До 2029 г. пристанищата във Варна и Бургас трябва да имат системи за зареждане на кораби с втечнен газ

Пристанище Варна

© Георги Кожухаров

Пристанище Варна



Корабоплаването и морският бранш са най-слабо регулирани по отношение на замърсяването на атмосферния въздух и вредните емисии. Това каза днес при откриването на Европейският форум за морски транспорт във Варна изпълнителният директор на "Морска администрация" Живко Петров.


Според него Европейската комисия вече е приела съответните законодателни мерки и пристанищата от основната европейска мрежа, част от която са и тези в Бургас и Варна, трябва да изградят до 2029 година точки и устройства за зареждане на корабите с втечнен газ. Целта е да се намали съдържанието на твърдите частици, въглеродните и азотните окиси, както и съдържанието на сяра в атмосферния въздух.


"В момента се разработват регулации за използване на гориво с ниско съдържание на сяра в европейските пристанища, каза още Петров. Следващата идея е в обозримо бъдеще голяма част от горивото, което съдържа сяра, мазут или тежки въглеводороди, да бъде заменено с алтернативни горива."




Използването на втечнения газ е идея, която най-лесно може да бъде приложена в практиката, тъй като вече има разработени и корабни двигатели, които работят с това гориво. Данни на Световната морска организация показват, че в близко бъдеще новите кораби, които се произвеждат, най-вероятно ще бъдат оборудвани именно с такива двигатели.


Източник на замърсяване в пристанищните зони са и корабните генератори, които работят, докато плавателните съдове се обработват, за да поддържат системите им. "Те използват като гориво мазут и по тази причина също излъчват вредни емисии", каза Живко Петров.


Алтернативата в този случай е изграждането на зарядни станции на самите пристанища, които да снабдяват корабите с достатъчно електрическа енергия по време на товаро-разтоварните дейности.


Европейският форум за морски транспорт, който започна днес във Варна, е съпътстващо събитие в рамките на българското председателство на Европейския съвет. Сред останалите теми, които предстои да бъдат обсъдени по време на работата му, са морската сигурност, морските магистрали и фериботният транспорт.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Правилно, амо защо чак до 2029 - милини за идиотщините на Каракачанов може сега, а за въздуха и екологията, след 11 години.

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7675 Неутрално

    Направо могат да зареждат в морето, от оная тръба на Газпром, дето я зарязаха!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5938 Неутрално

    До коментар [#1] от "tsvetko_51":

    Построяването на тези съоръжетия трябва да е завършено най-късно до тогава. Не че ще чакат 11 години, без да правят нищо.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5938 Неутрално

    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":

    *съоръжения

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    За съжаление за България"2029-та" е като "3016-та"!!!
    Съмнявам се, че сме в състояние да бъдем последователни и систематични в разработването и реализацията на какъвто и да е стратегически проект!!

  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Кремъл не харесва това.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2350 Любопитно

    В една друга статия ни обещаха, че магистрала Хемус щяла да бъде цялата готова 2024г - чудя се дали това имат предвид сега с тоя терминал - 2029 така някъде - абе 5г след като завършим Хемус.

  8. 8 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 9155 Неутрално

    11 години?!?! Вместо 2-3

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  9. 9 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1425 Весело

    До коментар [#2] от "lz2":

    Ако имаш предвид 2-рата тръба на "Турски поток"...тя изобщо не е зарязана ! Тръбопроводът е изграден до километър 224 и след 2 седмици баржата "Pioneering Spirit", която в момента приключва на турският бряг срещу Кьопкьой първата тръба отива там и до края на октомври трябва да е положена напълно и 2-рата търба...

  10. 10 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1425 Весело

    До коментар [#6] от "EU defender":

    В Кремъл ги боли **** :)))) Все пак говорим за терминал за зареждане на корабни резервоари, а не за разтоварване на танкерите, превозващи втечнен газ...

  11. 11 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1645 Весело

    Кремъл не харесва това.
    —цитат от коментар 6 на EU defender


    Сега Лукоил са винаги на загуба, тогава ще трябва да им даваме субсидия от бюджета. Можем от сега да започнем.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8382 Неутрално

    Бавно, бавно затова все на опашката. Словения планира да изгради инфраструктура в пристанището на Копер до 2025 г., за да позволи на всички кораби достъп до батерии и природен газ, а на нас ни трябват цели 11 години, но пак не е сигурно. Защото руснаците може да се обидят.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах