Откъс от "Разбивай като предприемач" на Гари Вайнерчук

Издателство "Лавици"

Издателство "Лавици"



В рубриката "Четиво" "Дневник" публикува откъс от "Разбивай като предприемач", с автор Гари Вайнерчук , предоставен от Издателство "Лавици".


Първа книга на големия инфлуенсър Гари Вайнерчук в България!


За първи път на българския пазар излиза книга на един от най-големите инфлуенсъри в света Гари Вайнерчук. Малко известен у нас, но той е сред най-големите предприемачи в световен мащаб.




Известен още като Gary Vee, той е обявен и за един от най–продаваните автори в листата на Ню Йорк Таймс. Гари е инвеститор в компании като Twitter, Tumblr, Venmo и Uber. Преди време бе включен в списъка "40 под 40" най–влиятелни млади лидери на Crain’s and Fortune’s. Интересен факт е също и участието му в онлайн документалната поредица на DailyVee, проследяваща живота на успешен бизнесмен в днешния дигитален свят.


Той е известен говорител и влиятелна личност в интернет и за много хора е нещо като пионер в социалните медии. Вайнерчук поощрява хората, които не харесват настоящата си работа - да я напуснат и да започнат да правят това, в което са най-добри и да изкарват пари от него.


Последната му книга "Разбивай като предприемач" вече е в родните книжарници, а освен това може да бъде поръчана и от Facebook страницата на Издателство Лавици. Самото издание разглежда новите и класическите социални мрежи, като в него могат да бъдат намерени ясни и точни примери на успели предприемачи, които са постигнали успех чрез упорития си труд във Facebook, Instagram, Youtube и т.н.


Книгата помага за усъвършенстването на вече създадени брандове, както и за доброто позициониране на нови марки на пазара. Гари Вайнерчук предлага път към изграждането на личен бранд за всички блогъри и влогъри, които искат мнението им в дадена област да се цени и помощта им да бъде търсена от големите марки.


"Разбивай като предприемач" със сигурност ще е от полза на хора, които искат да успеят в своята сфера, като използват за това социалните мрежи.


Читателите на "Дневник" могат да се възползват от 10% отстъпка от цената в Ozone.bg при въвеждане на код Dnevnik10. Поръчай книгата с безплатна доставка тук


Откъс от "Разбивай като предприемач" на Гари Вайнерчук


2. Кое (все още) има значение
Преди да проучим коя платформа трябва да изберете, за да презентирате най-добре движещите точки на съдържанието си, искам да ви напомня, че дори и добре подбраните стълбове могат да рухнат ако под тях няма солидна основа. Това, което най-често проваля предприемачите, са не само грешките, които те допускат, докато осъществяват вижданията си, а нещата, които правят още преди да са започнали същинската работа. От една страна, е трудно да се определи как някои инфлуенсъри създават атрактивен и доходоносен личен бранд, чийто успех не са си представяли и в най-смелите си мечти, то от друга струга е лесно да се каже защо други се провалят с гръм и трясък. В основни линии причината е, че влагат усилията си в грешните неща. Тях ги е грижа, но не достатъчно, за истински важните неща. А това, което е от значение, са едва няколко неща: цел, автентичност, страст, търпение, скорост, работа и внимание.


Цел
В бизнеса "Как?" е много важен въпрос, но "Защо?" също е значим. Даже повече. Защо искате да бъдете предприемачи?


Да споделите знанията си?
Да помогнете на хората?
Да изградите нещо, което да оставите на наследниците си?
Да изкарвате добри пари и да предоставите на себе си и на семейството си финансова независимост и спокойствие?
Да се забавлявате с креативно хоби?
Да създадете общност?


Всички тези отговори са чудесни причини да създадете бизнес и да се превърнете в инфлуенсър. Забелязахте ли кое не присъства в списъка?


След като предприемачеството стана толкова модерно, много хора започнаха да се определят като предприемачи, без изобщо да са такива. По-скоро трябва да се наричат "искам-да-бъда-предприемач" и се надявам да го направят, преди да развалят репутацията на истинските предприемачи, както се случи с безскрупулните брокери, които подкопаха авторитета на добрите агенти на недвижими имоти или както много гладни за слава адвокати опетниха правната професия. (Надявам се да започнат да се наричат с друго име, преди да изгубят значително количество време и пари.)


Уверявам ви, че ако крайната ви цел са парите, то неуспехът ви е в кърпа вързан. Ако целта ви произхожда от грешно място, клиентите все пак ще работят с вас, но при липса на друг вариант (много рядко срещан случай), но няма да разнесат мълвата за вашата фирма на познатите си. По дефиниция инфлуенсърът предизвиква положителна реклама от уста на уста. Ако за вас не е от голямо значение дали хората се вълнуват от бизнеса ви, то всичко, което правите, е да заемате мястото на някой, който наистина го е грижа и който лесно ще ви измести от позицията ви.


Тази книга включва предприемачи от всички нива на финансовата стълбица и от всеки етап на това да бъдеш инфлуенсър. Хората, които стоят най-отгоре и на двата списъка притежават следните 3 качества:
- желание да служиш на хората
- желание да придадеш добавена стойност
- желание да се учиш


Много хора са били вдъхновени да създадат продукти, които те самите неуспешно са търсили и които, разбира се, са необходими и на други потребители. Започнали да осъзнават, че в процеса им на търсене на ментор и вдъхновение, се натъквали само на скъпи онлайн курсове, които им отнемали много време и не предлагали истински полезна информация. Като създадат свое съдържание те си обещават да предприемат напълно обратния подход и да предложат сериозна информация, която задължително да бъде полезна.


По тяхна преценка в началото далеч не са били най-знаещите в своята област и със сигурност не са били шлифовани диаманти. Но липсата на опит са компенсирали с честност, откровеност и хумор. Ежедневните им серии от Podcast, снимки, видеа и постове в блогове доказват, че те притеглят все по-голяма аудитория ден след ден. Те се раздават постоянно, а понякога го правят и безплатно.


И съответно клиентите се завръщат отново при тях. Дали са го правили, защото са получавали нещо безплатно? Разбира се, всеки обича да е безплатно. Но ако продуктът ти не струва, та дори и да е безплатен, ще срещне неодобрението на потребителите. В обобщение, лошият продукт унищожава всичките ви шансове да спечелите доверието и верността на хората. Никой не се връща обратно при продукти или услуги, които не са качествени.


Към днешна дата аз съм най-малко наивният човек, който някога сте срещали. Някои може да ме намразят, заради думите ми, но не вярвам, че повечето от тези хора ти дават толкова много от безкористни чувства. Те са хора като всички други и това автоматично означава, че също имат своите нужди. Но също така вярвам, че те са от групата хора, които клонят към 51%. Това означава, че тяхната същност е 51% алтруизъм и 49% егоизъм. Това е добрата група хора, която има голям шанс да преуспее.


Повечето притежават между 70% и 99% егоизъм в себе си. Можете ли да използвате алтруизма като тактика в бизнеса? Разбира се! Но алтруизмът не е от нещата, за които можеш да се преструваш дълго време. Всички хора, които познавам и са опитали тази тактика, са успели да се развият дотолкова, преди да бъдат финансово и/или емоционално сразени. Обзалагам се, че някои от хората, споменати в тази книга, са стартирали като са използвали алтруизма като тактика и са били добри в това, тъй като им се е получавало естествено.


После са забелязали, че клиентите реагират много силно, ако усетят, че наистина те е грижа за тях. Това им дава стимул да проявяват по-често тази си страна, вместо да се борят с нея, както повечето от нас са свикнали да правят, поощрявани от капиталистически принципи. Да се разгранича от правилото за "парите на първо място" е една от причините днес да съм на това място. Никога не ме е било грижа за парите. От друга страна, ми беше много важно да изградя група от последователи. Искам хората да скърбят за мен, когато умра.


Не само защото съм бил свестен тип, а защото съм изградил нещо огромно и защото съм успял да предвидя бъдещето на бизнеса. А след това искам да притежавам отвъдния свят. Да бъдеш добър и щедър и да те е грижа – това са нещата, които ще ми помогнат да осъществя целта си. Всеки 3 от 10 души не ме харесват първия път като ме видят онлайн или ме чуят да говоря, защото си мислят, че не струвам и 5 пари.


Убедени са, че като давам толкова много безплатни неща като време, съвети и менторство, само се опитвам да забогатея. Те не вярват, че някой може да го е грижа толкова много. Но мен ме е грижа и затова повечето от хората, които в началото не ме харесват, си променят мнението, щом ме изслушат внимателно.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на |Y|
    |Y|
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Много съм изненадан да открия, че вижданията на автора освен икономически издържани са и духовно съобразени!

    За растеж - добре, но много хора на запад грешат когато искат да запазят богатството си и тогава стават истински злодеи и си натрупват лихви непосилни за оня свят. Аз обаче задълбавам в негативното, докато авторът стои само на светло... което и му помага да е "инфлуенсер", просто говори само за позитивните съвети... у това е духовносъобразен метод... ти да видиш! Чак се замислям дали да не си я купя, браво бе Дневник!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK