Километър ремонтирана улица във Варна излезе 3 пъти по-скъпа от километър на магистрала "Тракия"

Вагони - цистерни скриха от очите на премиера във Варна ромски колиби, вдигнати от няколко семейства, чиито домове бяха съборени при разширението на крайезерния път в града.

© Спас Спасов

Вагони - цистерни скриха от очите на премиера във Варна ромски колиби, вдигнати от няколко семейства, чиито домове бяха съборени при разширението на крайезерния път в града.



Точно 11 934 083, 86 лв. с ДДС са били вложени в първите два етапа от реконструкцията на крайезерната улица ул. "Девня" във Варна. Данните бяха оповестени от фирмата изпълнител на строителните работи "Хидрострой". Най-скъпо се е оказало преместването на ЖП линия, която пречеше на проекта, информират още от дружеството.


Оповестената стойността на проекта показва, че 1 км. от ремонтираната улица струват на общинския бюджет във Варна почти 6 млн. лв. За сравнение постигнатата цена за строителството на новите участъци от автомагистрала "Тракия" е 1.9 млн. лв. Така ремонта на стара улица във Варна излиза три пъти по-скъпо от строителството на нов аутобан.


В сметките на дружеството, изпълнител на по-голямата част от уличните ремонти във Варна, само за първия етап на ремонтираната улица с обща дължина 1680м., влизат "организация на движението, включително светофарна уредба на кръстовището на ул. Девня и пътна връзка с бул. "Христо Ботев", изграждане на трафопост на жп линия, полагане на 910 метра дъждовна канализация, реконструкция на кабелни, изграждане на част от уличното осветление, както и за изместване на жп линия София-Варна. Общата дължина на изместеното трасе е 1685 м.




Вторият етап от реконструкцията на ул. "Девня" е открит на 22 март м.г. Дължината на участъка е 340 метра. В този етап на проекта влиза и 60 метра кръгово движение при пресичането на ул.Девня с ул.Георги Пеячевич.


За реконструкцията на улицата в началото на март бяха спешно съборени и 5 незаконни къщи в ромското гето "Максуда" във Варна. Въпреки специалното писмо, изпратено от РДНСК до кмета на града Кирил Йорданов, че събарянето ще започне едва след осигуряването на подслон за ромите, около 40 души все пак бяха насилствено изведени от къщите си изоставени на улицата. Част от тях по-късно бяха настанени във фургони. Няколко семейства направиха колиби с останките от къщите си в забранената за строителство зона около жп линията София -Варна. В събота при посещението на премиера Бойко Борисов новото гето бе скрито от маршрута на кортежа му с влакова композиция.

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на theWho
    theWho
    Рейтинг: 506 Любопитно

    Какво трябва да означава "оставените на улицата цигански семейства"? Колибите им така или иначе не са били законни.

  2. 2 Профил на victor troska
    victor troska
    Рейтинг: 672 Неутрално

    и 6 месеца по-късно прясно ремонтираното ще пропадне.
    следващият път го направете по 1 млрд. на метър, че дано издържи една година.

    Ако имате 5 лева, Костов може да открадне от вас 6 лева.Костов е откраднал целия свят 5 пъти, като два от тях от самия себе си.
  3. 3
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:12 на 28/03/2011 от неговия автор.

  4. 4 Профил на Спас Спасов
    Спас Спасов
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#1] от "theWho":

    Означава, че са били точно толкова незаконни в продължение на 30-40 г., но никой не се е интересувал, как, кога и защо са се появили.
    Означава също, че новите колиби край жп релсите са също толкова незаконни, но от това отново не се интересува нито РДНСК, нито Транспортна полиция, нито Областна администрация във Варна, нито дори кметът на града. Просто защото не пречат на ничий кортеж.
    Означава още, че незаконните строежи не трябва да се крият, а изобщо да не се допускат.
    Предлагам също да обърнеш повече внимание на цената, която е платена за 1 км. от въпросната улица, защото тя също има отношение към отговора на въпроса ти!

  5. 5 Профил на Момчил89
    Момчил89
    Рейтинг: 634 Любопитно

    Цената е толкова висока поради нуждата от преместването на поне 4 ЖП линии! Това, което не ми хареса, че асфалта е правен с машина за асфалтиране, която прави две различни пътни платна, а не едно голямо и този "златен" път от 1 км сега по средата на двете пътни ленти (не пътни платна) има леко пропукана линия и до 5 години най-вероятно ще е яко осеян с дупки пътя. А точно там се събира много вода.

    Драконови закони ще оправят държавата!
  6. 6 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 395 Весело

    А колко по-ведро би било, ако авторът ни представи тази статия не като "Километър ремонтирана улица във Варна излезе 3 пъти по-скъпа от километър на магистрала "Тракия"", а като "Пореден нов път във Варна, да се готвят следващите". Но позитизмът не се котира толкова, колкото негативизмът, нали?

  7. 7 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Весело

    Означава, че са били точно толкова незаконни в продължение на 30-40 г.
    =======================================
    До коментар [#4] от "Спас Спасов":
    Та то направо дедо Киро да ходи и да им тегли една литургия и да ги освети а Киро кмета да им издаде нотариални актове за владение по давност
    Майтапя се но нали имаше някъде гледах една голяма дупка на същият булевард под Аспаруховия мост и какво стана с нея ?


    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  8. 8 Профил на Реалния
    Реалния
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#4] от "Спас Спасов":

    Г-н Спасов от части съм съгласен с вашето мнение НО и от части не съм.В първата част относно циганските колиби съм на 100% с вас.НО за втората относно цената на пътя е напълно нормално да е по-висока.Все пак една цена когато се калколира се взимат в предвид разходите които се правят.Няма как да се сравняват 1 километър направен на голо поле и 1 километър правен в град с изградена инфраструктура върху него.Не искам да влизам в подробности НО надявам се че сте достатъчно интелигентен да си направите сам съответните примери и съпоставки.Защото по вашата логика всяка една стока примерно сирене би трябвало да е с една и съща цена в цял свят.

  9. 9 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1389 Любопитно

    Проверено ли е дали има връзки фирма Хидрострой със лица близки до ТИМ???
    До коментар [#4] от "Спас Спасов":

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  10. 10 Профил на konrad
    konrad
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#5] от "Момчил89":

    В България няма изгода да се прави път който да издържи повече от година-две. Печалбата от пълнене на дупки е огромна.

  11. 11 Профил на angus_jones
    angus_jones
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Правилно ви е насочил Спасов вниманието върху каквото трябва, ама варненецът се стриже докрай, защото му е драго. Стига му всяка година в някой вестник да му пишеш че живее в "най-добрия град" и можеш да го доиш с умиление...

  12. 12 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1170 Весело

    Спасе (или ти, който си писал това нещо), нека да ти се каже, че километър градски булевард често струва десетки пъти повече от километър автомагистрала насред полето. Едва ли ми е работа да те уча, след като това не са направили нито практиката, нито професорите ти в университета, но дори и като случаен гражданин може би си се досетил, че под една градска улица има неща, които липсват в една автомагистрала. А самото изместване на двупътна електрифицирана железопътна линия често струва дори повече. Късмет бе, че не се наложи експроприация и че имаше свободни терени непосредствено до главното коловозно развитие.
    А увря ли мозъка ти, че благодарение на това преместване на ж.п. линия бе спасена една от най-красивите сгради във Варна и една от малкото запазени индустриални сгради от края на 19-ти и началото на 20-ти век останали у нас?! Едва ли! Дребната сензацийка не се вълнува от такива "подробности"!

  13. 13 Профил на symmpro
    symmpro
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Непонятно ми е защо въобще се споменават подобни азбучни истини , но явно се касае за поръчкова статия .
    Цялото пътно строителство в рамките на града / пиша го просто и разбираемо ! / във всички случаи е МНОГОКРАТНО
    по-скъпо и много по трудно от строителството на магистрала.
    Това го знаят дори първокурсниците ...
    Една препоръка до редакцията : Не пишете неща , които НЕ СТЕ ПРОВЕРИЛИ ПРЕДВАРИТЕЛНО , МОЛЯ ! Иначе ставате за смях.
    Както за смях стават и тези отворковци , които коментират в този форум.

  14. 14 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1170 Весело

    До коментар [#13] от "symmpro":

    Спас е чул ама неразбрал ! Километър от Тракия не струва 1,9млн.лв. Това число е цената в евро без ДДС. Иначе реалната цена е 4,419млн.лв. на километър. Но какво значат за един журналист със сива снимка някакви си 2,5млн.?!
    Иначе за всички впечатляващо се на дребно - проверете колко струва километър от новото околовръстно в София! З(малка подсказка: километър от Девня х 5 !

  15. 15 Профил на Тодор Александров
    Тодор Александров
    Рейтинг: 616 Любопитно

    А как ще коментирате фактът че поради некачественна работа вероятно още догодина ще се наложи ремонт на настилката ?
    ... тоест кърпене ...

  16. 16 Профил на ner0n
    ner0n
    Рейтинг: 506 Неутрално

    По- големи разбойници от Хидрострой няма! Преди време бяха правили пътя на Аксаковския баир и точно след 1-2 месеца за нищо не ставаше, та трябваше пак да го оправят /пак да лапнат парички/.
    Сега 11 милиона лева за тая уличка... ужас..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK