Превозвачи протестираха срещу такса за паркиране на летището в Бургас

До струпване на хора обаче не се е стигнало, защото пътниците отпътували с таксита или с обществен транспорт.

© Летище "Бургас"

До струпване на хора обаче не се е стигнало, защото пътниците отпътували с таксита или с обществен транспорт.



Десетки превозвачи се събраха днес на летището в Бургас, за да протестират срещу високите такси за паркиране там, съобщи БНР.


Близо 30 собственици на транспортни фирми и шофьори негодуваха заради това, че годишната такса е повишена от 80 на 200 лв. 


Изпълнителният директор на летището Георги Чипилски заяви, че таксите са адекватни на инвестициите, вложени в модернизацията на съоръжението. 


Намерението на протестиращите е било да провалят извозването на пристигащи с чартърни полети туристи. До струпване на хора обаче не се е стигнало, защото пътниците отпътували с таксита или с обществен транспорт.

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Четох някъде, че от летището са информирали превозвачите за размера на таксите през 2015 г. още през лятото на 2014 г. Тогава са им направили отстъпка за 2014 г., ей-така. Но за 2015 г. таксите си важат.

  2. 2 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Намерението на протестиращите е било да провалят извозването на пристигащи с чартърни полети туристи. До струпване на хора обаче не се е стигнало, защото пътниците отпътували с таксита или с обществен транспорт."

    Айде у лево!

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    Да взимат пример от Данчето Фандъкова - тя осигури това право еднолично само на една такси компания и другите нямат достъп.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на Aleksey
    Aleksey
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Летище Буграс е отдадено на концесия за 35 години и собственика иска да печели от този обект.
    От къде на къде някакви бакшиши, ще му казват какви цени да определя. Като не им изнася да не паркират там! Така е устроен свободния пазар.

  5. 5 Профил на job28372762
    job28372762
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Таксата е вдигната от 80 на 400 лева.Важи за всякакви превозни средства. И тук няма никакви бакшиши а превозвачи , които за да си свършат работата трябва да заплатят на една свръхскъпа бариера.Това е рекет. Не плюйте без да познавате фактите.

  6. 6 Профил на Magare
    Magare
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Какви бакшиши, какви 5 лева. Това са автобусни превозвачи, обслужващи туристическите фирми и техните туристи. Таксата е легален рекет, тъй като автобусите дори не престояват на паркинга, а просто влизат там, за да натоварят туристите. Изказването на този Чипилски е смешно - каква инфраструктура ползват превозвачите - асфалта на паркинга ли? Истината е, че концесионерът (трите букви от Варна) иска да печели по всякакъв начин и с всякакви средства.

  7. 7 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 480 Весело

    Асфалтът може да не се яде, но е с пари.

  8. 8 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 486 Неутрално

    много търговски обекти, струва ми се, печелят повече от паркингите си, отколкото от основната си дейност. както дилърите на коли печелят повече от сервизите си. но всеки сам си решава, това е положението

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  9. 9 Профил на Magare
    Magare
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Може и да е с пари, но нали за това има концесионен договор - всички инвестиции са за сметка на концесионера. Като на концесионера не му изнася - ами прав му път.

  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#9:"Magare"]но нали за това има концесионен договор - всички инвестиции са за сметка на концесионера. [/quote]
    необходимо ми е да ти се обяснява, че инвестициите са за сметка на част от таксите - летищни, наеми, и т.н.
    Така е, българинът от всичко разбира, но вярва в безплатния обяд.

  11. 11 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Във ваканционно селище Дюни отдавна е така,но то се представлява от някакъв ВИС-аджия,Людмил Стойков,поради това се смята за нормално да се взема рекет.

  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    400 лв годишно, или по-точно за 6 месеца, по 66,60 лв месечно, или 2,22 лв на ден за голям автобус. Автобусът може да направи по 3-4 трансфера на ден, т.е. по-малко от 1 лв паркинг за трансфер (колкото и добра да е организацията, автобусът престоява поне 30 мин. на летището)
    Да ме извинят транспортните фирми, но 1 лв такса паркинг на трансфер е почти нищо.

  13. 13 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 493 Неутрално

    [quote#5:"job28372762"]Таксата е вдигната от 80 на 400 лева.Важи за всякакви превозни средства.[/quote]

    На някои летища в Европа за един ден може да събереш 400 лева такса за паркиране. 400 лева такса за паркиране на година е малко повече от 1 лева на ден, което е супер евтино дори и за българския стандарт

  14. 14 Профил на Magare
    Magare
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#10] от "historama":

    Не вярвам в безплатния обяд, но не вярвам и в честните, сини очи на концесионера.

  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#5:"job28372762"]които за да си свършат работата трябва да заплатят на една свръхскъпа бариера.[/quote]
    реално по 1 лв! Толкова ли е много?

  16. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#14:"Magare"]Не вярвам в безплатния обяд, но не вярвам и в честните, сини очи на концесионера. [/quote]
    Направи като моята сметка, и ще видиш че даже евтино. За трансфера си транспортьора начислява някъде към 120 лв. с ДДС (за 49 м. автобус). Аз като влизам с колата си в летище Варна плащам мин. 2 лв., а той около 1 лв.
    Съжалявам, но не е много.

  17. 17 Профил на Magare
    Magare
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#16] от "historama":

    Тук не става въпрос дали е много или малко. В крайна сметка влизането на превозвачите на територията на Летище Бургас е изцяло в удобство на чуждестранните туристи. С политиката си ръководството на летището явно цели да се компрометира туристическия сезон. Защо зимата не въвеждат такси - защото няма кой да ги плаща. Самолети няма, туристи също...

  18. 18 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 231 Неутрално

    вземат за трансфер на пътник по 35 лева, при 47 места в автобус това прави 1645 лв за един курс до Сънито. Всеки може да сметне колко е бензинът, заплати, амортизационните (за точно тези грохнали автобуси такива вече не трябва да се и начисляват, ама нейсе).
    Айдее...

  19. 19 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#17:"Magare"]В крайна сметка влизането на превозвачите на територията на Летище Бургас е изцяло в удобство на чуждестранните туристи. [/quote]
    точно така, но асфалтът, персоналът по подръжката също струва пари. Иначе можеше да е на сред полето, с избуяла трева и змии в нея.
    Синята зона в града без пари ли е?

  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#18:"bj_int"]вземат за трансфер на пътник по 35 лева, при 47 места в автобус това прави 1645 лв за един курс до Сънито.[/quote]
    е не е съвсем така. 35 лв е с ДДС, и ги е начислил туроператорът, освен това е за двата трансфера (посрещане-изпращане), екскурзоводско обслужване, товарене и разтоварване на автобуса.
    Но реално 400 лв за цяло едно лято (5-6 месеца) не е чак толкова много.

  21. 21 Профил на Magare
    Magare
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#18] от "bj_int":

    Много станахте разбирачите в този форум. Преди да пишете глупости, може да се позаинтересувате по колко лева за трансфер се плаща на превозвача от страна на туроператора.

  22. 22 Профил на lefty
    lefty
    Рейтинг: 221 Неутрално

    А някой зададе ли въпроса кой е концесионера на Летище Бургас?
    Кой? Същия е на Летище Варна и бъдещия такъв на Летище София. Започва с Т и завършва на ИМ. Абсолютно една и съща мутренска схема се разиграва. Подтискат се приходите и след като се прехвърли концесията -> увеличение на цените на услугите. Вместо тези приходи да влизат в бюджета, влизат в частен джоб.
    След някоя година или месец ще има увеличение на цените и на Летище София след като попадне в "точните" ръце.

  23. 23 Профил на Magare
    Magare
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#19] от "historama":

    Синята зона няма нищо общо - ако не искаш да плащаш за нея, не ползваш автомобил, а градски транспорт и т.н. Или пък паркираш извън зоната и ходиш пеш. От друга страна, паркингът на летището се ползва и за нощувка на автомобили - защо не печелят от това. Много по-лесно е да продадеш на 300 автобуса пропуски по 400 лв.

  24. 24 Профил на Magare
    Magare
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#22] от "lefty":

    Да си дойдем на думата!

  25. 25 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#23:"Magare"]Много по-лесно е да продадеш на 300 автобуса пропуски по 400 лв. [/quote]
    А ти защо си мислиш, че транспортьорът ще купи карти за всичките си автобуси?
    В бранша съм, и си имам някакво понятие. Транспортьорът, ако има договори с туроператори, прави не по-малко от 15-20 трансфера седмично, 60-70 месечно, или поне минимум 350 за сезона (говоря ти едва ли не за транспортьори с 1-2 автобуса). Въпрос на организация е с колко автобуса ще ги извърши.
    Но не тази такса е болка за умиране. Проблемът е ще има ли туристи?

  26. 26 Профил на koisamaz
    koisamaz
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Малей! Стачка за 400.00 лева на година? Смятай къв бизнес се върти по родното Черноморие!
    Малей! Малей!
    Май нещо не включвам за числата. Да не са 40000.00 лева?
    Оти, ако не можеш да платиш 400.00 лева такса, за да работиш цял сезон, за къв чеп го дириш там?

  27. 27 Профил на Magare
    Magare
    Рейтинг: 221 Неутрално

    И аз имам познания по казуса, а и "в бранша" е доста широко като понятие. Щом си в бранша, знаеш, че за водачите на автобуси има ограничения относно броя на часовете. Така че превозвачът няма опция да оперира само с едно превозно средство, колкото и на брой трансфери да има. А и пропускът важи за всеки автобус поотделно - не може да се прехвърля. Така че сметката ми е ОК.

  28. 28 Профил на maginka
    maginka
    Рейтинг: 381 Неутрално

    ами то си е за протест- таксите са убийствени.

  29. 29 Профил на koisamaz
    koisamaz
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#28:"maginka"]

    ами то си е за протест- таксите са убийствени[/quote]

    Ма вий сериозно ли...?

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#23:"Magare"]От друга страна, паркингът на летището се ползва и за нощувка на автомобили - защо не печелят от това. [/quote]
    предполагам, че там таксата е по-висока.
    Ти остави тази такса, тя има публичност. На тебе известни ли ти са т.нар. "летищни такси"? На мен лично не, но се притеснявам, че те са страшно високи. И съм сигурен, защото полетите до България са много скъпи. И това е наистина проблем на туризма ни.

  31. 31 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#22] от "lefty":

    Концесионера е немската Фрапорт, която вложи милиони в този терминал и е нормално, след като инвестира пари, да си вдигне и таксите, които реално не са чак толкова високи, за да се стига до протести. И аз искам всичко да ми е безплатно, но няма как да стане.

  32. 32 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#27:"Magare"]Така че превозвачът няма опция да оперира само с едно превозно средство, колкото и на брой трансфери да има. [/quote]
    Шофьорите могат да се сменят.

  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#31:"Щастливец 15"]Концесионера е немската Фрапорт, която вложи милиони в този терминал и е нормално, след като инвестира пари[/quote]
    На Фрапорт е франчайзинга, реалният е някаква си дъщерна фирма на ТИМ, Бонмарин. Има двама-трима германци, останалите са "наши момчета и момичета".

  34. 34 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 556 Весело

    До коментар [#33] от "historama":

    Вземи отвори сайта им, там пише всичко. Градските и форимните легенди знам, че нямат край и всеки си държи на своята версия.

  35. 35 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Хората по света правят протести за смислени неща. Тук няколко тариката правят протест, че да не им се налага да плащат два лева на ден за паркинг. Поне аз така разбирам. Тарикатлък по нашенски. Има май идиоти които си мислят че живеем в соца и всичко трябва да им е без пари, нищо че на ден товарят бог знае колко автобуса с туристи. Има си модерен, голям паркинг, направен като хората - И да, плаща се някаква сума, съвсем нормално.

  36. 36 Профил на koisamaz
    koisamaz
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#34] от "Щастливец 15":

    Митовете и легендите са верни.
    Пералнята работи на пълни обороти....

  37. 37 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Не е за вярване в Събота какъв пътен знак видях в Поморие - Бургаска Губерния.На главната им улица има знак който разрешава паркирането само на поморийските граждани.

  38. 38 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    [quote#34:"Щастливец 15"]Градските и форимните легенди знам, че нямат край и всеки си държи на своята версия. [/quote]
    високите цени на полетите от Европа до София и морските летища не са легенди.

  39. 39 Профил на su22m4
    su22m4
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Така е , до където се докопат ТИМ смучат докато не остане кръв. Искате демокрация, на ви демокрация. За тези 25 години преход видях и разбрах едно- най-лошия стопанин е частника. При него има само един икономически закон-печалбата, всички останали икон. закони са производни на основния.

  40. 40 Профил на Карамазова
    Карамазова
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Още не можем да се отървем от вродения комунизъм - всичко да ни е безплатно и бладата да са общи, нищо, че с чужд труд. Не вярвах, обаче че може до протести да се стигне.

  41. 41 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":

    Точно същата сметка направих миналата година, когато беше повдигнат този въпрос. Кресльовците реват и искат да блокират, но просто трябва да се разбере, че посрещането и изпращането на един турист и багажа му, излиза на посрещача му някъде около 5 (пет) СТОТИНКИ

  42. 42 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 469 Неутрално

    На вниманието на "Хисторама": Бонмарин не е филиал на ТИМ. Фрапорт не е франчайзинг, а истинският концесионер. Хапката е доста голяма дори за ТИМ, а те никога не биха построили нищо(Справка стадиона на Варна). Мога малко да ви осветля: При конкурса за концесия Фрапорт играе в съдружие с Бонмарин, която има около 10%. Фирмата е собственост на известен във Варна бизнесмен. Конкурсът бе спечелен първо от датски оператор(по времето на Н. Василев). С помощта на Бонмарин и дълго съдене, след падането на Н. Василев, Фрапорт "печели" концесията след което Бонмарин се оттегля от играта и "продава" дела си вероятно на ТИМ.

  43. 43 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 469 Неутрално

    За бургаското не знам, но варненското летище е известно като летището на мутрите.

  44. 44 Профил на shepprd
    shepprd
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#42] от "Oggie Petkov":
    До коментар [#43] от "Oggie Petkov":

    Всичките тия конспиративни теории какво общо имат с протеста на въпросните хора за таксите на автобусните фирми? Едно бързо търсене в нета ще ви покаже, че фирмата която държи паркинга и определя цените си е съвсем друга. "Адонис енд фрог" се казва, държат мол Плевен, собственика е някаква софиянка.

  45. 45 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Ауууу. Милите те. И двете частни дружества, които се чудят как да излапат повече от1000% печалба. Че чак и шампиони си имат тук у форума. Да ги защитават!

    Ай ситкир! Дреме ми, че Частник 1 иска да ощави частник 2, който щави клиентите си по 4.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK