Свръхтовар затвори тази сутрин бургаските улици

Читател на "Дневник" изпрати снимки на втория подобен реактор

© Абсолютен аматьор

Читател на "Дневник" изпрати снимки на втория подобен реактор



Самоходна платформа със свръхтовар потегли тази сутрин в 6 часа с 5 километра в час от входа на бургаското пристанище към нефтокомбината. Тя премина през бургаските улици, като част от тях бяха затворени за движение заради сложната операция по транспортиране, предаде БТА.


Платформата е натоварена с реактор за новата рафинерия край Бургас, който тежи над 1 600 тона. По пътя си тя беше придружавана от специалисти по безопасност и охрана. Наложи се демонтиране на част от въздушните електрически линии за тролейбусите. Беше сменен и маршрутът на градския транспорт.


"В рамките на една седмица ще възстановим движението на тролеите, през това време автобуси пътуват по линията на тролейбусния транспорт," каза за Би Ти Ви директорът на общинската фирма по автотранспорта в Бургас Петко Драгнев.




Платформата е дълга 57 метра. Височината ѝ е почти 9 метра. Тя е с 240 колелета. На места се наложи максималната скорост от 5 километра в час да бъде свалена на 1 километър в час, за да не се получава наклон на свръхтовара.


Белгийска фирма е наета за извършване на транспортирането. Тя е депозирала и половин милион лева, които ще бъдат използвани при евентуално повреждане на асфалт или друга инфраструктура в града.


По-късно друга фирма ще направи специализиран оглед и ще оцени щетите, ако има такива.


Подобна операция за превоз на втори реактор от пристанището до нефтокомбината ще бъде направена и на 15 септември в ранните часове на деня. От общината предупредиха, че тогава отново ще бъдат затворени част от централните бургаски улици. По пътя на платформата не трябва да има и паркирани коли, защото ще бъдат вдигани с паяк.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    и Миналата година имаше превоз с такива платформи,тръби бяло оцветени.

  2. 2 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    Може ли някой да обясни, каква е причината този реактор да бъде транспортиран като едно цяло? Какво пречи да бъде разделен на части, които на место да се съединят (заварят.....)?
    Навярно има някакво технологично изискване, но кое е то?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  3. 3 Профил на Rowan Atkinson
    Rowan Atkinson
    Рейтинг: 524 Неутрално
  4. 4 Профил на monarchist
    monarchist
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До колкото разбрах Discovery ще правят някакъв филм за транспортирането на това чудо?! Някой знае ли нещо повече?

    "Всеки ден се радвай на слънцето и на това, че си жив" --- Стоян Венев
  5. 5 Профил на kuku032
    kuku032
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Добре, че е в неработен ден!

  6. 6 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#2] от "Храбър":Предполагам, че "тайната" се крие вътре в самия реактор Колоната представлява монолитно тяло, като поне 15 метра от към основата е куха, но не се знае, дали в последствие и тя няма да бъде попълнена с разни джаджи

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  7. 7 Профил на alchemist
    alchemist
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#4] от "monarchist":

    http://filmi.ovo.bg/forum/22-55-1

    Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.
  8. 8 Профил на Polusa
    Polusa
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Мисля, че беше 1963 г. при изграждането на Нефтохимическия завод, платформа само на 6 колелета и гениратор ли беше или реактор незнам, но близо до завода беше потънала с гумите в асфалта, като в тесто. Как го бяха изкарали тогаз, кой знай.
    Сега имат много колелета 240, не вярвам да е опасно.

    Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
  9. 9 Профил на николай
    николай
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Това технологично чудо, изкъртило половината тротоарни плочки по бул. Демокрация...
    Лукойл да направи сега нови тротоари.

    На 15 септември пак ще пренасят още едно такова нещо.

  10. 10 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 696 Любопитно

    До коментар [#6] от "ь":
    За това ...
    http://en.wikipedia.org/wiki/S-300_(missile)
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Scud_SS-1.JPEG/800px-Scud_SS-1.JPEG
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%90%D0%97-543
    Полная масса: 43300 кг
    Габаритные размеры, мм:
    длина: 11657
    ширина: 2975
    высота: 2950

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  11. 11 Профил на t_
    t_
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Добре бе, Николай. Хората са си оставили депозит.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на titan4o
    titan4o
    Рейтинг: 466 Неутрално

    бахти големата машина за пуканки....

  13. 13 Профил на coffee
    coffee
    Рейтинг: 753 Неутрално

    видео как минава през Морската =) ->http://goo.gl/H45Sz

  14. 14 Профил на super2
    super2
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Никъде не се обяснява какво е това по дяволите:
    "Комплекс хидрокрекинг на гудрон" ?!

  15. 15 Профил на Jorro Jorrov
    Jorro Jorrov
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#12] от "titan4o":
    Идват от "Горна Волта с ракети" на Батман и Робин!
    http://e-vestnik.bg/10542

  16. 16 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Евала за организацията. Так поне няма да пострадат хора.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  17. 17 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Повече подробности:
    http://www.burgasnews.com/burgas/trafik/58712-chudovishte-premina-prez-tzentara-na-burgas-chakame-batkoto-v-ponedelnik

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  18. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    До коментар [#6] от "ь":
    По-скоро е свързано с изисквания на технологичния процес, който ще протича в него....
    п.п.Чудно ми е от къв зор ми писаха толкова минуси, а никой не биде толкова компетентен да отговори както трябва.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  19. 19 Профил на monarchist
    monarchist
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#7] от "alchemist":

    Благодаря, това отговаря на въпроса, че даже и има интересни неща в сайта им

    "Всеки ден се радвай на слънцето и на това, че си жив" --- Стоян Венев
  20. 20 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 839 Весело

    Другото ще го возят на 15 септември, за откриване на новата учебна година. Затова учениците намазаха 2 дена, ще я открият на 17 Септември!А Петко Драгнев защо ще възстановява за една седмица мрежата, като после пак ще я демонтира?

    apoloniy
  21. 21 Профил на Ганий
    Ганий
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Ако НХК не бе харизан на руснаците нямаше да има такива преноси-превози на огромни товари, съответно Бургазлии щяха да си ходят по здрави плочници.

    Разтурям колоквиума!
  22. 22 Профил на да защитим животните
    да защитим животните
    Рейтинг: 588 Любопитно

    [quote#14:"super2"]Комплекс хидрокрекинг на гудрон[/quote]
    Кракване ( Англ. да се справи , "разделно" крекинг (рядко), е метод на преработка на нефт , въглеводороди се разделят на дълга дължина на веригата въглеводороди кратка дължина на веригата. Това е необходимо, тъй като на пазара по-къса верига въглеводороди ( бензин , дизелово гориво , леки нафта за отопление ), съдържащи се в маслото, докато дълговерижни въглеводороди (мазут) все по-често се използват по-малко и по-малко. Търсенето за ethene и пропен за производството на полимери е довело до късоверижни алкани като етан , пропан , бутан , но се използват предимно нафта фракции като реагент за процес на термичен крекинг.
    Има две групи от напукване: термичен крекинг и каталитичен крекинг. Тъй като не термичен крекинг катализатори са заети, също остатъчни количества петролни продукти, доставени, поради съдържанието им на тежки метали и серен ще навреди на катализатор в каталитичен крекинг.
    http://de.wikipedia.org/wiki/Cracken

    Да защитим животнитe !
  23. 23 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    Интересното е това: ".....новата рафинерия край Бургас...."

  24. 24 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Весело

    Не бойте се тази инвестиция дружно ще я платим двойно през цената на бенДзина и Пафтата.
    Сигурно ще слагат някакви подобрения в Лука та да може да преработва и друг вид нефт а не само Урал.
    Това чудо как ще мине по пътя към рафинерията след като пропада от цистерните та камо ли от този товар !!!

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  25. 25 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#10] от "КГБ Кой Граби България":

    Ще правят Бойконур ІІ и сега карат джапането ПЕС - ПЕС 3000.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  26. 26 Профил на Ало, Ваньо?
    Ало, Ваньо?
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#12] от "titan4o":

    Доколкото разбрах, било казан за ракия. За новата реколта. А, наздраве!

    Спечелилият поръчка за около 50 000 лв. за коментари във форумите е 25-годишният Антони Стоев, управител на дружеството "ЕМ ЕНД МАРК" ЕООД.
  27. 27 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#10] от "КГБ Кой Граби България":

    Глупости на търкалета

    До коментар [#18] от "Храбър":

    Аз пък ти сложих +, защото и на мен ми беше интересно

    simple mind
  28. 28 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Определено не се случва всеки ден. Бургазлии поне са се изкефили на шоуто. Нефтохима и Лукойл заслужават адмирации - развиват бизнеса.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  29. 29 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1383 Весело

    До коментар [#18] от "Храбър":
    Минуси имаш от тези, които не знаят отговора и им е все едно, а плюсовете са от хората които искат да го научат. На мен също ми е интересно - какво е това.

  30. 30 Профил на fanagoreca
    fanagoreca
    Рейтинг: 651 Весело

    щом е тежко и жЕлЕзно-начи е добро ! !



    П.П. Не съм от Перник

  31. 31 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 581 Неутрално

    В момента движи по широкия център, "Сан Стефано"-"Трапезица"; . Сериозна операция ...

  32. 32 Профил на Дядо Йоцо ви гледа..!!!
    Дядо Йоцо ви гледа..!!!
    Рейтинг: 479 Любопитно

    Тук има видео относно превоза на мегатовара !!!

    http://www.zonaburgas.bg/

  33. 33 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#10] от "КГБ Кой Граби България":
    Тая тръба тежи 36 (тридесет и шест ) пъти повече от примерите който си дал !

  34. 34 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#2] от "Храбър":
    Работните условия при които ще се експлоатира реактора - 45-60 атмосфери налягане, 650 градуса температура и трифазна среда от нефтени фракции, водород и частици катализатор с твърдостта на корунд. Няма фирма, която да поеме гаранция за заварки при такива условия, без да изисква спиране всяка година за ревизия. Отделно, подобна заварка (дебелината на стената е към 12 см.) изисква малък завод където да се направи - херметична камера под аргон, заваръчен робот и пр.

  35. 35 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 922 Неутрално

    До коментар [#14] от "super2":
    Процесът на хидрокрекинг на гудрон „Н-Oil” (лиценз на "Аксенс" представлява разкъсване/крекинг на веригите на въглеводородните молекули на тежката фракция (гудрон) в присъствието на водород, при висока температура и налягане в реактори с ебулационен (кипящ) слой. Заедно с това се извършва очистка от сяра, азотни съединения и тежки метали (никел, ванадий). Получените по-леки компоненти, т.е. по-къси въглеводородни вериги (бензинови и дизелови фракции и пропан-бутанова фракция). Тези компоненти се подават за производство на течни горива, отговарящи на изискванията на стандарт ЕВРО-5.
    Новото при този процес е, всичките тези процеси се извършват в рамките на една инсталация и два реактора, докато предишното поколение крекинг на тежки фракции за целта се строяха по три-четири отделни инсталации, при по-ниска ефективност. Не случайно, Дискавъри ще снимат филм за строителството на тази инсталация (не само за транспортирането на реакторите и колоните).
    От предния ми пост - работното налягане е 170 атмосфери,не 45-60, пардон.

  36. 36 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#33] от "do":
    Те са вътре примерите, виж и сравни размерите.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  37. 37 Профил на kukuf
    kukuf
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Ако питате мен,беше си кеф!Подобно нещо съм виждал досега само по телевизията.По тъмно бяха се изсипали всякакви бургаски чешити,журналисти,татковци с деца,случайно заварени незаспивали младежи,полиция,паяци,помони фирми и НЕЩОТИЯТА,показваща се от входа на пристанището.Като тръгна ми беше приятно,че само с цената на едното ранно ставане съм "в джаза".Казват,че подобен товар в България не е имало.Добре е,че подобни неща се случват в Бургас и България,пък дори и да ги плаща"Лукойл",който не знам защо е недолюбван.

  38. 38 Профил на kukuf
    kukuf
    Рейтинг: 469 Неутрално
  39. 39 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Хубавото е когато се внася сложна техника, вместо да се изнася такава на скрап!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK