Защо знаем толкова малко за българския модернизъм, пита нова изложба

Николай Дюлгеров - "Без заглавие (Абстрактна композиция)", 1922 г.

© Галерия

Николай Дюлгеров - "Без заглавие (Абстрактна композиция)", 1922 г.



Почти 100 неизвестни произведения на български автори със значителен принос в областта на изкуството представя изложбата "Модернизъм и авангард. Българската перспектива", която ще бъде открита днес в 19.00 часа в галерия "Структура". Те обхващат предимно периода между двете световни войни и са събрани в последните пет години от колекционера Николай Неделчев, съобщават от галерията.


Чрез показването на непознати произведения и слабо известни имена изложбата поставя въпроса, че в българската история на изкуството все още има големи бели петна, които трябва да бъдат запълнени и изследвани. Големият брой на изложените творби и тяхното качество говорят, че това не може да е резултат от случайност.


Това дава възможност за преосмисляне на миналото и разбирането му по нов начин. Изложбата поставя под съмнение начина, по който се възприема българското изкуство след Освобождението. А откриването на непознати произведения показва, че написването на историята на изкуството е в процес и всичко, което се знае до този момент, подлежи на ревизия.




Изложбата се занимава с това какъв е характерът на българския модернизъм, каква е съдбата на художниците, къде са техните произведения и защо те не са включени в експозициите на музеите и галериите. И тъй като развитието на модернизма засяга цялостното развитие на изкуството в България, това са въпроси, които са важни не само за историята на изкуството. Тези произведения хвърлят светлина върху разпространяването на авангардните движения в страната, както и за чуждите влияния върху българските художници.


Жорж Папазов - "Портрет на Гео Милев"

© Галерия

Жорж Папазов - "Портрет на Гео Милев"


За Николай Неделчев събирането на тази колекция е кауза, която ще помогне за по-доброто разбиране на процесите в българското изкуство от началото на ХХ век до днес.


Изложбата може да бъде разгледана до 27 юли.


В нея са включени произведения на художниците: Иван Абрашев, Николай Абрашев, Анна Балсамаджева, Никола Благоев, Иван Бояджиев, Николай Дюлгеров, Борис Елисеев, Александър Жендов, Христо Каварналиев, Мирчо Качулев, Кирил Кръстев, Крум Кюлявков, Ламар, Кирил Маричков, Макс Мецгер, Гео Милев, Иван Милев, Иван Ненов, Жорж Папазов, Иван Пенков, Георги Попов – Джон, Боян Райнов, Николай Райнов, Стоян Райнов, Анна-Люля Симидова-Праун, Сирак Скитник, Харалампи Тачев, Дечко Узунов, Мара Учкунова-Аубьок.

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    "Защо знаем толкова малко за българските модернизъм и авангард, пита нова изложба"

    Защото имахме и продължаваме да имаме едно обрзУвание, което ни учеше на соц. реализъм и новият повей на Априлското поколение творци и по което все още въздишаме.

  2. 2 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Защото за всеобщо щастие, България през социализма бе предпазена от пропагандата на западн(ал)ите болшевики, но не и от тази на източните такива...Защото модернизмът е това - опит да се подмени идеалът на красотата и онова, което естествено привлича, и гали окото.

    https://www.youtube.com/watch?v=ANA8SI_KvqI

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  3. 3 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    Защо не са познати творците и творбите им е повече от ясно - през 1944 идват на власт едни гащници, изметта на народа, за които това е било "упадъчно буржоазнио изкуство", което е трябвало да бъде изкоренено и да остане само "здравото народно, социалистическо изкуство". Това не е моя интерпретация, а цитати от "художествената критика" на периода.
    След 1944 в България се налага "социалистическият реализъм", който на практика е идентичен със "здравия народен стил" наложен в Германия при Хитлер. Интересно е, че докато България е в съюз с Германия, този стил не се прокарва у нас.

    E PLVRIBVS VNVM
  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    Причинте за много и различни, но при всяко положение една от най-важните е прекъсването на естественото развитие на културните и образователни процеси, включително и в изобразителното изкуство.
    С изненада аз видях произведения на много наши художници, работили в периода след освобожедението до и след 1944. какво е качеството ми е трудно да кажа, предвид че в областта съм неподготвен, но като видях стотици картини, рисувани у нас и в чужбина, намиращи се в частни и обществени колекции, с различна тематика и рисувани с различни техники, ми се изясни в какъв подем сме били тогава и как тогавашния живот е позволявал на много хора да се посветят на изобразителното изкуство.
    Що се отнася до нашето непознаване на родния модернизъм има е обективни причини. първо колко от нас се интересуват въобще от тази сфера и колко сред тях пък си падат по модернизма ...мисля че това до голяма степен обяснява нещата.

  5. 5 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4197 Неутрално

    До коментар [#2] от "trial_jezz":

    "...онова, което естествено привлича, и гали окото."

    В твоя случай:
    https://www.calvertjournal.com/images/uploads/articles/12-14/Socialist_realism/Sevenn.jpg

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  6. 6 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Знаем малко за българския модернизъм, защото друго е модерно - апартеманти, пейки, Сузанита...
    Както вече ме изпревариха: В държава, в която апартаментите са евтини, пейките трябва да са скъпи.

  7. 7 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    До коментар [#2] от "trial_jezz":

    Вие комунистите нямате моралното право да говорите.

  8. 8 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    До коментар [#2] от "trial_jezz":

    Общоприет идеал за красота няма. Зависим е от епохата, в която са създавани творбите. И се влияе от модата на момента. Идеалът на Египет например се смята за безвкусица в класическата и елинистичната епохи, а византийското изкуство, от което се възхищават на Запад и отчасти го имитират в романския и готическия стил, се смята за упадъчно по времето на ренесанса, отново му се възхищават в бароковото време - особено във Франция, изпада в немилост при класицизма и ампира, за да го преоткрие сецесионът.
    Това като лека илюстрация на думите ми, че идеал няма.

    E PLVRIBVS VNVM
  9. 9 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3884 Весело

    До коментар [#7] от "anonim440":

    Да ама и твоя призив е типично комсомолски.....
    И в същото време, анти демократичен....

    Bukalemun
  10. 10 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#2] от "trial_jezz":Вие комунистите нямате моралното право да говорите.
    —цитат от коментар 7 на anonim440


    Новите комунисти заповядват кой има и кой няма право да говори.

    Съшото като при комунизма.

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  11. 11 Профил на Котаранц
    Котаранц
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#7] от "anonim440":

    Сектантите също...

    Черен хайвер за черна лъскава козина!
  12. 12 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#3] от "PavelCZ":

    Николай Дюлгеров е интересен творец.
    Това по-долу може да Ви е интересно. Но не е през Германия, а е през Италия.
    Посетих тази изложба в Софийски арсенал. Но така и не успя да ми обясни служителката тогава, къде е въпросния каталог, когато поискоха да си го купя. там го нямаше със сигурност.


    Италиански футуризъм и модерно изкуство в България.
    Примерът на Николай Дюлгеров
    https://nationalgallery.bg/bg/exhibitions/italian-futurism-and-modern-art-in-bulgaria-nicolay-diulgheroffs-example/


    Италианският футуризъм в България, предизвикал интерес и въодушевление между двете световни войни, се преплита с други художествени явления. Изложбата показва различни артистични практики, които имат отношение към футуризма в Италия.

    Репродукции на художествени произведения, фотографии и документи изявяват български връзки с мрежите на авангарда, в които футуризмът заема важно място. Трансграничните контакти са визуализирани в схематични карти в долното поле на паната.

    Фигурата на Николай Дюлгеров – художник от България, установил се в Торино през 1926 г., неговата артистична дейност в средите на футуризма и контактите му с колеги от родината са фокус на интерес.

    Темата за италианския футуризъм и модерното изкуство в България поражда две затруднения. Едното – в областта на формата и стила – е общо за българската култура и се състои в хибридния характер на различни тенденции.

    Другото затруднение засяга историята на изкуството отвъд нашите граници и се отнася до политическата съдба на футуризма в Италия – връзките му с фашизма от средата на 1920-те години насетне.

  13. 13 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 1101 Весело

    Знаем малко за българския модернизъм, защото друго е модерно - апартеманти, пейки, Сузанита...Както вече ме изпревариха: В държава, в която апартаментите са евтини, пейките трябва да са скъпи.
    —цитат от коментар 6 на PisnaMi


    Явно още се препотяваш като си спомниш за изборните резултати... Пхахах!

  14. 14 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#2] от "trial_jezz":Общоприет идеал за красота няма.
    —цитат от коментар 8 на PavelCZ


    Не съвсем, приятелю. Съществува математически модел, който показва, че творбите на творците спазващи т.нар. "Golden Ratio" на Фибоначи натурално биват възприети като хармонични и красиви, защото това "ratio" бива наблюдавано навсякъде в природата.

    https://www.intmath.com/numbers/math-of-beauty.php

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  15. 15 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 558 Неутрално

    ...напук на манипулатори и социални инженери! 😉

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  16. 16 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Не трябва да се забравява, че що се отнася до архитектурата след 50-те, когато властва соц реализма. в България се налага точно интернационалния модернизъм. Тоест изчистените сгради от бетон и стъкло. Най-видимо е това е в старите хотели по морето.
    Всъщност и през 30-те България се напълва с такъв тип сгради. Лично за мен са безлични, нищо, че горе долу съм запознат идеята.

  17. 17 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    бг чоека има голем прублем и неснание с мудернизма просто щото едната му нога е в потури, а с другата крачи и то забързано бес никва картъ и конпас из тресавището от прустотии на постмудерна ... та затова не расбира нито чуздия нито нашия мудернизам ами копи пейства чузди мнениа което мноо жалко наистина щото тва са фатални пропуски...и кументарите по горе обшто взету илюстрирът кументара ми .
    инък браво за тоя ивент, браво и на днесник за пукриването му. имаме твурци нека поече ора ги видат ама да видат тех а не себи си.

  18. 18 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Гледам обикновените тролове отново са се изказали, без да знаят, че в началото на 20 те години родината на моодернизма е всъщност Съветска Русия.

  19. 19 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2879 Неутрално

    Защото част от българските модернисти загинаха в комунистическите лагери, с.други бяха низвергнати или прогонени извън Отечеството и за тях 45 години беше забранено да се говори и пише!!!

  20. 20 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#14] от "trial_jezz":

    Така е и със звуците. Какъвто и музикален инвалид, профан, чалгар да вземем, веднага ще различи фалшивата тоналност. Просто така е устроено човешкото ухо, мозъкът е настроен на вълна да отхвърля дисхармонията. Същото е и с възприятията на цветове и форми, дори и при маймуните. Обяснението може би е някъде из поведението на елементарните частици, физичните закони, химията на въглеродния метаболизъм, кой знае, но е факт. В обсъждания от статията случай не говорим за красота и естетика, а за снобска мода, при това в отдалечена сто години назад епоха. Изобщо не виждам причина някой интелигентен, грамотен човек да бъде упрекван, че не се "увлича" и не "посещава". Да се занимават историците на изкуството и философията.
    А, и като всяка мода отмира някъде в края на тридесетте години на ХХ век. Това последното - за сведение на дежурните плювачи по социализма.

  21. 21 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    До коментар [#14] от "trial_jezz":

    Златното сечение, както е на български името на математическото описание на природата, е наистина се възприема като хармонично, но не е вездесъщо в самата природа. А в човешкото изкуство през хилядолетията е било спазвано от време на време ии някъде.

    E PLVRIBVS VNVM
  22. 22 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    До коментар [#18] от "von_seeckt":

    Той модернизмът може да е бил популярен в Русия, но знаете как свършва всичко - до 1930 година е заклеймен като упадъчно буржоазно изкуство ии творците или са напуснали, като Кандински,м или са ликвидирани.

    E PLVRIBVS VNVM
  23. 23 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    До коментар [#20] от "Неизвестен Извършител":

    Просто не е така - справка - Франтишек Купка - в Чехия - работи до смъртта си 1957.
    Или Йозеф Чапек (+1945) - брат на писателя карел Чапек - до арестуването си от гестапо през септември 1939 работи в подобен стил.

    E PLVRIBVS VNVM
  24. 24 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#23] от "PavelCZ":

    Останал съм с впечатление, че отдавна не живеете в България, но аз още имам отчетливи спомени за илюстраторите на български книги в периода 1970 - 1989; масово работеха в същия този... хм, стил. От сруга страна - добре е, че ги има чудаците.

  25. 25 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Не е вярно, че социализъмът не обичаше модернизма. Ами паметника до НДК-то? Какъв дълбок символизъм имаше в него. - Какъвто и крилат и ръбат да ви го турим ще викате - благодарим ти партийо любима.

  26. 26 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2879 Неутрално

    До коментар [#18] от "von_seeckt":

    И кой от тези титани на модернизма в изкуството остава да живее и "твори" в СССР?
    С изключение на Маяковски....който се самоубива?!?!?!
    Шостакович живее"прекрасно и щастливо"?
    Казимир Малевич не е репресиран!?
    Хайде да опитате да използвате главата си не само за да носите шапката си....ако можете разбира се!!!

  27. 27 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    "Чрез показването на непознати произведения и слабо известни имена изложбата поставя въпроса, че в българската история на изкуството все още има големи бели петна, които трябва да бъдат запълнени и изследвани. Големият брой на изложените творби и тяхното качество говорят, че това не може да е резултат от случайност.""

    Инкриминирането на творби е похват на две близки по своята същност идеологии.
    Защо чак сега и защо да се питаме дали е случайност ?

  28. 28 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    Познанията ми за модернизма са дилетантски и откъслечни, но все пак имам спомени и за времената на... "гащниците". Определени личности около Людмила Живкова направиха много за запазване и съживяване на интереса към нестандартното, (не )соцреалистично изкуство.
    Картини на модернисти бяха изложени в Националната галерия или в сегашния Квадрат -500. Ето една от експозицията в последния, която съм виждал още през 70 те в Националната галерия...Не, не е групов портрет на Сталин и Ворошилов на фона на Кремъл:):
    https://nationalgallery.bg/wp-content/uploads/2017/10/5-6-1024x846.jpg
    п.п. Не бях си ходил 10 години в София и ми беше интересно да посетя в европейската нощ на музеите Квадрата..Имаше доста голяма експозиция от картини на Жорж Папазов. Картините на Яранов също ни впечатлиха( по-скоро жена ми, която не беше запозната с творчеството му).

  29. 29 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    До коментар [#10] от "puhpuhan4o":

    Това е нравствена оценка, а не забрана.

  30. 30 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    До коментар [#9] от "eti mehter":

    Оборвате ме в някакъв неясен контекст.
    Няма как да отговоря на коментара ви в такъв случай.

  31. 31 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    До коментар [#9] от "eti mehter":

    Оборвате ме в някакъв неясен контекст.
    Няма как да отговоря на коментара ви в такъв случай.

  32. 32 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    Сложни са причините за непознаването на Модернизма в България. Една от тях е, че и той е едно течение, което не е възникнало у нас, а е било привнесено отвън и съответно създадените работи, като всяко деривативно изкуство, не са изключителни постижения. После идва факторът на 40-50 години комунистически режим.
    Но по-важното и тревожното е, че и в момента текат подобни процеси на затъмнение и изкривяване на българската история на изкуството; че в бъдеще изследователите може да открият нови бели петна от изкуството, създавано днес, защото потомците на онези, които потискаха модернизма и авангарда в близкото минало, сега са узурпирали възлови позиции в сферата на изкуството ни и лансират само избрани приближени.

  33. 33 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#10] от "puhpuhan4o":Това е нравствена оценка, а не забрана.
    —цитат от коментар 29 на anonim440


    А ти кой си по-точно, че да раздаваш нравствени оценки? Моралната полиция?

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  34. 34 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    "Сложни са причините за непознаването на Модернизма в България. Една от тях е, че и той е едно течение, което не е възникнало у нас, а е било привнесено отвън и съответно създадените работи, като всяко деривативно изкуство, не са изключителни постижения.""

    "Защо знаем толкова малко....."
    Темата не е за Българското изкуство и мястото му в световното. Ако нещата опират единствено и само до самобитно българско изкуство и изключване на привнесените направления на т.нар. Модернизъм и всичко останало привнесено, зейват големи празнини, при това неоснователни. Разглеждане на изобразителното изкуство по линия привнесено - самобитно издава семпло отношение към материята.
    Давам и пример, италиански Ренесанс и привнасянето му във фламандската живопис в по-ранен период.

  35. 35 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    До коментар [#34] от "gmbh":

    Коментар 34 се отнася
    До коментар [#32] от "princess_x":

  36. 36 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1976 Весело

    Защото за всеобщо щастие, България през социализма бе предпазена от пропагандата на западн(ал)ите болшевики, но не и от тази на източните такива...Защото модернизмът е това - опит да се подмени идеалът на красотата и онова, което естествено привлича, и гали окото.https://www.youtube.com/watch?v=ANA8SI_KvqI
    —цитат от коментар 2 на trial_jezz


    Таваришът от видеото громи авантгарда като един същински ждановист и пак като такъв утвърждава като върховен критерий вкусът на широките маси. Един вид "К'во ми го хвалите тоя Дебюси, ве. Я ми дайте Софи Маринова." Смешното е, че всички онези модернисти (някои са пост-модернисти, ама карай) и авантгардисти, които таваришът громи като елитарни, с пърформансите си и пр. в своето време също са громили артистичните елити, които контролирали културните институции.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  37. 37 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#34] от "gmbh":

    Акцентът във фразата за "привнесеното" изкуство беше повече върху незадоволителното качество на изложените работи. Но се оказва, че ситуацията може да е доста по-сериозна.

    https://clubz.bg/84139-ruja_marinska_golqma_chast_ot_proizvedeniqta_v_galeriq_ „struktura“_ne_sa_avtentichni

  38. 38 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1829 Разстроено

    Дами и господа, положението в българското изкуство е трагично! Скандалите следват един след друг. В статията по-долу се говори за борбата на двете Ф - Факти и Фалшификати. Но над тях у нас царува К, като Корупция!

    https://kultura.bg/web/за-борбата-с-двете-големи-ф-та-в-бълг/

    И не може да не се подчертае, че навсякъде, където е замесен ИСИ или хора, свързани с него (в случая Мария Василева) възникват грозни скандали, свързани с корупционни схеми. И тук излязлата наяве помия не е всичката; очаквайте продължение.

  39. 39 Профил на MP
    MP
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Защото част от българските модернисти загинаха в комунистическите лагери, с.други бяха низвергнати или прогонени извън Отечеството и за тях 45 години беше забранено да се говори и пише!!!
    —цитат от коментар 19 на selqnin


    +++++++++++++

  40. 40 Профил на MP
    MP
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#32] от "princess_x":

    Модернизмът се ражда от очакванията, фрустрациите и разочарованията малко преди и около и малко след Първата световна война. Емоционално българите са съпричастни с травмите на войната, но има и елемент на привнесеност. Повече асимилирана е предходната мода на символизма и той продължава много дълго в българското изкуство. ПАрадоксалното е, че комунистите, прости цървули, имат повече уважение към символизма и затова не го забраняват, както модернизма. Това е един от парадоксите и причините да не се знае. Другата ОГРОМНА и неказана причина е, че модернистите са запазени за частни колекции.

  41. 41 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#40] от "MP":

    Организаторите на изложбата са си правели някои сметки, които ще излезнат криви.

  42. 42 Профил на MP
    MP
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#41] от "princess_x":

    По принцип е похвално да се каже, че българите са се отъркали в модернизма. Не съм гледал изложбата. Като подсказване за явлението е нещо добро. Частните колекционери отдавна са действали да купуват за себе си модерни български автори.

  43. 43 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#42] от "MP":

    По принцип начинанието на Неделчев е наистина похвално. За съжаление, както по всички личи, той е станал неволна или не жертва на нагла измама. Някои специалисти още преди няколко дни се изказаха, че се съмняват е автентичността на някои работи. И вчера стана ясно, че една рисунка, подписана Сирак Скитник, е взаимствана от корицата на Кснс Сутра, издадена от Penguin през 2012. Авторката е Машина Фавре, французойка, живееща е Лондон. От Площад Славейков са потърсили авторката и издателството.

    https://www.ploshtadslaveikov.com/erotichen-san-na-sirak-skitnik-kopiran-ot-kama-sutra-na-izd-penguin/

    Но това не е всичко. Онзи ден предприемчива учителка завежда учениците си, за да разгледат нашумялата изложба. Изведнъж едно от децата възкликва, че една от работите там му е позната. Оказва се, че е подписана Мирчо Качулев, но детето е виждало вариантът в черно (и оригинал) на известен художник, правещ рисунките си в една непрекъсната линия:

    https://clubz.bg/84261-glen_klouz_v_risunka_na_mircho_kachulev?fbclid=IwAR0oQcG5C2kc_kNh0fn9jnz7b_FvNpxe_j54hj1Ei2P2W4aU2RTmRjs5AJU

    Вече е подаден сигнал до полицията. Само Дневник и Капитал май продължават да затварят очи пред скандала.

  44. 44 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    Извинявам се за грешките, поради своеволните корекции на телефона: Кама Сутра, Малика Фавре

  45. 45 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    Да съберем излезлите досега материали за скандалната изложба, претендираща да запълва "едно огромно бяло петно" в историята на българското изкуство:

    https://clubz.bg/84139-ruja_marinska_golqma_chast_ot_proizvedeniqta_v_galeriq_ „struktura“_ne_sa_avtentichni

    https://kultura.bg/web/за-борбата-с-двете-големи-ф-та-в-бълг/

    https://www.ploshtadslaveikov.com/erotichen-san-na-sirak-skitnik-kopiran-ot-kama-sutra-na-izd-penguin/

    https://clubz.bg/84261-glen_klouz_v_risunka_na_mircho_kachulev?fbclid=IwAR0oQcG5C2kc_kNh0fn9jnz7b_FvNpxe_j54hj1Ei2P2W4aU2RTmRjs5AJU

  46. 47 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#46] от "princess_x":

    Благодаря Ви за линковете! Този и за по-горните.

    Тази история, като гледам, има всички шансове да надмине дори това, което видяхме с Ода Жон

    Аз видях това днес като новина:

    https://www.ploshtadslaveikov.com/eksperten-savet-shte-proveryava-za-falshifikati-kartinite-v-galeriya-struktura/


    Тук, освен колекционера, който е ясно вече какво точно ще струва колекцията му след тази ,така наречена изложба, има кой да губи още повече от този скандал.
    И това е Мария Василева и нейната галерия.
    Мисля, че това е наистина много, много сериозно петно върху репутацията и.

    А Дневник и Капитал...те не се интересуват от зависимотситите в култураната сфера...
    Не и когато са засегнати хора, които са близки до тях. Горе долу като съдебната система. Гледай какво пишат и правят, когато защитават своите хора там, и как не отразяват въобще, че има и другана ледна точка, и разбирай и какво правят и във всички останали сфери. Включително и в този случай!

    Е, ако е нещо за министъра, до сега да имаше поне 5 статии. Но Мария Василева, Бубнова и там, ИСИ кръгчето, за тях лоша дума няма.


  47. 48 Профил на MP
    MP
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#47] от "rwn":

    Не, че не се интересуват. Напротив. Но са профани и еснафи, не могат да преценят и сега се страхуват да вземат страна. Не биха се поколебали да злорадстват срещу когото и да било. Единствено Гошко е застрахован да не бъде оплючван от тях дори и когато пише за кенефи. Но той е геният на Тунджа и му е простено.

  48. 49 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#47] от "rwn":

    До коментар [#48] от "MP":

    Скандалът придоби невероятни размери, вече и в лондонския Metro ни писаха.
    Утре в "култура"Бнт1 ще бъдат Неделчев и Василева, а по Нова в Здравей Бг - Ружа Маринска, която първа каза за не автентичните работи.

  49. 50 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 956 Весело

    До коментар [#48] от "MP":

    Ааа, написали са това оново. Опит за оправдаване на "жертвата" Василева.
    А за Гошко,той е близък до редакцията. Срещу него не може нищо да се пише :)


    До коментар [#49] от "princess_x":

    Дааа, наистина става интересно. То е така.Тарикатлъците са само до време. Идва момента и на истината. Рано или късно...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK