Ако ще и 1.5млрд да набутат- смисъл никакъв ,защото затихващите функции на икономиката не предвещават нужди от растеж на обемите товари каквито има в Мангалия и Констанца!
Проектът изглежда много добре, но ми се струва, че е леко завишена цената. И все пак, ако това се развие добре, ще се избият парите за има-няма 10год. Все пак освен, че Варна е голям град има и създадени интерконтинентални връзки.
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
"Според публикуваната информация дълбочината на предвидените пет корабни места ще бъде 12,5 метра,"
Места за 5 (пет) кораба за 432,5 млн. евро или 860 милиона лева!!! Над 170 милиона лева за корабно място!!! Докато го завършат ще стане поне двойно.
Не съм специалист, но това ми изглежда страшно много!
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Писал писал недописал - пак без да се чете -- коментарите в Дневник!
1км дълга стоянка за кораби където може да се обработват до 6 кораба едновременно - не се знае колко бързо всеки кораб може да се обработи и колко кораба за денонощие може да минат през там
Цената явно не е само за корабно място а за цялата инфра която ще бъде изградена - крайно време е да се направи истинска конкуренция на Констанца - но разбира се това изисква и Варна да е свързана с останалата част на БГ и европа с добри пътни и жп връзки-- да кажем АМ Черно Море може да прави връзката с Тракия и западните и южни балкани а удвояване на пътя с Русе връзката с Дунав
Там дето искат да го правят под Максуда не е ли сега ракитак а инак и линията за влак и шосе и най - вече море е идеално но друг е въпроса колко ще се надпише и открадне.
Канала сигурно ще трябва да го дълбаят и това е пари.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
[quote#4:"nikivan"]ще се избият парите за има-няма 10год. [/quote]
за има-няма 110 години ако стане може и да не ни се смеят.
Цялата работа е за "усвояване" на едни пари.
Абе най-важното е да не го правят с държавни или европейски пари, защото ще изфирясат. Ако има луд инвеститор, нека да инвестира сам. Иначе си е добра дългогодишна дъвка за местни и национални политици. Като искат да е интермодален, да го дръпнат още назад в канала, за да е успоредно с летището.
[quote#3:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"] затихващите функции на икономиката не предвещават нужди от растеж на обемите товари каквито има в Мангалия и Констанца[/quote]Затихващите функции май са на главния ти мозък.
Но си прав за едно - с Констанца или Солун Варна няма как да се мери. Не ми става ясно защо се напъваме. Граници няма - което искаш пристанище можеш да ползваш. И двете имат неизползван капацитет.
[quote#9:"Пешката"]крайно време е да се направи истинска конкуренция на Констанца [/quote]
Проблемът е, че краят на времето това да стане е отдавна минал. Констанца мина 1 млн. TEU, а Варна и Бургас едва стигат 150 хил заедно. И от нийде взора не вижда от къде може да се увеличат товарите. Затова в Констанца влизат кораби за по 10000 TEU, а във Варна идват лодки по 1000 TEU.
По времето на Станишев и Гуцанов се бяха подготвили да "усвояват" японския заем посредство този проект. Сега ГЕРБ са сложили тигана. Особено комични са опитите на местните партайгеносе да обясняват как ще прекарат mothervessel под Аспарухов мост. Ту го повдигаха с 10 метра, ту шлюзове чертаеха.
А това, от което има нужда е един терминал за зърно. Не че Констанца и в това отношение не са напред, но просто се изнасят милиони тонове българско зърно. Освен това претоварените камиони със зърно няма да влизат в града.
После се чудим защо не знаят и не използват българския език.
Ами какво е това "интермодален терминал" бе господа журналисти?
Пие ли се, яде ли се.....Какво се прави с този.......оксиморон!?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Преди няколко минах през Констанца и видях терминалът им, който е няколко километра дълъг и е наистина огромен - поне няколко километра дълъг по поречието на залива. Наскоро увеличиха капацитета си от 0.6 на 1.2 млн. тона зърно, а цифрите им за първото тримесечие на 2015 година са красноречиви - 10,55 млн. тона зърнени култури от сухоземен за морски транспорт. Не виждам реална възвръщаемост на инвестициите в ясно обозрим срок, при положение, че Констанца е на 150 км от Варна, което за един кораб е ансолютно нищожно.
Подобен проект може да има огромно значение за целия североизток, а и въобще за България. Преди повече от 150 години англичаните са оценили перспективите на връзката Варна-Русчук, но българската държава все не може да се възползва по най-убедителния начин. И подобен проект въобще не е да се сравняваме с Констанца, Констанца е несравнима много отдавна.
Обаче ме удивляват някои коментари... народът е насъбрал много невежество и комплексарщина...
Хайде стига мегаломании. Истината е че наистина се цели да се изхарчат едни пари от едни наши фирми.
Каква конкуренция на Констанца - порт на 20 милионна Румъния и намираща се на входа на Дунав.
Съгласен съм с Николай Николов и sasoss свободен капацитет във Варна и Бургас колкото искаш.
И двата порта стоят полу-празни няма нужда да се налива в още прази кейове.
То ако има товари ще се намери и инвеститор.
Той Домусчиев не ще да инвестира 10-20 млн за нови съоръжения на готов терминал с 15м дълбочина и съответния подходен канал, свързан с магистрала, а много скоро и с отремонтирана скоростна ЖП линия, а държавата се готви, с лека ръка, да похарчи такава огромна сума за терминал във Варна -не нужен на никому.
Та по-добре за тези пари да довършат Хемус.
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
Който иска - да кандидатства за концесия и да си го строи сам. 432 милиона евро за пристанище в гьол като Черно море е пълна глупост, казано по чувство
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "
Брей,каквото и да се направи добро за държавата,винаги ще се намерят едни лай.омети които ще омажат цялата работа с лай.а!
Но все се реве иначе че нищо не се правило за подобряване на икономиката.А това какво е бе мурзили?!
Имам само два въпроса: за да си заслужава целият проект, колко голям контейнеровоз трябва да може да влезе в пристанище Варна? Кой корабособственик / жп-оператор би предпочел Варна пред Солун?
Проектът е пълна глупост и една излишна приумица на червения варненски крадец Борислав Гуцанов. В момента във Варна акостират не повече от два контейнеровоза седмично и пристанище Варна-Запад е напълно достатъчно да ги обслужва. Тези над 400 млн евро са за да бъдат откраднати от строителната мафия на ТИМ. Друг вариант при 10 пъти по-малко средства е удълбочаване на канала към Варна -Запад до 12.5м., което според псевдоспециалисти не може да се извърши поради наличие на каменна плоча и други подобни глупости.
Основният проблем на предлагания терминал е шосейната транспортната връзка, която в момента е по ул. Девня и целогодишно е задръстена от чакащи тирове с жито. Проблемът може да се реши единствено с мостова връзка , която извежда трафика директно към магистралата. Град Варна има много сериозен проблем с изграждането на околовръстен полупръстен, който да свързва северните и южни трасета, без да се преминава през центъра на града.
Ама, то никой не говори за възвращаемост...! На първо време искат да сгънат едни пари за проектиране, пък после каквото стане!
На ГЕРБ не са им силни страни, планирането и прогнозирането... Общи приказки и разхвърляне на стотици милиони насам-натам, че наши хора да въртят оборота!
Констанца, работят по тяхното пристанище повече от 20 години и още имат да правят...! Нашите, като ги слушаш след 4-5 години са готови! При полумъртва икономика и продължаваща емиграция не виждам никаква перспектива, близките години пред североизточна България...!
[quote#19:"sasoss"]По времето на Станишев и Гуцанов се бяха подготвили да "усвояват" японския заем посредство този проект. Сега ГЕРБ са сложили тигана. Особено комични са опитите на местните партайгеносе да обясняват как ще прекарат mothervessel под Аспарухов мост. Ту го повдигаха с 10 метра, ту шлюзове чертаеха.[/quote]Всичко е да усвоят няколкостотин милиона. Сладка хапка е. А вместо това най-смисленото нещо е да регенерират езерния бряг. Сега е затрупан с индустриални вехтории. А има отлични дадености за рекреативна зона. Ако изринат Максуда това може да стане най-добрия квартал. Има гледка към море и езеро.
[quote#27:"bosilegrad"]И подобен проект въобще не е да се сравняваме с Констанца, Констанца е несравнима много отдавна. [/quote]Ама за какъв чеп ни е да се опитваме да създаваме капацитет при условие, че Констанца не е натоварена? Да не говорим, че Констанца не е единствената алтернатива. За Южна България Солун или Бургас са по-приемливо решение от Варна.
[quote#29:"Морски"]Каква конкуренция на Констанца - порт на 20 милионна Румъния и намираща се на входа на Дунав. [/quote]
много пъти е писано че товарите в Констанца се броят по два пъти - нали е и речно пристанище - всяко претоварване от море - река се брои. Така че не сме толкова назад колкото смяташ. Пристанище и град Варна е много по-важно от Констанца, ако се направи както трябва. Няма вечни договори - ако им предложиш по-добри условия, компаниите ще дойдат тук.
20 милионна румъния няма друг излаз на море освен бившата наша северна добруджа, която им даваме доброволно, но това е друга тема. Мегаломания няма, има желание за връщането на България където и е мястото - една от най-важните и проспериращи икономики на балканите а защо не и в източна европа.
[quote#37:"Oggie Petkov"]Град Варна има много сериозен проблем с изграждането на околовръстен полупръстен, който да свързва северните и южни трасета, без да се преминава през центъра на града.[/quote]В 10-ката! Вместо да прахосват милиард за ненужни терминали с тези пари могат да направят обходно трасе. Дори за мост при Белослав ще стигнат.
Новият мегатерминал във Варна ще бъде от трън та на глог. Сравняването с Констанца е смехотворно, защото последното е отворено пристанище, а тук се мисли отново да забият кейовите места в езерото, което се свързва с морето чрез ограничен от газенето канал. За неразбралите: Констанца е пристанище, ориентирано успоредно на морския бряг, а Варна - перпендикулярно. В добавка _ новият терминал няма да е в центъра на Варна, а в разширения център. Ако ще е така, пристанището на ТЕЦ-а върши прекрасна работа, има и съответната инфраструктура.
Да попитам: защо един контейнеровоз тип mothervessel ще дойде да претоварва във Варна вместо Констанца?
Ето това е върховна глупост! Вместо да направят един езерен парк, да увеличат стойността на прилежащите имоти и да направят по-чист града - ей ти мръсни индустриални зони. Гарантирано от червените хмери на България и Варна - БСП, ГЕРБ и ТИМ!!!!
Това е полит-проституция и не мога да гледам как един от най-хубавите градове отиде в тоалетната на историята...
"Who controls the Past controls the Future; who controls the Present controls the Past"
[quote#42:"Пешката"]Пристанище и град Варна е много по-важно от Констанца[/quote]Мегаломания си е това. Констанца има освен морско пристанище и речен канал към Дунава. Варна просто няма тези дадености.[quote#42:"Пешката"]20 милионна румъния няма друг излаз на море [/quote]Сам си обясняваш защо Варна никога няма да има същото значение като Констанца.
[quote#42:"Пешката"]връщането на България където и е мястото - една от най-важните и проспериращи икономики на балканите а защо не и в източна европа.[/quote]Мегаломанията не прощава. За каква Изт. Европа става дума? Ние дори и в черноморския регион сме джуджета. Румъния има 3 пъти по-голямо население. Отделно тук са Украина и Русия. Ние сме лилипути. Докато не спрем да прахосваме пари за нереалистични мегаломански проекти няма да се замогнем.То не бяха Белене, шлемове, южни потоци. Този проект си е едно малко Белене.
[quote#39:"Николай Николов"]Ако изринат Максуда това може да стане най-добрия квартал.[/quote]
Там вече е токсично всичко. Но съм говорил със старите соц. проектанти на високо ниво във Варна. Около канала е трябвало да има гъзарски квартали с ниско строителство - тип Маями. Всичко е отровено вече.
[quote#7:"zo"]Понеже не съм наясно: тоя тесен канал нема ли да се окаже проблем в бъдеще, да се образува тапа?
[/quote]
А защо нито един от деветимата цъкнали минус на тоя въпрос вместо минус не ми даде компетентен отговор?
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
Североизточна България е ИЗОСТАВЕНА, заедно със Северозападна. Като СОФИЯ не ни иска, не ни чува и влага само в Южна България, напр.за АМ Тракия,а за АМ Хемус нищо - да се делим тогава и всеки по пътя си.
До коментар [#50] от "Дундурук":
Но съм говорил със старите соц. проектанти на високо ниво във Варна. Около канала е трябвало да има гъзарски квартали с ниско строителство - тип Маями. Всичко е отровено вече.
..................
Тия ги разпрявай на баба си. От Кестрич.
Там е имало до 09.09.44 ниски постойки и китни градини. Когато идват ония шамандури от БКП на власт, преместват ромите от Каменар във Варна, точно в градините, за да ги заличат. Дребното стопанство не е било добре видяно от лакомите шумкари. Земята под махалата е все още до някъде собственост на оцелели по време на съветското робство граждани.
Я ми кажи тогава град освен София, който да увеличава населението си ? По твоята логика да задраскаме всичски градове тогава и да няма никакви инвестиции там.
"Близо 433 млн. евро ще струва новият интермодален терминал във Варна"
Ама моля ви се защо милиона!Пишете ги 433 милиарда!Българите сме богат и щедър народ.....
433милиона?!И 69 цента...
Във Варна ( 2-ри или 3-ти по големина град ) така или иначе се наливат доста милиарди, но икономика все няма и народът бяга. Значи проблемът не е в наливането на пари.
Освен София, всичко друго е надолу...! И това са прогнозите, за поне още десетина години! Наследихме от социализма, зверска централизация и мегаломания, която даже се задълбочава!
При тия регионални диспропорции, жална ни майка...! Остава едната София, останалото циганизация и упадък! От ГЕРБ-аджийските милиционери, няма какво повече да очакваме!
[quote#53:"kony"]Като СОФИЯ не ни иска, не ни чува и влага само в Южна България[/quote]
Не е това проблемът, а и се наливат държавни пари. Североизточните сами са се предали като роби в ръцете на една алчна местна групировка, която прогонва всеки инвеститор. С курорт до курорта, Житницата на България, пристанище и т.н. районът може да цъфти, ама не цъфти.
Ти пък 6-милионна България колко искаш да е децентрализирана? Една шепа народ, равен на голям европейски град ( и малък китайски ), колко да се разпръска? По-ефективно и полезно за всеки е икономията от мащаба. А сега имаме 260 общински града и 5500 села, ай сектир.
Защото е по-лесно да цъкаш.
Каналът и сега е проблем, представи си какъв ще бъде след като искат да увеличат големината на корабите и техния брой. За да преминават кораби, за каквито говорят, трябва да се повдигне Аспаруховия мост (и един силов кабел), защото ограничават височината на преминаващите през канала кораби. И преди съм казвал - няма как Варна да конкурира Констанца като пристанище: да оставим всичко друго, но те са на 80 мили едно от друго. Ако се цели Варна да е резервно на Констанца то подобна гигантска инвестиция е недомислица. И без това в Бургас "Японското" стои празно, защото Кремиковци каталяса. Там има и газене, и инфраструктура. Нужна е само покупката на адекватна претоварна техника.
Интер-минтер глупости. Да се вложат тези парички в инфраструктура. Само с половината от сумата такава модерна като комуникации промишлена зона може да се направи, а с останалата половина - рехабилитация на булеварди и улички.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
Такива луди пари за пристанище със затихващи функции само заради мераците на ТИМ ?
Да бяхте вложили тези пари в плавателен канал Русе - Варна и тогава да мислите за интермодални терминали. Ако не го строят фирмите на олигарсите тези пари ще стигнат и ще хартисат за изграждането на целият канал. Ако го строят същите мафиотски формирования, които ни строят магистралите, парите няма да стигнат и за 10 км. Само след изграждането на този канал Варна може да придобие стратегически потенциал.
[quote#41:"Николай Николов"]За Южна България Солун или Бургас са по-приемливо решение от Варна. [/quote]
Ако човек се вслуша в шоплъка, дай да закриваме България, и да отиваме в Солун (няма да кажа на кого ще предадем ключовете на апартаментите си).
В цял свят развитите райони са до морето, само българите му обръщат гръб. В интерес на истината винаги е било така - и при Аспарух, и при Симеон, и при Буров и Т. Живков. Да си припомним тошовата дивотия с Кремиковци - във Варна разтоварват рудата от Индия, товарят я на влакове, и хайде в Кремиковци. А дирекция Океански риболов бе в София, за да има за шопите директорски постове.
[quote#50:"Дундурук"]Там вече е токсично всичко.[/quote]Всичко опира до пари и политическа воля. А тя волята май е пак въпрос на пари
Просто на ромите трябва да им се предложи алтернатива (по селата място колкото щеш) от една страна, от друга страна да ги подпукат защото повечето постройки в Максуда не са законни.
Няма да е лесно, разбира се. Предвид десетките фондацийки и грантоеди със сигурност ще се вдигне патаклама.
[quote#35:"schleimer"]Кой корабособственик / жп-оператор би предпочел Варна пред Солун? [/quote]
Аз пък бих ти отговорил и по друг начин. Я виж колко нормални хора предпочетоха Виена и Чикаго пред София. И знаеш ли защо? Защото там българите са малцинство.
Защото гърците уредиха пари за пътища към Солун, а милиционерите тук с песен на уста ни убеждават как нямало нужда от пътища в Северна България.
Явно няма друго решение. Мафията на шопите, която ни владее не допуска нищо добро да се случи в Северна България. Достатъчно е да сравним това, че застроиха и оградиха цялото ни черноморско крайбрежие, а крайбрежието на река Дунав е изключителна държавна собственост и там дейност могат да развива само любимата им групировка ТИМ. И да имаш лодка няма къде да я спреш, а ако искаш да си отвориш ресторантче няма кой да ти разреши. Всичко е или тяхно, или забранено. Най-добре е да вдигаме гражданско непотчинение и да прехвърлим територията си на Румъния. Тогава може и малък бизнес да се появи в най-изостаналата част на Европа. Пък и пътя Русе - Търново със сигурност ще стане бързо магистрала и ще спре да взема толкова много жертви.
Най-добре е да вдигаме гражданско непотчинение и да прехвърлим територията си на Румъния. Тогава може и малък бизнес да се появи в най-изостаналата част на Европа. Пък и пътя Русе - Търново със сигурност ще стане бързо магистрала и ще спре да взема толкова много жертви.
[quote#67:"proizvoditel"]Да бяхте вложили тези пари в плавателен канал Русе - Варна и тогава да мислите за интермодални терминали.[/quote]
Някога едни дебили щяха да строят пристанище в София.
Пич, в България няма един приличен влак, ти канал от 200 км искаш да строим! Не виждаш ли, че с подобен див локален патриотизъм (нашето село е най-хубаво), проектирането и прогнозирането не е за това как ще е след 50 години, а задоволяване на нуждите от днес за вчера.
Преди 80 години Хитлер измисли първите магистрали в Европа, а у нас тъпите милиционери разсъждават дали е нужно да се рехабилитират пътищата между градовете.
[quote#72:"proizvoditel"]а ако искаш да си отвориш ресторантче няма кой да ти разреши. Всичко е или тяхно, или забранено. [/quote]
А във Варна концесионерът тимаджия превърна централния плаж в ресторант. И надстрои морските бани с 1 м за да се ограничи още по-ефикасно гледката към морето. Със съгласието на кмета на ГЕРБ И. Портних.
[quote#68:"historama"]Ако човек се вслуша в шоплъка, дай да закриваме България, и да отиваме в Солун [/quote]Истината е, че Беломорието е естественото пристанище на България. Варна и Бургас стават такива само защото губим Беломорието. Сега границите паднаха така, че Беломорието лека-полека си връща естествената роля. Географията е страшна сила.
От това и ние и гърците ще печелим. Солун е бил голям търговски център през Средновековието но Балканските войни го откъсват от хинтерланда му. Ситуацията е аналогична и с другите гръцки градове по Беломорието като Кавала. За Гърция те се превръщат в периферия, а за България имат потенциал като транспортни възли.
[quote#71:"historama"]гърците уредиха пари за пътища към Солун, а милиционерите тук с песен на уста ни убеждават как нямало нужда от пътища в Северна България.[/quote]Понеже сме ахмаци дори с нашите мизерни евросубсидии субсидирахме гърците - АМ Струма има много по-голямо значение за тях отколкото за нас. За нас трансбалканските маршрути (Русе - Ст. Загора, АМ Черно Море, бързия път през Върбишкия проход и др.) са по-важни. Ама за тях пари няма.
Колкото и пари да събере държавата все ще се намерят едни мащабни глупаци да ги разпилеят и окрадат. За да се замогнем, всеки лев дето се инвестира трябва да се изплаща. Наясно си, че тия пари няма да донесът никакъв доход, камо ли да се възвърнат в близките 100-200 години. Тогава защо там да ги прахосаме? толкова ли е важно една групировка да окраде държавата? Преядохте. 2020 идва. Тогава ще дойде ВИДЕНОВ ДЕН. Дотогава се отървете от цялата си заграбена собственост и бягайте далече, ама много далече. Защото ВИЕ с вашата простотия и лакомия изгонихте децата ни от България. Както бе казал Конфуций - в държава, която се управлява добре е срамно да си беден, а в държава, която се управлява зле е срамно да си богат.
Защото ВИЕ с вашата простотия и лакомия изгонихте децата ни от България. Както бе казал Конфуций - в държава, която се управлява добре е срамно да си беден, а в държава, която се управлява зле е срамно да си богат.
Съфорумци, пропускате един важен момент: превръщането на сегашното пристанище в развлекателна зона! Там е заровено кучето! Това е заветната ТИМ-аджийска мечта: да си нацвъка казина и хотели от вълнолома до гарата. И да си направи там яхтеното пристанище. Идеята не тръгва от нуждата на Варна да си прави интермодален терминал, а от нуждата на ТИМ да заграби сегашното пристанище. Затова, като логично следствие се инициира проекта за иначе абсолютно излишен терминал. Това е с две думи.
Така работата идва дюшеш: някой хайванин ще се излъже да инвестира, ще има пари за крадене (ох, мале!), а пристанището става автоматично тимаджийско. И тогава, елате да видите Лазурния бряг на Варна!
Тъжно... за Варна морска столица на България. Присъединявам се към тези колеги, които смятат, че инфраструктурен остров без изградените други връзки е кауза пердута. Веднага се сещам за един жп терминал край Сливница, който стои като паметник на глупостта.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Всичко е въпрос на сметки и ако съкращаването на пътя на товарите от Дунав до Босфора с 400 км и 2 дни път не изплащат инвестицията, то тя не бива да се прави. Напояването и увеличаването на инвестициите в региона биха били само бонуси.
[quote#81:"st_kilda"]Идеята не тръгва от нуждата на Варна да си прави интермодален терминал, а от нуждата на ТИМ да заграби сегашното пристанище.[/quote]
Абсолютно съм съгласен с твоята констатация приятелю!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Във Варна до момента не се е налял и един милиард, ако не броим жилищното строителство. И е лъжа, че населението на Варна намалява. За индустрията: Варна има един сериозен проблем, който се нарича ТИМ. Докато не се ликвидира тази структура градът няма да има никакво развитие и външни сериозни инвеститори, които сега избягват щом им се разясни статуквото. Други два сериозни проблема са недовършените магистрали Хемус и ЧМ.
[quote#81:"st_kilda"]превръщането на сегашното пристанище в развлекателна зона! [/quote]Не е лоша идея. Мястото е отлично - близо е до центъра, до жп гара, до Морска гара. То и езерният бряг е хубав, ама явно са решили, че не могат да се преборят с ромите.
Иначе Варна няма перспектива като транспортен възел предвид близостта на Констанца. Дори и Бургас има по-голям потенциал. Казвам го при все, че съм варненец. За сметка на това бихме могли да правим пари от туризъм. То и сега сме по-силни от румънците в туризма. Чаушеско промени играта като построи канала. А у нас Тошо направи Балкантурист. И ето 50 години по-късно при сходни дадености Констанца тръгна по една траектория, Варна по друга. Смятам, че туризмът е по-добрият избор.
[quote#83:"st_kilda"]Алея 1 форевер! От Рапонги до езерото...[/quote]Не съм им фен на ТИМ, ама, честно казано, предпочитам да го има Рапонги отколкото както си беше преди - рибарски бараки и, като цяло, бардак.
[quote#85:"proizvoditel"]Всичко е въпрос на сметки и ако съкращаването на пътя на товарите от Дунав до Босфора с 400 км и 2 дни път не изплащат инвестицията, то тя не бива да се прави.[/quote]Румънците не могат да си изплатят канала. Той е с 20км по-дълъг от Панамския (Чаушеско прави 2 ръкава) и оценките са, че е струвал поне няколко милиарда долара. А носи приходи от 3 милиона долара годишно. Т.е. ще се изплати за има-няма 2 хилядолетия. Това като се абстрахираш от факта, че ще има и разходи за поддръжка. А смятай, че има разни диванета дето предлагат ние да правим още по-дълъг канал между Русе и Варна.
Я ми кажи проектите, в които са налети тези милиарди, защото такива НЯМА.
И как се обесняваш, че преди кризата заплатите във Варна и в София бяха почти еднавки (разлика от около 5%). А сега София води на всички останали градове: Варна, Пловдив, Бургас и Стара Загора с над 30% ?
Местната администрация спечели, до колкото и стига кадърността, европейски проекти, които зависят от нея. Но на държавно ниво всички важни инфраструктурни проекти са на юг: магистрали, жп линии. Плюс че в София се изливат огромни средства за метро, тангенти и т.н.
[quote#91:"primerno"]Я ми кажи проектите, в които са налети тези милиарди, защото такива НЯМА. [/quote]
Еми примерно 120 милиона само за бързия транспортен коридор на Варна. 60-70 млн. за едно кръстовище на магистралата до Шумен. 100-200 милиона напоследък в пречиствателни станции, пътища и т.н. във Варна. Божо Вампира май 50 млн. иска за базиликата да хвърли. 30 млн. за смешната Спортна зала. 20 млн. за вече порутените детски площадки. В региона яко се усвояват еврофондове, а файда няма.
[quote#87:"Oggie Petkov"]И е лъжа, че населението на Варна намалява.[/quote]
"Варна попадна в изключително неприятна класация. Населението на Варна е намаляло с цели 1483 души за 2015 год."
"Населението на Варненска област прогресивно ще намалява, като през 2060 година жителите на областта ще са 381 394, или близо 90 000 по-малко от населението в момента. Това сочи реалистична прогноза на Националния статистически институт(НСИ), съобразена с нормативните изисквания на Европейския съюз за демографското и социално-икономическото развитие на страните членки."
Всичко посочено от теб без Спорната зала и петте километра от АМ "Хемус" са от евросредства. И дори с евросредствата пак и до половин милиард не докара сумата, а в предното си мнение твърдиш за "доста милиарди".
А "Хемус", че не е докарана и до половината и няма дори план да се довърши. Същата работа и с "Черно море".
Само в софийското метро са наляти толкова пари, колкото в цяла Северна България не са инвестирани през последните 10
Айде,като не искате да се строи нищо в БЪлгария.Ще дадат един бонус на пенсионерите по 20 лв(защото толкова идва за всеки от тях),ще ги изядат,и готово,дано сте навити.Но после да не виждам мърморене,че в България нищо не се развива!
В статията никъде не видях ТИМ, а ти говориш вече за строене на развлекателни зони, марини и казина. Като цяло е глупаво да се мисли, че на пристанище, можеш да направиш място за забавление. Също е глупаво да смяташ, че те съсипаха града, но дори да предположим, че е съсипан е защото Пеевски дойде и започна да взима всички обществени поръчки. Интермодалният терминал трябва да се направи не заради друго, а защото Варна е морски и търговски град, такава инвестиция би донесла десетки милиони в бюджета на града на година, ще отвори стотици, да не кажа хиляди работни места. Но винаги трябва да се реве за нещо. Било скъпо, ами скъпо е, но ще кажете, че вие ще ги давате тези пари, търгът е отворен за инвеститори от цял свят и според мен ще го вземат китайци, защото България изнася изключително много стока за Китай и обратното. Пък, ако има българска компания, която може да се справи с тази сериозна цифра, евала.
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
[quote#72:"proizvoditel"]Мафията на шопите, която ни владее не допуска нищо добро да се случи в Северна България.[/quote]
Мафията на шопите, а? А нещо за личната отговорност или е без значение, че половината Северна България е тъмно червена, а другата ДПС бастион?!
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
[quote#95:"Пешката"]дай тогава да хвърляме кърпата и да закриваме, а?[/quote]Чакай ама за теб само 2 възможности има - "да сме фактор" и "да закриваме"? Нещо по средата няма ли?
[quote#95:"Пешката"]Какво предлагате вие всичките НЕмегаломани?[/quote]Защо да се напъваме да сме фактор в нещо в което нямаме преимущества? Все едно да се опитваш да пикаеш срещу вятъра. Ако искаш можеш. Ама нищо хубаво няма да се получи.
Тошо с всичките си кусури в случая е взел по-правилното решение от Чаушеско. Чаушеско загроби милиарди в канала, който сега дава конкуретно предимство на Констанца. Ама ще им трябват векове, ако не и хилядолетия за да си избият първоначалната инвестиция.
Вместо това Тошо направи Балкантурист. Бил е прав - сега морският ни туризъм е по-добре развит от румънския при сходни първоначални дадености. Ако толкова се чудим какво да правим с бюджета може да инвестираме там. Примерно, вместо да хвърляме милиард за да се конкурираме с Констанца може да дадем 1/10 от тази сума и да оправим езерния бряг. Той има туристически потенциал, който не се използва.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
karabastun
Рейтинг: 4394 РазстроеноЗа тази далавера ли затриха ''Варна-Изток'' ?!
[email protected]SS
Рейтинг: 2461 ВеселоАко покрай новото пристанище срутят и Максуда значи проектът ще добави и много принадена стойност...
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3308 НеутралноАко ще и 1.5млрд да набутат- смисъл никакъв ,защото затихващите функции на икономиката не предвещават нужди от растеж на обемите товари каквито има в Мангалия и Констанца!
Libertarianism is just anarchy for rich peoplenikitovanch
Рейтинг: 696 НеутралноПроектът изглежда много добре, но ми се струва, че е леко завишена цената. И все пак, ако това се развие добре, ще се избият парите за има-няма 10год. Все пак освен, че Варна е голям град има и създадени интерконтинентални връзки.
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2139 НеутралноПроекта е много важен за България и ЕС.
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !karabastun
Рейтинг: 4394 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "nikivan":
[email protected][quote#4:"nikivan"]Варна е голям град има и създадени интерконтинентални връзки. [/quote]
Къде ?
zo
Рейтинг: 657 НеутралноПонеже не съм наясно: тоя тесен канал нема ли да се окаже проблем в бъдеще, да се образува тапа?
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYquatro_4x3
Рейтинг: 1906 Неутрално"Според публикуваната информация дълбочината на предвидените пет корабни места ще бъде 12,5 метра,"
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Места за 5 (пет) кораба за 432,5 млн. евро или 860 милиона лева!!! Над 170 милиона лева за корабно място!!! Докато го завършат ще стане поне двойно.
Не съм специалист, но това ми изглежда страшно много!
pesheff
Рейтинг: 1271 НеутралноПисал писал недописал - пак без да се чете -- коментарите в Дневник!
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.1км дълга стоянка за кораби където може да се обработват до 6 кораба едновременно - не се знае колко бързо всеки кораб може да се обработи и колко кораба за денонощие може да минат през там
Цената явно не е само за корабно място а за цялата инфра която ще бъде изградена - крайно време е да се направи истинска конкуренция на Констанца - но разбира се това изисква и Варна да е свързана с останалата част на БГ и европа с добри пътни и жп връзки-- да кажем АМ Черно Море може да прави връзката с Тракия и западните и южни балкани а удвояване на пътя с Русе връзката с Дунав
varnax
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#6] от "karabastun":
[quote#6:"karabastun"]Къде ? [/quote]
В какъв смисъл "Къде", контейнерите на Варна-Запад от Марс ли падат?
Танас
Рейтинг: 1176 НеутралноТам дето искат да го правят под Максуда не е ли сега ракитак а инак и линията за влак и шосе и най - вече море е идеално но друг е въпроса колко ще се надпише и открадне.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.Канала сигурно ще трябва да го дълбаят и това е пари.
Роси
Рейтинг: 7590 НеутралноАко се намери чужд инвеститор да си налее парите в него, значи всичко е наред. Ако не, значи е поредната далавера.
sasoss
Рейтинг: 735 Неутрално[quote#4:"nikivan"]ще се избият парите за има-няма 10год. [/quote]
за има-няма 110 години ако стане може и да не ни се смеят.
Цялата работа е за "усвояване" на едни пари.
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#4:"nikivan"] И все пак, ако това се развие добре, ще се избият парите за има-няма 10год.[/quote]
Как го изчисли това?
[quote#4:"nikivan"]Все пак освен, че Варна е голям град има и създадени интерконтинентални връзки. [/quote]
Ko?
Дундурук
Рейтинг: 414 НеутралноАбе най-важното е да не го правят с държавни или европейски пари, защото ще изфирясат. Ако има луд инвеститор, нека да инвестира сам. Иначе си е добра дългогодишна дъвка за местни и национални политици. Като искат да е интермодален, да го дръпнат още назад в канала, за да е успоредно с летището.
Nikoi
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#2] от "SS":
е ,другарите от Максуда къде ще ги пратиш ,да не би в Евсиноград ,или в Бриз ....
elevation04
Рейтинг: 599 Весело3 пъти четох цената, много пари бре....Нещо нереално ми се чини....
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#3:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"] затихващите функции на икономиката не предвещават нужди от растеж на обемите товари каквито има в Мангалия и Констанца[/quote]Затихващите функции май са на главния ти мозък.
Но си прав за едно - с Констанца или Солун Варна няма как да се мери. Не ми става ясно защо се напъваме. Граници няма - което искаш пристанище можеш да ползваш. И двете имат неизползван капацитет.
sasoss
Рейтинг: 735 Неутрално[quote#9:"Пешката"]крайно време е да се направи истинска конкуренция на Констанца [/quote]
Проблемът е, че краят на времето това да стане е отдавна минал. Констанца мина 1 млн. TEU, а Варна и Бургас едва стигат 150 хил заедно. И от нийде взора не вижда от къде може да се увеличат товарите. Затова в Констанца влизат кораби за по 10000 TEU, а във Варна идват лодки по 1000 TEU.
По времето на Станишев и Гуцанов се бяха подготвили да "усвояват" японския заем посредство този проект. Сега ГЕРБ са сложили тигана. Особено комични са опитите на местните партайгеносе да обясняват как ще прекарат mothervessel под Аспарухов мост. Ту го повдигаха с 10 метра, ту шлюзове чертаеха.
sasoss
Рейтинг: 735 НеутралноА това, от което има нужда е един терминал за зърно. Не че Констанца и в това отношение не са напред, но просто се изнасят милиони тонове българско зърно. Освен това претоварените камиони със зърно няма да влизат в града.
Жълтопаветник
Рейтинг: 287 НеутралноВ момента цената за обработката на един контейнер на Варна Запад е между 100 и 150 евро.
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#18:"Николай Николов"]Но си прав за едно[/quote]
И за първото е прав. Специално варненската икономика е със затихващи функции. Градът намалява с 2 000 души годишно. Северна България също не цъфти.
Todor Plamenov
Рейтинг: 287 НеутралноДо Казашко място бол,а те до центъра на Варна второ пристанище ще правят.Сбъркана работа,българска.
Храбър
Рейтинг: 1445 ВеселоПосле се чудим защо не знаят и не използват българския език.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Ами какво е това "интермодален терминал" бе господа журналисти?
Пие ли се, яде ли се.....Какво се прави с този.......оксиморон!?
джендър NATO generals
Рейтинг: 1161 НеутралноКОЙ ще вложи пари в това, при наличие на близки пристанища КОнстанца и Бургас?
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токКнижовник
Рейтинг: 237 НеутралноПреди няколко минах през Констанца и видях терминалът им, който е няколко километра дълъг и е наистина огромен - поне няколко километра дълъг по поречието на залива. Наскоро увеличиха капацитета си от 0.6 на 1.2 млн. тона зърно, а цифрите им за първото тримесечие на 2015 година са красноречиви - 10,55 млн. тона зърнени култури от сухоземен за морски транспорт. Не виждам реална възвръщаемост на инвестициите в ясно обозрим срок, при положение, че Констанца е на 150 км от Варна, което за един кораб е ансолютно нищожно.
bosilegrad
Рейтинг: 237 НеутралноПодобен проект може да има огромно значение за целия североизток, а и въобще за България. Преди повече от 150 години англичаните са оценили перспективите на връзката Варна-Русчук, но българската държава все не може да се възползва по най-убедителния начин. И подобен проект въобще не е да се сравняваме с Констанца, Констанца е несравнима много отдавна.
Обаче ме удивляват някои коментари... народът е насъбрал много невежество и комплексарщина...
samurai11
Рейтинг: 536 НеутралноКато разберете ,кои са фирмите...ще ви станат ясно много неща
Морски
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#9] от "Пешката":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Хайде стига мегаломании. Истината е че наистина се цели да се изхарчат едни пари от едни наши фирми.
Каква конкуренция на Констанца - порт на 20 милионна Румъния и намираща се на входа на Дунав.
Съгласен съм с Николай Николов и sasoss свободен капацитет във Варна и Бургас колкото искаш.
И двата порта стоят полу-празни няма нужда да се налива в още прази кейове.
То ако има товари ще се намери и инвеститор.
Той Домусчиев не ще да инвестира 10-20 млн за нови съоръжения на готов терминал с 15м дълбочина и съответния подходен канал, свързан с магистрала, а много скоро и с отремонтирана скоростна ЖП линия, а държавата се готви, с лека ръка, да похарчи такава огромна сума за терминал във Варна -не нужен на никому.
Та по-добре за тези пари да довършат Хемус.
cinik
Рейтинг: 2675 НеутралноКойто иска - да кандидатства за концесия и да си го строи сам. 432 милиона евро за пристанище в гьол като Черно море е пълна глупост, казано по чувство
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "oporna_to4ka
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#1] от "karabastun":
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаИнтермодални терминали не ядем? Не е лошо да се бодне.
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#27:"bosilegrad"]Преди повече от 150 години англичаните са оценили перспективите[/quote]
Ахахаха, преди 150 години, ахахаха!
zfm52680934
Рейтинг: 524 НеутралноБрей,каквото и да се направи добро за държавата,винаги ще се намерят едни лай.омети които ще омажат цялата работа с лай.а!
Но все се реве иначе че нищо не се правило за подобряване на икономиката.А това какво е бе мурзили?!
bosilegrad
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#32] от "Дундурук":
Смешно, нали? 150 години по-късно Варна и Русе вече не правят връзка между Черно море и Дунав...
schleimer
Рейтинг: 995 НеутралноИмам само два въпроса: за да си заслужава целият проект, колко голям контейнеровоз трябва да може да влезе в пристанище Варна? Кой корабособственик / жп-оператор би предпочел Варна пред Солун?
Благодаря за отговорите.
Oggie Petkov
Рейтинг: 661 НеутралноДо коментар [#5] от "'ΕΡΕΒΟΣ":
Проектът е пълна глупост и една излишна приумица на червения варненски крадец Борислав Гуцанов. В момента във Варна акостират не повече от два контейнеровоза седмично и пристанище Варна-Запад е напълно достатъчно да ги обслужва. Тези над 400 млн евро са за да бъдат откраднати от строителната мафия на ТИМ. Друг вариант при 10 пъти по-малко средства е удълбочаване на канала към Варна -Запад до 12.5м., което според псевдоспециалисти не може да се извърши поради наличие на каменна плоча и други подобни глупости.
Oggie Petkov
Рейтинг: 661 НеутралноОсновният проблем на предлагания терминал е шосейната транспортната връзка, която в момента е по ул. Девня и целогодишно е задръстена от чакащи тирове с жито. Проблемът може да се реши единствено с мостова връзка , която извежда трафика директно към магистралата. Град Варна има много сериозен проблем с изграждането на околовръстен полупръстен, който да свързва северните и южни трасета, без да се преминава през центъра на града.
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноДо коментар [#26] от "Книжовник":
Бивш tww09306483.Ама, то никой не говори за възвращаемост...! На първо време искат да сгънат едни пари за проектиране, пък после каквото стане!
На ГЕРБ не са им силни страни, планирането и прогнозирането... Общи приказки и разхвърляне на стотици милиони насам-натам, че наши хора да въртят оборота!
Констанца, работят по тяхното пристанище повече от 20 години и още имат да правят...! Нашите, като ги слушаш след 4-5 години са готови! При полумъртва икономика и продължаваща емиграция не виждам никаква перспектива, близките години пред североизточна България...!
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#19:"sasoss"]По времето на Станишев и Гуцанов се бяха подготвили да "усвояват" японския заем посредство този проект. Сега ГЕРБ са сложили тигана. Особено комични са опитите на местните партайгеносе да обясняват как ще прекарат mothervessel под Аспарухов мост. Ту го повдигаха с 10 метра, ту шлюзове чертаеха.[/quote]Всичко е да усвоят няколкостотин милиона. Сладка хапка е. А вместо това най-смисленото нещо е да регенерират езерния бряг. Сега е затрупан с индустриални вехтории. А има отлични дадености за рекреативна зона. Ако изринат Максуда това може да стане най-добрия квартал. Има гледка към море и езеро.
sbk
Рейтинг: 645 НеутралноДо коментар [#4] от "nikivan":
То ако 430 млн. можеха да се избият за има-няма 10 години, инвеститорите щяха да се избият да го строят този чутовен порт.
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#27:"bosilegrad"]И подобен проект въобще не е да се сравняваме с Констанца, Констанца е несравнима много отдавна. [/quote]Ама за какъв чеп ни е да се опитваме да създаваме капацитет при условие, че Констанца не е натоварена? Да не говорим, че Констанца не е единствената алтернатива. За Южна България Солун или Бургас са по-приемливо решение от Варна.
pesheff
Рейтинг: 1271 Неутрално[quote#29:"Морски"]Каква конкуренция на Констанца - порт на 20 милионна Румъния и намираща се на входа на Дунав. [/quote]
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.много пъти е писано че товарите в Констанца се броят по два пъти - нали е и речно пристанище - всяко претоварване от море - река се брои. Така че не сме толкова назад колкото смяташ. Пристанище и град Варна е много по-важно от Констанца, ако се направи както трябва. Няма вечни договори - ако им предложиш по-добри условия, компаниите ще дойдат тук.
20 милионна румъния няма друг излаз на море освен бившата наша северна добруджа, която им даваме доброволно, но това е друга тема. Мегаломания няма, има желание за връщането на България където и е мястото - една от най-важните и проспериращи икономики на балканите а защо не и в източна европа.
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#37:"Oggie Petkov"]Град Варна има много сериозен проблем с изграждането на околовръстен полупръстен, който да свързва северните и южни трасета, без да се преминава през центъра на града.[/quote]В 10-ката! Вместо да прахосват милиард за ненужни терминали с тези пари могат да направят обходно трасе. Дори за мост при Белослав ще стигнат.
sbk
Рейтинг: 645 НеутралноНовият мегатерминал във Варна ще бъде от трън та на глог. Сравняването с Констанца е смехотворно, защото последното е отворено пристанище, а тук се мисли отново да забият кейовите места в езерото, което се свързва с морето чрез ограничен от газенето канал. За неразбралите: Констанца е пристанище, ориентирано успоредно на морския бряг, а Варна - перпендикулярно. В добавка _ новият терминал няма да е в центъра на Варна, а в разширения център. Ако ще е така, пристанището на ТЕЦ-а върши прекрасна работа, има и съответната инфраструктура.
Да попитам: защо един контейнеровоз тип mothervessel ще дойде да претоварва във Варна вместо Констанца?
the next K
Рейтинг: 466 НеутралноЕто това е върховна глупост! Вместо да направят един езерен парк, да увеличат стойността на прилежащите имоти и да направят по-чист града - ей ти мръсни индустриални зони. Гарантирано от червените хмери на България и Варна - БСП, ГЕРБ и ТИМ!!!!
"Who controls the Past controls the Future; who controls the Present controls the Past"Това е полит-проституция и не мога да гледам как един от най-хубавите градове отиде в тоалетната на историята...
sbk
Рейтинг: 645 НеутралноДо коментар [#42] от "Пешката":
Да де, а във Варна няма дори връзка с реката. Така че остава жп или автовръзка, а те са по-скъпи от речния превоз, па дори и с претоварните му такси.
sbk
Рейтинг: 645 НеутралноДо коментар [#45] от "the next K":
Пристанищните терминали не са мръсни индустриални зони, не знам за какво говориш.
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#42:"Пешката"]Пристанище и град Варна е много по-важно от Констанца[/quote]Мегаломания си е това. Констанца има освен морско пристанище и речен канал към Дунава. Варна просто няма тези дадености.[quote#42:"Пешката"]20 милионна румъния няма друг излаз на море [/quote]Сам си обясняваш защо Варна никога няма да има същото значение като Констанца.
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#42:"Пешката"]връщането на България където и е мястото - една от най-важните и проспериращи икономики на балканите а защо не и в източна европа.[/quote]Мегаломанията не прощава. За каква Изт. Европа става дума? Ние дори и в черноморския регион сме джуджета. Румъния има 3 пъти по-голямо население. Отделно тук са Украина и Русия. Ние сме лилипути. Докато не спрем да прахосваме пари за нереалистични мегаломански проекти няма да се замогнем.То не бяха Белене, шлемове, южни потоци. Този проект си е едно малко Белене.
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#39:"Николай Николов"]Ако изринат Максуда това може да стане най-добрия квартал.[/quote]
Там вече е токсично всичко. Но съм говорил със старите соц. проектанти на високо ниво във Варна. Около канала е трябвало да има гъзарски квартали с ниско строителство - тип Маями. Всичко е отровено вече.
zo
Рейтинг: 657 Неутрално[quote#7:"zo"]Понеже не съм наясно: тоя тесен канал нема ли да се окаже проблем в бъдеще, да се образува тапа?
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY[/quote]
А защо нито един от деветимата цъкнали минус на тоя въпрос вместо минус не ми даде компетентен отговор?
1_april
Рейтинг: 786 ЛюбопитноИнтер, минтер, колко да е интермодален?
.....СавеЦко-Тимаджийско-Кагебистки?
kony
Рейтинг: 237 ГневноСевероизточна България е ИЗОСТАВЕНА, заедно със Северозападна. Като СОФИЯ не ни иска, не ни чува и влага само в Южна България, напр.за АМ Тракия,а за АМ Хемус нищо - да се делим тогава и всеки по пътя си.
СДС
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#50] от "Дундурук":
nemo malus felix, minime corruptor.Но съм говорил със старите соц. проектанти на високо ниво във Варна. Около канала е трябвало да има гъзарски квартали с ниско строителство - тип Маями. Всичко е отровено вече.
..................
Тия ги разпрявай на баба си. От Кестрич.
Там е имало до 09.09.44 ниски постойки и китни градини. Когато идват ония шамандури от БКП на власт, преместват ромите от Каменар във Варна, точно в градините, за да ги заличат. Дребното стопанство не е било добре видяно от лакомите шумкари. Земята под махалата е все още до някъде собственост на оцелели по време на съветското робство граждани.
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#22] от "Дундурук":
Я ми кажи тогава град освен София, който да увеличава населението си ? По твоята логика да задраскаме всичски градове тогава и да няма никакви инвестиции там.
sasoss
Рейтинг: 735 Весело[quote#42:"Пешката"]Така че не сме толкова назад колкото смяташ. [/quote]
Даже и повече.
blaserr93lrs2
Рейтинг: 466 Весело"Близо 433 млн. евро ще струва новият интермодален терминал във Варна"
Ама моля ви се защо милиона!Пишете ги 433 милиарда!Българите сме богат и щедър народ.....
433милиона?!И 69 цента...
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#55:"primerno"]По твоята логика[/quote]
Във Варна ( 2-ри или 3-ти по големина град ) така или иначе се наливат доста милиарди, но икономика все няма и народът бяга. Значи проблемът не е в наливането на пари.
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#54:"СДС"]Там е имало до 09.09.44 ниски постойки и китни градини.[/quote]
На става въпрос само за Максуда, която е 1/50 от тези планове, а най-вече за Западна промишлена зона. И Максуда, и ЗПЗ, и езерото са ос*ани вече.
Petleshev
Рейтинг: 2278 НеутралноДо коментар [#55] от "primerno":
Бивш tww09306483.Освен София, всичко друго е надолу...! И това са прогнозите, за поне още десетина години! Наследихме от социализма, зверска централизация и мегаломания, която даже се задълбочава!
При тия регионални диспропорции, жална ни майка...! Остава едната София, останалото циганизация и упадък! От ГЕРБ-аджийските милиционери, няма какво повече да очакваме!
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#53:"kony"]Като СОФИЯ не ни иска, не ни чува и влага само в Южна България[/quote]
Не е това проблемът, а и се наливат държавни пари. Североизточните сами са се предали като роби в ръцете на една алчна местна групировка, която прогонва всеки инвеститор. С курорт до курорта, Житницата на България, пристанище и т.н. районът може да цъфти, ама не цъфти.
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#60:"tww09306483"] зверска централизация[/quote]
Ти пък 6-милионна България колко искаш да е децентрализирана? Една шепа народ, равен на голям европейски град ( и малък китайски ), колко да се разпръска? По-ефективно и полезно за всеки е икономията от мащаба. А сега имаме 260 общински града и 5500 села, ай сектир.
zo
Рейтинг: 657 Неутрално[quote#62:"Дундурук"]Ти пък 6-милионна България колко искаш да е децентрализирана?[/quote]
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYАвстрия, Швейцария, Португалия?
sbk
Рейтинг: 645 НеутралноДо коментар [#51] от "zo":
Защото е по-лесно да цъкаш.
Каналът и сега е проблем, представи си какъв ще бъде след като искат да увеличат големината на корабите и техния брой. За да преминават кораби, за каквито говорят, трябва да се повдигне Аспаруховия мост (и един силов кабел), защото ограничават височината на преминаващите през канала кораби. И преди съм казвал - няма как Варна да конкурира Констанца като пристанище: да оставим всичко друго, но те са на 80 мили едно от друго. Ако се цели Варна да е резервно на Констанца то подобна гигантска инвестиция е недомислица. И без това в Бургас "Японското" стои празно, защото Кремиковци каталяса. Там има и газене, и инфраструктура. Нужна е само покупката на адекватна претоварна техника.
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#63:"zo"]Австрия, Швейцария, Португалия? [/quote]
Гъстота на населението:
Швейцария - 181 д./km²
Португалия - 113 д./km²
Австрия - 97,78 д./km²
България - 66,35 д./km²
Ние сме на редичко ( децентрализирано )
tsyrvulan
Рейтинг: 524 НеутралноИнтер-минтер глупости. Да се вложат тези парички в инфраструктура. Само с половината от сумата такава модерна като комуникации промишлена зона може да се направи, а с останалата половина - рехабилитация на булеварди и улички.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.proizvoditel
Рейтинг: 813 НеутралноТакива луди пари за пристанище със затихващи функции само заради мераците на ТИМ ?
Да бяхте вложили тези пари в плавателен канал Русе - Варна и тогава да мислите за интермодални терминали. Ако не го строят фирмите на олигарсите тези пари ще стигнат и ще хартисат за изграждането на целият канал. Ако го строят същите мафиотски формирования, които ни строят магистралите, парите няма да стигнат и за 10 км. Само след изграждането на този канал Варна може да придобие стратегически потенциал.
historama
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#41:"Николай Николов"]За Южна България Солун или Бургас са по-приемливо решение от Варна. [/quote]
Ако човек се вслуша в шоплъка, дай да закриваме България, и да отиваме в Солун (няма да кажа на кого ще предадем ключовете на апартаментите си).
В цял свят развитите райони са до морето, само българите му обръщат гръб. В интерес на истината винаги е било така - и при Аспарух, и при Симеон, и при Буров и Т. Живков. Да си припомним тошовата дивотия с Кремиковци - във Варна разтоварват рудата от Индия, товарят я на влакове, и хайде в Кремиковци. А дирекция Океански риболов бе в София, за да има за шопите директорски постове.
axd14700100
Рейтинг: 524 Неутрално... мдам...твърде сериозен "русский размер"!
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф*** данък "братушки", не друго имам предвид...
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#50:"Дундурук"]Там вече е токсично всичко.[/quote]Всичко опира до пари и политическа воля. А тя волята май е пак въпрос на пари
Просто на ромите трябва да им се предложи алтернатива (по селата място колкото щеш) от една страна, от друга страна да ги подпукат защото повечето постройки в Максуда не са законни.
Няма да е лесно, разбира се. Предвид десетките фондацийки и грантоеди със сигурност ще се вдигне патаклама.
historama
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#35:"schleimer"]Кой корабособственик / жп-оператор би предпочел Варна пред Солун? [/quote]
Аз пък бих ти отговорил и по друг начин. Я виж колко нормални хора предпочетоха Виена и Чикаго пред София. И знаеш ли защо? Защото там българите са малцинство.
Защото гърците уредиха пари за пътища към Солун, а милиционерите тук с песен на уста ни убеждават как нямало нужда от пътища в Северна България.
proizvoditel
Рейтинг: 813 НеутралноДо коментар [#53] от "kony":
Явно няма друго решение. Мафията на шопите, която ни владее не допуска нищо добро да се случи в Северна България. Достатъчно е да сравним това, че застроиха и оградиха цялото ни черноморско крайбрежие, а крайбрежието на река Дунав е изключителна държавна собственост и там дейност могат да развива само любимата им групировка ТИМ. И да имаш лодка няма къде да я спреш, а ако искаш да си отвориш ресторантче няма кой да ти разреши. Всичко е или тяхно, или забранено. Най-добре е да вдигаме гражданско непотчинение и да прехвърлим територията си на Румъния. Тогава може и малък бизнес да се появи в най-изостаналата част на Европа. Пък и пътя Русе - Търново със сигурност ще стане бързо магистрала и ще спре да взема толкова много жертви.
proizvoditel
Рейтинг: 813 НеутралноНай-добре е да вдигаме гражданско непотчинение и да прехвърлим територията си на Румъния. Тогава може и малък бизнес да се появи в най-изостаналата част на Европа. Пък и пътя Русе - Търново със сигурност ще стане бързо магистрала и ще спре да взема толкова много жертви.
historama
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#67:"proizvoditel"]Да бяхте вложили тези пари в плавателен канал Русе - Варна и тогава да мислите за интермодални терминали.[/quote]
Някога едни дебили щяха да строят пристанище в София.
Пич, в България няма един приличен влак, ти канал от 200 км искаш да строим! Не виждаш ли, че с подобен див локален патриотизъм (нашето село е най-хубаво), проектирането и прогнозирането не е за това как ще е след 50 години, а задоволяване на нуждите от днес за вчера.
Преди 80 години Хитлер измисли първите магистрали в Европа, а у нас тъпите милиционери разсъждават дали е нужно да се рехабилитират пътищата между градовете.
Алф
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#27] от "bosilegrad":
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.++++
historama
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#72:"proizvoditel"]а ако искаш да си отвориш ресторантче няма кой да ти разреши. Всичко е или тяхно, или забранено. [/quote]
А във Варна концесионерът тимаджия превърна централния плаж в ресторант. И надстрои морските бани с 1 м за да се ограничи още по-ефикасно гледката към морето. Със съгласието на кмета на ГЕРБ И. Портних.
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#68:"historama"]Ако човек се вслуша в шоплъка, дай да закриваме България, и да отиваме в Солун [/quote]Истината е, че Беломорието е естественото пристанище на България. Варна и Бургас стават такива само защото губим Беломорието. Сега границите паднаха така, че Беломорието лека-полека си връща естествената роля. Географията е страшна сила.
От това и ние и гърците ще печелим. Солун е бил голям търговски център през Средновековието но Балканските войни го откъсват от хинтерланда му. Ситуацията е аналогична и с другите гръцки градове по Беломорието като Кавала. За Гърция те се превръщат в периферия, а за България имат потенциал като транспортни възли.
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#71:"historama"]гърците уредиха пари за пътища към Солун, а милиционерите тук с песен на уста ни убеждават как нямало нужда от пътища в Северна България.[/quote]Понеже сме ахмаци дори с нашите мизерни евросубсидии субсидирахме гърците - АМ Струма има много по-голямо значение за тях отколкото за нас. За нас трансбалканските маршрути (Русе - Ст. Загора, АМ Черно Море, бързия път през Върбишкия проход и др.) са по-важни. Ама за тях пари няма.
proizvoditel
Рейтинг: 813 НеутралноДо коментар [#33] от "Svetlio":
Колкото и пари да събере държавата все ще се намерят едни мащабни глупаци да ги разпилеят и окрадат. За да се замогнем, всеки лев дето се инвестира трябва да се изплаща. Наясно си, че тия пари няма да донесът никакъв доход, камо ли да се възвърнат в близките 100-200 години. Тогава защо там да ги прахосаме? толкова ли е важно една групировка да окраде държавата? Преядохте. 2020 идва. Тогава ще дойде ВИДЕНОВ ДЕН. Дотогава се отървете от цялата си заграбена собственост и бягайте далече, ама много далече. Защото ВИЕ с вашата простотия и лакомия изгонихте децата ни от България. Както бе казал Конфуций - в държава, която се управлява добре е срамно да си беден, а в държава, която се управлява зле е срамно да си богат.
proizvoditel
Рейтинг: 813 НеутралноЗащото ВИЕ с вашата простотия и лакомия изгонихте децата ни от България. Както бе казал Конфуций - в държава, която се управлява добре е срамно да си беден, а в държава, която се управлява зле е срамно да си богат.
st_kilda
Рейтинг: 237 РазстроеноСъфорумци, пропускате един важен момент: превръщането на сегашното пристанище в развлекателна зона! Там е заровено кучето! Това е заветната ТИМ-аджийска мечта: да си нацвъка казина и хотели от вълнолома до гарата. И да си направи там яхтеното пристанище. Идеята не тръгва от нуждата на Варна да си прави интермодален терминал, а от нуждата на ТИМ да заграби сегашното пристанище. Затова, като логично следствие се инициира проекта за иначе абсолютно излишен терминал. Това е с две думи.
st_kilda
Рейтинг: 237 НеутралноТака работата идва дюшеш: някой хайванин ще се излъже да инвестира, ще има пари за крадене (ох, мале!), а пристанището става автоматично тимаджийско. И тогава, елате да видите Лазурния бряг на Варна!
st_kilda
Рейтинг: 237 НеутралноАлея 1 форевер! От Рапонги до езерото...
penetrating
Рейтинг: 8835 НеутралноТъжно... за Варна морска столица на България. Присъединявам се към тези колеги, които смятат, че инфраструктурен остров без изградените други връзки е кауза пердута. Веднага се сещам за един жп терминал край Сливница, който стои като паметник на глупостта.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertproizvoditel
Рейтинг: 813 Неутрално[quote#74:"historama"]с подобен див локален патриотизъм [/quote]
Всичко е въпрос на сметки и ако съкращаването на пътя на товарите от Дунав до Босфора с 400 км и 2 дни път не изплащат инвестицията, то тя не бива да се прави. Напояването и увеличаването на инвестициите в региона биха били само бонуси.
proizvoditel
Рейтинг: 813 Неутрално[quote#81:"st_kilda"]Идеята не тръгва от нуждата на Варна да си прави интермодален терминал, а от нуждата на ТИМ да заграби сегашното пристанище.[/quote]
Абсолютно съм съгласен с твоята констатация приятелю!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Oggie Petkov
Рейтинг: 661 НеутралноДо коментар [#58] от "Дундурук":
Във Варна до момента не се е налял и един милиард, ако не броим жилищното строителство. И е лъжа, че населението на Варна намалява. За индустрията: Варна има един сериозен проблем, който се нарича ТИМ. Докато не се ликвидира тази структура градът няма да има никакво развитие и външни сериозни инвеститори, които сега избягват щом им се разясни статуквото. Други два сериозни проблема са недовършените магистрали Хемус и ЧМ.
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#81:"st_kilda"]превръщането на сегашното пристанище в развлекателна зона! [/quote]Не е лоша идея. Мястото е отлично - близо е до центъра, до жп гара, до Морска гара. То и езерният бряг е хубав, ама явно са решили, че не могат да се преборят с ромите.
Иначе Варна няма перспектива като транспортен възел предвид близостта на Констанца. Дори и Бургас има по-голям потенциал. Казвам го при все, че съм варненец. За сметка на това бихме могли да правим пари от туризъм. То и сега сме по-силни от румънците в туризма. Чаушеско промени играта като построи канала. А у нас Тошо направи Балкантурист. И ето 50 години по-късно при сходни дадености Констанца тръгна по една траектория, Варна по друга. Смятам, че туризмът е по-добрият избор.
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#83:"st_kilda"]Алея 1 форевер! От Рапонги до езерото...[/quote]Не съм им фен на ТИМ, ама, честно казано, предпочитам да го има Рапонги отколкото както си беше преди - рибарски бараки и, като цяло, бардак.
Николов
Рейтинг: 881 Весело[quote#85:"proizvoditel"]Всичко е въпрос на сметки и ако съкращаването на пътя на товарите от Дунав до Босфора с 400 км и 2 дни път не изплащат инвестицията, то тя не бива да се прави.[/quote]Румънците не могат да си изплатят канала. Той е с 20км по-дълъг от Панамския (Чаушеско прави 2 ръкава) и оценките са, че е струвал поне няколко милиарда долара. А носи приходи от 3 милиона долара годишно. Т.е. ще се изплати за има-няма 2 хилядолетия. Това като се абстрахираш от факта, че ще има и разходи за поддръжка. А смятай, че има разни диванета дето предлагат ние да правим още по-дълъг канал между Русе и Варна.
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#58] от "Дундурук":
Я ми кажи проектите, в които са налети тези милиарди, защото такива НЯМА.
И как се обесняваш, че преди кризата заплатите във Варна и в София бяха почти еднавки (разлика от около 5%). А сега София води на всички останали градове: Варна, Пловдив, Бургас и Стара Загора с над 30% ?
Местната администрация спечели, до колкото и стига кадърността, европейски проекти, които зависят от нея. Но на държавно ниво всички важни инфраструктурни проекти са на юг: магистрали, жп линии. Плюс че в София се изливат огромни средства за метро, тангенти и т.н.
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#91:"primerno"]Я ми кажи проектите, в които са налети тези милиарди, защото такива НЯМА. [/quote]
Еми примерно 120 милиона само за бързия транспортен коридор на Варна. 60-70 млн. за едно кръстовище на магистралата до Шумен. 100-200 милиона напоследък в пречиствателни станции, пътища и т.н. във Варна. Божо Вампира май 50 млн. иска за базиликата да хвърли. 30 млн. за смешната Спортна зала. 20 млн. за вече порутените детски площадки. В региона яко се усвояват еврофондове, а файда няма.
Дундурук
Рейтинг: 414 Неутрално[quote#87:"Oggie Petkov"]И е лъжа, че населението на Варна намалява.[/quote]
"Варна попадна в изключително неприятна класация. Населението на Варна е намаляло с цели 1483 души за 2015 год."
"Населението на Варненска област прогресивно ще намалява, като през 2060 година жителите на областта ще са 381 394, или близо 90 000 по-малко от населението в момента. Това сочи реалистична прогноза на Националния статистически институт(НСИ), съобразена с нормативните изисквания на Европейския съюз за демографското и социално-икономическото развитие на страните членки."
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#92] от "Дундурук":
Всичко посочено от теб без Спорната зала и петте километра от АМ "Хемус" са от евросредства. И дори с евросредствата пак и до половин милиард не докара сумата, а в предното си мнение твърдиш за "доста милиарди".
А "Хемус", че не е докарана и до половината и няма дори план да се довърши. Същата работа и с "Черно море".
Само в софийското метро са наляти толкова пари, колкото в цяла Северна България не са инвестирани през последните 10
pesheff
Рейтинг: 1271 Разстроено[quote#48:"Николай Николов"]Сам си обясняваш защо Варна никога няма да има същото значение като Констанца.[/quote]
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.дай тогава да хвърляме кърпата и да закриваме, а? Какво предлагате вие всичките НЕмегаломани?
И защо България да не е фактор? От къде това смачкано самочувствие???
zfm52680934
Рейтинг: 524 НеутралноАйде,като не искате да се строи нищо в БЪлгария.Ще дадат един бонус на пенсионерите по 20 лв(защото толкова идва за всеки от тях),ще ги изядат,и готово,дано сте навити.Но после да не виждам мърморене,че в България нищо не се развива!
nikitovanch
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#81] от "st_kilda":
„Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“В статията никъде не видях ТИМ, а ти говориш вече за строене на развлекателни зони, марини и казина. Като цяло е глупаво да се мисли, че на пристанище, можеш да направиш място за забавление. Също е глупаво да смяташ, че те съсипаха града, но дори да предположим, че е съсипан е защото Пеевски дойде и започна да взима всички обществени поръчки. Интермодалният терминал трябва да се направи не заради друго, а защото Варна е морски и търговски град, такава инвестиция би донесла десетки милиони в бюджета на града на година, ще отвори стотици, да не кажа хиляди работни места. Но винаги трябва да се реве за нещо. Било скъпо, ами скъпо е, но ще кажете, че вие ще ги давате тези пари, търгът е отворен за инвеститори от цял свят и според мен ще го вземат китайци, защото България изнася изключително много стока за Китай и обратното. Пък, ако има българска компания, която може да се справи с тази сериозна цифра, евала.
zo
Рейтинг: 657 Неутрално[quote#72:"proizvoditel"]Мафията на шопите, която ни владее не допуска нищо добро да се случи в Северна България.[/quote]
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYМафията на шопите, а? А нещо за личната отговорност или е без значение, че половината Северна България е тъмно червена, а другата ДПС бастион?!
Николов
Рейтинг: 881 Весело[quote#95:"Пешката"]дай тогава да хвърляме кърпата и да закриваме, а?[/quote]Чакай ама за теб само 2 възможности има - "да сме фактор" и "да закриваме"? Нещо по средата няма ли?
Николов
Рейтинг: 881 Неутрално[quote#95:"Пешката"]Какво предлагате вие всичките НЕмегаломани?[/quote]Защо да се напъваме да сме фактор в нещо в което нямаме преимущества? Все едно да се опитваш да пикаеш срещу вятъра. Ако искаш можеш. Ама нищо хубаво няма да се получи.
Тошо с всичките си кусури в случая е взел по-правилното решение от Чаушеско. Чаушеско загроби милиарди в канала, който сега дава конкуретно предимство на Констанца. Ама ще им трябват векове, ако не и хилядолетия за да си избият първоначалната инвестиция.
Вместо това Тошо направи Балкантурист. Бил е прав - сега морският ни туризъм е по-добре развит от румънския при сходни първоначални дадености. Ако толкова се чудим какво да правим с бюджета може да инвестираме там. Примерно, вместо да хвърляме милиард за да се конкурираме с Констанца може да дадем 1/10 от тази сума и да оправим езерния бряг. Той има туристически потенциал, който не се използва.