya-zapochva-proverka-na-parite-na-ruski-oligarsi-news275075.html

  72. 72 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Чърчил не ни е харесвал, въпреки , че сме имали роднинска връзка с английската корона ...
    Но, това не е повод да го обвиняваме, че ни е дал на сталин !!! Сталин просто спира пред Варшава -за 6 месеца !!!- и тръгва надолу - да завладява Румъния и България , и Югославия и т.н..
    В Ялта , вече е късно - сталиновите орди са из Балканите ..Но тогава , все още не е време да се спира войната - за ТОВА !!
    И все пак - Чърчил пише - 25 % - за опозицията в България, с тайната мисъл , че просто ТЯ ще се развие по демократичен път и в края на краищата ще станем свободна страна ..
    КОЙ не изпълнява Ялта ?? Кръволокът сталин , разбира се..Опозицията , тези 25 % - бяха ИЗБИТИ в България ...С две думи ..
    Още повече, че с Никола Петков начело на опозицията- с Лулчев и Пастухов, дори - социалдемократите -, никога другите - комунистите нямаше да спечелят свободни в България ..Никога !! ::)

    Чърчил НЕ ни ДАЛ , като пише партийната история ...Той е написал - 25 % - за опозицията !!! Но, тя е ЛИКВИДИРАНА сталин !!! Това е историята
    И пада ....желязната завеса ... ...

    BIG AL
  73. 73 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#23] от "Peter Stoychev":

    Франция изоставя Англия, а не обратно. На практика Англия сама обявява война на Хитлер.
    Чърчил е велика личност, но филма не ми хареса. Мисля, че в някакъв смисъл са се изгаврили. Показали са го едва ли не като сенилен старик.
    На мястото на режисьора бих използвала документални кадри на важните му речи пред парламента и по радиото. Актьорът, изпълняващ ролята не съумява да имитира говора му, въпреки че уж бил слушал документални записи десетки пъти.
    https://www.youtube.com/watch?v=fKBR0igDPfM

  74. 74 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Септември месец 1944 година , се освобождава Франция !! А сталин влиза в ..някаква си България ..
    Уви, не сме били толкова ценни , тогава ..

    Ще има ОЩЕ 8 месеца - война , военни действия на живот и смърт..Как да не ни "даде" Чърчил тогава ?? А и после изненадващо губи изборите , Рузвелт почива и се забравя - какви са уговорките и съгласията ..Рузвелт е разчитал, че по- късно, като добър човек, честен - ще се разбере със сталин и....така пропадаме ..:))

    BIG AL
  75. 75 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 843 Весело

    “Courage is rightly considered the foremost of the virtues, for upon it, all others depend.”
    Само този лаф да не го пипате с мръсните си разследващи ръчички, защото най-много му прилича на сър Уинстън, лорд Чърчил.

  76. 76 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4037 Неутрално

    секи 4ти км

    дрън, дрън...
    Великобритания се страхувала главно от Германия.

    Великобританската Корона е сред първите държави признали СССР.
    Това означава гъвкавост (или ако предпочиташ - лицемерие).

    Обратно: премиерът Чърчил решително повел империята
    и увлякал други в световен клуб на победители.

    До коментар [#23] от "Peter Stoychev":

    ЧЪРЧИЛ е рожба на английската надменост!

  77. 77 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Весело

    До коментар [#60] от "uporit":

    Чърчил е един от идеолозите на десанта при Галиполи/Дарданелите. Решението за тази операция е тактически правилно, но некадърно изпълнено
    ==========
    Хе ..... :)....прав си !
    Събрал е Чърчил всичко най последно като военна техника ......
    Най модерните военни машини , най дългобойните топове .....взел е хора от цялата империя .....ДОМЪКНАЛ Е ВСИЧКАТА МОДЕРНА ЖЕЛЕЗАРИЯ !!!!!
    Но е претърпял пълно поражение !
    Били потопени последните военни технологии ....френски и английски. ...
    Ти можеш да омаловажаваш колкото си искаш Епопеята на Дарданелите ,но тя и до ден днешен се изучава във много военни академии по света !
    А Чърчил ..... :)....той до края на живота си е умувал , как невъзможното се е превърнало във факт. .....
    Военните специалисти на времето , дори и не са спорили кой ще е победителя , докато флотилии и войници от четирите краища на света са се съсредоточавали към проливите .....

    Bukalemun
  78. 78 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#73] от "nonsens2":

    Франция изоставя Англия, а не обратно.
    ========
    Англия не само че изоставя Франция , но дори и потопява част от флотилията намираща се в северна Африка. .....
    1360 френски моряци умират заради едни английски политически капризи !
    Този коварен ход , е като подарък за Хитлер и Мусолини .
    Цялата военна стратегия на французите претърпява промени , и от север , те са принудени да капитулират а от към юг , да гледат безучастно как италианската морска пехота безпрепятствено навлиза в колониите и .

    Bukalemun
  79. 79 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 843 Весело

    Събрал е Чърчил всичко най последно като военна техника ......Най модерните военни машини , най дългобойните топове .....взел е хора от цялата империя .....ДОМЪКНАЛ Е ВСИЧКАТА МОДЕРНА ЖЕЛЕЗАРИЯ !!!!!Но е претърпял пълно поражение !.
    —цитат от коментар 77 на eti mehter

    Да, ама след това не се отказва и със завидно постоянство, похвална упоритост и нарастваща ефективност продължава да прави десанти, под прикритието на флота на величеството и разбира се с участието на американците. Practice makes perfect, както се казва.

  80. 80 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Днес е 3-ти февруари ...

    """"В памет на Удроу Уилсън - 28 декември 1856 - 3 февруари 1924
    Благодарение нему я има България!
    Малко известен факт в българската история е проваленият опит на Парижката мирна конференция през 1919г.,замислен от нашите съседи Гърция,Сърбия и Румъния за разделянето на България и нейното унищожение. Планът "Венизелос", носещ името на гръцкия министър-председател е одобрен от френския премиер Жорж Клемансо и английския премиер Дейвид Лойд Джордж.
    Само американската делегация,водена от президента Удроу Уилсън не приема този унищожителен план. Решителната съпротива на САЩ спасява България от опита на съседите й да я заличат от картата на Европа.""""

    BIG AL
  81. 81 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Днес е 3-ти февруари ...

    """"В памет на Удроу Уилсън - 28 декември 1856 - 3 февруари 1924
    Благодарение нему я има България!
    Малко известен факт в българската история е проваленият опит на Парижката мирна конференция през 1919г.,замислен от нашите съседи Гърция,Сърбия и Румъния за разделянето на България и нейното унищожение. Планът "Венизелос", носещ името на гръцкия министър-председател е одобрен от френския премиер Жорж Клемансо и английския премиер Дейвид Лойд Джордж.
    Само американската делегация,водена от президента Удроу Уилсън не приема този унищожителен план. Решителната съпротива на САЩ спасява България от опита на съседите й да я заличат от картата на Европа.""""

    BIG AL
  82. 82 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#79] от "Лудколю Деликолев":

    ама след това не се отказва
    ======
    Но ....с турска обеца на ухото !
    И до 6 октомври 1923 та година сами се изтеглят от Истанбул .

    Bukalemun
  83. 83 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1416 Весело

    Чърчил е некадърника на който при Галиполи братчеда Кемал Ататюрк наду шушоните през Първата световна.

    /не се чете/
  84. 84 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3254 Неутрално

    До коментар [#66] от "daskal1":
    "Ако прочетен средния абзац от №40, може би ще ти стане ясно че в света има и хора с принципи, за които демокрацията е по-скъпа от временни сделки."

    Какво пише в средния абзац? Че трябвало да води война срещу една "чудовищна тирания, никога ненадмината в мрачния и печален списък на човешките престъпления." И за да води тази война Чърчил се съюзява с една още по-чудовищна тирания , каквато е Сталинската. За какви принципи и за каква демокрация може да става дума.
    Що се отнася до разпада на Британската империя , за нея помогна много със средства и оръжие бившия съюзник на Великобритания СССР, който не щадеше средства да помага на "национално освободителните" движения в английските колонии.
    Прочети "Чърчил, Хитлер и ненужната война: Как Великобритания загуби своята империя и Западът загуби света" (на английски: Churchill, Hitler and the Unnecessary War: How Britain Lost Its Empire and the West Lost the World ) че да ти станат ясни някои неща.

  85. 85 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    Много ме озадачават винаги русофилите, когато почнат да хулят Чърчил колко бил лош и тъп, защото дал България на Сталин, а под други статии хвалят колко е добър и велик Сталин.

    Страшна умствена гимнастика. Малко като "когато американците/британците са убивали българи през войната това е лошо, обаче когато руснаците са убивали българи това е ОК".

  86. 86 Профил на Elena Georgieva
    Elena Georgieva
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Надали са повече, от тези приписвани на Ванга.

  87. 87 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4604 Неутрално

    До коментар [#77] от "eti mehter":

    Точно така е, когато си прав, нищо не може да се добави.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  88. 88 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4604 Неутрално

    До коментар [#22] от "Weekend Warrior":

    http://bit.ly/2nA5OTy

    Тук има интересна информация, вкл. и за това, че англо-американските самолети са кацали в Украйна да презареждат и България се оказва, че е била бомбардирана със съветски бомби...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  89. 89 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    Англия се е спасила благодарение и на ината на Чърчил.
    Който му е чел спомените ще разбере, че ни е презирал (говори за балканизациш на централна Европа след 1 СВ). За никаква омраза не става дума, а за прагматизъм и подреден свят по виктораински, в който ние имаме място като плебеи и мърша.

    Интересен, имтелигентен и циник (от наша гледна точка).

  90. 90 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4604 Неутрално

    До коментар [#89] от "olimpipanov":

    Чърчил се спаси, благодарение на една среща в Атлантическия, на един кораб, с един президент и подписаната Атлантическа харта. Отделно милионите тонове помощи от САЩ...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  91. 91 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    Не знам дали е цитат от Чърчил ,но го представиха като такъв ,а именно ,че погледнато дългосрочно всички ще сме умрели ,даже и аз ....

  92. 92 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 990 Неутрално

    велик е но не чак толкоз. русия е била далече а германия наблизо и е предпочел по далечния и по-слабия. Ама не е е подозирал коварството на сталин. И вероятно го е осъзнал едва когато сталин нарочно изчаква немците да избият полските борци и чак тогава влиза във варшава!
    Ама е било късно - сталин яко е окупирал източна европа и не е допуснал не 25% ами и 5% друго влияние!
    все пак в сравнение повечето политици стои добре! и от Т. мей и от камеран с безумния му референдум, и от повечето последни президенти на САЩ (освен реган и Буш-ст.) да не говорим за недоразумението тръмп!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK