Започва модернизацията на жп гарата в Бургас

Започва модернизацията на жп гарата в Бургас

© Георги Кожухаров



До месец трябва да започне модернизацията на железопътната гара в Бургас, след като днес транспортният министър присъства на подписването на договорите за строителство и надзор на обекта.


В рамките на проекта ще се обнови приемната сграда, ще се извърши реставрация на фасадата, ще се вградят модерни инсталации, ще се обновят пероните и ще се осигури достъп за хората с намалена подвижност.


Срокът за изпълнението е края на 2015 г., а стойността на проекта - 8.1 млн. лв. без ДДС.




Обектът е част от проект "Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T-мрежата, финансиран от  Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП "Транспорт". В проекта влизат още рехабилитацията на централната жп гара в София и на тази в Пазарджик.


Изпълнител по договора за проектиране и строителство е ДЗЗД "Железопътна инфраструктура Бургас", а оценката на съответствието и строителният надзор ще се осъществят от Обединение "РУБИКОН – ЕН АР 1".


Първата сграда на гара Бургас е построена в началото на XX век и е една от първите железопътни гари в България. Зданието е изграждано на три етапа в периода от 1908 до 1929 г. Гарата е обявена за архитектурен паметник. Вследствие на близо 100-годишната експлоатация без основни ремонти, както и на големия пътнически поток, преминаващ ежедневно през приемното здание, отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. Дограмата е остаряла, от покрива прониква дъждовна вода, нарушена е хидроизолацията под коловозите и в тунела, има течове по тавана и стените, което води до значителни енергийни загуби. Това налага пълната й рехабилитация.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    Обичам Бургас.Освен, че е много красив град,с много приятно население,проектиран е много умно-разстоянието м\у ж.п.гарата,морската и автогарата(от която има дир.връзка с летището) е някакви си метри.

  2. 2 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 837 Весело

    Ако се накъркам, като нищо ще объркам гарите на Бургас и Варна.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  3. 3 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Чудесно! Къде е старата софийска централна гара - архитектурен шедьовър?

  4. 4 Профил на Другарката Михайловна
    Другарката Михайловна
    Рейтинг: 841 Неутрално

    И така си е добре - само трябва да се чисти повече и да се мие с вода и препарати. Че смрадта на некъпано, цигари и вкиснати джибри е навсякъде.

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.
  5. 5 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#3] от "subaru":

    направиха и един куп снимки от всички възможни позиции и я унищожиха,
    но пък остана гара Подуене - също много красива, както всички гари строени заедно с железницата в България, дори малките, дори много малките селски гарички

  6. 6 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 453 Неутрално

    В интерес на истина на гарата бяха правили основен ремонт преди някъде около 15 години

  7. 7 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Дъщеря ми живее в Бургас, наистина красив град.

  8. 8 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Двете гари - тази в Бургас и Варна са проектирани от един архитект, затова си приличат. За съжаление май морската гара в Бургас няма да е толкова хубава, а би се получил добър транпортен център





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK