
© LiveVarna
На екран в автобусния салон пътниците ще могат да следят коя е следващата спирка
След реконструкцията на шест варненски булеварда по т.нар.BRT коридор и след въвеждането на система, осигуряваща предимство на автобусите на кръстовищата, времето за пътуване с автобус от най-западната до най-северната част на Варна би трябвало да отнема 40 мин. В момента същото пътуване продължава с 9 минути повече. Това стана ясно днес по време на първата "пътуваща" пресконференция за представянто на работта по проекта "Интегриран градски транспорт на Варна".
"Експериментът" да се проследи най-натовареният за градския транспорт маршрут преди реконструкцията му показа, че забавянията по трасето идват основно от чакане по светофари и от по-ниската скорост, която поддържат водачите, за да пазят новите автобуси по неремонтираните варненски булеварди.
"Най-голямото предимство за гражданите от приключването на проекта за "Интегриран градски транспорт" е това, че те ще могат да ползват с един билет по 2 линии, докато стигнат крайната точка на пътуването си. Все още се уточнява за какъв период от време – 1 или 2 часа, ще важи купеният билет", каза кметът на Варна Иван Портних.
Допълнително удобство при пътуването с автобус трябва да осигури и новата транспортна схема на града, която ще осигури нови линии до места, които в момента са труднодостъпни като болницата "Св. Марина".
© LiveVarna Маршрутът на бъдещия BRT коридор
Пътуването на т.нар. BRT коридор ще започва след сигнал до шофьора, подаван от автоматизираната система за управление на градския транспорт. На екран в автобусния салон пътниците ще могат да следят коя е следващата спирка, да се ориентират по карта на маршрута, както и да получават информация в реално време за разписанието на автобусите. Същата информация те ще получават и от гласово съобщение в салона на автобуса.
Електронна информация за разписанието на автобусите ще може да бъде получена на 150 спирки в във Варна. Звуков сигнал ще известява незрящите пътници кой номер автобус приближава към спирката. Рампите на всички спирки по BRT коридора ще бъдат изградени отново, за да отговарят на височината на новите автобуси. това ще позволява безпроблемно качване както на майките с колички така и на инвалидите.
Все още в проекта присъстват 2 варианта за маршрут на скоростния коридор, но по общо мнение на специалистите, по-удобен е този, минаващ от терминала в кв. "Владислав Варненчик" по бул. "Константин и Фружин"- "Трети март"- "Януш Хунияди"- "Владислав Варненчик"- "Мария Луиза"- "Осми приморски полк"- "Васил Левски"- ул. "Василаки Пападопулу" до терминал "Бриз".
Бул. "Януш Хунияди" ще бъде разширен с нови ленти, а по "Мария Луиза" ще бъдат разширени вече съществуващите. От кв. "Владиславово" ще започва и най-дългата велоалея във Варна, която ще се движи по бул. "Вл. Варненчик". Успоредно с нея ще има и друга – по бел. "Сливница".
Проектът "Интегриран градски транспорт на Варна" се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие". Неговата стойност е над 109 млн. лв.
Договорът за изпълнението му е с продължителност 36 месеца и бе подписан от бившия кмет на Варна Кирил Йорданов на 9 юли 2012 г. Крайният срок за приключването на целия проект изтича на 9 юли т.г.
на 21 август м.г. община Варна е изпратила до Управляващия орган на ОП "Регионално развитие" искане за сключване на допълнително споразумение за удължаване срока за изпълнение на вече подписания договор за финансиране, научи Дневник.
Анексът е трябвало да осигури четири допълнителни месеца за приключването на проекта и пренасочване на спестен ресурс за изпълнението му.
today
Рейтинг: 787 НеутралноАбсурд да са само 9 минути! Варна се задръства, и то яко. Ако има бърз коридор следва поне в задръстванията времето да спадне по-сериозно.
Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!Млад овчар
Рейтинг: 420 Неутралновремето за пътуване с автобус от най-западната до най-северната част на Варна би трябвало да отнема 40 мин.
Аз не получавам грант!А ти?...
От Люлин до Света Неделя се стига за 9 минути и 45 секунди с метрото. Разстоянието едва ли е много повече от гореспоменатата автобусна спирка.
Какви са тея 40 минути бе??
Годината е 2015!!!
асдр
Рейтинг: 225 Неутрално40 минути пътуване в град с мащаба на Варна?!?! При това с "иновативна" линия?! Има ли във Варна разстояние по-голямо от 10 км? Едва ли. В София от Люлин до Младост са 18 км и се пътува за по-малко време. Тази линия ще са най-зле похарчените пари за градски транспорт
japavlov11
Рейтинг: 388 НеутралноАбе коментиращите май не сте от Варна. Заповядайте да ви одуха малко Варненският бриз, да се разходите из Морската градина, да се плацикате из онова голямото гьолче, пък после давайте акъли.
spring_va
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#3] от "9384":
Близо 13 км. е разстоянието между кварталите Владиславово и Аспарухово.Ако не ме лъже паметта,по тази отсечка пътува единствено тролейбус N#88.При положение че спирките по този маршрут са през стотина метра,то в пикови часове и при трагичното състояние на пътната мрежа в града,40 мин. си е направо далавера.
Стига вътре да ти е топличко,уютно и шофьора да не слуша чалга!
Nina Kercheva
Рейтинг: 544 Неутралноа ще измият ли автобусите ?????
WC1
Рейтинг: 497 НеутралноЕдва ли си струва инвестицията, ако целта е да се спестят 9 минути.
ATXarte
Рейтинг: 444 НеутралноДо коментар [#3] от "9384":
Костов е виновен. И циганите. И колоездачите...А колко е от Люлин до Младост с автобус...
асдр
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#8] от "arte":
42 минути по разписание със 111.