Апелативната прокуратура във Варна започна проверка на стеснените тротоари

След изграждането на системата от велоалеи във Варна на много места от тротоарите не остана почти нищо

© Спас Спасов

След изграждането на системата от велоалеи във Варна на много места от тротоарите не остана почти нищо



Варненската Апелативната прокуратура е започнала проврка за недопустимо стесняване на тротоарите в града. Това съобщиха от пресслужбата на институцията. Проверката е била назначена след сигнал, подаден от граждани за това, че "стеснените тротоари препятстват движението на пешеходци, майки с детски колички и инвалиди, от което произтичат рискове за възникване на пътно-транспортни произшествия", пише още в съобщението.


"Според сигнала на гражданите в едни от случаите тротоарите са заети от търговски обекти, най-често павилиони за вестници, цигари и алкохол като "Lafka", които заемат почти изцяло тротоарните площи на автобусните спирки във Варна, а в други - от летни тераси на ресторанти, върху площите за преминаване на пешеходци", съобщават още от прокуратурата.


Павилионите от веригата Lafka също стесняват тротоарите и правят трудно придвижването на хора с двигателни проблеми и майки с колички

© Спас Спасов

Павилионите от веригата Lafka също стесняват тротоарите и правят трудно придвижването на хора с двигателни проблеми и майки с колички




Препятствие за пешеходците във Варнапредставляват и стълбища на сгради, проектирани неправилно, които също отнемат от тротоарните площи, както и неправилно паркирани или временно спрели автомобили, сигнализират гражданите.


Прокуратурата ще проверява и проблеми, свързани с безопасността на движението по пътищата, липсващата или заличена пътна маркировка на пешеходните пътеки, за което пряка отговорност носят общинските служби и сектор "Пътна полиция – КАТ".


Заради факта, че проблемът е актуален за всички по-големи градове, апелативният прокурор е разпоредил проверката да се извърши от шестте окръжни прокуратури и 20-те районни прокуратури на територията на Варненския апелативен район. Тя трябва да завърши до 31 май т. г.

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на az22
    az22
    Рейтинг: 269 Неутрално

    На тези канавки ли им викате велоалеи?

    Конституцията на една държава се основава на морала на своите граждани
  2. 2 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    С новите велоалеи на накои места няма място за пешеходци - или на улицата при колите или на велоалеята при велосипедите!

  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2942 Неутрално

    Един ден в тълковния речник ще пише:

    Безтротоарие (ср.род) - българско културно-архитектурно течение, възникнало в края на 20. век и преживяло бурен развцет в началото на 21. век. Най-ярък негов представител се явява общинската на номенклатура на ПП ГЕРБ. С падането на партията от власт, движението намира своя естествен завършек.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  4. 4 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1973 Весело

    До коментар [#1] от "az22":

    Те са двупосочни за велосипеди...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  5. 5 Профил на vanquez
    vanquez
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Неизвестен извършител?

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2942 Неутрално

    съмишлениците на течението застъпват тезата, че в градовете няма нужда от тротоари, защото гълтат полезна РЗП, пречат на паркирането върху тях, на разполагането на лафки, фризери, постаменти и бидони с минерална вода. Най-видни културни паметници от тази епоха са кварталите зад столичния Зоопарк, и затворените комплекси във Витошката яка, но със затихването на популярността на ПП ГЕРБ повечето от тях са разрушени.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  7. 7 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Втората снимка е показателна за това, КОЙ е силният на деня.

  8. 8 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    Във Варна липсва тотален контрол на това което се строи, полага и ремонтира.

    Качеството на извършеното е под всякаква критика. Немърливо, от нискоквалифициран персонал, да не кажа нещо по силно и расистко. Наздорът пък върху тези пишман работници е пълен смях. А надзорът на администрацията върху тези надзорници липсва съвсем... Кметът се е затворил в кабинета си и не подава носа си по тия улици, да види как са редени тухлички и плочки. По ларгото още седят разделителите във фугите!!! От нещо завършено уж преди месец! Замазката седи по плочките, нивелация, симетрия- дръжки... грозотия тотална. Да не говорим как си личи, че от сега не се поддържа и това което са направили....

  9. 9 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 498 Неутрално

    А кога ще има такава проверка и в София - за стеснени тротоари? В София главният виновник за това е самата община, която стеснява тротоари за да създаде места за платено паркиране върху тях. Учудващо е, че никой не говори за това.

    Да пращаме ли снимки с такива случаи?

  10. 10 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Интересно защо прокурорите ще вършат работата на контрольорите от общината?
    А иначе на вземат да проверят градинката на т.нар. Понеделничен пазар, че от барчета и паркинга на ЦКБ не остана място за децата.

  11. 11 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2469 Неутрално

    Е,и!?Какво ще стане като установи,че има недопустимо стесняване.

  12. 12 Профил на Tata Mata
    Tata Mata
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#10] от "edmund0":

    Ти прочете ли поне под каква новина коментираш?

    Що се касае до стесняването, то няма как вече да бъдат премахнати велоалеите, а и няма защо да го правят. Време е да се мисли в посока ремент и разширяване на тротоарите, а и на улиците, поне в участъците, които е възможно

    Много добре ще се отрази, ако се намери начин да забранят паркирането на кали върху тротоари.

  13. 13 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 379 Неутрално

    [quote#12:"tamaya"]Ти прочете ли поне под каква новина коментираш? [/quote]
    Прочетох, че от стеснени пешеходни зони произтичат рискове за възникване на пътно-транспортни произшествия.

    Ако паркинг в градинка не е предпоставка за ПТП, не знам кое е.

  14. 14 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    До коментар [#10] от "edmund0":

    По горе бая критика направих, обаче това дето си го изпльокал е тотална лъжа... в градинката до синия пазар и в градинката до понеделнишкия бивш пазар има обособени места за деца и майки... при това доста големи като площ. С катерушки, противоударна настилка, пейки, ограда и прочие.

    Друг е въпроса, че паркинга на ЦКБ е тотално самоуправство и злоупотреба с общински тротоари...

  15. 15 Профил на ekolog
    ekolog
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Поздравления! Отговорните за такива нарушения са кметовете.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8350 Неутрално

    То скоро тротоари въобще няма да има. А там ,където все пак има,служат за паркинги.

  17. 17 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 446 Весело

    До коментар [#1] от "az22":

    Не само им викаме ами си ги платихме на "много добра" цена!!
    Парите се усвояват със скорост близка до тази на светлината!

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    КОЙ е собственика на Лафка? Офшорка, нали?

  19. 19 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#14] от "diegos":

    Викаш като има люлки и катерушки на 10% от градинката, спокойно можем да направим останалите 90% барче и паркинг?

  20. 20 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1960 Любопитно

    А беше толкова лесно да пуснат алеите във вътрешни улици, успоредни на булевардите в центъра, а където няма вътрешни улици, да оправят шахтите, да нарисуват една линия на уличното платно със знак за камера и велосипед... Ама то акъл се иска, не само лакомия за усвояване.
    Отделно, че в Япония имат много велосипеди, ама няма безумните изисквания за жилетки и незнамкво си, обаче нямат проблем нито на улицата нито в пешеходните зони...

    Правенето на велоалеи, трябва да започне от КАТ и реформата на съдебната система в нещо далеч по-ефективно.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  21. 21 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    [quote#14:"diegos"]руг е въпроса, че паркинга на ЦКБ е тотално самоуправство и злоупотреба с общински тротоари... [/quote]

    До коментар [#19] от "edmund0":

    Чукча писател, чукча не читател...

  22. 22 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#21] от "diegos":

    За паркинга се разбрахме, ама не ми е ясно какво толкова се палиш да защитаваш барчето, дето е завзело цялата площ на градинката?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK