Близо 433 млн. евро ще струва новият интермодален терминал във Варна

Схема на разположението на сегашното варненско пристанище (в жълто) и бъдещият интермодален терминал (в червено).

© Maritime.bg

Схема на разположението на сегашното варненско пристанище (в жълто) и бъдещият интермодален терминал (в червено).



Проектът за строителство на нов интермодален терминал във Варна ще струва 432.5 млн. евро. Това става ясно от информацията, публикувана на сайта на Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура".


Проектът е наречен Varna Connect, а през сайта на Европейската комисия той вече е достъпен за инвеститори от цял свят.


Според публикуваната информация дълбочината на предвидените пет корабни места ще бъде 12.5 метра, а интермодалният терминал във Варна трябва да осигури качествено нови логистични възможности за претоварване на товари между трите вида транспорт - морски, железопътен и автомобилен, със съответните технически и технологични комбинации между тях.




Предвидено е строителството да започне на 1 април 2019 г., а собствеността върху активите на терминала ще може да бъде и смесена. Като основна пречка пред реализацията на проекта е посочено неговото финансиране според информацията, публикувана в сайта на Европейската комисия.


Конкурс за избор на изпълнител, който да изготви работен проект за новия модерен интермодален терминал във Варна, беше обявен на 30 април 2014 г. Прогнозната стойност бе 12 млн. лв. без ДДС, а максималният срок за изпълнението - 9 месеца. За участие в конкурса документи подадоха седем обединения от фирми.


Близо 433 млн. евро ще струва новият интермодален терминал във Варна

© Пристанище Варна


В средата на май 2014 г. тогавашният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в правителството на Пламен Орешарски Данаил Папазов заяви, че е напълно реалистично интермодалният терминал във Варна да бъде изграден в рамките на три години след издаването на строителните разрешения.


В първите дни на септември 2014 г. обаче служебният министър на транспорта Николина Ангелкова съобщи, че проектът за изграждане на интермодален терминал във Варна ще бъде спрян, а причината за това бе, че до 15 септември обществената поръчка няма да е приключила и няма да може да бъде избран изпълнител.


Проектът предвижда да бъде изградена кейова стена с дължина над 1 км, на която да могат едновременно да бъдат обработвани до 6 плавателни съда. Корабните места на новото варненско пристанище трябва да са специализирани за обработка на контейнери и товарене на зърно. Трябва да бъдат изградени и допълнителни пристанищни мощности за обслужването на типични за региона товари.


В условията на обявения през април м.г. международен конкурс за избор на проектант е включено и изискването за изработване на два идейни проекта за изграждането на зона за спорт, туризъм и развлечения на мястото на сегашното пристанище Варна–изток.

Коментари (135)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8059 Разстроено

    За тази далавера ли затриха ''Варна-Изток'' ?!

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2917 Весело

    Ако покрай новото пристанище срутят и Максуда значи проектът ще добави и много принадена стойност...

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3735 Неутрално

    Ако ще и 1.5млрд да набутат- смисъл никакъв ,защото затихващите функции на икономиката не предвещават нужди от растеж на обемите товари каквито има в Мангалия и Констанца!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Проектът изглежда много добре, но ми се струва, че е леко завишена цената. И все пак, ако това се развие добре, ще се избият парите за има-няма 10год. Все пак освен, че Варна е голям град има и създадени интерконтинентални връзки.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  5. 5 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4647 Неутрално

    Проекта е много важен за България и ЕС.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8059 Любопитно

    До коментар [#4] от "nikivan":

    [quote#4:"nikivan"]Варна е голям град има и създадени интерконтинентални връзки. [/quote]

    Къде ?

    karabastun1@abv.bg
  7. 7 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Понеже не съм наясно: тоя тесен канал нема ли да се окаже проблем в бъдеще, да се образува тапа?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  8. 8 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    "Според публикуваната информация дълбочината на предвидените пет корабни места ще бъде 12,5 метра,"

    Места за 5 (пет) кораба за 432,5 млн. евро или 860 милиона лева!!! Над 170 милиона лева за корабно място!!! Докато го завършат ще стане поне двойно.
    Не съм специалист, но това ми изглежда страшно много!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  9. 9 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    Писал писал недописал - пак без да се чете -- коментарите в Дневник!

    1км дълга стоянка за кораби където може да се обработват до 6 кораба едновременно - не се знае колко бързо всеки кораб може да се обработи и колко кораба за денонощие може да минат през там

    Цената явно не е само за корабно място а за цялата инфра която ще бъде изградена - крайно време е да се направи истинска конкуренция на Констанца - но разбира се това изисква и Варна да е свързана с останалата част на БГ и европа с добри пътни и жп връзки-- да кажем АМ Черно Море може да прави връзката с Тракия и западните и южни балкани а удвояване на пътя с Русе връзката с Дунав

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  10. 10 Профил на varnax
    varnax
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "karabastun":
    [quote#6:"karabastun"]Къде ? [/quote]

    В какъв смисъл "Къде", контейнерите на Варна-Запад от Марс ли падат?

  11. 11 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Там дето искат да го правят под Максуда не е ли сега ракитак а инак и линията за влак и шосе и най - вече море е идеално но друг е въпроса колко ще се надпише и открадне.
    Канала сигурно ще трябва да го дълбаят и това е пари.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8481 Неутрално

    Ако се намери чужд инвеститор да си налее парите в него, значи всичко е наред. Ако не, значи е поредната далавера.

  13. 13 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 745 Неутрално

    [quote#4:"nikivan"]ще се избият парите за има-няма 10год. [/quote]
    за има-няма 110 години ако стане може и да не ни се смеят.
    Цялата работа е за "усвояване" на едни пари.

  14. 14 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#4:"nikivan"] И все пак, ако това се развие добре, ще се избият парите за има-няма 10год.[/quote]

    Как го изчисли това?

    [quote#4:"nikivan"]Все пак освен, че Варна е голям град има и създадени интерконтинентални връзки. [/quote]

    Ko?

  15. 15 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Абе най-важното е да не го правят с държавни или европейски пари, защото ще изфирясат. Ако има луд инвеститор, нека да инвестира сам. Иначе си е добра дългогодишна дъвка за местни и национални политици. Като искат да е интермодален, да го дръпнат още назад в канала, за да е успоредно с летището.

  16. 16 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    До коментар [#2] от "SS":

    е ,другарите от Максуда къде ще ги пратиш ,да не би в Евсиноград ,или в Бриз ....

  17. 17 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    3 пъти четох цената, много пари бре....Нещо нереално ми се чини....

  18. 18 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#3:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"] затихващите функции на икономиката не предвещават нужди от растеж на обемите товари каквито има в Мангалия и Констанца[/quote]Затихващите функции май са на главния ти мозък.

    Но си прав за едно - с Констанца или Солун Варна няма как да се мери. Не ми става ясно защо се напъваме. Граници няма - което искаш пристанище можеш да ползваш. И двете имат неизползван капацитет.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  19. 19 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 745 Неутрално

    [quote#9:"Пешката"]крайно време е да се направи истинска конкуренция на Констанца [/quote]
    Проблемът е, че краят на времето това да стане е отдавна минал. Констанца мина 1 млн. TEU, а Варна и Бургас едва стигат 150 хил заедно. И от нийде взора не вижда от къде може да се увеличат товарите. Затова в Констанца влизат кораби за по 10000 TEU, а във Варна идват лодки по 1000 TEU.
    По времето на Станишев и Гуцанов се бяха подготвили да "усвояват" японския заем посредство този проект. Сега ГЕРБ са сложили тигана. Особено комични са опитите на местните партайгеносе да обясняват как ще прекарат mothervessel под Аспарухов мост. Ту го повдигаха с 10 метра, ту шлюзове чертаеха.

  20. 20 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 745 Неутрално

    А това, от което има нужда е един терминал за зърно. Не че Констанца и в това отношение не са напред, но просто се изнасят милиони тонове българско зърно. Освен това претоварените камиони със зърно няма да влизат в града.

  21. 21 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 228 Неутрално

    В момента цената за обработката на един контейнер на Варна Запад е между 100 и 150 евро.

  22. 22 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#18:"Николай Николов"]Но си прав за едно[/quote]

    И за първото е прав. Специално варненската икономика е със затихващи функции. Градът намалява с 2 000 души годишно. Северна България също не цъфти.

  23. 23 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    До Казашко място бол,а те до центъра на Варна второ пристанище ще правят.Сбъркана работа,българска.

  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4324 Весело

    После се чудим защо не знаят и не използват българския език.
    Ами какво е това "интермодален терминал" бе господа журналисти?
    Пие ли се, яде ли се.....Какво се прави с този.......оксиморон!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 988 Неутрално

    КОЙ ще вложи пари в това, при наличие на близки пристанища КОнстанца и Бургас?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  26. 26 Профил на Книжовник
    Книжовник
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Преди няколко минах през Констанца и видях терминалът им, който е няколко километра дълъг и е наистина огромен - поне няколко километра дълъг по поречието на залива. Наскоро увеличиха капацитета си от 0.6 на 1.2 млн. тона зърно, а цифрите им за първото тримесечие на 2015 година са красноречиви - 10,55 млн. тона зърнени култури от сухоземен за морски транспорт. Не виждам реална възвръщаемост на инвестициите в ясно обозрим срок, при положение, че Констанца е на 150 км от Варна, което за един кораб е ансолютно нищожно.

  27. 27 Профил на bosilegrad
    bosilegrad
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Подобен проект може да има огромно значение за целия североизток, а и въобще за България. Преди повече от 150 години англичаните са оценили перспективите на връзката Варна-Русчук, но българската държава все не може да се възползва по най-убедителния начин. И подобен проект въобще не е да се сравняваме с Констанца, Констанца е несравнима много отдавна.

    Обаче ме удивляват някои коментари... народът е насъбрал много невежество и комплексарщина...

  28. 28 Профил на samurai11
    samurai11
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Като разберете ,кои са фирмите...ще ви станат ясно много неща

  29. 29 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пешката":

    Хайде стига мегаломании. Истината е че наистина се цели да се изхарчат едни пари от едни наши фирми.
    Каква конкуренция на Констанца - порт на 20 милионна Румъния и намираща се на входа на Дунав.
    Съгласен съм с Николай Николов и sasoss свободен капацитет във Варна и Бургас колкото искаш.
    И двата порта стоят полу-празни няма нужда да се налива в още прази кейове.
    То ако има товари ще се намери и инвеститор.
    Той Домусчиев не ще да инвестира 10-20 млн за нови съоръжения на готов терминал с 15м дълбочина и съответния подходен канал, свързан с магистрала, а много скоро и с отремонтирана скоростна ЖП линия, а държавата се готви, с лека ръка, да похарчи такава огромна сума за терминал във Варна -не нужен на никому.
    Та по-добре за тези пари да довършат Хемус.

    Морски
  30. 30 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2765 Неутрално

    Който иска - да кандидатства за концесия и да си го строи сам. 432 милиона евро за пристанище в гьол като Черно море е пълна глупост, казано по чувство

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  31. 31 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Интермодални терминали не ядем? Не е лошо да се бодне.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  32. 32 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#27:"bosilegrad"]Преди повече от 150 години англичаните са оценили перспективите[/quote]

    Ахахаха, преди 150 години, ахахаха!

  33. 33 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Брей,каквото и да се направи добро за държавата,винаги ще се намерят едни лай.омети които ще омажат цялата работа с лай.а!
    Но все се реве иначе че нищо не се правило за подобряване на икономиката.А това какво е бе мурзили?!

    sdg
  34. 34 Профил на bosilegrad
    bosilegrad
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#32] от "Дундурук":

    Смешно, нали? 150 години по-късно Варна и Русе вече не правят връзка между Черно море и Дунав...

  35. 35 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 964 Неутрално

    Имам само два въпроса: за да си заслужава целият проект, колко голям контейнеровоз трябва да може да влезе в пристанище Варна? Кой корабособственик / жп-оператор би предпочел Варна пред Солун?

    Благодаря за отговорите.

  36. 36 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#5] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Проектът е пълна глупост и една излишна приумица на червения варненски крадец Борислав Гуцанов. В момента във Варна акостират не повече от два контейнеровоза седмично и пристанище Варна-Запад е напълно достатъчно да ги обслужва. Тези над 400 млн евро са за да бъдат откраднати от строителната мафия на ТИМ. Друг вариант при 10 пъти по-малко средства е удълбочаване на канала към Варна -Запад до 12.5м., което според псевдоспециалисти не може да се извърши поради наличие на каменна плоча и други подобни глупости.

  37. 37 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Основният проблем на предлагания терминал е шосейната транспортната връзка, която в момента е по ул. Девня и целогодишно е задръстена от чакащи тирове с жито. Проблемът може да се реши единствено с мостова връзка , която извежда трафика директно към магистралата. Град Варна има много сериозен проблем с изграждането на околовръстен полупръстен, който да свързва северните и южни трасета, без да се преминава през центъра на града.

  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    До коментар [#26] от "Книжовник":

    Ама, то никой не говори за възвращаемост...! На първо време искат да сгънат едни пари за проектиране, пък после каквото стане!
    На ГЕРБ не са им силни страни, планирането и прогнозирането... Общи приказки и разхвърляне на стотици милиони насам-натам, че наши хора да въртят оборота!
    Констанца, работят по тяхното пристанище повече от 20 години и още имат да правят...! Нашите, като ги слушаш след 4-5 години са готови! При полумъртва икономика и продължаваща емиграция не виждам никаква перспектива, близките години пред североизточна България...!

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#19:"sasoss"]По времето на Станишев и Гуцанов се бяха подготвили да "усвояват" японския заем посредство този проект. Сега ГЕРБ са сложили тигана. Особено комични са опитите на местните партайгеносе да обясняват как ще прекарат mothervessel под Аспарухов мост. Ту го повдигаха с 10 метра, ту шлюзове чертаеха.[/quote]Всичко е да усвоят няколкостотин милиона. Сладка хапка е. А вместо това най-смисленото нещо е да регенерират езерния бряг. Сега е затрупан с индустриални вехтории. А има отлични дадености за рекреативна зона. Ако изринат Максуда това може да стане най-добрия квартал. Има гледка към море и езеро.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  40. 40 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#4] от "nikivan":

    То ако 430 млн. можеха да се избият за има-няма 10 години, инвеститорите щяха да се избият да го строят този чутовен порт.

  41. 41 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#27:"bosilegrad"]И подобен проект въобще не е да се сравняваме с Констанца, Констанца е несравнима много отдавна. [/quote]Ама за какъв чеп ни е да се опитваме да създаваме капацитет при условие, че Констанца не е натоварена? Да не говорим, че Констанца не е единствената алтернатива. За Южна България Солун или Бургас са по-приемливо решение от Варна.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  42. 42 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    [quote#29:"Морски"]Каква конкуренция на Констанца - порт на 20 милионна Румъния и намираща се на входа на Дунав. [/quote]

    много пъти е писано че товарите в Констанца се броят по два пъти - нали е и речно пристанище - всяко претоварване от море - река се брои. Така че не сме толкова назад колкото смяташ. Пристанище и град Варна е много по-важно от Констанца, ако се направи както трябва. Няма вечни договори - ако им предложиш по-добри условия, компаниите ще дойдат тук.

    20 милионна румъния няма друг излаз на море освен бившата наша северна добруджа, която им даваме доброволно, но това е друга тема. Мегаломания няма, има желание за връщането на България където и е мястото - една от най-важните и проспериращи икономики на балканите а защо не и в източна европа.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  43. 43 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#37:"Oggie Petkov"]Град Варна има много сериозен проблем с изграждането на околовръстен полупръстен, който да свързва северните и южни трасета, без да се преминава през центъра на града.[/quote]В 10-ката! Вместо да прахосват милиард за ненужни терминали с тези пари могат да направят обходно трасе. Дори за мост при Белослав ще стигнат.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  44. 44 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Новият мегатерминал във Варна ще бъде от трън та на глог. Сравняването с Констанца е смехотворно, защото последното е отворено пристанище, а тук се мисли отново да забият кейовите места в езерото, което се свързва с морето чрез ограничен от газенето канал. За неразбралите: Констанца е пристанище, ориентирано успоредно на морския бряг, а Варна - перпендикулярно. В добавка _ новият терминал няма да е в центъра на Варна, а в разширения център. Ако ще е така, пристанището на ТЕЦ-а върши прекрасна работа, има и съответната инфраструктура.
    Да попитам: защо един контейнеровоз тип mothervessel ще дойде да претоварва във Варна вместо Констанца?

  45. 45 Профил на the next K
    the next K
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ето това е върховна глупост! Вместо да направят един езерен парк, да увеличат стойността на прилежащите имоти и да направят по-чист града - ей ти мръсни индустриални зони. Гарантирано от червените хмери на България и Варна - БСП, ГЕРБ и ТИМ!!!!
    Това е полит-проституция и не мога да гледам как един от най-хубавите градове отиде в тоалетната на историята...

    "Who controls the Past controls the Future; who controls the Present controls the Past"
  46. 46 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#42] от "Пешката":

    Да де, а във Варна няма дори връзка с реката. Така че остава жп или автовръзка, а те са по-скъпи от речния превоз, па дори и с претоварните му такси.

  47. 47 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#45] от "the next K":

    Пристанищните терминали не са мръсни индустриални зони, не знам за какво говориш.

  48. 48 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#42:"Пешката"]Пристанище и град Варна е много по-важно от Констанца[/quote]Мегаломания си е това. Констанца има освен морско пристанище и речен канал към Дунава. Варна просто няма тези дадености.[quote#42:"Пешката"]20 милионна румъния няма друг излаз на море [/quote]Сам си обясняваш защо Варна никога няма да има същото значение като Констанца.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  49. 49 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#42:"Пешката"]връщането на България където и е мястото - една от най-важните и проспериращи икономики на балканите а защо не и в източна европа.[/quote]Мегаломанията не прощава. За каква Изт. Европа става дума? Ние дори и в черноморския регион сме джуджета. Румъния има 3 пъти по-голямо население. Отделно тук са Украина и Русия. Ние сме лилипути. Докато не спрем да прахосваме пари за нереалистични мегаломански проекти няма да се замогнем.То не бяха Белене, шлемове, южни потоци. Този проект си е едно малко Белене.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  50. 50 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#39:"Николай Николов"]Ако изринат Максуда това може да стане най-добрия квартал.[/quote]

    Там вече е токсично всичко. Но съм говорил със старите соц. проектанти на високо ниво във Варна. Около канала е трябвало да има гъзарски квартали с ниско строителство - тип Маями. Всичко е отровено вече.

  51. 51 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#7:"zo"]Понеже не съм наясно: тоя тесен канал нема ли да се окаже проблем в бъдеще, да се образува тапа?
    [/quote]
    А защо нито един от деветимата цъкнали минус на тоя въпрос вместо минус не ми даде компетентен отговор?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  52. 52 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1370 Любопитно

    Интер, минтер, колко да е интермодален?
    .....СавеЦко-Тимаджийско-Кагебистки?

  53. 53 Профил на kony
    kony
    Рейтинг: 221 Гневно

    Североизточна България е ИЗОСТАВЕНА, заедно със Северозападна. Като СОФИЯ не ни иска, не ни чува и влага само в Южна България, напр.за АМ Тракия,а за АМ Хемус нищо - да се делим тогава и всеки по пътя си.

  54. 54 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#50] от "Дундурук":
    Но съм говорил със старите соц. проектанти на високо ниво във Варна. Около канала е трябвало да има гъзарски квартали с ниско строителство - тип Маями. Всичко е отровено вече.
    ..................
    Тия ги разпрявай на баба си. От Кестрич.
    Там е имало до 09.09.44 ниски постойки и китни градини. Когато идват ония шамандури от БКП на власт, преместват ромите от Каменар във Варна, точно в градините, за да ги заличат. Дребното стопанство не е било добре видяно от лакомите шумкари. Земята под махалата е все още до някъде собственост на оцелели по време на съветското робство граждани.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  55. 55 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#22] от "Дундурук":

    Я ми кажи тогава град освен София, който да увеличава населението си ? По твоята логика да задраскаме всичски градове тогава и да няма никакви инвестиции там.

  56. 56 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 745 Весело

    [quote#42:"Пешката"]Така че не сме толкова назад колкото смяташ. [/quote]
    Даже и повече.

  57. 57 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 454 Весело

    "Близо 433 млн. евро ще струва новият интермодален терминал във Варна"
    Ама моля ви се защо милиона!Пишете ги 433 милиарда!Българите сме богат и щедър народ.....
    433милиона?!И 69 цента...

  58. 58 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#55:"primerno"]По твоята логика[/quote]

    Във Варна ( 2-ри или 3-ти по големина град ) така или иначе се наливат доста милиарди, но икономика все няма и народът бяга. Значи проблемът не е в наливането на пари.

  59. 59 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#54:"СДС"]Там е имало до 09.09.44 ниски постойки и китни градини.[/quote]

    На става въпрос само за Максуда, която е 1/50 от тези планове, а най-вече за Западна промишлена зона. И Максуда, и ЗПЗ, и езерото са ос*ани вече.

  60. 60 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    До коментар [#55] от "primerno":

    Освен София, всичко друго е надолу...! И това са прогнозите, за поне още десетина години! Наследихме от социализма, зверска централизация и мегаломания, която даже се задълбочава!
    При тия регионални диспропорции, жална ни майка...! Остава едната София, останалото циганизация и упадък! От ГЕРБ-аджийските милиционери, няма какво повече да очакваме!

    Бивш tww09306483.
  61. 61 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#53:"kony"]Като СОФИЯ не ни иска, не ни чува и влага само в Южна България[/quote]

    Не е това проблемът, а и се наливат държавни пари. Североизточните сами са се предали като роби в ръцете на една алчна местна групировка, която прогонва всеки инвеститор. С курорт до курорта, Житницата на България, пристанище и т.н. районът може да цъфти, ама не цъфти.

  62. 62 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#60:"tww09306483"] зверска централизация[/quote]

    Ти пък 6-милионна България колко искаш да е децентрализирана? Една шепа народ, равен на голям европейски град ( и малък китайски ), колко да се разпръска? По-ефективно и полезно за всеки е икономията от мащаба. А сега имаме 260 общински града и 5500 села, ай сектир.

  63. 63 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#62:"Дундурук"]Ти пък 6-милионна България колко искаш да е децентрализирана?[/quote]
    Австрия, Швейцария, Португалия?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  64. 64 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#51] от "zo":

    Защото е по-лесно да цъкаш.
    Каналът и сега е проблем, представи си какъв ще бъде след като искат да увеличат големината на корабите и техния брой. За да преминават кораби, за каквито говорят, трябва да се повдигне Аспаруховия мост (и един силов кабел), защото ограничават височината на преминаващите през канала кораби. И преди съм казвал - няма как Варна да конкурира Констанца като пристанище: да оставим всичко друго, но те са на 80 мили едно от друго. Ако се цели Варна да е резервно на Констанца то подобна гигантска инвестиция е недомислица. И без това в Бургас "Японското" стои празно, защото Кремиковци каталяса. Там има и газене, и инфраструктура. Нужна е само покупката на адекватна претоварна техника.

  65. 65 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#63:"zo"]Австрия, Швейцария, Португалия? [/quote]

    Гъстота на населението:
    Швейцария - 181 д./km²
    Португалия - 113 д./km²
    Австрия - 97,78 д./km²

    България - 66,35 д./km²

    Ние сме на редичко ( децентрализирано )

  66. 66 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Интер-минтер глупости. Да се вложат тези парички в инфраструктура. Само с половината от сумата такава модерна като комуникации промишлена зона може да се направи, а с останалата половина - рехабилитация на булеварди и улички.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  67. 67 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Такива луди пари за пристанище със затихващи функции само заради мераците на ТИМ ?
    Да бяхте вложили тези пари в плавателен канал Русе - Варна и тогава да мислите за интермодални терминали. Ако не го строят фирмите на олигарсите тези пари ще стигнат и ще хартисат за изграждането на целият канал. Ако го строят същите мафиотски формирования, които ни строят магистралите, парите няма да стигнат и за 10 км. Само след изграждането на този канал Варна може да придобие стратегически потенциал.

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    [quote#41:"Николай Николов"]За Южна България Солун или Бургас са по-приемливо решение от Варна. [/quote]
    Ако човек се вслуша в шоплъка, дай да закриваме България, и да отиваме в Солун (няма да кажа на кого ще предадем ключовете на апартаментите си).
    В цял свят развитите райони са до морето, само българите му обръщат гръб. В интерес на истината винаги е било така - и при Аспарух, и при Симеон, и при Буров и Т. Живков. Да си припомним тошовата дивотия с Кремиковци - във Варна разтоварват рудата от Индия, товарят я на влакове, и хайде в Кремиковци. А дирекция Океански риболов бе в София, за да има за шопите директорски постове.

  69. 69 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    ... мдам...твърде сериозен "русский размер"!

    *** данък "братушки", не друго имам предвид...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  70. 70 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#50:"Дундурук"]Там вече е токсично всичко.[/quote]Всичко опира до пари и политическа воля. А тя волята май е пак въпрос на пари

    Просто на ромите трябва да им се предложи алтернатива (по селата място колкото щеш) от една страна, от друга страна да ги подпукат защото повечето постройки в Максуда не са законни.

    Няма да е лесно, разбира се. Предвид десетките фондацийки и грантоеди със сигурност ще се вдигне патаклама.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  71. 71 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    [quote#35:"schleimer"]Кой корабособственик / жп-оператор би предпочел Варна пред Солун? [/quote]
    Аз пък бих ти отговорил и по друг начин. Я виж колко нормални хора предпочетоха Виена и Чикаго пред София. И знаеш ли защо? Защото там българите са малцинство.

    Защото гърците уредиха пари за пътища към Солун, а милиционерите тук с песен на уста ни убеждават как нямало нужда от пътища в Северна България.

  72. 72 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    До коментар [#53] от "kony":

    Явно няма друго решение. Мафията на шопите, която ни владее не допуска нищо добро да се случи в Северна България. Достатъчно е да сравним това, че застроиха и оградиха цялото ни черноморско крайбрежие, а крайбрежието на река Дунав е изключителна държавна собственост и там дейност могат да развива само любимата им групировка ТИМ. И да имаш лодка няма къде да я спреш, а ако искаш да си отвориш ресторантче няма кой да ти разреши. Всичко е или тяхно, или забранено. Най-добре е да вдигаме гражданско непотчинение и да прехвърлим територията си на Румъния. Тогава може и малък бизнес да се появи в най-изостаналата част на Европа. Пък и пътя Русе - Търново със сигурност ще стане бързо магистрала и ще спре да взема толкова много жертви.

  73. 73 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Най-добре е да вдигаме гражданско непотчинение и да прехвърлим територията си на Румъния. Тогава може и малък бизнес да се появи в най-изостаналата част на Европа. Пък и пътя Русе - Търново със сигурност ще стане бързо магистрала и ще спре да взема толкова много жертви.

  74. 74 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    [quote#67:"proizvoditel"]Да бяхте вложили тези пари в плавателен канал Русе - Варна и тогава да мислите за интермодални терминали.[/quote]
    Някога едни дебили щяха да строят пристанище в София.
    Пич, в България няма един приличен влак, ти канал от 200 км искаш да строим! Не виждаш ли, че с подобен див локален патриотизъм (нашето село е най-хубаво), проектирането и прогнозирането не е за това как ще е след 50 години, а задоволяване на нуждите от днес за вчера.
    Преди 80 години Хитлер измисли първите магистрали в Европа, а у нас тъпите милиционери разсъждават дали е нужно да се рехабилитират пътищата между градовете.

  75. 75 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1245 Неутрално

    До коментар [#27] от "bosilegrad":

    ++++

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  76. 76 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    [quote#72:"proizvoditel"]а ако искаш да си отвориш ресторантче няма кой да ти разреши. Всичко е или тяхно, или забранено. [/quote]
    А във Варна концесионерът тимаджия превърна централния плаж в ресторант. И надстрои морските бани с 1 м за да се ограничи още по-ефикасно гледката към морето. Със съгласието на кмета на ГЕРБ И. Портних.

  77. 77 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#68:"historama"]Ако човек се вслуша в шоплъка, дай да закриваме България, и да отиваме в Солун [/quote]Истината е, че Беломорието е естественото пристанище на България. Варна и Бургас стават такива само защото губим Беломорието. Сега границите паднаха така, че Беломорието лека-полека си връща естествената роля. Географията е страшна сила.

    От това и ние и гърците ще печелим. Солун е бил голям търговски център през Средновековието но Балканските войни го откъсват от хинтерланда му. Ситуацията е аналогична и с другите гръцки градове по Беломорието като Кавала. За Гърция те се превръщат в периферия, а за България имат потенциал като транспортни възли.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  78. 78 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#71:"historama"]гърците уредиха пари за пътища към Солун, а милиционерите тук с песен на уста ни убеждават как нямало нужда от пътища в Северна България.[/quote]Понеже сме ахмаци дори с нашите мизерни евросубсидии субсидирахме гърците - АМ Струма има много по-голямо значение за тях отколкото за нас. За нас трансбалканските маршрути (Русе - Ст. Загора, АМ Черно Море, бързия път през Върбишкия проход и др.) са по-важни. Ама за тях пари няма.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  79. 79 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    До коментар [#33] от "Svetlio":

    Колкото и пари да събере държавата все ще се намерят едни мащабни глупаци да ги разпилеят и окрадат. За да се замогнем, всеки лев дето се инвестира трябва да се изплаща. Наясно си, че тия пари няма да донесът никакъв доход, камо ли да се възвърнат в близките 100-200 години. Тогава защо там да ги прахосаме? толкова ли е важно една групировка да окраде държавата? Преядохте. 2020 идва. Тогава ще дойде ВИДЕНОВ ДЕН. Дотогава се отървете от цялата си заграбена собственост и бягайте далече, ама много далече. Защото ВИЕ с вашата простотия и лакомия изгонихте децата ни от България. Както бе казал Конфуций - в държава, която се управлява добре е срамно да си беден, а в държава, която се управлява зле е срамно да си богат.

  80. 80 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Защото ВИЕ с вашата простотия и лакомия изгонихте децата ни от България. Както бе казал Конфуций - в държава, която се управлява добре е срамно да си беден, а в държава, която се управлява зле е срамно да си богат.

  81. 81 Профил на st_kilda
    st_kilda
    Рейтинг: 221 Разстроено

    Съфорумци, пропускате един важен момент: превръщането на сегашното пристанище в развлекателна зона! Там е заровено кучето! Това е заветната ТИМ-аджийска мечта: да си нацвъка казина и хотели от вълнолома до гарата. И да си направи там яхтеното пристанище. Идеята не тръгва от нуждата на Варна да си прави интермодален терминал, а от нуждата на ТИМ да заграби сегашното пристанище. Затова, като логично следствие се инициира проекта за иначе абсолютно излишен терминал. Това е с две думи.

  82. 82 Профил на st_kilda
    st_kilda
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Така работата идва дюшеш: някой хайванин ще се излъже да инвестира, ще има пари за крадене (ох, мале!), а пристанището става автоматично тимаджийско. И тогава, елате да видите Лазурния бряг на Варна!

  83. 83 Профил на st_kilda
    st_kilda
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Алея 1 форевер! От Рапонги до езерото...

  84. 84 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11247 Неутрално

    Тъжно... за Варна морска столица на България. Присъединявам се към тези колеги, които смятат, че инфраструктурен остров без изградените други връзки е кауза пердута. Веднага се сещам за един жп терминал край Сливница, който стои като паметник на глупостта.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  85. 85 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    [quote#74:"historama"]с подобен див локален патриотизъм [/quote]

    Всичко е въпрос на сметки и ако съкращаването на пътя на товарите от Дунав до Босфора с 400 км и 2 дни път не изплащат инвестицията, то тя не бива да се прави. Напояването и увеличаването на инвестициите в региона биха били само бонуси.

  86. 86 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    [quote#81:"st_kilda"]Идеята не тръгва от нуждата на Варна да си прави интермодален терминал, а от нуждата на ТИМ да заграби сегашното пристанище.[/quote]

    Абсолютно съм съгласен с твоята констатация приятелю!
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  87. 87 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#58] от "Дундурук":

    Във Варна до момента не се е налял и един милиард, ако не броим жилищното строителство. И е лъжа, че населението на Варна намалява. За индустрията: Варна има един сериозен проблем, който се нарича ТИМ. Докато не се ликвидира тази структура градът няма да има никакво развитие и външни сериозни инвеститори, които сега избягват щом им се разясни статуквото. Други два сериозни проблема са недовършените магистрали Хемус и ЧМ.

  88. 88 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#81:"st_kilda"]превръщането на сегашното пристанище в развлекателна зона! [/quote]Не е лоша идея. Мястото е отлично - близо е до центъра, до жп гара, до Морска гара. То и езерният бряг е хубав, ама явно са решили, че не могат да се преборят с ромите.

    Иначе Варна няма перспектива като транспортен възел предвид близостта на Констанца. Дори и Бургас има по-голям потенциал. Казвам го при все, че съм варненец. За сметка на това бихме могли да правим пари от туризъм. То и сега сме по-силни от румънците в туризма. Чаушеско промени играта като построи канала. А у нас Тошо направи Балкантурист. И ето 50 години по-късно при сходни дадености Констанца тръгна по една траектория, Варна по друга. Смятам, че туризмът е по-добрият избор.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  89. 89 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#83:"st_kilda"]Алея 1 форевер! От Рапонги до езерото...[/quote]Не съм им фен на ТИМ, ама, честно казано, предпочитам да го има Рапонги отколкото както си беше преди - рибарски бараки и, като цяло, бардак.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  90. 90 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Весело

    [quote#85:"proizvoditel"]Всичко е въпрос на сметки и ако съкращаването на пътя на товарите от Дунав до Босфора с 400 км и 2 дни път не изплащат инвестицията, то тя не бива да се прави.[/quote]Румънците не могат да си изплатят канала. Той е с 20км по-дълъг от Панамския (Чаушеско прави 2 ръкава) и оценките са, че е струвал поне няколко милиарда долара. А носи приходи от 3 милиона долара годишно. Т.е. ще се изплати за има-няма 2 хилядолетия. Това като се абстрахираш от факта, че ще има и разходи за поддръжка. А смятай, че има разни диванета дето предлагат ние да правим още по-дълъг канал между Русе и Варна.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  91. 91 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#58] от "Дундурук":

    Я ми кажи проектите, в които са налети тези милиарди, защото такива НЯМА.
    И как се обесняваш, че преди кризата заплатите във Варна и в София бяха почти еднавки (разлика от около 5%). А сега София води на всички останали градове: Варна, Пловдив, Бургас и Стара Загора с над 30% ?
    Местната администрация спечели, до колкото и стига кадърността, европейски проекти, които зависят от нея. Но на държавно ниво всички важни инфраструктурни проекти са на юг: магистрали, жп линии. Плюс че в София се изливат огромни средства за метро, тангенти и т.н.

  92. 92 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#91:"primerno"]Я ми кажи проектите, в които са налети тези милиарди, защото такива НЯМА. [/quote]

    Еми примерно 120 милиона само за бързия транспортен коридор на Варна. 60-70 млн. за едно кръстовище на магистралата до Шумен. 100-200 милиона напоследък в пречиствателни станции, пътища и т.н. във Варна. Божо Вампира май 50 млн. иска за базиликата да хвърли. 30 млн. за смешната Спортна зала. 20 млн. за вече порутените детски площадки. В региона яко се усвояват еврофондове, а файда няма.

  93. 93 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 832 Неутрално

    [quote#87:"Oggie Petkov"]И е лъжа, че населението на Варна намалява.[/quote]

    "Варна попадна в изключително неприятна класация. Населението на Варна е намаляло с цели 1483 души за 2015 год."

    "Населението на Варненска област прогресивно ще намалява, като през 2060 година жителите на областта ще са 381 394, или близо 90 000 по-малко от населението в момента. Това сочи реалистична прогноза на Националния статистически институт(НСИ), съобразена с нормативните изисквания на Европейския съюз за демографското и социално-икономическото развитие на страните членки."

  94. 94 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#92] от "Дундурук":

    Всичко посочено от теб без Спорната зала и петте километра от АМ "Хемус" са от евросредства. И дори с евросредствата пак и до половин милиард не докара сумата, а в предното си мнение твърдиш за "доста милиарди".
    А "Хемус", че не е докарана и до половината и няма дори план да се довърши. Същата работа и с "Черно море".
    Само в софийското метро са наляти толкова пари, колкото в цяла Северна България не са инвестирани през последните 10

  95. 95 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2112 Разстроено

    [quote#48:"Николай Николов"]Сам си обясняваш защо Варна никога няма да има същото значение като Констанца.[/quote]

    дай тогава да хвърляме кърпата и да закриваме, а? Какво предлагате вие всичките НЕмегаломани?

    И защо България да не е фактор? От къде това смачкано самочувствие???

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  96. 96 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Айде,като не искате да се строи нищо в БЪлгария.Ще дадат един бонус на пенсионерите по 20 лв(защото толкова идва за всеки от тях),ще ги изядат,и готово,дано сте навити.Но после да не виждам мърморене,че в България нищо не се развива!

    sdg
  97. 97 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#81] от "st_kilda":

    В статията никъде не видях ТИМ, а ти говориш вече за строене на развлекателни зони, марини и казина. Като цяло е глупаво да се мисли, че на пристанище, можеш да направиш място за забавление. Също е глупаво да смяташ, че те съсипаха града, но дори да предположим, че е съсипан е защото Пеевски дойде и започна да взима всички обществени поръчки. Интермодалният терминал трябва да се направи не заради друго, а защото Варна е морски и търговски град, такава инвестиция би донесла десетки милиони в бюджета на града на година, ще отвори стотици, да не кажа хиляди работни места. Но винаги трябва да се реве за нещо. Било скъпо, ами скъпо е, но ще кажете, че вие ще ги давате тези пари, търгът е отворен за инвеститори от цял свят и според мен ще го вземат китайци, защото България изнася изключително много стока за Китай и обратното. Пък, ако има българска компания, която може да се справи с тази сериозна цифра, евала.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  98. 98 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#72:"proizvoditel"]Мафията на шопите, която ни владее не допуска нищо добро да се случи в Северна България.[/quote]
    Мафията на шопите, а? А нещо за личната отговорност или е без значение, че половината Северна България е тъмно червена, а другата ДПС бастион?!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  99. 99 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Весело

    [quote#95:"Пешката"]дай тогава да хвърляме кърпата и да закриваме, а?[/quote]Чакай ама за теб само 2 възможности има - "да сме фактор" и "да закриваме"? Нещо по средата няма ли?

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  100. 100 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#95:"Пешката"]Какво предлагате вие всичките НЕмегаломани?[/quote]Защо да се напъваме да сме фактор в нещо в което нямаме преимущества? Все едно да се опитваш да пикаеш срещу вятъра. Ако искаш можеш. Ама нищо хубаво няма да се получи.

    Тошо с всичките си кусури в случая е взел по-правилното решение от Чаушеско. Чаушеско загроби милиарди в канала, който сега дава конкуретно предимство на Констанца. Ама ще им трябват векове, ако не и хилядолетия за да си избият първоначалната инвестиция.

    Вместо това Тошо направи Балкантурист. Бил е прав - сега морският ни туризъм е по-добре развит от румънския при сходни първоначални дадености. Ако толкова се чудим какво да правим с бюджета може да инвестираме там. Примерно, вместо да хвърляме милиард за да се конкурираме с Констанца може да дадем 1/10 от тази сума и да оправим езерния бряг. Той има туристически потенциал, който не се използва.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK