Велоалеите във Варна – пълен абсурд за 4.6 млн. лв.

Еднопосочна велосипедна алея във Варна

© Веселин Златков, Petel.bg

Еднопосочна велосипедна алея във Варна



Само няколко месеца, след като десетки снимки и видеоклипове, публикувани в Интернет, илюстрираха абсурда на системата от велосипедни алеи в Бургас, Варна вече е на път да засенчи тази популярност.


В момента в града се изграждат около 16 км. велосипедни алеи. Те са един от десетте компонента на проекта за интегриран градски транспорт, който се изпълнява с европейско финансиране по програма "Регионално развитие".


Начинът на проектиране и изпълнение на велосипедните алеи обаче, също както и в Бургас, през последните месеци стана повод за редица критични публикации в местната преса и подигравателни статуси в социалните мрежи.




"Още от 2012г. участваме активно със становища и предложения в проектирането на алеите, но за съжаление от община Варна изобщо не им обръщат внимание", казва Здравко Василев, председател на сдружението "Велоклуб устрем". То е посочено като партньор на община Варна още преди четири години при представянето на проекта пред финансиращия орган.


"Като сдружение на хора, които всеки ден карат велосипед редупреждавахме не един път какво не трябва да се случи при строителството на алеите. За съжаление в момента виждаме, че е направено точно обратното", казва още Василев.


Велосипедна алея, която внезапно спира пред стълб на уличното осветление.

© Спас Спасов

Велосипедна алея, която внезапно спира пред стълб на уличното осветление.


Абсурдите, допуснати при изграждането


на системата от алеи за колоездене в централната част на Варна са очевидни. Част от платната са проектирани в средата на тротоарите край търговския бул. "Владислав Варненчик".


Алеите прекъсват внезапно пред стълбищата на пешеходните подлези или на кръстовищата в центъра на Варна, правят резки завои под ъгъл в наклонени участъци, стесняват се в еднопосочни ленти с ширина под допудсимата, на пътя им неочаквано се изправят стълбове от контактната мрежа на тролейбусния транспорт в града...


"Практиката, утвърдена в цял свят е велосипедния транспорт да се интегрира с автомобилния, а не с пешеходните зони, обяснява Здравко Василев. Това, което виждаме във Варна сега е, че са нарушени всички правила на добрите практики по изграждането на велосипедни алеи".


Според него, едно от нормативно установените правила е алеите да бъдат непрекъснати.


"Направено е точно ообратното, обяснява Василев. Алеите прекъсват на всяко кръстовище като на много места дори не достигат до него. При това положение на кръстовище сте задължени да слезете от велосипеда си и да участвате в движението като пешеходец. В закона за движение на пътищата е записано, че е забранено да се кара велосипед в пешеходни зони, обяснява още той. В същото време законът задължава велосипедистите да карат по предназначените за това алеи, когато те съществуват. Бъркотията е пълна!".


В страните, където велосипедът е равностоен на останалите видове транспорт, хората отдавна са свикнали да ходят с колелото си на пазар, да водят децата си на детска градина и т.н. Това и целта на разяснителната кампания, която в момента се провежда във Варна.


Велоалея, която внезапно свършва в...подлез.

© Спас Спасов

Велоалея, която внезапно свършва в...подлез.


"Представете си какво би се случило


ако стигнете до подлез с велосипед, на който има пълна кошница с продукти, багажни сакове, дете в столче, или ако той е оборудван с все по-популярните ремаркета?", казва Здравко Василев.


Председателят на "Велоклуб устрем" разказва, че последното становище, изпратено до Билна Якова, управляваща проекта за "Интегриран градски транспорт" в община Варна, е било внесено в деловодството на общинската администрация през юни т.г.


"През август се срещнахме с г-н Христо Иванов, зам.-кмет на Варна и главния архитект на града Виктор Бузев. На тази среща стана ясно, че никой не си беше направил труда дори да прочете становището ни", каза Василев.


Резултатът от тези отношения според него сега е, че, при изграждането на системата от велосипедни алеи във Варна, няма нито един детайл, в който да не са допуснати грешки.


Съвсем другояче стоят нещата според Петър Гърбузов – директор на дирекция "Инженерна инфраструктура и благоустройство" в Община Варна.


"Естественото продължение на тротоара, за да се премине на отсрещната страна на улицата, е подлеза, обясни той в интервю за телевизионния канал "БНТ2". Няма как да прекараме велосипедистите през най-натоварените кръстовища в града освен през подлезите. Нормативно всички наредби са спазени – имаме си проект, имаме си разрешение за строителство, проектите са одобрени по надлежния ред.


По норматив всичко е спазено"


казва той.


"Стандартна ширина" на еднопосочна велоалея във Варна.

© Веселин Златков, Petel.bg

"Стандартна ширина" на еднопосочна велоалея във Варна.


Проверка, извършена от "Велоклуб устрем" обаче сочи обратното. Според резултатите от нея всички, изградени до момента алеи във Варна, са с около 50 см. по-тесни от ширината, записана в документацията по проекта. Най-фатално е това стесняване при т.нар. "еднопосочни" алеи, което ги прави на практика неизползваеми.


Пред електронното издание "Морето.нет" зам.кметът на Варна Христо Иванов заяви в края на миналия месец, че два от участъците на веломрежата във Варна действително са планирани като "еднопосочни" и ще следват посоката на движение в автомобилните платна, край които са разположени. Иванов обаче не коментира проблема с ширината, качеството и функционалността на велоалеята.


Неговото име влезе в медиите през 2013г. Тогава Агенцията за държавна финансова инспекция оповести в доклад данните от одитна проверка за управлението на общинската собственост във Варна по време на последния мандат от управлението на бившия кмет на града Кирил Йорданов.


Според този доклад през 2012г. в качеството си на заместник-управител на общинското предприятие "Инвестиционна политика" Христо Иванов е приел с протокол сграда, построена по договор с община Варна, която към датата на подписването на документа е била абсолютно неизползваема, а няколко месеца по-късно е била разрушена и разграбена.


Велоалея в средата на тротоар по бул. "Владислав Варненчик"

Велоалея в средата на тротоар по бул. "Владислав Варненчик"


Негодната сграда е струвала на Варна повече от 900 хил. лв.


Независимо от този факт през 2013г. Иванов беше повишен и стана зам.-кмет на Варна в екипа на новия кмет на града Иван Пртних.


Въпреки подадените сигнали, документираните абсурди и критичните публикации в медиите, изграждането на велоалеите във Варна е пред завършване. Тяхната стойност е малко над 4.6 млн. лв., а изпълнител е дружеството по Закона за задълженията и договорите "Арма". В него собственици са компаниите "Хидрострой" и "Инжстройинженеринг", които от години, с малки изключения, работят по почти всички обществени поръчки за строителни и ремонтни работи, възлагани от община Варна.


Велоалея "с препятствия"

© Спас Спасов

Велоалея "с препятствия"


Без значение какъв ще бъде крайният резултат


вече са похарчени и парите от бюджета в размер на 800 хил. лв. за публичност по проекта "Интегриран градски транспорт на Варна". Най-сериозното перо в него - около 386 хил. лв. е предвидено именно за "популяризиране на колоезденето".


"За няколко образователни събития по тази тема "Велоклуб устрем" е получил не повече от 3-4 хил. лв., каза за "Дневник" Здравко Василев. Останалото отиде за брошури и билборди".


В началото на септември т.г. разследване на "Дневник" показа, че поне половината от сумата за популяризиране на колоезденето във Варна е изплатена по договори с медийни и рекламни компании, свързани с 87 годишната майка на спортния министър Красен Кралев Султанка.


Единственият ефект от тези разкрития бе, че дни след публикацията, дяловете в дружеството "Портал Варна", собственик на сайта "Варна утре"са препродадени два пъти като по този начин връзката на медията със спортния министър вече е много по-трудно проследима отколкото преди два месеца.


Общата стойност на проекта "Интегриран градски транспорт на Варна" е 110 млн. лв. Договорът за неговото финансиране чрез Европейския фонд за регионално развитие беше подписан през 2012г. и трябваше да осигури една от най-мащабните публични инвестиции във Варна за последните 25 години.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (124)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 869 Весело

    И нека мъркането на тема велосипедни алеи, започне сега!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  2. 2 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Програмата "Интегриран градски транспорт" изисква наличието на тези алеи, рекламна кампания и т.н.т. Проектирането предполагам е извършено от хора, които когато са учили, едва ли са знаели дори за съществуването на велоалеи Да разположиш велоалея по средата на пешеходна такава си е абсолютна простотия ... при това носеща сериозна опасност. Аз съм за велоалии, но при условие, че има възможност наистина да бъдат интегрирани и функционални, а не "прикачени", нефункционални и опасни за всички... построени на принципа да отбият номера

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Явно това е новост за архитектурната мисъл у нас,щото почти никъде не ни се получават тези велоалеи.

  4. 4 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 672 Весело

    [quote#3:"chicago514"]Явно това е новост[/quote]
    напротив, "старост" е, защото усвояването навсякъде е 100%-тово.

  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    От самото начало се знаеше, че велоалеите ще са абсурд. Само че действителността разби всякакви представи за абсурда.
    Гарантирано от ГЕРБ.
    Да не се вайкаме, младите майки с колички ще са щастливи да ги ползват.

  6. 6 Профил на За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    Рейтинг: 524 Разстроено

    "Гарантирано от ГЕРБ" и...
    лично от вожда и учителя на "европейските" "за развитие" граждани, от оня, който сам казва за себе си "Вие сте прости и аз съм прост - разбираме се"!!!

    Д:" 386 хил. лв. е предвидено именно за "популяризиране на колоезденето.....В началото на септември т.г. разследване на "Дневник" показа, че поне половината от сумата за популяризиране на колоезденето във Варна е изплатена по договори с медийни и рекламни компании, свързани с 87 годишната майка на спортния министър Красен Кралев Султанка."

    Брабооо "граждани" за "ЕВРОПЕЙСКО!!!!" И "РАЗВИТИЕ!??"
    "България може"!! и "Генерална промяна" за Варна.
    Ама с такива "граждани" - такава Варна!!

    Прост охранител в СИК не било мутра,а професия? От такова КОЙ направи премиер,а пък от БКП - ГЕРБ/БСП/ДпС! Борисов:Вие сте прости и аз съм прост - разбираме се.
  7. 7 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1479 Весело

    [quote#2:"ь"]Да разположиш велоалея по средата на пешеходна такава си е абсолютна простотия ... при това носеща сериозна опасност.[/quote]
    а добър ден, впрочем на това термина му бил 'комбинирана велоалея", и боло направено заради безопасността на велосипедистите хаха... питай в някоя община да ти обяснят как са открили полутоплата вода

  8. 8 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1479 Любопитно

    "В началото на септември т.г. разследване на "Дневник" показа, че поне половината от сумата за популяризиране на колоезденето във Варна е изплатена по договори с медийни и рекламни компании, свързани с 87 годишната майка на спортния министър Красен Кралев Султанка.

    Единственият ефект от тези разкрития бе, че дни след публикацията, дяловете в дружеството "Портал Варна", собственик на сайта "Варна утре"са препродадени два пъти като по този начин връзката на медията със спортния министър вече е много по-трудно проследима отколкото преди два месеца."

    Спас ме кефи, обаче същата че и по-зле е историята и при другите гербави отличници, за тях защо никой не продумва?

  9. 9 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Само да спомена, не е практика велосипедния транспорт да се интегрира с автомобилния. В Германия всички или поне огромна част от велоалеите са си по тротоарите. Велоалеите се използват там и от майки с колички.
    Ако има наистина много колоездачи, тогава вече може би това не е толкова добра идея. Но във всеки случай не на всякъде е практика велотранспорта да се интегира с автомобилния.

  10. 10 Профил на За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#3:"chicago514"]щото почти никъде не ни се получават тези велоалеи. [/quote]

    Не ни се получават и примерно газовите връзки със съседните държави. Дали понеже целта е "да се усвоява", не да се получи?

    Ама общият знаменател на "усвояването"е, че всичко е гарантирано от една група ръководена от един, който сам се нарича "прост".

    Прост охранител в СИК не било мутра,а професия? От такова КОЙ направи премиер,а пък от БКП - ГЕРБ/БСП/ДпС! Борисов:Вие сте прости и аз съм прост - разбираме се.
  11. 11 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    С две думи, както много неща в България, велоалея си има, но само по принцип...

    Fail with honour then succeed by fraud
  12. 12 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 590 Гневно

    В Пловдив вече пропищяхме от некадърното пректиране на велоалеите. Явно и в Бургас е така, а на ред е и Варна. Един петокласник може да ги направи по-добре от това, което проектират "специалистите"...

  13. 13 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Всичко си е ОК с велоалетите във Варна, тук просто са подбрани няколко снимки на точно определени места където няма как иначе и се внушава на простите читатели, че това е некадърност. Уверявам ви, че всеки ден карам велосипед из Варна и отлично знам въпросните места. Например 3-тата снимка е Т-образно кръстовище, а автора на статията, който дори не подозира мърмори защо велоалеята прекъсвала до подлеза, а не продължавала нататък.

  14. 14 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1479 Весело

    До коментар [#12] от "Sinergy":

    и в Стара Загора е същото, там на места просто са сменили настилката на доскорошните тротоари и са го обявили за велоалеи, къде обаче понастоящем е тротоара един дявол знае тук някой беше пускал галерии

  15. 15 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Кой раздава баницата (или пицата, както се казва напоследък)?

  16. 16 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Когато всичко е евтино, става така!

  17. 17 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 874 Неутрално

    ""Представете си какво би се случило

    ако стигнете до подлез с велосипед, на който има пълна кошница с продукти, багажни сакове, дете в столче, или ако той е оборудван с все по-популярните ремаркета?", казва Здравко Василев."

    Всеки ден карам колело във Варна, а ремаркета още не съм видял. Подлезите си имат един като релсички за количките на майките с деца, отлично пасват и да си пребуташ колелото по тях по стълбите на подлеза, даже и ако си натоварил дисаги. Редовно го правя.

    Аман от реформатори!

  18. 18 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    У наше село боядисаха у средата една алея и сега там фърчат като у Ф1. Ма кметицата и тя герберска беше, демек проста и алчна.

  19. 19 Профил на gotze
    gotze
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Герберастия!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    [quote#3:"chicago514"]Явно това е новост за архитектурната мисъл у нас,[/quote]
    По презумпция нашенци търсят напредничавото винаги много далеч, все в екзотичния Далечен Изток.
    Навремето Марко Семов беше втрещен от Япония, и особено от нещо съвсем прозаично - опаковани в мрежи строежи (Япония като за Япония, 1984г.). А аз същото го бях видял в Будапеща преди 5 години (само на 1000 км от София).
    Баце ходи в Китай, и си направи селфита в "китайското чудо" - влак движещ се с 300 км/ч. Само на 2000 км от София има подобни влакове още от 1981г. - TGV.
    Велоалеите - цяла Европа бъка от тях, но нашите мозъци от западноевропейски МОЛ-овете и кръчми нямат време за подобни прозаични неща.
    Та и варненските велоалеи са нещо невиждано в света.

  21. 21 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4049 Неутрално

    [quote#17:"Отнесен"]Всеки ден карам колело във Варна, а ремаркета още не съм видял. [/quote]
    Не са много, но съм виждал - в Морската градина. По велоалеите е опасно.

  22. 22 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Реагирате така сякаш сте очаквали, че нещо ще се направи за да върши работа а не самоцелно и за да се усвоят едни пари.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  23. 23 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Изводите са само два, че няма кмет, който да не краде, и че няма кмет, който да не е идиот.

  24. 24 Профил на id
    id
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Варна е пародия на <всичко>.

  25. 25 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Едно нещо или се прави както трябва, или въобще не следва да се започва! Това във Варна си е за рубриката "пълен абсурд".
    А сигурно са ходили чиновниците по западните градове да "усвояват челен опит"!

  26. 26 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#14] от "extraCACA":

    Познато - и тук вземат от тротоари и на половината места се губи мястото за пешеходци. Най-фрапантното е, че има случаи където вземат от някой тротоар и съответно не остава място за пешеходците, а от другата страна на пътя има мноооого място за прокарването на велоалея, което обаче не се ползва. Пълно малоумие и до ден днешен в Пловдив никой не е станал да каже "аз бях гениалният корифей, който ги проектира"...

  27. 27 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Само полусляп последовател на герП може да вярва, че въпросните инвестиции се правят в името на спорта и физическото здраве на гражданите. Зад всичко стои само далаверата или как по -благовидно да се откраднат пари.

  28. 28 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1764 Неутрално

    [quote#9:"kazushi"]. В Германия всички или поне огромна част от велоалеите са си по тротоарите[/quote]

    Ти в коя Германия си бил, понеже аз съм останал с точно противоположното впечатление? В някои градове даже (напр. Ерланген) движението на автомобили се ограничава значително за сметка на велосипедите.

  29. 29 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Ако сметнем колко автомобили, пешеходци и велосипедисти ползват инфраструктурата, ще излезе, че за колоездачите се инвестира най-много на единица ползвател. А се прави по един абсурден начин, обезсмислящ хвърлените пари, освен за усвояващите герберограждани.
    Велосипедистите сами си го изпросиха, по-лесно, а и по приятно, по мои впечатлетия, им е да пердашат по тротоара, да съскат злобно, и да звънят истерично на пречкащите им се пешеходци.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  30. 30 Профил на magistrat
    magistrat
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Варна - абсурд.
    Вижте в Стара Загора как се паркира върху велоалеите.
    А в София - може и да те застрелят ако си велосипедист.......

  31. 31 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 874 Неутрално

    [quote#27:"yorddj"]Само полусляп последовател на герП може да вярва, че въпросните инвестиции се правят в името на спорта и физическото здраве на гражданите. Зад всичко стои само далаверата или как по -благовидно да се откраднат пари.[/quote]
    Ако имаше кражби, реформаторите щяха да са представили доказателства. Нали?

  32. 32 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 470 Неутрално

    От Варна съм и това което виждам е изумително!!
    Мислях си че софиянци преувеличават когато са недоволни от ремонтите в София!Е НЕ преувеличват!!!
    Аз се чудех какви са тези разстояние от една педя между два бордюра а той Ганьо велоалея го нарекъл!!!
    "кандидатът на ГЕРБ Иван Портних събира 62,67%"
    Ами така ще бъде!Овцете си блеят парите се точат в правилните джобове и така ще свръшим в подлеза на историята!
    И велосипедистите да направят една грамада пред общината от стари части на велосипеди....

  33. 33 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Е, и във Варна - като в цяла България. Нищо учудващо, за жалост.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  34. 34 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Другари и другарки, на всички ни е ясно, че иде ерата на платеното паркиране (Синя зона) и за да няма недоволство и идиологическо заблуждение сред трудещите се от високите разходи, като алтернатива са направени велоалеи и са закупени нови автобуси.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  35. 35 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#9] от "kazushi":

    https://www.google.bg/search?client=opera&q=german+bike+roads&sourceid=opera&ie=UTF-8&amp;oe=UTF-8&gfe_rd=cr&ei=vPFfVvPHKYTe8geh0rPwDg
    Айде сега с хонорара ти върви си купи нещо да хапнеш за да имаш сили да ръсиш простотии!!!

  36. 36 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 510 Неутрално

    [quote#31:"Отнесен"]Ако имаше кражби, реформаторите щяха да са представили доказателства. Нали? [/quote]

    ти що не идеш в Общината да поискаш копие на документацията по ремонта на Спортна зала примерно? Ама цялата документация, барабар с анексите? Наясно ли си с часовите ставки, нормовремената и машиносмените, по които работи Хидрострой?

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  37. 37 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Още по-тъпата част от този проект "Интегриран транспорт" са автоматите за билети. Сега ли са открили не знам, но може би не са много издръжливи на атмосферни условия, та започнаха да ги монтират под новите автобусни спирки, които за целта биват грозно изрязвани чисто нови, за да се отрежат пречещите седалки. Картинката е грозна, а място за чакащите пътници е смалено на половина ( съответно си има и Лафка на спирката). Българско крадливо и безхаберно безумие!

  38. 38 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 616 Любопитно

    "При това положение на кръстовище сте задължени да слезете от велосипеда си и да участвате в движението като пешеходец."

    Ами точно така се пресича с велосипед на светофар! Ама вие май не познавате закона? Как тогава сте взели книжка? А, Спасов?

  39. 39 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 616 Любопитно

    И... справката Спасов:
    "Също така пешеходните пътеки са за пешеходците, велосипедиста се приравнява към пешеходците само когато е слязъл от велосипеда и го бута при пресичане пътното платно на пешеходна пътека. Докато си върху велосипеда за теб важат правилата за ППС, а те нямат право да пресичат пътя на пешеходна пътека."
    що не го знаеш това?

  40. 40 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Възнамерявам да пиша да всякакви европейски институции и организации. И за ширината - по проект 2.5м, и за разположението, и за наклона - на места при допустими по наредба 2,5%, има над 4% (по Ян Хунияди между Сливница и 3-ти Март).

  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4006 Неутрално

    До коментар [#38] от "mdaa":

    Глупости....




    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4006 Неутрално

    Нещо не ме впечатлява тая драма. Имаме велоалеи само на книга и едни усвоени пари. Друго няма, това е ясно.
    Обаче тая картинка в София е вече от 15 години, вероятно затова вече съм претръпнал.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    Всъщност са проектирани правилно... като за българи. Онази дето свършва пред стълба за осветление и другата дето е пред стълбите на подлеза просто принуждават колоездачите да спрът и да внимават за светофара и да използват подлеза (защото на това кръстовище няма пешеходна пътека) вместо да се бухнат в трафика на натоварено кръстовище. Отделно, че улиците в българските градове са планирани и оразмерявани когато се е предвиждало хората да нямат леки автомобили и никой не е мислел за велосипедистите като за хора.
    Та чудесно са проектирани според наследството и манталитета ни. Примерно, майките с количките предпочитат велоалеите (където ги има) и хич не се сещат, че един заблеят велосипедист е по-опасен за тях от колите на светофара...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  44. 44 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Обикновено вече минавам транзит през Варна - най-корумпираният град в държавата. Тотален провал.

  45. 45 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Нещастието е там,че след като
    я има вече"велоалеята",лекичко
    ще почнат и да ги контролират,
    да прокарват и за тях правила,
    наредби,закони.Да сформират
    контролен орган,репресивен такъв,
    и ето ви нова служба за "наши"
    хора.Всичко е цел да ви регулират
    и контролират живота,той не е ваш,
    той е техен.

    Мисълта ражда действието.
  46. 46 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#13:"Отнесен"]тук просто са подбрани няколко снимки на точно определени места където няма как иначе и се внушава на простите читатели, че това е некадърност. Уверявам ви, че всеки ден карам велосипед из Варна и отлично знам въпросните места. Например 3-тата снимка е Т-образно кръстовище, а автора на статията, който дори не подозира мърмори защо велоалеята прекъсвала до подлеза, а не продължавала нататък.[/quote]

    Извинявай, ама оплакването е от хора, които ежедневно карат колело тъкмо във Варна. Вашето колело май го карате само във въображението си. На кръстовището има светофар, алеята или трябва да мине със собствена секция или пък да завие по тротоара. Да не говорим, че по принцип на вело-алеята не и е задължение да минава по най-натоварените булеварди, особено ако няма свободно пространство. Съвсем спокойно можеше примерно да свие още на Братя Шкорпил и да си кара спокойно там. И без да съм обиколил на 100% всички бели държави, никъде в света няма нормална велоалея, която на всеки 100 метра да спира в подлез, стълб или каквото и да било подобно. И това да слизаш от колелото всеки 100м не е колоездене нито е алея!


    [quote#17:"Отнесен"]Всеки ден карам колело във Варна, а ремаркета още не съм видял. Подлезите си имат един като релсички за количките на майките с деца, отлично пасват и да си пребуташ колелото по тях по стълбите на подлеза, даже и ако си натоварил дисаги. Редовно го правя.
    [/quote]

    толкова и вие карате колело. ремаркетата обикновено са двуколки, което да предположим може и да пасне на рампата, ама що чинете тогава с колелото, дето остава повредата между двата улея?

    явно вие двамата сте от тея, дето водят (дез-)информационната кампания по проекта.

  47. 47 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    [quote#40:"edmund0"] И за ширината - по проект 2.5м, и за разположението, и за наклона - на места при допустими по наредба 2,5%, има над 4% (по Ян Хунияди между Сливница и 3-ти Март).[/quote]
    И европейските институции, ще ти пратят терен за разширяване на улиците и ще дойдат да ти оправят денивелацията в най-тясната част между хълма и морето... А реално, най-много да пуснат един багер да вкопае велоалеята и всичкия боклук носен от вятъра да се събира там, както всичката вода от дъждовете и снеговете да я прави като басейн.
    Хайде първо да научим шофьорите да уважават пешеходците и велосипедистите, а алеите и тротоарите ще си ги нагласим после много по-лесно и практично.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  48. 48 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Явно е кофти е положението във Варна, защото алеите наистина се изграждат. В Бургас, нашите тъпанари "изградиха" по-голямата част от велоалеите като асфалтираха тротоарите и ги разчертаха с боя. Така лесно могат да ги "преизградят" или като изтрият боята - да ги премахнат. Искам да кажа, че тъй като "капацитетите" в Бургас предимно рисуваха велоалеи, лесно могат да отстранят проблемите

    Мома, връщай 12 и 12А!
  49. 49 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#13] от "Отнесен":

    Извинявай, но да кажеш че велоалеите са "ОК" е доста оптимистично представяне на ситуацията. Нищо не е "окей" с новите велоалеи (апропо - старата също не е перфектна особено при дъжд, но поне върши някаква работа). И преди да ме изкараш че не съм виждал колело на живо, както проектантите на това безумие - за 3 години имам над 11,000 км на колело във Варна само.

    Разхождал ли си се (дори без колело) по новите участъци? Примери бол - освен снимките горе. Алеята лъкатуши от крайно ляво на тротоара, до крайно дясно, до средата на тротоар. От Чаталджа до НАП положението е повече от трагично - ширината там НЕ СТАВА и за едно колело. Ширината е точно една плочка (не повече от 50-60 сантиметра), като както и да се кара по нея кормилото ще стърчи извън "велоалеята". Дори на по-широките места алеята очевадно е по-тясна от старата, а за ширината на велоалеите си има стандарти.

    Ширината е едно на ръка, какво да кажем за многото предпоставки за конфликти с пешеходци. И пешеходец, и велосипедист да съм пак ще съм на тръни - те пешеходците в момента отделена от тротоара велоалея не спазват, че представям си като бъдат заедно както я правят. На места алеята е точно до пътя, на други - в СРЕДАТА(?!?!?!?!) на тротоара, на трети - от вътрешната страна.

    А "препятствията"? Стълбове, рекламни съоръжения, дървета с клони (до НАП), шахти, свършване на абсурда, който наричат
    "велоалея" в нищото ... На някои подлези "релсите" почват от ... третото стъпало.

    Не знам как всичко това може да се опише като "Окей" от човек активно каращ колело в града. Това в момента е повече от пълен абсурд и "усвояване на едни пари". Предпочитам да не бяха направили нещо само да отчетат дейност и после да се тупат в гърдите за "16 км велоалеи" и пешеходците и велосипедистите да бяха по-спокойни.

    Trust no one.
  50. 50 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#47] от "gost22":

    Като не могат да я изпълнят по собствените си наредби, защо са взели пари за това? Или баира се е появил в последствие?

  51. 51 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Любопитно

    [quote#2:"ь"]Да разположиш велоалея по средата на пешеходна такава си е абсолютна простотия ... при това носеща сериозна опасност.[/quote]
    Това е с учебна цел. Хората трябва да свикнат да виждат велосипедисти, и да схванат че са същите като тях пешеходци и шофьори. Едва след това, велоалеите ще бъдат преместени където им е мястото — между автомобилите и пешеходците. Както и по-горе писах, улиците и тротоарите са били оразмерявани (разстоянието между сградите е границата) когато не е бил предвиждан такъв автотрафик и днес сме изправени пред нещо от рода "и вълка сит, и агнето цяло и овчаря жив". Това за всички градове се отнася, и точно заради това велоалеите навсякъде са неадекватни или са постановка — защото никога не е било предвиждано място за тях.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  52. 52 Профил на arte
    arte
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "Практиката, утвърдена в цял свят е велосипедния транспорт да се интегрира с автомобилния, а не с пешеходните зони, обяснява Здравко Василев." Първо, че не вярно - https://www.google.bg/maps/@52.4962205,13.5101236,3a,75y,46.69h,75.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1spRn09sxlpQvU9hzw_LwSow!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 Вижте това стриит вю от Берлин, велоалеята по улицата ли върви или по тротоара. А там където пресича платното има светофар за велосипедисти. Второ - въпросната велоалея във Варна минава под прозореца ми и мога да ви кажа, че върви по тротоара, само там, където се налага, където няма друго място. А и аз категорично не бих пуснал сина си да кара по велопътека, направена на уличното платно!... А на Спасов, май му плащат премия за негативна новина от Варна. Съжалявам Дневник, чета ви от 15 години, категорично не съм фен на ГЕРБ, нито на политиката им да си купуват политическо влияние с европейски пари, но това минава всякакви граници...

    Настроение: отвратено

    Костов е виновен. И циганите. И колоездачите...
  53. 53 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 723 Неутрално

    [quote#49:"Qnyx"] От Чаталджа до НАП положението е повече от трагично[/quote]
    И като карате толкова много, какво предлагате за този участък. Защото аз го познавам много добре и , за да се направи широка и права велоалея трябва да се бутнат няколко сгради. Та какво е предложението?

  54. 54 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1479 Любопитно

    [quote#26:"Sinergy"]и тук вземат от тротоари и на половината места се губи мястото за пешеходци.[/quote]
    принципно, в ЗУТ си има заложени минимални широчини на тротоарите и в подобните случаи си имаме директно нарушаване на закона; пак по ЗУТ си имаме разни ДНСК-та, които би следвало да реагират - ето ти и вторите които нарушават закона и т.н. Да не говорим че има и много случаи, в които се променя денивелацията на бившия тротоар и гаражите в съседните заварени сгради стават недостъпни и т.н.
    Въпроса е след като местните власти си позволяват безогледно да нарушават законите откъде-накъде се очаква гражданите да ги спазват... разбира се, не се съмнявам че скоро закона ще бъде променен за да се узаконят свинщините които гербавите натвориха... видими резултати, нали така беше

  55. 55 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#38] от "mdaa":

    Ако идваш от тротоара - да, така се прави. Затова в нормалния свят велоалеите не са на тротоара!

  56. 56 Профил на Момчил Костов
    Момчил Костов
    Рейтинг: 229 Гневно

    Честно, като видя подобна простотия ме избива ДИВА ЯРОСТ. После българите били интелигентен народ - глупости на търкалета. От хората подписали този проект, до всички граждани, които неохотно прескачат разбитите за Н-ти път тротоари са ВИНОВНИ за мизерния и нещастен живот който живеят. Да крадат пари пред очите им мога да го приема, но да крадат и на всичкото отгоре да творят МАЛОУМИЯ като тези велоалеи минава всякакви граници.

  57. 57 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Любопитно

    [quote#50:"edmund0"]Като не могат да я изпълнят по собствените си наредби, защо са взели пари за това? Или баира се е появил в последствие?[/quote]
    Ами проблема с реалността и въобразяването (алеи с наколно до 2,5° или %) е че обикновено първото не се съобразява с мераците на второто. Ако такива наклони не са заложени при първоначалното прокарване на улицата, то в последствие е почти невъзможно да се постигнат заради застрояването наоколо. Както виждаш дори широките улици са тесни, та хайде да вложим повече реализъм в мечтите и предпоставките. От друга страна, "внимавай какво си пожелаваш", щото си в България и като нищо те ти направят "мечешка услуга". Я ще ти проектират един асансьор дето ще работи 5 месеца и край, я ще извъртят алеята от горния край на Владиславово през разклона за летището че да спазят градусите наклон...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  58. 58 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    [quote#49:"Qnyx"]за ширината на велоалеите си има стандарти[/quote]
    1.2 м. за еднопосочна, 2 м. за двупосочна + задължителна 1.5 м. мин. широчина на тротоара

  59. 59 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2776 Неутрално

    Доста гербави велоалеи наистина...

    Обичам да грухтя и плюскам.
  60. 60 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3689 Неутрално

    Да-а-а...! Видими резултати! И ще стават, все по-видими, че и скъпи!
    С какво мислите, че се плащат циганските гласове на Янко Станев, който подкрепял Портних?! Ами, ето с такива безумия!

    Бивш tww09306483.
  61. 61 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#53] от "encor3":

    Или да не се прави алея от страната на НАП, или въобще да не правят в участъка велоалея. Булеварда е достатъчно широк, по закон при липса на велоалея трябва да карам по платното (съобразявайки се с всички правила разбира се).

    Когато "няма място" за нещо няма да го правиш ... Но нали е по проект и глупавите европейци плащат що пък да не симулираме че има?

    Trust no one.
  62. 62 Профил на zethron
    zethron
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Искате велоалеи - усвояваме велоалеи. Още един проект в нашия джоб

    Вече свикнах да ме трият без причина
  63. 63 Профил на rossen_stoyanov
    rossen_stoyanov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    до варненци: организирайте се и протестирайте, то се е видяло, че без натиск няма никаква надежда за промяна, при идиотите, които ни управляват

  64. 64 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    До коментар [#1] от "boby1945":

    Какъв е зора да се намърдаш с първи коментар под темата при положение, че няма какво да кажеш?

  65. 65 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#61] от "Qnyx":

    Ако ги бяха направили на платното, при първия убит велосипедист, щеше да се вдигне вой до небесата, защо са на пътя. Ако се направи от другата страна на НАП, трябва да се асфалтира зелена площ, пак вой до небесата. Знаем си народа нали?

  66. 66 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Съсипаха и малкото здрави тротоари останали из града. Не разбирам какво толкова някой хора хвалят кмета, като за центъра не направи дори конкурс. Резултата е плачевен. Сега ще строи никому ненужна библиотека точно в центъра, върху една от малкото зелени площи. Велоалеите цитирани в статията са трагични. Изобщо целия град Варна е пълна трагедия за жителите си и все по зле става.

  67. 67 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8782 Неутрално

    Нямало пари в България.Има ,но се крадат и дават на наши хора да строят безумни неща.

  68. 68 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Явно, въпреки че има доста места от където да се научим как се изгражда мрежа от велоалеи ние пак не можем да се справим. Да я направиш по средата на тротоара е повече от глупаво, а там пък където стесняват шосетата за да сложат някакви си сантиметри велоалея ми се вижда изключително рисково за колоездачите, да не говорим, че въпросната алея, която визирам минава през спирки на градския транспорт и реално при вече стеснения път ако има един рейс няма как въпросния рейс да не стъпи на вело-алеята (говоря по-конкретно за наскоро изградената "велоалея" по бул. Никола Мушанов в София, от Овча Купел към Красна поляна). Стремежа е да се мине евтино и само с цапване на малко боя да се перчиш след това, че си изградил незнам си колко километра вело-алеи

  69. 69 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Encor3: и решението е да правим нещо абсурдно и неизползваемо само да се бием в гърдите че го има (и да вземем едно пари разбира се)? На пешеходците ли ще им е приятно да бъдат разминавани от велосипедисти? И някой заблуден (както по сегашната велоалея) да си се размотава щото си мисли че стъпва по червения килим? На велосипедистите ли ще им е приятно да карат на зиг заг между пешеходци? Избягват се конфликтни ситуации между тях ли, какво? И едните и другите няма да се псуват?

    Trust no one.
  70. 70 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 627 Разстроено

    Във Варна всичко е абсурд, независимо от цената.
    ...а първата снимка е на автобусната спирка, където преди няколко години убиха дете.

  71. 71 Профил на lele266
    lele266
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Снимката на Спас Спасов я знам къде е. Не свършва, а продължава в подлеза. И е удобно. То и тротоара свършва в подлеза ама.....

  72. 72 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#17] от "Отнесен":

    А гледал ли си един мексикански филм, на Алфонсо Куарон, със заглавие "И твойта майка също"...

  73. 73 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Велоалеите уж се правят за каране на велосипед, но аз няма да се възползвам, независимо кой е отговорен за тази смешка във Варна. Тези алеи са опасни и нефункционални според мен. И да ме убеждава някой в противното, аз няма да карам по тях. Предпочитам холандски, германски, полски и дори велоалеите в Букурещ.
    А видяхте ли какво ще представлява бързия автобусен транспорт във Варна? Няма да има отделни платна, просто старото дясно са го отделили с нова жълта непрекъсната лента и готово.

    забавление и приключение
  74. 74 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 510 Неутрално

    [quote#52:"arte"]Вижте това стриит вю от Берлин, велоалеята по улицата ли върви или по тротоара. [/quote]

    Нерде Ямбол, нерде Стамбул....Ми дай тогава да съберем пешеходци и автомобили на едно като в Бангладеш? Ти през лятото разхождал ли си се в Морската градина? Да видиш колоездачи, които се навират на максимална скорост през най-оживените алеи? Аз пък въобще не съм съгласен, синът ти да ми извади бъбреците ако импулсивно реша да направя крачка встрани за да си хвърля боклука в някое кошче.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  75. 75 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Много е неприятно да слизаш от колелото и да пресичаш през подлез. В София няколко велоалеи са пак така изпълнени - тази по бул. България примерно. В подлеза е пълно с пешеходци, майки с колички, сергии, гевреци, вестници, и какво ли не - там не може да се кара велосипед.
    Аз лично слизам от бордюра и си минавам горе на светофара с колите, после пак се качвам на алеята. В края на краищата велосипедът си е ППС и има право да се кара по платното с колите. Даже средната ми скорост сигурно е по-вивока от на повечето коли в града, така че не преча на никого.

  76. 76 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2243 Разстроено

    До коментар [#16] от "balkantourist":

    Когато политиците се продават евтино, става така...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  77. 77 Профил на zerko
    zerko
    Рейтинг: 229 Неутрално

    В Стара Загора новопостроените велоалеи са пълно ср@не. Построени няколко месеца след новите тротоари, които бяха разбити заради тях. Кметът спечели близо 80% на изборите. А велоалеята, която минава покрай операта се опитва да направи нещо подобно:

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B8%D1%81%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%9C%D1%8C%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%83%D1%81

  78. 78 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2031 Весело

    [quote#64:"Modestmouse"]Какъв е зора да се намърдаш с първи коментар под темата при положение, че няма какво да кажеш?[/quote]
    Няма какво да каже, но явно има какво да получи. Лошото е, че им плащат "на парче", а не "за смисъл"...
    И една практична идея: дръжте троловете на диета — никакво цъкане на рейтинг, никакво отговаряне на коментарите им.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  79. 79 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Това велосипедистите са супер нахално племе! Преди нямаха нищо и си мълчаха. Сега им направиха алеи и ореваха света. Искали ли да преминават през кръстовището, а не през подлеза. Брееей, а да ги носи някой на ръце не искат ли. Щял да слага дете, багажи на велосипеда и пр. - това да не рикша, бе?! Като не можеш да минеш през подлеза, няма да ги слагаш. А през подлезите зъдължително се минава пеш. Само къде това не е известно на столичните велосипедисти. Ще те блъснат в подлезите, ама няма да слязат от колелото. Супер нахални типове! Движат се по тротоара и ще те блъснат, а ако си им стъпил на пътеката, не спират да звънят. Да не говорим за парковете, където няма спасение от тях. Ти си излязъл на разходка, а те се провират край теб. Качиш се на Витоша - и там пълно с такива самоубийци! Засилил се отгоре и ще те отнесе. Хайде стига толкова! Като им се карат велосипеди, нека да го правят внимателно, а не да стесняват пешеходците!

  80. 80 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Навсякъде е така, където чиновниците на БСП, ГЕРБ и ДПС са си оставили ръцете и мозъка. Дори на тези снимки от Варна виждам някои добри неща. Например асфалтово покритие, вместо боядисани плочки или бетон.
    А какво ще се види на снимките на софийските велоалеи от бул. "Витоша" и Моста на влюбените? Маси на заведения и изложба.

  81. 81 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4006 Неутрално

    До коментар [#79] от "Vassco":

    .. па и гориво не зареждат, мамка им, винетки не плащат, данък МПС не плащат, синя зона не плащат... Аз викам да ги забраним направо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  82. 82 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Мда, мислех, че тази тъпанарщина с велоалеите е осрана само при нас в Стара Загора, сега се убедих, че и Варна са я насрали. Не са виновни колоездачите, а онези отгоре, които раздават тези пари за подобни безумия!
    При нас няма как пресечеш улица без да пресечеш преди това находяща се до края на бордюра велоалея! А застанеш ли на велоалеята да си чакаш зеленото, колоездачите се нервят.

  83. 83 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 284 Неутрално

    "За няколко образователни събития по тази тема "Велоклуб устрем" е получил не повече от 3-4 хил. лв., каза за "Дневник" Здравко Василев. Останалото отиде за брошури и билборди".

    След този абзац спрях да чета. Не, че остана много. Коментара под снимката с подлеза е повече от безумен. "Контрол" нямат ли една сладка песничка, дето може да се използва като рецепта за лекуване на съчинителите на такива "материалчета"?

  84. 84 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#69] от "Qnyx":

    Един съфорумец малко по-нагоре беше пуснал "street view" от Берлин. "Позарходи се" и виж как си се движат съвсем нормално. Въпрос на манталитет, който ние за съжеление нямаме.

  85. 85 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#52:"arte"]А на Спасов, май му плащат премия за негативна новина от Варна. [/quote]

    Що ли съм добил и аз подобни съмнения?

  86. 86 Профил на abrasha
    abrasha
    Рейтинг: 256 Неутрално

    "МЕСНАТА преса"... не знам, не знам

  87. 87 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Между другото стана ясно защо започнаха да правят "велоалеите" чак след изборите - от самото начало са знаели какво чудо ще сътворят и как ще се приеме от хората.
    Ама нормално - обещаха , че резултатите ще са видими, не че ще са за харесване.

  88. 88 Профил на zethron
    zethron
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Аз само едно не мога да разбера
    защо велоалеите вземат от пространстовот на тротоара, а не на пътя??

    Вече свикнах да ме трият без причина
  89. 89 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#35] от "blaserr93lrs2":

    Добре огледах линкчето и виждам две неща:
    - там ,където велоалеите са част от пътното платно, т.е. интегрирани няма ни една кола по пътя;
    - където има натоварено движение, велоалеите са на тротоара, до него или са отделени от пътното платно с бордюр, т. нар. Separated Cycle Paths.
    Като ще манипулирате, правете го по-аргументирано, читателите не са толкова прости колкото ви се ще.

  90. 90 Профил на michael
    michael
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#3:"chicago514"]Явно това е новост за архитектурната мисъл у нас,щото почти никъде не ни се получават тези велоалеи.[/quote]

    имах казуси със строежи започнати и незаършени в соца, които трябва да се правят нещо сега, в процеса на издирване на документация питах един от строителите дали има документация, а той казва - какви документи, идва партийния секретар, забива колеца и казва тука ще се строи, май някой още карат така- започват нещо на "ура" и каквото стане.

