Право на отговор: Булевард "Левски" се изгражда с разрешения за строеж

Компютърна визуализация на бъдещия бул. "Васил Левски" във Варна така, както би трябвало да изглежда според основно преработения му проект.

© Община Варна

Компютърна визуализация на бъдещия бул. "Васил Левски" във Варна така, както би трябвало да изглежда според основно преработения му проект.



По повод на публикацията "И проверка на прокуратурата показа, че по булевард във Варна се строи без разрешителни" от общинската администрация в града изпратиха информация, с настояване тя да бъде публикувана като "право на отговор".


В текста са цитирани строителни разрешения, издадени през 2011г. и 2013г. Те обаче се отнасят за строителни работи, извършвани по проект, чиято основна преработка бе възложена едва през октомври м.г. За обема на необходимата работа говори и цената на сключения договор - 830 хил. лв. По тази причина звучи нелогично да се твърди, че по проект, основно преработен през 2017 г., може да се работи със строителни разрешения, издадени 3 до 6 години по-рано.


Текстът, изпратен от общинската администрация във Варна, не опровергава и основната констатация, направена в статията. Става дума за следния факт:




Договорът за преработка на проекта е подписан на 11 октомври м.г. Само два дни по-късно – на 13 октомври, правителството отпусна за реализацията му 80.5 млн. лв. въпреки че работата по преработката към тази дата вероятно не е била започната.


Публикуваме текста, изпратен от Община Варна, без редакторска намеса:


"Във връзка с публикацията: "И проверка на прокуратурата показа, че по булевард във Варна се строи без разрешителни", публикувана в www.dnevnik.bg на 03.04.2018 г., с автор Спас Спасов, Ви уведомяваме, че поднесената информация не отговаря на истината.


Публикуваните снимки на инспекция на трасе – част от проекта за бул. "Левски" , представени като доказателства за твърденията на автора, всъщност показват проверка на изграждането на втората част на южното локално платно на булеварда - от бул. "Сливница" до бул.


"Владислав". Финансирането на платното е от общинския бюджет, а разрешителното за строеж е издадено на 11.02.2013 г., презаверено на 08.02.2017 г., а строителната площадка е открита на 12.08.2017 г. На същото място на 15.08.2017 г. бе направена и първа копка на обекта. Първият етап на южното локално платно - от бул. "Цар Освободител" до бул. "Сливница", е с разрешение за строеж №86/ГИ/23.02.2011г.


На 11.10.2017 г. е подписан договора за преработка на целия технически проект, в която не е включено южното локално платно – от бул. "Цар Освободител" до бул. "Владислав" .


Булевард "Левски" се изгражда с разрешения за строеж по участъци, така както се изграждат и магистралите. Към момента има издадени три разрешения за строеж (№197/ГИ/12.12.2017 г., №203/ГИ/28.12.2017 г. и №19/ГИ/05.02.2018 г.), за участъци, за които са завършени отчуждителните процедури. Всички разрешения са вписани в регистъра на издадените разрешения за строеж на дирекция ИИБ. Регистърът на разрешенията за строеж е качен на сайта на Община Варна и е общодостъпен".

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9967 Неутрално

    "Империята отвръща на удара" :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на ladymerilin
    ladymerilin
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Предлагам авторът Спас Спасов да си посипе главата с пепел и да си върне журналистическата карта. На маймуни ни направи!

  3. 3 Профил на еМа
    еМа
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#2] от "ladymerilin":

    Хахахахаах мъчна работа. Представям си след всяко литературно-интерпретативно съчинение да се посипва. Но мен лично ме забавляват напъните му.

    Няма лоша реклама!
  4. 4 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Сега ако от общината кажат какво се случва с ИГТ на стойност найси милиона лева цена няма да имат!Неработещи машини за билети за милиони,скоростен коридор,милиони за реклама за популяризиране на градския транспорт??Дано отговора им е по-адекватен от този по-горе!

  5. 5 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2103 Весело

    До коментар [#4] от "blaserr93lrs2":

    Другото перо за крадене са непрекъснатите ремонти на Аспаруховия мост. Започнаха да го ремонтират всяка пролет и есен...

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  6. 6 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 475 Неутрално

    За пореден път се убеждаваме,че белите книги,свободата на словото и всичките други измишльотини на Дневник не струват пукната пара

  7. 7 Профил на Asen Stoev
    Asen Stoev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пичове, вижте датите на разрешителните. Разкопаха преди тях. А дали има проект пак не става ясно.
    За сметка на това разделиха града на две без обходни маршрути.

  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8902 Любопитно

    До коментар [#1] от "penetrating":

    "Империята отвръща на удара" :)
    Никаква империя няма ,ами лицето СС - както си е свикнал и си лъже :)
    Нали никой не мисли, че Община Варна не може да си самоиздаде колкото трябват разрешения за строеж????

    karabastun1@abv.bg
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9967 Весело

    До коментар [#8] от "karabastun":

    Разбира се, че може. Само да се сети навреме :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3100 Весело

    Сефте, булка, Спасовден.

  11. 11 Профил на Тарасконски
    Тарасконски
    Рейтинг: 522 Весело

    Много якичко уж е право на отговор, но пак си има намеса на автор/редактор. Страшно сте обективни, но нека, само затвърждавате изграденото вече мнение, че дращите без да проверите всичко.

  12. 12 Профил на Grimalkin
    Grimalkin
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Община Варна по кой проект се е обзавела с фабрика за тролове?

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  13. 13 Профил на wowbagger
    wowbagger
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Община Варна по кой проект се е обзавела с фабрика за тролове?
    —цитат от коментар 12 на Grimalkin

    Общината няма нужда от фабрика за тролове - самата тя е фабрика за тролове.
    22-етажният бивш "Партиен дом" отесня, та напълниха и бившата Стоматология, откриха нова огромна сграда на кметство Одесос. Една от най-големите тайни е броят на общинските служители (+ тези в общински дружества).
    Социализъм ver.2.0 - с още повече служители, колкото по-некадърни, толкова по-верни.

  14. 14 Профил на Милена  Пехливанова
    Милена Пехливанова
    Рейтинг: 31 Неутрално

    Да де, изгражда се с разрешения за строеж, издадени много след началото му. Както и се казва в статията на Спас Спасов.
    На когото твърдо се доверявам, за разлика от т.н. експерти в общината, на които твърдо НЕ се доверявам.
    Просто много пъти са ме лъгали в очите, включително и на споменатото обществено обсъждане (също закъсняло и проформа), на което присъствах.
    Служителите на Община Варна и особено заместник-кметовете (имаме си ги цели пет) твърдо са корумпирани, некомпетентни, замесени с фирми, кръгове и обръчи и с недопустимо арогантно поведение към гражданите.
    Срам за Варна!

    Милена (Меми)
  15. 15 Профил на Deyan Yakimov
    Deyan Yakimov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Следя с интерес развитието на статията, и съм съгласен с журналиста (по изключение) - но ето и факт от фейсбук профила на кмета Портних - декември 2018, се набиват пилоти в Максуда, докато самата община признава че имат разрешително за строеж само за "южно локално платно от Сливница до Владислав".
    Надявам се да се даде повече гласност на случая, защото хората мислят че общината им прави услуга, а всъщност освен че ги краде, изгражда потенциално опасно съоръжение (без нужната техническа документация).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK