"Един квадратен метър изкуство" във Велико Търново представя творба на Атанас Тотляков

"Един квадратен метър изкуство" във Велико Търново представя творба на Атанас Тотляков

© ТаМ



На 28 май, събота, от 19.00 ч. пространство за култура и социални инициативи "ТаМ Велико Търново" открива сезон 2022 г. на инициативата "1m² изкуство" с творбата "Соматични ограничения" на доц. Атанас Тотляков.


Тази години произведенията от поредицата "1m² изкуство" ще бъдат показвани на нова локация - витрината на бившия Клуб на дейците на културата на ул. "Велчо Джамджията" 16. По този начин клуб ТаМ възстановява традицията от времето на функциониране на КДК пространството да се използва за представяне на култура и изкуство.


"1m² изкуство" е съвместна инициатива на куратора Мартина Йорданова и "ТаМ Велико Търново", която за четвърта година представя артисти от съвременната българска и международна сцена в рамките на пространство с големина 1 кв.м.




Вдъхновено от концепцията за white cube (бял куб), проектът дава възможност на млади и утвърдени автори да покажат свои творби в нестандартна изложбена среда.


През 2022 г. "1m² изкуство" получи подкрепата на община Велико Търново и е част от културния календар на общината. Кураторът Мартина Йорданова представя следните артисти: Атанас Тотляков, Цветелина Максимова, Ивет Тодорова, Михаил Михайлов (автор на българския павилион на Венецианското биенале за съвременно изкуство), Красимир Русев и Мирослав Живков-Джингиби (резиденция No Point Atelier).


Преподавателят във Факултета по изобразително изкуство във ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" доц. Атанас Тотляков е авторът, чиято творба открива новия сезон на инициативата. Като творец той се вълнува от темата за достъпността и мултидисциплинарността в изкуството. Произведенията му въздействат на публиката не само през зрението и слуха, а включват още и усещането за допир.


"Соматични ограничения" е серия от произведения, съчетаващи средствата на специфичния дизайн на обекти и техниката на рисунката. Рисуващата ръка е еднотипно позиционирана, а движенията с китката са умишлено възпрепятствани. Единственото пръстите на ръката, държаща рисуващия инструмент, могат да се движат.


Оставените следи са непосредствено свидетелство за творчество, постигнато чрез сведен до минимум жест на ръката. Творбата разглежда и темата за преодоляване на наложените сензорни и мисловни шаблони, изключващи тактилността от културата и изкуството.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK