Е.ОН: В пазарни условия няма дефицит

От дружеството чакат 40 високопроходими автомобила за кризисни ситуации в областта

Ръководството на "Е.ОН България" категорично отрече и слуховете за режим на тока. "В наш интерес е да продаваме ток. Режим се налага само ако бъде намалено производството на електроенергия, но то е достатъчно засега", заяви Райнхард Ашендорф, член на управителния съвет на Е.ОН България ЕАД.
Мажоритарният собственик на електроразпределително дружество - Варна (ЕРП) "Е.ОН България" ЕАД все още не е взел решение дали токът на потребителите да се отчита веднъж годишно. "Това е практика в доста европейски страни, но в България виждаме, че този начин не се възприема добре от клиентите, за това все още обмисляме възможността", посочи Райнхард Ашендорф, член на управителния съвет на "Е.ОН България" ЕАД. Ако този метод бъде въведен, ще се прилага принципът на отичате на парното. Потребителите ще трябва да плащат 12 равни месечни вноски, като в края на всяка година ще се прави изравняване. От Е.ОН обясниха, че съкращаването на инкасаторите е било нормална стъпка, тъй като щатът в предприятието е бил твърде раздут и се е налагало оптимизиране.
В момента текат преговори за аутсорсване на отчитането на тока с eдна от най- големите немски IT фирми - "Региоком" (RegioCom). Плащането на тока обаче отново ще става в "Електроразпределие Варна", уточни Пламен Консулов, председател на управителния съвет на ЕРП - Варна. Той обясни, че ако клиентите имат опасения за прекалено високи сметки, могат да подават жалби в дружеството. Оттам се назначава специална комисия, която разглежда случая и коригира сметката. "Не е задължително първо да платите сумата", увери Консулов. Процедурата е същата, ако вследствие на токов удар се повреди техника в дома ви.
През тази седмица станаха ясни и резултатите от назначената съдебна експертиза за лошото качество на електроенергията в 139 села в област Варна. В 72 от тях подаването напрежение е между 162 и 190 волта, което не отговаря на Българския държавен стандарт. Райнхард Ашендорф от "Е.ОН България" посочи, че компанията също ще направи замерване в посочените райони и призна, че мрежата действително създава проблеми. Фирмата е планирала около 6.5 милиона лева за ремонт и подмяна на съоръженията, които най-много аварират. Следващото заседание на Варненския районен съд по жалба на потребителите в селата ще бъде на 11 октомври.
От "Е.ОН България" съобщиха още, че до един месец трябва да получат доставката на 40 високопроходими автомобила "Лада-Нива". Те ще обслужват варненска област през зимата. От общината и от Гражданска защита посочиха, че представителят на Е.ОН в комисията за защита от бедствия и аварии не е знаел за доставката на автомобили. "Това предизвика тревога, защото зимата ще започне само след месец", посочи Купен Пашов, секретар на общинската комисия за защита на населението от бедствия, аварии и катастрофи. "Профилактиката върви нормално. Имаме и достатъчно резервни части и не отговарят на истината твърденията, че складовете ни са празни", посочи Дончо Дончев, регионален директор поддръжка и ремонт в "Електроразпределие - Варна".
Той увери, че не е имало начин аварията в подстанция "Изток" на 29 септември да бъде предвидена. Трансформаторът там е бил в гаранционен срок и по график му е била правена профилактика. Ръководството на "Е.ОН България" категорично отрече и слуховете за режим на тока. "В наш интерес е да продаваме ток. Режим се налага само ако бъде намалено производството на електроенергия, но то е достатъчно засега", заяви Райнхард Ашендорф, член на управителния съвет на "Е.ОН България" ЕАД.

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на az
    *****
    Любопитно

    информацията е стараааааааааааааа!!!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK