Филм за нападението на Андерш Брейвик разтърси "Берлинале"

Кадър от "Ютьоя - 22 юли"

© "Берлинале"

Кадър от "Ютьоя - 22 юли"



След бравурния си старт с прекрасния и много смешен анимационен филм на Уес Андерсън "Кучешки остров" 68-ото издание на "Берлинале" бързо смени присмехулната ирония с парещия драматизъм на днешния ден.


U – July 22 ("Ютьоя – 22 юли") на много уважавания норвежки фотограф и режисьор Ерик Попе почти документално възстановява събитията от лятото на 2011 г., когато на красивия, но малък остров Ютьоя масовият убиец Андреш Брейвик застреля 69 младежи и рани много други. Филмът е дълбоко разтърсващ заради уважителното отношение към емоциите на младите хора и особено заради факта, че физическото усещане за страх не се внушава с брутални сцени - такива изобщо няма - а с достоверната изповед на младо момиче, въздействащо като събирателен образ на норвежката младеж.


През първите 18 минути на филма Попе показва непринуденото общуване на младите хора, изпратени от родителите си да прекарат няколко дни в младежки лагер сред природата. През останалите 72 обаче (това е точното времетраене на стрелбата на фашизирания Брейвик) режисьорът проследява колективната агония пред неизвестността. Филмът печели и защото е заснет по т.н.метод на "снимане в един кадър", при който събитията се проследяват в тяхната последователност. Снимките на "острова на смъртта" са продължили само пет дни като всеки ден е сниман по един дълъг епизод. Всички изпълнители са непрофесионалисти, а трима от оцелелите са добавяли свидетелствата си по време на целия работен процес.




"Довлатов"

© "Берлинале"

"Довлатов"


Със смело и оригинално формално решение изненада берлинската публика и изтъкнатият немски режисьор Кристиян Петцолд. В най-новия му филм "Транзит" (по едноименния роман на Ана Зегерс) действието се развива във Франция по време на режима на Виши през Втората световна война. Режисьорът обаче загърбва обичайните правила за историческа достоверност. По оригинален начин той запазва главните перипетии на немския беглец Георг (в ролята Франц Роговски), който, напускайки Париж, се озовава в Марсилия, тогава временна транзитна зона.


Като по чудо Георг успява да се сдобие с идентичността на известен писател, както и с разрешителни, които му дават възможност да замине за Мексико. И като по чудо се влюбва в Мари (в ролята Паула Беер), жената на писателя, чиято идентичност той самият е придобил. Костюмите, както и някои от интериорите напомнят средата на миналия век, но всички екстериори са снимани в днешно време. Така, докато героите се крият от силите на реда или пък пият кафе, навън тече модерен живот със съвременни автомобили и полицаи. Петцолд е направил това достатъчно дискретно, от една страна, за да не страда основната история, а от друга – за да действа като послание. А то е, че независимо от конкретната епоха, по една или друга причина, хората непрекъснато биват обречени на политическо или социално номадство.


От своя страна, в очаквания с голям интерес "Довлатов" на Алексей Герман (младши) духът и облика на Ленинград от 1971 са болезнено автентични. Времето на талантливия писател Сергей Довлатов (в ролята сръбския актьор Милан Марич) преминава в безсмислено обикаляне на редакциите на различни издания, където обаче се отнасят с особена бдителност точно към неговите ръкописи. Станалият известен с близкото си приятелство с Йосиф Бродски, с високата си степен на образованост и с хапливата си ирония Сергей Довлатов (1941–1990) непрекъснато се сблъсква с едни и същи натрапчиво повтаряни инструкции за писане: творбите трябва да отразяват живота на работниците с "позитивизъм и със светло чувство". Изтънченият визуален стил Алексей Герман (младши) отново му е помогнал да разкрие трогателния свят на бохемските интелектуални кръгове в някогашния комунистически Съветски съюз. Тези хора пият много алкохол, непрекъснато пушат цигари, четат стихове, свирят на китара, но и самоубиват - заради безнадежност и дълбоко изстрадан копнеж по свобода. Любимите приглушени цветови гами на Герман (младши) допринасят за изграждането на свят, пълен с носталгия и скръб.


"Ева"

© "Берлинале"

"Ева"


Темата за таланта, който не може да се противопостави на собствената си страст към самоунищожение убедително присъства и в чернобелия "Три дни в Киберон" на немската режисьорка Емили Атеф. В центъра на филма е талантливата Роми Шнайдер (в ролята Мари Боймер). Световно известната австрийка, направила някога шеметна кариера във Франция, действително прекарала известно време в луксозен балнеосанаториум в прочутото курортно селище Киберон, буквално оживява пред очите на зрителите. Мари Боймер, една дълбоко чувствителна и наранена душа на жена, подвластна на алкохол и сънотворни хапчета. В тази своя роля тя наистина е феноменална, а приликата й с Шнайдер е изумителна.


Във филма звучи преобладаващо немска реч, тъй немският журналист и неговия фотограф, озовали се в Камерон, за да интервюират и снимат Роми, а също и нейната близка приятелка Хилде, изпадат в спорове и конфликти. Най-вече за манипулативната роля на пресата, за степента на разголване на личния живот и нуждата от интимни откровения. Емили Атеф отива докрай в разголването на кризата на идентичността у Шнайдер/Боймер, която до края на живота си не е била преодоляна.


В основния конкурс се видяха и няколко откровени провала. Най-големият се оказа шведския "Недвижимо имущество" на режисьорите Аксел Петерсен и Менс Менсон. Филмът, в който една застаряваща собственичка на стандартен жилищен блок се завръща в страната си след дълъг престои в чужбина и започва война на живот и смърт с наемателите му, успя да отблъсне всички. Основната причина за това е съзнателният избор на режисьорите да показват само не особено привлекателни възрастни хора като в същото време правят това по особено грозен начин. Решен изцяло в натрапчиви супер крупни планове, филмът настрои срещу себе си цялата преса, която отказа да повярва в искрените естетически амбиции на неговите създатели.


Макар и не чак толкова екстремно, но приемът на "Ева" на френския режисьор Беноа Жако също се оказа "на ръба". Винаги отличната Изабел Юпер отново играе познатата си роля на "фатална жена". Тук тя се казва Ева и е елитна проститутка. Героинята тотално срива живота на обожаващия я Бертран (в ролята Гаспар Юлиел). Но необяснимата сила на привличане, която се предполага, че Ева трябва да излъчва е някак несъществуваща. Поради тази причина филмът не успява да се издигне на нивото на качествената мистериозна драма. По-малко натовареният с очаквания "Молитвата" на другия французин в официалния конкурс Седрик Кан се оказа доста по-симпатичен. След като успява да се "изчисти" напълно наркозависимият младеж Томас променя първоначалното си решение, а именно да отдаде живота си на Бога, подчинявайки се на религиозни догми и закони. Точно обратното, той тръгва да търси момичето, в което междувременно се влюбил. Един наистина полезен филм, който може да разчита на добра бъдеща комуникация с по-младата публика, за която всъщност е предназначен.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1361 Гневно

    На този изрод (Андерш Брейвик) още ли не са му помогнали да си самоизпусне кръвта от вените????

  2. 2 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3842 Разстроено

    Интересни филми, хубаво е, че норвежците са направи документален филм за клането на деца на остров Ютьоя, което разтърси цялата страна и цяла Европа.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  3. 3 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1819 Весело

    Поредната порция претенциозни безмислици направени с парите на данъкоплатеца. Европейското кино е на светлинни години от американското и азиатското и вместо да ги гони, се забатачва все повече и повече. Естествено сега ще се изрежат един бюлюк "интелектуалци" да обяснят колко по-качествени и "смислени" са европейските бози от американските "екшъни", нищо че няма да гледат и един от гореспоменатите филми. Важно е virtue-signaling да има.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9644 Неутрално

    Ще бъде интересно изживяване и трагично за роднините...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":

    Кое американско кино имате предвид? По комиксите на Марвел? Ха!...

  6. 6 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":

    Те му говорят за Довлатов, то иска "Justice League"

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  7. 7 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Филмите вече се правят за фестивали, а не за публика. След всеки фестивал се леят реки от суперлативи за техниката, за светилата актьори...пуснеш поредния спечелил, гледаш понякога насила........и жалко за загубеното време.

  8. 8 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Хайде все пак да не премълчаваме някои съществени факти.
    Лагерът на острова не е просто младежки лагер, а нещо ката пионерско-комсомолска почивна станция на партията на норвежките социалдемократи. Люпилня на бъдещи партийни кадри.
    Това е причината убиецът да нападне именно там, понеже според него така ще нанесе удар върху партия, с политиката на която не е съгласен.
    Много е удобно да го изкарат "откаченяк".
    Струва ми се, че норвежците още не смеят да анализират причините на случилото се, а без товя не може се решат проблемите, породили касапи като Брейвик.

    властта ражда паразити
  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#8] от "Николай Теллалов":

    мисля, че паралелът между партията на норвежките социалдемократи с нашите бандитски ченгесаро-русофилски БСП, ГЕРБ, ДПС не е много удачен.

  10. 10 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":

    Не правя такъв паралел.
    Но щом повдигаш въпроса, по принцип смятам социалдемократите за идейни лицемери. И то специално скандинавските особено. Причината: по време на режима на Франко именно социалдемократическите правителства в Норвегия, Дания и Швеция наляха средства в испанския туризъм и масово поощряваха летуването в Испания, вкл и организирани почивки за партийни активисти от средно до дисоко ниво.
    По същото време във франкистките затвори гниеха десетки хиляди съидейници на управляващите скандинавски партии.
    Но това е малко встрани от темата.

    властта ражда паразити
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на rsw37525595
    rsw37525595
    Рейтинг: 319 Гневно

    А дали на Берлинале ще се появи филм "Изнасилената Швеция", или " Гинеколозите от Кьолн"?

  13. 13 Профил на Kaloyan Stoychev
    Kaloyan Stoychev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "Николай Теллалов":

    Няма да коментирам до колко твърдението ти за характера на лагера и политическите партии в Норвегия е правилно. Единствено не мога да проумея какво искаш да кажеш с твоя коментар.
    Опитваш се да оправдаеш в каквато и да е степен масово убийство на деца???

  14. 14 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Поредната порция претенциозни безмислици направени с парите на данъкоплатеца. Европейското кино е на светлинни години от американското и азиатското и вместо да ги гони, се забатачва все повече и повече. Естествено сега ще се изрежат един бюлюк "интелектуалци" да обяснят колко по-качествени и "смислени" са европейските бози от американските "екшъни", нищо че няма да гледат и един от гореспоменатите филми. Важно е virtue-signaling да има.
    —цитат от коментар 3 на Тюфлекчия


    Прасето, дори да му покажат чисто и уотно, то пак ще си иска кочината - с ла@ната и мизерията!Та и ти така - като него!
    Кои са последните хубави американски филми, които са толкова "смислени"?!Тези по комиксите, черната пантера или трансформърите?!Дори номинациите за Оскар и всичките му там награди, от година на година, стават все по-зле, да не говорим за печелившите!И именно за това, сериалите набират все повече предимство пред филмите в щатите !
    Гледай си разните му там стойностни екшъни американски и не се обаждай.Ясно е, че посредствеността и глупостта ти, са безгранични!

  15. 15 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Европейското кино е доста специфично и засяга проблеми, които на американците, азиатците и другите не са им толкова познати. Затова и европейското кино трудно излиза извън границите на Европа. Американското кино от друга страна е направено, за да забавлява повече, отколкото да те кара да размишляваш. И затова се продава навсякъде. Но има място за всякакво кино и всякакви вкусове. Уважавайте вкуса на другия, няма такова нещо като "правилно кино" вече. Имаше по байтошово време.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  16. 16 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Европейското кино е доста специфично и засяга проблеми, които на американците, азиатците и другите не са им толкова познати. Затова и европейското кино трудно излиза извън границите на Европа. Американското кино от друга страна е направено, за да забавлява повече, отколкото да те кара да размишляваш. И затова се продава навсякъде. Но има място за всякакво кино и всякакви вкусове. Уважавайте вкуса на другия, няма такова нещо като "правилно кино" вече. Имаше по байтошово време.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  17. 17 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#13] от "Kaloyan Stoychev":

    Нищо не оправдавам.
    Посочвам премълчаното в ревюто на филма.

    властта ражда паразити
  18. 18 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#8] от "Николай Теллалов":

    Напоследък, ако Ви прави впечатление, масово не се задава въпроса "Защо".
    Не знам защо се пропуска почти винаги причината за дадено събитие.

    Вероятно защото ще стартира каскада от следващи въпроси?

    Panta rhei....
  19. 19 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    А дали на Берлинале ще се появи филм "Изнасилената Швеция", или " Гинеколозите от Кьолн"?
    —цитат от коментар 12 на rsw37525595


    Не, там щял да участва българския екшън "Шест кокошки съм заклала"...

    No Pain No Gain
  20. 20 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Европейското кино има толкова дълбоки послания (а често грешни послания), че трябва да имаш 3 висши да ги разбереш. :)

    Докато американското кино залага на простите неща: добро - зло, самоотверженост, героизъм, етц. Е последния филм на Клинт Истууд - 15:17 до Париж.

  21. 21 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Какво значи "бравурния" (старт)?

  22. 22 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#18] от "Molossian":

    (моля, на "ти")

    Напоследък просто повече се забелязва - особено с фейсбуците, където е поощрено плъзгането по повърхността, без задълбаване, задоволяване с първото лесносмилаемо обяснение, давай бързо нататък по лентата, събирай лайкове...

    Далеч съм от мисълта за "конспирация", но е логично осъзнаването, че затъпялата публика е по-удобна и за политическо управление, и да й се пробутват стоки и услуги - накрая ефектът е като от "конспирация"...

    А търсенето на причините, убеден съм, е единствен път към решаване на даден проблем.
    Нещата се усложняват и забатачват, когато СЪЩЕСТВУВАНЕТО на някой проблем НОСИ НЯКОМУ ИЗГОДА. Или безкрайното решаване на даден проблем е станало ПОМИНЪК.

    Навремето Рейгън беше се изпуснал: правителството не решава проблеми, то ги финансира.

    Така че поощряването на незадаване на въпроси е факт. Инак ще лъсне, че много от проблемите са изкуствено поддържани. И че решаването им би "обърнало света".
    Ами да се запитаме: дали светът не заслужава да бъде обърнат, понеже отдавна е наопаки?
    Щом този свят поражда гадове като Брейвик, но по лошо че дава на брейвиците съвсем рационални (нека и безмилостни) мотиви - май е наложително да го обърнем, да се определим последно кое е нормално, а кое сме се излъгали да приемем за нормално

    властта ражда паразити
  23. 23 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#21] от "johnniewalker":

    Русизъм; значи "пресилено бодър"

    властта ражда паразити
  24. 24 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#21] от "johnniewalker":

    Подозирам, че думата е употребена без разбиране какво точно значи

    властта ражда паразити
  25. 25 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":

    не се изказвай неподготвен.
    гледай скандинавски сериали
    или филми.
    мостът, правителството
    или даже the girl with the dragon tatoo.
    има един полски сериал сега го въртят
    по hbo глутница.

  26. 26 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Хайде все пак да не премълчаваме някои съществени факти.Лагерът на острова не е просто младежки лагер, а нещо ката пионерско-комсомолска почивна станция на партията на норвежките социалдемократи. Люпилня на бъдещи партийни кадри.Това е причината убиецът да нападне именно там, понеже според него така ще нанесе удар върху партия, с политиката на която не е съгласен.Много е удобно да го изкарат "откаченяк".Струва ми се, че норвежците още не смеят да анализират причините на случилото се, а без товя не може се решат проблемите, породили касапи като Брейвик.
    —цитат от коментар 8 на Николай Теллалов


    Демек, според вас, не е "откаченяк, а човек с политическа мисия, защото е побрал децата, които да изтрепе? Ами това е оправданието на всеки терорист. Или според вас, другарю, убийството на деца не е чак такава драма, ако са с определени политически възгледи? И сижурно се преживявате като десен, а не като обикновено човече, което прекарва толкова време пред компютъра, че е загубило представа цза базова човечност.

  27. 27 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3842 Весело

    До коментар [#12] от "rsw37525595":

    Чакат тебе да направиш подобен филм. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  28. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3842 Любопитно

    До коментар [#26] от "Petak":

    Всеки, който оправдава клането извършено от крайно десния терорист Брейвик има някакви сериозни проблеми според мен... от всякакво естество - психически, морални, етични и какво ли още не! +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  29. 29 Профил на spectator
    spectator
    Рейтинг: 10 Любопитно

    [quote#26:"Petak"][/quote] Демек, според вас, не е "откаченяк, а човек с политическа мисия, защото е побрал децата, които да изтрепе? Ами това е оправданието на всеки терорист. Или според вас, другарю, убийството на деца не е чак такава драма, ако са с определени политически възгледи? И сижурно се преживявате като десен, а не като обикновено човече, което прекарва толкова време пред компютъра, че е загубило представа цза базова човечност.

    Наистина ли не разбирате смисъла на поста му, или се правите, че не го разбирате? Съвсем различно от това коета сте написали.

  30. 30 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1819 Весело

    Ама как си знам, че всичкото умен и красив ще се изсипе да плюе по поста ми - толкова сте елементарни и предвидими. И ако искате да изглеждате големи интелектуалци, за каквито явно се мислите - не се издавайте, че за вас американското кино се изчерпва с "Марвел" и "Трансформърс". Че е много смешно - не за друго.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  31. 31 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#17] от "Николай Теллалов":

    Въпросът е дали е премълчано и в самия филм, както си мисля и което ми предположение ме отказа да го гледам. Най-вероятно (няма как да съм 100% сигурен, без да съм го гледал) е политкоректен, показва събитията в удобната плоскост, което би намалило от тежестта му на "почти документално възстановява събитията"...

  32. 32 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    До коментар [#26] от "Petak":Всеки, който оправдава клането извършено от крайно десния терорист Брейвик има някакви сериозни проблеми според мен... от всякакво естество - психически, морални, етични и какво ли още не! +++
    —цитат от коментар 28 на Иво


    Така е. Животът не е честен.

    Пиночет уби 3000 и направи Чили приятна страна за живот и работа спрямо съседите си. Кастро уби 100 000 и превърна Куба в кочина. И накрая Кастро с Папата, Кастро в ООН, Кастро с Оланд и рев, сополи и цветя кат пукна.

  33. 33 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#8] от "Николай Теллалов":

    Uno momento per favore! Аз също не харесвам каквото и да, което съдържа в името си думата "социал". Но това не означава, че има нешо, което може да оправдае убийството на хора заради политическите им възгледи, още повече на деца.
    Намирам за много притеснително, даже ужасно това, че се изказва такова мнение и е то е харесано от толкова много хора. Събудете се и се поставете на мястото на тези деца и техните родители! Ако утре някой дойде и убие вашето дете заради вашите политически възгледи, ще го оправдаете ли?!!

  34. 34 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#13] от "Kaloyan Stoychev":

    Много уместен коментар! Хората, които са ти сложили минуси за мен са абослютни кретени! Искам да видя дали "Дневник" ще изтрие коментра ми зараду думата "кретени" и в същото време ще остави коментара, който оправдава убийството на деца.

  35. 35 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1512 Любопитно

    Това да се използват непрофесионални актьори в съвременни социални филми май става мода. Гледах 2 такива филми с участници германски социални работнички и емигранти афгани. Специално се изтъква че са непрофесионални, всякаш така е по достоверно.

  36. 36 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#26] от "Petak":

    Той, колегата Теваллов ти е отговорил, ама ти не си разбрал. Прочети му отново постовете.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3842 Любопитно

    До коментар [#34] от "tiger":

    Съгласен съм с вашият коментар. Не знам дали знаете, че това е поредната статия по тази тема (ужасното убийство на норвежките деца на остров Ютьоя) в коментарите на която има разни крайно десни малоумници (аз ще изплзвам малоумници, а не кретени), които оправдават тяхно убийство и защитават терориста Брейвик. Даже имаше един на име Venci4, който обяви терориста Брейвик за герой! Твъреше, че той видиш ли щял да бъде пресрочно пуснат от затвора, и щели да му издигнат приживее още паметник в Норвегия! Разбира те ли за какви идиоти става на въпрос!?

    П.П.
    Само едно уточнение за да не стават недоразумения, не смятам Николай Теллалов за малоумник. В коментара си имах предвид други хора, а не него.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  39. 39 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#23] от "Николай Теллалов":

    Мерси, наистина не я знаех.

  40. 40 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Интересни филми, хубаво е, че норвежците са направи документален филм за клането на деца на остров Ютьоя, което разтърси цялата страна и цяла Европа.
    —цитат от коментар 2 на Иво


    Филмът НЕ е документален. Първо чети, после пиши!

  41. 41 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Поредната порция претенциозни безмислици направени с парите на данъкоплатеца.
    —цитат от коментар 3 на Тюфлекчия


    И как отсъди толкоз тежко, без да си гледал нито един от филмите?!
    Тюфлекчията да си гледа тюфлеците! Аман от нахални илитерати!

  42. 42 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#13] от "Kaloyan Stoychev":Нищо не оправдавам.Посочвам премълчаното в ревюто на филма.
    —цитат от коментар 17 на Николай Теллалов


    "Ревюто" е за филма, а не за политическата обстановка в Норвегия.
    Павлина Желева е кинокритик, а не политолог.

  43. 43 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Какво значи "бравурния" (старт)?
    —цитат от коментар 21 на johnniewalker


    Има речник на чуждите думи - вкл. в интернет.
    Моля не ни занимавайте с Вашето невежество!

  44. 44 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#37] от "von_seeckt":

    Причините трябва да се търсят и мен също ме дразнят тенденциозни филми, които представят едностранчиво нещата и не ги обясняват в детайл. Но изказът на този господин и неговата формулировка в голяма степен звучат като оправдание за убийството, да не коментирам, че не прочетох някой да изрази съжаление за убитите деца или да каже, че това е ужасно престъпление, независимо от какво е провокирано.

  45. 45 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3842 Весело

    Филмът НЕ е документален. Първо чети, после пиши!
    —цитат от коментар 40 на uporit


    Хехехе... добре, ето чета и цитирам направо от статията:
    "U – July 22 ("Ютьоя – 22 юли") на много уважавания норвежки фотограф и режисьор Ерик Попе почти ДОКУМЕНТАЛНО възстановява събитията от лятото на 2011 г., когато на красивия, но малък остров Ютьоя масовият убиец Андреш Брейвик застреля 69 младежи и рани много други."

    Та, какво казваше за филма!? :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  46. 46 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#21] от "johnniewalker":Русизъм; значи "пресилено бодър"
    —цитат от коментар 23 на Николай Теллалов


    Тц, думата е с френска етимология.

  47. 47 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#38] от "Иво":

    Аз съм крайно-десен по вашите стандарти, но не оправдавам това убийство, нито тези, които го оправдават. Обяснението на причините за убийството не може да бъде оправдание за него.

  48. 48 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#22] от "Николай Теллалов":

    Ок, приемем забележката.
    В тази връзка, другото, което забелязвам е подмяната на вече съществуващи поятия с нови такива.
    Типичен пример е думата "расизъм".
    Замислял ли си се за това?

    Panta rhei....
  49. 49 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#33] от "tiger":

    Към мен ли е тази реплика? Странно.

    властта ражда паразити
  50. 50 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#45] от "Иво":

    Четеш, но не разбираш!
    Изразът "почти ДОКУМЕНТАЛНО възстановява събитията" НЕ означава, че филмът е документален.

  51. 51 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#32] от "realguru":

    Глупости

    властта ражда паразити
  52. 52 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#26] от "Petak":

    Защо ми приписвате собствените си халюцинации?

    властта ражда паразити
  53. 53 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#47] от "tiger":

    Че кой приравнява обяснението на причините с оправдаването?

    Когато се е случила някаква беля,трябва да се разнищят нещата, колкото и да докривее някому. Рецептата "хващаме, наказваме и си караме както сме свикнали" е гаранция да се повтори същата беля отново и отново.

    властта ражда паразити
  54. 54 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#48] от "Molossian":

    Писал съм и поредица статии за подменените понятия
    Човешкият свят до голяма степен свят на думи. Манипулирането с тях е манипулиране с мислите.

    властта ражда паразити
  55. 55 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#46] от "uporit":

    Възможно. Смисълът същият ли е?

    властта ражда паразити
  56. 56 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#44] от "tiger":

    Държиш да изсипя куп ритуални клишета?

    Направих го в деня след случката в блога си.

    властта ражда паразити
  57. 57 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#44] от "tiger":

    Я да те попитам: при положение,че в края на коментар #22 наричам Брейвик "гад", това ли те накара да мислиш, че го оправдавам?

    Същият въпрос е и към останалите, които ме изкараха брейвиков фен, а и вероятно са ме наклепали на модераторите, които като нищо също може се окажат невнимателно четящи.

    Е?

    властта ражда паразити
  58. 58 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#53] от "Николай Теллалов":
    Това е така, но Брейвик е точно "откаченяк". Аз лично преди да теоретизирам за причините за престъплението му (каквито със сигурност има) бих изразил съжаление за убитите деца.

  59. 59 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#56] от "Николай Теллалов":

    Точно това е проблемът, иронията за "ритуалните клишета" е неуместна, става дума за живота на деца.

  60. 60 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3842 Любопитно

    До коментар [#47] от "tiger":

    Абсолютно съм съгласен с вашето мнение и го споделям, с тази разлика, че аз европейски социалист демократ (или още социалдемократ). :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  61. 61 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3842 Любопитно

    До коментар [#50] от "uporit":

    А, какъв е тогава според вас след като не е документален?

    Игрален филм по дейстителен случай може би?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  62. 62 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#59] от "tiger":

    Сега и ирония ли ти се привидя?
    Ами просто нямам нужда от показно демонстриране на състрадателност.

    [#58]
    Намирам внушението, че само откаченяци вършат зло, за невярно и опасно.

    властта ражда паразити
  63. 63 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":не се изказвай неподготвен.гледай скандинавски сериалиили филми.мостът, правителствотоили даже the girl with the dragon tatoo.има един полски сериал сега го въртятпо hbo глутница.
    —цитат от коментар 25 на mihail_p



    До коментар [#25] от "mihail_p":

    Има един полски филм (гледам го във версията му на серии), Ботокс се казва.. Голяма психария.. Препоръчвам..

    https://en.wikipedia.org/wiki/Botoks

  64. 64 Профил на terminal^velocity
    terminal^velocity
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#8] от "Николай Теллалов":

    Не само че не е откаченяк, а е стрелял в сърцето на врага на народа си. И все пак си мисля , че е трябвало да се насочи към някой партиен конгрес на тези дето са политици в момента. Ефекта щеше е да е по добър - либералките дронове без капка мозък се отглеждат кариерно дълги години и да изринеш една партида отгледани щеше да е добър удар.

  65. 65 Профил на Marin Dimitrov Evstatiev
    Marin Dimitrov Evstatiev
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#13] от "Kaloyan Stoychev":

    по-скоро човека намеква че не се говори за "мотива",че липсва "причина" от "причинно следствената връзка"....ако ме разбираш...не мисля че оправдава или принизява гнусното деяние на тоя шибан войник...

  66. 66 Профил на Marin Dimitrov Evstatiev
    Marin Dimitrov Evstatiev
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#15] от "Darcas":

    с други думи "холивуд" е идустрия а в Европа парите се дават от държавата за да се прави ИЗКУСТВО....просто е...

  67. 67 Профил на Marin Dimitrov Evstatiev
    Marin Dimitrov Evstatiev
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#18] от "Molossian"
    нямам висше,но ''я понимаю вас"....явно не е толкова трудно да се мисли нали....

  68. 68 Профил на Marin Dimitrov Evstatiev
    Marin Dimitrov Evstatiev
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#18] от "Molossian":
    относно "минусите"-то требе да яде и за моренце да остане...хахахахахаххаха

  69. 69 Профил на Marin Dimitrov Evstatiev
    Marin Dimitrov Evstatiev
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#26] от "Petak":

    сиреч,според мен е действал по заповед,или с други думи не само ТОЯ виновен,ами и цялата организация зад гърбът му....

  70. 70 Профил на Marin Dimitrov Evstatiev
    Marin Dimitrov Evstatiev
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#33] от "tiger":

    не бе пич,то е ясно като бял ден че е станоло случайно....на остров....и оня с автомат...питай някой виетнамец за шейсетте и напалма.....

  71. 71 Профил на Marin Dimitrov Evstatiev
    Marin Dimitrov Evstatiev
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#35] от "half truth":

    има си термин "натурчик"-гледай "Човекът със звездите" на Джузепе Торнаторе...

  72. 72 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#21] от "johnniewalker":
    Майсторски, виртуозен (немски)

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  73. 73 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2083 Весело

    До коментар [#72] от "султана глаушева":

    Къде го чукаш, къде се пука :D

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK