Огромните проблеми в сферата на съвременното изкуство в България са няколко:
1) Липсата на традиция. Разбирай, всичко се започва от А и Б.
2) Липсата на добри преподаватели (това да се разбира като липса на световно признати артисти, които да преподават, или поне, такива, завършили добри училища на запад) и съответно липсва добро образование в областите на изкуствата. Остарели методики за преподаване, остарели начини на приемане на студенти, остарели начини за изпитване и оценяване, остарели медии, през които се "насочват" студентите да се изразяват. не знаене на чужди езици от преподавателите и съответно, това гарантира невъзможност за качествен обмен на знания и практики с утвърдени артисти и академии извън страната.
3) Голям ресурс се отделя, финансов и интелектуален, за да се "продава" античната или най-много, средновековната история на България навън. И съответно, това е изкуството, което се продава. Траки, мечове, златни съкровища...
4) Липсата на публика. Комбинация от 1 и 2 , но също така и наслоенията от СОЦ-а също оказва влияние. Консервативно общество с консервативни разбирания, не приемащи лесно "чуждото" под каквото и да е форма. Лесно се скандализира публиката.
5) Липса на пари. Липса на колекционери. рафинирани колекционери, с вкус и идеи за това, какво всъщност правят, когато купуват или подкрепят едни или друг артист или галерия.
6) Затворена и много, много малка среда. Критици, доколкото въобще ги има, са забравили какво значи да си критик. Кураторите го карат по лесния начин, тоест, по инерция, никакви усилия да се откриват нови имена, извън една академия и извън една галерия, просто, каквото дойде. И артисти, също така, каращи го по инерция. Един институт, една академия, една галерия. добре, де, 2-3 галерии. Основно преподаватели в академията, разчитащи на връзките си покрай службата. Най-вече, изложби на разменни начала с други академии. Затворен и поречен кръг.
7) Медии, в които се въртят все едни и същи имена. Не чак толкова много. Мързел, незаинтересованост, но и липса на журналисти, които да им се занимава с това. Това пак е свързано с пазара. Твърде малак и с публиката, твърде малка.
Като следствие, кадърни хора немалко, но те за кратко се опитват да направят нещо и бързо зарязват сферата. Най-малко, защото не си струват нервите, всичко е окупирано и най-вече, защото не искат да умрат от глад.
Нямам рецепта нито решение.
Идеята за Созопол е добра, но се съмнявам дълбоко, че някой от държавната администрация и от министерството на културата има необходимия капацитет за да направи една такова нещо от нулата и то да не е е някаква бутафория.
".....Жан-Люк Мартинез и Боил Банов на шега поставили подписите си на салфетка, но "все пак салфетката трябва да премине и на лист хартия", допълва българският министър."
Друг път се подписвайте върху менюто за банкета - от мен да го знаете!
Близнашки дръпна за ушите комунистическото внуче, назначено най-напред за директор на театър. Сетне Рашид го натъкми, тоз пък да вземе да гепи за ... талията Петрони, па и Помпиерът си го дундурка, та ето го сега пореден мераклия за френски салфетки, Лувъри и договори на чашка. Ама знаете ли, че златото в Панагюрище в момента е копие? Никой не знае, кога ще се върнат оригиналите и къде са. Мълчат като риби там. Преполагам , че и в Казанлък и в НИМ е същата картинка. Обаче "боилът"( ама какво смешно име, що не направо "везир") дърдори на едро, като му гледам олоеното лице, брадясало като на пладнешки разбойник- пияндурник, се посещам за хлъзгавото бегане по тъч-линията: - А бе, другарю Банов, Дворецът, паметник на културата, национална галерия, свещено средище на духовност и идентичност на българската култура, да не би да е частна и шатра за кетъринг- плюскане ? Как така някой си ще си прави частни банкети за стотина души , правейки на балами обществото? Какъв министър си ти? И слизането на сто и двайсет души, барабар със сервитьорите, да пикаят и да повръщат долу в малката тоалетна, задръствайки коридора и пушещи в предверието на двореца, и то ли е изкуство?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
''zms15783''
Рейтинг: 515 НеутралноХубав блян, но за Созопол е много работа. Да пуска обявата за съфинансиране.
karabastun
Рейтинг: 4721 ЛюбопитноБез Лувъра и без командировки в Париж, никой наше музейче не може да прокопса !
[email protected]Alexander97
Рейтинг: 1652 ВеселоС кой "Лувър" преговарят? С този на Веждю ли или с истинския? Няма отърване.
rwn
Рейтинг: 346 НеутралноОгромните проблеми в сферата на съвременното изкуство в България са няколко:
1) Липсата на традиция. Разбирай, всичко се започва от А и Б.
2) Липсата на добри преподаватели (това да се разбира като липса на световно признати артисти, които да преподават, или поне, такива, завършили добри училища на запад) и съответно липсва добро образование в областите на изкуствата. Остарели методики за преподаване, остарели начини на приемане на студенти, остарели начини за изпитване и оценяване, остарели медии, през които се "насочват" студентите да се изразяват. не знаене на чужди езици от преподавателите и съответно, това гарантира невъзможност за качествен обмен на знания и практики с утвърдени артисти и академии извън страната.
3) Голям ресурс се отделя, финансов и интелектуален, за да се "продава" античната или най-много, средновековната история на България навън. И съответно, това е изкуството, което се продава. Траки, мечове, златни съкровища...
4) Липсата на публика. Комбинация от 1 и 2 , но също така и наслоенията от СОЦ-а също оказва влияние. Консервативно общество с консервативни разбирания, не приемащи лесно "чуждото" под каквото и да е форма. Лесно се скандализира публиката.
5) Липса на пари. Липса на колекционери. рафинирани колекционери, с вкус и идеи за това, какво всъщност правят, когато купуват или подкрепят едни или друг артист или галерия.
6) Затворена и много, много малка среда.
Критици, доколкото въобще ги има, са забравили какво значи да си критик.
Кураторите го карат по лесния начин, тоест, по инерция, никакви усилия да се откриват нови имена, извън една академия и извън една галерия, просто, каквото дойде.
И артисти, също така, каращи го по инерция. Един институт, една академия, една галерия. добре, де, 2-3 галерии. Основно преподаватели в академията, разчитащи на връзките си покрай службата. Най-вече, изложби на разменни начала с други академии.
Затворен и поречен кръг.
7) Медии, в които се въртят все едни и същи имена. Не чак толкова много. Мързел, незаинтересованост, но и липса на журналисти, които да им се занимава с това. Това пак е свързано с пазара. Твърде малак и с публиката, твърде малка.
Като следствие, кадърни хора немалко, но те за кратко се опитват да направят нещо и бързо зарязват сферата. Най-малко, защото не си струват нервите, всичко е окупирано и най-вече, защото не искат да умрат от глад.
Нямам рецепта нито решение.
Идеята за Созопол е добра, но се съмнявам дълбоко, че някой от държавната администрация и от министерството на културата има необходимия капацитет за да направи една такова нещо от нулата и то да не е е някаква бутафория.
selqnin
Рейтинг: 2855 НеутралноОт кога процесът на преговорите е Новина????
В моите учебници Новита-та се описваше по доста различен начин....
султана глаушева
Рейтинг: 346 НеутралноДано да стане!
Мърфи е оптимист!асен георгиев
Рейтинг: 932 Неутралнотози избраник на библиотечния сарай бълва пара в свирката и нищо повече! бла-бла-бла!
georgi_ww
Рейтинг: 949 НеутралноСамо туй му е кусурът на Созопол - няма музейче...или каквото и да е там
джендър NATO generals
Рейтинг: 1059 НеутралноКултурата на министерството стига до плюскане в изложбени зали!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токЕдин препатил
Рейтинг: 2552 Неутрално".....Жан-Люк Мартинез и Боил Банов на шега поставили подписите си на салфетка, но "все пак салфетката трябва да премине и на лист хартия", допълва българският министър."
Друг път се подписвайте върху менюто за банкета - от мен да го знаете!
Дедо Крум
Рейтинг: 233 НеутралноБлизнашки дръпна за ушите комунистическото внуче, назначено най-напред за директор на театър. Сетне Рашид го натъкми, тоз пък да вземе да гепи за ... талията Петрони, па и Помпиерът си го дундурка, та ето го сега пореден мераклия за френски салфетки, Лувъри и договори на чашка. Ама знаете ли, че златото в Панагюрище в момента е копие? Никой не знае, кога ще се върнат оригиналите и къде са. Мълчат като риби там. Преполагам , че и в Казанлък и в НИМ е същата картинка. Обаче "боилът"( ама какво смешно име, що не направо "везир") дърдори на едро, като му гледам олоеното лице, брадясало като на пладнешки разбойник- пияндурник, се посещам за хлъзгавото бегане по тъч-линията: - А бе, другарю Банов, Дворецът, паметник на културата, национална галерия, свещено средище на духовност и идентичност на българската култура, да не би да е частна и шатра за кетъринг- плюскане ? Как така някой си ще си прави частни банкети за стотина души , правейки на балами обществото? Какъв министър си ти? И слизането на сто и двайсет души, барабар със сервитьорите, да пикаят и да повръщат долу в малката тоалетна, задръствайки коридора и пушещи в предверието на двореца, и то ли е изкуство?
Дедо Крум