Красимир Терзиев показва света през "окото" на дрона

Красимир Терзиев показва света през "окото" на дрона

© Contemporary Space



Някои джаджи виждат хора, а някои – други джаджи" е третият проект от поредицата VIDEOCAVE с куратор Мария Василева, в която Красимир Терзиев ще представи видеоинсталации, създадени специално за пространството на варненския арт център Contemporary Space.


"В "Някои джаджи виждат хора, а някои – други джаджи" става дума за гледането и за способността за преценка, казва Мария Василева. Красимир Терзиев обикаля от години с окото на камерата си в опит да улови собствената ни несъвършена природа, но и да открие поне една възможност за оцеляване. Във времето той изследва лица и терени, привички и обстоятелства, като че ли за да натрупа увереност, че това, което вижда, е това, което съществува."


Според Василева в последните години художникът драстично променя перспективата в творбите си. Към близкия поглед добавя едно глобално, космическо око, което ни наблюдава от далечна, вселенска призма. Използва нови технологии и дронове.




"Въпросите, които той задава с последните си творби са: ще можем ли да се опознаем по-добре с новите възможности да се самонаблюдаваме? Ще можем ли към вторачването в собствения си живот да добавим по-широк и всеобхватен поглед, който преодолява географските и историческите ограничености", казва кураторът на изложбата "Някои джаджи виждат хора, а някои – други джаджи".


Погледът на дрона е "милитаристичен, контролиращ и контролиран от дистанция, авторитарен", казва самият Красимир Терзиев. Той се интересува от пресрещането на двете перспективи: човешката - на камерата от статив (от нивото на очите) и тази от дистанцията на летящия дрон, непостижима за човешката физика.


В изложбата си авторът ни разхожда между близките и далечните планове. Широки панорами са измествани от изследване на детайла. Личните истории се преплитат с общите. Времето присъства като възможност да манипулираме историята и да я връщаме назад.


"Бъдещето е тук, но и се забавя, казва Терзиев. Възпитани сме да очакваме прогрес, но той като че ли не се случва независимо от технологичните джаджи."


Красимир Терзиев е роден в Добрич през 1969 г. Доктор по културна антропология към Софийския университет "Св. Климент Охридски" (2012). Завършва живопис през 1997 г. в Национална художествена академия, София. Член на ИСИ - София.


Работите му са част от обществените колекции на Centre Pompidou/MNAM в Париж, Arteast 2000+ Collection, Moderna Galerija в Любляна, Софийска градска художествена галерия, Kunstsammlung Hypovereinsbank в Германия и др.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK