Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    Нищо не разбрах от галерията. Изглежда някак празно.

  2. 2 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Разстроено

    Да, инсталацията не се отнася ВЪОБЩЕ дори за България, а за Венеция също не се отнася, и там няма нищо. (Това във вразка с това, което е казано по-горе като коментар към една от снимките.)

    Има отношение тази инсталация единствено и само към авторите и към куратора и. Тоест, принос към диалога в изкуството, било българско или световно-НУЛА.
    Какво ми разкрива на мен, като зрител тази интлалация. Нищо.
    Нещо за България, или за времето, в което живея. Нищо.

    Получавам в пощата си, наред с какво ли не, и почти всички нюзлетъри на участниците в биеналето. И мога да сравня с другите павиалини и държави.
    Първо, защо България е наела някаква италинаска ПР аганеция да разпрати този нюзлетър? Защото това нещо дойде в пощата ми не от българска страна а от италинците. Не се сещам някой от другите страни да са ми изпратили през Пр агенция нюзлетъра си.

    После, езикът на който е написан стейтмънта. Излишно орнаментиран и излишно усложнен.

    И най -накрая, в 99% от павилионите на страните, участниците експлоатират някаква национална тема, нещо свързано със странта, от която идва участника.
    Това е и при нашите съседи, това е ипри големи страни.
    Видях чудесни неща на другите павилиони. Видях и чудесни неща в централната експозиция.

    За балгарският "павилион" трябва де се помълчи...

    Още процедурата при избора е сбъркана.
    Ето, ще дам пример с Чили. Няма да давам пример с някакви огромни страни. Тоест, не е до бюджет. Просто, имам информация от първа рака и затова и пиша за тях.
    Тяхнато мин. на култрута прави конкурс. Кандидастват 17 проекта.
    Селекторите избират 7 проекта от тях, които проекти се прадставят на чуждестранно жури.
    Има хора от Парагвай, Перу,Уругвай и от Чили. Артисти, куратори, критици са в журито. И това жури избира проекта.

    И проекта е много интересен. Той е за чили, но е иза латинска амерака и за света като цяло.
    В редица страни също при избора имам международно жури. В Румъния със сигурност, например.
    Зощо е така. Защото, това са малки страни, без голям опит и е хубаво да име поглед отстрани.
    А тук, гледаме снимките, четем текста и ни остава едно таков чувство, как всичко звучи извинително.
    Не можело да се изчерпи в едно заглавие всичко- а трябва ли въобще и опит да се прави в тази посока?
    Било съобразено с пространството всичко. Така ли, аз пък мисля,че всчико това е било съобразено с други неща...

    Да минава и да заминава това участие, от, което никой нещо в светове план няма да види, чуе, или разбере, и дано някой от факторите в министреството да си вземат поука и да организират следващото участие много по-добре.



  3. 3 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 333 Неутрално

    При груба производствена цена за "произведенията" , Фибранът на Букова за около 650лв и плексигласовите рафтове на друкия, на който дори не се сещам името, от 3000лв., кое точно ни струва като данъкоплатци 500000лв. ?

  4. 4 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Като лаик питам не трябва ли една изложба да показва нещо. При тая навалица би трябвало и експозицията да е някаква, а освен няколко чаши-или вази-друго не се вижда.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    -Какво ли рисува тоя художник?
    -Още не се знае. Но си спомням един, който начерта една линия на плочките и каза, че ще награди тоя, който мине под нея. Май беше луд...
    Джелсомино в страната на лъжците, цитат по памет.

  5. 5 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#3] от "dds27557755":

    Ето например, за контраст, как изглежда едни павиалион на страна от Африка, която е за първи път на биеналето...

    https://bit.ly/2vWHJKB

    А ето и малко гледки от различни места и павилиони.

    https://bit.ly/2vKeLgP

    А ето и кратко видео, на която може добре да се усети атмосферата.
    https://www.youtube.com/watch?v=u2aK2zq50_A

    Разбира се, няма нужда да търсите в кадрите България, никъде няма да се види ...българския принос.
    Защото такъв няма.

    В българското участие има претенция. В начина на представяне. В начина на говорене за участието на България. В текста към...инсталацията.

    А ето какво липсва според мен:
    Липсва естетика.
    Липсва правокация.
    Липсва история.
    Липсва проучване.
    Липсва визия.

    Днес четох ревю за британското участие в биеналето в Гардиън. Там има дадоха 3 от 5 звезди за участието.
    Ако трябва да оценя българското участие, една звезда от пет възможни, би било напълно заслужено.
    С една дума, катастрофално!




  6. 6 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1150 Весело

    Културни хора на културно място културно говорят за култура.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  7. 7 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#2] от "rwn":

    Е, що, темата „как живеем“ е отразена идеално: в България живеем без да съществуваме, нещата се случват без нас, нито заради, нито въпреки, просто се случват около нас и ни задминават. А ние продължаваме да си живеем точно така.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  8. 8 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1003 Любопитно

    500 000 ???

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  9. 9 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#7] от "mapto":

    Сложих ви плюс, защото ми харесва настроението на коментара ви.

    Но аз смятам, че всъщност живеем много различно, и затова и не си позволявам обобщения.
    Всеки човек е различна вселена. Просто, има интересни вселени, имам и неинтересни такива.
    С артистите е същото. Има интересни, има и без-интересни.
    Мисля, че за всички е пределно ясно от коя група са артистите, представящи България тази година.
    Използват се какви ли не елементарни стратегии, за да се създаде усещане за значимост.
    Ако погледнете например снимките в галерията по-горе, ще видите, че на повече от половината кадри, акцентът е хората, които са там, а не инсталацията.
    Също така, снимани са така хората, в тясната стаичка, да изглежда, че сякаш има поне 1000 души публика :)
    Сариева, Бояджиев и компания човек може да съзре веднага. Технята дружка Калин ги е снимал.

    Как може да изглежда всичко.

    Ето от днес статия в Гардиън за Гана.
    https://bit.ly/2HgxOEW

    Виждаме прекрасен павилион, с идея и концепция.

    Имаме изложени в него картини, фотогрфия, видео и инсталация.

    Като резултата, имаме и добри статии и отзиви по световните медии.
    Нещо, което е направо невъзможно да се случи за България с тези недоразумения, които са изложени във Венеция.

    Дадох пример по-горе с Чили. Не мисля, че за България има друг вариант. Само и единствено международно жури има шанс да излъчи нещо, което да не е срам и позор.

    Дано нещо се промени за 2021 година.

  10. 10 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#1] от "nema_labavo":"Нищо не разбрах от галерията. Изглежда някак празно."

    Ама как не си разбрал! Всичко си е ясно - представено е катастрофално празното състояние на българското изкуство и по-точно на онази негова част и представители, които са "благословени" от кликата ИСИ-Сокаков и единствено на които се дава възможност за изява по апетитните арт-събития. Организира им се конкурс, назначава им се жури от наши хора и после избраните наши момиче и момче го печелят, а наши хора стават комисар и куратор. После, щото имаме доста приятели, си измисляме и несъществуващ в статута "директор на павилион" и така, хоп, уреждаме още една приятелка за екскурзията във Венеция, всичко за сметка на тъпия и некултивиран български данъкоплатец.
    Всичко си е точно - павилионът е полупразен, за да има пространство за всичките приятели и приближени, но и защото гравитиращите около ИСИ "художници" и куратори са празни откъм всякакъв талант, интелигентност, идеи!

  11. 11 Профил на Niraah
    Niraah
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Не обичам да критикувам, особено когато имаме дългоочакваното участие на Венецианското биенале, но това е скандално бездарно и връзкарско. Няма да навлизам в дълбок анализ, особено когато няма върху какво да се анализира. Плачеща липса на идеи, вкус, съдържание, някаква жалка псевдо артистична изложба на българското съвременно изкуство, изтекло някъде в канала. Никакво овладяване на пространството, никаква оригиналност, както винаги се открояват някакви съвсем не на място акценти като очилата на Бубнова или банана на де Войн. Трагедия, от която много други талантливи български артисти в момента ги е срам.

  12. 12 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#5] от "rwn":

    ++++++++++++++++

  13. 13 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1881 Весело

    До коментар [#2] от "rwn":

    Ще си позволя да не се съглася с вас, че нашата инсталация на Биеналето нямала нищо общо с България - Фибран е българска запазена марка, доколкото ми е известно, т.е. родолюбивата художничка, вдъхновена, по думите ѝ, от английското "Изкуства и занаяти" , е довела идеите на У. Морис в 21 век, с помощта на незаменимия за всеки уважаващ себе си българин-санитар на апартаменти, Фибран! Какъв полет на въображението, каква дълбочина на мисълта, какъв пламенен патриотизъм струи от зеленикавите плоскости, които ръката на кураторката с толкова нежност поглаждаше по време на репортажа на БНТ!

    Ще ви опонирам и за критиката ви към стейтмънта/изявлението за нашето участие, че бил излишно украсен. Та какво би останало от тази инсталация, с концептуалност в безкрайно-негативния регистър, ако я лишим от орнаментите на кураторските обяснения, които са есенциални за самото съществуване на тази "творба". Няма обяснение - няма изкуство. 😉

  14. 14 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Весело

    До коментар [#13] от "princess_x":

    До коментар [#13] от "princess_x":

    Разсмяхте ме и ми е приятно да ви прочета коментара :)

    Нямам също така и нищо против, че не сте съгласни с мен. Дори напротив.
    Също така и на драго сърце приемам опонирането ви и, и като резултат си посипвам главата с... фибран :)

    Да кажа все пак за изявлението.
    Наистина го има този момент. Излишно усложняване и претрупване с терминология. Познавам артисти, (не са българи)които ползват за текстовете си професионалисти. Плащат си и получават това, за което са си платили.
    Споделят, че не можели да пишат добре, не можели да осмислят добре това, което правят.
    Искам да кажа, тези хора не се преструват. Те правят скулптури, или рисуват, и знаят какво могат и какво не могат. Но и не прекаляват с някакви теории, не прекаляват и с някакви измислени аспекти на творбите, просто защото такива неща липсват.
    Има случаи, на много известни артисти, те направо си имат сред служителите и такива, които се занимават само с текстовете.
    Това е много тежка задача явно за мнозина от артистите. Текстовете.

    Но винаги най-глупавите, най-претенциозните и най-елементарните текстове идват от хора, които правят неща, които са изпразнени от съдържание.

    Случвало ми се е в такива случаи да ги питам , да ми обяснят какво правят, но е драма, когато и с прости думи, техни си, те не могат да ти обяснят нищо.

    Защото, нали, случва се, да не може човек да пише добре.
    Може и да е скрънза, да не иска да си плати за услугата. Но дори с прости думи да не можеш да кажеш какво правиш...

    Тук ситуацията е такава, че кураторката е водещата. Тя си е наумила някакви неща и тези двамцата, просто са били най-подходящите за нейната концепция.

    А допреди всички тези новини за биеналето, бях с добро мнение за нея. Разбирам , че това нещо се случва в България, че няма бюджет, че сега прохождаме, ама тазгодишното ни участие, това си е просто безобразие.

    Както по-горе споменах, абсолютно задължително е международно жури.
    Не сме голяма страна, необходим е поглед отвън. Плюс това, ще се премахнат и обвързаностите.
    Защото, едни и същи куратори, едни и същи артисти. Една и съща галерия...

    Чили е добър пример.

    Албания също е добър пример. Тази година при тях го има и мястото, една изоставена мина в Албания, има и още едни пласт в работата, това е една конкретна книга, може би една от първите научно фантастични работи от албански автор.
    Искам да кажа, че това е интересен подход. Да говориш на Венеция, но през твоята история, литература и през своите места.

    Българите, взели да обясняват на венецианците, видите ли, работата със стъклото и...фибрана.

    Трагично зле.

    Поздрави и хубаве вечер от мен :)

  15. 15 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Весело


    Австралия също е с много интересен павилион. Там също присъства литературата. Австралийската литература.

    В основата си работата е изследване на трасформация- от вербален към невербален език. Възможно ли е въобще и ако да, как.
    Тоест, там имам полифония и дисхармониня. И още и още. Но всичко тръгва от една поема на австралийски поет и писател.
    Имам видео инсталация, имам пърформанси, има музика, има хореография.

    Ето нещо за тази работа
    https://bit.ly/309HHfV


    Предполагам, че можем да си вземем добър урок по начина, по който е проведена австралийската процедура по избор на артист. Ако мога, направо ще му я залепя процедурата на Банов на вратата. Да види как се прави. защото, най-вероятно не знае как се прави.

    Ето как е при тях.
    Имало е покана за предложения. Не за цялостно развити проекти, а просто за изразяване на интерес. Тоест,няма нужда да имаш нищо готово предварително.
    Освен, много добра , но осъществима идея.
    След това вече е имало много сериозен панел, който е избрал проекта за биеналето.

    Ето как изглежда панела

    The artistic team for 2019 was chosen through an open call for expressions of interest. The selection was done by an independent panel of highly respected arts professionals chaired by Professor Callum Morton from Monash University and comprising
    -Chris Saines, Director, Queensland Art Gallery I Gallery of Modern Art;
    -Franchesca Cubillo, Senior Curator Aboriginal & Torres Strait Islander Art, National Gallery of Australia;
    -Professor Nikos Papastergiadis, Director of the Research Unit in Public Cultures, University of Melbourne;
    -Kathryn Weir, Head of Cultural Development, Centre Pompidou in Paris;
    -Louise Neri, Director, Gagosian Gallery in New York.

    Ето какво се казва панел и какво се казва жури!

    Уважавани и безспорни фигури от страната, плюс двама външни представители- един от най-влиятелната галерия в света и един от най-влиятелния музеи за съвременно изкуство в света.

    После, кой е кураторът...

    Angelica’s Venice exhibition will be curated by Juliana Engberg. Juliana is a curator with an extraordinary depth of experience and a global reputation, with over 500 exhibitions curated to date. Juliana has curated critically acclaimed exhibitions in Australia and internationally, including through her roles as Artistic Director of the Australian Centre for Contemporary Art, the Biennale of Sydney and the Melbourne International Biennial. She has been Curator of the Visual Arts Programs for the Edinburgh, Melbourne and Adelaide Festivals.

    Кураторът има над 500 изложби курирани...

    Както се казва, без коментар.

    Ето линк към цялото инфо за процедурата

    https://bit.ly/307KztZ


    Не, няма шанс да ги стигнем никога. Но, поне да се приближим малко, пак би било немалко. Ако се преосмисли процедурата, ако се променат условията и има чужди представители в журито, имаме шанс някой въобще да ни зебележи. Иначе, ставаме за посмешище.

  16. 16 Профил на SStan
    SStan
    Рейтинг: 484 Разстроено

    Изложба не видях! ... Видях хора, изглеждащи и облечени странно!

  17. 16 Профил на therage_thefury
    therage_thefury
    Рейтинг: 247 Гневно

    500 000 за две стаи с 5 стъклени чаши, пластмасови етажерки и 5 сини стиропора! Това е много концептуално и изключително въздействащо! И предизвиква размисъл - къде да отидем да се напием тази вечер във Венеция на държавни разноски...

  18. 18 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 664 Неутрално

    И така другарят Боил Банов е дал с широка едни мангизи за стена с подреден фибран, за рафтчета от плексиглас, за разходка на другарката Бубнова от държавния бюджет. Доколкото се вижда, това велико изложение има кураторка, директорка, както и някакви странни посетители с още по странни дрехи. И туй то. Интересно ми е , какви ги е надрънкала Бубнова, вероятно е определила стената с фибрана като "инстеклоарна симетрохия, апликирана в преосмислен дискреатив". И докато нахалството на Букова да прибере мангизите, за да налепи фибрани, е оправдано по принципа "дават ли ти - дръж", то крепежните елементи на Лютаков също си ги бива. А най-майтапска е декларацията, че живее между Виена и Шабла.

    Дедо Крум
  19. 19 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#14] от "rwn":

    До коментар [#15] от "rwn":

    Благодаря ви за обстойните и информативни коментари! Дано нашите медии обърнат внимание на незадоволителното ниво на нашето представяне (в което дълбоко се съмнявам) и това даде знак на МК да промени подхода и организацията на бъдещите ни участия. България, както и вие обръщате внимание, е твърде малка страна с клаустрофобична арт сцена, където всички се познават прекалено отблизо, без изградена традиция за организация и обществен контрол и това неминуемо води до изкривявания в представеното пред света лице на българското изкуство. Затова, както давате и вие примери, би трябвало да се въвлекат независими и с признат опит специалисти при организирането на подобни конкурси. Ние показахме достатъчно болезнено, че единствено традицията в корумпирането им е жива.
    Поздрави!

  20. 20 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Като гледом "българския павилион" се сещам за сцената с "пиесата"с участието на "краля" от "Хъкалбери Фин". Който е чел, знае за какво говоря ... Кадърът на сн. 5 е като извадка от тази книга.

  21. 21 Профил на Мерудия
    Мерудия
    Рейтинг: 313 Гневно

    "НОВИТЕ ДРЕХИ НА ЦАРЯ " - шивачите са т.нар автори,а кралят е министър Банов , който вместо изкуство получава едно голямо нищо. И както в приказката, всеки, обявил се срещу тази измама, го набеждават, че не разбира от съвременно изкуство. Имам новина за Бубнова и кръга й- доста хора разбират, гледат и посещават изложби и вместо едно дете, всички ние сме наясно, че " царят е гол" ! Направеното е обида за истински оригиналните творци, които ги има и в България. с омерзение,от една посетителка на Биеналето 2017

  22. 22 Профил на mengo
    mengo
    Рейтинг: 558 Неутрално

    "How we live". Чаша с мокра салфетка, пълна с фасове щеше да е по показателно как живеем.

  23. 23 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#19] от "princess_x":

    Моля!
    За мен беше удоволствие :)
    Дано да има промяна и всъщност, да се рестартира отново всичко.
    А медиите в България засега не обръщат внимание. Освен някакви ПР съобщения, нищо сериозно засега няма.
    Но и да има, ще са някакви глупости. Капацитет тук има много малко за осмисляне на тези неща. А смелост, да се пише откровено, това пък въобще липсва.

    Аз по-скоро следя навън големи медии, ще обърнат ли внимание на великите артисти. Ако въобще някой обърне внимание, предполагам, че ще е е нещо съкрушително :)
    Тоест, не зная дали ще е добре да обърнат внимание или въобще, да се престорим всички задено, че тази година България въобще не участва :)

  24. 24 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Любопитно

    До коментар [#19] от "princess_x":

    И последно, че това го забравих да го спомена по-горе...

    На снимките не се вижда, но на откриването беше Недко Солаков, беше и Стефан Николаев (той с интересна биография, но за това друг път) и, за моя изненада, или всъщност, очаквано, беше и Ода Жон...

    Коментари сега няма да правя, че ще напиша нещо нецензурно :)
    Но работата се пече за Ода Жон...



  25. 25 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#24] от "rwn":

    Подозирам, че на Бубнова и ИСИ много им се иска да влязат в световната арт мафия, затова беше това съвсем случайно по време представяне на художничка на галерия Даниел Темплон в Националната Галерия и художници на Вентруп и Кьониг галерия при другата членка М. Василева. Със сигурност Бубнова нямаше да се посвени да използва държавна институция и участието на България на световен форум, за да покачи цената на Ода Жон и така да прокара собствената си кариера. Това между другото се случва и в момента във Венеция, Бубнова участва в сбирки и лекции на куратори, събития нямащи нищо общо с Биеналето или с нашия павилион и дефакто ние като данъкоплатци и плащаме екскурзиите по собствен бизнес. Проблемът с т.нар. Ода Жон е, че скандалът със саламените русалки се раздуха прекалено много и нямаше как да я пратят нея и синчето на Солаков на Венецианското Биенале. А времето е много малко и не се знае как следващото правителство на комунистите ще третира група, която генерира скандал след скандал.

  26. 26 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#24] от "rwn":

    Ода Жон се вижда много ясно на втората снимка. Тя е по средата, втората отдясно на Сариева.

  27. 27 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#25] от "dds27557755":
    До коментар [#26] от "dds27557755":

    Абсолютно.
    Ода Жон щеше вече да се рее в стратосферата, ако не беше тази саламена оргия. Почти никоя медия нямаше да се заинтиресува сериозно от нея и всичко щеше да си мине спокойно и по план.
    Въпросът е, че дори и да живееш в центъра на Париж, елементарното и селендурско мислене не можеш да го изкорениш от себе си. И искаш да покажеш колко си успяла и колко си готина и елитът тук, да охка и и да ахка. И ето ти резултата.

    Но любимита ми история на Ода е следната.
    След като овдовяла, много била депресирана и си събрала багажа в един куфар и хоп, към Париж.
    И там, един ден, съвсем скоро, след като се е установила, си взела няколко акварела под мишничка и решила да почука на изпречилата се пред нея галерия.
    И като видял акварелите и Темплон, направо и казал, ама как, страхотни са, идвай, ама, направо правим сомостоятелан изложба. Та ти си просто страхотна, невероятно и толкова ...надарена.
    И то хубаво, ама като взела, че се притеснила, и не знаела, дали ще се оправи с този Темплон и с таз изложба.

    От там насетне, все напред и все нагоре!

    Бубнова си плети кошничката, а Банов от скандал в скандал и въобще не му до това. Но и дори да му е до това, той не знае как функционира механизма на съвременото изкуство днес. Или поне, не знае как функционира в световен мащаб.

    Би могло да се каже, че е доста наивен в тази област.

    Солаков и той плете кошницата във Венеция тези дни. Когато не гледа лошо, са прегръдки и целувки със стари дружки. Но поне не му плаща държавата за неговия престой. За разлика от нашите официални представители.

    Да, сега разгледах по-добре и по-внимателно второта снимка. Вижда се Ода там.
    Добре сте я забелязали.






  28. 28 Профил на optimu_s
    optimu_s
    Рейтинг: 524 Неутрално

    "Ва`ай ваятелю! Вай-вай"

  29. 29 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#26] от "dds27557755":

    До коментар [#27] от "rwn":

    Ето я тук Ода Жон, към 2мин48сек, в цялото си отблъскващо присъствие.


    https://video.bnt.bg/bg/a/otkrivane-na-blgarskiya-pavilion-na-venetsianskoto-bienale

  30. 30 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#27] от "rwn":

    Да, един от основните проблеми са хората, които "управляват" културата в България. Те са толкова неподготвени и невежи, че лесно попадат под манипулацията на хора, като Солаков и Бубнова, на което сме свидетели през последните години. Именно това обстоятелство позволи на мафията на кръга- Солаков да обхване в задушаваща хватка изкуството в нашата страна и да не позволява свободна изява на творци извън техните приближени. Това нямаше да е толкова трагично, ако хората (художници, изкуствоведи и куратори), свързани с тази мафия, бяха наистина високо талантливи и даваха действително сериозен принос към нашия културен живот и изкуство. Но в мнозинството си те са жалки кариеристи, неспособни да превъзмогнат методите от късния социализъм, през който са се оформили. Красноречив пример за творческата немощ и концептуална ограниченост на техните придворни художници е изложеното в нашия павилион.

  31. 31 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#27] от "rwn":

    Вярвам, че историята на Ода се е случила, точно както я описвате. Самите галерии подчертават в своите сайтове, че приемат всякакви непоискани предложения от художници и ги очакват по всяко време да дойдат с акварелчетата си, че и такси ще им извикат за изпроводяк. Всички знаем как се случват нещата и от какво се води светът.

  32. 32 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#29] от "princess_x":


    До коментар [#30] от "princess_x":

    Благодаря за това видео.
    Интересно, макар и задкардровия глас да четеше отегчено, и да беше твърде кратко това видео, е все пак, добре, че го има.
    Да, добре се вижда веселета вдовица, направо в едър план я е хванал оператора. Браво на него. А Ода, която иначе беше много весела и много усмихната на откриването, тук, на видеото, уловена е доста сериозна...

    Може би д-р Валтер Седл, който бе интервюиран последен, добре обобщава всичко, и използва една стратегия, стара колкото света.
    Когато нещо е много неясно и не го разбираш, а и няма много вещественот в нуго, буквално, и когато те питат нещо да коментираш, забий в посока, което не може да не е е вярна.
    В този случай, човекът се хвана за падането на Берлинската стена. Колко удобно, но аз добре го разбирам. Това е единствената възможно стратегия в такива моменти.

    Проблемът на българските артисти са горе долу едни и същи. Повечето, не само спечелилият тим, но например и второта място беше странно, излишно софистицирано и още дори по-неразбираемо като идея.
    Може би третия, Дурмана, беше по интересен и с по-овлядано простраство беше проекта му, но не се случиха нещата при него.
    Проблемът , както аз го виждам е, че повечето артисти не обичат и не четат много. Не правят проучвания, не се занимават сериозно и дълбоко с едно или друго.
    И това си личи. Личи си и как Букова не може добре да аргументира проекта си, въпреки, че се опитва да вкарва там някакъв философ, да кажем.

    Добре, наясно сме с това какво се случва в светът на изкуството. В Последните няколко десетилетия нещата се преобърнаха поне няколко пъти с главата надолу.

    Ясоно е, че нещата не седят така, както са седяли в преди 100 години, но хайде, това е основен проблем на учещите и завършили тук. И на живеещите тук. Тоест, то няма да е проблем за тях, ако повече четат и се интерусват какво се случва, но не са мнозина тези.
    Не обощвам , разбира се, има изключения, но НХА прави толкова лесно артистите да не си дават много зор...

    Но след като живееш в Париж или въвъ Виена, и пак не предлагаш нищо, което да те накара да се замислиш, или да изпиташ някаква емоция, значи се справяш много, много зле.

    Ето, Турция е добър пример. В този репортаж се вижда някъде около 1 мин и 15 секунда.
    Това може да не се понрави на всички, този пърформанс (озаглавен "Ние някъде другаде"), може и да се резбере, дори, от всички, но поне аз, седейки отпред и наблюдавайки, просто изпитвам болка. Буквално.

    Да гледам тези хора, пълзящи покрай тази стена. Колко много асоциации биха могли да изникнат у мен. Дори, предполагам, без хора да са нясно какво се случва в Турция напоследък, отново сигурно биха изпитали едно или друго, когато го гледат това нещо пред тях.

    С нашия павилион, ситуацията е такав, че ти остава да се посмееш, и да си кажеш, е, не го разбипрам това нещо. Ама, то няма какво да се разбира.
    Нищо не поражда у мен. Нищо не поражда у колеги този павилион.
    Защото, дори и да има някаква идея зад всичко това, начинът, по който е изработено това нещо, наречено инсталация, начинът, по който са се опитали артистите да я комуникират със зрителите ,не е на нивото на идеята.

    И за Банов, последно. Проблемът е, че той сляпо се доверява на Бубнова. Тя знае това, но е бясно амбициозна и в резултата, плете си кошницата и разчита, че така ще е засега. Не зная, да видим какво ще се случи със следващото Биенале. за това имаха оправдание, нямало време и т.н., но тогава, с време, да видим как ще се случи. Защото, сега насочиха прожекторите към себе си и това няма да престане ей така. При дори малък гаф, ще има писък до небесата. А те, гафовете си ги правят постоянно.

    Поздрави

  33. 33 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#31] от "dds27557755":

    Абсолютно сме наясно :)

    Но за България, почти всички журналистите/ критиците си кълват като шаранчета на тези приказки за лека нощ :)
    Какво да се прави. това е положението засега. За в бъдеще, очакваме да се промени.

    поздрави

  34. 34 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#32] от "rwn":

    Като се има предвид какъв проект спечели златния лъв за национално участие, предложението на Дурмана щеше да си е точно на мястото и сигурно щеше да привлече внимание, за разлика от "фибрановия". А един от членовете на журито недвусмислено е писал, че го смята за най-добрият проект. За съжаление други сили и механизми са били в действие при излъчването на победителя.
    В края на краищата това е сериозната и тъжна за българското изкуство последица от интригите и машинациите на ИСИ - че способни и интересни наши художници имат ограничена видимост в международен план и че се представя една изопачена картина на българското изкуство.

  35. 35 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#34] от "princess_x":

    Съгласявам се напълно с това, което сте написали.

    Тези дни и аз си мислех отново за Дурмана. Като видях този кораб, който са го инсталирали точно срещу кафенето, този, огромния, където бяха загинали над 800 африканци, и се сетих за неговата идея за инстлалация. Но, това бе асоциативно мислене.
    Огромна част, поне там, където е курирано от Ралф Ругоф, това си е тема, наистина. Имам предвид, екологията най общо, и начинът, по който използваме ресурсите и замърсяването и т.н. Опазването на океаните. Опазването на природата и какво се случва, когато хората не мислят и просто потребяват всчико, което потребявят. И че, апокалписиса винаги идав в една или друга форма.
    И на Дурмана щеше да е в десятката. Защото, Венеция има проблеми с нивото на водата, няма проблеми със стъклари и занаятчии. Ако това въобще е важно за някого. И ако въобще това е тема, която трябва да бъде разрабатвана от българските творци.

    Засега инфо за България няма никъде. Ревюта никакви,но и споменавания никакви. Абсолютно нищо.Нада!

    Също така, засего поне, консенсуса е, че китайският павилион е много лош, френския, и американския, много добри, а най-лошия е австрийския. там имаме ултра феминизъм. И едно голямо ултра нищо, в резултат.
    И дано да им дойде ума на хората, че крайностите не са добро нещо никога. Каквито и да са тези крайности.

    Ще пиша тук нейде из темите, ако излезе нещо за Българското участие.



  36. 36 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#35] от "rwn":

    Проектът на Дурмана се плъзга след една много лесносмилаема, модерна като говор и носеща дивиденти тема, както е и този с кораба. Това го прави също толкова слаб, защото се опитва да се нагоди към този мейнстрийм наратив и вървейки след него, авторовата идея автоматично става неактуална. Да не говорим, че сладката екотема е също толкова отдалечена от проблематиката за България, която се предполага, че трябва да е фокус на павилиона, колкото и фибрана и виетнамските чаши. Българите имат много сериозен проблем с намирането на собствената си идентичност, което е много обширна и интересна тема, която явно не е особено "тренди" за нашите кураторки, които попиват впечатления основно от берлинските галерии и от околията, докъдето могат да се разходят с някоя лоукост компания.

  37. 37 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#36] от "dds27557755":

    Извинете, но да генерализирате с епитети като "лесносмилаема", "тренди", "сладка", "носеща дивиденти" и "мейнстрийм", говорейки за сериозната тема на екологичните проблеми, показва едно повърхностно и късогледо възприемане на света и даже на изкуството.
    И не, тази тема не е далечна за нас, българите; тя е общочовешка и тепърва ще изпитваме върху здравето и живота си последиците от пренебрегването ѝ.

  38. 38 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    До коментар [#35] от "rwn":

    Четох само нещо почти смехотворно в Площад Славейков, но авторката си няма понятие от това, за което пише.

    Леко встрани от темата - мисля си, че може би е наложително, в интерес на самата Венеция и жителите ѝ, да прекратят организирането на биеналета. Не съм била там от доста години, но като чета и гледам как се променя туристическият наплив, изпитвам ужас за този град. Предполагам, че вече е непоносимо да се разхождаш там. Но това се случва във всички интересни места с богата история и култура. Туризмът бавно, но сигурно ги погубва.

  39. 39 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#36] от "dds27557755":

    Аз разгледах повечето проекти за нашия павилион сравнително набързо. Но, колкото и набързо да е, видях неща, които са потресаващо слаби. Изумително неадекватни предложения имаше.

    Сега, аз не съм критерии за велики неща, но посещавам, може би, без да преувалечивам, стотици галерии на година (извън БГ основно) и твърдя, че виждам колко българската арт сцена е буквално, с много малки изключения, много далеч от големите разговори в изкуството.

    Тук отварям скоба. И в големите галерии по света има немалко проблеми. И там може да се види една и съща манджа, стотици и хиляди пъти претоплена.
    Едни и същи имена, едни и същи "артефакти", изложени на различни места.
    Но заради това, че има голяма бизнес там, могат да се открият и интересни идеи и концепции в средния ешалон галерии. Този тип галерии изчезват със забележителна скорост, но засега все още ги има.

    Няма да пиша за причинете за това, защо българското изкуство е такова, каквото е,, че нямам много време днес, но това, че е далеч и много, много изолирано то световната арт сцена, за мен е факт.

    Държавата България е наистина е бяло петно на картата на съвр. изкуство днес.

    Псевдо куратори, псевдо артисти, псевдо галерии, псевдо колекционери...

    Оставяме го за друг път този разговор.

    Но в предложенията на българите за биеналето не видях нищо впечетляващо.
    Видях много плъзгане по повърхност, но задълбочени неща, почти не видях.

    И защото аз обичам сравненията, на база на това, което съм са видели очите ми, предложението на Дурмана ми се струва много по-интересно, от това, което виждаме в момента.

    Може би и е имало хор, които са имали прекрасни идеи, но не са имали време да се подготвят и да кандидастват. Не зная. Но аз не видях нещо таков сред пледложенията.

    Сега, колективните предложения за изложби, там не им обърнах внимание голямо. Някакви 5-10 души, събрани по незнайно какви критерии, предлагат някакви си незнайно какви неща.
    Това не е сериозно.

    А за кораба. Ами, сега, става така, че този кораб, поставен пред кафенето на Биеналето, това просто не постига желания ефект. Става нещо като антипаметник. Хората си правят селфита пред него. А това е един подвижен масов гроб. Изпразнен от трупове.
    Но какво да се прави, биеналето е особено животно. Можеш да се разминеш по улиците и каналите на Венеция с милиардери, топ куратори, с Мишел Обама и с кого ли още не. Можеш да разгледаш яхтите на богатите, можеш да разгледаш и корабът на загиналите африканци.
    Та този кораб е бил за превоз на 20-30 души , мисля, по документи.

    А в него е имало повече от 800 души. И са се се спасили по-малко от 30 души.


    И да се върна на конкурса още веднъж.

    Може би трябва да има някакви макети или по-сериозни визуализации. Може би трябва да е както при австралийците, да се иска само идета, намерение. Но за мен е задължително да има поглед на поне 2-3 чужденци към проектите.

    Надежда, само надеждата остава.

  40. 40 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#38] от "princess_x":

    Да, това е наистина голяма тема. Ла Серенисима.
    Обичам да се разходждам по улиците и през зимата. Не виждаш много хора тогава. Духа много вятър, но може човек да има време да разгледа този град наистина спокойно и бавно. Защото има какво да се разгледа.
    Сега е свръх скъпо , свръх претъпкано. И влажно.
    Все повече хора, живеещи там, се изнасят. Град музеи.
    Големите милиардери купуват замъците, правят ги на галерии и частни фондации, но всичко това, гони още повече хора.
    А туристите не можеш да ги спреш.
    И ще става по-лошо.
    Опасявам се.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK