Мостът влиза в проекта "Супер Бургас"

Съоръжението е опасно и се нуждае от спешен ремонт

Мостът под казиното е любимо място за разходка на бургазлии, но може да стане недостъпен заради неадекватното отношение на държавата. През лятото много хора го използват за риболов или скокове в морето

© Таня Атанасова

Мостът под казиното е любимо място за разходка на бургазлии, но може да стане недостъпен заради неадекватното отношение на държавата. През лятото много хора го използват за риболов или скокове в морето



Мостът на Бургас да бъде включен в проекта "Супер Бургас" предложи на заместникобластният управител Георги Николчев. Това стана по време на заключителната фаза на общественото обсъждане на проекта за обществен достъп до Морската гара, жп гарата и автогарата, станал популярен като проекта "Супер Бургас". Той потвърди мнението на областната администрация във финансирането на проекта да бъдат предвидени средства за моста на централния плаж, който има спешна нужда от рехабилитация.


Седмица преди това областната администрация поиска спешно 70 000 лева от Министерството на държавната политика при бедствия и аварии за ремонт на съоръжението. "Мостът в Морската градина е държавна собственост. След построяването му през 80-те години са извършвани само козметични ремонти.


Поради факта, че е изложен на прякото въздействие на агресивната морска среда, конструктивното състояние на съоръжението непрекъснато се влошава", гласят аргументите пред министъра на държавната политика при бедствия и аварии Емел Етем, пред министъра на регионалното развитие и благоустройството и Асен Гагаузов. "Има реална възможност освен рехабилитация да се направи и изцяло нов архитектурен план на моста. По този начин и плажната ивица ще стане част от "Супер Бургас", коментира областният управител Любомир Пантелеев. Ако това стане, цялостният нов облик на Морската градина ще бъде факт и ще отговаря на общата концепция за бъдещото развитие на приморския район.




"Новото съоръжение може да се доразвие в кей за приемане на лодки и малки плавателни съдове. Сега такъв тип услуги, свързани с атракционни излети и круизи, не могат да бъдат предлагани, а най-подходящото място е мостът", смята изпълнителният директор на пристанище Бургас Аргир Бояджиев. Според представителите на местния яхтклуб Бургас има шансове да стане домакин на световни първенства по ветроходство, ако проектът се реализира.


Идеята да бъде създадена зона за обществен достъп до транспортния възел, обединяващ трите вида превоз железопътен, автобусен и морски, е заимствана от големите европейски пристанищни градове. В края на миналата седмица пред обществени организации и представители на бизнеса отново бяха представени в подробности трите идейни проекта за крайбрежната зона на Бургас. За реализацията се състезават проектите на архитектурно студио "Мотто" на арх. Десислава Стоянова и инж. Марияна Сърбова, "Зодиак", представлявано от арх. Тодор Тафров, и на Бургаската строителна асоциация, представлявана от арх. Никола Ликоманов.


Авторските колективи се разминават във вижданията си за начина на свързване на улиците "Александровска" - пешеходна, и "Булаир" транспортна, с новия транспортен център. Предложенията са за изграждане на надлез или подлез на една от тези улици. Ако сградите, които ще бъдат изградени в комплекса, са административни за обслужване на пристанището и бизнеса, ще е необходим постоянен паркинг за хората, които работят там. Ако са предимно атракциони, няма да е нужно толкова голямо съоръжение. Председателят на Камарата на архитектите в Бургас Петко Йовчев е категоричен, че не е възможно да се построи каквото и да било съоръжение под морското ниво поради високите подпочвени води и плитката канализация.


На проектантите трябва да се даде задача да мислят върху градоустройствени решения за облекчаване на трафика, каза арх. Йовчев. Според него натовареното движение в Бургас може да се облекчи, като се създаде отново възможност гражданите да пътуват до Варна, Несебър, Поморие, Созопол по море.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Супер Комлук
    *****
    Неутрално

    Аман от СУПЕР проекти. Един проект може да е супер и без да се нарича супер.
    А къде в схемата е терминалът на нефтопровода? Малко по-навътре? Чистичък и безопасен, без капчица нефт?

    Оставете плажа на спокойствие. Той и без това така се разширява, че скоро новият мост ще остане на сухо.

  2. 2 Профил на Врапчо
    *****
    Неутрално

    Е, поне в Бургас за разлика от Варна има някаква борба на идеи и виждания за решаването на проблемите. Във Варна всичко е ясно за едни, а всички останали само трябва да чакат за да видят, какво са измислили големите капацитети в архитектурата. Аз лично нямам нищо против, Никифоров, а боклуците които се спотайват зад неговото име.

  3. 3 Профил на TURBO BURGAS
    *****
    Неутрално

    Ако искат могат да свържат моста с Варна

  4. 4 Профил на bio
    *****
    Неутрално

    Борба за идеи? В Бургас? Чуваш ли се, бургаски мозък не може да роди подобна идея, виж да я саботира това може. Тази идея не е родена тук а в София с цел единствено да се чуе името на един човек навлизащ в местната политика.Нека минат изборите и пак ще си говорим. Във Варна, за разлика от Бургас не само има идеи но те в по-голямата си част се реализират. Няма значение, че всичко се контролира от ТИМ, поне нещо се случва.
    Има си и предимства града да се управлява от една мощна групировка с огромен капитал, мисли се по-мащабно, опазвате се от селските тарикатчета, които разграбиха и унищожиха Бургас.

  5. 5 Профил на Врапчо
    *****
    Неутрално

    Щом казваш, има защо, сигуро имаш доста право. Е, в Бургас примерно плажа се стопанисва също от един концесионер. Наистина е по-добре да има по-голяма организация, не знам защо, но досега не се усещаше много липсата на селянията във Варна, особенно лятото по дискотеките на плажа, едва от тази година взеха да се поусещат да задвижват нещата, да пооправят това което има. Най-вероятно по-големият им проблем беше как да си направят вили и хотели в Морската градина и на плажа и тогава да мислят да оправят алеи и улици. Иначе не вярвам да е кой знае колко голяма ползата на гражданите от новите придобивки - спортни съоръжения и кой знае дали ще могат да се пълнят, пък ако ще да ги управлява Colliers, е дано не съм прав де. Моловете може и да са пак малко преизгъзица, но поне като се поизчисти центъра от магазини, автомобили и бараки и останат само заведения, ще придобие по европейски вид. Много ме дразнят обаче едни архитектурни "произведения от това лято в центъра на града, които пак са офис сгради, но за разлика от тези в София съвсем не им е проблема само в това че са с фасади от стъкло и алуминий, ами май ще е по-добре да дойте Кристо и да ги опакова или просто да използват целите им фасади за рекламна площ, разбирай, архитектът е един ... ама където е той, все едно че няма други архитекти на цялия свят, не знам, няма ли критика в България или просто цялата колегия някой яко я е заврял в миша дупка. Лошо няма в съвременната архитектура, но навсякъде новите неща трябва да са естетически издържани. Дано повече няма повече неща от този "голям творец" на нашето време различни от куб, че това е единствената форма която не е способен да оризили, най-вероятно ...

  6. 6 Профил на гларус
    *****
    Весело

    А бе няма значение къде се е родила идеята - защото такова нещо не може да се роди в болните мозъци на бургаската община - ако се реализира някой от тия проекти за крайбрежието на Бургас около пристанищата ще е супер - факт!

  7. 7 Профил на Врапчо
    *****
    Неутрално

    Не са болни, а много, много отдавна изкуфели, затова инфраструктурните проекти е по-добре да се правят в София, защото в общините са слабо казано некомпетентни. И скоро това няма да се промени. Във Варна също работата е свършиха в София, самоче нашите хитреци успяха да се сложат на манджата мерудия. Дано поне барем хванат нещо от това което им казват, че Никифоров няма да е вечно жив, да ги учи.

  8. 8 Профил на Врапчо
    *****
    Неутрално

    Аз съм оптимист че тепърва в България много неща ще се реализират, имаме много архитекти на световно ниво, проблемът е че нито един от тях не е обществено признат. Иначе сигурно дори и децата в детската градина знаят кой е П. Диков. Виновните за това са медиите, защото утре някой които иска да строи няма да отиде при добър архитект, а ще отиде в общината. Там където условие да те назначат е да нямаш стаж като архитект, след това защо не останали градинки, паркинги, детски площадки, тротоари и каквото и да било друго, е тук вече проблемът е в забавените реформи и клиетиерската политика, докато има аванта в администрацията ще има селски тарикати. Да се прави всичко в София е по-добре, но също не е правилно, ако искаме да правим неща на световно ниво, трябва да правим международни конкурси за всеки по-голям проект и да има стратегия със строги критерии и изисквания за всеки един район, след това, който иска да прави добри картинки и да се учи на стайлинг, да се пробва, но ще се налага да се съобразява с даденостите на средата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK