Владимир Каралеев: "Хората трябва да се разделят с идеята за модерно и актуално" (видеокаст)

Това е съдържание, създадено от маркетинг студио Storio по задание на партньор на "Икономедиа".

Владимир Каралеев: "Хората трябва да се разделят с идеята за модерно и актуално" (видеокаст)


От години европейските столици Париж, Милано и Лондон доминират модната индустрия и привличат множество дизайнери, които избират да представят колекциите си именно там. През цялото това време Берлин остава на заден план. До момента, когато Владимир Каралеев не създава едноименния си бранд. Българинът, заминал да учи в Берлин, е определян като дизайнера, който ще върне Германия на световната модна сцена.


За последните десет години колекциите му са представяни в редица международни модни издания като Vogue, Harper's Bazaar и Elle.


Дизайнерът Владимир Каралеев е гост в четвъртия епизод на видеокаста "Мода с бъдеще".




Специалният проект на Storio, подкрепен от Remix, ви среща с успели българи в световната мода, които са популярни повече в чужбина, отколкото в България. Във видео- и аудиопоредицата ни те разказват лични истории за пътя към професионалните им успехи, устойчивата мода и бъдещето на индустрията.


Владимир Каралеев заминава за Берлин в края на 90-те години и учи в Университета за приложни науки. Тогава описва германската столица като бял лист, в чието изписване участва той самият. Вдъхновен от обединението между Изтока и Запада и нощния живот в града, Каралеев прави първите си дизайни на дрехи за себе си и свои приятели, част от берлинската клубна култура. "Много исках да изразя себе си чрез модата", спомня си той. За целта тогава търси модни находки в магазини за втора употреба и преправя дизайните им.


През 2009 г. той създава бранда си Vladimir Karaleev и до ден днешен вярва в устойчивата мода.


Новите му колекции могат да се комбинират със стари такива и използва останали платове, за да няма разхищение на материали. Дрехите му са представяни в шоуруми в Ню Йорк, Париж и Токио. Владимир Каралеев вярва в това, че една колекция е добра, когато на самия него му харесва и е удовлетворен от работата си. Затова не използва маркетинг трикове да се хареса на публиката и казва, че никога не би платил на популярна личност, за да носи и рекламира дрехите му. Убеден е, че иска в бъдеще да види по-отговорна модна индустрия и да си отговори на въпроса "дали това, което създаваме оправдава това, което разрушаваме".


Във видеокаста дизайнерът говори с водещата Сирма Пенкова и за:

  • Какво се е случвало в тийнейджърските му години, когато се е опитвал да изрази своя стил;
  • С какво Берлин е по-различната европейска столица;
  • Защо работи с техниката "Мулаж" и какво отличава неговите колекции;
  • Черпи ли вдъхновение от своето минало и корени.


Зрителите и слушателите на поредицата "Мода с бъдеще", подкрепена от Remix, могат да се възползват от допълнителна еднократна отстъпка от 30% с код MODA30 за пазаруване от сайта и да обновят стила си с чиста съвест за бюджета си и за природата.


Очаквайте следващите епизоди на видеокаста "Мода с бъдеще", в които ще си говорим с още успели българи на световната модна сцена, сред които фотографи, стилисти, дизайнери и гримьори.


Епизодите може да следите в каналите на видеокаста в YouTube, Facebook, Soundcloud, Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK