Откриването на "Пловдив 2019" - 2.4 млн. лева и 50 хил. зрители на живо

Откриването на "Пловдив 2019" - 2.4 млн. лева и 50 хил. зрители на живо

© Георги Кожухаров



Цената на спектакъла "Ние сме всички цветове" е 2.4 млн. лева. Това каза пред "Дневник" артистичният директор на фондация "Пловдив 2019" Светлана Куюмджиева. По нейни думи реалният бюджет на откриването е 2 млн. лева, а 400 хил. лева е ДДС, което се връща обратно в държавата. В тази сума не влизат шатрите за гости, раздаването на храна и топли напитки, както и одеялата с логото на "Пловдив 2019".


За "Дневник" Светлана Куюмджиева коментира, че за момента не може да се каже колко точно е струвал целият откриващ уикенд на "Пловдив - Европейска столица на културата", тъй като той включва различни събития. Подобна информация ще може да бъде дадена, след като документацията мине през ръцете на счетоводителите на фондация "Пловдив 2019".


Реализацията на "Ние сме всички цветове" е поверена на германската компания Phase 7. Тя е избрана, след като 7 компании са били поканени на място да работят с местни пловдивски екипи, за да се ориентират в контекста на града. После е бил пуснат конкурс, в който предложението на Phase 7 е било обявено за победител. За журито решаващ компонент е бил нестандартната сцена и разполагането й в центъра на града, което е трябвало да даде добра видимост на зрителите.


Какво говорят числата




В одобрения бюджет на Phase 7, достъпен на сайта на фондация "Пловдив 2019", цената на "Ние сме всички цветове" е 1.84 млн. лева. Бюджетът е разделен на 6 пера, от които най-скъпото е техническото производство на спектакъла, за което отиват 1.24 млн. лева. Цената на самата сцена е 219 хил. лева, а за продуциране на съдържание са отделени 39 хил. лева. Продуцирането на самия спектакъл струва 880 хил. лева, в които влизат осветлението, озвучаването, издигането на сцената, видеооборудването. Към продуцирането са зачислени и 3-метровите букви, с които беше изписано мотото на "Пловдив 2019" "Заедно" и неговия превод на английски, чиято цена е 27 хил. лева, както и зарята, която струва 29 хил. лева.


Друго голямо перо в бюджета е артистичната продукция на Phase 7, която струва 202 хил. лева. В нея влизат хонорарите за творческия директор (15 хил. лева), режисьора на спектакъла (3.9 хил. лева.), на ръководителя на проекта в Пловдив (13.6 хил. лева), както разходи по управление на проекта, надзор на сцената и музикален надзор.


За пътни разходи, настаняване и кетъринг на екипа на Phase 7 са изхарчени общо 103 хил. лева. Техническото планиране на вечерното шоу е на стойност 72 хил. лева.


Инфраструктурата около сцената - зоната за сигурност около сцената, озвучаването на сцената през деня и нощта, струва 56 хил. лева.


Перото за артисти в бюджета е на обща стойност 105 хил. лева. За 20-те гайдари са похарчени 3.9 хил. лева, а за 200 кукери - 4.9 хил. лева. За композиране и лицензиране на оригинална музика са дадени 19 хил. лева. По бюджет хонорарът на водещата Лили Бързева е малко над 1000 лева, а този на германския диджей Schiller е малко под 6 хил. лева.


За костюми са отишли 58 хил. лева.


Кои са хората зад спектакъла


Режисьор на продукцията е Свен Сьорен Байер, а режисьор на спектакъла - Петер Брикс. Идеята за цялостния сценарий на "Ние сме всички цветове" е на компанията Phase 7. Режисьори и автори на сценария на текстовете, които бяха рецитирани от деца, са Густав Руеб и Стайко Мурджев. Густав Руел отговаря за "Хор на езиците", а Стайко Мурджев - за преходите и за частта "Заедно изграждаме бъдещето".


Хореограф на спектакъла е Лидия Клемент, дизайнер на светлинните ефекти - Бьорн Херман. Оригиналната музика е дело на композитора Христо Намлиев, а автори на музикалната среда са Кристиян Щайнхойзер и Макс Тридер.


Откривания на европейски столици на културата


Според Светлана Куюмджиева откриващите церемонии на Европейска столица на културата по принцип показват спецификите на местната култура и неща, с които градовете се гордеят. По данни, разпространени от фондация "Пловдив 2019", над 50 000 души са гледали на живо откриващия спектакъл "Ние сме всички цветове", а над половин милион зрители са наблюдавали директното му излъчване по БНТ.


Откриващата церемония на другата европейска столица на културата за 2019 г. - южноиталианския град Матера, ще се състои на 19 януари. Тя ще е с различен характер от тази в Пловдив. На сайта на "Матера 2019" началото на церемонията е описана като шествие през деня на голям брой местни оркестри из целия град, в което ще се включат над 2000 музиканти.


Вечерта музикантите ще продължат изпълненията си в стария град, където ще се състои и класически концерт. Различни локални и международни артисти ще се включат с изпълнения на различни площади в града. "Така откриващата церемония ще се разпростре по улици, тротоари, площади и дворове", пише в сайта на "Матера 2019".


През 2018 г. една от двете европейски столици на културата беше малтийският град Валета. Там откриващата церемония е струвала 1.5 млн. евро по данни, цитирани от изданието Times of Malta.



През 2017 г. датският град Орхус беше европейска столица на културата.



Екстравагантна е откриващата церемония в столицата на Естония Талин през 2011 г. Част от нея е появата в небето на летяща чиния, от която излиза извънземно.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (114)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Беше добро пък вечните хейтъри и мрънкалници да вият колкото си искат!

  2. 2 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Хахахах, някои мислели, че за 3.2млн. лв. Пловдив си купува тази сцена-кула, а то за няколко часа я наемат и правят шоуто. Това не е култура и изкуство, а пръскане на пари. Култура и изкуство, което и да остане , може да се прави с много по-малко. А смешният кмет пак ревеше от радосто и емоции вчера.

  3. 3 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Всяко чудо - за един ден, а хората пак гладни ходят...Тотев Ганя, не те ли е срам???

    www.commcrime.blogspot.com
  4. 4 Профил на Unplug
    Unplug
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Скъпа имитация на Вавилонската кула.

    All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man.
  5. 5 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Нищо не разбрах от това откриване. Ама преразпределили едни пари - да са живи здрави.

  6. 6 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Беше добро пък вечните хейтъри и мрънкалници да вият колкото си искат!
    —цитат от коментар 1 на Jumbo Jet


    За теб е добро, защото го сравняваш с ефектите на Пайнер, нали?!!!Как да е иначе, когато критериите ти за стойностно се определят спрямо нивото на чалгата в България - била тя Криско или Глория - разлика вече няма!
    И заради такива, като теб, сме на това дередже - и като мислене, и като вършене - посредственост и грозотия.А по време на избори най-добре се вижда - все комунисти - било то БСП или ГЕРБ!

  7. 7 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Аз си представях откриването именно като това, предвидено в италианския град.
    Пловдив имаше капацитет да го направи - Античния театър, Капана, Стария град, и т.н. и т.н. Целият Пловдив е култура.
    А в есто това, видяхме Вавилонската кула с шарените шушляци... Нямам думи.
    Бай Ганювска грандоманщина...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  8. 8 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 944 Разстроено

    Откриващата церемония на другата европейска столица на културата за 2019 г. - южноиталианския град Матера, ще се състои на 19 януари. Тя ще е с различен характер от тази в Пловдив. На сайта на "Матера 2019" началото на церемонията е описана като шествие през деня на голям брой местни оркестри из целия град, в което ще се включат над 2000 музиканти.

    Вечерта музикантите ще продължат изпълненията си в стария град, където ще се състои и класически концерт. Различни локални и международни артисти ще се включат с изпълнения на различни площади в града. "Така откриващата церемония ще се разпростре по улици, тротоари, площади и дворове", пише в сайта на "Матера 2019".
    -----
    Разликата между културата и джангъра...

  9. 9 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 434 Разстроено

    Абе като визия приличаше на откриване на зимни олимпийски игри през 80те, но с доста повече недомислици.
    Плюсове - Теодосий Спасов, Валя Балканска и Шилер, както и гайдарите, дори и да бяха доста малък брой.
    Минуси - няма да ми стигне мястото да изброявам, но върхът бяха дечицата, кой знае защо издигнати с автовишки (на които "случайно" се мъдреше сайтът на фирмата, от която вероятно са наети) и овързани с предпазни колани, за да не ги отвее вятърът. И тия безсмислени триметрови букви, бутани ръчно с транспортни колички... Изобщо доста от строителната техника, ангажирана с неприключилите навреме ремонти в града, беше взела участие в програмата. Само не ми е ясно какви са тия костюми за 58 000, като повечето хористи бяха "облечени" в разноцветни найлонови дъждобрани, дето ги продават по 2-3 лева в китайските магазини.

    Но най-лицемерно беше самото мото "заедно", особено на фона на събитията във Войводиново, което е на има-няма два километра от града.

    P.S. А може на живо да е било всичко супер, и само по ТВ да изглеждаше супер евтино и самодейно заради калпаво заснемане, озвучаване и режисура. Кой знае...

    And all that jazz!
  10. 10 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    "за момента не може да се каже колко точно е струвал целият откриващ уикенд на "Пловдив - Европейска столица на културата"" - разбивката преди това е много подробна, но винаги "непредвидимите" надценки след това са в мъгла. Много помпозно, цветно, но балонно, а и вятърът беше силен...

    Коментиране на анализираното, вече...
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2041 Любопитно

    грандомания граничеща с кич ,така е когато милиционери вземат културата в свои ръце

  13. 13 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    Кич най-страшен!!! И това в най-стария град на Европа.

    SHADOWS of SOFIA
  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    Откриването беше прилично. На мен ми хареса. Дано и през останалата част от годината има достатъчно поводи за културна наслада в Града под тепетата (макар че там постоянно има такива).

  15. 15 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Значи като се харчат едни пари, българинът никога няма да е доволен - независимо какво шоу се прави. И извънземно да е, ще се намерят кусури и ще се хейти как са откраднати едни пари... Не може ли веднъж за разнообразие да се порадваме на нещо?!
    На мен лично ми хареса като цяло и беше нещо различно от това което се е правило по нашите земи..

  16. 16 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Разстроено

    До коментар [#9] от "gesand":

    "Абе като визия приличаше на откриване на зимни олимпийски игри през 80те, но с доста повече недомислици."

    Точно това си мислих и щях да напиша - Зимни Олимпийски Игри, Пловдив 2019! Защо трябваше да мъчат хората в този студ, а не да се проведе на закрито - песни, танци, поезия, мини театрални постановки и др.? Няма ли подходящи зали в Пловдив? Колко струва да се направи една зала която щеше да остане и след събитието? И като е навън поне в Античния да го бяха направили, това е едно от нещата от което чужденците най много се впечатляват.

    Ето едно интересно мнение по темата:

    "Убряяя, дебряяя, те това е патриотизъм, те това е култура
    Застой, намазан с фондьотен, за да мине за стабилност"
    http://clubz.bg/78221-ubrqqq_debrqqq_te_tova_e_patriotizym_te_tova_e_kultura

  17. 17 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 434 Неутрално

    а и вятърът беше силен...
    —цитат от коментар 10 на 3аНиЗа


    Този вятър също беше голям майтап, защото развали целия ефект на лазерната арфа, тъй като отвяваше пушека, който пускаха, за да се виждат зелените лъчи. И изглеждаше, че музикантите просто си размахват ръцете из въздуха. :)))

    А не мисля, че е трудно и неметеоролог да се сети, че на широка улица и на голяма височина през зимата има висока вероятност от поява на силни въздушни течения. Но то е очевидно, че са мислили за материални, а не за ДУХовни неща (pun intended!).

    And all that jazz!
  18. 18 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#15] от "sw51":

    Не си прав. Андре Рио направи повече Култура с два концерта. Моженето е от бог.

    SHADOWS of SOFIA
  19. 19 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#16] от "Can I play with madness":

    Няма ли подходящи зали в Пловдив?

    Доколкото четох някъде - няма. Много ремонти били планирани уж, на концертни зали, читалищни и т.н., но, разбира се, нищо не е готово за откриването. Може пък за закриването вече да има довършени...

    And all that jazz!
  20. 20 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Маскараден карнавал нямаше да е оригинално, но щеше да се приеме доста добре, тъй като в Европа е много популярно.

  21. 21 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Дитирарамбиращите на тая халтура явно не са били на нормален концерт. По какво се различаваше това - екрани, светлини, пушеци, музика, заря? Не трябваше ли да е нещо по-оригинално и културно?

  22. 22 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3876 Неутрално

    Пловдив е прекалено красив град с богата история и уникални артефакти и забележителности за да се нуждае от безмислен и помпозен кич ! Как да го обясниш на подобен кмет ?

  23. 23 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#22] от "samoedin":

    +

    SHADOWS of SOFIA
  24. 24 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Весело

    Чухте ли "Акага" в Капана? Гледахте ли огненото шоу на Пеещите фонтани? Видяхте ли "тютюневата изложба"? Видяхте ли трабитата и изложените блокове от Берлинската стена на Римския? Видяхте ли ретропспективната на Кольо Карамфилов в ГХГ? Видяхте ли изложбата с фотографии на Радичков? Не ви ли хареса как забиха "Интро" на кулата? Не ви ли харесаха танцьорите?
    Няма угодия, братче. В последните три дни куцо, кьораво и сакато се упражнява върху Пловдив. Включително един залязващ водещ, който бил наемал същата кула за два пъти повече пари, обаче се плюнчи, че струвала 3 милиона.
    Спрете се малко, майна.
    Пловдив е издържал на много по-талантливи хейтъри, повярвайте ми.

    Доброто е заразно
  25. 25 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Браво ако наистина са се справили само с толкова пари! В Холандия или Германия щяха да усвоят миниму 5 млн. евро за подобен спектакъл.

  26. 26 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Весело

    До коментар [#16] от "Can I play with madness":

    Зала за 50 000 в Пловдив няма.
    То и в София няма, но давайте, плюйте с апломб.

    Доброто е заразно
  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8289 Неутрално

    "Хореограф на спектакъла е Лидия Клемент, дизайнер на светлинните ефекти - Бьорн Херман. Оригиналната музика е дело на композитора Христо Намлиев, а автори на музикалната среда са Кристиян Щайнхойзер и Макс Тридер."
    "Режисьор на продукцията е Свен Сьорен Байер, а режисьор на спектакъла - Петер Брикс. "

    Нямаме ли кадърни българи, че сме събрали хора от цяла Европа.

  28. 28 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Разстроено

    До коментар [#19] от "gesand":

    "Няма ли подходящи зали в Пловдив?

    Доколкото четох някъде - няма. Много ремонти били планирани уж, на концертни зали, читалищни и т.н., но, разбира се, нищо не е готово за откриването. Може пък за закриването вече да има довършени..."

    Няма?! Във вторият по големина град в "стабилна" "европейска" България няма една сносна Спортна зала или Опера, Театър? Такъв древен хилядолетен град? Къде е това??? Да живее България!!! Велико! Велики!!!

    П.п. Една от главните цели на такива мероприятия от такъв мащаб (подобно на Олимпиадите) не е ли да остане някаква инфраструктура за в Бъдеще на мястото където биват провеждани? Какво ще остане в Пловдив след като приключи това честване, този празник?

  29. 29 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Разстроено

    До коментар [#24] от "АзКлавдия":

    "Видяхте ли "тютюневата изложба"? "

    Каква Ирония, каква Гротеска! След занемаряването, "случайният пожар" и обяденшното Официално Закриване на Тютюневата промишленост в България със затварянето на последното предприятие на Булгартабак Благоевград, унищожаването на една от традиционна над стогодишна индустрия в България...

    Гербер да говори за "тютюнева изложба"! Капчица свян поне нямате ли? Нагляри!!!

  30. 30 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Кошмарна безвкусица, нищо общо с Филибето, профукани пари, майна. Едно открехване. Първо никакви 50 000 зрители не е имало. Второ, на 30 000 одеяла и още толкова шалчета по 4 кинта на удар на ситопечат да туриш, са си двеста и петдесет хилки, без да броим стойността им отделно, която е над 10 лв на бройка, сто на сто.. Поръчка над 50 000 лв без конкурс се дава на прокурор. Всеки изпълнител дава най-малко 10 процента на посредник. И така , праща Тотев Кирчо да купи одеялата, сетне го праща да плати ситопечата, ето ти крупна сума , дадена на тъмно. Смърди на пандиз, майна. А Банов, който е гледал от Тримоната на топличко, мълчи като комунист на разпит относно нереставрираните паметници на културата на ул. Иван Вазов по времето на гнусния фес Рашид.

    Дедо Крум
  31. 31 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Любопитно

    До коментар [#26] от "АзКлавдия":

    "Зала за 50 000 в Пловдив няма.
    То и в София няма, но давайте, плюйте с апломб."

    Какви 50 000 хиляди бре? Как ги изчислихте? От рекламните колажи обработени с Фотошоп ли? Едва ли имаше повече от 10 000 души! За 10 000 има ли зала в Пловдив?

  32. 32 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Любопитно

    До коментар [#26] от "АзКлавдия":

    Ще ми покажете ли една мащабна снимка дето да се виждат тия 50 000 души? Публиката на Локо и Ботев заедно не могат да съберат толкова на мач срещу Левски София примерно! Националния стадион колко му е капацитета знаете ли? Искате да кажете, че имаше толкова хора в Събота в Пловдив ли?

  33. 33 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 366 Неутрално

    До коментар [#4] от "Кайлас":

    вавилонската кула съществува само в празната ти глава и в хейтърския ти мозък!

  34. 34 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#24] от "АзКлавдия":

    Но не и на такива гербери...
    Ае бЕгай да навиваш календара на Боку ;)

  35. 35 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 366 Неутрално

    До коментар [#30] от "Дедо Крум":

    Грешиш, беше пълно с позитивни хора, имаше много деца, организацията беше на ниво! Бях там и видях всичко с очите си. На тях ли да вярвам или на сдуханите хейтъри?!?
    БЪЛГАРИТЕ СЕ СПЛОТЯВАТ САМО, ЗА ДА МРАЗЯТ!
    Това го прочетох днес и се подписвам под него!

  36. 36 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Любопитно

    До коментар [#25] от "svoboden":

    "Браво ако наистина са се справили само с толкова пари! В Холандия или Германия щяха да усвоят миниму 5 млн. евро за подобен спектакъл."

    Може и повече да усвоят, но щеше да остане нещо след това. А какво ще остане в Пловдив?

  37. 37 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#29] от "Can I play with madness":

    Гербер и срам са оксиморони...
    Това са безочливи и нахални селяндури, с умсвен капацитет на амеба и IQ събиращо не са число от зар!

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    Това, малко или много е културното лице на страната ни. Да, направи се от идиоти, и да, отхвърлиха се идеите на умни и можещи хора. Това обаче не е на дневен ред. Стискам палци всичко да е добре, да има добър отзвук и това да представи страната ни като прилична културна дестинация. Това е положението, колкото толкова.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    До коментар [#25] от "svoboden":

    Разбира се, те точно с това са известни, как харчат, а ние усвояваме пестеливо и разумно.

    Бе тия сам ли ги измисляш?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Весело

    До коментар [#32] от "Can I play with madness":

    Бяхме само петимата от моето семейство. Останалото е фотошоп.
    Сега сериозно - хората бяха наистина много. Правя сравнение с върха на протеста от 2013 и бяха поне трикратно повече хора.
    В Пловдив няма зала която да ги побере _
    -това със сигурност.

    Доброто е заразно
  41. 41 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#39] от "Darth Plagueis":

    Цецо му ги пише, а той както знаем е физкутурник.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#42] от "АзКлавдия":

    Ай бягай, че кметО ше раздава календарчета с лика на бащицата....
    Какво правиш в истинска дясна медия ве тьотке?Иди у ПИК, там сте идЯлни ;)

  44. 44 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Разстроено

    До коментар [#35] от "victor_victim":

    "имаше много деца, организацията беше на ниво! Бях там и видях всичко с очите си. На тях ли да вярвам или на сдуханите хейтъри?!?"

    Колко от тези деца са с настинка на следващия ден? Радват се като на всяка феерия със светлини и фойерверки. Кое дете няма да му хареса? Докато всяка си забравяте главата в пясъка и виждате всяка критика като "хейтрство" няма да има просперитет!

    А за "БЪЛГАРИТЕ СЕ СПЛОТЯВАТ САМО, ЗА ДА МРАЗЯТ!"" съм напълно съгласен с вас! Пример за това сте вие, сплотени срещу всяка критика или мнение не изразяващо възторг по случая! Браните си Кмето, вашето момче. На Останалите, майната им...

  45. 45 Профил на walking.dead
    walking.dead
    Рейтинг: 554 Неутрално

    ще полудея, инзвънземно и култура

  46. 46 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Неутрално

    До коментар [#40] от "АзКлавдия":

    "Бяхме само петимата от моето семейство. Останалото е фотошоп.
    Сега сериозно - хората бяха наистина много. Правя сравнение с върха на протеста от 2013 и бяха поне трикратно повече хора.
    В Пловдив няма зала която да ги побере _
    -това със сигурност."

    Радвам се, че сте прекарали добре. Аз лично останах разочарован. Най ме дразни това как се посреща всяко различно мнение и и всеки който не е във възторг бива заклеймен, като носител на всякакви негативни черти.

  47. 47 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Любопитно

    До коментар [#40] от "АзКлавдия":

    "Правя сравнение с върха на протеста от 2013 и бяха поне трикратно повече хора.
    В Пловдив няма зала коя"

    По принцип подобен проблем се решава като около въпросната зала, стадион или Античен театър се поставят видео стени и съответната прилежаща инфраструктура. Така по малко хора ще мръзнат и всички ще са доволни. ;-)
    И пак питам, какво ще остане на Пловдив след края на Събитието?

  48. 48 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2813 Неутрално

    Щеше да е прекрасно без показност и претенции за помпозност!!!
    Щеше да е приказно с пресъздаването на Пловдивският Дух и Душа!!!
    НО ЗА СЪЖАЛЕНИЕ НЕ БЕШЕ.......

  49. 49 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Пловдив ще преживее и това ...

    Stupid people make me sick
  50. 50 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Неутрално

    До коментар [#38] от "Darth Plagueis":

    "Това, малко или много е културното лице на страната ни. Да, направи се от идиоти, и да, отхвърлиха се идеите на умни и можещи хора. Това обаче не е на дневен ред. Стискам палци всичко да е добре, да има добър отзвук и това да представи страната ни като прилична културна дестинация. Това е положението, колкото толкова."

    За това говорим! Не виждам "хейт" в този коментар, а фактически обосновано мнение, което отразява мнението и чувствата на повечето хора набедени за хейтъри.

  51. 51 Профил на nevermindme
    nevermindme
    Рейтинг: 269 Весело

    Пловдим ми е - Бурж Халифа :D

  52. 52 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Разстроено

    До коментар [#49] от "Хакуна Матата !":

    "Пловдив ще преживее и това ..."

    А България? За разлика от Пловдив, държавата не е толкова дълголетна - древна и издръжлива.

  53. 53 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Любопитно

    До коментар [#47] от "Can I play with madness":

    Не те разбирам. На мен вече ми "останаха" много приятни преживявания. Утре пак съм на изложба, която е част от ЕСК. Вчера в художествената галерия нямаше къде яйце да хвърлиш... Какво друго да остане? Да включим голямоконарско шосе в програмата ли?

    Доброто е заразно
  54. 54 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Любопитно

    До коментар [#48] от "selqnin":

    Не се пробвай да анализираш пловдивски дух и душа, че става съвсем комично.

    Доброто е заразно
  55. 55 Профил на Ангел Атанасов
    Ангел Атанасов
    Рейтинг: 5 Неутрално

    смях, пък на слави му струвало 681 хиляди същата сцена!?

  56. 56 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 491 Неутрално

    гледах видеото, което са пуснали, красиво е. Няма нужда от постоянен и натраплив негативизъм в стил трети профил на манол глишев. Не е нещо невиждано, но е приятно. Ако кметът беше от ДСб или ДаБГ щяха да го защитават тук пишещите...

  57. 57 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#6:"Капабланка"][/quote]

    Все пак е добре, че не умнокрасивците управляват Пловдив, иначе щяхме да се насладим на как' Цонка, Раданчо, льо пти женераль и Ристю, увити в зеления парцал, с който от години обикалят по паветата и хептен за без пари щеше да е спектаклото. А милионите ще заминат при онези от откраднатите конюшни и при ония, които видяхме в КТБ. Така управлява лилавото БКП.

  58. 58 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Разстроено

    До коментар [#38] от "Darth Plagueis":

    "Това, малко или много е културното лице на страната ни. "

    Мен за това ме боли най много и за това проявявам такава активност по темата. Защото до болка съм запознат как от Вън гледат на България, поне малкото дето изобщо знаят, че съществува такава държава, половината от тези знаещи, знаят къде се намираме на Картата на Света и Европа*. Повечето чужденци асоциират България с негативни неща и малко са случаите като този Пловдив 2019 с които можем да променим тези инстинктивно заложени у чужденеца чувства и го заменим или поне обогатим с нещо положително, нещо хубаво. Уви!
    Исках да се "изфукам" пред мои познати по този повод, но уви... Вместо да посея положителни чувства в моите чуждестранни познати, посях поредното съмнение и негативизъм в себе си, към собствената си страна.. Тъжно.. Ако това е да си Хейтър, добре, такъв да съм, но кой ме направи такъв...

    * Ако не беше членството ни в ЕС, много от тези хора нямаше и да знаят, че България е на Европейската карта.

  59. 59 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    До коментар [#46] от "Can I play with madness":

    Моля ти се, защо реши, че мнението ти, бидейки отрицателно, е "различно? Никак не е различно, пълен мейнстрийм е даже.
    Аз също имам забележки по откриващото събитие, но положителното впечатление и емоции надделяват, затова какъв смисъл има да говоря за кусури?
    Да не би да съм безгрешна или перфектна?

    Доброто е заразно
  60. 60 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 633 Неутрално

    До стотинка да преброите!

  61. 61 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    До коментар [#58] от "Can I play with madness":

    Ако се нуждаеш от списък с поне хиляда неща в Пловдив, с които да се фукаш пред чужденци или когото и да било, само свирни.

    Доброто е заразно
  62. 62 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Исках да се "изфукам" пред мои познати по този повод, но уви... Вместо да посея положителни чувства в моите чуждестранни познати, посях поредното съмнение и негативизъм в себе си, към собствената си страна..
    —цитат от коментар 58 на Can I play with madness


    Напълно разбирам вашата непоносима горест... Съвсем друго щеше да е да се покаже един от номинираните от вас за президент - Величко Минеков - и да пусне някоя каруцарска псувня с физиономията на страдащ от хронични колики. Или Раданчо да ни сподели за знамето си или за бай еди какво си. Стягайте се да спечелите изборите и да се възторгнем на глобалния интелект, който блика на талази изпод опашката на коня...

  63. 63 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Разстроено

    И понеже съм започнал с брътвежите си по темата, то нека се опитам да стигна до край.

    Защо трябваше да се наемат чуждестранни, германски артисти за този проект с Кулата на Културата?

    Германски град ли е Пловдив?

    Защо младите хора в България биват системно подтискани, обесърчавани, подценявани...

    Защо България не дава шанс на собственият си човешки потенциал? Нима в България няма млади талантливи творци които биха се справили със задачата за 5-6 милиона лева?

    Какво ли биха направили млади и не само, български творци от всички краища на България с подобни колосални средства?
    И защо им биват отнети и дадени на един чуждестранен "гений"?

  64. 64 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Разстроено

    До коментар [#63] от "Can I play with madness":

    2.4 милиона лева извинявайте.

    Какво ли биха направили 100 български таланти или около 25 творчески колектива, всеки със 100 000 лева бюджет в рамките на 1 година примерно?
    Дали щяха да се представят по добре от един Дисководещ и екип узвочители?
    Не е ли точно това целта на това "мероприятие"?
    Колко ли нови, млади Български Звезди щяха да изгреят на небосклона на Българската Култура???
    Мога да продължа още дълго, но мисля повечето схванахте идеята... Жалко!

    А във властта имаме "патриоти"... Как един не се намери от тях да се сети за нещо подобно? Патриотизъм бате, дай да набием некой циганин...

  65. 65 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#62] от "Reporter US":

    " Съвсем друго щеше да е да се покаже един от номинираните от вас за президент - Величко Минеков"

    Първо - къв е тоя?
    Второ - сигурен ли си, че като четете разбирате значението на думите?

  66. 66 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#62] от "Reporter US":" Съвсем друго щеше да е да се покаже един от номинираните от вас за президент - Величко Минеков"Първо - къв е тоя? Второ - сигурен ли си, че като четете разбирате значението на думите?
    —цитат от коментар 65 на Can I play with madness


    Разбирам, че "европейска" за теб значи "българска", което не е точно идеята на мероприятието. А стилистиката с "творческите колективи" и "художествената самодейност" просто ме върна във времената на бай Тодър. Що не предложихте вместо "Европейска столица на културата" да направим едно рилоудед издание на "Единство, творчество, красота"?

  67. 67 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    О, щом е за "всички цветове", и 20 милиона ще дадем, къде ще ходим.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  68. 68 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Бедни, но на голямо. Спокойно можеше да издигнат една сцена за 1000 лв на площада и да похарчат още 10-на хиляди за откриването.С два милиона можеше да сторят нещо което да остане за пловдивчани. Ремонти на театри, кина , зали, неща дето ще останат!

  69. 69 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    До коментар [#63] от "Can I play with madness":

    Какви германски артисти? На сцената беше Теодоси Спасов, музиканти от Пловдив, ученици от Пловдив, фотографии на пловдивски фотограф, доброволци от Пловдив...

    Доброто е заразно
  70. 70 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 736 Весело

    До коментар [#69] от "АзКлавдия":

    Как какви? Самият безсмъртен Шилер беше там! Тръгнали тука да ми смятат 200 хиляди за туй, 150 - за онуй. Шилер бе, Шилер! Ти като не знайш кой е Шилер - кво да ти обесневаме повече.

  71. 71 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Лятото на Слънчака в Мания правят по яки ефекти.
    Цялата фасария беше в такъв стил!
    Малко общо с Изкуството и най вече българското.
    Разчитаме на стари - несъмнено велики и признати гении като Ваня Балканска, но вече колко време става едно и също? От подобно натрапване ще се обезличи една от Великите ни Икони. Не, че не трябваше да участва, но трябваше да бъде една от многото, а не Единствената! Как да стимулираш подрастващите поколения в този вид изкуство, като то е заето доживот от един изпълнител. Нещо като Лили Иванова и Алла Пугачова... Професор Слатински го е описал много добре:

    "Николай Слатински |Мнения
    14.01.2019, 9:53 ч.
    последна редакция 14.01, 10:36 ч.
    1 коментар 2109 прочитания

    Снимка Архив Клуб Z

    Не съм гледал онова, което Пловдив е предложил на 12 януари, защото не е представлявало приоритет за мен, след като приятели са ми казвали за невъобразими проблеми, безвкусица, непрофесионализъм и корупция в този град. А и не съм аз компетентен да се произнасям от името на обществото за творческите достойнства на самото мероприятие.

    Още повече че моят вкус - сигурно заради консерватизма и мрънкането на възрастта - очевидно се разминава с някои съвременни еталони за артистично майсторство. Препоръчаха ми, да речем, наши 2-3 нови филма, а аз едвам ги издържах до средата. Няма го реалния живот с реалните проблеми, някакви изкуствени замисли и дълбокомъдри напъни без капчица живец. Лично мнение.

    По какво ще разбират и научават младите след четвърт век в какво мрачно време на безпътица и застой сме живели ние сега - през последните десетина години?

    Къде са дълбоките и задълбочаващи се грижи и болки на живота ни, на страната ни?

    Застой, намазан с фондьотен, за да мине за стабилност.

    А когато има нещо нелошо като идея, повечето артисти говорят като при театрално представление, но с изкуствена интонация, с натренирани жестове и банални гримаси, така че ме облъхва изкуственост.

    Да допълня, че понякога в театрите се псува яко и в съзнанието ми остава не съдържанието, в което може би има нещо значимо, а попсувването... Лично мнение - пак да го кажа - на неспециалист.
    Моето усещане на все пак доста четящ книги и постоянно гледащ филми човек е, че напоследък родната ни действителност не ражда нищо талантливо, запомнящо се, хващащо за душата, насълзяващо сетивата.

    Живеем в безвремие, опираме се на творци, които са станали такива доста отдавна. Една постоянна Валя Балканска – много я харесвах, но тя пее едно и също по един и същи начин поне 20 години. Жива и здрава да е, голяма е. Но е като извадена от миналото. Тя не го заслужава това мое усещане, но като я видя и чуя, до обонянието ми се донася миризма на нафталин.

    Това правим ние – вадим някой и друг Майстор от миналото, но той все пак е като от миналото. Той е в миналото. Той е миналото.

    Сякаш сме в етнографски музей. Влезте в етнографски музей - ще усетите миризмата. Миризмата на минало.

    И патриотизмът ни е с етнографски привкус – дрънчат кукери, пеят се кога зашумят буките, вият се мъжки хора в ледени води. Днес! Днес?

    Днес – когато дори вече на близо 100 години самият Кисинджър се вълнува от въздействието и влиянието на изкуствения интелект върху човечеството!

    Живеем си ние в безвремие. Талантите бягат като дявол от тамян от днешната власт с нейните принизени потребности и издребняващо светоусещане, с нейните скъсени, всекидневно орязвани хоризонти – с визия до носа и с виждане до пъпа. За Твореца не е престижно да го свързват с днешната власт. Защото за Твореца животът е във Времето, а смъртта - в Безвремието.

    Затова и се натъкваме постоянно на сурогати и имитации на изкуство със съмнителен вкус и блудкав привкус. Или на някакъв етнографски фундаментализъм, на едно към едно с миналото. А както казах, миналото винаги е минало и е отминало.

    Да напомня отново, че написаното тук е само и единствено лично мнение.

    Уморен и посърнал се питам - защо има толкова убожество, толкова неестетичност, толкова непрофесионализъм, толкова симулации на стойност, от която няма нищо да остане след десетина години дори, камо ли след десетина десетилетия?

    Как защо?

    Защото способните хора се спасяват – спасяват се или в чужбина, или от тези, които са на власт. Уважаващият себе си човек, ако не е хептен огладнял и изпаднал, той гледа да се опази от днешните властимащи. Той чувства, че те не го заслужават, че бидейки с тях, ще хвърли сянка върху името си. За твореца, за професионалиста, за можещия, за знаещия не е престижно да го свързват с днешната власт.

    Затова такава ни става околната среда с плочките и с пътищата, с постройките и с проектите. Затова предлагаме нелепи теменужени шевици, скъпи измишльотини и най-много отработени, проверени още през соца, просмукани от насталгия към все същото соц някога стереотипи и сантименти. Но нищо повече от това. Нищо повече от това, но и много по-слабо и непрофесионално оттогава.
    Моля за снизхождение към личното ми мнение!

    Лично мнение на човек, който се тревожи с болка за България - че тя затъва в застой, залинява в безвремие, не цени креативността, не обича младите, не уважава способните, не дава път на талантите.
    Завръща се у нас псевдокултурата на хоремага, на бабаитството като гротескно отношение към традицията, на машиналното рутинно парадиране с ритуалите, на вечното от Витоша по-високо нема, на арт чалгата и дори на самата чалга.

    Когато по върховете на държавата няма визионери, таланти, творци, стратези, то и надолу всичко става прекалено обикновено, лишено от размах на мисълта, от подем на творчеството, от разгръщане на индивидуалността, от празник на истинската култура. Всички те са изместени от ерзаца, от шаблона, от закостенелостта именно като криво разбрана традиция, от останалата без душа, без дъх и без дух банална и лишена от фантазия и емоция ритуалност.

    Всичко ще заприлича на един подпийнал местен властови тартор, навлякъл някаква натруфена, само на пръв поглед приличаща на автентична кукерска маска и топнал родолюбиво срамните си части в студените води на Безвремието, на спрялото Време. Убряяя, дебряяя, те това е патриотизъм, те това е култура!

    А аз само наивно споделям личното си мнение, че:

    Патриотизъм днес е това – да работиш за съвременна, нормална, демократична, развиваща се България, България на модерните комуникационни и информационни технологии, на най-актуалните дебати за настоящето и бъдещето на човешката цивилизация - България, от която младите не емигрират навън от нейната територия и в която старите не емигрират навътре в себе си.

    И че:

    Култура днес е това - да създаваш духовност и одухотвореност, които оставят материални следи във и за Бъдещето и правят хората по-просветени, по-образовани, по-мислещи, по-отговорни, по-възпитани и по-креативни, вместо да стават все по-унили, по-отчаяни, по-обезверени, по-затъпяващи в безпътно битие и все по-търкащи лотарийни талони до умопомрачение и като единствена и последна тяхна надежда да се оправят и за един миг да решат всичките си екзистенциални, сиреч насъщни проблеми...

  72. 72 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#66] от "Reporter US":

    "Разбирам, че "европейска" за теб значи "българска", което не е точно идеята на мероприятието. "

    Би ли цитирал конкретното изречение?

    "А стилистиката с "творческите колективи" и "художествената самодейност" просто ме върна във времената на бай Тодър. "

    Екип от творци, как да го наречем на български? Или ти ме обвиняваш, че смесвам понятията - български и европейски... "Арт колективи" - добре ли е?

    Като изключим лексиката, нещо за инвестиция на средствата в Български Таланти имаш ли да кажеш?

  73. 73 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#66] от "Reporter US":

    "Разбирам, че "европейска" за теб значи "българска", което не е точно идеята на мероприятието."

    Мероприятието е "Пловдив - Европейска столица на Културата 2019"!

    Не напразно съм споменавал, че имате проблем с осъзнаване на думите.

  74. 74 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#69] от "АзКлавдия":

    "Какви германски артисти? "

    По принцип хората които посещават културни мероприятия се интересуват и осведомяват за това което гледат, слушат и им бива представяно - програмата, авторите, изпълнителите и др., поне повечето хора, до преди време. Днес явно по малко хора се интересуват от подобни неща, важното е Весело да става... Какво толкоз дали се казва Моцарт, Чайковски или Екстра Нина...
    Или даже, защо да чета статията като мога и аз да пиша... :-)))

    "Реализацията на "Ние сме всички цветове" е поверена на германската компания Phase 7. "

  75. 75 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Ами ако с тези 3 4 милиона за кулата бяха обновили титюневите складове и да бяха направили откриване там...?! Вместо да заложат на кълтурата ни и историята те я изгориха.. Направиха един к"р 35метра арматурно желязо като скеле за ремонт и се разревахме какъв успех дръгари либерали каква култира какво постижение

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  77. 77 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Градъ който позволи да му бъде изгорена историята от същите които им спретват културна столица. Ценизъм. Ама на Ганя ми аресва, той столичанин най накрая, европа дойде най накрая и тях му

  78. 78 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Разстроено

    До коментар [#62] от "Reporter US":

    "Стягайте се да спечелите изборите и да се възторгнем на глобалния интелект, който блика на талази изпод опашката на коня..."

    ...де се пука. Явно ти си изцяло овладян от "партийния ентелект". За теб на първо място е Партията, а после всичко останало, и чак накрая България... Вместо да гледаш само под опашката на коня и да чакаш от там да излезе нещо хубаво, по добре се огледай и виж къде си на картата на Света, какво реално представляваш в сравнение с близките ти и по далечни комшии. Добре е и да ги чуеш какво си мислят за тебе, вместо да се самозалъгваш и живееш и се рееш високо в измамната розова мъгла на собственото си самодоволство и егоцентризъм... Преди някой изведнъж, изневиделица да те смъкне долу и ти покаже какво наистина представляваш. Но тогава ще бъде много късно и връщане назад няма да има!
    При едно непредвидено сътресение, стрес тест в региона и Европа, България е обречена и неспособна сама да се защити и оцелее. Въпреки фанатичният оптимизъм и болното заблуждение у множеството хора...

  79. 79 Профил на ТончоЛевскаря
    ТончоЛевскаря
    Рейтинг: 8 Неутрално

    3.2 милиона.
    Точната цена.

  80. 80 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 753 Любопитно

    Този избор с немската компания Phase7 ми прилича на Пилатовото "измиване на ръце" от страна на ръководните кадри.
    Наистина, нямаше ли кадърни пловдивчани, които да направят това откриване?

  81. 81 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Дано поне новия хотел на кмета да е бил пълен. А от сцената на мен ми липсваше само голямото око на Мордор.

  82. 82 Профил на Georgi Popov
    Georgi Popov
    Рейтинг: 264 Разстроено

    Густо, майна, Филибето! И след хубавата дума "възраждане" ни оàква "релаксация"- все пак, в европата сме!

  83. 83 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 753 Любопитно

    Графа 5.1.2. - хонорар на 1 флейтист - 2,050€

    Това хонорарът на Т. Спасов ли е?
    Питам, защото въпросното лице се скри, когато музикантите от БНР протестираха за залатите си

  84. 84 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#59] от "АзКлавдия":

    "Моля ти се, защо реши, че мнението ти, бидейки отрицателно, е "различно? Никак не е различно, пълен мейнстрийм е даже."

    Ами прави си сметката тогава, щом множеството хора, "мейнстриймът", са разочаровани от начина на осъществяване на този продукт... "Мейнстрима" това не са ли гласоподавателите на ГЕРБ и "Патриоти" все пак? ;-)))

  85. 85 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#59] от "АзКлавдия":

    "Моля ти се, защо реши, че мнението ти, бидейки отрицателно, е "различно? Никак не е различно, пълен мейнстрийм е даже."

    Аз си мислех, че съм от Файтона, благодаря! ;-)))

  86. 86 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Неутрално

    До коментар [#84] от "Can I play with madness":

    продукт - проект

  87. 87 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Не ме дразни толкова ненужното прахостничество и грандомания на чиновниците колкото овчедушието на хората. Говорих си с познати, и се хвалят за Кулата, откриването, парите? Питам ги дали ще идат на откриването, не много студено било. Питам ги не съжаляват ли за прахосаните милиони, дали нямаше да са похарчни по-добре за музеи, театри, читалища? Хората все още приемат похарчените от общини и държава пари като не техни пари.

  88. 88 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2786 Неутрално

    Ами ако с тези 3 4 милиона за кулата бяха обновили титюневите складове и да бяха направили откриване там...?! Вместо да заложат на кълтурата ни и историята те я изгориха.. Направиха един к"р 35метра арматурно желязо като скеле за ремонт и се разревахме какъв успех дръгари либерали каква култира какво постижение
    —цитат от коментар 75 на b0b069


    В тютюневите складове няма как да събереш 50 000 зрители.

    Лично аз очаквах заради студа да са много по-малко, но доста народ беше отишъл.

    Това трябваше да е през по-топло време и да е 2-3 часа програмата и щеше да има 5 пъти повече хора.

  89. 89 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2786 Неутрално

    Питам ги не съжаляват ли за прахосаните милиони, дали нямаше да са похарчни по-добре за музеи, театри, читалища? Хората все още приемат похарчените от общини и държава пари като не техни пари.
    —цитат от коментар 87 на Таралеж


    Еми явно не смятат че е по-добре да се похарчат за музеи, театри и читалища. :)

    Това че ти смяташ така не те прави автоматически прав. :)

  90. 90 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Разстроено

    Примерно 10 художествени колектива се подготвят по представяне на свое представление в рамките на 6 минути, в продължение на 1 година и бюджет от 100 000 лева. Като периодично се събират в център Пловдив и заедно работят по създаване и осъществяване на цялата програма. Всичко щеше да е Автентично, Българско, включващо участието на таланти, представвщи културата на 10 региона от България... ;-)))

    Или да платим на германска фирма, набързо да опраска нещата... :-(((

  91. 91 Профил на @
    @
    Рейтинг: 607 Неутрално

    .Професор Слатински го е описал много добре
    —цитат от коментар 71 на Can I play with madness


    Професор Слатински сам си казва, че не е гледал откриването, защото не било приоритет за него. Не го гледал, но не може да пропусне да се изкаже по темата. Как ще пропусне, като е дочул, че имало кукери и някакви минути, отделени за фолклор.

    За всички пишман глобалисти това е най-големият проблем на церемонията - кукерите. Четох достатъчно анализи, за да си направя извод, че точно това е най-големият потрес за тях. Как така ще показваме кукери, каква била тази закостенялост, как това можело да се представя за култура. Ей го и Слатински, възмущава се от "рутинното парадиране с ритуалите". Какъв ужас, днес, 2019 г., дрънчали кукери, пеели се народни песни. Слатински мечтае за "празник на истинската култура", която в неговото разбиране е лишена от "етнографски фундаментализъм". Обаче понятието "култура" включва в себе си И това, което българските пишман глобалисти презират - народно творчество, обичаи, ритуали. Няма нужда тукашните "анализатори" като Слатински да си пробутват собствените определения за култура. Достатъчно компетентни учени и специалисти са се произнесли преди тях.

    И на мен сценката с кукерите не ми хареса, но за разлика от Слатински и другите плювачи на всички народни традиции, на мен не ми прилошава, като чуя думите "кукер", "нестинар", "хоро", "носия", "народна песен". Съвсем естествено е фолклорът да присъства на такава церемония. Спокойно, чужденците не се възмущават от "парадирането" с фолклор. Единствените възмутени са умниците от жълтопаветната интелигенция, които настояват да приемем техните изкривени разбирания за култура.

  92. 92 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 753 Неутрално
  93. 93 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Откриването беше прилично. На мен ми хареса. ....
    —цитат от коментар 14 на Читател


    Туземците (и селяните) винаги са се кефили на лъскавите мъниста !

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  94. 94 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#91] от "@":

    "Професор Слатински сам си казва, че не е гледал откриването, защото не било приоритет за него. "

    Амчи да! И после казва, какво е чул от приятели... Като са му споненали Валя Балканска, и веднага е навързал нещата... ;-)

    А за това, лесно се досеща човек с някакъв, дори и бегъл житейски опит от живота в България:

    "Професор Слатински сам си казва, че не е гледал откриването, защото не било приоритет за него. "

  95. 95 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Неутрално

    До коментар [#91] от "@":
    Грешка!

    До коментар [#91] от "@":

    "Професор Слатински сам си казва, че не е гледал откриването, защото не било приоритет за него. "

    Амчи да! И после казва, какво е чул от приятели... Като са му споненали Валя Балканска, и веднага е навързал нещата... ;-)

    А за това, лесно се досеща човек с някакъв, дори и бегъл житейски опит от живота в България:

    "Застой, намазан с фондьотен, за да мине за стабилност.

    А когато има нещо нелошо като идея, повечето артисти говорят като при театрално представление, но с изкуствена интонация, с натренирани жестове и банални гримаси, така че ме облъхва изкуственост.

    Да допълня, че понякога в театрите се псува яко и в съзнанието ми остава не съдържанието, в което може би има нещо значимо, а попсувването... Лично мнение - пак да го кажа - на неспециалист.
    Моето усещане на все пак доста четящ книги и постоянно гледащ филми човек е, че напоследък родната ни действителност не ражда нищо талантливо, запомнящо се, хващащо за душата, насълзяващо сетивата.

    Живеем в безвремие, опираме се на творци, които са станали такива доста отдавна. Една постоянна Валя Балканска – много я харесвах, но тя пее едно и също по един и същи начин поне 20 години. Жива и здрава да е, голяма е. Но е като извадена от миналото. Тя не го заслужава това мое усещане, но като я видя и чуя, до обонянието ми се донася миризма на нафталин."

  96. 96 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    До коментар [#62] от "Reporter US":" Съвсем друго щеше да е да се покаже един от номинираните от вас за президент - Величко Минеков"Първо - къв е тоя? Второ - сигурен ли си, че като четете разбирате значението на думите?
    —цитат от коментар 65 на Can I play with madness


    Величко е баща на Велислав Минеков, който не понесе простотията на "културнио" министЕр Рашид! Каза си защо и имаше право!

    Тази манифестация, която ни беше поднесена за "Откриване" беше едно към едно с тюрлю-гювечите от соца! Нагло и безпардонно копирана от хора живели при тези манифестации! По-шаренко, по-осветено, по-шумно! Е, това минава за "култура" пред гербери и герберки като "ОнаКлавдийка", па се и обижда, че герберите прости, като им кажеш. Ами виж си еднокнижното гуру и зам-гуруто – мисли за надолу – кметьове, областни управители, министри...
    Клавдио, срам за Пловдив е УНИЩОЖЕНИЕТО НА ПЛОВДИВСКА ФИЛХАРМОНИЯ!!! Че няма зала вече две десетилетия не ти прави впечатление!! Там закопахте труда на сума талантливи пловдивчани, които побегнаха в Европа и Америка да отдават таланта си.

    Луд на шарено се радва!!!

  97. 97 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#90] от "Can I play with madness":

    "Примерно 10 художествени колектива се подготвят по представяне на свое представление в рамките на 6 минути, в продължение на 1 година и бюджет от 100 000 лева. "

    По 240 000 лева на колектив, простете.

  98. 98 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#97] от "Can I play with madness":

    Като махнем популизма, към 180 000 лева на колектив!

  99. 99 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Този избор с немската компания Phase7 ми прилича на Пилатовото "измиване на ръце" от страна на ръководните кадри.Наистина, нямаше ли кадърни пловдивчани, които да направят това откриване?
    —цитат от коментар 80 на Nelumbo


    В страхотната блъсканица кой да гепи кинтите, пловдивчани са избутани от новопловдивчаните, дето още си събуват обущата пред вратата 😝😝😝, пък тези от "новите", като не са сигурни колко могат са поканили "специалисти" от Европата, за по-сигурно!
    Знам, познавам ги! Кадъни не, таланти има в Пловдив, ама не са близки на кметя!

  100. 100 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#96] от "Alexander97":

    "Величко е баща на Велислав Минеков, който не понесе простотията на "културнио" министЕр Рашид! Каза си защо и имаше право!"

    Даа. Аз не разбрах, аз не разбрах защо го споменава, това ли олицетворява - културен бунтовник?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK