Корабостроенето запазва ръст и през 2009 г.

Секторът очаква да се върнат напусналите преди време кадри

&quot;Булярд корабостроителна индустрия&quot; има поръчка за строителство на 12 кораба, за които инвеститорите вече са платили аванс, твърди ръководството<br />

© Морски Дневник

"Булярд корабостроителна индустрия" има поръчка за строителство на 12 кораба, за които инвеститорите вече са платили аванс, твърди ръководството



Най-ранното подобряване на ситуацията в шипинга и корабостроенето може да се очаква след месеците май и юни. Това каза за "Морски Дневник" изпълнителният директор на "МТГ Делфин" Светлин Стоянов.


"Кораборемонтът и корабостроенето като сектор, свързан пряко със световната търговия и финансова система, се намира в пряка зависимост от "здравословното състояние" на корабособствениците и на финансовите


институции, уточни той. Очаквам сериозен брой малки и средни корабособственици с големи кредити за покупка или поръчка на кораби, направени в последните месеци преди кризата, да изпитат сериозни затруднения", каза той. По думите му вече е факт отказът при 30% от всички поръчки за строеж на нови кораби в Китай. Причината е резкият спад на навлата и цената на корабите, което ще доведе и до затруднения с разплащането на извършените ремонти, уточни още Стоянов. Подобно мнение застъпва и изпълнителният директор на "Булярд корабостроителна индустрия" (БКИ - бившата Варненска корабостроителница) Ивелина Манчева. Заводът има поръчки за строителството на 12 кораба, които са авансирани. Мощностите ни са запълнени за следващите няколко години, посочи Манчева. Преди месец БКИ заложи кила на първия от т.нар. японски кораби Future-56 за турската компания Diler Shipping and Trading. Договорът, който беше сключен преди година, предвижда строителството на два кораба с 55 700 т дедуейт за насипни товари. Този месец ще започне рязането на ламарината за втория подобен плавателен съд. На практика с изпълнението на тази поръчка заводът реално започна да преодолява два от основните си проблеми - поръчки, които да не са за някой от акционерите в завода като "Индустирален холдинг България" или кипърската "Булкон", и работа по качествено нови проекти за кораби.




Според Манчева заради кризата не е изключено да започнат да се връщат кадрите на завода, които се пръснаха по света след фалита на корабостроителницата преди 10 години. Вече има индикации за това. Част от хората вече са наети от подизпълнителски фирми. Това е и причината заводът, който планираше внос на работници от Азербайджан и Виетнам, да преустанови временно наемането на чужда работна ръка, уточни Манчева.


По отношение на ремонта кризата се изразява в намалял брой запитвания и намаляване на обема на извършваните ремонти. По отношение на корабостроенето ще има период на изчакване от страна на корабособствениците, за да се види развитието на пазара. Този период де факто започна от лятото на 2008. Това неминуемо ще доведе до намаляване на поръчките в сравнение с последните години, коментира Светлин Стоянов.


Кризата в корабоплаването все още не е засегнала осезаемо корабостроителния бранш във Варна. Имаме сключени договори, които предстои да изпълняваме още поне няколко месеца и засега кризата няма отражение при нас, посочи изпълнителният директор на "Корабно машиностроене" Иван Даскалов.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на МАЗНИК
    *****
    Неутрално

    БРАВО НА КМЕТА. БРАВО, БРАВО, БРАВО

  2. 2 Профил на аз
    *****
    Неутрално

    еи сега 6те се регистрирам за една статия





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK