Пиеса на Аугуст Стриндберг вдъхнови танцов спектакъл в Derida Dance Center

Пиеса на Аугуст Стриндберг вдъхнови танцов спектакъл в Derida Dance Center

© Derida Dance Center



Постановката по текста на легендарния шведски драматург Аугуст Стриндберг "Госпожица Юлия" размива границата между танца и театъра. Премиерата ще се състои на 16 и 17 ноември от 19:30 часа в Derida Dance Center. Спектакълът представлява разкъсващ вътрешен диалог между същността и модела, вроденото и придобитото, казва екипът, който стои зад представлението.


Концепцията и режисурата са на Живко Желязков, избран тази година от 40-членно международно жури за един от топ 20-те хореографи на Европа към мащабната платформа "Aerowaves-dance across Europe".


"Госпожица Юлия" е огромно предизвикателство за тримата изпълнители Марион Дърова, Васил Зелямов и Гергана Илиева, които умело съчетават движение и текст като изразни средства в изграждане на сложния образ от едноименната пиеса.




Звуковата среда в представлението е другият важен компонент, създаден от композитора Иван Шопов.


Фотография от генералната репетиция на представлението.

© Derida Dance Center

Фотография от генералната репетиция на представлението.


Тази година е една от най-успешните за Derida Dance Center. Танцови представления, продуцирани от организацията, успяха да пробият на сцени във Ванкувър, Йерусалим, Будапеща, Тел Авив, Пекин. В партньорство със Столична община и Европейската комисия софийската организация успя да домакинства едно от най-значимите събития в света на съвременния танц – фестивала "Spring Forward" на платформата "Aerowaves- dance across Europe". Това е и събитието, което донесе наградата за ярки постижения в сферата на културата на София в категория "танц".


Следващата дата, в която ще бъде играно представлението "Госпожица Юлия", е 14 декември.

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 541 Любопитно

    Ммм...(post-модерн арт), предполагам. Мне, благодаря!
    Ще пропусна!

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  2. 2 Профил на Victoria
    Victoria
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#1] от "trial_jezz":

    Тук трябва да има Настроение: Саркастично.

    Извинявайте за прекаленото любопитство, породено от вашата средновековна липса на любопитство, поднесена с "Любопитство", но как изобщо е логически възможно да искате да пропуснете нещо, без да знаете какво е то? Дори операта се променя, въпреки че тя никога никога не може да се промени из основи, защото ще е нещо напълно друго, но все пак много се е променила за един век. Исторически, едни от най-силните танцови спектакли са именно постмодерни. Именно постмодерният балет е обновил балета изобщо. Дори няма как да знаете дали въпросният спектакъл е постмодерен. Може да е метамодерен. Но със сигурност изобщо не сте чували това понятие. Явно просто имате нужда да натискате обичайния за непросветените и изостаналите в интелектуалното си развитие паник бутон, на който сте лепнали етикет Постмодернизъм. Постмодернизъм е всъщност вашият страх към всичко, което не познавате и не разбирате, независимо на каква възраст сте. Така си и внушавате, че каквото и да се случва, никога не пропускате нещо съществено. Скучен е такъв живот, ще го пропусна.

  3. 3 Профил на it
    it
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Интересно ще е театралната постановка да се сравни с филма "Госпожица Юлия" на Лив Улман с Джесика Частейн, Колин Фарел и Саманта Мортън.

  4. 4 Профил на Victoria
    Victoria
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#3] от "it":

    Това са различни медии. Не виждам как е възможно да сравниш танцов спектакъл с филм. То е все едно да сравниш статуя с картина. Можеш да кажеш коя медия предпочиташ. То се подразбира, че един филмов сценарий ще е по-близо до оригинала, затова няма и как да се излезе с някакви твърдения за уместността на съответната медия. Не виждам кое му е интересното на едно евентуално сравнение от този порядък. Интересното не е в сравнението между филма и спектакъла, а в начина, по който спектакъла работи с оригинала чрез други изразни средства. Често като чета коментари тук, питам се дали се питате каквото и да е пред да тръгнете да пишете и говорите, мислите ли изобщо... Направо са потресаващи тезите ви и начина, по който (не) развивате "мисълта" си. По-добре нищо не казвайте, за бога.

  5. 5 Профил на Victoria
    Victoria
    Рейтинг: 488 Неутрално
  6. 6 Профил на it
    it
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#4] от "Victoria":

    Благодаря ти за "елитния" коментар и за обяснението, че "един филмов сценарий ще е по-близо до оригинала". Туй последното ще си го запиша някъде, щото аз съм с четвърти клас и много не ги зобам модерните постановки. От как гледах негър (пардон афро-американец) в ролята на Хамлет в един лондонски театър, малко в повечко ми идват новостите в театър. Що се отнася до сравнението между филма и спектакъла, то не е за да сравня Лив Улман с Живко Желязков, или Джесика Частейн с Марион Дърова, а кой как е видял пиесата.

  7. 7 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#2] от "Victoria":

    Вижте, мадам, нямам намерение да споря с човек, който тенденциозно патологизира мнения, различни от неговото като "ирационални страхове" / "фобии". Спестете ми булшита...чел съм го в оригинал от "вашите" мислители (Маркузе и Адорно). 😏

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK