Недоволни колоездачи ще "открият" велоалеите във Варна с бутане на колелета

Недоволни колоездачи ще "открият" велоалеите във Варна с бутане на колелета


Членовете на варненския "Велоклуб устрем" ще организират протестно "откриване" на новите велосипедни алеи в крада. Акцията им, насрочена за 16.30ч. на 26 декември и е наречена "Коледа без колела".


По време на протеста си велосипедстите от клуба ще бутат колелетата си по велоалеите на централния бул. "Владислав варненчик", тъй като според тях те са зле проектирани и изпълнени, което ги прави "Алеята за бутане на велосипеди".


"Правим това по повод на прекрасните велоалеи, с които Община Варна ни зарадва за Коледа, са написали в страницата си във Фейсбук членовете на клуба. Нека всеки, който има да каже нещо по темата, да подготви лозунг или плакат, за да можем да ги "посадим" в градинката до алеята, като послание към хората, които стоят зад всичко това", пише още в поканата за участие във велошествието.




"Алеите прекъсват на всяко кръстовище, като на много места дори не достигат до него. При това положение на кръстовище сте задължени да слезете от велосипеда си и да участвате в движението като пешеходец, казва Здравко Василев, председател на варненския "Велоклуб устрем""


Според него в Закона за движение по пътищата е записано, че е забранено да се кара велосипед в пешеходни зони, обяснява той. В същото време законът задължава велосипедистите да карат по предназначените за това алеи, когато те съществуват. Във Варна обаче алеите интегрират велосипедния транспорт по-скоро с пешеходния, отколкото с автомобилния, твърдят от "Велоклуб устрем".


Фотогалерия: Абсурдът на варненските велоалеи >


"Още от 2012г. участваме активно със становища и предложения в проектирането на алеите, но за съжаление от община Варна изобщо не им обръщат внимание", казва Здравко Василев, председател на сдружението "Велоклуб устрем". То е посочено като партньор на община Варна още преди четири години при представянето на проекта пред финансиращия орган.


"Като сдружение на хора, които всеки ден карат велосипед предупреждавахме не един път какво не трябва да се случи при строителството на алеите. За съжаление в момента виждаме, че е направено точно обратното", казва още Василев.

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    Не стават за каране,стават за бутане.

  2. 2 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 3122 Неутрално

    Така се получава, когато тези уникални велоалеи, с които даже станахме за смях в световния обмен на новини, се поръчват, проектират и правят от хора, които не карат велосипеди.
    Иначе нямаше толкова безумни да ги направят!!!!!

  3. 3 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Най-лошото в тези велоалеи са неизбежните конфликти, които ще предизвикат между пешеходци и велосипедисти. В този бул."Вл.Варненчик" тротоарът досега не беше достатъчен за пешеходците в пиковите часове и те се блъскаха един в друг, а сега половината тротоар е велоалея.

  4. 4 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Навсякъде велоалеите се превърнаха в начин за усвояване на едни кинти и отбиване на номера- къде поради крайни срокове, къде поради немърливост, къде заради двете накуп...

    Но го има и момента, че в този градоустройствен хаос трудно може да се проектира и направи велоалея по европейски стандарти...

  5. 5 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7451 Неутрално

    Нашите в Лом са много по добри, от вашите във Варна. Но пак са доста далеч от велоалеите в Амстердам и въобще от холандските.

  6. 6 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Така се получава, когато десетилетия не правиш нищо и се опитваш да го компенсираш за един месец. Бързата работа - срам за майстора.

    ATX
  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8215 Неутрално

    ...''бутане на колелета...'' - По-добре да се бутат кмета и общинарите !!!

    [email protected]
  8. 8 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 839 Неутрално

    "проектират и правят от хора, които не карат велосипеди."

    До коментар [#2] от "Наблюдател": По скоро са проектирани и направени от хора, на които това не им е това работата. Аз ходя на работа с велосипед и обичм да карам велосипед, но не ще мога да проектирам или направя велоалеи. Не съм учил и не ми е това професията.

  9. 9 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 3122 Неутрално

    До коментар [#8] от "Гарван":

    И аз може ходя с колелото до басейна, до парка, да съм карал многократно по идеално устроените и организирани велоалеи в Австрия, и аз не съм проектант. Но !!!!
    Но проектантите и изпълнителите на тези велоалеи, ако не са карали колело в живота си, поне да си бяха намерили за консултанти или прости съвети такива, които са, сигурен съм, че има. Или поне да бяха разгледали, ако не друго, дори и ако щеш Гугъл снимки на велоалеите из Европа.
    Непростимо е, а и недопустимо е такова невежество! На една снимка от варненските видях велоалея да завършва пред слизащите надолу стулби на подлез !!!!! Потрес!

  10. 10 Профил на boris_ivanov
    boris_ivanov
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "Във Варна обаче алеите интегрират велосипедния транспорт по-скоро с пешеходния, отколкото с автомобилния."

    Така е и в Пловдив. Впечатления от онзи ден: нова велосипедна алея върху тротоара; освен, че сериозно ограничава мястото за пешеходци, е поставена от вътрешната, а не от външната страна на тротоара, съответно като пешеходец от едната ти страна минава автомобилният трафик, а от другата велосипедистите. Усещането е за несигурност и хаос.

    На думи това са проекти за ИНТЕГРИРАН транспорт. Инвестициите са огромни.

  11. 11 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#4] от "diegos":

    Колко му е трудното ?
    Отстрани от пешеходната зона се удължава един тесен участък от 3-4 метра ,който става велоалеа,като от външната страна е предпазена с бордюри,за да не могат автомобилите да им пречат.
    Ако случайно пътят за колите е много тесен,се съкращава пешеходната зона.
    Елементарна работа
    Ето ти няколко примера:
    https://www.google.com.cy/search?q=bicycle+road&rlz=1C1PRFC_enBG613BG616&tbm=isch&imgil=azakI1gCG2WNcM%253A%253BPsSYUXJQITj0_M%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fcommons.wikimedia.org%25252Fwiki%25252FFile%25253ABicycle_road_in_Dr%25252525C3%25252525A1va_street.JPG&source=iu&pf=m&fir=azakI1gCG2WNcM%253A%252CPsSYUXJQITj0_M%252C_&biw=1024&bih=475&usg=__IbjbArrXbhpGY94oM9Eh2RN6ePE%3D&ved=0ahUKEwiMxIusq_LJAhUCbRQKHShJD9kQyjcIMQ&ei=O8N6Vsy6H4LaUaiSvcgN#imgdii=azakI1gCG2WNcM%3A%3BazakI1gCG2WNcM%3A%3BK8BpFDOZTK884M%3A&imgrc=azakI1gCG2WNcM%3A&usg=__IbjbArrXbhpGY94oM9Eh2RN6ePE%3D

    И това
    https://www.google.com.cy/search?q=bicycle+road&rlz=1C1PRFC_enBG613BG616&tbm=isch&imgil=azakI1gCG2WNcM%253A%253BPsSYUXJQITj0_M%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fcommons.wikimedia.org%25252Fwiki%25252FFile%25253ABicycle_road_in_Dr%25252525C3%25252525A1va_street.JPG&source=iu&pf=m&fir=azakI1gCG2WNcM%253A%252CPsSYUXJQITj0_M%252C_&biw=1024&bih=475&usg=__IbjbArrXbhpGY94oM9Eh2RN6ePE%3D&ved=0ahUKEwiMxIusq_LJAhUCbRQKHShJD9kQyjcIMQ&ei=O8N6Vsy6H4LaUaiSvcgN#tbm=isch&tbs=rimg%3ACWs2pCNYAhtlIjglfiTIYKWakivAaRQzmUyvi1OlsTgcFti0_1zbR5GQtKyTlOk338uCZKRlRVdiCS-vxVn7xFErxjyoSCSV-JMhgpZqSEauBk8WNCbxgKhIJK8BpFDOZTK8RMQagOggwPFoqEgmLU6WxOBwW2BEpQdFxZxyY3yoSCbT_1NtHkZC0rEfwqtfjm8ua3KhIJJOU6Tffy4JkR0KU0uk9ScUMqEgkpGVFV2IJL6xGZz_13D3BFTLioSCfFWfvEUSvGPEQNti_1IUulxO&q=bicycle%20road&imgdii=TGaNxJ042_-GZM%3A%3BTGaNxJ042_-GZM%3A%3B-aYGJ3CeAUGPXM%3A&imgrc=TGaNxJ042_-GZM%3A

  12. 12 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2604 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дундурук":

    не се оплаквайте ,в Русе пък са ги направили на улици ,където не могат да се разминават 2 коли или пък на самия паркинг пред блоковете ,сега там или паркират коли или пък като караш по велоалеята и се приближиш до кръстовище ,може спокойно някой да мине през тебе с колата си просто защото не може да се размине с насрещния или пък да е спрял на светофара точно на алеята пак по същата причина , пране на евро пари ,това е цялата работа и то по 20 км асфалт на 1 -2 метра радиус за 10-15 милиона ,егати далаверата , не визирам градове ,всички са така

  13. 13 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Общината накара пешеходците да намразят колоездачите. В някои участъци на бул.Сливница малкият тротоар ИЗЦЯЛО е заместен от велоалея.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  14. 14 Профил на apollo
    apollo
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Да им се чудиш на акъла Като нямаше велоалеи не протестираха сега катоо им осигуряват около 15 км и то в ущръб на пешеходците протестират.

  15. 15 Профил на svilstar
    svilstar
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Кажете честно, че някой е прочел тази статия преди да я публикувате! Името Варна в заглавието е написано с малка буква. В първи абзац пише крада, вместо града. Във втори абзац първото изречение е написано неясно и смислово неиздържано. Надолу дори не продължих да чета.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  16. 16 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Весело

    Сложиха ли си зимните гуми тези глезльовци

  17. 17 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 450 Неутрално



    "Навсякъде велоалеите се превърнаха в начин за усвояване на едни кинти..." - ами - това е.
    Пък много хора си мислят, че това е правено за благото на обществото.
    Ако замирише на пари, и пътеки за бели мечки ще има.
    Пешеходците, велосипедистите, автомобилистите... да се оправят. Електорат... каквото и да бъде, пак ще гласува!

  18. 18 Профил на Ace
    Ace
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Аз съм на мнение, че няма как да бъдат направени по по-добър начин. Не говоря на теория, а на практика. Просто няма място - това е. Самите улици във Варна, а и повечето градове в България, са проектирани преди десетилетия и за много по-малък автомобилен трафик. Какво остава за велоалеи?

    Относно това, че трябва да се интегирират с пътните платна също не съм съгласен. Знаем как се кара, колко състезатели има и колко катастрофи стават. Ами, предпочитам да ме разделят бордюр, градинки и дървета, отколкото някаква бутафорна преграда (ако изобщо има такава). И другото, нали наистина не си помислихте, че трябва да се изместят дърветата, градинките и сградите заради велоалеите?

    По отношение на широчината на велоалеите - не мисля, че е необходима цяла магистрала, а съвсем условно да бъде обозначено място за движение на велосипеди. Досега като слаломираха измежду хората по тротоарите по-добре ли беше? Сега просто се внася организация, а това че на хората ще са им нужни месеци и дори година-две да свикнат с това, е ясно и неизбежно.

    Друг проблем - подлезите... абе, чакайте малко... не ми се вижда толкова мъчително да се слезе от велосипеда и да се бута 10 метра. Разбирам, че не е приятно, но чак пък толкова. Големи глезльовци ще излязат тези колоездачи.

    Колкото до това дали някой е усвоил едни пари - няма спор, със сигурност старите познайници са напълнили джобовете.

    В крайна сметка аз съм доволен, че вече е възможно слизането с велосипед до Морската градина, където човек може да покара на спокойствие. Досега това се случваше или с риск за живота, или дочупвайки изпотршените плочки по неравните тротоари, докато се слаломираше между пешеходците.

    Не трябва да се реве за всичко по навик, за всеки има някакво неудобство, но в крайна сметка се е случило нещо добро. Остава тези, дето са напълнили джобовете, да са си свършили добре работата, което силно ме съмнява.

    Весели празници!

    Това, че съм параноик не значи, че не ме преследват!
  19. 19 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Любопитно

    Бързи превозни средства, нямат място между пешеходците. Разберете, пешеходеца може да е вяскакъв човек, от току що проходило дете, до 80 годишен, бавен и неадекватен пенсионери и именно заради това пешеходците са защитени от закона дори и на уличното платно. А тук, вкараха безшумни велосипеди с 25-35 км/час на място (тротоара), където пешеходците се чувстват в безопасност и не се оглеждат... Отделно, че за велосипедите се управляват от деца под 18 години (т.е. не носят отговорност за действията си като водачите на ППС). Очаквам, да четем за потрошени и убити от велосипедисти пешеходци. Отделно, че велосипедистите ще се предвижват изключително бавно, защото ще трябва да се пазят от пешеходците... Мазало.
    Следва мазалото с повторното въвеждане на самотаксуването и предварителното купуване на билетчета в ГТ, което ще доведе до завръщането на гратисчиите, неадекватното поведение на пътниците, на нарязаните и надраскани седалки...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK