С обществена поръчка за 16 млн. лв. Варна започва втория етап от транспортния си проект

С обществена поръчка за 16 млн. лв. Варна започва втория етап от транспортния си проект

© LiveVarna



Близо 16 млн. лв. без ДДС планира да похарчи Варна за ремонт на улици и пътни съоръжения в рамките на втората фаза от проекта "Интегриран градски транспорт". Това става ясно от текста на публикувана обява за възлагане на обществена поръчка.


Предвидените реконструкции ще бъдат извършени по булевардите "Осми Приморски полк", "Васил Левски", "Христо Смирненски" и "Съборни". Ще бъдат ремонтирани улици, пътни възли и пешеходни подлези. В рамките на обществената поръчка ще трябва да бъдат извършени и дейности по достъпност на градската среда.


Най-голям дял от предвидената сума




- до 6.7 млн. лв., ще бъде заделена за ремонта на бул. "Васил Левски".


В условията за участие в търга е посочено, че евентуалните победители в него ще разполагат с 60 календарни дни за проектиране, а строителните работи ще трябва да приключат в рамките на около 8 месеца.


В края на миналата година подготовката на документите за финансиране на втората фаза от проекта "Интегриран градски транспорт на Варна" стана повод за остро писмо от зам.-министъра на регионалното развитие Деница Николова до община Варна. Според текста му екипът, работил по документацията, бе допуснал некомпетентност, пропуски и множество нарушения на правилата за работа. За отстраняване на нередностите беше поставен срок до края на м.г.


Вторият етап на проекта за интегриран градски транспорт на Варна предвижда купуването на 15 нови автобуса, разширяване и ремонт на пътни артерии, изграждане на 25 "интелигентни" пешеходни пътеки, на система за преброяване на трафика и надграждане на вече съществуващата – за информация в реално време за движението на автобусите в града. Предвидените дейности са на


обща стойност над 30 млн. лв.


от които делът на община Варна е само около 1 млн. лв.


В комплекта документи за работа по проекта, изпратени до регионалното министерство през ноември м.г., не бе приложено задължителното "Партньорско споразумение" между община Варна и дружеството й "Градски транспорт" ЕАД. Липсваше и актуална транспортно–комуникационна схема, която се оказа основна пречка и за въвеждане в експлоатация на повечето компоненти от първия етап на проекта, чиято стойност беше над 100 млн. лв. Неговото формално приключване беше отчетено в края на август м.г., но и до този момент основни компоненти от него не са въведени в експлоатация.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6635 Неутрално

    "Липсваше и актуална транспортно–комуникационна схема, която се оказа основна пречка и за въвеждане в експлоатация на повечето компоненти от първия етап на проекта, чиято стойност беше над 100 млн. лв. Неговото формално приключване беше отчетено в края на август т.г., но и до този момент основни компоненти от него не са въведени в експлоатация"

    Послушниците на ББ не са свършили работа, но парите са усвоени в познатия стил

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на Alexander Limanov
    Alexander Limanov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Ще помоля да оправите линковете в статията.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK