Поредните номера на варненската общинска администрация

Според условията, записани в договора между община Варна, "ЗМБГ" и консорциум "Варна 1" при повреда на контейнерите, те трябва да бъдат "ремонтирани или подменени с нови" за сметка на изпълнителя. Очевидно е, че предпочетеният вариант е "ремонт" дори и за кантейнери, разположени в историческия център на Варна.

© Дневник

Според условията, записани в договора между община Варна, "ЗМБГ" и консорциум "Варна 1" при повреда на контейнерите, те трябва да бъдат "ремонтирани или подменени с нови" за сметка на изпълнителя. Очевидно е, че предпочетеният вариант е "ремонт" дори и за кантейнери, разположени в историческия център на Варна.



Кметовете на четири варненски района сами, единодушно, на едни и същи дати и с писма с поредни изходящи номера са поискали подмяната на по-скъпите метални контейнери за смет, разположени на територията им, с по-евтини - пластмасови. Това става ясно от отговор на въпроси, зададени от "Дневник" до централната общинска администрация в града.


В няколко поредни текста по темата вече информирахме, че в противоречие с договорите, сключени от община Варна и дружествата "ЗМБГ" АД и Консорциум "Варна 1" ДЗЗД за събиране и транспортиране на отпадъци, вместо изрично упоменатите "поцинковани, сиви контейнери от метал" по улиците на града са разположени черни, пластмасови леснозапалими съдове.


Ул. "Братя Херман и Карел Шкорпил" - части от контейнери, повредени при събирането на сметта от седмици стоят неприбрани в най-посещаваната от туристи централна част на Варна въпреки подадените сигнали.

© Дневник

Ул. "Братя Херман и Карел Шкорпил" - части от контейнери, повредени при събирането на сметта от седмици стоят неприбрани в най-посещаваната от туристи централна част на Варна въпреки подадените сигнали.




Според офертите на няколко български фирми, предлагащи метални контейнери за смет тип "бобър", единичната им цена е от над 480 до 510 лв. В същото време цената на пластмасовите, поставени по улиците е точно 338 лв. за брой. Това прави разлика между 140 и 170 лв. за един контейнер и означава


разминаване от около 400 хил. лв.


в цените на всички над 2700 подменени контейнери (според общинската справка). Как ще се отрази тази разлика на общата стойност от 61 млн. лв., за която са сключени договорите със "ЗМБГ" АД и Консорциум "Варна 1" ДЗЗД, не става ясно.


Отговора на зададените въпроси е подписан от Николай Няголов, директор на общинската дирекция "Управление на сигурността и контрол на обществения ред" във Варна. В нея е записано, че подмяната е поискана с писма от кметовете на централния район "Одесос" и още три - "Приморски", "Младост" и "Владислав Варненчик".


Писмото на Нколай Няголов, директор на общинската дирекция "Управление на сигурността и контрол на обществения ред" във Варна, в което са посочени датите и поредните номера на писмата с иксане за подмяна на контейнерите.

Писмото на Нколай Няголов, директор на общинската дирекция "Управление на сигурността и контрол на обществения ред" във Варна, в което са посочени датите и поредните номера на писмата с иксане за подмяна на контейнерите.


Странното съвпадение


в исканията, отправени от кметовете на "Одесос" и "Приморски" е, че те носят една и съща дата – 25 юли 2016 г., или по-малко от месец, след като кметът на Варна Иван Портних (чрез упълномощено лице) е подписал рамковите договори със "ЗМБГ" АД и Консорциум "Варна 1" ДЗЗД на 30 юни м.г. Защо искането за корекция не е станало преди това от отговорите на Няголов също не е ясно.


Договорът, подписан между община Варна и компанията "ЗМБГ"

© Дневник

Договорът, подписан между община Варна и компанията "ЗМБГ"


Второ странно съвпадение


е, че и двете писма на районните кметове са заведени с поредни номера в деловодството на общината.


Същото е положението с исканията за подмяна на металните контейнери с пластмасови и в другите два района - "Младост" и "Владислав Варненчик". Те отново са с съставени на една и съща дата – 26 април т.г. и са с поредни регистрационни номера. Това очевидно е станало само дни, след като общинският съветник Григор Григоров (Реформатори и патриоти) е поискал от местната администрация обяснение за подмяната. За нея той съобщи на 19 май т.г. по време на проведеното тогава заседание на Общинския съвет. Веднага след това в неофициален отговор на въпрос на БНР , Иван Портних обясни, че пластмасовите контейнери са били поставени


"временно, до изработване на металните"


И тук обаче има смущаващо разминаване в отговорите, които различни представители на общинската администрация във Варна дават на един и същи въпрос.


Техническата специфисация на община Варна, която е неразделна част от договора, подписан със "ЗМБГ" АД

© Дневник

Техническата специфисация на община Варна, която е неразделна част от договора, подписан със "ЗМБГ" АД


По-рано този месец в друго писмо до "Дневник" зам.- кметът на Варна Тодор Иванов обясни, че пластмасовите контейнери са разположени по улиците на града във връзка с "естетизация на градската среда и намаляване шумовото замърсяване при обслужването на контейнерите за битови отпадъци в определени микрорайони". Същата формулировка е записана и в последващата справка, подписана този път от подчинения му Николай Няголов.


Какво е имал предвид зам.-кметът на Варна, твърдейки, че по-евтини контейнери са поставени само "в определени микрорайони"?


Техническото предложение на "ЗМБГ"АД, което е неразделна част от договора, подписан с община Варна

© Дневник

Техническото предложение на "ЗМБГ"АД, което е неразделна част от договора, подписан с община Варна


Проверка на територията на централния градски район "Одесос" показва, че с единични изключения, там всички контейнери са полиетиленови. Същият тип съдове за събиране на битовата смет са разположени и в район "Приморски", край магистралата Варна - "Златни пясъци", дълга около 20 км., в кварталите и вилната зона край нея, както и на територията на курортите "Св. Св. Константин и Елена" и "Златни пясъци". Любопитна подробност е, че според сайта на района "заедно с прилежащите 12 селищни образувания той е най – големият по територия в страната, с територия от 5110 хектара".


Чии са контейнерите?


"Консорциум Варна 1" и "ЗМБГ", свързани с братята Кирил и Георги Домусчиеви. При обявяването на процедурата Варна беше разделена на пет зони, като фаворитите не се състезаваха заедно за нито една от тях.


В "Консорциум Варна 1" влизат дружествата "Ай Ес Ви трейд" и "Нелсен чистота". Първата е собственост на две физически лица, но от публикуваните й финансови отчети става ясно, че се финансира от свързаното с Домусчиеви дружество "Есте пропъртис". През 2009 г. то е отпуснало заем от 9.7 млн. евро на "Ай Ес Ви трейд", а за контакти е посочен e-mail с разширение huvepharma.com, съвпадащо с името на компания, която също е от групата на братята.


"ЗМБГ" АД също има връзки с Домусчиеви. В капитала й с 40% участва дружеството "Бул инвест груп 2009", което е собственик на футболния клуб "Лудогорец".

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK