Нова интернет платформа ще информира в реално време за трафика на автобусите във Варна

Нова интернет платформа ще информира в реално време за трафика на автобусите във Варна

© LiveVarna



В най-скоро време община Варна ще разпространи за свободно сваляне от интернет свое мобилно и уебприложение за информация на пътниците в градския транспорт. Чрез новия портал всеки потребител ще може да създаде собствен акаунт, в който не само да следи информацията за разписанието на автобусите, но и да активира или деактивира своята транспортна карта, да преглежда и добавя сума към баланса на сметката си и т.н.


Това съобщи днес в писмо до "Дневник" ръководителят на проекта "Интегриран градски транспорт на Варна" Биляна Якова. То бе изпратено по повод статията "Заради обвинения в злоупотреба сайтът с информация за градския транспорт във Варна ще бъде спрян" от 6 януари т.г.


В нея съобщихме за това, че екипът на частния сайт varnatraffic.com, който и в момента предоставя безплатно и в реално време информация за движението на автобусите от системата на градския транспорт във Варна, възнамерява да спре работата му. Като причина за това от дружество – администратор на страницата, посочиха съмненията си, че услугата, която предоставят безвъзмездно, ще бъде отчетена като част от проекта "Интегриран градски транспорт", за който е предвидено европейско финансиране в размер на 115 млн. лв.




Тогава от екипа на "Интегриран градски транспорт на Варна" не коментираха казаното.


Днес в писмото си Якова написа следното: "Твърдението от страна на екипа на varnatraffic.com, че съществува "Конфликт с проект Интегриран градски транспорт", то такъв няма и не съществува."


Тя съобщи също, че система, подобна на администрираната в момента от varnatraffic, вече е изработена като компонент от проекта, който ръководи, и предстои да бъде въведена в експлоатация.


Общинската онлайн платформа би трябвало да предлага и нови функционалности. Сред тях е възможността за обмен на данни със системата за осигуряване на предимство на автобусите по бързия коридор на градския транспорт на кръстовищата във Варна, както и възможност за зоново тарифиране на билетите и картите.


"Бих искала да уверя гражданите, че с реализирането на проект "Интегриран градски транспорт на Варна" градът ни ще придобие облика на нов, ориентиран към нововъведения и с най-модерни информационни технологии град", пише още в писмото си Биляна Якова.


С пълния му текст (без редакторска намеса) можете да се запознаете в карето по-долу.



Община Варна няма конфликт с екипа на сайта "varnatraffic" *


Във връзка със зачестилите изявления от страна на екипа на varnatraffic.com и създаване на излишни спекулации по темата   "Транспортен проект на Варна", в качеството си на ръководител на проект "Интегриран градски транспорт на Варна", бих искала да направя коментар относно изнесеното от тях.


Твърдението от страна на екипа на varnatraffic.com, че съществува "Конфликт с проект Интегриран Градски Транспорт", то такъв няма и не съществува.


Проект "Интегриран градски транспорт на Варна" е най-мащабният инфраструктурен проект на Община Варна, състоящ се от десет основни компонента. Почти сме на финалната права, за чието изпълнение се вложи много труд, енергия и усилия от страна на екипа за изпълнение на проекта.


По проекта вече е изградена система за информация на пътниците в реално време и по никакъв начин тя не се конфронтира, засяга, черпи информация или злоупотребява с информационната услуга на Варна трафик и доставчика й на услуги. Остава неразбираем агресивния и търсещ конфронтация подход на екипа на Варна Трафик. Ако атаките в публичното пространство и решението за спиране на услугата цели да настрои потребителската аудитория срещу Община Варна, то работата на екипа на проект "Интегриран градски транспорт на Варна" и на изпълнителя по сключения договор за Компонентите на МГОТ, (масов градски обществен транспорт) в полза на гражданите на града става безсмислена.


Можем само да поздравим екипа на Варна трафик за положените усилия, техника и време за създаването и поддръжката на техния продукт, за "модерна и удобна транспортна информационна система", която най-вероятно значи монопол на собствения им продукт, който те така явно рекламират като "безплатен" и "безвъзмезден". 


Уточнявам, че финансирането на проект "Интегриран градски транспорт на Варна" е по сключен договор на Община Варна за безвъзмездна финансова помощ. С други думи,казаното отВарна Трафик, "В никакъв случай обаче не бихме приели общинската администрация да плати на друг от данъците на всички ни за нещо, което вече съществува и работи безвъзмездно", е безпочвено и невярно.


Системата за информация на пътниците в реално време, Компонент 3 на проект "Интегриран градски транспорт на Варна" е изградена на професионално ниво, със специализирани софтуерни и хардуерни решения от висок клас, за разлика от информационната система на Варна Трафик. Изпълнителят на Компонент 3 е предложил, изградил и внедрил решение включващо GPS приемници на борда на автобусите, свързани със специализирано бордово устройство, което предава данни в реално време за местонахождението на автобусите на МГОТ на специализиран софтуер, който от своя страна обработва данните, комуникира и обменя такива с информационните табла по спирки, автобуси, устройства за автобусни шофьори, както и за служителите отговорни за управлението на трафика.


В заложените критерии  от Възложителя  за изграждане на системата и изпълнени от Изпълнителя е предвидено тя да комуникира и обменя данни със системата за осигуряване на предимство на автобусите на МГОТ на кръстовищата по BRT коридора, за да бъде коректно позициониран автобуса, преди да му бъде дадено предимство на светофара от BRT трасето. Заложено е в спецификацията на Компонент 3 на проект "Интегриран градски транспорт на Варна", отново за разлика от системата на Варна Трафик, да се осъществява и комуникация със Автоматизираната билетна система, с оглед възможността за зоново тарифиране на билети и карти на пътници. Също така  съществена разлика съществува  и в това, че предложената и изградена система може да работи самостоятелно, както и да бъде част от многокомпонентна информационна система за интелигентен градски транспорт.


В най- скоро време ще бъде факт поддържането на мобилно и уеб приложение за информация на пътниците. Мобилното приложение ще бъде достъпно за всички разпространени мобилни платформи, с безплатен достъп. Чрез интернет портала всеки потребител може да си създаде акаунт, в който не само да следи информацията за разписанието на автобусите, но и да активира или деактивира своята транспортна карта, да преглежда и добавя сума към баланса на сметката си и т.н.


Бих искала да уверя гражданите на град Варна, че с реализирането на проект "Интегриран градски транспорт на Варна", градът ни ще придобие облика на нов, ориентиран към нововъведения и с най-модерни информационни технологии град.


Инж. Биляна Якова


Ръководител на проект


"Интегриран градски транспорт на Варна"


---
* Заглавието е на редакцията.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2682 Разстроено

    А ето какво ни предвижда и ЕС за транспорта като цяло в ЕС ,
    не за Варна , а за целия ЕС :

    """ . . Брюксел планира тол система за целия ЕС
    Предложения ще бъдат представени тази година
    Публикувано: 7 ян. 2016, 13:54
    Брюксел, Белгия
    Европейската комисия иска да въведе единни електронни системи за платено преминаване по пътищата, т.нар. „тол системи”, в целия ЕС, съобщава германският вестник Die Welt.
    „По възможност още през 2016 ще представим първите предложения, които да могат да станат основа за европейска система за лекотоварни и тежкотоварни автомобили. Тя трябва да урегулира налагането на такси за използване на пътищата за всички страни на ЕС”, отбелязва пред изданието еврокомисарят по транспорта Виолета Булц.

    С предложението за общоевропейски пътни такси Булц иска да прекрати наличието на различни тол системи в Европа.

    „Имаме нужда от европейско решение за пътните такси”, подчертава тя. „Наличието на твърде много различни тол системи е пречка пред мобилността на вътрешния пазар в Европа”, допълва Булц.

    По думите й размерът на таксата трябва да зависи изцяло от изминатите километри. . . . """

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  2. 2 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Дано по-скоро да стане факт приложението.

    До коментар [#1] от "Чардо":

    За тежкотоварните камиони е чудесна новина. Нямате идея, какво представлява таблото на един международен камион, окичено като коледна елха с "машинки" за отчитане. Всяка с различни правила и депозити.

  3. 3 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#1] от "Чардо":

    Перфектна новина и дано да стане реалност. В момента и за частните пътувания ще е облекчение а за бизнеса ще е още по-добре.

    Моралът не е порок!
  4. 4 Профил на madmak
    madmak
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Сега вече ми е малко по-ясна 'картинката'.

  5. 5 Профил на Жу суи Лютви
    Жу суи Лютви
    Рейтинг: 221 Неутрално

    На едно място се говори за "информация за разписанието", а на друго за "информация за трафика".
    Това са съвършено различни неща.

  6. 6 Профил на ladymerilin
    ladymerilin
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Ние сме доволни от подобренията в транспорта на Варна. Варнатрафик и без това е доста неефективно приложение, даващо доста грешки. А и нали е безплатно, какво толкова искат създателите му? Пари ли?

  7. 7 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2682 Весело

    До коментар [#2] от "encor3":


    [quote#2:"encor3"]Нямате идея[/quote]
    Имам друже , имам !
    От 1995-та , та до влизането ми тук в Дома за стари хора Сливен в края на 2006-та си вадих хляба именно с товарни превози . Най-напред с едно Ивеко и Рено Трафик в.база, а после замених амортизиралия се Ивеко с МАН. Карахме заедно със сина ми и имах редовни курсове до Елче в Испания, Руан във Франция и Нотингам .
    Но след пенсионирането ми , сина провали всичко от мързел ! Не бачкал, не плащал лизинга за МАНа, а даже му подменил гумите с износени, а буса пък продал на вт.суровини ! ! ! Даже го домързяло да му свали газовата уредба с 250 литрова бутилка!
    А работа имаше редовна , даже да бе наел двама да карат , пак щяха да му остават доста пари . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  8. 8 Профил на wowbagger
    wowbagger
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Тук има запис на същата жена (според поста) да говори съвсем други жена. Кое ли е истина?
    https://www.facebook.com/groups/varnatraffic/1212252195456157/

  9. 9 Профил на wowbagger
    wowbagger
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Според мен това писмо е фейк - не вярвам ръководител на европроект, че и най-големия в региона да пише:

    Уточнявам, че финансирането на проект „Интегриран градски транспорт на Варна“ е по сключен договор на Община Варна за безвъзмездна финансова помощ. С други думи, казаното от Варна Трафик, „В никакъв случай обаче не бихме приели общинската администрация да плати на друг от данъците на всички ни за нещо, което вече съществува и работи безвъзмездно“, е безпочвено и невярно.

    Един вид - евросредствата не идват от данъците ни (отделно, че има 15% съфинансиране)
    Ако наистина го е писала г-жа Якова значи наистина имаме голям проблем....

  10. 10 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#7] от "Чардо":

    Значи , знаете за какво иде реч.

  11. 11 Профил на Dimov
    Dimov
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#9] от "wowbagger":

    Да, и на мен точно този абзац ме хвърли у пóтрес.
    Страхотна контра-аргументация: Не се тревожете - не хвърляме на вятъра вашите пари от данъци, а (хвърляме на вятъра) европейски средства. Абе, европейски, не съвсем, ама повече европейски - 85%.

    Честно казано, този спор между Община и Варна Трафик е в полза за обществеността. Чиновника огласява информация И прилага аргументи, само когато насочиш светлината към очите му. Иначе мълчи като партизанин.
    Аз/Вие щяхте ли да научите толкова неща, ей така, по волята на инж. Якова, ако ги нямаше ВарнаТрафик и в-к Дневник? Ами НЕ, разбира се!

    VD




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK