Марина Абрамович - чиста работа

Едно завръщане 44 години след първата изложба в родния Белград.<br /><br />Снимките са от <a href="https://www.facebook.com/pg/MSUB.MoCAB/photos/?tab=album&album_id=2511766812199952&ref=page_internal" target="_blank">Фейсбук страницата на музея</a>.

© Bojana Janjić / MoCAB, Facebook Page MoCAB

Едно завръщане 44 години след първата изложба в родния Белград.

Снимките са от Фейсбук страницата на музея.



"Казват, че за хората домът е нещо, когато не чувстваме дома си някъде другаде. Вие къде сте сега?"


Така успявам да задам предпоследния въпрос към Марина Абрамович на среща определена от нея за журналисти и започнала в 6:23 сутринта в Музея за съвременно изкуство в Белград на 21 септември тази година.


Защо толкова рано? Каква символика да търсим в този час? Обяснението не закъсня - в поканата, която получихме 24 часа преди началото пише: "Пресконференцията ще се осъществи на изгрев слънце, съгласно концепцията на изложбата "Чистач", където артистът в ранни зори символично "чисти" своята артистична кариера и архива с най-добрите си работи" Съгласявам се, че концептуално всичко се подрежда. И името на изложбата, и ранния час, и поводът, и най-вече самият артист - "Нейно Пърформанс Височество Марина Абрамович" (по думите на журналисти).




Ранният час е любопитство за всички. Шофьорът на таксито тихо пита дали толкова рано отиваме на "сплавове"-те - плаващите клубове и дискотеки на река Сава, където е и музея. "Не. На откриване на изложба" - отговарям. "Нима толкова рано?"- невярващ е шофьорът. "Не е рано. Навреме е. 44 години стигат" опитвам се да поддържам разговора ведър. "А театрите? И те ли ще отварят вече толкова рано? Накъде отива този свят. Обърнаха го наопаки".


Светът около Марина Абрамович е обърнат наопаки или ни изглежда такъв


В предговора на каталога на родената през 1946г. в Белград Абрамович е събрана може би най-краткото и ясно представяне: "Тя е най-важният артист на пърформанса в наше време. Без нея изкуството на пърформанса не би било толкова възможно и уважавано в музеите днес. Тя е артист, който непрекъснато развива това, което прави."


Въпреки високите изисквания поставени пред кураторите и самия музей в Белград, този почти 50 годишен опус с над 120 работи на Абрамович става възможен. След Стокхолм, Хумлебек, Осло, Бон и Флоренция Белград е последният засега град, където изложбата ще бъде представена.


Кураторът на изложбата Деян Сретенович е подредил хронологично на пет нива в музея различни работи - скици и картини още от времето докато е била студент в Художествената академия в Югославия, звукови инсталации, с които тя навлиза в света на концептуалното изкуство, прочутите "Ритми" и други соло пърформанси, както и в партньорство с Улай, изложени са и "transitory works", "Balkan baroque", както и придобилият голяма популярност "Артистът присъства" (Artist is present) от 2010. За изложбата и Абрамович разказва и архивния и документален материал - част от експозицията.


А едни от най-значимите пърформанси, които е правила ще бъдат ре-перформирани, както тя настоява да се нарича този акт на възстановяване на нейни работи от други хора, в музея от млади артисти, с които Марина Абрамович е провела и мастърклас "Чистене на къщата".


"Чистенето за мен е разчистването с миналото, чистенето на съзнанието"


казва артистът. "Не е страшно да скочите надолу. Можете да скочите от небостъргач, ако така искате, и това ще бъде напълно приемливо. Опасността идва, когато се приближавате към повърхността. Преди 44 години, когато си тръгнах от тази страна, аз скочих в неизвестното и през цялото време досега падах свободно, летях. Днес усещам , че приближавам повърхността. Топлото посрещане, което ми оказахте, омекоти тежкият удар, който ме очакваше. Дойдох с отворено сърце и ви благодаря за отношението."


Марина Абрамович - чиста работа

© Bojana Janjić / MoCAB, Facebook Page MoCAB

Темата за чистенето не подминава и присъстващите на срещата. Млада журналистка изважда четка за дрехи и моли Марина Абрамович да я почисти - съвсем истински и пред всички, на което тя откликва. Този мини-пърформанс е подарък за всички журналисти, артисти и куратори, с което тя потвърди думите си, че мотивация и вдъхновение черпи от живота -"докато режа лук или съм в самолета." Избира идеите, които я стряскат и плашат, а не тези, които ѝ харесват. "Ако ми кажат "не", то за мен това е само началото", категорична е Абрамович.


На въпроса какво е изпуснала в живота, е искрена: "Нямах деца. Никога съм нямала нормален семеен живот. Аз съм модерен номад. На всеки пет, шест дни съм на път. Моите деца са моите ученици."


За прямотата в пърформанса говори така: "В такава ситуация не се актьорства. Това не е театър. Като влезе публиката, всичко се променя. И с младите, с които работя, на тях казвам същото. Енергията ви се намества спрямо хората. Уча ги да не се плашат от болката. Да не се боят от нищо и от никого. Младата публика изведнъж се появи и се заинтересува от мен благодарение на Лейди Гага. Тя се беше появила в МОМА в Ню Йорк по време на "Артистът присъства" и после беше на мой мастър клас. Изведнъж младите заговориха за мен, благодарение на милионите почитатели на Лейди Гага в социалните мрежи."


За звездния си статус Марина отговаря бързо и кратко:" Уди Алън казва днес съм звезда, утре - черна дупка. Ако успехът беше дошъл на 25 години щях да съм мъртва. Чак на 50 започнах да осъзнавам коя съм. Хората ме направиха звезда. Артистът трябва да остави суетата пред вратата. Освен това ако на 25 четях всичко, което пишат за мен, нямаше да си подам носа от вкъщи. Чета, виждам много неща...за себе си".


Държавната телевизия РТС снима документален филм за нея - "Разговор с чистачката".


За миналото и за научените уроци Абрамович казва: "От своя учител в Загреб Кръсте Хегедушич запомних две важни неща, които мисля ми дадоха много в моето определяне като артист.


Ако работиш и рисуваш с дясната ръка и видиш, че си виртуоз, веднага смени с лявата ръка


Когато започнеш да правиш нещата твърде добре и сигурно, веднага промени нещо, веднага отиди на територия, която не познаваш. От моя учител научих и, че в живота на всеки артист е най-трудно да се появи добра идея. Ако имаш две добри идеи, значи си гений, казваше той. Моята идея беше моето тяло. Моето тяло е мой обект и субект".


И накрая все пак отговорът на въпроса в началото:


"Това е добър въпрос. Вижте, аз наистина живея някъде между. В промеждутъците, когато тръгваш на някъде и все още не си достигнал крайната точка. Може да е някоя гара, някоя спирка, летище или просто разходка в градината или парка.Това "между", това място, измежду, в пролуките, за мен в всъщност най-вдъхновяващо. Точно там, напускайки едното място, неговата познатост и сигурност се отваря друго пространство, където всичко може да се случи. Тук е моят дом. Всичко е тук. Всичко е дом."


Марина Абрамович - чиста работа

© Bojana Janjić / MoCAB, Facebook Page MoCAB


Европейска ретроспективна изложба " Чистач" е отворена до 20 януари 2020 година в Музея за съвременно изкуство-Белград. В нея могат да се видят 120 работи на Марина Абрамович от всички нейни периоди. Зрителите ще могат да видят сплетените коси на ре-пърформърите, да се промъкват между голите им тела, като в пърформанса "Имподерабилия", да видят синята рокля от музея "Гугенхайм", детайли от видео работите от 70-те и предмети, които са използвани в някои пърформанси включително и "Ритъм".

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    Една от най-ярките представителки на съвременното модерно изкуство. Много идейна и интересна!

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  2. 2 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1218 Весело

    Какво впечатляващо творческо дълголетие :
    Четиридесет и четири години ""Имподерабилия", на моменти изчиствана до пълна "Хъмподебилия"...

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10215 Неутрално

    Артист. Доказан артист.
    Но, не е моят тип изкуство

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Марина Абрамович е известна със своите сатанистки хепънинги (или "дарк алхимични" ако човек е по-прогресивно настроен),и в САЩ се върти все около кръгове свързани с Епщайн, Клинтънци и "измислицата" Пицагейт (там я споменават в имейли участници).
    http://www.williambootartist.com/uploads/2/3/7/0/23701544/marina-abramovic-2011-moca-gala-artist-life-8mtvau-zuril_orig.jpg
    http://www.williambootartist.com/uploads/2/3/7/0/23701544/vogue-ukraine-dusan-reljin-07_orig.jpg?291

    В известен смисъл да, постигнала е много, модна "авангардистка", уважават се с педо хайлайфа, ама...

    Апропо, нали всичко е "конспирация на глупави реднеци" и Епщейн си умря от самоубийство, и ЦРУ и ФБР съвсем искрено почнаха да правят преврат на Тръмп, а Пица Гейт хората няма как да имат нещо общо с педофилията.

    Но това че целия "образован елит" избра да повярва че снимки от този род...
    https://ibb.co/rfTkjbR
    ...дето си менкаха Подеста и други пирятелчета на Марина Абрамович са просто "безобидни майтапчета"... абе ще се гори в ада като дойде време.

    Маколи Колкин защо нарече бандата си "Пица" и прекарва времето си напушен като пор? Не смее някои неща да каже пряко. Единствено периодично твърди единствен в света че не само Майкъл Джексън с пръст не го е пипал, а намеква че по-скоро само Джексън с пръст не го е пипал.
    http://elitepedos.com/podesta-photo/
    https://blackpilled.com/2018/03/tony-podesta-pizzagate-photos-leaked/
    https://dcpizzagate.wordpress.com/
    https://fellowshipoftheminds.com/pizzagate-the-podesta-pizza-emails/comment-page-1

  5. 5 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Млада журналистка изважда четка за дрехи и моли Марина Абрамович да я почисти - съвсем истински и пред всички, на което тя откликва. Този мини-пърформанс е подарък за всички журналисти, артисти и куратори, с което тя потвърди думите си, че мотивация и вдъхновение черпи от живота -"докато режа лук или съм в самолета."

    Е те това вече е перформанс. Браво, изключително як перформанс. Просто друг такъв перформанс НЕМА! Аз поне не съм виждал (такъв пърформанс) досега.

  6. 6 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1124 Неутрално
  7. 7 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2462 Неутрално
  8. 8 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    "Не е страшно да скочите надолу. Можете да скочите от небостъргач, ако така искате, и това ще бъде напълно приемливо. Опасността идва, когато се приближавате към повърхността.
    ==============================================================
    За мен, човек с техническо образование и професия, опасността започва не с приближаване на повърхността, а от момента на самия скок. Но за хората на изкуството очевидно опастността започва от друг момент. Затова и двете категории хора гледат по различен начин на случващото се в света - затопляне, отворени граници, безконтролна имиграция, Тръмп...

  9. 9 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1176 Неутрално
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Ако въпросната има нещо общо с милиардера Абрамович, естетиката ѝ произтича единствено от парите. Ако не е свързана с въпросния, разговорът откъде произтича естетиката ѝ, би придобил съвсем друг отенък.

  16. 16 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Баща и беше един от приближените на Тито комунист както и българския Солаков умървил хиляди със собственните си ръце в ранните години на комунизма в България синът му днес вдъхновен от обречените на смърт политически затворници които оставяха дупки и надписи по Белене, Ловеч, Пазаржик и други политически лагери и затвори след 9 септември 1944.

  17. 17 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    UNITED EUUNION

    Дрън дрън и дрън.

    Антична неувехваща мъдрост:
    Добре ми е където... където ми е добре.

    Преведете, молим.
    Да речем, от Latin.

    "Казват, че за хората домът е нещо, когато не чувстваме дома си някъде другаде.
    Вие къде сте сега?"

    Така успявам
    да задам предпоследния въпрос към Марина Абрамович на среща определена от нея за журналисти и започнала в 6:23 сутринта в Музея за съвременно изкуство в Белград на 21 септември тази година.""

  18. 18 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4382 Весело

    Ха ха Боже, Боже защо не станах и аз художник а си останах прост багерист?!

    klimentm
  19. 19 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4382 Весело

    много е добра
    —цитат от коментар 6 на owen


    По душа ли?

    klimentm
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  22. 22 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Не е моят тип изкуство, доколкото това може да се определи като изкуство.

  23. 23 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 863 Любопитно

    До коментар [#18] от "klimentm":

    :)

    Всъщност, Стефан А. Щерев е написал добър текст. Не говорим за какво е този текст, но като структура и като култура, много добър текст.

    А относно Марина, тя става (световно) известна с един свой пърформанс в една мазе. Годината е 1997 и мазето е във Венеция. Никъде другаде не е имало място за нея.

    Националните павилиони на Сърбия и на Черна Гора и отказват да участва, въпреки поканите преди това, и причината е заради това, какво е искала да представи на Биеналето.

    И ето какво прави!

    Над два тона кости от крави в продължение на четири дни в това мазе на павилиона на Италия, тя седеше и ги чистеше. Отмива ги от кръвта.

    Имаше и видео също така.

    От личен опит мога да кажа, миризмата беше ПОТРЕСАВАЩА!

    Заради този пърформанс тя получи и Златен лъв!

    Ето малко инфо тук:

    https://de.wikipedia.org/wiki/Balkan_Baroque

    А това, вече много по-добре осмисля и заглавието на изложбата, както и заглавието на текста по-горе..чиста работа!

    Майка и е била майор от армията. Деспотична жена беше, казва Марина. Всъщност, тя бяга от Юголсавия заради нея.




  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на Petko Dourmana
    Petko Dourmana
    Рейтинг: 1316 Разстроено

    До коментар [#23] от "rwn":

    Само ще добавя, че експозицията в Музея за съвременно изкуство е много деобре направена, което за пореден път поставя въпроса, защо между Белград и Истанбул, в София не могат да се направят подобни изложби :( А не е като да нямаме артист от нивото на Марина Абрамович, ако не и на по-високо ...

  26. 26 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    До коментар [#4] от "patilanskomeze":Но това че целия "образован елит" избра да повярва че снимки от този род:
    >>> Колега, внимавайте с посещението и постването тук на подобни линкове(към снимката). Моята антивирусна програма блокира сваляне на adware.

  27. 27 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Окултистката Марина Абрамович продължава да се клани на техния бог Слънцето, като прави пресконференцията на изгрев Слънце! Нищо ново под Слънцето!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  28. 28 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#4] от "patilanskomeze":Но това че целия "образован елит" избра да повярва че снимки от този род:>>> Колега, внимавайте с посещението и постването тук на подобни линкове(към снимката). Моята антивирусна програма блокира сваляне на adware.
    —цитат от коментар 26 на тулса


    Благодаря за предупреждението, колега! Макар именно това би трябвало да е безобиден сайт за ъплоуд и шеър, но изглежда в наши дни няма наистина "безодбидни сайтове".
    Ето алтернатива: https://postimg.cc/xq30tMZR
    Абе направо Гугле "podesta pizzagate picture girl table taped" и то всичко ще си излезе в "намерени картинки". Не е нещо порнографско като такова, на в контекста на обвиненията и детайлите на целия кръг навежда на много сериозни размисли.

  29. 29 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 527 Неутрално

    паула коелю на съвременното изкуство :)))

  30. 30 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    А най-добре Гугле (или без цензура Duck Go) „pizzagate and marina abramovic“.

    Ще има много официални обяснения как нито има нищо общо между двете, нито дори съществува пица гейт, и ще има конспиративни сайтове че и съществува, и има връзка.

    Обаче: "легитимните" ще дават общи разсъждения и присмех, а „конспиративните“ ще дават реални данни, снимки, и цитати от разговори.

  31. 31 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#25] от "Petko Dourmana":

    Въпрос поне за един милион е това :)

    За България, може би Маргарита Доровска с това, което прави в Габрово е някаква светлина в този така тъмен тунел.

    От софийските музеи и галерии има още много, ама наистина много да се желае...

    Споменавате Турция. Съвременното изкусто в Турция е в съвсем друго измерение. Едно от обясненията, може би е Биеналето.
    Биеналето е нещо огромно. Много утвърдено, световни куратори, световни артисти.

    Това оказва много голямо влияние върху сцената в самата Турция. Там, като институционалност, трудно е да се каже, но има много сериозни частни изграчи, които подкрепят много сериозно тази сцена.

    Не се сещам напоследък, в последните няколко години, да съм присъствал на важна изложба в Северна Америка, Азия или в Европа, където да няма турски артисти...

    Понякога не са един и двама. Това нещо за България не можеш да го видиш. Турските артисти са в този аспект много близо до Полша. като участие на полски артисти по големи форуми и изложби.

    България липсва в тази картина. Тук има някакви хора, които се бият в гърдите, колко са велики, ама това е друга история.

    Институциите в тази област в България имат нужда от пълен рестарт. Артистите пък от своя страна е необходимо да са много по-смели.
    И все пак, огромен проблем е много, много консервативната публика в България.
    В тази посока има нужда от много работа. И тя, с малки изключения, почти не е започнала.

    За Сърбия нямам впечатления. Не следя сцената там. А изложбата на Марина я посетих в Moderna Museet.

    Ако не бях, предполагм, че бих отишъл сега до Белград.


  32. 32 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Не разбирам/не харесвам изкуството й. Сигурно се дължи на това, че се опитва да провокира, а аз вече съм надрастнал бунтарските ми години. признавам че Абрамович е много богата на идеи

  33. 33 Профил на Petko Dourmana
    Petko Dourmana
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#31] от "rwn":

    Първо за Истанбул :)
    Биеналето съществува едва от 87-ма, на първите издания кураторите са си турци, чак по-късно започват да канят международни куратори, биеналето напълно се изчерпа и това не е мое мнение, а на въпросните първи куратори, които даже вече не ходят на биеналето! Политическите аспекти са още по-зловещи, защото един от основните първоначални частни спонсори на биеналето е от две години в затвора по обвинения в тероризъм :( Истанбул имаше златен шанс и беше в топ 10, но за съжаление май го излусна ...
    Сега за Белград:
    Арт средите и съответно сцената за съвременно изкуство там са изградени още по време на Тито, в статията не се споменава но голямо влияние над Абрамович са оказали Бойс и много други артисти, които са гостували и преподавали в Югославия!
    А тук пораженията на светлиновата клика тепърва ще се осветляват, протежето му Яра Бубнова е директор на НГ, а навсякъде на ключови позиции са негови любовници ... Ние реално сме 20 години назад и 5 години встрани от оста Белград-Истанбул, а тя съответно е на още толкова от световните тенденции :(
    И понеже коментираме под статия в Дневник да си кажа, че поне 10 години в закъснението си го дължим на Икономедия и Америка за България, за щастие първите от години дефакто са във фалит, а вторите съвсем отскоро спряха всякакво финансиране за култура и съвсем скоро ще стане ... феерично :)))

  34. 34 Профил на Petko Dourmana
    Petko Dourmana
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#31] от "rwn":

    Дане забравя нещо, което е много показателно за културните политики на българската държава, ние нямаме културни центрове нито в Белград, нито дори в Истанбул! Само за сравнение, по време на турското робство сме имали много по-сериозно културно присъствие и в двата града :)


  35. 35 Профил на rwn
    rwn
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#33] от "Petko Dourmana":

    Посещението или непосещението на един или на друг турски куратор на някое Биенале не е съществен критерии за успех/неуспех на същото това Биенале.

    По-скоро, нека гледаме кои са неговите куратори сега, отзиви в големите (специализирани и неспециализирани) медии и какво се случва след това с кураторите и артистите, които са участвали.

    По тези критерии, не виждам лоши неща в Истанбул. Дори напротив.

    За отделните артисти нямам време тук да пиша и да изброявам, но вижте например кариерата на настоящия куратор на Биеналето в Истанбул... Историята с предишни куратори показва, че го очакват още по-големи върхове след курирането в Истанбул.

    Нещо, което не е съвсем добре (обективно), но по-скоро е контра теза на въпросните турски куратори, е това, че според мен, Биеналето в Истанбул не се различава от това в Лион, или от това във Венеция.

    Мащабите са съответни и съобразени спрямо събитието, но обхват, структурираност и идеи, те са еднакви.
    Бразилското е по-различно, но Истанбул, не мисля.

    А това не е чак толкова добре, обективно, защото това е един калъп. И всички се оплакват от него, ама никой не харесва резките промени. И този калъп си остава, защото нищо по-добро не може да бъде измислено. Тоест, то може, но никой не иска да е гладен идеалист. И затова, на практика, не може да е друго.

    А едно такова Биенале, то влиза в диалог със сцената в страната и има двупосочност като влияния.

    Мисля, че политическата обстановка в Турция, всъщност, помага много на арт сцената. Тоест, това, което оказва негативно влияние на икономика, оказва положително влияние върху култура. и това е някакъв такъв цинизъм. Но аз това наблюдавам.

    Финансовата криза в Гърция е подобен паралел.

    Българите явна са в мързелив период. Няма много смелчаци и експериментатори.

    За Сърбия, не съм запознат, наистина.
    А Бойс, той е навсякъде :)

    И последно за Дневник. Тук, освен за политика (едностранчиво в повечето от случаите) за друго не се влагат сериозни усилия.

    Икнономиката отдавна замина, финансите и те, културта е нещо спорадично.
    За кино, Павлина К. Желева пише много добре, но много рядко.

    За литература, то и няма и какво толкова да се пише, "събития" в литературата в България липсват, но извън България се случват много неща и от немски и от английски може да се превежда. При желание. Но такова липсва.


    Добър критерии за това, къде е една медия в своето развитие и доколоко е сериозна, и влиятелна тази медия, са интервютата и.

    Колко интервюта има всеки ден, с какви хора. Колко са дълги интервютата, какви са въпросите. И т.н.

    Ами, погледнете в този сайт. Не само има дни без нито едно интервю, а мисля, че е имало сигурно и седмица, без интервю.

    Препечатване, цитиране, препечатване, цитиране, препечатване...

    Кореспонденти по света. Това също е добър критерии. Можете да предположите, колко са кореспондентите на Дневник извън България, предполагам :)

    А това влиза в диалог с това, което пишете и Вие за културните центрове.

    За Дневник, спешно им трябват някакви мерки, немалко при това. Но там собствениците да го мислят.

    Много съм изморен днес и за повече нямам сили.

    Пожелавам Ви успех!

  36. 36 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До коментар [#25] от "Petko Dourmana":

    Истината е, че дори на сатанисти не случихме. Погледни Анселм Кийфър каква "красота" е сложил пред Рокфелер център. Кога Памукчиев ще се сети за подобно нещо?

  37. 37 Профил на JPJ
    JPJ
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Авторката и всеки, който харесва нейните творения, трябва директно да бъде освидетелстван и затворен. Тези хора са опасни.

    https://2.bp.blogspot.com/-aKqjIWdbsuI/WCiyd5HkwBI/AAAAAAAAAP8/AuMYmraXUZ4y11pDae2k2EoUBxygM92PACLcB/s1600/abramovic3.png

  38. 38 Профил на Petko Dourmana
    Petko Dourmana
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#35] от "rwn":

    Съжалявам, че отклоних темата :)
    Изложбата е много добра, статията за нея също ...
    Сърбия показа уважение към най-известния си артист, автобусите от София до Белград са евтини, а с кола се стига за 4-5 часа и всеки може да отиде да я види :)

  39. 39 Профил на Geraka
    Geraka
    Рейтинг: 425 Неутрално

    При комунизма верно е имало топ цензура и контрол над изкуството, което е моделирано в типичния работнически-бруталистичен стил, но тая "журналистическа" статия за "артиста" Марина Абрамович си е направо атака над душата ни...

    Как иначе може да дефинираме "арт" инсталации където Абрамович позира с кървясали рога на коза (не на бик, носорог или нещо друго..) или пък седи на планина от черепи. А тъй наречените нейни "гозби с духове" включват ритуали където гостите виждат легнали голи хора обсипани с кръв от прасе, или пък си хапват от торти във формата на човек, пак голи, и в цял ръст! Идва от вижданията за окултното на Алистър Кроули (19ти век), който директно е казал, че тези ритуали са "изпълнение на свещения кръг на връзката между Човека и Божественото."....

    Тъй че, ако щете си мислете че Абрамович е просто артист експериментатор, който е правил самонаранявания на тялото за да говори по някаква актуална тема, но истината е, че Абрамович и окултното са много много близко.

    Semel scriptum, decies lectum




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK