Общинските служители в Бургас се качват на коли и мотори на ток

В Бургас явно ще се борят да задържат титлата "Най-добрият град" за живеене и през следващата година

© Юлия Лазарова

В Бургас явно ще се борят да задържат титлата "Най-добрият град" за живеене и през следващата година



Екоинспекторите на община Бургас ще се движат с електромотори. Част от автомобилите, ползвани от местната администрация, пък ще бъдат заменени от коли на ток. Това казва в интервю за радио "Фокус" - Бургас, зам.-кметът по екология и евроинтеграция Атанаска Николова.


Община Бургас работи и за въвеждането на енергийно ефективен обществен транспорт, който гарантира намаляване на въглеродните емисии. В рамките на проекта се предвижда закупуването на нови автобуси, отговарящи на еконормите Евро 5 и Евро 6, включително и такива, които се движат на дизел и метан.


Подготвя се и малък проект, по който ще бъдат купени нови тролейбуси, тъй като ползваните сега са амортизирани. "Паралелно с това община Бургас има амбиция постепенно да замени и собствения си автомобилен парк с енергийно ефективен такъв, който да гарантира намаляване на вредните емисии. Една от мерките е замяната с електромобили", посочва Николова.




Тъй като електромобилите са доста скъпи и за експлоатацията им е нужно изграждането на инфраструктура от зарядни станции, на първо време се предвиждаме закупуването на електромоторчета за екоинспекторите в общината.


С тях те ще патрулират в централната зона на града.


Една от амбициите на община Бургас е и да изгради рибарско пристанище в квартал Сарафово, посочва Николова. За проектът ще се търси финансиране по оперативна програма "Рибарство и аквакултури".


По "Регионално развитие" ще се кандидатства за пари за нов проект по мярката за благоустрояване на градската среда. "Имаме амбиция да продължим успешния проект, който реализирахме за първия етап за благоустрояване на ул. "Александровска" и да го продължим в посока втория етап на ул. "Александровска" и ул. "Богориди" и в останалите зони, които останаха необлагородени в Морската градина и ул. "Батенберг", посочва Атанаска Николова.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Весело
  2. 2 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2547 Весело

    По добре да им купят по един велосипед (освен по евтино , ще се произвеждат още по малко въгл.емисии) !
    Все пак тока за ел.мобилите се произвежда основно от ТЕЦ !!
    Та газове ще се отделят основно от чиновниците (но те така или иначе си произвеждат емисии) а не от средствата за предвижване с педали!!!

  3. 3 Профил на Христо Илиев
    Христо Илиев
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Какъв контраст с новината за автогарата във Варна! Колко ясно се вижда ролята на кметовете за развитието на Варна и на Бургас!

    Viva EU
  4. 4 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Познайте колко ще струват на данъкоплатеца колите на ток и поддържането им.

  5. 5 Профил на hackum
    hackum
    Рейтинг: 367 Неутрално

    То пък все едно тази титла значи нещо.
    За справка - в най-добрият град за живеене за 2012, вече двама души бяха изядени от бездомни кучета.

  6. 6 Профил на sofioter
    sofioter
    Рейтинг: 418 Неутрално


    Да се качат на градския транспорт!

  7. 7 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    До коментар [#5] от "hackum":

    И на всяка улица има по 10-тина полуразграбени трошки на трупчета, които общината упорито се съпротивлява да разкара по никому неизвестни причини, въпреки дебелата като планина папка със жалби на граждани

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  8. 8 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Колелета и градски транспорт за дебелогъзите общинари. Че и супер скъпите електро коли им се иска да си вземат на гърба на данъкоплатците. Некакви брътвежи за екология и зад тях, користни цели за облаги. Българския чиновник е ИЗРОД ! Няма такива боклуци. Най-много се радвам на съкращения на чиновници, но уви, такова чудо у мутростан нема. Колко благопожелания имам към самозабравилите се общинари и политици ! Презрени паразити !

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  9. 9 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Най-добре на лагерни колички

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  10. 10 Профил на bingbong
    bingbong
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#3] от "Христо Илиев":

    Голямо напъване е от страна на Бургас! Много голямо. Иначе по европейски проекти са първенци. Усвояването на европарите е до дупка и с много голяма отчетност. Но, но само с подкрепа свише, сещате се нали?

  11. 12 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Весело

    До коментар [#11] от "tralala2010":

    ха ха ха
    Добре де,едното за шефовете,другото за подчинените

  12. 13 Профил на Тошо Корп.
    Тошо Корп.
    Рейтинг: 578 Любопитно

    Бургас винаги ме е кефел - повечето автобуси на метан (не, че е кой знае колко добре, но по-добре от дизел), изключително яки велоалеи и сега и това. Точния пример как всеки град в България трябва да бъде такъв.

    краен идеалист
  13. 14 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Мисля че е най-добре да грабват велосипедите...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  14. 15 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 470 Неутрално
  15. 16 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 713 Неутрално

    [quote#3:"Христо Илиев"]Какъв контраст с новината за автогарата във Варна![/quote]
    А защо не приемеш новината от статията като "платена"? Или "поръчкова"? За екологията на общината ще е много по-ефикасна една рапоредба за диференцирани данъци за МПС в зависимост от въглеродните им емисии, както е в голяма част от Съюза.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK