
Макар мъжете модели да са част от професията още от края на XIX век, модната индустрия до ден днешен остава по-скоро ограничена за тях в сравнение с възможностите за жените. Миналата година например за първи път в 106-годишната си история емблематичното издание Vogue - Великобритания, публикува на корицата си сам мъж, при това не модел, а актьор - Тимъти Шаламе. Разликите между жените и мъжете в професията обаче не притесняват един от най-перспективните български модели Людмил Димитров. Той е дефилирал за ревюта на брандове като Jacquemus, Dolce&Gabbana и Moncler и макар да влиза в професията по случайност, няколко години по-късно не може да си представи да работи друго.
Този месец Людмил Димитров е гост във видеокаста "Мода с бъдеще".
Специалният проект на Storio, подкрепен от Remix, ви среща с успели българи в световната мода. За техните професионални успехи се говори повече в чужбина, отколкото в България. Във видео- и аудиопоредицата ни те разказват лични истории за пътя дотук, срещите им с популярни личности в индустрията и как си представят бъдещето на модата.
В ученическите години на Людмил Димитров модата никога не е била сред интересите му. По думите му дрехите за него са били просто "ежедневна униформа". До момента, когато представител на агенцията "Ивет фешън" го среща на улицата и му предлага да стане модел. И това всичко за него се променя. В момента няколко месеца живее в Милано и пътува за редица ревюта и фотосесии из Европа.
Сред запомнящите се мигове в кариерата му е модното ревю на френския бранд Jacquemus на един от най-емблематичните съвременни дизайнери Симон Порт Жакмюс. "Той беше постоянно въвлечен в процеса по подготовка на ревюто и първия път, когато го видях, си помислих, че е асистент. Говори си с всички и е много приятелски настроен", спомня си Людмил. Оттогава той е участвал и в няколко фотосесии за бранда. Харесва ярките цветове и ако трябва да избира един бранд, за който да работи завинаги, това ще бъде именно Jacquemus.
Личния си стил 20-годишният мъж определя като улична мода от началото на 2000-те години. Затова често залага на second hand и vintage дрехи. Харесва унисекс модата, като според него това също е възможност за намаляване на производството и опазването на околната среда и природата.
Във видеокаста моделът говори с водещата Сирма Пенкова и за:
- какво търсят модните брандове при подбора на модели и защо външният вид вече не е най-важен;
- как протича подготовката за едно от най-пищните мъжки ревюта на бранда Dolce&Gabbana, наречено Alta Moda, и какви съвети дават на моделите дизайнерите Стефано Габана и Доменико Долче;
- социалните мрежи ли са новото портфолио на брандове и модели.
Зрителите и слушателите на поредицата "Мода с бъдеще", подкрепена от Remix, могат да се възползват от допълнителна еднократна отстъпка от 30% с код MODA30 за пазаруване от сайта и да обновят стила си с чиста съвест за бюджета си и за природата.
Очаквайте следващите епизоди на видеокаста "Мода с бъдеще", в които ще си говорим с още успели българи на световната модна сцена, сред които фотографи, стилисти, дизайнери и гримьори.
Епизодите може да следите в каналите на видеокаста в YouTube, Facebook, Soundcloud, Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify.