
© LiveVarna
По-малко от месец преди 9 юли - крайния срок на договора за безвъзмездна финансова помощ по проекта "Интегриран градски транспорт на Варна", работата по него очевидно продължава да буксува.
Въпреки двукратното отлагане на датата през 2014 г. и 2015 г. до момента, от общо десетте компонента на проекта, в експлоатация са въведени само половината. В същото време от изказване на зам.-кмета на Варна Христо Иванов пред държавната телевизия днес се разбра, че дейностите по проекта са били отчетени и разплатени още преди края на 2015 г.
"Преди Нова година работихме много сериозно по проекта за градски транспорт, каза Иванов в сутрешния блок на БНТ. В кратки срокове се справихме, изпълнихме си задачите,
усвоихме си на 100% парите
и си отчетохме дейностите."
Управляващ орган на оперативните програми "Регионално развитие" 2007 - 2013 г. и "Региони в растеж" 2014 - 2020 г., по които се изпълнява проектът "Интегриран градски транспорт на Варна", е дирекция "Програмиране на регионалното развитие" към Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). По нейни данни в срок до 9 юли т.г. ще бъдат извършени проверки на място, които трябва да установят постигнатите резултати от изпълнението на проекта, след като парите по него вече са усвоени.
В края на миналата седмица обаче "Дневник" установи, че въпреки изградената и явно разплатена система за електронна продажба на билети за градския транспорт във Варна, тази дейност продължава да се изпълнява от кондуктори.
Частично, само в тестов режим и с "примерна" информация работи и системата за известяване на пътниците в реално време за движението на автобусите.
Не е въведен в експлоатация т.нар. "BRT коридор" за бърз автобусен превоз между кварталите "Владислав Варненчик" и "Бриз".
По спирките няма информационни табла за маршрута и графика на автобусните линии.
Въпреки неколкократните опити да бъдат установени
причините за забавянето
те се оказаха "засекретени". Преди повече от месец, чрез общинския пресцентър във Варна, ,Дневник" изпрати до ръководителя на проекта Биляна Якова няколко въпроса, които трябваше да изяснят причините за състоянието му дни преди поредния краен срок. Отговори обаче не са получени и до този момент, а Якова отдавна не отговаря на мобилния си телефон.
Единствената информация за напредъка на проекта са публикации, платени от бюджета, за неговата публичност, които са на стойност 800 хил. лв.
От информация, предоставена от канцеларията на вицепремиера Томислав Дончев, се разбира, че заедно с удължаването на срока за безвъзмездно финансиране от 36 на 48 месеца
договорената сума от 115 млн. лв. е била намалена с 8 млн. лв.
"С подписано допълнително споразумение срокът на договора за безвъзмездно финансиране по проекта е удължен до 9 юли 2016 г., като крайният срок за извършване на разходите, допустими за възстановяване по оперативната програма ("Регионално развитие" - бел. ред.), бе 31 декември 2015 г. и общата стойност по проекта се променя на около 106 млн. лв.", пише в писмото от канцеларията на Дончев.
Още в средата на януари "Дневник" публикува информацията, че заради
проблеми с обществени поръчки
по проекта "Интегриран градски транспорт" Варна е загубила най-малко 6 млн. лв. от договореното финансиране за ремонта на депото на общинския си превозвач. Преди публикуването на тази информация въпроси, отнасящи се до нея, бяха изпратени пак на Биляна Якова. Тя обаче предпочете да отговори едва след публикуването на текста.
"Съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ и бюджета на проекта ремонтът на депото е част от собствения финансов принос на община Варна", обясни Якова.
Съвсем друго се твърди обаче в писмото, изпратено по същия повод от МРРБ.
"Направените разходи за тези дейности (ремонтът на депото - бел. ред.) ще са за сметка на община Варна съгласно указанията за допустимост на разходите по оперативна програма "Регионално развитие" 2007 – 2013 г.", пише в неговия текст.
С други думи, неразплатените средства не са били предварително договорени като "част от собствения финансов принос на община Варна", а са санкция заради направени недопустими разходи. Сега
загубата не на 6, а на 8 млн. лв.
от договореното безвъзмездно финансиране по проекта, вече е потвърдена и от кабинета на Томислав Дончев.
Според източници на "Дневник" от екипа, работещ по проекта "Интегриран градски транспорт на Варна", проблемът с неработещите автомати за продажба на билети е тяхната фискализация. Единият от въпросите, изпратени да Биляна Якова преди месец, трябваше да потвърди или отхвърли информацията, че дружеството "Обединение Модерен транспорт", което спечели обществената поръчка за тази част от проекта, е наело подизпълнител, който не е бил лицензиран за производството на фискални устройства.
Това обяснение на проблема получи косвено потвърждение на 11 май, когато кметът на Варна Иван Портних съобщи, че "новата билетна система в "Градски транспорт" ще заработи съвсем скоро, но се изчаква обществената поръчка за фискализиране на устройствата". Преди дни, по време на представянето на Инвестиционната програма на Варна за периода 2016 - 2020 г., той вече отказа да се ангажира с пореден срок за въвеждането в експлоатация на билетните автомати. За
проблем с фискализацията на машините
говори и част от писмото, изготвено от екипа на Томислав Дончев. "Специализираният софтуер и хардуер е монтиран по автобусите, автобусните спирки и обособения Контролен център, е записано в текста. Всички системи са тествани, като от община Варна твърдят, че пускането им ще бъде факт, след като бъдат фискализирани 539-те устройства". Кога ще се случи това обаче не е ясно, но от община Варна вече са отчели, че договорът по "Компонент 1" от проекта " Изграждане на автоматизирана билетна система" е изпълнен.
Междувременно общинската комисия "Транспорт" във Варна съобщи, че
въпреки високите технологии
на които е базирана новата система за продажба на билети във Варна, използването ѝ ще бъде следено от... 225 контрольори - длъжност, на която ще бъдат преназначени близо половината от сегашните 580 кондуктори.
Какви са следващите изненади, скрити в мълчанието около изпълнението на проекта за интегриран градски транспорт във Варна, вероятно ще се разбере с наближаването на 9 юли. Но дори и това вече е под въпрос.
Преди дни стана известно, че "основният приоритет, по който общината ще работи до 2020 г., е втората фаза на проекта, в който ще бъдат вложени още 30 млн. лв., но този път по програма "Региони в растеж". Така кой е окончателният срок за приключването на проекта и кой от компонентите му е платен, без реално да работи в полза на по-модерен градски транспорт във Варна, може би скоро няма да се разбере.
historama
Рейтинг: 3906 НеутралноГЕРБ пак откраднаха парите. Идват избори.
testimone
Рейтинг: 279 НеутралноСя, общата стойност на проекта е намален с 6млн, които явно не са похарчени, така че тук няма никаква загуба. останалите 2 до нечуваните 8млн са похарчени за ремонт на депото, който тайка и така е трябвало да се направи. От Общината явно са се опитали да го пишат на сметката на проекта, пък ако мине номера. Е, не минал. И тук не виждам загуба. Явно е единствено в нечия главичка с лаборантско розови сънища.
traveler1
Рейтинг: 829 НеутралноПоинтересувайте се какво става с подобната с-ма в Пловдив!
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОМного ще ви е интересно!
Сигурен съм.
testimone
Рейтинг: 279 НеутралноВсъщност подобен род статии се пишат за да се даде възможност да се пишат коментари като първия.
testimone
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#3] от "traveler1":
Не става, автора е от Варна.
Georgi Yordanov
Рейтинг: 667 Неутрално... с две думи - големо краденье!!!!
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!saergfsdfgsdfg
Рейтинг: 225 Неутралнолято е... трябва да се усвояват средства... а после и да се уползотворяват... на някой курорт
hashtag
Рейтинг: 388 НеутралноЩе го пуснат, не се притеснявайте. Ясно е че тия неща отнемат време.
Абе да знаете някой реформатор ако беше станал кмет какви хвалебствени статии щяхме да четем...
stenli1
Рейтинг: 1033 НеутралноДо коментар [#4] от "testimone":
Ти си видимо доволен.
ГЕРБ се е отчел с "усвоихме си на 100% парите и си отчетохме дейностите." Важното е, еч са "усвоили" парите, какво ви брига вас ГЕРБериоте, че някоя ситемата не работи
WC1
Рейтинг: 497 Неутралноевропроектите и безвъзмездното финансиране изкривиха представите на хората. Налага се мисленето, че някой друг трабва да осигурява финансирането. Тази история ще свърши до 2020, а после какво ще правим?
ATXsoul
Рейтинг: 472 НеутралноВъв Варна е нужна операция "Чисти ръце", като Марбеля, Испания, доколкото си спомням! Толкова крадене за 26 години, такова унижожаване на икономически ресурс, случил се във времето, щафетно правен от всички участвали в управлението не може да се реши с избори, особено в местните условия. Свалене на ЦЯЛАТА общ. администрация, външен одит и минимум година управление на служебно назначени чиновници ( не от градът)!Съд и присъди за назидание на бъдещите мераклии за власт!
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита МихалковЕй, събудих се от сън
lone wolf
Рейтинг: 869 НеутралноГерПаджийска му работа!
Да разлая троловете!!"Сметката излиза, парите ги няма!"
mils5656
Рейтинг: 454 НеутралноХубава работа както се казва , ама... българска ! Стараем се да усвоим парите , не да свършим качествено и навреме работата за която са .
tosho_toto
Рейтинг: 272 НеутралноДо коментар [#4] от "testimone":
Нали сме опозиция и трябва да внушаваме,че се крадат пари.
А какво беше направено до сега по програмата:пълна рехабилитация на основните булеварди по градския транспорт включително подмяна на водопровод,парно,отходни води и вкарване на комуникациите под земята,разширяване на булевардите където позволяваше,създаване на бус ленти,подмяна на спирките и стоянките и подходите към автобусите,изграждане на информационни табла и автомати за билети по спирките,създаване на нова тролейбусна линия,закупуван е на нови автобуси и тролейбуси.
Само устройствата още не са фискализирани макар,че имат повече от 20 дни още,но олелията и предизборното плюене са по-силни от фактите.
Варненец съм и такова скоростно преобразяване на града не съм виждал през живота си.
serafin
Рейтинг: 783 НеутралноДо коментар [#10] от "WC1":
Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия+++++++++++++++++++++++++++++++++
lone wolf
Рейтинг: 869 ВеселоДо коментар [#14] от "tosho_toto":
Да разлая троловете!!А, забравяш най-важното!
По всички новопостроени градинки, се засади Марихуана!
edmund0
Рейтинг: 436 НеутралноДо коментар [#14] от "tosho_toto":
Изключли сте си велоалеите от опорните точки. Явно дори и ГЕРБ-ерската сган я е срам от това което сътвориха.
shisharko
Рейтинг: 428 НеутралноНаскоро се возих с градски транспор във Варна и мога да потвърдя, че видях само на едно място "системата за известяване на пътниците в реално време". Информацията в нея беше много грешна (Каза, че следващия автобус идва след 16 минути, той дойде след 5)
А системата за билетите така и не я разбрах. За какво са машините като лелките в автобуса пак си продават билети?
TrakerBG
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#14] от "tosho_toto":
Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.[quote#14:"tosho_toto"]пълна рехабилитация на основните булеварди по градския транспорт включително подмяна на водопровод,парно,отходни води и вкарване на комуникациите под земята [/quote]
Още преди да е пуснато официално всичко, заради ВиК проблеми вече е разкопано ПОНЕ на 4 места - "3ти март", "Ян Хуняди", "Сливница". Извирането на вода и хлътването продължава и в момента.
[quote#14:"tosho_toto"]разширяване на булевардите където позволяваше[/quote]
Единственото случило се разширение е в долната част на "Ян Хуняди" и то се наложи, само защото пътят беше с по една лента и не оставаше място за бус лента.
[quote#14:"tosho_toto"]създаване на бус ленти[/quote]
Създаване = подмяна на бяла с жълта боя. На нито един булевард извън 500-те метра на "Ян Хуняди" НЯМА направена НОВА бус лента - просто едната от наличните е боядисана в жълто.
[quote#14:"tosho_toto"]подмяна на спирките и стоянките и подходите към автобусите,изграждане на информационни табла и автомати за билети по спирките,[/quote]
Само на някои, не всички.
[quote#14:"tosho_toto"]създаване на нова тролейбусна линия,закупуван е на нови автобуси и тролейбуси.[/quote]
Коя е новата линия, 86 ли? Тя ВЕЧЕ е спряна. Няма я и в тестовата версия на сайта, който някой ден ще дава инфо за автобусите.
Закупуването на новите автобуси и тролейбуси е безспорно. Както и странната "сделка", по която едни и същи автобуси заспаха вечерта с лепенки на Транстриумф, а се събудиха сутринта с лепенки на Градски транспорт.
Заповядай утре с новите опорни точки.
st_kilda
Рейтинг: 225 ГневноПарите са усвоени. Другото властта не я касае. Какво по-ясно от това.
starlighter
Рейтинг: 225 НеутралноЩо не разровите и тука малце, май ще има добър материал.
Освен превозните средства, всичко друго е покъртително.
Такива грозотии за табла в 21 век ..... speechless
Slick
Рейтинг: 442 НеутралноКво да става - крали са, то е ясно. Варна е ГЕРБ/ТИМ територия. Няма да стъпя никога там.
encor3
Рейтинг: 928 ВеселоНо пък билетчето е левче.
stenli1
Рейтинг: 1033 НеутралноДо коментар [#14] от "tosho_toto":
Само, че има няколко малки "подробности":
1. С толкова пари е можело да бъдат реализирани почти 2 такива проекта в 2 Варни
2. Парите са "усвоени" а половината неща не работят
3. Останалата част от проекта ще започне да се ремонтира след 2 месеца
encor3
Рейтинг: 928 НеутралноДо коментар [#22] от "arcanum":
Как ли ще преживеем, без тътренето на цървулите ти по центъра на Варна. Аман от комплексари....
К2
Рейтинг: 2456 НеутралноКак каво става? Испортни се...
SHADOWS of SOFIAboras
Рейтинг: 232 НеутралноДо коментар [#22] от "arcanum":
С риск да те обидя, няма да липсваш на Варна. Особено в летния сезон когато няма къде да ти стъпи крака от туристи. Ела през есента, Варна е красива и тогава.
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#27:"kalderon"]Ела през есента, Варна е красива и тогава. [/quote]
Да бе, много е красив най-панелният град не в България, а може би в света. Никъде панелките не са такъв процент от сградите в града. А във Варна почват от идеалния център, та до гробищата. Ма няма как да е иначе като това село през 1950г. е било 70 000 души, а 1990 осъмва над 350 000. Селяните трябва да живеят някъде, а панелното строителство беше гордостта на команизма.
ret
Рейтинг: 768 НеутралноЕ,какво се разбира от шльоковицата на Спасов?
Някакви преразкази по картинка 20 дни преди крайния срок на проекта?
Роси
Рейтинг: 7814 НеутралноБанда андрешковци, това са управляащите и на местно , и на държавно ниво. Най-важно е да се усвоят парите, после ще му мислим за изпълнението.
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#14:"tosho_toto"]автомати за билети по спирките[/quote]
Първо ги слагаха до спирките, ама явно са много качествени и веднага почнаха да ръждясват и т.н.. Умниците нарязаха седалките на новите спирки, за да приютят автоматите, а за чакащите не остана място. А годините си минават и те все не разаботват.
foreverman77
Рейтинг: 296 НеутралноДо коментар [#8] от "hashtag":
Типично по комунистически, отпреди 89г.
По системата - Ние сме се ос***ли, некадърни сме и окрадохме парите...ноо...как може вие враговете на партията и народа, да ни държите сметка?
otrqdnik
Рейтинг: 1451 НеутралноДаа, Варна е един от най-странните градове, които съм виждал напоследък. Движат се с поне 10г зад другите. Парковете им обрасли и неугледни, улиците пълни с кратери да не говорим за организацията на движението, която е достойна за нобелова награда. Морската им градина изоставена. Щетите от наводнението си седят. Никакви проблеми не се решават. Така е при ТИМ. Интересното е, че имат в пъти по-голям бюджет от Ямбол или Ст. Загора, но са много по-назад от тях във всички области. Това със таблата по спирките го има и по селата вече...не и във Варна.
arnautsky
Рейтинг: 917 ВеселоВсеки Потник с надпис "герб" може да свърши така работата-
Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.като кучето на нивата.
Tod
Рейтинг: 1366 Неутрално[quote#11:"soul"]Във Варна е нужна операция "Чисти ръце...
Истината няма пресечна точка с популизма на БСП------------------------
Съгласен съм,но да започнем с автора (С.Спасов) който поръчково (винаги) търси под вола теле!...
primaxm
Рейтинг: 442 НеутралноСлед като видяхме новият център, не сме мислели, че от интегирания градски транспорт изобщо ще излезе нещо, освен юнашко усвояване.
хахах
Дете на 10 години щеше да направи по-добър проект за центъра.
simko4
Рейтинг: 336 НеутралноДо коментар [#33] от "otrqdnik":
Ако съдиш по статиите в Дневник, да Варна е гаден град, но в действителност не е така. Варна е един от най-хубавите и добре организирани градове в България и това е видно за всички, освен теб. Не знам къде видя толкова много дупки и обрасли градинки и други подобни, напротив морската столица е много по-добре от други градове в това отношение. Колкото до сравнението ти с Ямбол, направо не знам какво да кажа освен, че звучиш комично.
stenli1
Рейтинг: 1033 НеутралноКакво стана с фонтана, който тъкмо бяха открили и веднага огрядиха за ремонт?
Yotce
Рейтинг: 1440 Неутрално[quote#2:"testimone"]И тук не виждам загуба. Явно е единствено в нечия главичка с лаборантско розови сънища.[/quote]
Парите са усвоени, интегриран градски транспорт няма. Не е нужно да си "лаборант" или да си говориш с теменужките, за да се се сетиш, че това не е нормален завършек на подобен проект.
Хи-хи
Рейтинг: 1610 НеутралноК'ви са тия милиони за тея. Избират най-убитите кметове мандати наред, пълно е с мутри. Но селташкия ЕС раздава пари на мутрите, не на хората
bosilegrad
Рейтинг: 225 НеутралноНе разбирам стремежа под всяка статия за Варна да се пишат разни негативи за града, но да се стига до там, че Варна е била село през 1950 г. и е най-панелният град на света...
Хайде по-малко нелепости и повече четене на българската история...
otrqdnik
Рейтинг: 1451 НеутралноДо коментар [#37] от "simko4":
Говориш глупости, Ямбол направиха такъв парк в центъра, че ще ти скрие шапката. Освен това там има страхотна детска площадка, каквато не си виждал и на картинка. Варна ... беше, стара слава без покритие. Ако бяхме в комунизма и да не сме излизали навън, може и да харесаме нещо. Да не говорим за пълната лудница в центъра, особено хауса с паркирането, можеш да си обикаляш с часове. Кварталите са все едно гета, мръсно и неугледно. Във всички градове от фондовете направиха улици, градинки, детски площадки поне по 1 във всеки квартал...във Варна - не.
Chavo64
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#5] от "testimone":
chavo64АвторЪт!!!
Chavo64
Рейтинг: 388 НеутралноСетих се за системата от камери, за контрол на движението. Същата работа. Обаче не ми дреме, аз и в София не използвам градски транспорт.
chavo64primaxm
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#37] от "simko4":
Шегувате ли се?!? Влезте по малките улички да видите каква е ситуацията. Вярно, паковете не са обрасли, защото ги няма. Всеки парцел, които беше свободен, вече е застроен. За паркове място няма. Добре, че е морската градина и гробищата, та да има малко дървета в града. Какво да коментираме, града си е трагичен.
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#37:"simko4"]Варна е един от най-хубавите и добре организирани градове в България[/quote]
Муахахахахаха! Морската столица на България, чиито градски плажове ЕЖЕГОДНО се затварят заради фекалии и други плуваща гнус. Отводнителните канали не само са отходни ями на околните сгради и мърсят целия залив, НО И УБИВАТ ХОРА при всяко наводнение. Пълно е с незаконни постройки, палати и гета, а в десетки квартали няма пътища и канализация. В богаташките квартали дори няма улично осветление. Всеки дъжд прави града непроходим, а въпреки 5 пъти по-малките размери от София задръстванията са 5 пъти по-чести и дълги. Новите пътища дават веднага дефекти, а градският транспорт в туристическия град е до 23 часа. Презастрояват се квартали, които уж трябва да са завършени. Градът няма нито стадион, нито прилична крайбрежна улица. Центърът е с провинциален вид от червен клинкер, а матряла се радва на саксии и китки. Морската градина е превзета от мутренски вили, а Зоологическата е най-мизерният затвор за животни. И т.н. Мога да продължавам до утре.
Ghost
Рейтинг: 1040 ЛюбопитноДо коментар [#46] от "Дундурук":
Форумът е в будна кома...Честно, не съм стъпвала във Варна поне от десет години...но след коментарът ти, не възнамерявам да го сторя и през следващите десет...
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#41:"bosilegrad"]Хайде по-малко нелепости и повече четене на българската история... [/quote]
Аве ей,
Освен баш Център ( дори и там има панелки ), Гръцка махала и вилните зони ( логично ) ВСИЧКИ ДРУГО ВЪВ ВАРНА СА ДЕСЕТКИ ПАНЕЛНИ КВАРТАЛИ. Да ги изброявам ли или сам ще спреш на Аспарухов мост и ще впериш взор към безкрайното панелно море пред теб? Дори най-приличният квартал на Варна - Чайка си е панелен. Варна е била малък град след Освобождението с минимум българско население. Около 1950 Е БИЛ с около 70 000 жители ( официална статистика ). И почва бумът - панелни квартали и квартали със селяни от цялата страна. За 40 години населението се увеличава с около 300 000. Къде мислиш, че са ги събрали? Отначало почват с широки квартали с ниски 4-етажни панелни с градинки и паркинги ( Чайка, Левски, Цветен ), но после го карат през просото - панелка до панелка с много етажи и малко въздух ( Младост, Възраждане, Кайсиева, Владиславово, Петлешев, Аспарухово и т.н. ).
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#47:"Ghost"]но след коментарът ти, не възнамерявам да го сторя и през следващите десет...[/quote]
Лош съм. Обезсмислям парите ( Дневник беше писал, че са доста стотици хиляди годишно ), дето Общината хвърля на приближение медии а ПиАр.
bosilegrad
Рейтинг: 225 Неутрално[quote#48:"Дундурук"]Варна е била малък град след Освобождението с минимум българско население. Около 1950 Е БИЛ с около 70 000 жители ( официална статистика ). [/quote]
За втори път Ви го пиша - при първото преброяване в Княжество България, Варна е вторият по големина град.
Не знам каква е тази официална статистика през 1950 г. Тогава в България не е имало преброяване. Иначе още при преброяването през 1934 г. Варна е над 70 000.
Petleshev
Рейтинг: 2946 НеутралноДо коментар [#48] от "Дундурук":
Бивш tww09306483.Това е обща болка, за почти всички т.нар. окръжни градове. До 1944-та година са били по няколко десетки хиляди и над половината население на България е било селско. През комунизма със заграбването на частната собственост и строителството на всякакви индустриални безумия, започва строителството и на панелите ЖК-та. София да не е по-малка глупост, като строителство?
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#50:"bosilegrad"]Не знам каква е тази официална статистика през 1950 г.[/quote]
0%BD%D0%B0#.D0.9D.D0.B0.D1.81.D0.B5.D0.BB.D0.B5.D0 .BD.D0.B8.D0.B5
Офф, тука си има хубава табличка и графика. Раздел Население.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B0%D1%80%D
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#50:"bosilegrad"]За втори път Ви го пиша - при първото преброяване в Княжество България, Варна е вторият по големина град.[/quote]
Голям град, голямо чудо - 21 000 и то не са българи. Случайност е , че не е имало други големи градове и се е класирал на 2-ро място до Съединието.
"След Освобождението във Варна все още доминира турското и гръцкото население. Наред с тях в града живеят българи, евреи, арменци, татари и гагаузи. До средата на 19 век българите са незначителна част от населението на Варна, главно търговци от по-големите градове във вътрешността, като Шумен и Търново.[19] Освобождението заварва Варна с не повече от 3 500 българи при общо население от 21 000 души."
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#51:"tww09306483"]София да не е по-малка глупост, като строителство? [/quote]
София поне е зелена, много зелена. И има голям административен център без панелки, макар и с подтискащи соцмашина билдинги като триъгълника на властта. Просто във Варна процентът на панелките е недостижим.
gost22
Рейтинг: 1937 Неутрално[quote#46:"Дундурук"] В богаташките квартали дори няма улично осветление.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ми, който вярва на рекламите на строители и далавераджии, ще си живее в богаташки квартал без асфалт. То е до акъла. А и парковете по кварталите и детските площадки си ги има и се правят по програмите, просто трябва да спреш с писането по приумици и да погледнеш реалността през прозореца. Да, оакаха проекта с велоалеите, но няма начин, като искаш на една обикновена улица, да пльоснеш широк тротоар, велоалея, бус лента и разделителна градинка между платната. Просто е като да събереш многодетно семейство в гарсониера...
bosilegrad
Рейтинг: 225 Неутрално[quote#52:"Дундурук"]Офф, тука си има хубава табличка и графика. Раздел Население. [/quote]
Потърсете Том 1. Население/Книга 1. Население по области, общини и населени места от Преброяването през 2011 г., ако искате да видите достоверните данни.
След Освобождението Варна е над 30 000. Че е нямало много българи с българско самосъзнание - така е!
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#55:"gost22"]Ми, който вярва на рекламите на строители и далавераджии, ще си живее в богаташки квартал без асфалт.[/quote]
Някой в Общината е одобрил ПУП, разрешил е строителство, взимал е такси или подкупи, може би е продал общинска зема, събира местни ДАНЪЦИ и т.н..
[quote#55:"gost22"]парковете по кварталите и детските площадки си ги има и се правят по програмите[/quote]
Пример? Освен Морската, Парка в Аспарухово, широките места в Чайка, обраслото около стадиона в Младост и паркчето в долната дясна част на Владиславово - други не знам. Гледам сега пак Google Maps и ЗЕЛЕНИ МЕСТА НАД ВАРНА НЕ ВИЖДАМ.
Детските площадки на 4-ТВОРНА ЦЕНА бяха направени есента и голяма част от тях вече са порутени по различни причини. Някъде изгоряха лампи и повече не ги смениха, другаде бяха жертва на вандалства, а трети - просто некачествени или в район само с възрастни хора.
[quote#55:"gost22"] но няма начин, като искаш на една обикновена улица, да пльоснеш широк тротоар[/quote]
Еми като няма начин, защо усвоиха парите и излъгаха ЕС с тая пародия? Па и създадоха ежедневни конфликти между пешеходци и колоездачи.
tsyrvulan
Рейтинг: 901 НеутралноДо коментар [#54] от "Дундурук":
ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.Комплкексарче...тези ми ги разправяй на стария ми каскет. Всеки път когато си идвам в родината минавам през София, така че знам ви дерджето. Неосветените ви улици които са постоянно в ремонт и разбитите ви тротоари. Или пък летището с което се гордеете, което в действителност е някакво жалко подобие на европейски порт за град с два пъти по-малки размери от столицата. И не мога да разбера защо под всяка статия за Варна, узпълзяват някакви зловонни индивиди и почват да словоблудстват! Градът си има проблемите и недостатъците което не е повод разни комплексари да ни облъчват със словоизлеянията си.
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#58:"tsyrvulan"]така че знам ви дерджето.[/quote]
Хахаха, откъде накъде реши, че съм софиянец? Това грешно съждение обезсмисля целия ти текст надолу.
[quote#58:"tsyrvulan"]Градът си има проблемите и недостатъците което не е повод[/quote]
Може би критиците сме по-загрижени за града от тея с розовите очила, дето са радвате на китки и фонтани върху трупа Варна?
[quote#58:"tsyrvulan"]комплексари да ни облъчват със словоизлеянията си. [/quote]
Докато не нарушавам правилата, мога да си пиша квото искам и да паля огънчето на съмнението в такива като Вас, защото моите словоизлияния според мен са факти.
gost22
Рейтинг: 1937 Неутрално[quote#57:"Дундурук"] Гледам сега пак Google Maps и[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...От коя дата е това дето го гледаш? Както писах, вземи излез и провери. В моя квартал, всяка година се появява детска площадка, парка го оправят на няколко години, училищата оправиха... Ма пиши де, то чукча кво беше там...
soul
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#56] от "bosilegrad":
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков++++++++++++И да Ви допълня фактите, които изнасяте, не случайно активните, богатите, властващите етноси по него време
са живеели във Варна-на хубаво място заможни хора живеят!Чак след прогонването им се освободждава място за бившите ратаи, козари и овчари от вътрешноста.
boyanv
Рейтинг: 306 НеутралноСамо едно нещо не разбрах от всички коментари. Доказването, че Варна е 35 000, а не 30 000 или обратното при някое преброяване оправи ли описаните в статията проблеми? Или всеки ще си сложи по една тухла в самочувствието - Варна е била 50 000 преди 80 години (пример, не го приемайте буквално) и аз им натрих носа на останалите. А пък в София не светят уличните лампи, виждате ли какви идиоти са? Каквито и да са аргументите в спора за миналото ползата от тях е 0 в момента. Но - продължавайте, това радва всички управляващи. Все пак - вместо да ги питаме тях къде отидоха толкова пари, ние се заяждаме помежду си.
Μπόικο δεύτερη βουλγαρική δολοφόνοςblaserr93lrs2
Рейтинг: 466 Любопитно"Така кой е окончателният срок за приключването на проекта и кой от компонентите му е платен, без реално да работи в полза на по-модерен градски транспорт във Варна, може би скоро няма да се разбере."
Керванът си върви,а кучетата вече дори и не лаят!
Парите са усвоени!Ако само имахме и прокуратура....
soul
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#53] от "Дундурук":
„Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков"През 1921 г. Варна официално е обявена за първия български морски курорт. С решението си за този акт правителството дало на варненската община правото да събира курортна такса и да сключва заеми за развитието на летовището. В първите години след Освобождението и до 1889 г. варненските морски бани представлявали леки дървени кабинки, строени върху стълбове в морето и подменяни всяко лято. През 1889 г. при кметуването на Кръстю Мирски било взето решение да се построят първите в България солидни морски бани. Новите морски бани (архитект Сава Димитриевич) били завършени и открити през лятото на 1890."
Какво да направим с историята, за да ви хареса?
edin drugii
Рейтинг: 2184 НеутралноДо коментар [#37] от "simko4":
Че Варна е най хубавия град в България няма спор , супер ,че се направи много в последно време също е факт ,че има проблем с този проект също е видимо ,не мога да определя какви са проблемите ,защото не ползвам автобуси никога , или с кола или с колело ,особено във Варна , но съм съгласен съгласен с коментара ,че улиците са ужасни , ако дойдете в Св Никола ,Евсиноград ,в Бриз или Траката ви чака ужас ,имам щастието вече 3 години да живея в един от тези квартали през лятото ,но такава липса на улици ,мизерия ,липса на каквото и да е почистване ,даже няма асфалт ,ако не си оправим сами улицата , не съм виждал ,идвам от друг ,по малък град и буквално за 2 месеца си потрошвам колата ,добре ,че е с каско и после ми я стягат все пак ,но никак нищо не се прави за улиците в тези квартали ,въпреки ,че е силно казано ,че са улици ,извинявам се ,но в циганските села на най малката община ,дори малките улички в гетата са вече по добре от тези на Варненските най скъпи квартали ,разбира се нищо няма да се промени ,ама казахме си каквото имаме на душата
gost22
Рейтинг: 1937 Неутрално[quote#60:"gost22"]От коя дата е това дето го гледаш? Както писах, вземи излез и провери.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Да, проверих и потвърждавам, че изгледите в Гугълмапс за доста варненски квартали (и вътрешната част на кварталите, която коментираме в темата) не са обновявани от години. Та когато днес ги гледате и пишете за кварталните улички и междублокови пространства, то коментарите ви се отнасят за неща от преди три години. Евентуално можете да вярвате малко повече на снимките от потребители, но и там трябва да внимавате от коя година са.
Дундурук
Рейтинг: 413 Неутрално[quote#66:"gost22"]не са обновявани от години.[/quote]
Значи са съборили сгради и са направили паркове? Щото аз виджам само сгради и никви зелени петна.
sict
Рейтинг: 388 ВеселоДо коментар [#54] от "Дундурук":
Особено такива китни квартали на София като Люлин от едно до безкрайност и т.н.
Завиждайте, завиждайте, то поне е без пари, въпреки упоритото унищожаване на Варна като индустриален, университетски и културен център на Източна България, ние си я обичаме
gost22
Рейтинг: 1937 Любопитно[quote#67:"Дундурук"] Щото аз виджам само сгради и никви зелени петна. [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ми всеки вижда каквото му оттърва на гледната точка. Важното е, че аз се разхождам в обновен и осветен квартален парк, и децата ми играят на нови детски площадки, а ти пиши какво смяташ че виждаш.
А Гугълмапс, снимките наистина не са пипани от години, защото проверих точно за новите и по-старите неща из квартала (и съседните квартали) и ги няма на снимките, та вътрешните снимки и изгледи от кварталите са от преди години и не са обновявани. Иначе стават да се ориентираш по улиците и сградите, което им е основната цел, ама за основа за писане на коментари по тема за обновяване не са достатъчни.
kokoto2
Рейтинг: 483 НеутралноЕто, че и аз се возих на новите автобуси (за протокола линия номер 12).
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝКакво да кажа... всичко е по старому. На тръбите за закрепване на инвалидна количка с 2-3 свински опашки (геният на инж. Ганев би използвал медна тел) бяха закрепени метла и стирка с кофа. Трябва ли пътниците да се возят със стирката... абе да каже онзи с потника.
kokoto2
Рейтинг: 483 НеутралноДо коментар [#66] от "gost22":
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝГугъл мапс е съвсем пресен:
Западна Варна(от елдом на запад) снимката е от 1.май 2016
Източна Варна(от общината на изток) снимката е от 19 март 2016
Централна Варна (между горните 2 зони) снимката е от 16 август 2015
Стрийтвюто е по старо: март 2012, като частично обновяване има от юли 2015
gost22
Рейтинг: 1937 НеутралноДо коментар [#71] от "kokoto2":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Да, вярно, моя грешка с имената Гугъл мапс и гугъл вю. Но иначе съм прав, че на снимките от улицата не се виждат новите неща защото не са обновявани от години, а на снимките отгоре им липсва разделителна способност, за да се ориентираш кое какво е от дребните обекти, та и коментарите за какво ново в квартала няма как да са точни, ако не си видял квартала на живо.
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 681 РазстроеноДо коментар [#14] от "tosho_toto":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειАз също и съм абсолютно съгласен с Вас.
Но костовашките комундета не се интересуват от факти и добри новини.
Тяхната работа е да бъркат бидони с помия и да ги разливат по хората, които се опитват да работят въпреки условията и наследството, което получават.
Портних може и да не е кмет - мечта, но поне прави това, което може да се направи бързо и веднага. С удоволствие припомням на по-младият мурзилаж, кой забрани на Христо Кирчев да се кандидатира за втори мандат и с кого го замени!?
Когато става въпрос за Кирето Йорданов...
Чичи (Ice Man's fan)
Рейтинг: 681 ЛюбопитноДо коментар [#54] от "Дундурук":
Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένειСофия е зелена и Варна е поне толкова зелена.
Люлин, Обеля, Дружба в София са толкова панелести и неозеленени, колкото Владиславово и Кайсиева градина във Варна.
Какви панелки те гонят към днешна дата?
Най-широката част на Варна , която е и централна към момента, е отворена на Изток и свършва в морето, през уникалният приморски парк - Морската градина.
В Бургас е подобно, макар и в по-умалена част, заради ландшафните особености на двата града.
Не можеш да сравняваш морски, пристанищни градове с такива във вътрешността. Това са различни бири. Целувай ръка, че ги имаш и двете. Ще ми се да ти кажа много други неща, но няма.
historama
Рейтинг: 3906 НеутралноМисля че това е валидно за всички големи градове. Защо не коментираш ремонтите на ремонтите при Фандъчето?
historama
Рейтинг: 3906 НеутралноХристо Кирчев бе от "внедрените", и в един момент бе страшно удобен и на БСП, особено на току-що появилата се руско-българска групировка на ТИМ. Аз бях един от първите, които публично се противопоставихме за третия му мандат, и Костов бе малко неприятно изненадан.
Между другото говори се за Кирето йорданов, за Портних, а защо се мълчи за един архирабойник от Варна?
Борислав Гуцанов!
historama
Рейтинг: 3906 НеутралноДо коментар [#42] от "otrqdnik":
пишеш глупости. По твоите разсъждения с парите, които се наливат и "усвояват" в София Виена трябваше ряпа да яде. Същото може да се каже и за Бургас, където се наляха милиони по тротоарите, а вечер заведенията пустеят -нещо показателно за стандарта на града. За едно съм съгласен с теб - хаоса с паркиране, липсата на организация за синя зона.
Но не можеш да обвиняваш живеещите във Варна за октопода ТИМ. Защото той протяга пипалата си и към летище София. ТИМ не е само ВКР-то на флота. ТИМ са много по-усъвършенстван вариант на Мултигруп.
historama
Рейтинг: 3906 НеутралноДо коментар [#42] от "otrqdnik":
пишеш глупости. По твоите разсъждения с парите, които се наливат и "усвояват" в София Виена трябваше ряпа да яде. Същото може да се каже и за Бургас, където се наляха милиони по тротоарите, а вечер заведенията пустеят -нещо показателно за стандарта на града. За едно съм съгласен с теб - хаоса с паркиране, липсата на организация за синя зона.
Но не можеш да обвиняваш живеещите във Варна за октопода ТИМ. Защото той протяга пипалата си и към летище София. ТИМ не е само ВКР-то на флота. ТИМ са много по-усъвършенстван вариант на Мултигруп.
historama
Рейтинг: 3906 НеутралноДо коментар [#42] от "otrqdnik":
пишеш глупости. По твоите разсъждения с парите, които се наливат и "усвояват" в София Виена трябваше ряпа да яде. Същото може да се каже и за Бургас, където се наляха милиони по тротоарите, а вечер заведенията пустеят -нещо показателно за стандарта на града. За едно съм съгласен с теб - хаоса с паркиране, липсата на организация за синя зона.
Но не можеш да обвиняваш живеещите във Варна за октопода ТИМ. Защото той протяга пипалата си и към летище София. ТИМ не е само ВКР-то на флота. ТИМ са много по-усъвършенстван вариант на Мултигруп.
historama
Рейтинг: 3906 Неутрално25 000. Спорно е кой е наистина втория по големина град след Пловдив (30 000) - Варна или Русе, тъй като разликата е била около 50-100 човека. София е брояла малко над 11 000ж.
За Варна има и друг факт - българското население се е ограничавало в 90 семейства, останалите турци, гърци и т.н. Нормално, Варна е бил един от 4-те големи гарнизона в С.И. България, които е трябвало да възпират руските набези. Всъщност Русия преминава Дунав през Свищов, превземат София и В. Търново, мъчат се няколко месеца при Плевен, преминават Балкана и на марш на скок се отправят към Истанбул, но там се спрели, знаеш защо. Всъщност от цялата Сан Стефанска България на 3 март 1878г. османските гарнизони са били освободили от присъствието си май под 1/3 !?