"Строго секретно", или какво свърши Варна по проекта си "Интегриран градски транспорт"

"Строго секретно", или какво свърши Варна по проекта си "Интегриран градски транспорт"

© LiveVarna



По-малко от месец преди 9 юли - крайния срок на договора за безвъзмездна финансова помощ по проекта "Интегриран градски транспорт на Варна", работата по него очевидно продължава да буксува.


Въпреки двукратното отлагане на датата през 2014 г. и 2015 г. до момента, от общо десетте компонента на проекта, в експлоатация са въведени само половината. В същото време от изказване на зам.-кмета на Варна Христо Иванов пред държавната телевизия днес се разбра, че дейностите по проекта са били отчетени и разплатени още преди края на 2015 г.


"Преди Нова година работихме много сериозно по проекта за градски транспорт, каза Иванов в сутрешния блок на БНТ. В кратки срокове се справихме, изпълнихме си задачите,




усвоихме си на 100% парите


и си отчетохме дейностите."


Управляващ орган на оперативните програми "Регионално развитие" 2007 - 2013 г. и "Региони в растеж" 2014 - 2020 г., по които се изпълнява проектът "Интегриран градски транспорт на Варна", е дирекция "Програмиране на регионалното развитие" към Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). По нейни данни в срок до 9 юли т.г. ще бъдат извършени проверки на място, които трябва да установят постигнатите резултати от изпълнението на проекта, след като парите по него вече са усвоени.


В края на миналата седмица обаче "Дневник" установи, че въпреки изградената и явно разплатена система за електронна продажба на билети за градския транспорт във Варна, тази дейност продължава да се изпълнява от кондуктори.


Частично, само в тестов режим и с "примерна" информация работи и системата за известяване на пътниците в реално време за движението на автобусите.


Не е въведен в експлоатация т.нар. "BRT коридор" за бърз автобусен превоз между кварталите "Владислав Варненчик" и "Бриз".


По спирките няма информационни табла за маршрута и графика на автобусните линии.


Въпреки неколкократните опити да бъдат установени


причините за забавянето


те се оказаха "засекретени". Преди повече от месец, чрез общинския пресцентър във Варна, ,Дневник" изпрати до ръководителя на проекта Биляна Якова няколко въпроса, които трябваше да изяснят причините за състоянието му дни преди поредния краен срок. Отговори обаче не са получени и до този момент, а Якова отдавна не отговаря на мобилния си телефон.


Единствената информация за напредъка на проекта са публикации, платени от бюджета, за неговата публичност, които са на стойност 800 хил. лв.


От информация, предоставена от канцеларията на вицепремиера Томислав Дончев, се разбира, че заедно с удължаването на срока за безвъзмездно финансиране от 36 на 48 месеца


договорената сума от 115 млн. лв. е била намалена с 8 млн. лв.


"С подписано допълнително споразумение срокът на договора за безвъзмездно финансиране по проекта е удължен до 9 юли 2016 г., като крайният срок за извършване на разходите, допустими за възстановяване по оперативната програма ("Регионално развитие" - бел. ред.), бе 31 декември 2015 г. и общата стойност по проекта се променя на около 106 млн. лв.", пише в писмото от канцеларията на Дончев.


Още в средата на януари "Дневник" публикува информацията, че заради


проблеми с обществени поръчки


по проекта "Интегриран градски транспорт" Варна е загубила най-малко 6 млн. лв. от договореното финансиране за ремонта на депото на общинския си превозвач. Преди публикуването на тази информация въпроси, отнасящи се до нея, бяха изпратени пак на Биляна Якова. Тя обаче предпочете да отговори едва след публикуването на текста.


"Съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ и бюджета на проекта ремонтът на депото е част от собствения финансов принос на община Варна", обясни Якова.


Съвсем друго се твърди обаче в писмото, изпратено по същия повод от МРРБ.


"Направените разходи за тези дейности (ремонтът на депото - бел. ред.) ще са за сметка на община Варна съгласно указанията за допустимост на разходите по оперативна програма "Регионално развитие" 2007 – 2013 г.", пише в неговия текст.


С други думи, неразплатените средства не са били предварително договорени като "част от собствения финансов принос на община Варна", а са санкция заради направени недопустими разходи. Сега


загубата не на 6, а на 8 млн. лв.


от договореното безвъзмездно финансиране по проекта, вече е потвърдена и от кабинета на Томислав Дончев.


Според източници на "Дневник" от екипа, работещ по проекта "Интегриран градски транспорт на Варна", проблемът с неработещите автомати за продажба на билети е тяхната фискализация. Единият от въпросите, изпратени да Биляна Якова преди месец, трябваше да потвърди или отхвърли информацията, че дружеството "Обединение Модерен транспорт", което спечели обществената поръчка за тази част от проекта, е наело подизпълнител, който не е бил лицензиран за производството на фискални устройства.


Това обяснение на проблема получи косвено потвърждение на 11 май, когато кметът на Варна Иван Портних съобщи, че "новата билетна система в "Градски транспорт" ще заработи съвсем скоро, но се изчаква обществената поръчка за фискализиране на устройствата". Преди дни, по време на представянето на Инвестиционната програма на Варна за периода 2016 - 2020 г., той вече отказа да се ангажира с пореден срок за въвеждането в експлоатация на билетните автомати. За


проблем с фискализацията на машините


говори и част от писмото, изготвено от екипа на Томислав Дончев. "Специализираният софтуер и хардуер е монтиран по автобусите, автобусните спирки и обособения Контролен център, е записано в текста. Всички системи са тествани, като от община Варна твърдят, че пускането им ще бъде факт, след като бъдат фискализирани 539-те устройства". Кога ще се случи това обаче не е ясно, но от община Варна вече са отчели, че договорът по "Компонент 1" от проекта " Изграждане на автоматизирана билетна система" е изпълнен.


Междувременно общинската комисия "Транспорт" във Варна съобщи, че


въпреки високите технологии


на които е базирана новата система за продажба на билети във Варна, използването ѝ ще бъде следено от... 225 контрольори - длъжност, на която ще бъдат преназначени близо половината от сегашните 580 кондуктори.


Какви са следващите изненади, скрити в мълчанието около изпълнението на проекта за интегриран градски транспорт във Варна, вероятно ще се разбере с наближаването на 9 юли. Но дори и това вече е под въпрос.


Преди дни стана известно, че "основният приоритет, по който общината ще работи до 2020 г., е втората фаза на проекта, в който ще бъдат вложени още 30 млн. лв., но този път по програма "Региони в растеж". Така кой е окончателният срок за приключването на проекта и кой от компонентите му е платен, без реално да работи в полза на по-модерен градски транспорт във Варна, може би скоро няма да се разбере.

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    ГЕРБ пак откраднаха парите. Идват избори.

  2. 2 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Ся, общата стойност на проекта е намален с 6млн, които явно не са похарчени, така че тук няма никаква загуба. останалите 2 до нечуваните 8млн са похарчени за ремонт на депото, който тайка и така е трябвало да се направи. От Общината явно са се опитали да го пишат на сметката на проекта, пък ако мине номера. Е, не минал. И тук не виждам загуба. Явно е единствено в нечия главичка с лаборантско розови сънища.

  3. 3 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Поинтересувайте се какво става с подобната с-ма в Пловдив!
    Много ще ви е интересно!
    Сигурен съм.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  4. 4 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Всъщност подобен род статии се пишат за да се даде възможност да се пишат коментари като първия.

  5. 5 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#3] от "traveler1":

    Не става, автора е от Варна.

  6. 6 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 665 Неутрално

    ... с две думи - големо краденье!!!!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  7. 7 Профил на saergfsdfgsdfg
    saergfsdfgsdfg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    лято е... трябва да се усвояват средства... а после и да се уползотворяват... на някой курорт

  8. 8 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 363 Неутрално

    Ще го пуснат, не се притеснявайте. Ясно е че тия неща отнемат време.

    Абе да знаете някой реформатор ако беше станал кмет какви хвалебствени статии щяхме да четем...

  9. 9 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#4] от "testimone":

    Ти си видимо доволен.

    ГЕРБ се е отчел с "усвоихме си на 100% парите и си отчетохме дейностите." Важното е, еч са "усвоили" парите, какво ви брига вас ГЕРБериоте, че някоя ситемата не работи

  10. 10 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 512 Неутрално

    европроектите и безвъзмездното финансиране изкривиха представите на хората. Налага се мисленето, че някой друг трабва да осигурява финансирането. Тази история ще свърши до 2020, а после какво ще правим?

    ATX
  11. 11 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Във Варна е нужна операция "Чисти ръце", като Марбеля, Испания, доколкото си спомням! Толкова крадене за 26 години, такова унижожаване на икономически ресурс, случил се във времето, щафетно правен от всички участвали в управлението не може да се реши с избори, особено в местните условия. Свалене на ЦЯЛАТА общ. администрация, външен одит и минимум година управление на служебно назначени чиновници ( не от градът)!Съд и присъди за назидание на бъдещите мераклии за власт!
    Ей, събудих се от сън

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  12. 12 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2621 Неутрално

    ГерПаджийска му работа!
    "Сметката излиза, парите ги няма!"

    Да разлая троловете!!
  13. 13 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Хубава работа както се казва , ама... българска ! Стараем се да усвоим парите , не да свършим качествено и навреме работата за която са .

  14. 14 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#4] от "testimone":

    Нали сме опозиция и трябва да внушаваме,че се крадат пари.
    А какво беше направено до сега по програмата:пълна рехабилитация на основните булеварди по градския транспорт включително подмяна на водопровод,парно,отходни води и вкарване на комуникациите под земята,разширяване на булевардите където позволяваше,създаване на бус ленти,подмяна на спирките и стоянките и подходите към автобусите,изграждане на информационни табла и автомати за билети по спирките,създаване на нова тролейбусна линия,закупуван е на нови автобуси и тролейбуси.
    Само устройствата още не са фискализирани макар,че имат повече от 20 дни още,но олелията и предизборното плюене са по-силни от фактите.
    Варненец съм и такова скоростно преобразяване на града не съм виждал през живота си.

  15. 15 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#10] от "WC1":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  16. 16 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2621 Весело

    До коментар [#14] от "tosho_toto":

    А, забравяш най-важното!
    По всички новопостроени градинки, се засади Марихуана!

    Да разлая троловете!!
  17. 17 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#14] от "tosho_toto":

    Изключли сте си велоалеите от опорните точки. Явно дори и ГЕРБ-ерската сган я е срам от това което сътвориха.

  18. 18 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Наскоро се возих с градски транспор във Варна и мога да потвърдя, че видях само на едно място "системата за известяване на пътниците в реално време". Информацията в нея беше много грешна (Каза, че следващия автобус идва след 16 минути, той дойде след 5)

    А системата за билетите така и не я разбрах. За какво са машините като лелките в автобуса пак си продават билети?

  19. 19 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#14] от "tosho_toto":

    [quote#14:"tosho_toto"]пълна рехабилитация на основните булеварди по градския транспорт включително подмяна на водопровод,парно,отходни води и вкарване на комуникациите под земята [/quote]
    Още преди да е пуснато официално всичко, заради ВиК проблеми вече е разкопано ПОНЕ на 4 места - "3ти март", "Ян Хуняди", "Сливница". Извирането на вода и хлътването продължава и в момента.
    [quote#14:"tosho_toto"]разширяване на булевардите където позволяваше[/quote]
    Единственото случило се разширение е в долната част на "Ян Хуняди" и то се наложи, само защото пътят беше с по една лента и не оставаше място за бус лента.
    [quote#14:"tosho_toto"]създаване на бус ленти[/quote]
    Създаване = подмяна на бяла с жълта боя. На нито един булевард извън 500-те метра на "Ян Хуняди" НЯМА направена НОВА бус лента - просто едната от наличните е боядисана в жълто.
    [quote#14:"tosho_toto"]подмяна на спирките и стоянките и подходите към автобусите,изграждане на информационни табла и автомати за билети по спирките,[/quote]
    Само на някои, не всички.
    [quote#14:"tosho_toto"]създаване на нова тролейбусна линия,закупуван е на нови автобуси и тролейбуси.[/quote]
    Коя е новата линия, 86 ли? Тя ВЕЧЕ е спряна. Няма я и в тестовата версия на сайта, който някой ден ще дава инфо за автобусите.
    Закупуването на новите автобуси и тролейбуси е безспорно. Както и странната "сделка", по която едни и същи автобуси заспаха вечерта с лепенки на Транстриумф, а се събудиха сутринта с лепенки на Градски транспорт.

    Заповядай утре с новите опорни точки.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  20. 20 Профил на st_kilda
    st_kilda
    Рейтинг: 226 Гневно

    Парите са усвоени. Другото властта не я касае. Какво по-ясно от това.

  21. 21 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Що не разровите и тука малце, май ще има добър материал.

    Освен превозните средства, всичко друго е покъртително.

    Такива грозотии за табла в 21 век ..... speechless

  22. 22 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2726 Неутрално

    Кво да става - крали са, то е ясно. Варна е ГЕРБ/ТИМ територия. Няма да стъпя никога там.

  23. 23 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 502 Весело

    Но пък билетчето е левче.

  24. 24 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#14] от "tosho_toto":

    Само, че има няколко малки "подробности":

    1. С толкова пари е можело да бъдат реализирани почти 2 такива проекта в 2 Варни
    2. Парите са "усвоени" а половината неща не работят
    3. Останалата част от проекта ще започне да се ремонтира след 2 месеца

  25. 25 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#22] от "arcanum":

    Как ли ще преживеем, без тътренето на цървулите ти по центъра на Варна. Аман от комплексари....

  26. 26 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 2992 Неутрално

    Как каво става? Испортни се...

  27. 27 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 259 Неутрално

    До коментар [#22] от "arcanum":

    С риск да те обидя, няма да липсваш на Варна. Особено в летния сезон когато няма къде да ти стъпи крака от туристи. Ела през есента, Варна е красива и тогава.

  28. 28 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#27:"kalderon"]Ела през есента, Варна е красива и тогава. [/quote]

    Да бе, много е красив най-панелният град не в България, а може би в света. Никъде панелките не са такъв процент от сградите в града. А във Варна почват от идеалния център, та до гробищата. Ма няма как да е иначе като това село през 1950г. е било 70 000 души, а 1990 осъмва над 350 000. Селяните трябва да живеят някъде, а панелното строителство беше гордостта на команизма.

  29. 29 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Е,какво се разбира от шльоковицата на Спасов?
    Някакви преразкази по картинка 20 дни преди крайния срок на проекта?

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8752 Неутрално

    Банда андрешковци, това са управляащите и на местно , и на държавно ниво. Най-важно е да се усвоят парите, после ще му мислим за изпълнението.

  31. 31 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#14:"tosho_toto"]автомати за билети по спирките[/quote]

    Първо ги слагаха до спирките, ама явно са много качествени и веднага почнаха да ръждясват и т.н.. Умниците нарязаха седалките на новите спирки, за да приютят автоматите, а за чакащите не остана място. А годините си минават и те все не разаботват.

  32. 32 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#8] от "hashtag":

    Типично по комунистически, отпреди 89г.

    По системата - Ние сме се ос***ли, некадърни сме и окрадохме парите...ноо...как може вие враговете на партията и народа, да ни държите сметка?

  33. 33 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Даа, Варна е един от най-странните градове, които съм виждал напоследък. Движат се с поне 10г зад другите. Парковете им обрасли и неугледни, улиците пълни с кратери да не говорим за организацията на движението, която е достойна за нобелова награда. Морската им градина изоставена. Щетите от наводнението си седят. Никакви проблеми не се решават. Така е при ТИМ. Интересното е, че имат в пъти по-голям бюджет от Ямбол или Ст. Загора, но са много по-назад от тях във всички области. Това със таблата по спирките го има и по селата вече...не и във Варна.

  34. 34 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1381 Весело

    Всеки Потник с надпис "герб" може да свърши така работата-
    като кучето на нивата.

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  35. 35 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#11:"soul"]Във Варна е нужна операция "Чисти ръце...
    ------------------------
    Съгласен съм,но да започнем с автора (С.Спасов) който поръчково (винаги) търси под вола теле!...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  36. 36 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    След като видяхме новият център, не сме мислели, че от интегирания градски транспорт изобщо ще излезе нещо, освен юнашко усвояване. хахах Дете на 10 години щеше да направи по-добър проект за центъра.

  37. 37 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 465 Неутрално

    До коментар [#33] от "otrqdnik":

    Ако съдиш по статиите в Дневник, да Варна е гаден град, но в действителност не е така. Варна е един от най-хубавите и добре организирани градове в България и това е видно за всички, освен теб. Не знам къде видя толкова много дупки и обрасли градинки и други подобни, напротив морската столица е много по-добре от други градове в това отношение. Колкото до сравнението ти с Ямбол, направо не знам какво да кажа освен, че звучиш комично.

  38. 38 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Какво стана с фонтана, който тъкмо бяха открили и веднага огрядиха за ремонт?

  39. 39 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    [quote#2:"testimone"]И тук не виждам загуба. Явно е единствено в нечия главичка с лаборантско розови сънища.[/quote]
    Парите са усвоени, интегриран градски транспорт няма. Не е нужно да си "лаборант" или да си говориш с теменужките, за да се се сетиш, че това не е нормален завършек на подобен проект.

  40. 40 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    К'ви са тия милиони за тея. Избират най-убитите кметове мандати наред, пълно е с мутри. Но селташкия ЕС раздава пари на мутрите, не на хората

  41. 41 Профил на bosilegrad
    bosilegrad
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Не разбирам стремежа под всяка статия за Варна да се пишат разни негативи за града, но да се стига до там, че Варна е била село през 1950 г. и е най-панелният град на света...

    Хайде по-малко нелепости и повече четене на българската история...

  42. 42 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#37] от "simko4":

    Говориш глупости, Ямбол направиха такъв парк в центъра, че ще ти скрие шапката. Освен това там има страхотна детска площадка, каквато не си виждал и на картинка. Варна ... беше, стара слава без покритие. Ако бяхме в комунизма и да не сме излизали навън, може и да харесаме нещо. Да не говорим за пълната лудница в центъра, особено хауса с паркирането, можеш да си обикаляш с часове. Кварталите са все едно гета, мръсно и неугледно. Във всички градове от фондовете направиха улици, градинки, детски площадки поне по 1 във всеки квартал...във Варна - не.

  43. 43 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#5] от "testimone":

    АвторЪт!!!

    chavo64
  44. 44 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Сетих се за системата от камери, за контрол на движението. Същата работа. Обаче не ми дреме, аз и в София не използвам градски транспорт.

    chavo64
  45. 45 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#37] от "simko4":

    Шегувате ли се?!? Влезте по малките улички да видите каква е ситуацията. Вярно, паковете не са обрасли, защото ги няма. Всеки парцел, които беше свободен, вече е застроен. За паркове място няма. Добре, че е морската градина и гробищата, та да има малко дървета в града. Какво да коментираме, града си е трагичен.

  46. 46 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#37:"simko4"]Варна е един от най-хубавите и добре организирани градове в България[/quote]

    Муахахахахаха! Морската столица на България, чиито градски плажове ЕЖЕГОДНО се затварят заради фекалии и други плуваща гнус. Отводнителните канали не само са отходни ями на околните сгради и мърсят целия залив, НО И УБИВАТ ХОРА при всяко наводнение. Пълно е с незаконни постройки, палати и гета, а в десетки квартали няма пътища и канализация. В богаташките квартали дори няма улично осветление. Всеки дъжд прави града непроходим, а въпреки 5 пъти по-малките размери от София задръстванията са 5 пъти по-чести и дълги. Новите пътища дават веднага дефекти, а градският транспорт в туристическия град е до 23 часа. Презастрояват се квартали, които уж трябва да са завършени. Градът няма нито стадион, нито прилична крайбрежна улица. Центърът е с провинциален вид от червен клинкер, а матряла се радва на саксии и китки. Морската градина е превзета от мутренски вили, а Зоологическата е най-мизерният затвор за животни. И т.н. Мога да продължавам до утре.

  47. 47 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1117 Любопитно

    До коментар [#46] от "Дундурук":

    Честно, не съм стъпвала във Варна поне от десет години...но след коментарът ти, не възнамерявам да го сторя и през следващите десет...

    Форумът е в будна кома...
  48. 48 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#41:"bosilegrad"]Хайде по-малко нелепости и повече четене на българската история... [/quote]

    Аве ей,

    Освен баш Център ( дори и там има панелки ), Гръцка махала и вилните зони ( логично ) ВСИЧКИ ДРУГО ВЪВ ВАРНА СА ДЕСЕТКИ ПАНЕЛНИ КВАРТАЛИ. Да ги изброявам ли или сам ще спреш на Аспарухов мост и ще впериш взор към безкрайното панелно море пред теб? Дори най-приличният квартал на Варна - Чайка си е панелен. Варна е била малък град след Освобождението с минимум българско население. Около 1950 Е БИЛ с около 70 000 жители ( официална статистика ). И почва бумът - панелни квартали и квартали със селяни от цялата страна. За 40 години населението се увеличава с около 300 000. Къде мислиш, че са ги събрали? Отначало почват с широки квартали с ниски 4-етажни панелни с градинки и паркинги ( Чайка, Левски, Цветен ), но после го карат през просото - панелка до панелка с много етажи и малко въздух ( Младост, Възраждане, Кайсиева, Владиславово, Петлешев, Аспарухово и т.н. ).

  49. 49 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#47:"Ghost"]но след коментарът ти, не възнамерявам да го сторя и през следващите десет...[/quote]

    Лош съм. Обезсмислям парите ( Дневник беше писал, че са доста стотици хиляди годишно ), дето Общината хвърля на приближение медии а ПиАр.

  50. 50 Профил на bosilegrad
    bosilegrad
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#48:"Дундурук"]Варна е била малък град след Освобождението с минимум българско население. Около 1950 Е БИЛ с около 70 000 жители ( официална статистика ). [/quote]

    За втори път Ви го пиша - при първото преброяване в Княжество България, Варна е вторият по големина град.

    Не знам каква е тази официална статистика през 1950 г. Тогава в България не е имало преброяване. Иначе още при преброяването през 1934 г. Варна е над 70 000.

  51. 51 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#48] от "Дундурук":

    Това е обща болка, за почти всички т.нар. окръжни градове. До 1944-та година са били по няколко десетки хиляди и над половината население на България е било селско. През комунизма със заграбването на частната собственост и строителството на всякакви индустриални безумия, започва строителството и на панелите ЖК-та. София да не е по-малка глупост, като строителство?

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  52. 52 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#50:"bosilegrad"]Не знам каква е тази официална статистика през 1950 г.[/quote]

    Офф, тука си има хубава табличка и графика. Раздел Население.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0#.D0.9D.D0.B0.D1.81.D0.B5.D0.BB.D0.B5.D0.BD.D0.B8.D0.B5

  53. 53 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#50:"bosilegrad"]За втори път Ви го пиша - при първото преброяване в Княжество България, Варна е вторият по големина град.[/quote]

    Голям град, голямо чудо - 21 000 и то не са българи. Случайност е , че не е имало други големи градове и се е класирал на 2-ро място до Съединието.

    "След Освобождението във Варна все още доминира турското и гръцкото население. Наред с тях в града живеят българи, евреи, арменци, татари и гагаузи. До средата на 19 век българите са незначителна част от населението на Варна, главно търговци от по-големите градове във вътрешността, като Шумен и Търново.[19] Освобождението заварва Варна с не повече от 3 500 българи при общо население от 21 000 души."

  54. 54 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#51:"tww09306483"]София да не е по-малка глупост, като строителство? [/quote]

    София поне е зелена, много зелена. И има голям административен център без панелки, макар и с подтискащи соцмашина билдинги като триъгълника на властта. Просто във Варна процентът на панелките е недостижим.

  55. 55 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 853 Неутрално

    [quote#46:"Дундурук"] В богаташките квартали дори няма улично осветление.[/quote]
    Ми, който вярва на рекламите на строители и далавераджии, ще си живее в богаташки квартал без асфалт. То е до акъла. А и парковете по кварталите и детските площадки си ги има и се правят по програмите, просто трябва да спреш с писането по приумици и да погледнеш реалността през прозореца. Да, оакаха проекта с велоалеите, но няма начин, като искаш на една обикновена улица, да пльоснеш широк тротоар, велоалея, бус лента и разделителна градинка между платната. Просто е като да събереш многодетно семейство в гарсониера...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  56. 56 Профил на bosilegrad
    bosilegrad
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#52:"Дундурук"]Офф, тука си има хубава табличка и графика. Раздел Население. [/quote]

    Потърсете Том 1. Население/Книга 1. Население по области, общини и населени места от Преброяването през 2011 г., ако искате да видите достоверните данни.

    След Освобождението Варна е над 30 000. Че е нямало много българи с българско самосъзнание - така е!

  57. 57 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#55:"gost22"]Ми, който вярва на рекламите на строители и далавераджии, ще си живее в богаташки квартал без асфалт.[/quote]

    Някой в Общината е одобрил ПУП, разрешил е строителство, взимал е такси или подкупи, може би е продал общинска зема, събира местни ДАНЪЦИ и т.н..


    [quote#55:"gost22"]парковете по кварталите и детските площадки си ги има и се правят по програмите[/quote]

    Пример? Освен Морската, Парка в Аспарухово, широките места в Чайка, обраслото около стадиона в Младост и паркчето в долната дясна част на Владиславово - други не знам. Гледам сега пак Google Maps и ЗЕЛЕНИ МЕСТА НАД ВАРНА НЕ ВИЖДАМ.

    Детските площадки на 4-ТВОРНА ЦЕНА бяха направени есента и голяма част от тях вече са порутени по различни причини. Някъде изгоряха лампи и повече не ги смениха, другаде бяха жертва на вандалства, а трети - просто некачествени или в район само с възрастни хора.

    [quote#55:"gost22"] но няма начин, като искаш на една обикновена улица, да пльоснеш широк тротоар[/quote]

    Еми като няма начин, защо усвоиха парите и излъгаха ЕС с тая пародия? Па и създадоха ежедневни конфликти между пешеходци и колоездачи.

  58. 58 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#54] от "Дундурук":

    Комплкексарче...тези ми ги разправяй на стария ми каскет. Всеки път когато си идвам в родината минавам през София, така че знам ви дерджето. Неосветените ви улици които са постоянно в ремонт и разбитите ви тротоари. Или пък летището с което се гордеете, което в действителност е някакво жалко подобие на европейски порт за град с два пъти по-малки размери от столицата. И не мога да разбера защо под всяка статия за Варна, узпълзяват някакви зловонни индивиди и почват да словоблудстват! Градът си има проблемите и недостатъците което не е повод разни комплексари да ни облъчват със словоизлеянията си.

  59. 59 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#58:"tsyrvulan"]така че знам ви дерджето.[/quote]

    Хахаха, откъде накъде реши, че съм софиянец? Това грешно съждение обезсмисля целия ти текст надолу.

    [quote#58:"tsyrvulan"]Градът си има проблемите и недостатъците което не е повод[/quote]

    Може би критиците сме по-загрижени за града от тея с розовите очила, дето са радвате на китки и фонтани върху трупа Варна?

    [quote#58:"tsyrvulan"]комплексари да ни облъчват със словоизлеянията си. [/quote]

    Докато не нарушавам правилата, мога да си пиша квото искам и да паля огънчето на съмнението в такива като Вас, защото моите словоизлияния според мен са факти.

  60. 60 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 853 Неутрално

    [quote#57:"Дундурук"] Гледам сега пак Google Maps и[/quote]
    От коя дата е това дето го гледаш? Както писах, вземи излез и провери. В моя квартал, всяка година се появява детска площадка, парка го оправят на няколко години, училищата оправиха... Ма пиши де, то чукча кво беше там...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  61. 61 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#56] от "bosilegrad":
    ++++++++++++И да Ви допълня фактите, които изнасяте, не случайно активните, богатите, властващите етноси по него време
    са живеели във Варна-на хубаво място заможни хора живеят!Чак след прогонването им се освободждава място за бившите ратаи, козари и овчари от вътрешноста.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  62. 62 Профил на boyanv
    boyanv
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Само едно нещо не разбрах от всички коментари. Доказването, че Варна е 35 000, а не 30 000 или обратното при някое преброяване оправи ли описаните в статията проблеми? Или всеки ще си сложи по една тухла в самочувствието - Варна е била 50 000 преди 80 години (пример, не го приемайте буквално) и аз им натрих носа на останалите. А пък в София не светят уличните лампи, виждате ли какви идиоти са? Каквито и да са аргументите в спора за миналото ползата от тях е 0 в момента. Но - продължавайте, това радва всички управляващи. Все пак - вместо да ги питаме тях къде отидоха толкова пари, ние се заяждаме помежду си.

    Μπόικο δεύτερη βουλγαρική δολοφόνος
  63. 63 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 464 Любопитно

    "Така кой е окончателният срок за приключването на проекта и кой от компонентите му е платен, без реално да работи в полза на по-модерен градски транспорт във Варна, може би скоро няма да се разбере."
    Керванът си върви,а кучетата вече дори и не лаят!
    Парите са усвоени!Ако само имахме и прокуратура....

  64. 64 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#53] от "Дундурук":

    "През 1921 г. Варна официално е обявена за първия български морски курорт. С решението си за този акт правителството дало на варненската община правото да събира курортна такса и да сключва заеми за развитието на летовището. В първите години след Освобождението и до 1889 г. варненските морски бани представлявали леки дървени кабинки, строени върху стълбове в морето и подменяни всяко лято. През 1889 г. при кметуването на Кръстю Мирски било взето решение да се построят първите в България солидни морски бани. Новите морски бани (архитект Сава Димитриевич) били завършени и открити през лятото на 1890."
    Какво да направим с историята, за да ви хареса?

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  65. 65 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#37] от "simko4":

    Че Варна е най хубавия град в България няма спор , супер ,че се направи много в последно време също е факт ,че има проблем с този проект също е видимо ,не мога да определя какви са проблемите ,защото не ползвам автобуси никога , или с кола или с колело ,особено във Варна , но съм съгласен съгласен с коментара ,че улиците са ужасни , ако дойдете в Св Никола ,Евсиноград ,в Бриз или Траката ви чака ужас ,имам щастието вече 3 години да живея в един от тези квартали през лятото ,но такава липса на улици ,мизерия ,липса на каквото и да е почистване ,даже няма асфалт ,ако не си оправим сами улицата , не съм виждал ,идвам от друг ,по малък град и буквално за 2 месеца си потрошвам колата ,добре ,че е с каско и после ми я стягат все пак ,но никак нищо не се прави за улиците в тези квартали ,въпреки ,че е силно казано ,че са улици ,извинявам се ,но в циганските села на най малката община ,дори малките улички в гетата са вече по добре от тези на Варненските най скъпи квартали ,разбира се нищо няма да се промени ,ама казахме си каквото имаме на душата

  66. 66 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 853 Неутрално

    [quote#60:"gost22"]От коя дата е това дето го гледаш? Както писах, вземи излез и провери.[/quote]
    Да, проверих и потвърждавам, че изгледите в Гугълмапс за доста варненски квартали (и вътрешната част на кварталите, която коментираме в темата) не са обновявани от години. Та когато днес ги гледате и пишете за кварталните улички и междублокови пространства, то коментарите ви се отнасят за неща от преди три години. Евентуално можете да вярвате малко повече на снимките от потребители, но и там трябва да внимавате от коя година са.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  67. 67 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    [quote#66:"gost22"]не са обновявани от години.[/quote]

    Значи са съборили сгради и са направили паркове? Щото аз виджам само сгради и никви зелени петна.

  68. 68 Профил на sict
    sict
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#54] от "Дундурук":
    Особено такива китни квартали на София като Люлин от едно до безкрайност и т.н.
    Завиждайте, завиждайте, то поне е без пари, въпреки упоритото унищожаване на Варна като индустриален, университетски и културен център на Източна България, ние си я обичаме

  69. 69 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 853 Любопитно

    [quote#67:"Дундурук"] Щото аз виджам само сгради и никви зелени петна. [/quote]
    Ми всеки вижда каквото му оттърва на гледната точка. Важното е, че аз се разхождам в обновен и осветен квартален парк, и децата ми играят на нови детски площадки, а ти пиши какво смяташ че виждаш.
    А Гугълмапс, снимките наистина не са пипани от години, защото проверих точно за новите и по-старите неща из квартала (и съседните квартали) и ги няма на снимките, та вътрешните снимки и изгледи от кварталите са от преди години и не са обновявани. Иначе стават да се ориентираш по улиците и сградите, което им е основната цел, ама за основа за писане на коментари по тема за обновяване не са достатъчни.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  70. 70 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ето, че и аз се возих на новите автобуси (за протокола линия номер 12).

    Какво да кажа... всичко е по старому. На тръбите за закрепване на инвалидна количка с 2-3 свински опашки (геният на инж. Ганев би използвал медна тел) бяха закрепени метла и стирка с кофа. Трябва ли пътниците да се возят със стирката... абе да каже онзи с потника.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  71. 71 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#66] от "gost22":

    Гугъл мапс е съвсем пресен:
    Западна Варна(от елдом на запад) снимката е от 1.май 2016
    Източна Варна(от общината на изток) снимката е от 19 март 2016
    Централна Варна (между горните 2 зони) снимката е от 16 август 2015

    Стрийтвюто е по старо: март 2012, като частично обновяване има от юли 2015

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  72. 72 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#71] от "kokoto2":

    Да, вярно, моя грешка с имената Гугъл мапс и гугъл вю. Но иначе съм прав, че на снимките от улицата не се виждат новите неща защото не са обновявани от години, а на снимките отгоре им липсва разделителна способност, за да се ориентираш кое какво е от дребните обекти, та и коментарите за какво ново в квартала няма как да са точни, ако не си видял квартала на живо.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  73. 73 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 858 Разстроено

    До коментар [#14] от "tosho_toto":
    Аз също и съм абсолютно съгласен с Вас.
    Но костовашките комундета не се интересуват от факти и добри новини.
    Тяхната работа е да бъркат бидони с помия и да ги разливат по хората, които се опитват да работят въпреки условията и наследството, което получават.
    Портних може и да не е кмет - мечта, но поне прави това, което може да се направи бързо и веднага. С удоволствие припомням на по-младият мурзилаж, кой забрани на Христо Кирчев да се кандидатира за втори мандат и с кого го замени!?
    Когато става въпрос за Кирето Йорданов...

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  74. 74 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 858 Любопитно

    До коментар [#54] от "Дундурук":
    София е зелена и Варна е поне толкова зелена.
    Люлин, Обеля, Дружба в София са толкова панелести и неозеленени, колкото Владиславово и Кайсиева градина във Варна.
    Какви панелки те гонят към днешна дата?
    Най-широката част на Варна , която е и централна към момента, е отворена на Изток и свършва в морето, през уникалният приморски парк - Морската градина.
    В Бургас е подобно, макар и в по-умалена част, заради ландшафните особености на двата града.
    Не можеш да сравняваш морски, пристанищни градове с такива във вътрешността. Това са различни бири. Целувай ръка, че ги имаш и двете. Ще ми се да ти кажа много други неща, но няма.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  75. 75 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    Във Варна е нужна операция "Чисти ръце", като Марбеля, Испания, доколкото си спомням! Толкова крадене за 26 години, такова унижожаване на икономически ресурс, случил се във времето, щафетно правен от всички участвали в управлението не може да се реши с избори, особено в местните условия. Свалене на ЦЯЛАТА общ. администрация, външен одит и минимум година управление на служебно назначени чиновници ( не от градът)!Съд и присъди за назидание на бъдещите мераклии за власт!
    Ей, събудих се от сън
    —цитат от коментар 11 на soul

    Мисля че това е валидно за всички големи градове. Защо не коментираш ремонтите на ремонтите при Фандъчето?

  76. 76 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    ..... С удоволствие припомням на по-младият мурзилаж, кой забрани на Христо Кирчев да се кандидатира за втори мандат и с кого го замени!?
    Когато става въпрос за Кирето Йорданов...
    —цитат от коментар 73 на Чичи (Ice Man's fan)

    Христо Кирчев бе от "внедрените", и в един момент бе страшно удобен и на БСП, особено на току-що появилата се руско-българска групировка на ТИМ. Аз бях един от първите, които публично се противопоставихме за третия му мандат, и Костов бе малко неприятно изненадан.
    Между другото говори се за Кирето йорданов, за Портних, а защо се мълчи за един архирабойник от Варна?
    Борислав Гуцанов!

  77. 77 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    До коментар [#42] от "otrqdnik":

    пишеш глупости. По твоите разсъждения с парите, които се наливат и "усвояват" в София Виена трябваше ряпа да яде. Същото може да се каже и за Бургас, където се наляха милиони по тротоарите, а вечер заведенията пустеят -нещо показателно за стандарта на града. За едно съм съгласен с теб - хаоса с паркиране, липсата на организация за синя зона.
    Но не можеш да обвиняваш живеещите във Варна за октопода ТИМ. Защото той протяга пипалата си и към летище София. ТИМ не е само ВКР-то на флота. ТИМ са много по-усъвършенстван вариант на Мултигруп.

  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    До коментар [#42] от "otrqdnik":

    пишеш глупости. По твоите разсъждения с парите, които се наливат и "усвояват" в София Виена трябваше ряпа да яде. Същото може да се каже и за Бургас, където се наляха милиони по тротоарите, а вечер заведенията пустеят -нещо показателно за стандарта на града. За едно съм съгласен с теб - хаоса с паркиране, липсата на организация за синя зона.
    Но не можеш да обвиняваш живеещите във Варна за октопода ТИМ. Защото той протяга пипалата си и към летище София. ТИМ не е само ВКР-то на флота. ТИМ са много по-усъвършенстван вариант на Мултигруп.

  79. 79 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    До коментар [#42] от "otrqdnik":

    пишеш глупости. По твоите разсъждения с парите, които се наливат и "усвояват" в София Виена трябваше ряпа да яде. Същото може да се каже и за Бургас, където се наляха милиони по тротоарите, а вечер заведенията пустеят -нещо показателно за стандарта на града. За едно съм съгласен с теб - хаоса с паркиране, липсата на организация за синя зона.
    Но не можеш да обвиняваш живеещите във Варна за октопода ТИМ. Защото той протяга пипалата си и към летище София. ТИМ не е само ВКР-то на флота. ТИМ са много по-усъвършенстван вариант на Мултигруп.

  80. 80 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3717 Неутрално


    Голям град, голямо чудо - 21 000 и то не са българи. Случайност е , че не е имало други големи градове и се е класирал на 2-ро място до Съединието.
    "
    —цитат от коментар 53 на Дундурук

    25 000. Спорно е кой е наистина втория по големина град след Пловдив (30 000) - Варна или Русе, тъй като разликата е била около 50-100 човека. София е брояла малко над 11 000ж.
    За Варна има и друг факт - българското население се е ограничавало в 90 семейства, останалите турци, гърци и т.н. Нормално, Варна е бил един от 4-те големи гарнизона в С.И. България, които е трябвало да възпират руските набези. Всъщност Русия преминава Дунав през Свищов, превземат София и В. Търново, мъчат се няколко месеца при Плевен, преминават Балкана и на марш на скок се отправят към Истанбул, но там се спрели, знаеш защо. Всъщност от цялата Сан Стефанска България на 3 март 1878г. османските гарнизони са били освободили от присъствието си май под 1/3 !?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK