И новият кмет на Варна забрани движението на коли в Морската градина

Иван Портних

© Морски дневник

Иван Портних



Поредната "пълна забрана" за движение на частни автомобили във варненската Морска градина е била подписана днес от кмета на града Иван Портних. Това съобщи самият той по време на специално свикана за целта пресконференция.


За да влезе в сила забраната Портних е подписал две заповеди. Първата касае т.нар. историческо ядро, а втората – районът от алеята покрай зоопарка до пътния възел на "Пикадили Парк", каза Пламена Маринова, зам.-кмет на Варна по юридическите въпроси.


Вчера с публикация в профила си във Фейсбук Иван Портних потвърди информацията като написа: "Както обещах, от днес е забранено движението на коли в Морската. От басейна до Пикадили - изключение само за линейки, полиция и подобни".




"Мотивите за издаването на актовете са няколко, се уточнява в информация, публикувана на сайта на Община Варна. Първо -  алейната мрежа в парка е обособена като такава в кадастралната карта, влязла в сила през 2007 г., когато не са постъпили възражения нито от собственика на алеите – в лицето на държавата, нито от други заинтересовани лица. Вторият мотив е съществуващата Наредба за обществения ред, приета от местния парламент, според която движението и паркирането на автомобили в паркове е забранено, както и Наредбата за изграждане и стопанисване на зелената система на общината".


Серия от подобни забрани през последните десет години беше издал и предшественикът на Портних Кирил Йорданов, но но те никога не бяха спазвани, поради липса на контрол, но и заради съдебните решения, с които бяха отменяни.


Сега според кмета на Варна собствениците и наемателите на заведения, офиси и апартаменти в приморския парк на града ще бъдат задължени да паркират автомобилите си извън очертанията на Морската градина и да се придвижват до имотите си пеш. Превозни средства освен специализираните няма да се движат и до заведенията по крайбрежната алея.


Ако това действително се случи, то ще бъде нов момент в регулацията на автомобилното движение в парка. До сега крайбрежната алея, известна като "Алея Първа" бе определяна от администрацията на Кирил Йорданов като терен извън очертанията на "Морската градина".


За изпълнението на обявената днес кметска заповед щяло да се разчита на служители на Областната дирекция на полицията, които ще трябва да налагат глоби на нарушителите в размер от 50 до 500 лв. Изградените от Йорданов КПП-та на подходите към парка обаче щели да бъдат премахнати, за да се спестят пари на данъкоплатците.


Ограничението за движение на автомобили в парка няма да важи за колите на полицията, пожарната и спешната медицинска помощ, както и за превозните средства на ВиК и електроразпределителното дружество "Енерго про", извършващи комунални дейности и ремонти на територията на Морската градина.


Изключение от забраната ще се прави и за коли, снабдяващи заведенията в парка, но това ще трябва да става само в часовете от 5ч. до 8ч. сутрин.


За разлика от посетителите на комплекса за деца със специални нужди "Карин дом" гражданите, които ще трябва да достигнат до Логопедичната детска градина в Морскат градина ще трябва да разчитат само на специален транспорт, който сами ще трябва да организират за тази цел, предвижда новата кметска заповед.


Липсата на последователност в политиката на бившия варненски кмет Кирил Йорданов към проблемите с опазването на приморския парк в града непрекъснато генерираше проблеми вместо да решава вече съществуващите. Именно това стана причина в началото на ноември м.г. собственици на заведения за хранене, разположени в парка да организират серия от протести пред сградата на общината. Според тях след като на заповедта на Йорданов за пълна забрана на движението на автомобили в парка е влязла в сила в началото на същия месец те са останали без клиенти.


Заради протестите Йорданов даде заден само седмица, след като бе наложи последната "пълна забрана" за движението на каквито й да е моторни превозни средства в приморския парк на града през миналата година.
Това стана заради становище на Комисията за защита на конкуренцията, според което органите на местната власт във Варна трябва да приемат ясни правила за достъп до палка и крайбрежната алея в града.


"Липсата на правна сигурност, яснота и предвидимост в нормативната уредба може да окаже възпиращ ефект върху свободната стопанска инициатива на предприятията и да доведе до ограничаване, предотвратяване или нарушаване на конкуренцията на съответния пазар", си казваше в становището на комисията, публикувано в края на 2012г.


Веднага след това, независимо от бариерите, разположени по основните входове на парка, автомобилите отново превзеха алеите му.


"По категоричен начин съм обещал на всички варненци, че движение в Морската градина няма да има, заяви Портних, при встъпването си в длъжност през лятото на т.г.  В европейските градове, които съм посещавал съм забелязал, че в техните паркове автомобили не се движа". 


В едно от първите си изявления за медиите, след като встъпи в длъжност той заяви също, че Аспаруховият парк и Морската градина са "зеленото лице на Варна" и те трябва да бъдат съхранени и запазени в сегашния си вид. "Връщайки се назад в годините е ясно, че са допуснати много грешки", каза още той.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на javorlini
    javorlini
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Браво, дано не падне заповедта пак в съда

  2. 2 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 968 Неутрално

    По тъмно заповедите на кмета не важат.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  3. 3 Профил на Александър Йорданов
    Александър Йорданов
    Рейтинг: 1266 Разстроено

    До коментар [#2] от "Без соц":

    ...че и посред бял ден, нямам търпение да отида и да видя колко коли ще са спрели (отново) около разните ресторанти в Морската...

    Often plays a very angry brute character, who swears a lot at people he dislikes
  4. 4 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1878 Неутрално

    Ще поживеем, ще видим.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  5. 5 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 810 Любопитно
  6. 6 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 825 Разстроено

    Пуснѝ кърлежите после (се правѝ че) ги гони!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  7. 7 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    "Изключение от забраната ще се прави и за коли, снабдяващи заведенията в парка, но това ще трябва да става само в часовете от 5ч. до 8ч. сутрин."

    Сега ще почнат едни мерцедеси и бмв-та да зареждат заведенията..

  8. 8 Профил на Сбъркан
    Сбъркан
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Дневник, имате лека грешка по въпроса кои участъци обхваща забраната. Копвам ви туит от Портних от преди 6 часа "Както обещах, от днес е забранено движението на коли в Морската. От басейна до Пикадили - изключение само за линейки, полиция и подобни."

    Всеки сам си кове съдбата и сам си сърба попарата
  9. 9 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#8] от "Сбъркан":

    Така е, ето линк към сайта на общината и текста на забраната. Много добре си е обяснено, авторът малко си е смукал от пръстите. Излагат се от дневник http://www.varna.bg/bg/articles/5265/%D0%A1%D0%9F%D0%98%D0%A0%D0%90%D0%A2_%D0%94%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%AA%D0%9F%D0%90_%D0%9D%D0%90_%D0%90%D0%92%D0%A2%D0%9E%D0%9C%D0%9E%D0%91%D0%98%D0%9B%D0%98_%D0%92_%D0%9C%D0%9E%D0%A0%D0%A1%D0%9A%D0%90%D0%A2%D0%90_%D0%93%D0%A0%D0%90%D0%94%D0%98%D0%9D%D0%90.html

  10. 10 Профил на ТиквунскаСтабилност
    ТиквунскаСтабилност
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    браво

    русофилите са национални предатели, а МОЧА трябва да се събори
  11. 11 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Съвсем удобно обаче забраната е факт едва СЛЕД края на сезона Още през летните месеци трябваше да се случи, когато имаше доста деца по алеите.

    Да видим колко ще издържи забраната все пак. Ако не е паднала и е в сила до догодина по това време ще е поне едно позитивно нещо, случило се във Варна напоследък.

    За съжаление скоро ще почне втория епизод на оплакванията от собствениците на заведения в района колко им е паднал оборота, как трябва да съкращават персонал и други подобни. Тъкмо са загрели покрай забраната за пушене, покрай която използват абсолютно същите аргументи

    Trust no one.
  12. 12 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    Като започне да се спазва забраната и издържи така поне един летен сезон, пак да пуснат новината по медиите... Иначе, сама по себе си, кметската забрана не струва нищо, фойерверки. Справка - предишните такива заповеди.

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  13. 13 Профил на blue_apollo
    blue_apollo
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Преди кмета да издава заповед, да беше взел мерки да се построят няколко паркинга. Ако не могат или нямат пари, да проведат съответната процедура и други хора ще ги построят. А и не само в морската градина. Лятото като водят братушките до делфинариума, целият булевард покрай Морската е пълен с автобуси. Кой ги глобява??? Аман от демагози.

  14. 14 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Браво, варненци се пребориха...

  15. 15 Профил на Спас Спасов
    Спас Спасов
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    До коментар [#9] от "tic_tac":
    До коментар [#8] от "Сбъркан":
    Внимателно прочетох, както статуса на Иван Портних в профила му във Фейсбук, така и информацията в сайта на Община Варна, касаеща издадените заповеди. Според двете публикации забраната за движение на автомобили в Морската градина важи за територията, която обхваща "историческото ядро" и "района от алеята покрай Зоопарка до пътния възел на „Пикадили Парк“". Това на практика е цялата територия на Морската градина. При това положение не разбирам нито къде е "леката грешка" в текста, нито кое съм "смукал от пръстите"?

  16. 16 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Звучи добре като за начало!

    Fail with honour then succeed by fraud
  17. 17 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1108 Любопитно

    До коментар [#8] от "Сбъркан":
    До коментар [#9] от "tic_tac":

    А вие видяхте ли кадастриалният план, публикуван на сайта на общината?

    Fail with honour then succeed by fraud
  18. 18 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Тази сутрин бариерата на входа след делфинариума беше вдигната, полицаи нямаше и коли влизаха и излизаха (най-вече заради детската градина в близост).

    simple mind
  19. 19 Профил на fifi_5
    fifi_5
    Рейтинг: 597 Неутрално

    И според мен заповедта е пълна демагогия що се отнася за участъка след Делфинариума до Пикадили парк. При факта, че няма изградени паркинзи, как да си заведат и вземат децата, родителите от логопедичната градина, а от тенис кортовете до вила Буров? Представете си след 17 ч няма осветление, пълно е с помияри, а като завее и зафучи? А замисляте ли се как децата ни ходят на училище, вървят по улицата защото тротоарите са пълни с коли. Виждали ли сте какви тълпи вървят по платното между Първа гимназия и ХЕИ, където са спирките на автобусите? Защо за колите по тротоарите кмета не прави нищо?
    П.П. А Спас Спасов е платено журналистче. Да ми докаже обратното, като напише статия за многото потърпевши от тази заповед.

  20. 20 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#15] от "Спас Спасов": В началото на 50-те години на миналия век, Морската градина се простира в границите на т.н. историческо ядро – на север до ,,Шокаровия канал“. Това се вижда от Акт Н 40 от 1997 за изключителна държавна собственост. В Морската градина няма частна собственост, нито реституирани имоти, нито движение на превозни средства.
    След ,,Априлскя пленум“ на БКП през 1956 г., в града започва голямо строителство на промишлени предприятия. Поради тази причина много работници от други населени места идват в града. Пари за заводи има, но не и за жилищно строителство. За тези нови жители на града ( особено за членовете на БКП ), трябва да се намерят жилища.
    По закона за ,,Народния съд“ много отявлени интелектуалци, банкери, индустриалци и др. са обявени за врагове на народа и имотите са им национализирани. По силата пък на закона за едрата градска собственост се осигуряват други имоти за ,,бездомните“ партийни членове. Но това не е достатъчно. Зарова градския комитет на БКП на гр. Сталин ( Варна ), след обсъждане на нарочна сесия, взема решение да се национализират частни имоти, които са в местностите Салтанат и сегашния Чайка ( тогава Бриз ). В Бриз виличките са малки и паянтови, затова решението за тази местност е да се изгради нов жилищен комплекс. Къщите в Салтанат са големи и масивни и след отчуждаване в тях директно могат да се настанят по няколко семейства веднага след отчуждаване. Решението е взето и изпратено от Окръжния до Централния комитет на БКП в София. Там това решение е потвърдено и е разпоредено на заместник министъра на регионалното развитие да подпише заповед за т.н. Парк Салтанат. Подписаната заповед е от 1959 година. Започва изкупуване на имотите с големи и масивни постройки на цени десетки пъти под тогавашните пазарни цени. Веднага след това бившите собственици са буквално изгонвани, къщите им преминават веднага към т.н. ,,ЖИЛФОНД“ и в тях са настанявани по няколко семейства, предимно на партийни членове.
    За целия период от 1959 до 1989 година всички имоти са ползвани от наематели – семейства, организации, институции. За целия този период не са осъществени абсолютно никакви мероприятия или взети решения за изграждане на парк. Дори, въпреки ниските изкупни цени, но поради големия брой имоти, за тези 30 години не са одържавени всички имоти, а около 80% от тях.
    След 1989 година, огромна част от бившите собственици на имоти си възстановяват собствеността на имотите. Мотивите за тяхното връщане от съда са, че те са си в реални граници и че на тях не са осъществени абсолютно никакви ,,паркови“ мероприятия.
    Към настоящия момент – 18.11.2013 година 100% от територията на местност Салтанат е ЧАСТНА СОБСТВЕНОСТ, на физически, юридически лица, на държавата, но не и на община Варна. Включително цялата улична и алейна мрежа е частна държавна и на физически лица, а не общинска собственост. Общината няма и един метър публична собственост.
    За времето от 1959 година, до настоящия момент, местност Салтанат фигурира ,,на книга“ в различни планове, кадастър и др. документи като част от паркова територия с различни наименования - ,,Парк Салтанат“, ,,Парк Отдих и Култура“, ,,Морска градина“, ,,Приморски парк“ и др., но фактически не е паркова територия. Т.е. пътната мрежа също не е ,,пешеходна алейна мрежа“. Няма приет нито един документ доказващ планиране, изграждане , функциониране на тази територия като паркова. Няма и документ очертаващ границите на тази територия.

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK