Кораби на БМФ минават под малтийски флаг

Кораби на БМФ минават под малтийски флаг

© Морски дневник



Параходство "Български морски флот" се отказва от българския флаг, и е рефлагирало под малтийско знаме около 20 от своите плавателни съдове. Това потвърди председателят на надзорния съвет на компанията Кирил Домусчиев, цитиран от в. "Позвънете". Сред двайсетината плавателни съдове, на които вече се вее малтийски флаг, са най-новите на БМФ, включително и тези, които БМФ купи точно преди приватизацията.


Според Домусчиев с избрания флаг Параходството не е в нарушение на приватизационния договор. "В него е заложено не по-малко от 60 на сто от корабите ни да са под български или европейски флаг", припомни Домусчиев. По думите му, засега нямало да има повече рефлагирани кораби. Към стъпката от БМФ преминали заради затрудненото финансиране и липсата на разбиране от страна на държавата към проблемите на българските корабособственици.


Според ръководството на предприятието, много от големите чуждестранни банки не желаят да финансират компании, които притежават кораби под български флаг. Като мотив Домусчиев посочи и това, че някои от пристанищата в Арабския свят отказвали да приемат български кораби. Не е изключено да се върнем към родния флаг, ако правителството направи необходимите отстъпки и облекчения, коментира още Домусчиев. Към момента обаче в България каквото и да се предложи като стимул за корабособствениците бива отхвърлено от властимащите, добави той. Тук няма сериозна политика в морския сектор, категоричен е шефът на Надзорния съвет.




Според информация от официалната страница на БМФ към момента във флотилията на корабособственика влизат 70 плавателни съда. За много от тях липсва актуална информация под какъв флаг плават. Повечето останали под български флаг, са излезли от корабостроителниците в периода 1977-1987 година.


Изпълнителна агенция "Морска администрация" научи от медиите за рефлагирането на нациналния морски превозвач. Според кап. Николай Апостолов нито изпълнителният директор на БМФ Христо Донев, нито Кирил Домусчиев са се свързали с него да обсъдят въпроса. Апостолов призна, че е крайно неприятно, че най-новите и добри в техническо отношение кораби, напускат флотилията ни. По този начин българският флаг става уязвим при проверки, защото ще бъде представляван само от стари плавателни съдове.

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боби Колев
    *****
    Неутрално

    Колко интересно нещо е колелото на историята...и докато българите бясно биват вълнувани с това ще се национализират ли банките в бастиона на капитализма, в самата България капитализацията върви с пълна пара.

  2. 2 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1366 Весело

    добре пак, че не е либерийски

    low riders team
  3. 3 Профил на wds
    *****
    Неутрално

    Е, това не мога да го схвана! Откъде накъде българските кораби ще са под чужд флаг? Пак ли някаква игра с офшорки и прочие идиотщини?

  4. 4 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    По абсолютно същата логика много хора се опитват да сменят паспортите си. Да видим Миков ще бие ли американски и германски граждани само защото минавали през Градинката на Кристал или Орлов мост. Няма едно действие на служители на МВР, което да е съобразно процедурите, но цялата система им опъва политически чадър като спъва всякакви оплаквания. Когато полицаите си научат правата и задълженията, тогава ще имат право на повишение. А доготава министърът им носи отговорност, че не преприема нищо да преодолее тяхната некомпетентност.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  5. 5 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    Това е то свободата да избираш и конкуренцията: когато на едно място не правят нищо да те задържат, имаш пълното право да отидеш на друго място, където полагат усилия да те привлекат. С тенисистките е същото. Като си търсен, защо та търпиш чуждо безхаберие?

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  6. 6 Профил на ошфор
    *****
    Неутрално

    Някаква офшорна далаверка се мъдри пак.

    Защо не ги пуснат под френски флаг примерно, а я ще е малтийски, я кипърски.

  7. 7 Профил на чичо Пичо
    *****
    Неутрално

    ПРЕДЛАГАМ ВСИЧКИ ДА МИНЕМ ПОД ЧУЖД ФЛАГ.ОСТАВАМ НА ВАС ДА СИ ИЗБЕРЕТЕ ТОЧНО ПОД КОЙ.БЕЛКИМ ТОГАВА НЯКОЙ ДА СЕ ЗАГРИЖИ ЗА НАС.

  8. 8 Профил на aristo
    *****
    Неутрално

    За незнаещите - над половината световен флот е под панамски или либерийски флаг , по-важно е кой е собственика и печалбите от дейността къде отива.

  9. 9 Профил на аха
    *****
    Неутрално

    И преди приватизацията БМФ имаше кораби под чужд флаг.

  10. 10 Профил на black sea
    *****
    Неутрално

    #8 е абсолютно прав- нормално е един собственик да се опитва да избегне по-големи данъци-смяната на флаг е точно това и се практикува от всички. По-ненормално ми се вижда замяната на джиповете Фолксваген Туарек пред БМФ с джипове Порше Кайен-уж Пареходството е губещо.....Ама то винаги си е било така. По ми е интересно кога ще се срине институцията в съседната сграда-мавзолей: ДИК- там лапачите и крадците също не са за подценяване

  11. 11 Профил на аха
    *****
    Неутрално

    Собствениците спестяват някой лев от данъци и такси. Всички го правим, така е редно и така е по цял свят. Вижте само как чиновниците профукват милиардите от излишъка, от бюджета, как безхаберно се отнасят към спрените еврофондове и си направете сметка дали има смисъл да се плащат данъци. Половин бон ще ми цункат, само за данък сгради и такса смет. Щото съм от град. На селяните за прогимназия им вземат колкото за курник.

  12. 12 Профил на ? към 10
    *****
    Неутрално

    Не стоплям как може да я окъса бюджетно учереждение, дето само такси лапа. ДИКа де.

  13. 13 Профил на Антон
    *****
    Неутрално

    СРАМ И ПОЗОР Е ТОВА ЗА БЪЛГАРИЯ!
    Разбира се, че ИМА ДЪРЖАВНА ПОЛИТИКА и тя да се досъсипе флота. ЦЕЛЕНАСОЧЕНО!!! Съсипването на българския флот е държавна политика дори на няколко държави, не само Гоце и се борят да заровят този наш отрасъл. Чужди служби бяха поръчали това и на предишни правителства!
    Жалка сган са всички в Парламента. По-нищо не се различават....И майка си ще продадат, ако някой им предложи достатъчно!

  14. 14 Профил на минувач
    *****
    Неутрално

    Дали има чалъм да развея над мойта боксониерка един малтийски флаг и ще ми спести ли това такса смет, парно ,ток и данък сгради ?

  15. 15 Профил на читател
    *****
    Неутрално

    Всъщност НИКОГА в България не е имало правилна и целенасочена стратегия за развитието на БМФ !
    Това , което сме имали и имаме сега е нищо в сравнение с това ,което БИХМЕ МОГЛИ ДА ИМАМЕ ,ако не беше идиотската политика на онези нещастни люде преди 1989г. , които строяха безумни заводи като "Кремиковци" и пр. Можехме , например, да бъдем на абсолютно първо място в региона на Черно море , ако беше построен канала Дунав - Варна , ако бяха изградени своевременно контейнерните терминали в Бургас и Варна , ако , ако... А за флаговете хората имат право ! Където е по-изгодно - отиват там !! Когато държавата се управлява от невежи , продажни и некомпетентни хора става именно това , което вече всички виждаме !

  16. 16 Профил на morski
    *****
    Неутрално

    а бе то флагът е последното нещо за което трядва да се притесняваме... по интересно е да се провери цялата свинщина по приватизацията на флота, а и тоталната съсипия след това

  17. 17 Профил на kaptenblood
    *****
    Гневно

    Някой да е виждал или да е чувал турски кораб под чужд флаг. Открай време ВСИЧКИ винаги са плавали под турски флаг. И сегашното и предното наше правителство хабер си нямат от морска политика.

  18. 19 Профил на kanalen patkan
    *****
    Неутрално

    таз година флаг догодина - орден/за моряците-расо/. Ха хаирлия да са в параходството!

  19. 20 Профил на До #12 от Black Sea
    *****
    Неутрално

    Към #12

    Ами чрез кражби бе брато. То такси, такси, ама като крадеш повече отколкото получаваш...... Иначе като си вадех бележка за стаж половината от корабите на които съм бил липсваха, но за сметка на това имаше кораби които дори не съм чувал. Нищо че на всяко записване/отписване им се дава бележка с името и данните на кораба-просто я хвърлят в кошчето. На запитването ми защо справката ми е грешна, една мома ревна, че нямали пари да се абонират за Lloyd`s регистъра и работят с информация дадена им от менинг агентите, може и отпреди 10-15 години. Абе 21-и век. А за справка: на мен като физическо лице Lloyd`s ми иска £ 60 на месец за абонамент след което имам достъп до почти цялата им база данни: кораби, флагове,собственици, регистри, кой кораб под какви имена е плавал и какви инциденти е имал и пр. и пр. А за юридическите лица таксата на месец е около £ 200. Е, питам аз толкоз ли е бедна Агенцията " ДЪРЖАВНА МОРСКА АДМИНИСТРАЦИЯ" та не си плаща за това с което си вади хляба? А после се чудим кой е дал разрешително за това или онова когато стане сакатлъка. Харесва ли ви преиздаването на новите конвенционални сертификати-например за пожаробезопасност- 15 лева (мисля) и хоп-имаш нов за 5 години напред без дори да си изпразнил и един пожарогасител. На мен това обаче хич не ми се нрави- или си мислите че българите сме си родени "профита" и нямаме нужда от опреснителни тренировки. А иначе сертификати издадени в Германия, Англия, и САЩ не се признават от ДИК, зер не се знае дали добре си обучаван и дали не си си го купил!?!?...

  20. 21 Профил на viessman
    viessman
    Рейтинг: 235 Неутрално

    70% от коментарите нямат ни най-малка идея за какво става дума в статията. №12 - съгласен съм с теб. Основната причина за сменянето на флага е отчаяният опит на собствениците за ограничаване на разходите и таксите! Следващият момент ще бъде да спрат парите за поддръжка на корабите като ще възникнат големи проблеми с безопасността им, а от там пък при проверки ще се плащат глоби! Като удавник за сламка се хващат "мениджърите", но за съжаление и това няма да им помогне, просто защото не разбират какво и как да направят!!! Оправданието, че банките не отпускат пари на корабособственици с кораби под български флаг е смешно!!! В момента банките не отпускат пари на никой корабособственик просто защото в момента рискът е особено голям! Никой не отпуска пари за постройка на нови кораби на никой, във времена когато почти нови кораби стоят без работа! Пазарът определя търсенето! на изключително голямото предлагане на тонаж не се отговаря с добавянето на нови кораби към съществуващите!!! собствениците е редно да се отърват от идеята, че някоя банка ще им отпусне оборотни пари за да закрепят положението за момента!!! Бавно, но сигурно параходството върви към едно..... до няколко месеца ще стане ясно!

    It's only after we've lost everything that we're free to do anything
  21. 22 Профил на проблемите на българските корабособственици.
    *****
    Неутрално

    ДА НЕ ПЛАЩАТ ДАНЪЦИ - ЦИЦАЙКИ ДЪРЖАВАТА ...

  22. 23 Профил на Изпълнителна агенция "Морска администрация" научи от медиите за рефлагирането на нациналния морски превозвач.
    *****
    Неутрално

    И - ЗА КАКВО СЛУЖИ ПОДОБНА "МОРСКА" АДМИНИСТРАЦИЯ - ОСВЕН ЗА ПАРАВАН НА БЕЗОБРАЗИЯ?

  23. 24 Профил на БМФ-1892-2009
    *****
    Разстроено

    Така наречените МЕНИДЖЪРИ в БМФ не отбират от нищо.Опитват се да прилагат 'чуждестранен' опит,замотават се като пиле в кълчища и накрая се оправдават с Кризата.Разбиха Булкон,въпреки че турска компания им предлагаше доста добър за момента договор за 6/шест/кораба за 1 година ,за 6 месеца дори накрая и за 3 месеца според изискванията на новите собственици и НИЩО.Сега корабите са 'консервирани' до Звездица за неопределен срок.

  24. 25 Профил на Ще върнем името на БМФ на пазара като марка
    *****
    Любопитно

    От 28 авг 2008 - няма и половин година е статията в този вестник на големите приватизатори. Няма ли в тази държава хора да им държи сметка за некадърно управление? Коя Европейска мафия ги внедри тези некадърници?
    При държавното управление май нямаше такива кризи, всички кораби пътуваха. А днес ми разпореждат да правим икономия на вода, чрез режим - още колко простотии ще измислят.
    Някой въобще чете ли ги тези излияния между журналисти и бунаци, като нас?

  25. 26 Профил на ядосан
    *****
    Гневно

    Боже, боже, какво доживяхме. Срам и позор. Морска държава ли сме? Няма ли накрая да седнем и да се разберем какво искаме и как да го направим.

  26. 27 Профил на горски
    *****
    Неутрално

    Морски,ама горски.Когато дуржавата се управлява от хора минали през Бучин проход и настанили се в София да управляват,какво очаквате да мислят за тези"дървета без корен".Какви панаири се вдигаха за жалки фабрички,а БМФ бе оставян на самотек,защото аграрниците на демократичния строй си нямат и "хабер от понятие" за морска политика,а само крадяха.Запитяйте големия икономист Костов и другите главочи на демокрацията за морската им политика и стратегия.За тях е маловажно,щото са безхаберници и селтаци.Морския бизнес иска пипе и работа,а не да се "шиткат"заводи като скрап и да се продава земя и имоти на чужденци.Морските хора знаят каква универсална фирма бе БМФ.С най-различни по тонаж и предназначение кораби и линии.Кой ги съсипа и закри или ограби.Труда на поколения български морски специалисти и мениджъри бе съсипан от крадливи бандити облечени във власт.И сега как новите собственици няма да бягат от Българския флаг,когато тези управляващи измекяри само смучеха 20 години от БМФ.Нека някой ми посочи колко нови кораба се купиха след 1995-97 година,защото до тогава новите от серия "ПЛАНА" и "КОМ" са били залагани по старите планове.Нито един,а за танкерите да не говорим.Оставам други хора с по-подробна информация да разкажат защо се стигна дотук,след като имахме отличен корабен парк и превъзходни командни и изпълнителски кадри и уебни заведения и школи.

  27. 28 Профил на ccrewing
    *****
    Неутрално

    Немска компания с отлична репутация и модерен флот набира спешно за своите кораби - предимно контейнеровози, генерални товари, балкери и хеви лифтове:

    Капитани и пом. капитани
    Гл. механици и пом. механици

    Корабите са нови, конкурентно заплащане в евро.
    За момента изпращайте апликациите с координати за връзка на следния е-мейл: [email protected]

  28. 29 Профил на ccrewing
    *****
    Неутрално

    Немска компания с отлична репутация и модерен флот набира спешно за своите кораби - предимно контейнеровози, генерални товари, балкери и хеви лифтове:

    Капитани и пом. капитани
    Гл. механици и пом. механици

    Корабите са нови, конкурентно заплащане в евро.
    За момента изпращайте апликациите с координати за връзка на следния е-мейл: [email protected]

  29. 30 Профил на ccrewing
    *****
    Неутрално

    Немска компания с отлична репутация и модерен флот набира спешно за своите кораби - предимно контейнеровози, генерални товари, балкери и хеви лифтове:

    Капитани и пом. капитани
    Гл. механици и пом. механици

    Корабите са нови, конкурентно заплащане в евро.
    За момента изпращайте апликациите с координати за връзка на следния е-мейл: [email protected]





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK