Данаил Папазов: Общината трябва да е активен посредник в инвестиционния процес

Данаил Папазов

© Предизборен щаб на Данаил Папазов

Данаил Папазов



В четири интервюта "Дневник" представя основните претенденти за кметското място в изборите за местна власт във Варна. Това са (подредени по азбучен ред) Анелия Клисарова (БСП, Политически клуб "Екогласност"), Данаил Папазов (МК "Живот за Варна "), Иван Портних (ГЕРБ) и Чавдар Трифонов (КП "Реформатори и патриоти – решението за Варна"). Освен на еднаквите въпроси, които бяха зададени на всеки от интервюираните, кандидатите трябваше да отговорят и на няколко индивидуални, свързани с политическата им или професионална биография.


Данаил Папазов е роден през 1959 година. Завършил е Висшето военноморско училище "Никола Вапцаров" със специалност "Корабоводене". След това е завършил и "Стопанско управление" в Нов български университет.
До май 2013г. е изпълнителен директор на Пристанище Варна АД. След това става министър на транспорта и комуникационните технологии в правителството на Пламен Орешарски.
В момента Папазов е изпълнителен директор на две компании , собственост на сина и дъщеря му.


В изборите за кмет на Варна Данаил Папазов участва като кандидат на местната коалиция "Живот за Варна".




Кои са трите проблема на Варна, които ви тревожат най-много? Как ще ги решите и кои са трите ви приоритета за управлението на града ?


Основният проблем за мен е липсата на инвеститори и оттам добре развита и модерна индустрия, която да носи приходи и да отваря работни места. Разбира се, хаосът в архитектурно-строителен план и безразборното движение и паркиране по варненските улици също са сред сериозните проблеми.


Ще работя усилено за превръщането на общината от пасивен наблюдател на инвестиционния процес в активно търсещ посредник, който рекламира възможностите ни, предоставя обезпечени терени с издадени разрешителни и лесен достъп до транспортни артерии, ток, газ, вода и интернет. Иска се упорита работа, а не просто професионално кандидатстване по еврофондове, което апропо, също е на ниско равнище в момента.


Ще обединя ресурса на академичната общност и местния бизнес, за да можем да произведем ноу хау както за местната икономика, така и за износ.Ще въведа синя и зелена зона и в пряк контакт с Министерството на вътрешните работи ще положа усилия съвместно да ограничим шансовете на "състезателите" по варненските улиците.


Ще изградим система от паркинги, успоредно на Морската градина, и ще дадем възможност за паркиране в най-натоварените зони на града Наложително е и създаването на център за интелигентно управление на транспорта. Ред и строго спазване на правилата трябва да бъдат въвеведени и в строителството.


Ще реформирате ли общинската администрация ако влезете в кабинета на варненския кмети кои ще са първите ви стъпки?


Първото нещо, което ще направя, ако бъда избран, е тотална ревизия на дейността на общината, която да бъде публично огласена. Това включва както цялостен анализ на договорите и процедурите, така и на финансовите параметри. Защото тук става въпрос не само за прозрачност и преценка на състоянието, но това ще даде реална представа за работата на отделните сектори в общината. Тази финансова ревизия ще ни даде и основата, върху която можем да започнем работа. После ще отсея зърното от плявата, също при пълна прозрачност.


Щатът на общината от една страна трябва да се оптимизира, но същевременно ще има система за стимулиране на служителите. Капацитетът на местната администрация може да бъде повишен поне с 30 процента. Размерите на административните такси ще бъдат обвързани с разходите на администрацията за предоставянето на съответната услуга и сроковете за нейното изпълнение. Предвиждамвъвеждането на софтуер, който да маркира всяко постъпило оплакване или заявка за обслужване и автоматизирано проследява преписката по отдели. Това е възможност за търсене на отговорност в ясно определени срокове. 


Ще наложа електронните административни услуги като средство за борба с корупцията от една страна, а от друга ще увелича скоростта, с която хората ще бъдат обслужвани. Веднъж завинаги трябва да се сложи край на порочната практика обществените поръчки да се правят за определени субекти, така ще получат шанс дори малките и средни фирми. Прозрачност при възлагането, контрол при изпълнението - това е формулата, от която никой няма да избяга.Амбицията ми е да се организират референдуми по важните за общината проблеми.Ще бъда в постоянен диалог с гражданите, защото животът на Варна е по улиците, а не в кабинета на кмета. Затова няма да чакам само приемните дни, а ще организирам и редовни открити приемни в кварталите на града. Но приоритетно ще открия електронен канал за комуникация.


Виждате ли резерви за увеличаване на приходната част в бюджета на Варна и кои са те?


Категорично да. Първо, наличният бюджет трябва да се използва много по-ефективно. Няма как една детска площадка да струва 35 000 лв., освен ако не е с покритие от благородни метали. Същото е валидно и за т.нар. ремонт на Спортната зала. При повишена бизнес активност и по-добро усвояване на фондовете средствата, които ще влязат не в бюджета, но в общината, ще нараснат. Разбира се, трябва да се работи за по-добра събираемост на местните данъци и такси, но само ако гражданите получават адекватните услуги.


Как ще задвижите отново блокираната икономика на Варна?


Знаете, че в момента индустрията в района е в много тежко състояние. Реално Варна няма голямо промишлено предприятие освен пристанището. Длъжни сме като начало да използваме неговия потенциал, тъй като около интермодалния терминал, за който от години говоря, би се развила бъдещата модерна индустриална зона. Това ще даде тласък на корабостроене, кораборемонт, обслужващите сфери като агенции, фирми за корабно оборудване, машини и т.н. При нас има широки възможности да се възползваме от европейския приоритет "Енергия и храни", който също може да помогне за разкриването на нови работни места. Градът ни има достатъчно излишна енергия, а сега тя отива нахалост.


Варна трябва да разработи  и съвременни модели на туризъм, а не просто да предлагаме пясък и чаршафи. Тук има територия за развитие на конгресен, културен, исторически, спортен, балнео и образователен туризъм. Можем да увеличим пасажерските транспортни връзки на общината по суша, въздух и вода. Така се отварят работни места.


Кой ще е проектът, който ще реализирате, за да остане във Варна като знак за евентуалнотови управление ?


Не страдам от мания за величие, за да строя паметници, обозначаващи мандата ми. За мен ще бъде достатъчно, ако градът получи тласък за развитието си напред, ако повече хора намерят работа, ако заплатите тръгнат нагоре, ако по тротоарите можеш да минеш с детска количка... Поставил съм си изпълними цели. Работил съм в името на държавата години наред. И цифрите ясно показват, че съм постигнал успехи. Защо да не го направя и за града ни?


Каква оценка поставяте на управлението на досегашния кмет?


Лично аз не виждам никаква разлика в управлението на Варна през последните 6 години, защото това бе управление на ГЕРБ. В общината продължава да се вихри пълна некомпетентност, непрозрачност и административна немощ. В момента сме в кампания, така че каквото и да кажа повече ще се приеме като предизборна киритика.


Какъв изборен резултат ще е успех за вас?


Аз съм безпартиен и никога не съм се явявал на избори. За мен ще е успех, ако варненци се събудят и махнем похлупака, който е сложен върху управлението на града. Не говоря за компромиси, а за революция и в мисленето,и в действията. За мен ще е успех и чест да работя за варненци и да реализираме програмата за управление. Всичко останало са дребни властови амбиции.


Кой е прекият Ви конкурент?


Всеки опонен в кампанията е достоен, според възможностите си. Но реално сегашната власт е  най-сериозният конкурент. Знаете че винаги действащият кмет има предимство, защото той използва инерцията от управленския си мандат, пък бил той и две години. За съжаление г-н Портних избяга от всички публични дебати и затова от ефира на БНТ го призовах на диспут. Само в един открит дебат варненци могат да получат реална представа за това какво им се предлага и да направят своя избор. Бягството от дебат е бягство от отговорност. Страхът от въпросите на хората е лош знак.


9. За чии гласове се борите - леви, десни, млади, негласуващи...?


Като начало се боря варненци въобще да имат глас, защото напоследък страхът, мълчанието и безразличието са затиснали мнозина. Страхът е порок! Той не носи нищо освен ново четиригодишно мърморене. Колкото до политическия хоризонт аз имам подкрепа и на десни, и на леви, и на доскоро негласуващи. Разчитам на гласовете на варненци, които искат нов живот за Варна. Разчитам да ме подкрепят хората, които харесват предложенията ми за управление и хората от екипа ми. Винаги съм давал примера, че когато отивате на лекар не го питате от коя партия е, нали? Интересувате се дали е добър. Аз също търся такива хора – добри, мислещи, смели. Хора, които са чувствителни в какъв град ще живеят и какъв живот ще водят.


10. Колко общински съветници очаквате да вкарате в бъдещия ОС като водач на листа?


Този въпрос е за социолози, а аз не се чувствам специалист във всяка сфера. "Живот за Варна" се явява с пълна листа за общински съветници. Всеки глас в подкрепа на листата ни ще бъде глас в подкрепа на Варна и нейното бъдеще.


11. Очаквате ли нелоялна конкуренция, купуване на гласове?


Публична тайна е, че някои от най-печените купувачи на гласове и днес участват в изборите. Те са професионалисти както при смяната на партиите си, така и при смяната на техните предпочитания за кмет на града.


Нелоялното поведение може да се види и днес в интернет. Но най-отвратително е да гледаш натиска над абсолютно невинни хора, които по никакъв начин не са ангажирани с кампанията ми. Имахме случаи на заплахи отправени към учители, ресторантьори, лекари... само защото ме познават или защото с някои сме работили през годините заедно. Глобяваха хора на спортни събития, само защото бяха организирани от "Живот за Варна". Това немога да го приема. Ако някой има нещо да казва или показва да го отправя към мен, а не да злослови зад ъгъла.


Призовавам всички варненци да не допускат гласът им да се превърне в кило ракия или кило кебапчета. Свободата, в това число свободата на избор, е ценност и тя не е за продан.


Каква е позицията Ви по бежанския проблем и политиката на България? Как ще реагирате като евентуален бъдещ кмет, ако Варна бъде засегната от мигрантската вълна?


Не знам доколко можем да говорим за политика на България. От една страна кабинетът дава разнопосочни сигнали, в лицето на външния министър, вицепремиера Кунева и министър-председателя. От друга страна това е общоевропейски, а вече и световен проблем. Така че е време за глобални решения. Бежанският поток е една човешка трагедия, която се използва за насаждане на страхове и спекулации с етнорелигиозните баланси както в България, така и в Европа.


Като бъдещ кмет ще държа тясна връзка с Агенцията за бежанците, Министерството на вътрешните работи и кабинета. Варна е възникнал и съществувал като мултинационален град и знае как да посреща чужденци. Но тук става дума за разумна национална политика, която трябва да бъде координирана, а не за хрумванията на един или друг кмет.


В едно интервю казвате, че никога не сте имали проблеми с Делян Пеевски докато той беше председател на Борда на директорите на Пристанище Варна, а вие изпълнителен директор на компанията. Какво означава това, че 21-годишният Пеевски управляваше добре борда на компанията ли?


Вие сте интелигентен човек и сигурно съзнавате, че Бордът на компанията дава преценка за изпълнителния директор, а не обратното. С този въпрос ще трябва да се обърнете към министъра, който е назначил Пеевски в Борда на пристанището.


Как ще изглежда през 2019г. варненското пристанище, ако вие станете кмет на града?


В края на 2019 г. би трябвало да функционира новият интермодален терминал на Варна, който ще включва трите вида транспорт със съвременен пристанищен терминал за зърно, контейнери и генерални товари, а така също функционираща товарна жп гара, пътнически жп терминал и всички довеждащи комуникации, които ще способстват главно за извеждане на тежкия трафик от централната част на Варна.  Пак в същия срок  върху цялата територия на пристанище "Варна-Изток" ще трябва да е приет проектът за център за разходки и развлечения и да е започнал да се реализира като публично-частно партньорство.


15. През 2007г. Общинската администрация апортира 136 дка собствени терени, оценени на 12 млн. лв. в дружеството си с "Химимпорт" "Спортен комплекс Варна" за изграждането на нов градски. Преди месец компанията продаде 14 дка от тях за ...18 млн. лв., но стадион все още няма. В случай, че станете кмет на Варна как ще решите проблема с неизпълнените задължения на дружеството "Спортен комплекс Варна"?


Ние ще работим активно за построяването на градски стадион. Задължително ще проверя финансовото състояние на дружеството, а след това ще изискам юридически анализ, който да ми даде отговор за правните последици от забавянето. Варна трябва да има своя стадион и това не подлежи на коментар, така че ще използвам всичките си правомощия процесът да стартира бързо.


Какъв е Вашият коментар за начина, по който "Холдинг Варна" придоби през 2009г. 118 дка крайбрежни терени в града на цена от 50 евро за кв. м., на които смята да реализира проекта си "Алея Първа"? Как ще се отрази според вас осъществяването на този проект върху общинската икономика и смятате ли, че той действително е заплаха за Морската градина във Варна?


Да коментирам отминала сделка е нещо като да плача за ланшния сняг. Разбира се, мога да се изкажа като възмутен гражданин, но какво от това? Възможностите ми да повлияя на това събитие са колкото Вашите. Ако се следи строго за качественото изпълнение на проекта от всички общински и държавни органи, не би трябвало да има заплаха за Морската градина. Така че всичко е в ръцете на контролните органи. Колкото до икономиката, мисля че има други много по-сериозни проекти, които могат да повлияят положително на развитието на Варна. Това, което очевидно липсва е развитие на индустрията и сериозните производства.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Леле,леле,изпълзяха пак от Орешарското правителство.

    Tony
  2. 2 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#1] от "Free person":

    В течение ли си дали ТИМ и БСП не финансират "случайно" въпросната коалиция,загрижена за нас - варненци ?????

  3. 3 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Този май е подкрепен от ДПС за изборите

  4. 4 Профил на еМа
    еМа
    Рейтинг: 581 Любопитно

    Защо няма въпрос за цялостните му обвързаности с ДПС?

    Няма лоша реклама!
  5. 5 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#2] от "doroteus":

    Не позна, Папазов е човек на ДПС.

  6. 6 Профил на chuK
    chuK
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#3] от "neznaiko.bg":
    До коментар [#5] от "winnebago":
    До коментар [#4] от "еМа":

    шшшшш тихо, никой да не чува!

  7. 7 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Само тоя ни липсва, да напълни общината с турци и пеевскоподобни.

  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9228 Любопитно

    Защо Спас не е портретирал Кирил Йорданов?

    [email protected]
  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8580 Неутрално

    Като не може министри,поне кметове.

  10. 10 Профил на zigi
    zigi
    Рейтинг: 182 Неутрално

    Опааа, депесарското момче! целият му екип начело с разни осъждани са гола вода! Да не говорим, че днес гледах клипче и за схемите му с Ведат Сакаллъ...

  11. 11 Профил на ladymerilin
    ladymerilin
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Варна няма как да избере ДПС-арско чедо за кмет!

  12. 12 Профил на symmpro
    symmpro
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Започнаха да изпълзяват всички от орешарските дупки.
    Блазе ни на нас , варненците ...

  13. 13 Профил на Мрежа Е-Демокрация България E-Democracy.BG
    Мрежа Е-Демокрация България E-Democracy.BG
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Подкрепете Петиция за реализация на Мега Проект „СУПЕР ВАРНА 2020", ROI = над 15,7%!
    Необходима е Вашата подкрепа за получаване на одобрение от правителството за реализация като Стратегически Проект за България - при готова концепция и при наличие на инвеститори!

    "Авторска концепция на база извършено задълбочено прочуване, маркетинг и финансов анализ на експерти проведен в рамките на 2 години за трансформиране на гр. Варна в съвременен международен мегаполис, безмитна европейска търговска мега-зона и атрактивна международна туристическа дестинация за целогодишен туризъм и бизнес в рамките на 7 години. Проекта е разделен на 10 възлови под проекта – в по голям обем проектите са детайлно разработени с бизнес план, анализ, презентации и разчети за ROI, четири под проекта са с готови с архитектурни и конструктивни чертежи за строителство и реализация."
    http://112.e-democracy.bg/city/варна/projects/super/

    Как ще се промени облика на Варна през 2020-2025 при реализация на Мега Проекта, може да видите тук: http://112.e-democracy.bg/city/варна

    Анализ на причини за изоставането на България спрямо Румъния – Сгрешен модел на управление или нужда от промяна на мисленето ни?
    http://e-democracy.bg/index.php/2015/10/21/eu/





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK