Уеднаквяване на акваториалните такси поискаха от Морската камара във Варна

Уеднаквяване на акваториалните такси поискаха от Морската камара във Варна

© Дневник



Всички морски пристанища да плащат еднакви акваториални такси, поискаха от Варненската Морска камара. Искането беше поставено по време на среща между представители на бизнеса, председателя на комисията по Транспорт, информационни технологии и съобщения вНародното събрание Настимир Ананиев и заместника му Иван Вълков.


Според членовете на камарата специализираните, яхтените и рибарските пристанища трябва да плащат еднакви такси за престой на кея, тъй като на практика, макар, че не извършва операторска дейност, кораборемонтните дружества в района на варненското Пристанище плаща между 10 и 40 лв. на линеен метър ако на кейовете им престоява плавателен съд.


Според Ананиев, исканията са оправдани от гледна точка на бизнеса, но законодателят не случайно е направил разделение в таксите.




"След като се извършва дейност, няма как да не се заплащат такси, обясни Настимир Ананиев. Предложението вероятно е оправдано от ледна точка на бизнеса, но законодателят не прави разлика между различните пичини за престой в акваторията на "Черно море"".


Иван Вълков обясни, че различието в акваториалните такси, плащани в различните пристанища е в зависимост от видовете дейност, които се извършват в тях. По тази причина единственият орган, който би могъл да ги промени е Министерският съвет.


"Новият европейски регламент за пристанищните услуги, трябва да бъде приет до края на годината, каза още Ананиев. След това ще бъде променен и Законът за морските пространства".
По време на срещата беше обсъдена и Международната конвенция за арест на кораби, която според представителите на бизнеса не защитава доставчиците на морски услуги. По мнението на участниците в срещата на допълнителна регламентация подлежи и доставката на гориво, храна и вода за задържаните кораби. Неяснотите в нормативната база, действаща в момента, водят до ситуации, в които екипажите на задържани кораби бедстват с месеци.


Последният подобен случай бе от март м.г. когато 14 украински моряци бедстваха на кораб във Варненското езеро. Той бе задържан заради нарушени международни конвенции, неплащане на заплати и липса на елементарни условия на работа на борда.


Заради неясноти в нормативната база, уреждаща подобни случаи моряците на кораба трябваше да преживяват в продължение на дни с ограничени запаси от храна и вода.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK