
© Мария Съботинова
Една от основните цели на новия транспортен министър Данаил Папазов ще бъде преместването на пристанищата в Бургас и Варна. "Те се намират в централните части на тези градове, които могат да се използват за други дейности. В тази връзка ние сме готови с конкретни мерки и аз силно се надявам, че до края на годината ние ще имаме изготвени конкретни планове за развитието на двете големи български морски пристанища". Това обясни Данаил Папазов пред репортери във Варна, цитиран от агенция "Фокус".
Първата заявка, която даде като министър веднага след като пое поста пък беше, че ще спре приватизацията на "БДЖ Товарни превози".
Папазов обяви и назначаването на Божидар Чапаров за директор на "Пристанище Варна" ЕАД. Вече е издадена заповед за назначаването му. Папазов заемаше поста преди да стане министър.
Данаил Папазов подчерта, че в момента сформира министерския си екип. "Зам.-министрите се назначават от министър- председателя, вече имаме разговори по темата", заяви той, цитиран от агенция "Фокус".
Личният му екип, с който ще работи в министерство на транспорта, вече бил ясен – Нина Тодорова ще бъде началник на кабинета, а парламентарен секретар – Албена Лазарова.
Тодорова беше началник на кабинета и на служебния министър Кристиан Кръстев. Лазарова беше заместник-министър на Кръстев, а преди това отново парламентарен секретар.
Дани Савов
Рейтинг: 409 Неутрално?????
HIROs1lv3r
Рейтинг: 574 НеутралноАло овчаря, Бургас вече си го прави, отделя доковете за стоки от туристическите и прави морска гара, не се мъчете да откривате топлата вода там където вече е открита! Занимавайте се с неща, които са много по-належащи!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 Неутралнонесъстоятелна идея! Да не кажа по-силни думи !
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Дани Савов
Рейтинг: 409 НеутралноПред "СВ. Константин и Елена" и на "Слънчев бряг" ?????
HIROnihao
Рейтинг: 352 НеутралноМоже да ги премести в Шумен - място има.
Euronymous
Рейтинг: 925 НеутралноКато стане тогава ще повярвам ! От години се говори за тези премествания.
From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !Публикувано през m.dnevnik.bg
incognito
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#4] от "dani_savov":
Ако го сложат на Слънчев Бряг ще е разкошно. Таман да облагородят малко този бетонен пейзаж.
fifo
Рейтинг: 237 НеутралноХа така, да не би г-н министъра или някой обръч от приближени фирми да е хвърлил око на терените, които биха се освободили от пристанищата?
драган
Рейтинг: 638 НеутралноНаблюдавайте като се освободят пристанищата кой ще се намести там. Ще бъде интересно.
SSmart
Рейтинг: 881 ВеселоПредлагам да ги преместим в Солун и Кавала!
alighieri
Рейтинг: 414 НеутралноПапазов ще мести пристанищата, Таня Фаса ще насърчава пушенето, Орешарски ще строи Белене ... за 2 дни толкоз глупости накуп не бях чувал дори и от предното правителство.
Салмонела
Рейтинг: 1384 ВеселоДа, правилно.
УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!Варненското да се премести в Бургас, а Бургаското - във Варна...
mayas
Рейтинг: 1441 НеутралноВ Бургас идеята за преместването на пристанището е вече стар проект, по който се работи конкретно и има дори изработени планове за това... А този човек вероятно си мисли, че поставя някакви нови цели?
Over
Рейтинг: 545 НеутралноДо коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":
Скъпа идея е по-точно
Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
Рейтинг: 695 НеутралноЕ, няколко стотин милиона могат да се усвоят за това...
cup_of_tea
Рейтинг: 638 ВеселоЯвно си има значение как се поднася информацията на читателите
Идеята за местенето на пристанищата е поне от 10 години, знае се къде, местата са определени. Нищо ново.
Също като изказването му вчера за БДЖ - същите намерения като на служебния министър Кр. Кръстев, но поднесени на читателите по съвсем друг начин.
deepblue
Рейтинг: 1106 НеутралноПристанищата трябва да са на "Искаро" от него по длибоко нема.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.Geoimg
Рейтинг: 768 ЛюбопитноГербаджииско-Дянковски манталитет!?
*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!Салмонела
Рейтинг: 1384 Неутрално[quote#8:"fifo"]да не би г-н министъра или някой обръч от приближени фирми да е хвърлил око на терените[/quote]
УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!Те не само око са хвърлили, ами и доста пари, за да назначат това удобно правителство. Затова ще има и инвестиционно планиране, за да може с нов закон при едни нови правила, да се раздаде останалото от държавата.
А и правилата са написани вече от тия, които ще получат парчетата от баницата.
kasko
Рейтинг: 782 НеутралноПосле летищата , жп гарите , автогарите , стоянките за таксита ....Всичко да се мести !
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.deepblue
Рейтинг: 1106 НеутралноШумен пристанище на Варна.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.Udo Ulfkotte
Рейтинг: 868 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "mayas":
"Купените журналисти" ("Gekaufte Journalisten")Това прочетохте ли го:
"В тази връзка ние сме готови с конкретни мерки и аз силно се надявам, че до края на годината ние ще имаме изготвени конкретни планове за развитието на двете големи български морски пристанища".
KМЕТ НА МНОГО СЕЛА
Рейтинг: 459 Весело[quote#15:"Мoni56"]Е, няколко стотин милиона могат да се усвоят за това... [/quote]
Така е .По програма "Благоустройство и Развитие " , ако могат да "смукнат " нещо от Европата.
petark
Рейтинг: 466 Неутралнонякои министри тръгват с летящ старт! а правителството е едва на няколко дни, чудо!
Gaetano Scirea
Рейтинг: 696 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "mayas":
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)Започнало ли е преместването или има само изработени планове?
deepblue
Рейтинг: 1106 НеутралноАз си го месте от единия крачол в другия ,мога ли да стана министър.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.хм
Рейтинг: 995 НеутралноПристанището в Бургас ще бъде преместено във Варна, а варненското - в Бургас.
2last
Рейтинг: 409 НеутралноЦелта пред всяко комуне е да пречи на бизнеса, сигурно терените в края са, на който трябва и съответно, който иска да строи трябва да плати, където трябва!
Сега разбирате, че не може един крадлив цига*ин да се представя за честен и голям политик, като Стамболов." - Никола Филчевdobrich
Рейтинг: 1326 ЛюбопитноАми пари? Няма да е евтино едно такова преместване......Или като всеки министър иска да направи нещо, независимо дали е полезно, най наложително или икономически и финансово оправдано?!
Eisbär
Рейтинг: 1096 НеутралноБраво. Ето първият проект на не Калинка.
А финансиране от къде????
Оправете инфраструктурта на държавата преди да се занимавате с малоумни проекти
mitko11
Рейтинг: 1920 НеутралноТо корабостроенето се премести от Варна в Констанца, какво остава за пристанището.
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!А Росенец ще го местите ли, или не дават?
Десен екстремист
Рейтинг: 1108 НеутралноТоя си е играл на Лего и си мисли, че е лесно и евтино.
"Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)Всичката Мара втасала....
А на тяхно място ще настроим МОЛове
mitko11
Рейтинг: 1920 НеутралноА ТИМ знае ли?
Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!др. Иванов
Рейтинг: 696 НеутралноПравилно. Това са хиляди скъпи строителни парцели.
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Wornoxmaniak фибули тип Букьовци
Рейтинг: 886 НеутралноЛуд. От къде го събраха тия, бе?
papadok
Рейтинг: 638 НеутралноИдеята е великолепна.Пристанище Варна може да се премести в Разград,а Буграс-в Стара Загора.Така ще се освободят терени за курорто строителство и ще се създадат работни места в двата града.Терените могат да се осигурят чрез заменки.
Eisbär
Рейтинг: 1096 НеутралноДо коментар [#33] от "mitko11":
Е то идеята е ТИМ.
Philip
Рейтинг: 1029 ВеселоДо коментар [#33] от "mitko11":
PHILIPЕ явно на ТИМ им трябва терена, може пък да вдигнат някой гранд - мега - хипер хотел?!
deepblue
Рейтинг: 1106 Неутрално[quote#30:"Eisbär"]Браво. Ето първият проект на не Калинка.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.А финансиране от къде????[/quote]
Е как от къде ,ако не си бюджетник ставаш спонсор.
Россприматрезил
Рейтинг: 637 НеутралноВ централната част какви хубави хотели ще построят на мястото на пристанищата!
WWW . ДЕНьГИ .ru.netchuK
Рейтинг: 237 ВеселоПросто движение да има. Папазов явно ще симулира работа!
Горгона Медуза
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#37] от "Eisbär":
Според мен идеята е много по-голяма и международна. Дано само не прецака хората тоя Папазов, дето уж му пукаше много за тях. Сега ще му видим истинското лице.
Россприматрезил
Рейтинг: 637 НеутралноОще не станал министър и далаверите тръгват! Тия ще ни загробят!
WWW . ДЕНьГИ .ru.netНиколай Колев
Рейтинг: 2199 НеутралноВикам да ги преместят в Белене. Синергия, дет* се вика.
* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събраниеMaslara
Рейтинг: 237 НеутралноЯвно във форума има повече разбиращи от пристанищна инфраструктура отколкото в министерството. За преместване и на двете пристанища се говори от поне 10 години и терените са определени, но няма финансиране.
В момента пристанищата Варна и Бургас не се включват в круизи (с отделни изключения), защото липсва инфрастуктура и няма къде да влизат кораби с голямо газене. Лошо ли ще бъде, ако найстина се построят модерни морски гари?
Free person
Рейтинг: 753 ГневноЕто,че изплю камъка - изпълняват се мафиотско-партийни поръчения.Колко е прозрачен и не му пука!
TonyеМа
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#42] от "Горгона Медуза":
Няма лоша реклама!Той вече ги прецака... Години наред им обещаваше, че няма да го бутат пристанище Варна. Седна на министерския стол и започна с простотиите.
И като направи терминал, ако ще и за 5000 кораба, какво? Какво следва тогава?!?! Къде ще идат тия стоки и от къде? Целта му явно е да убие варненското пристанище за сметка на бургаското, до което има инфраструктура.
И накрая искам да изясня на всички, които не са разбрали, че Папазов е от квотата на ДПС!!!!! Не намесвайте др хора и партии. ДПС и изританият от ГЕРБ Павел Димитров са виновни за него.
еМа
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#45] от "Maslara":
Няма лоша реклама!++++++++++++
Ако можех още щях да ти дам!
8th_ball
Рейтинг: 881 НеутралноПринципно, идеята е чудесна. Но има едно "но". Дали този, който ще плати масрафа, в момента си е надвил на харча, че да може да си го позволи? Да, наистина, това ще привлече някакви свежи пари, но дали те са достатъчни да компенсират ненавременното харчене?
Eisbär
Рейтинг: 1096 НеутралноДо коментар [#45] от "Maslara":
тук опира до истинската необходимост от преместването и ФИНАНСИРАНЕТО.
symmpro
Рейтинг: 459 НеутралноЗапочна се с глупостите и демагогиите !
За една седмица се изприказваха повече глупости и лъжи , отколкото всички предишни правителства взети заедно.
Нека сега да си скубят косите тези , които ги избраха ...
Graf
Рейтинг: 1613 НеутралноДо коментар [#35] от "Wornoxmaniak":
Ecrasez l’infâme[quote#35:"Wornoxmaniak"]Луд. От къде го събраха тия, бе?[/quote]
Требеше да е кмет на Варна от ГЕРБ, ама Боце кат рече Киро, та Киро...
От там. От милиционерско-калинковата група си го е извадил Орешарски.
Бе приемственост трябва да има някаква.
cup_of_tea
Рейтинг: 638 Весело[quote#52:"Graf"]Требеше да е кмет на Варна от ГЕРБ, ама Боце кат рече Киро, та Киро...
От там. От милиционерско-калинковата група си го е извадил Орешарски.
Бе приемственост трябва да има някаква[/quote]
Което си е вярно, вярно е
Нищо, че ГЕРБ не си признават роднинството с него.
[email protected]
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#36] от "papadok":
Заговори, за да те видя!Ами да, то отдавна се знае, че Бели Лом е плавателна река и Разград ще стане център свързващ Дунав и Черно море
zidane
Рейтинг: 721 Веселодотук - ясно!
но се чуда какво ще стане по-натам?
жп релсите накъде ще бъдат отклонени и преместени?
а магистралите ще останат ли във вида, в който Боко и Павлова ни ги завещаха?
Wornoxmaniak фибули тип Букьовци
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#52] от "Graf":
"След като ГЕРБ пое управлението на страната през 2009 г. и след смяната на ръководството на порт Бургас, Данаил Папазов подаде оставка. На тази длъжност беше назначен от правителството на НДСВ и ДПС. Там пътят му се пресича с небезизвестния депутат от ДПС Делян Пеевски, който по същото време влиза в съвета на директорите на пристанището. През 2003 г. Пеевски е заличен като член на съвета. Папазов обаче остава и досега начело на пристанището".
Сега и да пуска дим и мъгла едва ли нещо ще постигнеш. Гледам нещо не си никак очарован от работата и изборът на твоят любимец Пламен Орешарски, разочарование такова се долавя едно, което вещае само едно: Сигурен и скорошен пълен провал.
drachan
Рейтинг: 524 НеутралноШопа е казал: Незнам как е, но не е така.
zh Vulchev
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#2] от "s1lv3r":
zhvнестава въпрос за строителството на една сграда и готово, а за изграждането на яхтено пристанище, атракциони, защо не някаква сграда, както е операта в сидни, да има някаква паркова среда. Подобно нещо е направено в редица европеиски пристанища, за такова нещо се говори във Варна от 10 години, но интересите са прекалено големи и всяка власт иска да даде на свой човек кокала, защото става въпрос за стотици милиони- нови кейови стени, насипи, драгирания, тил на новият терминал, за облагородяване на освободеното място. Добре е, че новият министър е морски човек и има идея какво точно трябва да се направи и как, а не е някой за когото пристанището кран и стена.
Graf
Рейтинг: 1613 НеутралноДо коментар [#56] от "Wornoxmaniak":
Ecrasez l’infâme[quote#56:"Wornoxmaniak"]Сега и да пуска дим и мъгла едва ли нещо ще постигнеш. [/quote]
"Вече са приключили всички партийни събрания във варненските общини, на които се номинират кандидатите за поста. Сред най-желаните за кмет на морския град са областният лидер и депутат Павел Димитров, който е получил подкрепа от всички районни организации. След другите фаворити на членовете на ГЕРБ са изпълнителният директор на "Пристанище Варна" Данаил Папазов, областният управител Данчо Симеонов, председателят на Общинския съвет Николай Апостолов и мениджърът на грандхотел „Варна“ Иван Портних, потвърдиха за „ДНЕС+“ от пресцентъра на ГЕРБ."
Не се наемам да споря с пресцентъра на Фидосова...
Киро го нема у пресцентъра, ма стана кмет.
s1lv3r
Рейтинг: 574 НеутралноАбе друга песен ще запееш като му се видят истинските интереси, Бургас се развива и без безумните идеи на новият Тим-министър! Всичко е пак да се нагушат определени фирми, а проектът ще излезе от нашия джоб!
До коментар [#58] от "zh Vulchev":
zaza
Рейтинг: 562 ГневноТова е програмата на ТИМ явно правителството на олигарски вече си почва задачките понеже не се знае колко време схте се задържи
Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!ТИМ са купили всичко около пристанището и острова на корабостроителния бутат ги и си правчт яхтено пристанище и заведения... може и хотели кой ги знае...
Graf
Рейтинг: 1613 НеутралноДо коментар [#56] от "Wornoxmaniak":
Ecrasez l’infâme[quote#56:"Wornoxmaniak"]Сега и да пуска дим и мъгла едва ли нещо ще постигнеш.[/quote]
"Вече са приключили всички партийни събрания във варненските общини, на които се номинират кандидатите за поста. Сред най-желаните за кмет на морския град са областният лидер и депутат Павел Димитров, който е получил подкрепа от всички районни организации. След другите фаворити на членовете на ГЕРБ са изпълнителният директор на "Пристанище Варна" Данаил Папазов, областният управител Данчо Симеонов, председателят на Общинския съвет Николай Апостолов и мениджърът на грандхотел „Варна“ Иван Портних, потвърдиха за „ДНЕС+“ от пресцентъра на ГЕРБ."
Не се наемам да споря с пресцентъра на ГЕРБ и на Фидосова..
После Киро стана кмет, нищо че го нема у пресцентъра.
eurogi
Рейтинг: 696 Неутралное то това от сума години се говори..Добра идея е ,но трябват огромни капитали...
zh Vulchev
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#47] от "еМа":
zhvКолега, прояети анализите за последните години, какво е натоварването на порт Варна, после прочети какви са тенденциите в корабоплаването в Черно море, наскоро бяха направили анализ на товарите в региона, прочети и него и особено прочети препоръките които са направени. Щом пристанището в Констанца неможе да поема всички товари и има по-високи цени и се чака много, защо да не се намесим и да се опитаме да си вземем своя дял? Щом Китай си търси хъб за региона, защо да не се възползваме и ние да сме това? Щом фериботният комплекс е уникален за региона, защо да не се възползваме от това?
Колега, чети повече и така коментирай!!!
zh Vulchev
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#60] от "s1lv3r":
zhvКъм проекта имат интерес не само ТИМ, а и други местни и чужди играчи. А това че някой ще спечели е нормално, всеки работи за печалба, а не за слава. Въпросът е, че за да се развива пристанището, трябва да се инвестира здраво, трябва да се махне от центъра на Варна.
А защо мислиш, че бургаското пристанище се развива добре? Аз немисля така, нямат много товари или тенденция за сериозно покачване. Само на контейнерите, защото до преди 6 месеца необработваха такива.
еМа
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#64] от "zh Vulchev":
Няма лоша реклама!Ще поспоря на тема "колега", като гледам мисленето ви и неграмотното писане.
7% е ръстът в печалбите на пристанище Варна и 30% в това на Бургас. Какви анализи да прочета, за да разбера кога ще имаме инфраструктура?
Колко да е скъпо в Констанца? Кажете ми вие колко магистрали стигат до там?
И не ме разбирайте погрешно (по-скоро тълкувайте), защото аз съм ЗА развитието, но само при условие, че преди това всички нужни фактори са на лице. А един от най-нужните е инфраструктурата, която на нас ни липсва и не се очертава да я имаме скоро!
s1lv3r
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#65] от "zh Vulchev":
Я само ми сподели колко круизни лайнера ще акостират на пристанище Варна през тази година ?! 0 ! В Бургас за 1 година от както има кей за круизни кораби са 29... Така че нека не си говорим за развитие и да почваме сравняването Варна -Бургас защото определено в момента не е много равностойно
felipeeee
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#65] от "zh Vulchev":
bezsmyrtenНе мога да се сдържа да не попитам как може някой частник да има интерес към държавно пристанище (за което все още нищо не е сигурно), освен ако не се предвижда да се дава на концесия след като се оправи/премести? Те ще умрат от старост докато дойде време да се заговори за концесия. Интерес може да имат само държавниците. Това го знае всяко хлапе.
dissident
Рейтинг: 810 НеутралноКато идея звучи добре, но след като погледнах картата, не виждам защо е необходимо. Пристанище на съвсем ново място ще струва много пари.
zh Vulchev
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#66] от "еМа":
zhvКолега, защото пишем в тука, а не защото сме от един бранш.
30% от една ниска основа се постигат лесно, но не и от висока. А варненските проценти са на базата на значително по-висока.
Когато корабът стои 3-4 дена на рейд и чака да се обработи, генерира много по-големи загуби от колкото ако тировете се движат 200км. не по магистрала, а растоянието от Варна до Букурещ е сравнимо с това от Констанца. А основният фактор за всичко е потреблението. И понеже разстоянието от София до гръцките пристанища е много по-малко от колкото до Бургас и поради липсата на голям град, който да генерира колямо потребление и товари, бургаското пристанище е нетолкова перспективно. За разлика от варненското, което има фериботна връзка с Русия и надявам се скоро с Турция, което би могло да привлече транзитни товари от Дунав при модерницазия на жп линията Варна-Русе и има солидни местни източници на товари- Добруджа, девненските заводи, които за разлика от бургаската промишленост работят. Нямам нищо против да има 2 големи пристанища в България, но немисля че бургаското има шанс да стане пристанище с регионално значение.
Цензуриран от антибългари.
Рейтинг: 577 НеутралноАмчи добре де. Да ги мести. Не знаех, че може само да са нарисуват на друго място на картата ма щом и така може...
zh Vulchev
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#68] от "Filip":
zhvЗа концесиониране на варненското пристанище се говори от много години и то е свързано с преместването му. Неслучайно преди 5-6 години имаше сериозни спорове къде трябва да се премести. На сегашното си място пристанището вече няма потенциал за развитие и привличане на нови товари, затова неговото преместване е наложително, защото като стратегическо положение има голям потенциал. Ако се поинтерисувате от темата, ще прочетете че към порт Варна са показвали интерес немски, белгииски и китеиски пристанищни оператори. В света това не е нещо ново, наскоро китаиска корабна компания построи нов терминал в южна Гърция от едно смешно пристанище и продължава да го развива, като целта е от там да се преразпределят товарите на компанията.
dissident
Рейтинг: 810 НеутралноВсичко е въпрос на организация. Ако тези пристанища имат проблеми те са в организацията не в това къде се намират.
Най-натовареното пристанще в Европа е това на Ротердам. Вижте го на картата, къде се намира. Не е изнесено извън града.
Дневник, я ме цункайте по дупето !
Рейтинг: 524 Веселоще ги "мести" ли ?
Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."Как ?
май със bimmer-а на Captain Spock от Star Trek -а !?
Schliwobeatz
Рейтинг: 466 Неутрално"Уникална" идея, на никой не му беше хрумнало досега! В Бургас вече се прави от известно време. А във Варна интересно какво и кой ще сложи на "освободилото" се пространство?
the_sceptic
Рейтинг: 810 Неутралнодалаверата ще е голяма
за наште ора, естествено
Прокопеевски
Рейтинг: 524 НеутралноПоносимо е.
По-страшно ще стане, когато решат да преместят Рила и Пирин.
almistmu
Рейтинг: 466 НеутралноАми то кораби в Бургас няма. Заливът е празен. Ако идва някой кораб той ходи нощем на Росенец. А пък централното пристанище казаха,че ще става пътническо и вече се работи по въпроса.То си беше и такова ,когато имаше "Комети" през 40 мин., когато "Д.Благоев" и "Г.Димитров" пътуваха я до Гърция, я до Италия.
Искам да кажа - по- добре да има повече кораби ,пък пристанището по-нататък.
Въглерод
Рейтинг: 466 НеутралноБоже, колко неграмотност има в досегашните коментари! За Варна става дума за сегашното пристанище Варна Изток, което е в сърцето на града, на 50 метра от портала му започват жилищните блокове. Имате ли идея, логорейчовци, какво става като дойде кораб да товари или разтоварва насипни товари?! Пристанище Варна има и по-голяма втоа част - Варна Запад, докъдето се стига като се преминат 2 плавателни канала, през Варненското и Белославското езеро. Там са разположени големите девненски заводи и е по-големият контейнерен терминал. Идеята е да се разшири или да се изгради нов контейнерен терминал (преди Варна Запад - на брега на Варненското езеро, има няколко проекто-места), защото и сега има опашки от контейнервози на Варна Запад, а след закриването на единственото контейнерно място на Варна Изток капацитетът ще стане критично недостатъчен. За изграждане на контейнерен терминал във Варна беше отпуснат заем от Японската Банка за възстановяване и развитие, който е ратифициран от по-предхдния парламент. Но заема е блокиран то Тикво Борисов вече 4 години и япнците ни налагат глоби за неусвояването му. Папазов ако не знае какво са проблемите и решенията за българските пристанища, дето е в този отрасъл от 30 години, не знам кой знае.
Въглерод
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#66] от "еМа":
Ръстът на печалбата не е фактор сам по себе си. За 2012 Пристанище Варна ЕАД е обработило 9.1 млн тона товари. Приснаище Бургас - 2.2 млн тона! Т.е. повече от 4 пъти по-малък товарооборот. От ниска база оже и 100 % да си вдигнат печалбата без да се забележи настигане. Само контейнерите пък ако гледаме, Бургас има около 4 пъти по-малък контейнерооборот от Варна. В Бургас ходят само 2 глобални линии - МЕРСК и ЕМ ЕС СИ, а във Варна 15 (петнадесет), вкл. МЕРСК и ЕМ ЕС СИ.
AModoMio
Рейтинг: 1104 ВеселоГлупак до глупака........
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатитеВеселин
Рейтинг: 1441 НеутралноПредлагам да ги разменят - да пратят пристанището Бургас във Варна и обратното.
dorn
Рейтинг: 1005 НеутралноВарненското го мести където искаш ,може и в София да го закараш но бургаското не го пипай ,в момента се работи по морската гара ,отварянето на града към пристанището и пътническия терминал , така че си търси друго чесало.
mi6kro
Рейтинг: 409 НеутралноЕ как, трябва да подкрепим местния кандидат кмет за Варна!
Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбинаРабота ще има хора, гласувайте за наш'те.
today
Рейтинг: 849 НеутралноПо-добре пристанище Варна да се премести в София, а освободеното място да се даде на ТИМ. А пристанище Бургас могат да го преместят в Белене, щото пак почва с Б, а и ще е до новия АЕЦ.
Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!novina
Рейтинг: 409 НеутралноВ София ли?
novinaencor3
Рейтинг: 796 НеутралноКато не се прави - защо не се прави.....като се прави - ама то не било нова идея... Голямо мрънкане, голям рев. Факт е, че двете пристанища трябва да се преместят. Това е ...идеята е добра. Въпросът е какво ще бъде изпълнението. По моему, ако искат да докажат, че не са далавераджии - да ги дават на концесия на китаиците и готово
Yuri Dobrev
Рейтинг: 581 ВеселоДо коментар [#80] от "Въглерод":
Колега, на дървените глави от шоплъка и местните шовинисти от
Бургас трудно ще обясниш за какво иде реч.Даването на мнение
по въпроси ,за които нямат елементарно познание е характерно
за графоманите във форума.Дълго и напоително е нужно да се
обяснява на илитерати, с нищожна надежда нещо да разберат.
Докато "Специалист по всичко"-беше комедия, съвременните
мултихъбоклъстеристи решително са трагично некомпетентни
и навяват само мъка.
papadok
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#54:"Босил"]Ами да, то отдавна се знае, че Бели Лом е плавателна река и Разград ще стане център свързващ Дунав и Черно море [
Град като Разград,чиито отбор радва любителите на футбола,двукратен шампион на страната.развенчал софийските "грандове"не може да остане без пристанище.Ей Черно море тази година едва се спаси,но догодина Гонзо обезателно ще го вкара в Б група.
ь
Рейтинг: 1441 НеутралноИма нещо сбъркано!?! Така казано звучи доста глупаво... меко казано
Дано не започне да се ебава с Бурас
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)eurogi
Рейтинг: 696 ВеселоДо коментар [#85] от "today":
И ще пренасят таман токо с параходи
dorn
Рейтинг: 1005 Неутрално[quote#87:"encor3"]Факт е, че двете пристанища трябва да се преместят. Това е ...идеята е добра[/quote]
И като си толкова въодушевен я ми кажи къде да ги преместят .
today
Рейтинг: 849 НеутралноДо коментар [#92] от "do":
Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!Примерно пристанище Варна може да се премести в езерото, сегашните кейове да станат яхтено пристанище, а мястото зад тях да се ползва за бизнес центрове. Само че колко пари ще струва това, да не се окаже, че вместо държавата да спечели ще загуби. Защото имам точно такова подозрение.
dorn
Рейтинг: 1005 Неутрално[quote#93:"today"]Примерно пристанище Варна може да се премести в езерото[/quote]
надуваема идея за надуваема лодка .
Ясно , за теб щом някъде има вода става за пристанище
Petar Pountchev
Рейтинг: 466 НеутралноЧудесна идея. Тези дни минавах през варненското пристанище, мислех си за същото. какво направиха хората с пристанищата си- това са днес най-красивите места и в Бостън, и в повечето европейски пристанища. Безкрайни кейове с пешеходни зони, заведения, яхтени пристани. Струва много, наистина много, но и европейски пари могат да се намерят за целта.