Някой може ли разумно - без празни лозунги за ''модернизация'' - да обясни - какво беше лошо на системата, когато билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците!!!??? За къв ...трябваше да се въвеждат някакви нови системи ???
Търсих, търсих, и не можах да намеря надписа "Платено съобщение". Кво праим ако нямаме смартфон, м? А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? А ако имаме и смартфон и мобилен нет, но не живеем във Варна и не желаем за едно возене да инсталираме приложения? Старци, малки деца - сичко със смартфони? Ходим пеш? Гратисчиите какво ги правим - порицаваме ги виртуално във фейса? Я слезте малко на земята, стига фърчане в облаците.......
Някой става за смях с подобни "новини", май, ама не е точно общинската администрация.....
Някой може ли разумно - без празни лозунги за ''модернизация'' - да обясни - какво беше лошо на системата, когато билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците!!!???За къв ...трябваше да се въвеждат някакви нови системи ???
Примерно, че ако новата система е въведена изцяло няма нужда от вечно намръщени и сърдити билетопродавачки.
Знам, че комунделите най-обичат да се редят на опашки но свиквайте все пак.
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157
Спасе, можеш ли да ни информираш какви са годишните разходи за заплата на билетопродавачките в автобусите във Варна? Защото със сигурност тези разходи са под 8 млн л. И всъщност от тези 8,3 млн лв каква част е отишла директно в касичката на ГЕРБ! 50%, 70%?
Трагедията на общинските чиновници, които не могат да вършат работа, защото са случайни хора, назначени с протекции, не знаят език и почти не могат да ползват компютър - извън това да напишеш едно писмо Да, не се чудете, все оше е така, специално община Варна е пословична в това отношение.
Значи този проект за Интегриран градски транспорт, който струва милиони, не може да тръгне вече 2 г. ИЗВЪН срока (общо стават към 4). ЗАЩОТО общ. администрация Е НЕКАДЪРНА. Тази госпожа Биляна Якова защо не е уволнена?
преди дни пътувах в автобус във Варна ( преживяване, което е доста възпитаващо не е препоръчително да се повтаря). Та там имаше един брой от въпросните билетопродавачи, която обиждаше хората, че миришат (дори да е така дали е редно да го казва публично и на висок глас, лично аз се бях изкъпал :)), буташе ги (а тя сама бе размер супер макси), бе сърдита, нямаше никаква система за по-бързо съхранение и обмяна на монети (всички сме виждали дори в съседна Гърция как кондукторите в автобусите по курортите имат специални органайзери за монети и бързо и лесно връщат рестото)...и тн. Мога и да продължа, но има ли смисъл. Дали отговорих какво лошо има в "беше лошо на системата, когато билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците" - нямаЛО е нищо лошо преди - сега хората са други, възпитанието им е друго
Така е, колега, прав сте. Навярно компромисното решение за тези, които нямат смартфон, мобилен Нет и не им се инсталира специално приложение за всеки град, който посещават, е това със СМС-а, както са посочили някои други колеги тук. Така или иначе, иновациите настъпват и не можем да спрем прогреса.
Тия журналисти още не са разбрали как работят нещата в държавната адмистрация и току виж сега ги погнали всякакви проверки. Няма разумен гражданин в държавата ни дето да не знае, че частна фирма ще свърши работата по-добре. В случая 20 тина пъти по-евтино и 10тина пъти по-бързо.
"Кво праим ако нямаме смартфон, м? А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? "
Ами ще си купиш билет от продавачката бе льольо !!! Те за това ги остават жениците заради такива като теб, като слязат от Каменар да не се мъчат с нокийката си. И се научи да пишеш - "сичко"
Браво за новацията, и браво на компанията. Това е бъдещето !
По данни на Tickey , инвестицията на компанията за инсталиране и въвеждане в експлоатация на системата е в размер на по-малко от 20 хил. евро. Общинската администрация в града безуспешно се бори с нейното въвеждане в експлоатация вече трета година, след като похарчи за изработката и монтажа на машините 8.3 млн. лв. Без коментар.
Да вземат да направят и тол системата за магистралите, за 100-тина хиляди еврака и за три четири месеца ще се справят и ще попречат да се откраднат къмто 200 милиона.
Доста едностранчиво представяне на нещата. Браво на стартъпа, нека се развиват, но те никога не могат да бъдат цялостна система за електронна продажба на билети а са само един допълнителен канал. Цитирам:"всеки, който има в себе си смартфон или друго мобилно устройство свързано в интернет и използва банкова карта или PayPal акаунт" Както става ясно, смартфон имат 64%, като комбинираме и банкова карта или пейПал, нещата ще паднат РЕЗКО на 50%. Поне половината от смартфон собствениците го ползват като обикновен фон и никога през живота си не са инсталирали приложение на смартфоня, та таргет групата падна на не повече от 30% После ако ти се строши смартфона или го забравиш в къщи ко праим? Така че общината НЯМА КАК да си позволи да разчита само на това и става ясно, че това може да бъде само един канал но не и цялостна система. От чисто икономическа гледна точка, това, че общината изобщо е сключила договор със стартъпа и им е позволила да продават билети тъй като тя няма никаква икономическа изгода от този посредник при продажбата, така че.. по-уекичко го казвай
Истината е, че без съдействието на Община Варна и Градски транспорт ЕАД проектът нямаше да бъде внедрен. Както е написано в статията не искаме да се конкурираме и конфронтираме с никого, а просто да предложим услуга, адекватна на 21-ви век. Като факт ще спомена, че когато е подготвян проектът за Интегриран градски транспорт, технологията, която ние ползваме изобщо не е съществувала. Именно бързото развитие на мобилните технологии ни помогна да постигнем ниската цена и бързото внедряване, като при това нито общината, нито Градски транспорт ЕАД са инвестирали и стотинка публични средства.
Когато плащаш през Paypal в лв. си леко прецакан с курса, защото първо ти обръща левовете в евро, за да мине през тях и после обратно евро в лв. за да извърши плащането. Така, че реално така е малко по-скъпо.
Ако написаното е вярно, не ме въодушевява толкова модернизацията, колкото искам да попитам сега - "ръководителя на проекта Биляна Якова" ще влезе ли в затвора за нанесени материлни и морални щети на държавата - кой я е назначил и той ще понесе ли също отговорност
или битият бит, ... а парите усвоени от нашите хора.
Дори и само намаляването на разходите е достатъчен довод в полза на тази система. 20 хил евро еднократна инвестиция за 180 автобуса срещу заплати на съответния брой билетопродавачки. Аз лично предпочитам с парите да се купят нови превозни средства, вместо да се дават на нацупени лелки.
До коментар [#29] от "Kremena Nedelcheva": Така е, но имахме клиенти, които изрично искаха PayPal. В България не е изгодно от ценова гледна точка, но дава удобство.
Аз лично съм изненадана (а може би не трябва ?) колко много негативни коментари има. И в почти - такава "Жалба за младост", че Тодор Колев би завидял. Как вместо да се зарадваме, че българска компания е измислила нещо доста умно и улесняващо (и с потенциал да спести на превозвачите и общината много пари от гратисчии и пр.), ние мечтаем за времето, когато "Лили пееше "малка съм аз.."
Като се замисля какви биха били ползите от използването на такава система във всички видове градски транспорт в София, виждам предимно ползи. Мисля, че хилядите чужденци, които посещават столицата, например, биха били много облекчени от лесната възможност за закупуване на билети (понеже, виждате ли, те смятат, че е редно човек да си купи билет) и особено от това, че няма да плащат глоби наляво и надясно заради палеозойската система с дупчене на билетче... Да не говорим, че най-вероятно подобна система би стимулирала по-модерни превозни средства с безплатен уай-фай, за да се улесни услугата. Колкото до пенсионерите и малките деца, аз мисля, че шофьорите и до сега си продават билети на всякъде и ще има възможност за тях и всички, които се чувстват носталгично да си купят и продупчат хартиено билетче "както едно време.."
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Кво праим ако нямаме смартфон, м? А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? А ако имаме и смартфон и мобилен нет, но не живеем във Варна и не желаем за едно возене да инсталираме приложения?Старци, малки деца - сичко със смартфони?
Прав си, но и старата система не е добре изградена. А какво правим ако сме от първобитно-общинния строй, м? И нямаме парични знаци. Продавачката ще приеме ли кремъчни сечива или корени, вместо пари. И при какъв курс? А какво правим ако не сме се возили на автобус, ще има ли човек, който да ни разясни от къде се качваме, къде сядаме... изобщо цялата система е адски недомислена и поставя доста хора в неравностойно положение.
Та така де, добре, че не всички са мрънкачи, като теб, иначе още щяхме да живеем из пещерите и да носим кожени препаски.
Виж Кво!Варненската администрация са похарчили над 8 М И Л И О Н А лева за неработеща система!Това го пропусна!Напъни двете си мозъчни клетки и сам ще си отговориш на елементарните въпроси!
Поздрави за това, което сте направили. Опитът Ви да оневините общинската администрация и ГТ Варна е ... само опит. Никой не е карал Портних на няколко пъти да обещава заработването на системата" от утре". И май билетната система не е единствения сериен скандал около проекта за градски транспорт. Очевидно тази Биляна Якова отдавна е трябвало да бъде сменена.
Според техническото предложение на изпълнителя, изпратено до ръководителя на проекта Биляна Якова, неговото задължение е било само "да достави и монтира машини с фискални устройства, но не и фискализирани". Якова е приела предложението без възражения...
А към захранване трябва ли да са свързани по договор, или само механичен монтаж? Зорлем се правите на малоумници!... А пък то ви се получава с лекота ...
"Не бих искал по никакъв начин да се канфронтирам с общинската администрация във Варна, каза Дмитър Димитров ...
Да се беше помислил навреме, пич! Стягай се за проверки : НАП, ДАНС,.. к'вото могат да изкарат ... Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Инициативата не е лоша, но е напълно естествено да стане толкова бързо и сравнително безпроблемно. Та нали "стартъп"-а разчита на устройства, които пътниците ВЕЧЕ притежават, докато при една истинска билетна система всички устройства тепърва се доставят. По-добре от нищо, но ми се струва, че тази посока е много погрешна.
В София са предвидени 88 млн /ОСЕМДЕСЕТ И ОСЕМ МИЛИОНА ЛЕВА!!!/ за електронна система за таксуване в градският транспорт. Тоже да бъде наречено единствено ПЛАДНЕШКИ ГРАБЕЖ!
Когато плащаш през Paypal в лв. си леко прецакан с курса, защото първо ти обръща левовете в евро, за да мине през тях и после обратно евро в лв. за да извърши плащането. Така, че реално така е малко по-скъпо.
Така е, но това е допълнителен канал, освен плащането с карти. Аз често използвам PP, понеже работя с тази платформа и постоянно имам средства вътре. Ако средствата са ти в евро, то няма промяна във валутата, понеже Tickey вероятно също приемат плащанията в техния PP акаунт в евро.
Дай сега аз да се намеся. Защото във Варна нещата са толкова некадърни, че ще се съберат в книга. И така сегашната варненска система за таксуване в градския транспорт е за основна промяна по следните причини: 1. Цената на картите във Варна е най-скъпата в цялата страна и ги прави неизпозлваеми - карта за една линия е 45 лв, за две около 80 лв. на месец, а за всички линии над 120 лв./м Тези цени са почти двойни на софийските при несравнимо по-развит градски транспорт 2. При издаването на хартиени карти има кампании и се струпват в рамките на седмица всички ползватели на карти пред гишетата. Можеш да си купиш карта само за календарен месец - т.е. само за февруари, само за март и т.н. Варианти да е от 7 август до 7 септември няма. Съответно дупка по-малка от един месец няма как да имаш. Примерно в София можеш да си вземеш карта от 7 август до 7 септември, а следващата да е от 10 септември до 10 октомври. 3. При хартиени билети, липса на дневна карта и неадекватни цени и начини на издаване на месечни си плащаш без отстъпка по 1 лв. при всяко качване в превозно средство. Случва се да се дават по 5-6-7 лв. на ден. 4. Кондукторите често пречат на пътниците и не си харесват заплатите 5. Правят проблеми на пътниците, макар и формално прави - например не можеш да качиш куче в автобуса (което е правилно), но в софийскя градски транспорт нямаш този проблем. Съответно за малко котенце на 2 месеца също някоя може да те свали въпреки, че то седи в тебе. 6. Трябва за един варненец ползването на билет да е изключение и масово да се ползват карти - поради добра цена. Например кой ще си купи билет от 1 лв, ако може за 50 лв цял месец да пътува където си иска. 7. Трябва да не се плащат по-скъпи билети до места като с. Тополи например или ако билета е по-скъп, то абонаментната карта да е на стандартна цена. Не може хорарата да се изнудват до с. Тополи с билет от 1.20, а до Аксаково да е 1 лв. И т.н.
Системата е просто алтернатива, за сега. Поноякога нямам точни парички, а и карта, та за това е много лесно да си купиш билетче от системата. На метростанция "Бизнес парк" има един терминал. Хората се стряскат, че нямат смартфони...
Cause i got too much life, running through my veins going to waste.
Системата е просто алтернатива, за сега. Поноякога нямам точни парички, а и карта, та за това е много лесно да си купиш билетче от системата. На метростанция "Бизнес парк" има един терминал. Хората се стряскат, че нямат смартфони...
Cause i got too much life, running through my veins going to waste.
Системата е просто алтернатива, за сега. Поноякога нямам точни парички, а и карта, та за това е много лесно да си купиш билетче от системата. На метростанция "Бизнес парк" има един терминал. Хората се стряскат, че нямат смартфони...
Cause i got too much life, running through my veins going to waste.
Е затова сме на това дередже, мила моя майно льо! Мрънкач до мрънкача! Всеки некадърник обича да дава акъл, а всяка новост го изкарва от мухлясалото му равновесие и води до тежка буря в малкото му мозъче. Що не се пробвате в друга дейност?
А иначе респект на авторите! И на Дневник за информацията!
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Чета коментарите и се чудя в 21. или в 19. век живеем?! А през това време китайската централна банка е сериозно загрижена от факта, че 65% от разплащаншята са през мобилни приложения. В Китай дори уличните продавачи приемат мобилни разплащания, а в kleta majka Balgariq още спорим дали каменните или бронзовите брадви са по-добри...
Чета коментарите и се чудя в 21. или в 19. век живеем?! А през това време китайската централна банка е сериозно загрижена от факта, че 65% от разплащаншята са през мобилни приложения. В Китай дори уличните продавачи приемат мобилни разплащания, а в kleta majka Balgariq още спорим дали каменните или бронзовите брадви са по-добри...
Евала на Tickey, жалко само, че са бръкнали във Варна - там администрацията е пословично некомпетентна и отмъстителна, дано да не ги прецакат. Пожелавам им да работят на нормални места и да изграждат нормална инфраструктура с добри клиенти, а не г*зове като кмета Потник. Във всяка западна държава е супер лесно да си купиш билет онлайн и да видиш кога идва автобуса/метрото/трамвая, а Варна, дето уж е голям туристически град е пълна скръб.
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.
... абе хубу, ама не баш... ами информационната система? Онези, килнати на една страна, монтирани от баш майстори, информационни табла, които също не работят. Сайта "Варна трафик" май го бастисаха. Без стартъпи си има чудесно приложение "Градски транспорт" за София и Варна. За интеграция с Гугъл Карти можем само да си мечтаем, докато за Бургас това си е факт... и климатиците... Кмете, сложи климатици в автобусите, моля ;-)
Е не е ли малко гръмко заглавието. Не че общинската администрация на Варна не е за смях. За смях е, ама пък тоя система, въведена в експлоатация за 20хил.евро, искам да видя колко хора ще я използват. Щото баба ми има мобилен телефон, ама той не е от умните. Баба няма и мобилен интернет, освен ако градския транспорт във Варна не тури рутери в автобусите си, че да може който иска и има смартфон, и отговаря на останалите условия - използва банкова карта или PayPal акаунт и най-важното - иска да си купи билет, да го направи. Цялата тая врява ми се струва пресилена.
Да обърнем внимание и на самия градски транспорт във Варна: - Така ли ще я караме и в бъдеще?! Нито кръстовищата са на две нива, които да гарантират бързото придвижване на автобуси и тролейбуси, нито има изграден някакъв релсов транспорт, който да извади някакъв градски транспорт от уличния трафик? - Ако са ви скъпи кръстовищата на две нива, изграждането на някакъв релсов транспорт, то са ви скъпи и инвестициите в тролейбусен транспорт!!! Но не ви е скъпо да дадете 8 млн. за банкомати в автобусите, които не работят?! - Няма ли случайно да се сетите, че само се отбива номера?
Много добро уточенение. Поздравления за добрата работа и успех на стартъпа - страхотни сте.
И все пак... мисля, че хората имат проблем с това, че общината е изхарчила 8.3 милиона лева без резултат и без да се търси отговорност. Нямат проблем с Tickey. Така, че дали вашата система можеше да се интегрира или не с помощта на общината в този контектс е безпредметно.
22 май 2014г.: „От днес достъп до безплатен интернет има в 60 автобуса на „Градски транспорт". До края на другата седмица трябва да бъдат обхванати и останалите возила на превозвача. Това обяви кметът Иван Портних при представянето на новата GPS система за известяване и проследяване на движението на автобусите на общинската фирма. Той допълни, че след това започва осигуряването и на всички спирки на „Градски транспорт" като безплатни wi-fi зони".
За баба ви са предвидни устройствата в автобусите, които вече са "поправени" с лепенка, въпреки, че никога не са работили. Но аз с интерес бих проследил как ще се справи и с тъчскрийна на машините. Особено ако не са от най-чуствителните ;)
Поздравления на целия екип на Tickey за страхотното показно как трябва да се правят и как се случват нещата когато има желание, компетентност и фокус върху крайната цел. С колеги в офиса често си говорим и мечтаем колко много обществени услуги и процеси може да се подобрят в България (разбирай да се дигитализират) ако се оставят в ръцете на тези които наистина могат и знаят и не им се пречи...
Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...
Не виждам причина да се мрънка. Това е просто алтернативен канал за продажба на билети и който не го харесва може да ползва другите канали. Браво на Tickey и Градски транпорт Варна!
В това изречение също има чуждици, например думите "официален" и "варварство". Просто са станали част от езика ни много отдавна и малицина си дават сметка за чуждия им произход. Така ще стане след време и с думите, които навлизат в езика сега.
Искаш да кажеш, че общинската администрация във Варна, дето е потрошила поредните няколко милиона на вятъра е, за пример...?! А пък тия, дето с малко ресурс и повече мозък правят някакво работещо приложение, те са за смях...?! М-да...! Само си пропуснал в бързината, да напишеш нещо за Иван Костов и връзката му с продажбата на билети, за градския транспорт във Варна. Ама предполагам, че Шилето ще поправи този пропуск...! :)
Не им е лесно на статисти, социалисти, русофили, и други комуноиди като четат подобни новини. За тях частното е дявола, а държавното си е най-доброто. Как така една часна фирма ще се справи по-добре от АДминистрацията на община Бургас? :)
Спасе, понеже спомена тролейбусите в Бургас, ако ти се човърка, можеш да се разровиш защо все още в тях няма валидатори за чекиране, както по останалите линии. В общи линии ситуацията е следната: Автобусите са закупени по проект ИГТ и за тях е обявена поръчка за системи за валидация спечелена от една фирма. Тролейбусите от друга страна са закупени по друг проект и съответно е обявена нова поръчка за система за валидация, която е спечелена от друга фирма. И така, вече година-две спечелилите дружества не могат (или не искат) да синхронизират системите си, за да могат с една карта пътниците да се чекират и в автобус, и в тролейбус. Та се стигна до варианта за тролейбусите да се издават хартиени карти. Не казвам, че има нещо нередно или незаконно в ситуацията, но е ярък пример за нормативни недомислици, на които трудно може да се намери работещо решение.
Някой може ли разумно - без празни лозунги за ''модернизация'' - да обясни - какво беше лошо на системата, когато билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците!!!???За къв ...трябваше да се въвеждат някакви нови системи ???
И файтоните не са лоши, даже имат предимства. Ама на, ползват бакшиши по потник и къси гащи, вместо файтонджия във фрак.
#ТУК НЕ Е МОСКВА!
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
Ето за това по-горе написах, че посоката е грешна. Вие изобщо нямате понятие какво е "обществена услуга", а ме съмнявате и за "общество". В повечето случаи мечтаната от вас "дигитализация" създава само допълнителна администрация и бумащина. Във Варна например сега освен за билети, карти и прочие ще има хора, които специално се занимават с тази система. Или искате да задължите всички да си купят смартфон, да си инсталират един куп приложения, че и да не могат да се качат на автобус ако не си го носят или са го загубили.
До коментар [#82] от "彼得。斯托亚诺夫": Карти или PayPal. Първоначално искахме да го интегрираме с билинг системите на мобилните оператори, но не е ефективно.
А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? А ако имаме и смартфон и мобилен нет, но не живеем във Варна и не желаем за едно возене да инсталираме приложения?
А в Лондон си плащаш транспорта директно с дебитната карта. Само я допираш до четеца и си ОК. Никакви смартфони, никакви приложения, никакви пейпалове... Що си усложняваме живота?! Иначе е похвално за стартъпа, успех пожелавам, а и гледам, че вече си го имат на международно ниво.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
По данни на Tickey , инвестицията на компанията за инсталиране и въвеждане в експлоатация на системата е в размер на по-малко от 20 хил. евро.
"Онлайн продажбите на Tickey обезсмислят в голяма степен скъпата и все още неработеща система за електронна продажба на билети, изградена по проекта с европейско финансиране "Интегриран градски транспорт на Варна" ( 115 млн. лв.). Общинската администрация в града безуспешно се бори с нейното въвеждане в експлоатация вече трета година, след като похарчи за изработката и монтажа на машините 8.3 млн. лв." 115 млн. + 8.3 млн. лв. за неработеща система срещу 20 хил. евра за работеща система са глупости откъдето и да ги погледнеш, нали? То за вас, крадливите червендалести комуно-герберунгели всичко под 500 мил. са глупости.
Това е много хубаво, но поне в близките 20 години смартфон с интернет не може да се приема за даденост. Дори наличието на най-проста банкова сметка е спорно дали е даденост днес.
Какво ще кажете в автобуса да има един "механичен смартфон" за общо ползване, който да продава един единствен вид билет? Плащането да става с въвеждането на номера на дебитна карта през механичен цифров блок, никакви ПИНове и никакви дисплеи. Билета се печати на най-просто термично принтерче или се изплюва готов. Плащането само с номер на дебитна или кредитна карта и без потвърждаване с подпис или ПИН е възможно - новите улични телефони в Германия са така от няколко години. Това устройство е много по-евтино и устойчиво от неработещите автомати във Варна и решава проблема с необходимостта от стартфон+интернет.
Проблем е, ако е само за Андроид приложението. Редно е да се пусне и за iOS и Windows mobile поне, тъй като са втора и трета ОС по разпространение. Аз например в момента пиша от WM 10.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Въпрос: Има ли, предвижда ли се таксуване с безконтактна дебитна/кредитна карта? Дори възрастните получават пенсиите си в карти - ще е полезно за повече хора. Опазването от нерегламентиран достъп на такава карта е по-лесно от ползването и притежанието на смартфон.
билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците!!!???За къв ...трябваше да се въвеждат някакви нови системи ???
Нарича се "прогрес" - за упътването има Гугъл, Бинг и там квото ти хареса, а за билети имаш апликация... билетопродавачките са отвратителни и не желая да си комуникирам с тях... примерно
" Както става ясно, смартфон имат 64%, като комбинираме и банкова карта или пейПал, нещата ще паднат РЕЗКО на 50%. Поне половината от смартфон собствениците го ползват като обикновен фон и никога през живота си не са инсталирали приложение на смартфоня, та таргет групата падна на не повече от 30%
СтЕгни се, кой идиот няма смартфон и дебитна карта - живеем в 21и век все пак.
Кво праим ако нямаме смартфон, м? А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? А ако имаме и смартфон и мобилен нет, но не живеем във Варна и не желаем за едно возене да инсталираме приложения?Старци, малки деца - сичко със смартфони?Ходим пеш?Гратисчиите какво ги правим - порицаваме ги виртуално във фейса?Я слезте малко на земята, стига фърчане в облаците.......Някой става за смях с подобни "новини", май, ама не е точно общинската администрация.....
Точно па децата нямат смартфони.... LOL Възрастните хора ще си купуват билети по стандартния начин щом не могат да се оправят. Кефи ме идята ти за порицание във фейса хахаха
@Димитър Димитров Малко офф топик ама мислили ли сте за подобно решение за система за наемане на велосипеди ( bike sharing) много популярни в Европа а напоследък и у нас. В Бургас действа, в София се мъти от години, но даже и в Европата системите са тромави и пригодени само за местните и не стават за гости на града (само в Лондон става). Та.. тва би било голяма гъзария ЦЪК телефона и ти отключва колелото и си караш :)
До коментар [#93] от "mangelov": Данните на картата се въвеждат еднократно и се съхраняват от платежен процесорр който обслужва Uber и AirBnB. След това билетите се купуват с един клик.
Да, идеята е с TICKEY да се плащат всякакви видове градска мобилност, от велосипеди под наем, през градски транспорт до синя зона. Мисля, че Бургас ще е първият град, където ще покрием всички такива плащания.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
karabastun
Рейтинг: 4382 ЛюбопитноНякой може ли разумно - без празни лозунги за ''модернизация'' - да обясни - какво беше лошо на системата, когато билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците!!!???
[email protected]За къв ...трябваше да се въвеждат някакви нови системи ???
外人
Рейтинг: 410 ВеселоЗа да те глобят ако нямаш смартфон 😁
Множественото число на нито една дума в българския език не завършва на Й!chepokalipsis
Рейтинг: 236 НеутралноДо коментар [#1] от "karabastun":
Във Варна и сега ги има, рядко има някой гратис.
pag
Рейтинг: 659 НеутралноТърсих, търсих, и не можах да намеря надписа "Платено съобщение".
Culus capitem delitКво праим ако нямаме смартфон, м? А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? А ако имаме и смартфон и мобилен нет, но не живеем във Варна и не желаем за едно возене да инсталираме приложения?
Старци, малки деца - сичко със смартфони?
Ходим пеш?
Гратисчиите какво ги правим - порицаваме ги виртуално във фейса?
Я слезте малко на земята, стига фърчане в облаците.......
Някой става за смях с подобни "новини", май, ама не е точно общинската администрация.....
herbaltea
Рейтинг: 894 НеутралноПримерно, че ако новата система е въведена изцяло няма нужда от вечно намръщени и сърдити билетопродавачки.
Знам, че комунделите най-обичат да се редят на опашки но свиквайте все пак. В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157
stein
Рейтинг: 625 НеутралноПо принцип един СМС би стигнал, няма нужда от цялата система. После провайдерът връща СМС - билет и превежда парите на Градски транспорт.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.historama
Рейтинг: 684 НеутралноСпасе, можеш ли да ни информираш какви са годишните разходи за заплата на билетопродавачките в автобусите във Варна? Защото със сигурност тези разходи са под 8 млн л.
И всъщност от тези 8,3 млн лв каква част е отишла директно в касичката на ГЕРБ! 50%, 70%?
philipeto
Рейтинг: 238 НеутралноСледваща крачка: системата да позволява и закупуването на билет със СМС.
elena bal
Рейтинг: 233 НеутралноТрагедията на общинските чиновници, които не могат да вършат работа, защото са случайни хора, назначени с протекции, не знаят език и почти не могат да ползват компютър - извън това да напишеш едно писмо
Да, не се чудете, все оше е така, специално община Варна е пословична в това отношение.
Значи този проект за Интегриран градски транспорт, който струва милиони, не може да тръгне вече 2 г. ИЗВЪН срока (общо стават към 4). ЗАЩОТО общ. администрация Е НЕКАДЪРНА. Тази госпожа Биляна Якова защо не е уволнена?
bj_int
Рейтинг: 239 Неутралнопреди дни пътувах в автобус във Варна ( преживяване, което е доста възпитаващо не е препоръчително да се повтаря). Та там имаше един брой от въпросните билетопродавачи, която обиждаше хората, че миришат (дори да е така дали е редно да го казва публично и на висок глас, лично аз се бях изкъпал :)), буташе ги (а тя сама бе размер супер макси), бе сърдита, нямаше никаква система за по-бързо съхранение и обмяна на монети (всички сме виждали дори в съседна Гърция как кондукторите в автобусите по курортите имат специални органайзери за монети и бързо и лесно връщат рестото)...и тн. Мога и да продължа, но има ли смисъл. Дали отговорих какво лошо има в "беше лошо на системата, когато билетопродавачките хем продаваха билети в автобуса, хем упътваха и помагаха на пътниците" - нямаЛО е нищо лошо преди - сега хората са други, възпитанието им е друго
koko65bg
Рейтинг: 723 ЛюбопитноПроблемът се оказа в некомпетентността при сключването на договор
с изпълнителя на обществената поръчка - "Обединение модерен транспорт".
Разбирам, че изпълнителят си е компетентен - парите са изпапкани. Некадърните са в общинската администрация начело с цитираната госпожа.
EU defender
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#4] от "pag":
The best way to predict the future is to invent it.Това е опция. За удобство. Никой не спира хартиените билетчета.
Браво и успех на Tickey. Познавам Димитър Димитров, той чат-пат пише и тук във форума.
Един препатил
Рейтинг: 2581 НеутралноДо коментар [#4] от "pag":
Аз разбирам, че възможността да се купуват и използват традиционните билети си остава - новата система допълва, а не замества изцяло. Нали така?
Само Левски
Рейтинг: 965 НеутралноФандъкова гледаш ли? 20 000 евро, Фандъкова.В София колко милиона изхарчихте?
Читател
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#4] от "pag":
Така е, колега, прав сте. Навярно компромисното решение за тези, които нямат смартфон, мобилен Нет и не им се инсталира специално приложение за всеки град, който посещават, е това със СМС-а, както са посочили някои други колеги тук. Така или иначе, иновациите настъпват и не можем да спрем прогреса.
Batezuzi
Рейтинг: 1511 НеутралноТия журналисти още не са разбрали как работят нещата в държавната адмистрация и току виж сега ги погнали всякакви проверки. Няма разумен гражданин в държавата ни дето да не знае, че частна фирма ще свърши работата по-добре. В случая 20 тина пъти по-евтино и 10тина пъти по-бързо.
Пепи
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#4] от "pag":
Живей си живота !"Кво праим ако нямаме смартфон, м? А ако имаме, но нямаме активен мобилен нет? "
Ами ще си купиш билет от продавачката бе льольо !!! Те за това ги остават жениците заради такива като теб, като слязат от Каменар да не се мъчат с нокийката си. И се научи да пишеш - "сичко"
Браво за новацията, и браво на компанията. Това е бъдещето !
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 289 НеутралноЗа компетентността не знам, но голяма част от тия 8 милиона лева съм сигурен, че са заделени за суджуци.
Gopeто
Рейтинг: 1544 НеутралноЗа смях са направили и Софийска община с нейния противообществен градски транспорт. А Портних е за смях и срам за Варненци откакто е публична фигура.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петровmodus operandi
Рейтинг: 233 НеутралноПрез смартфона с карта или PayPal... Хах.
lechevalier
Рейтинг: 468 НеутралноТази система работи само за малка група граждани. Сори, ама не съм впечатлен.
gaspod
Рейтинг: 233 ГневноПо данни на Tickey , инвестицията на компанията за инсталиране и въвеждане в експлоатация на системата е в размер на по-малко от 20 хил. евро.
Общинската администрация в града безуспешно се бори с нейното въвеждане в експлоатация вече трета година, след като похарчи за изработката и монтажа на машините 8.3 млн. лв.
Без коментар.
gaspod
Рейтинг: 233 ГневноДа вземат да направят и тол системата за магистралите, за 100-тина хиляди еврака и за три четири месеца ще се справят и ще попречат да се откраднат къмто 200 милиона.
penetrating
Рейтинг: 8719 НеутралноПо-малко техника - по-евтина реализация :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertuq
Рейтинг: 1444 НеутралноДоста едностранчиво представяне на нещата. Браво на стартъпа, нека се развиват, но те никога не могат да бъдат цялостна система за електронна продажба на билети а са само един допълнителен канал.
Цитирам:"всеки, който има в себе си смартфон
или друго мобилно устройство свързано в интернет и използва банкова карта или PayPal акаунт"
Както става ясно, смартфон имат 64%, като комбинираме и банкова карта или пейПал, нещата ще паднат РЕЗКО на 50%. Поне половината от смартфон собствениците го ползват като обикновен фон и никога през живота си не са инсталирали приложение на смартфоня, та таргет групата падна на не повече от 30%
После ако ти се строши смартфона или го забравиш в къщи ко праим? Така че общината НЯМА КАК да си позволи да разчита само на това и става ясно, че това може да бъде само един канал но не и цялостна система.
От чисто икономическа гледна точка, това, че общината изобщо е сключила договор със стартъпа и им е позволила да продават билети тъй като тя няма никаква икономическа изгода от този посредник при продажбата, така че.. по-уекичко го казвай
Димитър Димитров
Рейтинг: 1422 НеутралноИстината е, че без съдействието на Община Варна и Градски транспорт ЕАД проектът нямаше да бъде внедрен. Както е написано в статията не искаме да се конкурираме и конфронтираме с никого, а просто да предложим услуга, адекватна на 21-ви век. Като факт ще спомена, че когато е подготвян проектът за Интегриран градски транспорт, технологията, която ние ползваме изобщо не е съществувала. Именно бързото развитие на мобилните технологии ни помогна да постигнем ниската цена и бързото внедряване, като при това нито общината, нито Градски транспорт ЕАД са инвестирали и стотинка публични средства.
mrslv
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#21] от "lechevalier":
Тази система работи за всеки, който иска да я ползва!
mrslv
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#25] от "uq":
Ами ако си забравиш парите у вас а имаш смартфон???
Positive
Рейтинг: 386 НеутралноКогато плащаш през Paypal в лв. си леко прецакан с курса, защото първо ти обръща левовете в евро, за да мине през тях и после обратно евро в лв. за да извърши плащането. Така, че реално така е малко по-скъпо.
Мондиана
Рейтинг: 1371 НеутралноАко написаното е вярно, не ме въодушевява толкова модернизацията, колкото искам да попитам сега
- "ръководителя на проекта Биляна Якова" ще влезе ли в затвора за нанесени материлни и морални щети на държавата
- кой я е назначил и той ще понесе ли също отговорност
или битият бит, ... а парите усвоени от нашите хора.
dnd1
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#1] от "karabastun":
Дори и само намаляването на разходите е достатъчен довод в полза на тази система. 20 хил евро еднократна инвестиция за 180 автобуса срещу заплати на съответния брой билетопродавачки. Аз лично предпочитам с парите да се купят нови превозни средства, вместо да се дават на нацупени лелки.
Димитър Димитров
Рейтинг: 1422 НеутралноДо коментар [#29] от "Kremena Nedelcheva":
Така е, но имахме клиенти, които изрично искаха PayPal. В България не е изгодно от ценова гледна точка, но дава удобство.
kings_heiress
Рейтинг: 233 НеутралноАз лично съм изненадана (а може би не трябва ?) колко много негативни коментари има. И в почти - такава "Жалба за младост", че Тодор Колев би завидял. Как вместо да се зарадваме, че българска компания е измислила нещо доста умно и улесняващо (и с потенциал да спести на превозвачите и общината много пари от гратисчии и пр.), ние мечтаем за времето, когато "Лили пееше "малка съм аз.."
The truth will set you freeКато се замисля какви биха били ползите от използването на такава система във всички видове градски транспорт в София, виждам предимно ползи. Мисля, че хилядите чужденци, които посещават столицата, например, биха били много облекчени от лесната възможност за закупуване на билети (понеже, виждате ли, те смятат, че е редно човек да си купи билет) и особено от това, че няма да плащат глоби наляво и надясно заради палеозойската система с дупчене на билетче...
Да не говорим, че най-вероятно подобна система би стимулирала по-модерни превозни средства с безплатен уай-фай, за да се улесни услугата.
Колкото до пенсионерите и малките деца, аз мисля, че шофьорите и до сега си продават билети на всякъде и ще има възможност за тях и всички, които се чувстват носталгично да си купят и продупчат хартиено билетче "както едно време.."
Малко повече инфо по темата: http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/umni_gradove/2015/07/15/2573238_tickey_prenasia_biletite_za_gradski_transport_v/
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
morf
Рейтинг: 754 НеутралноПрав си, но и старата система не е добре изградена. А какво правим ако сме от първобитно-общинния строй, м? И нямаме парични знаци. Продавачката ще приеме ли кремъчни сечива или корени, вместо пари. И при какъв курс? А какво правим ако не сме се возили на автобус, ще има ли човек, който да ни разясни от къде се качваме, къде сядаме... изобщо цялата система е адски недомислена и поставя доста хора в неравностойно положение.
Та така де, добре, че не всички са мрънкачи, като теб, иначе още щяхме да живеем из пещерите и да носим кожени препаски.
blaserr93lrs2
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#4] от "pag":
Виж Кво!Варненската администрация са похарчили над 8 М И Л И О Н А лева за неработеща система!Това го пропусна!Напъни двете си мозъчни клетки и сам ще си отговориш на елементарните въпроси!
sasoss
Рейтинг: 716 НеутралноДо коментар [#26] от "Димитър Димитров":
Поздрави за това, което сте направили.
Опитът Ви да оневините общинската администрация и ГТ Варна е ... само опит.
Никой не е карал Портних на няколко пъти да обещава заработването на системата" от утре". И май билетната система не е единствения сериен скандал около проекта за градски транспорт. Очевидно тази Биляна Якова отдавна е трябвало да бъде сменена.
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 291 ВеселоА към захранване трябва ли да са свързани по договор, или само механичен монтаж?
Зорлем се правите на малоумници!... А пък то ви се получава с лекота ...
Да се беше помислил навреме, пич! Стягай се за проверки : НАП, ДАНС,.. к'вото могат да изкарат ...
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
Positive
Рейтинг: 386 НеутралноДо коментар [#32] от "Димитър Димитров":
Така е. И сигурност също :)
Затова и ги използвам за всяко плащане извън BG. Нищо, че ме прецакват доста с курсовете си.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
historama
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#8] от "philipeto":
Ако ще купуваш билет с СМС веднага добави 20% ДДС.
historama
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#8] от "philipeto":
Ако ще купуваш билет с СМС веднага добави 20% ДДС.
zo
Рейтинг: 649 НеутралноДо коментар [#4] от "pag":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYСъщо така пише, че приложението е само в Google Play т.е. само Андрошит, аз съм с телефон с BlackBerry 10 OS, ко праим?!
uq
Рейтинг: 1444 НеутралноДо коментар [#41] от "historama":
Що мислиш, че ако е без СМС няма 20 % ДДС :)
Stanko
Рейтинг: 233 НеутралноИнициативата не е лоша, но е напълно естествено да стане толкова бързо и сравнително безпроблемно. Та нали "стартъп"-а разчита на устройства, които пътниците ВЕЧЕ притежават, докато при една истинска билетна система всички устройства тепърва се доставят. По-добре от нищо, но ми се струва, че тази посока е много погрешна.
Fred
Рейтинг: 1072 ГневноВ София са предвидени 88 млн /ОСЕМДЕСЕТ И ОСЕМ МИЛИОНА ЛЕВА!!!/ за електронна система за таксуване в градският транспорт. Тоже да бъде наречено единствено ПЛАДНЕШКИ ГРАБЕЖ!
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.http://www.investor.bg/biudjet-i-finansi/333/a/trygna-tyrgyt-za-elektronnata-sistema-za-taksuvane-v-gradskiia-transport-v-sofiia-239404/
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 291 НеутралноДо коментар [#32] от "Димитър Димитров":
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?Поздравления за начинанието и реализацията! :-)
Димитър Димитров
Рейтинг: 1422 НеутралноДо коментар [#43] от "zo":
Има го и за iOS, другите мобилни операционни системи са с малък пазарен дял.
morf
Рейтинг: 754 НеутралноТака е, но това е допълнителен канал, освен плащането с карти. Аз често използвам PP, понеже работя с тази платформа и постоянно имам средства вътре. Ако средствата са ти в евро, то няма промяна във валутата, понеже Tickey вероятно също приемат плащанията в техния PP акаунт в евро.
mrslv
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#43] от "zo":
Много просто, докато не излезне верися за твоя телефон - не ползваш системата...
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 289 НеутралноДай сега аз да се намеся.
Защото във Варна нещата са толкова некадърни, че ще се съберат в книга.
И така сегашната варненска система за таксуване в градския транспорт е за основна промяна по следните причини:
1. Цената на картите във Варна е най-скъпата в цялата страна и ги прави неизпозлваеми - карта за една линия е 45 лв, за две около 80 лв. на месец, а за всички линии над 120 лв./м
Тези цени са почти двойни на софийските при несравнимо по-развит градски транспорт
2. При издаването на хартиени карти има кампании и се струпват в рамките на седмица всички ползватели на карти пред гишетата. Можеш да си купиш карта само за календарен месец - т.е. само за февруари, само за март и т.н. Варианти да е от 7 август до 7 септември няма. Съответно дупка по-малка от един месец няма как да имаш. Примерно в София можеш да си вземеш карта от 7 август до 7 септември, а следващата да е от 10 септември до 10 октомври.
3. При хартиени билети, липса на дневна карта и неадекватни цени и начини на издаване на месечни си плащаш без отстъпка по 1 лв. при всяко качване в превозно средство. Случва се да се дават по 5-6-7 лв. на ден.
4. Кондукторите често пречат на пътниците и не си харесват заплатите
5. Правят проблеми на пътниците, макар и формално прави - например не можеш да качиш куче в автобуса (което е правилно), но в софийскя градски транспорт нямаш този проблем. Съответно за малко котенце на 2 месеца също някоя може да те свали въпреки, че то седи в тебе.
6. Трябва за един варненец ползването на билет да е изключение и масово да се ползват карти - поради добра цена. Например кой ще си купи билет от 1 лв, ако може за 50 лв цял месец да пътува където си иска.
7. Трябва да не се плащат по-скъпи билети до места като с. Тополи например или ако билета е по-скъп, то абонаментната карта да е на стандартна цена. Не може хорарата да се изнудват до с. Тополи с билет от 1.20, а до Аксаково да е 1 лв.
И т.н.
hope
Рейтинг: 2319 НеутралноИзползването на чуждици, особено в официален език ме обижда лично, смятам че това е ВАРВАРСТВО.
Любовта ще спаси света!!!Aeron
Рейтинг: 233 НеутралноСистемата е просто алтернатива, за сега. Поноякога нямам точни парички, а и карта, та за това е много лесно да си купиш билетче от системата. На метростанция "Бизнес парк" има един терминал. Хората се стряскат, че нямат смартфони...
Cause i got too much life, running through my veins going to waste.Aeron
Рейтинг: 233 НеутралноСистемата е просто алтернатива, за сега. Поноякога нямам точни парички, а и карта, та за това е много лесно да си купиш билетче от системата. На метростанция "Бизнес парк" има един терминал. Хората се стряскат, че нямат смартфони...
Cause i got too much life, running through my veins going to waste.Aeron
Рейтинг: 233 НеутралноСистемата е просто алтернатива, за сега. Поноякога нямам точни парички, а и карта, та за това е много лесно да си купиш билетче от системата. На метростанция "Бизнес парк" има един терминал. Хората се стряскат, че нямат смартфони...
Cause i got too much life, running through my veins going to waste.UJC4040
Рейтинг: 465 НеутралноЕ затова сме на това дередже, мила моя майно льо! Мрънкач до мрънкача! Всеки некадърник обича да дава акъл, а всяка новост го изкарва от мухлясалото му равновесие и води до тежка буря в малкото му мозъче. Що не се пробвате в друга дейност?
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.А иначе респект на авторите! И на Дневник за информацията!
Сава Чанков
Рейтинг: 233 НеутралноЧета коментарите и се чудя в 21. или в 19. век живеем?! А през това време китайската централна банка е сериозно загрижена от факта, че 65% от разплащаншята са през мобилни приложения. В Китай дори уличните продавачи приемат мобилни разплащания, а в kleta majka Balgariq още спорим дали каменните или бронзовите брадви са по-добри...
Сава Чанков
Рейтинг: 233 НеутралноЧета коментарите и се чудя в 21. или в 19. век живеем?! А през това време китайската централна банка е сериозно загрижена от факта, че 65% от разплащаншята са през мобилни приложения. В Китай дори уличните продавачи приемат мобилни разплащания, а в kleta majka Balgariq още спорим дали каменните или бронзовите брадви са по-добри...
Archer
Рейтинг: 896 НеутралноЕвала на Tickey, жалко само, че са бръкнали във Варна - там администрацията е пословично некомпетентна и отмъстителна, дано да не ги прецакат. Пожелавам им да работят на нормални места и да изграждат нормална инфраструктура с добри клиенти, а не г*зове като кмета Потник. Във всяка западна държава е супер лесно да си купиш билет онлайн и да видиш кога идва автобуса/метрото/трамвая, а Варна, дето уж е голям туристически град е пълна скръб.
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.who cares
Рейтинг: 464 Неутрално... абе хубу, ама не баш... ами информационната система? Онези, килнати на една страна, монтирани от баш майстори, информационни табла, които също не работят. Сайта "Варна трафик" май го бастисаха. Без стартъпи си има чудесно приложение "Градски транспорт" за София и Варна. За интеграция с Гугъл Карти можем само да си мечтаем, докато за Бургас това си е факт... и климатиците... Кмете, сложи климатици в автобусите, моля ;-)
UJC4040
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#42] от "historama":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.До коментар [#44] от "uq":
Има двадесетина %, но те са за мобилните оператори. Едва ли трябва да ги храним и през градския транспорт. Както става с платеното паркиране.
potrebitelll
Рейтинг: 998 НеутралноЕ не е ли малко гръмко заглавието. Не че общинската администрация на Варна не е за смях. За смях е, ама пък тоя система, въведена в експлоатация за 20хил.евро, искам да видя колко хора ще я използват. Щото баба ми има мобилен телефон, ама той не е от умните. Баба няма и мобилен интернет, освен ако градския транспорт във Варна не тури рутери в автобусите си, че да може който иска и има смартфон, и отговаря на останалите условия - използва банкова карта или PayPal акаунт и най-важното - иска да си купи билет, да го направи. Цялата тая врява ми се струва пресилена.
не мога да коментирам, без да обиждамpotrebitelll
Рейтинг: 998 НеутралноДо коментар [#55] от "Aeron":
не мога да коментирам, без да обиждамДо коментар [#53] от "Aeron":
До коментар [#53] от "Aeron":
Като си почнал, що не го публикуваш още веднъж, дваж, триж и т.н.?
tribiri
Рейтинг: 965 НеутралноДо коментар [#18] от "Котаракът на Шрьодингер":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Суджуците са безплатни!
karatista
Рейтинг: 3038 НеутралноГотино постижение, но кофти ПР. Тези кликбайт заглавия, да се правим на Уолтопия боса са проява на лош вкус.
mr. Gorbachev, tear down this wall!Oleg Shishmanov
Рейтинг: 289 НеутралноДа обърнем внимание и на самия градски транспорт във Варна:
- Така ли ще я караме и в бъдеще?! Нито кръстовищата са на две нива, които да гарантират бързото придвижване на автобуси и тролейбуси, нито има изграден някакъв релсов транспорт, който да извади някакъв градски транспорт от уличния трафик?
- Ако са ви скъпи кръстовищата на две нива, изграждането на някакъв релсов транспорт, то са ви скъпи и инвестициите в тролейбусен транспорт!!! Но не ви е скъпо да дадете 8 млн. за банкомати в автобусите, които не работят?!
- Няма ли случайно да се сетите, че само се отбива номера?
UJC4040
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#63] от "zlo38528262":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Това е проблем на сайта през мобилно устройство. Пиши на Дневник!
koalarevolution
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#26] от "Димитър Димитров":
Много добро уточенение. Поздравления за добрата работа и успех на стартъпа - страхотни сте.
И все пак... мисля, че хората имат проблем с това, че общината е изхарчила 8.3 милиона лева без резултат и без да се търси отговорност. Нямат проблем с Tickey. Така, че дали вашата система можеше да се интегрира или не с помощта на общината в този контектс е безпредметно.
Спас Спасов
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#62] от "zlo38528262":
22 май 2014г.: „От днес достъп до безплатен интернет има в 60 автобуса на „Градски транспорт". До края на другата седмица трябва да бъдат обхванати и останалите возила на превозвача. Това обяви кметът Иван Портних при представянето на новата GPS система за известяване и проследяване на движението на автобусите на общинската фирма. Той допълни, че след това започва осигуряването и на всички спирки на „Градски транспорт" като безплатни wi-fi зони".
За баба ви са предвидни устройствата в автобусите, които вече са "поправени" с лепенка, въпреки, че никога не са работили. Но аз с интерес бих проследил как ще се справи и с тъчскрийна на машините. Особено ако не са от най-чуствителните ;)
хм
Рейтинг: 1682 Неутралнохм, тази въпросната Биляна Якова защо все още не е уволнена?!?
поздравления за Димитър Димитров и компанията му, обичам да чета такива новини как някой е направил нещо по-умно, по-добро, по-полезно, по-изгодно.
SELECT * FROM DUAL;
Рейтинг: 458 НеутралноПоздравления на целия екип на Tickey за страхотното показно как трябва да се правят и как се случват нещата когато има желание, компетентност и фокус върху крайната цел. С колеги в офиса често си говорим и мечтаем колко много обществени услуги и процеси може да се подобрят в България (разбирай да се дигитализират) ако се оставят в ръцете на тези които наистина могат и знаят и не им се пречи...
Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...CINZANO
Рейтинг: 474 НеутралноНе виждам причина да се мрънка. Това е просто алтернативен канал за продажба на билети и който не го харесва може да ползва другите канали.
Мома, събори Альошата!Браво на Tickey и Градски транпорт Варна!
murttle
Рейтинг: 861 НеутралноВ това изречение също има чуждици, например думите "официален" и "варварство". Просто са станали част от езика ни много отдавна и малицина си дават сметка за чуждия им произход. Така ще стане след време и с думите, които навлизат в езика сега.
Petleshev
Рейтинг: 2236 НеутралноДо коментар [#4] от "pag":
Бивш tww09306483.Искаш да кажеш, че общинската администрация във Варна, дето е потрошила поредните няколко милиона на вятъра е, за пример...?! А пък тия, дето с малко ресурс и повече мозък правят някакво работещо приложение, те са за смях...?!
М-да...! Само си пропуснал в бързината, да напишеш нещо за Иван Костов и връзката му с продажбата на билети, за градския транспорт във Варна. Ама предполагам, че Шилето ще поправи този пропуск...! :)
Ватник
Рейтинг: 499 НеутралноНе им е лесно на статисти, социалисти, русофили, и други комуноиди като четат подобни новини. За тях частното е дявола, а държавното си е най-доброто. Как така една часна фирма ще се справи по-добре от АДминистрацията на община Бургас? :)
Every cradle is a grave.Стефан Митев
Рейтинг: 8 ВеселоВикнете БАН и медиите, тука се намери жив динозавър.
CINZANO
Рейтинг: 474 НеутралноСпасе,
Мома, събори Альошата!понеже спомена тролейбусите в Бургас, ако ти се човърка, можеш да се разровиш защо все още в тях няма валидатори за чекиране, както по останалите линии. В общи линии ситуацията е следната: Автобусите са закупени по проект ИГТ и за тях е обявена поръчка за системи за валидация спечелена от една фирма. Тролейбусите от друга страна са закупени по друг проект и съответно е обявена нова поръчка за система за валидация, която е спечелена от друга фирма. И така, вече година-две спечелилите дружества не могат (или не искат) да синхронизират системите си, за да могат с една карта пътниците да се чекират и в автобус, и в тролейбус. Та се стигна до варианта за тролейбусите да се издават хартиени карти.
Не казвам, че има нещо нередно или незаконно в ситуацията, но е ярък пример за нормативни недомислици, на които трудно може да се намери работещо решение.
Стефан Митев
Рейтинг: 8 НеутралноСамо искам да отбележа, че hope има право да бъде обиден/а лично. Всички останали имат правото въобще да не им пука за това какво обижда hope. :D
Николай Колев
Рейтинг: 2998 ВеселоИ файтоните не са лоши, даже имат предимства. Ама на, ползват бакшиши по потник и къси гащи, вместо файтонджия във фрак.
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
philipeto
Рейтинг: 238 НеутралноДо коментар [#42] от "historama":
По-скоро тия 20% са цената на самия СМС - масово са по около 20 ст., което пък съвпада с ДДС-то на услуга на цена 1 лев.
По същия начин в София зелената зона със СМС ми излиза 1.20, просто си плащам 20 ст. отгоре за удобството да не преследвам чичото и да търкам талони.
Stanko
Рейтинг: 233 Неутрално彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 449 НеутралноДо коментар [#32] от "Димитър Димитров":
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28на мен също не ми харесва, че е през paypal. добре е да има алтернатива.
Димитър Димитров
Рейтинг: 1422 НеутралноДо коментар [#82] от "彼得。斯托亚诺夫":
Карти или PayPal. Първоначално искахме да го интегрираме с билинг системите на мобилните оператори, но не е ефективно.
mangelov
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#43] от "zo":
За съжаление на тази ОС и е******** мамата и никой не пише нищо за нея. Иначе и на мен ми е любима
Роси
Рейтинг: 7489 НеутралноСамо 20 хиляди. Ами то нищо не остава за крадене.
roonex
Рейтинг: 233 НеутралноБилетчета могат да се купуват предварително и апп-а може да го изкара пред четящото устройство и без да имаш мобилен нет.
zo
Рейтинг: 649 НеутралноДо коментар [#48] от "Димитър Димитров":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYВ крайна сметка приложението нали трябва да е в услуга на гражданите, а не чисто търговско?! това, че сме малко не значи, че ни няма
Athanatos
Рейтинг: 1788 НеутралноА в Лондон си плащаш транспорта директно с дебитната карта.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Само я допираш до четеца и си ОК.
Никакви смартфони, никакви приложения, никакви пейпалове...
Що си усложняваме живота?!
Иначе е похвално за стартъпа, успех пожелавам, а и гледам, че вече си го имат на международно ниво.
choss
Рейтинг: 627 НеутралноДа бе, глупости!
По данни на Tickey , инвестицията на компанията за инсталиране и въвеждане в експлоатация на системата е в размер на по-малко от 20 хил. евро.
"Онлайн продажбите на Tickey обезсмислят в голяма степен скъпата и все още неработеща система за електронна продажба на билети, изградена по проекта с европейско финансиране "Интегриран градски транспорт на Варна" ( 115 млн. лв.). Общинската администрация в града безуспешно се бори с нейното въвеждане в експлоатация вече трета година, след като похарчи за изработката и монтажа на машините 8.3 млн. лв."
115 млн. + 8.3 млн. лв. за неработеща система срещу 20 хил. евра за работеща система са глупости откъдето и да ги погледнеш, нали?
То за вас, крадливите червендалести комуно-герберунгели всичко под 500 мил. са глупости.
roonex
Рейтинг: 233 НеутралноОйстер картата не е дебитна, а карта за градски транспорт ;)
kykyyy
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#48] от "Димитър Димитров":
Това е много хубаво, но поне в близките 20 години смартфон с интернет не може да се приема за даденост. Дори наличието на най-проста банкова сметка е спорно дали е даденост днес.
Какво ще кажете в автобуса да има един "механичен смартфон" за общо ползване, който да продава един единствен вид билет? Плащането да става с въвеждането на номера на дебитна карта през механичен цифров блок, никакви ПИНове и никакви дисплеи. Билета се печати на най-просто термично принтерче или се изплюва готов. Плащането само с номер на дебитна или кредитна карта и без потвърждаване с подпис или ПИН е възможно - новите улични телефони в Германия са така от няколко години. Това устройство е много по-евтино и устойчиво от неработещите автомати във Варна и решава проблема с необходимостта от стартфон+интернет.
Athanatos
Рейтинг: 1788 НеутралноПроблем е, ако е само за Андроид приложението.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Редно е да се пусне и за iOS и Windows mobile поне, тъй като са втора и трета ОС по разпространение.
Аз например в момента пиша от WM 10.
mangelov
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#48] от "Димитър Димитров":
Въпрос: Има ли, предвижда ли се таксуване с безконтактна дебитна/кредитна карта? Дори възрастните получават пенсиите си в карти - ще е полезно за повече хора. Опазването от нерегламентиран достъп на такава карта е по-лесно от ползването и притежанието на смартфон.
hirakiri
Рейтинг: 402 НеутралноНарича се "прогрес" - за упътването има Гугъл, Бинг и там квото ти хареса, а за билети имаш апликация... билетопродавачките са отвратителни и не желая да си комуникирам с тях... примерно
СтЕгни се, кой идиот няма смартфон и дебитна карта - живеем в 21и век все пак.
Точно па децата нямат смартфони.... LOL Възрастните хора ще си купуват билети по стандартния начин щом не могат да се оправят. Кефи ме идята ти за порицание във фейса хахаха
Peace Sells... But Who's Buying
uq
Рейтинг: 1444 Неутрално@Димитър Димитров
Малко офф топик ама мислили ли сте за подобно решение за система за наемане на велосипеди ( bike sharing) много популярни в Европа а напоследък и у нас. В Бургас действа, в София се мъти от години, но даже и в Европата системите са тромави и пригодени само за местните и не стават за гости на града (само в Лондон става).
Та.. тва би било голяма гъзария ЦЪК телефона и ти отключва колелото и си караш :)
Димитър Димитров
Рейтинг: 1422 НеутралноДо коментар [#93] от "mangelov":
Данните на картата се въвеждат еднократно и се съхраняват от платежен процесорр който обслужва Uber и AirBnB. След това билетите се купуват с един клик.
Daria
Рейтинг: 839 НеутралноДо коментар [#1] от "karabastun":
Ми много просто за да уволнят продавачките.
Димитър Димитров
Рейтинг: 1422 НеутралноДо коментар [#95] от "uq":
Да, идеята е с TICKEY да се плащат всякакви видове градска мобилност, от велосипеди под наем, през градски транспорт до синя зона. Мисля, че Бургас ще е първият град, където ще покрием всички такива плащания.
niksan1
Рейтинг: 2446 НеутралноСуджуци - това ли е новото име на ГЕРБ ? Ако " ДА ", намирам, че е правилно !
Без ДС - ченгета! Лустрация!
Ивелина Митева
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#90] от "roonex":
Можеш и директно с дебитната карта, ако е безконтактна да си платиш :)