    Cogito ergo sum :)
  91. 91 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 961 Неутрално

    Ключовата дума в цяла България е "усвояване".
    Ако перифразирам един вожд от близкото минало, ние сме в период на "усвояване, усвояване, усвояване"!
    Лаконичността и безочието на общинската администрация не са новост - документите им са изрядни, одобрени, съгласувани.
    Проект за 110 млн. лева ще бъде отчетен като безупречно изпълнен, макар и с безумно закъснение.
    Доколко полезни неща са извършени за тези милиони не е важно. По-важно е нашите хора да са взели едни пари за мазератита и други глезотийки.
    А народа нека да продължи да гласува за идиоти. Каквото повикало-такова се обадило!

  92. 92 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 670 Гневно

    В Бургас е същата простотия. Като се почне от първата по крайбрежната, къде стават сблъсъци лятото, псуват се хоарта и колоездачите, опасно е за децата, та се мине през новите абсурди на алеи, които вървят в средата на тротоарите за хората и се оказва, че трябва да ходиш по разбити плочки широки 60 санта а до теб нова асфалтирана широка алея за колелета. А познайте къде ходят хората.

  93. 93 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 961 Любопитно

    [quote#0:"статията"]Няма как да прекараме велосипедистите през най-натоварените кръстовища в града освен през подлезите. [/quote]
    Има как, Гърбузов, има. Ама трябва малко повечко да се мисли, и да се попогледне тук-там из бялата чужбина как са го направили. В същност, общината имаше изключително много време да ги мисли тия трасета.
    Обаче.... интересите на едни други участници в движението са много по-важни, нали? Те плащат и повече, все пак... нали?

  94. 94 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Най-лошото в случая е, че по закон, ако има велоалея, си задължен да ползваш нея, независмо дали е удобна, безопасна и безконфликтна, заради крадливата и безхаберна община. Демек, рискуваш неизбежно глоба или инцидент.

  95. 95 Профил на meruduja
    meruduja
    Рейтинг: 261 Неутрално

    ХИДРОСТРОЙ ги е оплела като ХИДРА. Бившия им управител станал общински съветник. Всички реконструкции и строежи на пътища във варненска област минават задължително през ХИДРАТА.

  96. 96 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 546 Неутрално

    За пореден път "усвояване", вместо "оползотворяване" на средства!

    Варненец съм и ме боли истински, но не само за Варна!

  97. 97 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#94] от "Дундурук":

    Точно. При липса на алея трябва да карам по платното (над 12 годишен съм). Само че сега има "велоалея" и ... трябва да карам по нея или да нарушавам правилника.


    До коментар [#84] от "encor3":

    Манталитет - съгласен напълно. Но тук не става въпрос за не-особено натоварена улица, а за доста оживени булеварди. Дори да приемем, че около Чаталджа не ходят чак толкова пешеходци (въпреки че не е така) пак е глупаво и хвърляне на пари на вятъра. А по "Владислав" където е пълно с хора и движението е непрекъснато какво ще правят? Пешеходците и велосипедистите няма да имат конфликти? Абсурд!

    Trust no one.
  98. 98 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#64] от "Modestmouse":

    Казах повече от достататъчно, а ти коментирай статията, не мене, умничето на бате!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  99. 99 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1349 Любопитно

    До коментар [#19] от "gotze":
    [quote#17:"Отнесен"]""Представете си какво би се случило
    ако стигнете до подлез с велосипед, на който има пълна кошница с продукти, багажни сакове, дете в столче, или ако той е оборудван с все по-популярните ремаркета?", казва Здравко Василев."
    Всеки ден карам колело във Варна, а ремаркета още не съм видял. Подлезите си имат един като релсички за количките на майките с деца, отлично пасват и да си пребуташ колелото по тях по стълбите на подлеза, даже и ако си натоварил дисаги. Редовно го правя.

    Аман от реформатори! [/quote]


    [quote#48:"CINZANO"]Явно е кофти е положението във Варна, защото алеите наистина се изграждат. В Бургас, нашите тъпанари "изградиха" по-голямата част от велоалеите като асфалтираха тротоарите и ги разчертаха с боя. Така лесно могат да ги "преизградят" или като изтрият боята - да ги премахнат. Искам да кажа, че тъй като "капацитетите" в Бургас предимно рисуваха велоалеи, лесно могат да отстранят проблемите
    [/quote]
    [quote#13:"Отнесен"]Всичко си е ОК с велоалетите във Варна, тук просто са подбрани няколко снимки на точно определени места където няма как иначе и се внушава на простите читатели, че това е некадърност. Уверявам ви, че всеки ден карам велосипед из Варна и отлично знам въпросните места. Например 3-тата снимка е Т-образно кръстовище, а автора на статията, който дори не подозира мърмори защо велоалеята прекъсвала до подлеза, а не продължавала нататък. [/quote]

    [quote#52:"arte"]"Практиката, утвърдена в цял свят е велосипедния транспорт да се интегрира с автомобилния, а не с пешеходните зони, обяснява Здравко Василев." Първо, че не вярно - https://www.google.bg/maps/@52.4962205,13.5101236,3a,75y,46.69h,75.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1spRn09sxlpQvU9hzw_LwSow!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 Вижте това стриит вю от Берлин, велоалеята по улицата ли върви или по тротоара. А там където пресича платното има светофар за велосипедисти. Второ - въпросната велоалея във Варна минава под прозореца ми и мога да ви кажа, че върви по тротоара, само там, където се налага, където няма друго място. А и аз категорично не бих пуснал сина си да кара по велопътека, направена на уличното платно!... А на Спасов, май му плащат премия за негативна новина от Варна. Съжалявам Дневник, чета ви от 15 години, категорично не съм фен на ГЕРБ, нито на политиката им да си купуват политическо влияние с европейски пари, но това минава всякакви граници...
    Настроение: отвратено [/quote]

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  100. 100 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1349 Любопитно

    До коментар [#63] от "rossen_stoyanov":
    А при идиотите, които ви управляваха преди тези идиоти, какъв беше резултатът от натиска, който упражнявахме над 400 дни, всеки ден? Ще ти дам жокер - парламент ограден безпрецедентно за новата ни история, през целият мандат с желязна ограда и полицейски кордон, плюс глутници полицаи дислоцирани по ключови места и райони в центъра на столицата на държавата, за същият период от време. Масирано видимо полицейско присъствие из целият широк център, като личният състав е бил поне 2000 души всеки ден! Докарваха ги с автобуси и микробуси от цялата страна, да "дежурят".
    Кой плати този огромен извънреден полицейски "труд"?
    Да, общественият натиск е силен инструмент, но срещу тези, които се интересуват от общественото мнение!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK