Софтуерна компания обвини община Варна в "опит за измама" с данни от неин сайт

Съобщението на сайта Varnatraffic

© Varnatraffic

Съобщението на сайта Varnatraffic



Софтуерната компания "Мап софт" обвини днес екипа на общинския проекта "Интегриран градски транспорт на Варна" в "опит за измама" с публични данни, осигурявани през платформата й Varnatraffic.


Тази сутрин общинската фирма "Градски транспорт"


внезапно блокира данните




за движението на автобусите си, достъпни през общинския сайт itransportvarna.bg До момента тя беше осигурявана през платформата Varnatraffic. По-късно от екипа й обясниха, че причината за блокирането на данните е "злоупотреба с информацията от страна на изпълнителите на проект "Интегриран Градски Транспорт".


Община Варна има задължение да изгради в рамките на проекта система, която, чрез GPS устройства в автобусите, диспечерска система и център за управление, да осигурява информация за трафика на градския транспорт в реално време. За изработването на системата е предвидено и солидно финансиране.


"Вместо това, дни преди изтичането на крайния срок за приключването на проекта (31 декември т.г., бел. ред), единствената трафик информация, достъпна за гражданите, са някакви препратки към нашсайт. На практика те ползват нерегламентирано същите данни, които ние предоставяме безвъзмездн, обясни управителят на "Мап софт" Тодор Тодоров. Определено не целим да изнудваме някого за пари или договори. Varnatraffic работи като информационна система в обществена полза вече повече от 2 години и дори не продава позиции за разполагане на рекламни банери. Радваме се, че тя се ползва с популярност, но не бихме приели общината да плати за същото на друг от данъците на всички, а на всичкото отгоре накрая да покаже нашата система като резултат от собствената си работа по проекта".


Днес преди обяд сайтът itransportvarna.bg работеше и предоставяше информация от платформата Varnatraffic.

© itransportvarna.bg

Днес преди обяд сайтът itransportvarna.bg работеше и предоставяше информация от платформата Varnatraffic.


На телефоните си днес не отговаряха нито Биляна Якова, ръководител на "Интегриран градски транспорт на Варна", нито изпълнителният директор на общинската компания "Градски транспорт" Злати Златев.
"Нямам представа какво се е случило. В момента не съм на работа", каза председателят на борда на директорите на дружеството Максим Тодоров.


Малко след опита на "Дневник" да изясни случилото се днес, общинският сайт


itransportvarna.bg беше напълно спрян


В следобедните часове днес сайтът itransportvarna.bg беше блокиран.

© itransportvarna.bg

В следобедните часове днес сайтът itransportvarna.bg беше блокиран.


Неговите потребители и в този момент могат да прочетат съобщението "Сайтът е в процес на разработка!" въпреки, че само допреди няколко часа той работеше.


Според Тодор Тодоров до момента никой от общинската администрация във Варна не е потърсил екипа на Varnatraffic, за да договори ползването на данни от сайта им.


В ранния следобед от екипа на платформата публикуваха във Фейсбук съобщение със следния текст: "Ако опитите за измама от страна на Община-Варна и "Интегриран градски транспорт" продължат, ще преразгледаме поддържането на системата varnatraffic.com, което е и винаги е било за наша сметка".


 

Информацията на varnatraffic.com относно линиите на Градски Транспорт ЕАД беше възстановена. Затруднен е единстрвено дос...


Posted by Транспорт във Варна on 10 декември 2015 г.


Блокираната днес информация засегна и


ползващите двете мобилни приложения


"Варна бус" (Varna Bus) и "Варна трафик инфо" (Varna Traffic Info), които дават информация в реално време за движението на автобусите и тролеите от системата на градския транспорт в града. Те също ползват данни от систевмата Varnatraffic.


Страницата в Интернет, както и приложенията за смартфон, които я ползват обаче нямат нищо общо с изпълнявания в момента проект "Интегриран градски транспорт на Варна".


От няколко седмици общинската администрация в града преустановиха предоставянето на всякаква информация извън платените по мерките за публичност по проекта. Не са ясни и сроковете за окончателното му приключване, след които ще започнат да текат санкции от страна на финансиращия орган.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Всичко във Варна е скрито-покрито, традиция от време оно.

  2. 2 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Много добър и полезен сайт! Честито на варненци и дано да продължи да работи!

  3. 3 Профил на marine eng
    marine eng
    Рейтинг: 493 Любопитно
  4. 4 Профил на Ivan Tcholakov
    Ivan Tcholakov
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Сайтът е на УърдПрес. За колко пари става въпрос?

  5. 5 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 727 Неутрално

    "Радваме се, че тя се ползва с популярност, но не бихме приели общината да плати за същото на друг от данъците на всички, а на всичкото отгоре накрая да покаже нашата система като резултат от собствената си работа по проекта"

    Абсолютно съм съгласен с казаното.. Това е стара, изпитана практика на некадърниците, ен само във Варна, но и в София, Министерски съвет, особено Мин. на външните работи и Агенцията з абългарите в чужбина.

  6. 6 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Да се научат "бизнесмените" и усвояващите средства, че трябва да се плаща за чужд труд!

  7. 7 Профил на Dimitar Trifonov
    Dimitar Trifonov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Вероятно базата данни екосмическа величина и общината няма участие?Някои не си е взел комисионните.Да са живи издрави Варненци!

  8. 8 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    Гербава работа отново...

    Обичам да грухтя и плюскам.
  9. 9 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 948 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Община Варна има задължение да изгради в рамките на проекта система, която, чрез GPS устройства в автобусите, диспечерска система и център за управление, да осигурява информация за трафика на градския транспорт в реално време. За изработването на системата е предвидено и солидно финансиране.[/quote]
    Такива центрове има във всеки уважаващ себе си европейски град с претенции за интелигентно управление на градския транспорт.
    При нас е отново старата песен-хубава работа, ама българска. Вижда се как омазаха проект за над 100 млн. лева. Очевидно и тези пари за цитираната система са окрадени и сега прибягваме до откровени кражби. Отново ще се опитат да замажат положението за свършена на хартия работа, но разбира се, абсолютно нефункционална.
    Дневник, може да направите разследване кои са проектантите на злополучните велоалеи, кой е отговорен за създаването на този център за управление на трафика и т.н. И каква (КОЯ!) е тази Якова, която при така разбунилите се скандали така и не се появи в публичното пространство да даде отчет как и защо се харчат обществени средства?

  10. 10 Профил на Косьо
    Косьо
    Рейтинг: 948 Неутрално

    нагло, общинарите усвояват пари с чужд труд

  11. 11 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 838 Неутрално

    жестоко. можеше и към гугъл мапс да посочат и да вземат едни пари за "изготвяне на карта на варна".

    בני אתה אני היום ילדתיך
  12. 12 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    крайно време е за независим одит на парите в община Варна , набират се огромни данъци , особено от кварталите край морето ,а в същото време парите изчезват безвъзвратно ,например в Бриз и особено в Св Никола и Евсиноград се събират най висок промил данъци , смет и т н , а в Св Никола и Евсиноград няма нито една улица ,която да е правена или асфалтирана поне от 3 години ,няма сметоизвозване ,това са десетки милиони само от тези квартали ,а в същото време се чакат европари за ремонти и строеж по централните улици ,нещо не се връзват нещата ,а да не говорим ,че луксозни квартали с блокове пълни с чужденци ,луксозни къщи и имоти по 100-200000 евро единия са без път , без комуникация ,без читава канализация и водоснабдяване благодарение на община Варна в лицето на управляващите я уж ,които постоянно се сменят и нещата са едни и същи в тези квартали , нещата по лоши от което и да вземете циганско селско гето ,където улиците им поне са в повечето части асфалтирани ,невероятно в 21 век ,евро град ,луксозни данъци ,липса на улици и на инфраструктура ,ужасно

  13. 13 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    "жестоко. можеше и към гугъл мапс да посочат и да вземат едни пари за "изготвяне на карта на варна"."

    Всъщност 99% от подобните проекти биха ползвали готова карта на гугъл, майкрософт или някой друг. Ако трафикът към сайта е под 100000 човека на ден, ще е безплатно от гугъл, после годишно таксите на картата са едни стотици хиляди- към 0.1цента на всяко показване на карта. В това няма лошо. Лошото е проект за милиони да не може да бъде направен и да се краде и лъже с показване на чужда разработка(която при това е правена на добра воля). Толкова е трудно да се напише система на примерно минута да получава от 200-300 gps-а сериен номер и координати и да визуализира последни позиции или да следи дали превозното средство се движи по график... колкото и да са данните(не чак толкова много) и условията, все може да се пусне за 2-3 месеца една такава карта. Но колко по-лесно е нищо да не правим и да получим милионите...
    И това в ИТ проектите в България при държавни поръчки е масово явление. Още се чудя кое е на първо място като причина- некадърност на програмистите или нежелание да се наемат хора с умения на +500-1000лв. При поръчки за милиони просто се излагаме тотално, но явно важното за хората в управлението е просто да се усвоява. То не бяха поръчка на билети за влак през мейл форма за 100000, туристическа реклама за х00000 в сайтче с 5 странички, лога за милиони, "портали" с опън сорс платформа и 100ина качени документа за милиони... При бюджет 1 000 000 за ИТ проект все някак за година ще се покрият 10 човека за по 5000 на месец, т.е. бая сериозен екип за система на бяла банка, при норма печалба примерно 20%(все пак ще има и наеми и ток). Изпълненията са масово като за месец-два на стажант за под 1000лв. Но пък поръчаното е сайт и има нещо, което е вид сайт. Кой гледа пазарната цена от под 1000-2000лв за такива "портали"?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  14. 14 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Любопитно

    [quote#13:"атанас"]Още се чудя кое е на първо място като причина- некадърност на програмистите или нежелание да се наемат хора с умения на +500-1000лв. [/quote]
    Когато един човек е некадърен, то той е некадърен и като програмист, и като крадец. Ей нА — една кражба не можаха да покрият, а говориш да пишат програма, че да подкарат система...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  15. 15 Профил на vn
    vn
    Рейтинг: 443 Весело

    "Сайтът е финансиран и разработен от МАП Софт и няма нищо общо с Община-Варна и проекта "Интегриран Градски Транспорт".

    За съжаление всички ние имаме!

  16. 16 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Добре де, защо не кажете на кого е въпросната компания? Всички знаем, че се държи от БСП и че тези разправии са, защото не е спечелила някаква поръчка за много пари. Аййй стига с тия залъгалки.

  17. 17 Профил на wowbagger
    wowbagger
    Рейтинг: 256 Гневно

    За съжаление община - Варна е пълна с мишоци - като светне светлина – всички се изпокриват.
    ИГТ е най-големия и проект - 115млн. – около половин бюджет.
    Ръководителят му - Якова – кой я е виждал? А кой е проектант? Кой и как реши откъде да минава БРТ коридора? А спирките – къде да са? А велоалеите? Нова транспортна схема – има или няма? Чатстния превозвач Транстриумф ще спира има или не? Електронно таксуване? ….

    Община–Варна е огромна сграда пълна с мишоци – крият броя си, но се върти около 1000 – хиляда!? И кой от тях отговаря за транспорта в града? Кой отговаря за сметосъбирането?
    Кой отговаря за нещо въобще?
    А мишоците си гризкат – и заплати, и премии и ако завъртят някоя далавера с общински средства.
    Имаме си Кмет (под прикритие), 51 общински съветници + хиляди други мишоци. И накрая никой за нищо не отговаря. Това, за което отговарят е като съберат нашите данъци – да си ги раздадат като заплати и ако остане нещо – да го окрадат. А напоследък започнаха да теглят и кредити.

  18. 18 Профил на arte
    arte
    Рейтинг: 451 Весело

    Един съвет към varnatraffic.com. Най-долу на сайта ви им хубав надпис ''Без общинско или европейско финансиране." Изкарайте го на по-видно място.
    А иначе сайта ви е върха - всеки ден го ползвам - браво. И честно, досега мислех, че е на Общината.

    Костов е виновен. И циганите. И колоездачите...
  19. 19 Профил на Barmolino
    Barmolino
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Аз ползвам този сайт http://www.gtvarna.com/
    не съм се интерсувал на кого е но си работи и показва всичко в реално време.
    Общинарите са най-долните и големи лъжци.
    Варна град на Мутри и "Бизнесмени"

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Колкото повече толкова повече!!! Казал Мечо ПУХ и бръкнал в Кацата с МЕД.
  20. 20 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#19] от "Barmolino":

    Този сайт също ползва varnatraffic.com за показване в реално време.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK