Поне 25 млн. лв. трябва да плати Варна за отчуждени имоти при реконструкция на градски булевард

Компютърна визуализация на бъдещия бул. "Васил Левски" във Варна

© Община Варна

Компютърна визуализация на бъдещия бул. "Васил Левски" във Варна



Прогнозната стойност на обезщетенията, които община Варна ще трябва да изплати за принудителното отчуждени имоти при изграждането на бул. "Васил Левски" в града, е около 25.2 млн. лв. Това съобщиха за "Дневник" от местната администрация. Сумата може да нарасне значително, като се имат предвид няколко решения на Варненския административен съд от последните месеци. С тях размерът на обезщетения, определени със заповеди на кмета на града Иван Портних, бяха завишени над два пъти. Вероятно по тази причина от общинската администрация уточняват, че посочената сума е "прогнозна с оглед неприключили съдебни и други институционални процедури".


При едно от решенията на Административния съд във Варна обезщетението за 2.6 хил. кв.м бе


увеличено от 438 хил. лв. на над 820 хил. лв.




По друга жалба за имот от 174 кв.м и повече от 100 кв.м собствениците му получиха 408 хил. лв. вместо определените 338.4 хил. лв. В трети случай компенсацията за 130 кв.м бе завишена от близо 108 хил. лв. на над 175 хил. лв.


Последното съдебно решение по подобен казус е от 6 март т.г. При него първоначалната сума на обезщетението от около 40 хил. лв., определени със заповед на варненския кмет в средата на декември м.г., бе завишена до над 78 хил. лв., което е близо два пъти. Със същото решение


кметът на община Варна беше осъден


да заплати и разноските по делото, направени от ищците. Те са в размер на над 1700 лв.


Общата прогнозна сума на обезщетенията - 25.2 млн. лв., не влиза в размера на инвестицията, предвидена за реконструкцията на бул. "Васил Левски", която е 113 млн. лв. От тях държавното финансиране е 80.5 млн. лв. Така излиза, че само за отчуждителни процедури Варна трябва да изхарчи допълнителна сума, равняваща се в най-добрия случай на над 30% от парите, отпуснати от националния бюджет. Ако решенията на Административния съд в града продължат да следват тенденцията от последните месеци, този процент ще нарасне многократно. А това поставя под въпрос


икономическата целесъобразност на реконструкцията.


"Към настоящия момент 140 обекта са в процедура - на различен етап, по принудително отчуждаване за изграждането на бул. "Васил Лвски" с възложител община Варна", гласи информацията на местната администрация.


Проблемът с броя и цената на имотите, които трябва да бъдат отчуждени за строителството на новите участъци и кръстовища по бул. "Васил Левски", няма как да бъде отделен от друг – липсата на подробен и ясен технически проект, който да е публично достъпен.


Въпреки задължението по закон


до този момент са публикувани и само малка част от разрешенията за строителните работи по трасето на булеварда.


След дълго отлагане и няколко отказа за предоставяне на информация част от работната визия на новия бул. "Васил Левски" във Варна се появи в сайта на местната администрация едва в средата на ноември м.г. Официално обявената му цена беше 830 хил. лв. без ДДС. Той е преработен вариант на друг, изработен преди години, но на двойно по-ниска цена.


В същото време правителственото решение за отпускане на част от средствата за реализацията на проекта беше взето още на 11 октомври м.г. За какво и как ще бъдат похарчени те все още не е съвсем ясно.


Едно от най-тревожните несъответствия


в показания план са регулационните граници на бъдещия булевард "Васил Левски". Т.нар. линии на отчуждение не преминават върху имотите, които трябва да бъдат откупени от собствениците им. За да бъдат коригирани, в бъдеще явно ще се наложат допълнителни промени, но и допълнителни разходи.


Публикацията на проекта съдържа графична част и три компютърни визуализации. Липсват проектно–сметна документация, количествено–стойностни сметки и ред други важни документи. Любопитно е и информационното каре към графиката. Според отразеното там тя би трябвало да е изготвена още през ноември 2007 г.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Града е презастроен и пренаселен. Реконструкции - тази и други няма как да не се извършат, колите са абсурдно много. Въпросът не е дали и на каква цена, а колко по-скоро може да стане. С това не искам по никакъв начин да оправдая произволите на кмета и най-вече на ОС. Такава сган са общинарите, че колкото и да се ровят журналята пак ще излиза нещо. Така е, като държавата и правителството са продали Варна на ТИМ.

    И още нещо - карането на кола трябва да е скъпо удоволствие. Данъците трябва да скочат 10 пъти, изискванията за паркомясто трябва да се спазват стриктно. Това естествено трябва да стане с инвестиции в транспорта, аз поне от него в моята част на града съм доволен и често го ползвам.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  3. 3 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#1] от "Zhivko Stoykov":

    "това поставя под въпрос икономическата целесъобразност на реконструкцията"
    Само дебил, който не е стъпвал във Варна може да напише такава глупост.

    Абсолютно съм съгласен. Статията като цяло е добра, но това са журналистически алабализми.

    Спасе, моля те кажи точно как изчисли "икономическата целесъобразност на реконструкцията", кой метод използва и какво число ти се получи накрая. 5 ли, 10 ли, 20 милиона ли ще бъдат икономически целесъобразни и кога?
    Днес, утре, с каква перспектива.
    Не се заяждам, моля за отговор.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  4. 4 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#2] от "Daniboy":

    Градът не е по-пренаселен или по презастроен от София, Бургас или който и да е по-голям град, където има работа, развитие и някаква работеща икономика. Вдигането на данъците няма да оправи нищо, просто хората ще си регистрират колите по родните места - няма да се изселят, нито ще си продадат бричките...


    А 25 милиона не мога да кажа дали са много или малко, но тези проекти струват пари. А булевардът ще помогне доста за трафика в града, това поне е сигурно.

  5. 5 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#1] от "Zhivko Stoykov":


    До коментар [#3] от "Daniboy":

    Вие колко бихте похарчили за това кръстовище?!Сумата предвидена за реконструкцията на бул. "Васил Левски", която е 113 млн. лв!!Казвате няма проблем сумата да скочи двойно,тройно или още по-добре четворно?Те потник и компания усвоиха десетки милиони по ИГТ без никакъв ефект за варненци и гостите на града!Само автоматите за билети струват 8 милиона лева,а вече са за боклука!Какви резултати очаквате от тази сбирщина некадърници и крадци!И какво точно очакват да се случи след реконструкцията на тази част?Да намалее трафика,задръстванията,замърсяването на въздуха?!

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10072 Неутрално

    Време е за кражби под благовиден предлог...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#5] от "blaserr93lrs2":
    Кръстовище?
    Счупи глупомера,ве мен.

  8. 8 Профил на Zhivko Stoykov
    Zhivko Stoykov
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#1] от "Zhivko Stoykov":До коментар [#3] от "Daniboy":Вие колко бихте похарчили за това кръстовище?!Сумата предвидена за реконструкцията на бул. "Васил Левски", която е 113 млн. лв!!Казвате няма проблем сумата да скочи двойно,тройно или още по-добре четворно?Те потник и компания усвоиха десетки милиони по ИГТ без никакъв ефект за варненци и гостите на града!Само автоматите за билети струват 8 милиона лева,а вече са за боклука!Какви резултати очаквате от тази сбирщина некадърници и крадци!И какво точно очакват да се случи след реконструкцията на тази част?Да намалее трафика,задръстванията,замърсяването на въздуха?!
    —цитат от коментар 5 на blaserr93lrs2


    Първо, щом ми говориш за кръстовище, си представям колко си наясно. Очевидно грам не знаеш за какво става въпрос.

    Второ, критикувам тъпотията, която е написана, че проекта е едва ли не ненужен, без да има каквито и да е аргументи. За нуждата от булеварда може да се види достатъчно в устройствения план.

    Трето, подкрепям критиките за липса на информация. Винаги, когато нещо с прави не както трябва, трябва да се критикува. Както е в случая написана статията - хейтърско-олигофренски, въпреки че темата е напълно актуална.

    Четвърто, като ще сменяме темата, ако искаш да си поговорим за подобряването на корабоплаването по Дунав или протичането на Софийското метро? А, да, май за друго ставаше дума.

  9. 9 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#7] от "tosho_toto":

    Ще ми заемеш твоя!

  10. 10 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#8] от "Zhivko Stoykov":

    Да,проекта е нужен!За източване на пари.Каква ще е ползата всеки ще може да се убеди!Само че парите вече ще са добре усвоени.Темата не я сменяме!Тя е една и съща!Некадърни и крадливи управници!

  11. 11 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#10] от "blaserr93lrs2":

    Няколко пъти ти се каза,че нямаш никаква представа по темата.Хайде спри да хейтиш и иди да свършиш нещо полезно.

  12. 12 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#11] от "tosho_toto":

    В продължение на повече от година от администрацията на варненския кмет Иван Портних разпространяваха противоречива информация за причините, довели до провала на проекта "Интегриран градски транспорт на Варна". За него бяха похарчени 115 млн. лв., по-голямата част от които безвъзмездно европейско финансиране по програма "Регионално развитие"

    115 милиона тук!113 милона там!Всичко е точно!Варненци ще си имаме прекрасен реконструиран булевард!

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#12] от "blaserr93lrs2":
    Продължаваш да пишеш глупости извън темата.
    Така се получава,като четеш основно Дневник и взимаш отношение за град в който не си стъпвал.

  15. 15 Профил на Zhivko Stoykov
    Zhivko Stoykov
    Рейтинг: 417 Неутрално

    А за тези, които искат да видят какв се случва наистина - ето линк с подробен репортаж от въздуха:
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1914901&page=26

    Ето за такава "реконструкция" говорим:
    http://imgur.com/2iX1RQF

  16. 16 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3454 Неутрално

    Каквото и да си говорим, движението във Варна е ужасно и един нов булевард, няма да подобри положението, кой знае колко. За цената, не се наемам да коментирам, но примерите за прахосване на пари във Варна станаха прекалено много.
    Трябва цялостно преосмисляне на схемата за движение, за да може да се подобри организацията и да се облекчи автомобилния трафик. Но, едва ли ще се случи в скоро време. Всичко се прави на парче и обикновено, като предизборно мероприятие. Паркирането в цялата централна част, трябва да стане платено и парите от това, да се влагат в улична мрежа, организация и контрол. Ама..., едва ли ще се случи в обозримо бъдеще.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  17. 17 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3454 Неутрално

    До коментар [#13] от "Zhivko Stoykov":

    Не само този, още няколко булеварда и свързващи отсечки са нужни, но темата е дълга...!
    Само недей да обясняваш, че строи на високи обороти, защото въобще не е така. Строителството, което върви в момента е по-скоро някаква анархия. Почва се между 9 и 10 часа преди обед и към 17 часа, вече приключват. Всичко наоколо е затънало в половин метър кал. Не ми се мисли, какъв ли ще е прахоляка, като се стопли малко. Да не говорим за табели, сигнализация, обезопасяване и прочие, защото такива неща, просто няма.
    Много въпроси и много "защо" има около всеки проект, който се изпълнява във Варна, но всичко е обвито в гъста мъгла. Контролните инстанции имитират някаква дейност и мънкат неубедително. Виновни няма, за нищо и никъде. Което означава, че Варна се управлява по много тъмен и съмнителен начин...! Но, едва ли вината е в Спас. Той е по-скоро, като едната птичка, която пролет не прави.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  18. 18 Профил на wowbagger
    wowbagger
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Ремонтът определено е грандиозен и напоследък се работи много активно.
    Но вече е стил на Община - Варна да се държи като мошеник, многократно хващан в лъжа (типично по руски), който се е примирил с това, че никой не му вярва и дори гледа да не разочарова публиката с някоя случайно изтървана истина.
    Малкото публична общинска информация или звучи абсурдно или ако е реалистична, после неизменно се оказва, че е далеч от истината - в случая общинското съ-финансиране.

    Искрено се надявам този проект да има по-добра съдба от предния грандиозен проект - Интегриран Градски Транспорт, който според кмета Портних е "успешно приключен, изпълнен, платен, работи, но още не е пуснат !?!?!".

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3454 Неутрално

    До коментар [#19] от "Zhivko Stoykov":

    Не знам, колко са високи оборотите на строителството. Случвало ми се е няколко пъти да минавам около 17 часа в района на автогарата или ХЕИ и на обектите няма никой... :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Доколко ще помогне на трафика в града този булевард не знам. Като се има предвид, че не минава през центъра, където става по- натовареното задръстване, се изсипаха страшно много пари за реконструкцията му и още толкова ще се изсипват.

  22. 22 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#10] от "blaserr93lrs2":



    До коментар [#21] от "Иво":

    Този гений ти взе първото място.
    Предлага нов булевард,който да минава през центъра на Варна.

  23. 23 Профил на Zhivko Stoykov
    Zhivko Stoykov
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Доколко ще помогне на трафика в града този булевард не знам. Като се има предвид, че не минава през центъра, където става по- натовареното задръстване, се изсипаха страшно много пари за реконструкцията му и още толкова ще се изсипват.
    —цитат от коментар 21 на Иво


    Една от целите на булеварда е и да изкара голяма част от трафика от центъра. Още един, който не е стъпвал във Варна се обади.

  24. 24 Профил на marine eng.
    marine eng.
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#23] от "Zhivko Stoykov":

    Напълно съм сгласен с теб...

  25. 25 Профил на marine eng.
    marine eng.
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#4] от "16bit":
    Като се въведат зони за паркиране и не се продоставят месечни карти на коли с регистрация извън Варна, веднага ще се секнат напъните на всички тарикати, регистрирали колите си по села и паланки...

  26. 26 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#23] от "Zhivko Stoykov":

    Въх,този бил олигофрен онзи дебил!Нервите не ти издържат нещо?!
    Въпроси може да си задаваш безброй!От общината не е#ават да отговарят!Питай Спас!Той поне има опит!
    Трябва ли всеки който коментира да е стъпвал във Варна!
    Сега като видях снимки от въздуха съм по-спокоен!Сигурен съм че ефекта от всичката свинщина ще е някъде около нулата!И не защото "хейтвам"!Просто от общината толкова си могат!

  27. 27 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#14] от "tosho_toto":

    Хм!Гледам си личната карта и там пише постоянен адрес град Варна!Интересно!

  28. 28 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#17] от "tww09306483":

    Освен мъгла вече е обвито и в дебел слой кал и прах!Центъра прилича като сцена от Интерстелар!

  29. 29 Профил на desen
    desen
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Много емоции и оплювки по авторът.
    У нас е така.
    Ако някой зачекне корупционна схема - начаса бива оплюван,
    защото кирливите ризи не бива да се показват,
    а незабавно да се изпират.
    На вниманието на тези 'защитници' на усвоителите на еврофондовете
    и парите от нашите данъци:
    Спомняте ли си алеите за колоездачите за 5 милиона лева,
    някои от които завършваха на подлез,
    а други в електрически стълб?
    Спомняте ли си за завършените настилки/за кой ли път/ в центърът на Варна и последващата им замяна?
    Спомняте ли си и за последващото разкопаване на вече положени настилки пред х-л Черно море, защото са забравили да положат нужните кабели?
    Спомняте ли си за обществената поръчка за ремонт на варненските улици за пет години, която естествено бе спечелена от 'правилните' фирми и от една година същите тези дупки се запълват за трети път.
    Варна е осеяна в дупки, а винаги разкопаният асфалт се прибира и след раздробяване отново се влага. Няма нужното количество асфалт/битум за слепване, нито се спазват технологиите и изискванията. Имитира се дейност и по-горе упоменатите европейски и наши пари се усвояват/разпределят.
    Още от времето на кмета КЙорданов.
    Челният опит се приллага, независимо кой/кои са кмет
    и общински съветници.
    А нещо за материалът на авторът за жилищният блок в близост до кръстовището на бул.ВЛевски и ЦОсвободител, където наематели са общински служители/като бедняци, разбира се/ плащат символични цени за апартаменти, които в последствие и ще закупят също на минимални цени.
    И няколко думи за изграждането/реконструкцията на бул.ВЛевски:
    Нужно е и то от много години.
    Но трябваше ли да се прави наведнъж по цялото трасе?
    Защо не концентрираха усилия и възможности и да го извършат поетапно, без това да се отрази на целият трафик?
    Наясно сме, че отново 'правилните фирми' ще го извършат,
    но нямат нужният капацитет.
    Не може да блокираш цял град, да оставяш цели квартали без вода
    и ел.захранване, комуникации и т.н. в името на парите.
    А как се отразява това на бизнеса и гражданите - тях не ги интересува.
    Нито пък огромното замърсяване на въздуха от изгорелите газове поради образувалите се тапи.
    Едно преминаване по отсечката от кръстовището на
    ул.Прилеп до това на ул. Подвис ти отнема 20-30 минути, а разстоянието е около 200 метра. И не е така само там.
    Много е интересно и двойното оскъпяване на обезщетяванията.
    Дали преди това тези имоти отново не са били придобити от 'наши хора'?
    Много моля, не убивайте вестителите!
    Независимо, че се казва Спас.
    Спасението е в ръцете на самите давещи се,
    както са написали Илф и Петров.
    Оставете партийните пристрастия, а разсъждавайте като отговорни граждани и данъкоплатци и търсете сметка как се харчат общите ни пари
    и в кои джобове влизат.
    Мислете за децата и внуците си.
    Техните отдавна са устроени.

  30. 30 Профил на Zhivko Stoykov
    Zhivko Stoykov
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#23] от "Zhivko Stoykov":Въх,този бил олигофрен онзи дебил!Нервите не ти издържат нещо?!Въпроси може да си задаваш безброй!От общината не е#ават да отговарят!Питай Спас!Той поне има опит!Трябва ли всеки който коментира да е стъпвал във Варна!Сега като видях снимки от въздуха съм по-спокоен!Сигурен съм че ефекта от всичката свинщина ще е някъде около нулата!И не защото "хейтвам"!Просто от общината толкова си могат!
    —цитат от коментар 26 на blaserr93lrs2


    И как разбра, че ефекта ще е нулев? Като ти пише Варна на картата, къде се намираш, че коментираш от разстояние? Някой горе написа, че сме плюели драскача, защото изкарвал кирливите ризи. Не, плюем го именно защото не изкарва кирливите ризи, а се занимава с глупости да ни убеждава, че булеварда е ненужен, вместо да зададе въпроси за истински важните неща.

    Също си говорим за булевард "Васил Левски" до колкото си спомням. Проваления проект за ИГТ е ясен. Парите за поддръжка дадени на Хидрострой са ясни(които изпълняват проекта без обществена поръчка, ама спасчо интересува ли го това?). Не мога да разбера защо по дяволите криткувате единственото адекватно нещо, което се прави, а не хилядите други безумия, които се случват?

    Точно за това мразя автора на статията - защото с коментарите защитава статуквото. Защото е до толкова ограничен (или е техен човек, но го играе "контра"), че не анализира никога същността на проблема, а се занимава да ни убеждава как най-важния инфраструктурен проект във Варна за последните 30, че и повече години бил ненужен. Как ще е ненужен ве, бай Хуй? Стотици експерти са работили върху устройствения план - булеварда е планиран преди повече то 30 години, наполовина е изграден, одобрен е нов УП, където също е заложен, но ти си по-умен от всички взети заедно и се изказваш - била спорна нуждата му. Еми като живееш в София, спорна ще е за теб. За хората във Варна е ясно, че е за добро. Хвани се пиши за хилядите проблеми на родния ми град (май и ти си от там за жалост), а не да критикуваш единственото положително нещо.

  31. 31 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2206 Неутрално

    Булеварда е абсолютно необходим ,както за варненци ,така и за властта , която обича града и най вече резиденцията в Евсиноград ,този булевард се строи основно по този повод и защото от летището до резиденцията се минава през целия град и през поне 20 светофара ,а сега ,с новия булевард , ще има само 3 кръстовища и от там край втория мол през кръгово се стига чак до Чайка по трилентов път ,който не се пресича с никакво кръстовище.Истината е ,че основните квартали ,които се развиха последните 5-7 години са именно тези ,около пътя за Златните ,които са бивши лозя и градини ,там в момента живеят десетки хиляди руснаци и българи,предимно от Северна България ,които са си купили скъпо и прескъпо имоти ,вили , апартаменти и т н .Единствения вход на Варна откъм страната остава именно магистралата и за да се стигне до курортите ,този булевард е абсолютно необходим и както обещаха предишната година ,ще бъде отворен на 15.08.2018 ,в което силно се съмнявам пред вид огромната строителна дейност и мащаби на работата .Няма смисъл да се плюе и да се търсят кусури ,защото това бе поръчение на ББ , което трябваше да се извърши по най бързия начин и истината е ,че ако не беше направено по този начин ,булеварда нямаше да стане още 40 години и Варна щеше да гръмне по шевовете си от коли ,камиони ,особено лятото .Всички ,за които Варна е любимия ни град ,видяхме миналото лято и по миналото ,как в определени дни се получаваха огромни задръствания от коли ,тръгващи от Златните в посока Варна и стигащи чак до магистралата за София , има редица недъзи на цялата пътна система ,но нека да видим новия булевард доколко ще облекчи движението , защото това ,което се задава за в бъдеще е още поне 30-40 % повишение на трафика ,което предполага още такива булеварди ,околовръстен булевард отиващ директно към Златните , парко места на всякъде ,вкл и подземни паркинги и на етажи ,както и пълна промяна на инфраструктурата и достъпа към всички варненски плажове и тези на север по курортите ,което е също под всякаква критика ,като се почне от липса на елементарен достъп напр до плажа на Траката , до плажа на Кабакум , на северните на Златните и свлачищата на Трифон Зарезан и т н .Обещанията на Портних са за оправяне на основните пътища към курортите тази година ,бул към Виница , а от следващата и започване на улиците и асфалтиране трасиране в кварталите над пътя за Златните ,където се плащат най високи данъци ,а няма улици ,сметоизвозване и елементарни условия за живот ,а строителството на луксозни къщи и блокове е огромно ,да се надяваме ,че ще се сложи ред в тези неща и ще се радваме на по добра инфраструктура ,защото другия вариант е мнооого лош ,затапване на целия град ,чакане на процедури ,закончета ,съдения и глупости ,което значи десетки години загубени в мъглата .

  32. 32 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#30] от "Zhivko Stoykov":

    "Проваления проект за ИГТ е ясен"
    Като приключат с булеварда и той ще ти е ясен,но вече ще е късно.
    Какъв плам,каква страст!Бай хуй?!?

    До коментар [#31] от "edin drug":
    "Обещанията на Портних " Смях!
    ТИ освен да спамиш едно и също от години друго дали умееш!Високи данъци,разбити улици!Едно и също под всяка статия за Варна!!

  33. 33 Профил на Zhivko Stoykov
    Zhivko Stoykov
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#32:"blaserr93lrs2"]До коментар [#30] от "Zhivko Stoykov":"Проваления проект за ИГТ е ясен"Като приключат с булеварда и той ще ти е ясен,но вече ще е късно.Какъв плам,каква страст!Бай хуй?!?

    Кое ще е късно, бе? спасе, ти ли си? Защо не си пишеш с истинското име? Аз те питам как разбра, че е ненужен булеварда? Единствената теза, която защитавам е, че булеварда е много нужен. Всички сменяте темата на "ама вие биете негрите". Аз ви питам как разбрахте, че булеварда е ненужен, никой не ми отговори. Платени копелета сте всичките боклуци сменящи темата. Особено вие от дневник, които се правите, че сте нещо различно от пик. Дано изгниете заедно с тях.

  34. 34 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Пак моля за отговор на предния си коментар :::

    Спасе, моля те кажи точно как изчисли "икономическата целесъобразност на реконструкцията", кой метод използва и какво число ти се получи накрая. 5 ли, 10 ли, 20 милиона ли ще бъдат икономически целесъобразни и кога?
    Днес, утре, с каква перспектива.
    Не се заяждам, моля за отговор.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  35. 35 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#33] от "Zhivko Stoykov":

    Не съм Спас!Дори не си приличаме!Никъде не съм писал че булеварда не е нужен!Изразявам мнение че ефекта от цялата работа ще е нулев!Повтарям НУ-ЛЕВ!Задръстванията ще стават по-големи,мръсотията и пушилката ще се увеличават!Като не ти харесва Дневник сайтове колкото щеш!Друм да те няма!И да не биеш негрите!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK