Wizz Air ще таксува с 20 лв. ръчния багаж

Wizz Air ще таксува с 20 лв. ръчния багаж

© Цветелина Николаева



Нискотарифният авиопревозвач  Wizz Air ще таксува с 20 лв. ръчния багаж, който не може да се побере под седалката на самолета, информира Капитал daily.


Това означава, че безплатно в пътническия салон може да се внесе само  багаж с размери  42x32x25cm - ръчна чанта, малка раница или чанта за лаптоп. Запазва се и ограничението само за една бройка ръчен багаж, тоест не е възможно да се заплати такса за малък куфар и да се внесе допълнително и безплатно чанта за лаптоп, например.


Таксите за куфари в багажното остават същите - 30 или 40 лева на бройка в зависимост от времетраенето на полета и сезона. 




Авиокомпанията тества новия модел по маршрута Лондон Катовице през август.


Компанията обяснява нововъведението с факта, че при полетите на къси разстояния се струпва много багаж в кабината, налага се чантите да се пренареждат от екипажа, а това намалява удобствата на останалите пътуващи и понякога причинява закъснения. 


Очакванията са, че чантите на борда ще намалеят с 20%, а времето за настаняване на пътник ще се съкрати с 34 секунди. Като компенсация от компанията обявиха, че цените на полетите от 24 октомври ще бъдат намалени с по 10 лева.


Авиокомпанията лети до 8 страни от България по 15 маршрута целогодишно. Очакванията им за българския пазар за тази година са, че броят им ще достигне минимум 800 хил., но за момента нови дестинации не се планират. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на franprix
    franprix
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Никога не съм пътувал с подобен превозвач и нямам намерение, колкото и да се хвалят някои как платили за билет само 5, 10 или 20 евро.

  2. 2 Профил на т
    т
    Рейтинг: 479 Неутрално

    че какво им е? Вадиш елката, калкулираш си цената и летиш ако ти е изгодно.

  3. 3 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Хич не обичам да летя с тази компания, но се налага, защото са окупирали доста директни линии от България. Качеството им е отвратително, но явно доста хора ги предпочитат щом съществуват.

  4. 4 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#1] от "franprix":

    то плащаш 5, 10, 15 евро и после се започва - 15 евро за плащането с карта Виза, 20 евро за голям багаж, сега 10 евро за малък багаж, 10-15 евро такса за резервация и т.н. Накрая цената я докарваш доста близка до тази на редовен полет, само дето нямаш никакви застроховки в случай на отменен полет поради каквато и да е причина, летиш до разни окаяни летища на майната си в гадни часове. Общо взето си заслужава само и единствено, ако наистина си вземеш билет за 5-10 евро, така че и със всички такси и комисионни да не прехвърлиш 100 евро. Само че това може да стане, ако си купиш билета много месеци преди пътуването.

  5. 5 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#2] от "т":

    вече са изгодни ако летиш само с дрехите на гърба си.

  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    Тенденцията е цените на полетите като цяло да вървят нагоре, било то чрез по-скъпи билети или допълнителни такси за багаж и други неща.

    В последните години авиокомпаниите се надпреварват в съкращаване на капацитетите.

    Миналата година авиокомпаниите в САЩ например успяха да касират допълнителни $4 млрд. от такси за багаж, в сравнение с $500 млн. през 2010 г.

  7. 7 Профил на VaKY
    VaKY
    Рейтинг: 636 Неутрално

    вампири

    Pro bono publicum with a bit more gusto
  8. 8 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 524 Неутрално

    това не е новина - безплатно е да качиш на борда само 1 брой багаж с размери и кг посочени на билета.Дори са ме карали да сложа мн малко чанте в така наречения ръчен багаж,за да не се брои.Всичко над размера, килата и бройката винаги се е плащало - имат си неква матрица в която можеш да си сложиш багажа за проверка на габаритите.

  9. 9 Профил на dimodi
    dimodi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Абсолютно подкрепям тази мярка, защото е крайно необходима. От край време Бай Ганьо, за да не плаща check-in багаж, внася в кабината някакви абсурдни сандъци под формата на ръчен багаж и става пълен цирк, докато всичко се намести с прилична доза бутане и блъскане по чуждите чанти. Това, че стюардесите взимат част от багажа и той пътува при тях най-отзад, съм го виждал лично няколко пъти.

    Колкото до авиокомпанията като цяло - да, ако човек си купи билет късно, ще му излезе дори по-скъпо, отколкото с други компании. Да, има всякакви леко дразнещи такси за всичко. Но персоналът на WizzAir е по-млад и приветлив от този на BG Air примерно и самолетите им са (или поне изглеждат) по-нови и чисти вътре. Дори инструкциите за безопасност на WizzAir преди излитане се говорят и показват по-съвестно от тези в Lufthansa. Така че кеф ти риба, кеф ти паламуд, всеки да пътува с която фирма иска.

  10. 10 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#4] от "ugi":

    Абе зависи от дестинацията - провери например колко струват билетите до Париж с тях и с Air France... От Beauvais до центъра на Париж с автобус се пътува един час и струва 10-ина евро - т.е. като цена и време почти като с RER-a от CDG...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  11. 11 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 524 Неутрално

    "се струпва много багаж в кабината, налага се чантите да се пренареждат от екипажа"

    Независимо от превозвача, това е така. Ръчният багаж е винаги голяма досада. Понякога, не мога да си оставя якето, защото в разбираният на определени хора, "ръчен багаж" представлява куфар.

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  12. 12 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 636 Неутрално

    И аз поддържам. В самолетите им е като в цигански катун - малки куфари, всякакви чанти и чантета, пликове с багаж, раници се въргалят навсякъде, стюардесите прескачат багажи, абе цирк български. Не съм виждал такава кочина в Луфтханза например.

  13. 13 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1565 Любопитно

    Много е просто - човек гласува с парите си за модела и отно6ението към себе си.
    Аз съм опитал веднъж и не възнамерявам да повторя.
    Отдавна съм разбрал че И хуваво И еФтино няма.
    Ако човек има достатъчно време и не се притеснява от закъсняли полети, изпуснати връзки, кацане на отдалечени лети6та в малки часове на деня - значи има пътници и за такива превозвачи. А хората които са готови да си платят за удобството, както и това да ги обслужва отпочинал персонал и спокойни пилоти вероятно 6те поемат по друг път.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  14. 14 Профил на barabana
    barabana
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Евтиното все по-рядко е качествено. Самолетите на компанията ми напомнят на автобусите на Touring до Франция и Германия от средата на 90-те години. Евтинки, мръснички, поизносени, тесни, персоналът постоянно сърдит ако няма оборот. Там също искаха 20 кинта за допълнителна чанта. Проблемът при подобни компании е, че те ползват предимно малки летища, там създават определен брой работни места и започват да се опитват (изнудват) да задават правилата и условията за ползване на летищата като натискат летищните такси надолу. Това вече е нелоялна конкуренция и от нея страдат други компании, които предлагат добро обслужване и приятна атмосфера на борда. Но тяхната връзка с медиите наскоро излезе с обръщение в Италия. че който иска да го обслужват учтиво да си купи билет някъде другаде - те wizz air са просто евтини.

  15. 15 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1194 Весело

    По-точно заглавие ще е:
    Wizz Air ще таксува с 20 лв всеки билет. Защото като цяло пътуващите с тях са млади хора само с ръчен багаж. Ако продължават да държат цени доста под истинските компании ще устискат иначе няма да са нито първата, нито последната нискобюджетна предала богу дух. С тези цени на петрола нямат и много избор де.

  16. 16 Профил на el_komandante
    el_komandante
    Рейтинг: 426 Гневно

    Аз пък не ползвам "България Еър". Патриотичен дълг на всеки българин е да не ги ползва, защото пари на мутри не трябва да се дават

    След триглавата ламя на власт дойде празноглавата!
  17. 17 Профил на ivanikoloff
    ivanikoloff
    Рейтинг: 8 Неутрално

    WizzAir имат тия проблеми защото винаги късно започват да извозват пътниците. Ако си спазват графика до преди да се качат в самолета, тогава няма да има проблеми. Те са закъснели още преди да се качат в самолета! Иначе винаги има неразбрали които носят незнам си колко чанти и куфари, след което се разправят докато разберат, че трябва да платят. Правилата са им ясни и си ги пише на сайта така както има подобни изисквания на всяка една компания, но трябва да има кой да ги чете! Сега в началото 100% всичко ще е по-бавно, защото много хора ще се разправят на чекин и т.н.

  18. 18 Профил на posledno10
    posledno10
    Рейтинг: 404 Неутрално

    "Нискотарифният авиопревозвач Wizz Air ще таксува с 20 лв. ръчния багаж, който не може да се побере под седалката на самолета"... и същевременно ще свали седалките с 10 сантиметра надолу... ))

  19. 19 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 775 Неутрално

    За ръчния багаж имат известно основание. За 20 лева някои ще си потрошат куфарите за да ги натикат в матрицата и после в кабината наистина става цигания.
    Не съм съгласен обаче с това, че при чекирането не ти дават място и после всички като стадо овце се бутат къде да седнат. Да не говорим, че стават и скандали когато някои хвърлят дрехи и багаж по седалките за да запазват места.

  20. 20 Профил на plamen1967
    plamen1967
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#9] от "dimodi":
    Стига с тези глупости за Бай Ганьо, пътувай от Румъния и ще се сдобиеш с представа какво е Бай Ганьо. Мога да кажа, че българските пътници са едни от най-свестните... подчертавам БЪЛГАРСКИТЕ ( а не циганетата).

    ЧУДО!!! Запознайте се как осъдих "УниКредит Булбанк" в Русе за повишени лихви : http://plamen1967.wordpress.com/myloan/
  21. 21 Профил на o_gor
    o_gor
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#8] от "ana_ni":

    20 кинта- това е новината- преди - безплатно можеше и дамска чанта или лаптоп

  22. 22 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    Намерили сте, та сте премерили.
    Аз пътувах до Лондон с жена ми - общо отиване и връщане, заедно с чекиран 1 куфар + ръчен багаж общо за 400 лв (отиване и връщане).
    Цената на Бритиш Еъруейз е на човек 250 евро, т.е. трябваше да дам 1000 лв за двамата.
    Каквито и неудобства да има, разликата в цената е повече от 2 пъти, тъй че не мога да мрънкам.
    Доволен съм и се радвам, че ги има такива компании.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  23. 23 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 387 Неутрално

    [quote#12:"aleko"]пликове с багаж, раници се въргалят навсякъде, стюардесите прескачат багажи[/quote]
    Това няма как да случи дори и в нискотарифна компания. Багажа винаги е или в багажниците, или под седалките.

  24. 24 Профил на o_gor
    o_gor
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#9] от "dimodi":

    интересен довод- персоналът свирки ли ще прави? Таксите са такива че не е ясно до края на резервацията колко ще струва билета. И такса плащане е доста- 16 лева.

  25. 25 Профил на o_gor
    o_gor
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#17] от "ivanikoloff":

    Това е така, защото има конкуренция и трафик по тази линия. Изиджет май и тя лети до Лондон. Ясно е че цената е от значение.

  26. 26 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    абе Wizz са рай сравнени с Ryan или Bulagria Air, който е летял знае за какво иде ре4...

  27. 27 Профил на maradona
    maradona
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Каквито и да са, аз ги ползвам. Нямам друг избор, поне във Варна и Бургас няма.. В София работата е по-добре, има доста авиокомпании....

  28. 28 Профил на aliceofoz
    aliceofoz
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Няколко пъти съм ползвала тази компания. Въпреки всички доплщания, накрая няколкостотин лева по-евтино излиза от стандартните компании. Поне за мен, са си стрували неудобствата. Проблем с неучтив персонал никога не съм имала.

  29. 29 Профил на дрън дрън
    дрън дрън
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#23] от "edmund0":

    Не е така. Пътувала съм веднъж с Уиз, полетът беше пълен и имаше багажи по пътеката. Дамската ми чанта си я държах в краката, защото имаше куфари в местата за така наречения ръчен багаж. За капак Уиз ми загубиха чекирания багаж и то при директен полет. Занимавам се с продажбата на самолетни билети и мога само да пожелая на всички предпочитащи Уиз да имат удоволствието да се качат поне веднъж на полет на редовна авиокомпания като Луфтханза или Еър Франс.

  30. 30 Профил на dimodi
    dimodi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#20] от "plamen1967":

    Аз не желая да се сравнявам с румънците, а с европейците. Винаги като се връщам от запад, "положителните" ми емоции започват още на гейта на чуждестранното летище, като си припомня какво означава българска "опашка" за качване в самолета, или като видя как хора, които не са чували за priority check-in се наредят в грешния коридор, после стане разправията с персонала и накрая се мушнат между хората в стандартната опашка, защото "ние си бяхме първи" и да не ходят най-отзад На мен това ми е достатъчно бай Ганьовско, че да искам още

  31. 31 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#1] от "franprix":

    Пътувай и тогава говори! Аман от предразсъдъци.
    Аз съм летял с всички големи нискотарифни, които са представени в България, както и с Бритиш, Луфтханза, България Ер, Катай и т.н. Мога да кажа, че нискотарифните в някои случаи са по-добрия избор и дори си случва да предложат по-добра услуга дори и да изключим цената.

  32. 32 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#22] от "Athanatos":
    Като цяло си прав, но нали ти е ясно че сега с новите правила, това пътуване ще струва 480 лв., което си е увеличение от 20%.
    Пак е доста под 1000 на Бритиш, но си е сериозно като процент.
    Отделно за да си достигнал тази цена, при условие че само куфарът ти носи 80 лв., билета е заявен 4-5 месеца по-рано. Но нека ги има и ниско-бюджетните, за да се замислят и големите.

  33. 33 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#3:"Технолог"]Качеството им е отвратително, но явно доста хора ги предпочитат щом съществуват.[/quote]

    я кажете какво значи отвратително качество? за мен е най/важно цял и невредим да ме приземят..другото не е маловажно,но е по/малко важно! та..кое е отвратителното,кажете,никога не съм пътувал с тях .. да?

  34. 34 Профил на дрън дрън
    дрън дрън
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#33] от "triton123":

    Да започнем с това, че телефонът им за връзка е импулсен - 96 стотинки на минута. Но за всеки влак си има пътници.

  35. 35 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1194 Весело

    До коментар [#33] от "triton123":
    Не го приемай сериозно следващия ми коментар, защото летя и с ниско-бюджетни и с другите. Зависи как се нагласи полета.
    Мога да Ви дам примера с два телефона или коли. Значи има телефон за 30 лв. има и за 1030 лв. И с двата можеш да провеждаш разговори,/даже някой път евтиния по-добре се чува/, и с двата можеш да изпращаш СМС и т.н.
    Но замисли се има разлика между двата, същото е и с компаниите. И двете стигат, ползват един модел самолети и т.н., но все пак хората избират по-скъпите!!!

  36. 36 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 785 Неутрално

    За всеки влак ( самолет ) си има пътници!

    apoloniy
  37. 37 Профил на totju
    totju
    Рейтинг: 401 Неутрално

    "Компанията обяснява нововъведението с факта, че при полетите на къси разстояния се струпва много багаж в кабината, налага се чантите да се пренареждат от екипажа..."

    "Нововъведението" аз си го обяснявам единствено с факта да се одере пътника колкото се може повече.Нормално един чекиран багаж тежи 18-23 кг.Преди имаха ограничение от 15 кг за чекиран багаж на поносима цена,но за всичко над това трябваше да се доплаща доста солено.Повечето така или иначе трябваше да плащат,защото е почти невъзможно да го докараш до 15кг-само празния куфар тежи 5-6кг.След това вдигнаха таксата достаи увеличиха до 32 кг, знаейки,че трябва да пренасяша камъни и тухли за 32кг-отново всички плащат.Сега и това т.нар. нововъведение.Но няма как-те са монополисти на много директни полети от Бг до Европа и ще продължават да бъдат ползвани.

  38. 38 Профил на nickelscence
    nickelscence
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Току-що получих имейл от тях: "New cabin baggage policy improves travel experience and offers 10 BGN saving". После ми обясняват как мога да си взема чекирания багаж на борда срещу само 20 лв. ама при условие, че е с размерите на това, което преди новата промяна се считаше за ръчен. Поне имат добър марткетинг!
    Скоро ще почнат да таксуват и за въздуха, който дишаме на борда!

  39. 39 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Специално Wizz Air наистина предлагат добро качество. Самолетите им са сравнително нови (купувани са преди 3-4 години, ако не се лъжа). Пилотите до българските дестинации са предимно българи, които успяват да кацат плавно и си личи, че са добри пилоти. Не си спомням с Wizz Air да съм имал закъснение на полета (от около десетина случая).

    А за цената значение има и датата на полета. Понякога дори и 2-3 месеца предварително да вземе човек билет, с "България Ер" излиза по-евтино.

  40. 40 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    ,,...Авиокомпанията лети до 8 страни от България по 15 маршрута целогодишно. Очакванията им за българския пазар за тази година са, че броят им ще достигне минимум 800 хил., но за момента нови дестинации не се планират..."
    Страхотен текст! Първо са страни, след това маршрути, ни в клин ни в ръкав се появяват едни 800 хил. (круши може би) и завършва с дестинации! Уникално!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  41. 41 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 775 Неутрално

    [quote#26:"carmello"]абе Wizz са рай сравнени с Ryan или Bulagria Air[/quote]
    За Ryan може да си прав, ама да ми твърдиш,че с Wizz е по-добре отколкото с Bulagria Air, направо си кривиш душата.
    Просто по дефиниция не стават за сравнение нискотарифен и нормален превозвач.

  42. 42 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Това е единствената компания с която съм летял . Да , има своите минуси - теснотия , неудобни часове на полети и др . , но алтернативите им в повечето случаи са доста по - солени . Освен това колкото и да ти е неудобно все ще изтърпиш дремейки 2 и половина часа полет до Холандия , Белгия или Англия .

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  43. 43 Профил на Чушко
    Чушко
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Бай Ганью знае 2 и 200 - няколко слоя, калпака на главата, мускалчетата в пояса и нека стюардесите го хванат за дръжката!

  44. 44 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 793 Весело

    [quote#10:"nv"]От Beauvais до центъра на Париж с автобус се пътува един час и струва 10-ина евро - т.е. като цена и време почти като с RER-a от CDG... [/quote]

    ебаси буса, 100км ги зима за 1 час? декемрви ще видим точно колко му трябва, под 2,5 часа не го виждам.
    иначе RER/а е 8 кинта и стига до попа за макс 40 мин, ако си земеш някой от бързите даже са 25 мин. за сравнение шътълите на air france стигат до центъра за час и половина. сметай.
    всеки си избира. аз съм с TGV-то тоз път.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  45. 45 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    "Очакванията са, че чантите на борда ще намалеят с 20%, а времето за настаняване на пътник ще се съкрати с 34 секунди. Като компенсация от компанията обявиха, че цените на полетите от 24 октомври ще бъдат намалени с по 10 лева."

    Моите очаквания са да загубят още клиенти по отсечката София-Лутън, в момента по редовните полети на България Еър и Бритиш Еъруейз цената излиза почти еднаква при 1-2 месеца предварително закупуване на билетите и със следните предимства:
    кацане на Хийтроу и лесен достъп до центъра с метро;
    по-голяма сигурност на редовните полети;
    20 кг чекиран багаж и 8 кг кабинен, включени в цената на билета;
    кетъринг на борда;
    без трикове при електронното чекиране и скрити плащания.
    Не знам кой ще предпочете Wizz Air, но няма да бъда аз.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  46. 46 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#30] от "dimodi":

    Човек, с този коментар и с номер 9 най-вече каза всичко, което и аз искам да кажа!

    Самолетите на Уиз Еър са по-нови от на почти всички компании, а българите гледат да се възползват максимално - носейки някакви куфари и кашони в ръчния и се чудят що не ги пускат. После се оплакват, че бирата е 4 Евро, все едно не го знаят предварително.

    Като си избрал лоу-кост не мрънкаш.

    А и е добре, че ги има, иначе големите компании щяха съвсем да картелизират цените.

  47. 47 Профил на mitkaloto_
    mitkaloto_
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Като човек доста летят и с ниско тарифни, и с нормални авиокомпании, мога да споделя следното:
    1. Проверявам колко ще ми излезе полета с поне 4-5 превозвача (до Лондон например - с Уиз, ИзиДжет, Бритиш, Луфтханза и с австрийците; Еър Франс не могат да дадат конкурентна цена специално по маршрут София-Лондон). България Еър също ги гледам, но ако мога ги избягвам. Почти винаги има оферта, която е по-конкурентна от тяхната, така че почти винаги ме губят като клиент.
    2. Ако ниско тарифната компания ми предложи полет отиване и връщане с над 60-80 лева по-ниско, е много вероятно да я изберам. Ако разликата е 60-80 лева и по-малко избирам Луфтханза, Бритиш или австрийците. Очевадни разлики в качеството на услугата между нискотарифни и нормални компании не съм забелязал, които да ме накарат да предпочитам едните пред другите. Както каза един форумец по-горе, важното е да кацат нормално и където трябва. Разликата от 60-80 лева идва от първо от това, че нормалните компании кацат на Хийтроу, докато Уиз каца на Лутън (Изи каца на Гетуик, но пък прибирането е в ранните зори) и трябва да се предвидят пари за трансфера до точка, където ще хванеш метрото на Лондон; и второ, защото летат в нормални часове. Прибирането с ИзиДжет е много рано сутринта, а УизЕър пък кацат в София посред нощ (ако не се лъжа с изключения на събота или неделя, един път се прибрах с тях с полет около 14:00 от Лондон).
    2. Зимата за предпочитане е да се ползва нормална компания. Не е изключение да увисне полет заради лоши атмосферни условия и тогава ниско тарифните не дават никакви гаранции. Макар че... Спомнете си дните преди Коледа 2009 или 2010 (не си спомням точно), когато ББ прати два или три извънредни полета на България Еър до Лондон. Тогава и нормалните компании дадоха фира. Познавам момиче, което не бе натоварено в Лондон от Луфтханза, поради опасността да остане на транзитното летище. Иронията в случая беше, че и двата полета (Лондон-Германия; Германия-София), които й бяха отказани, се осъществиха.

    Така че, не разбирам защо трябва да сатанизираме нискотарифните компании. Всеки сам може да си направи сметката и да прецени, какво да ползва.

    Before Sunrise (Richard Linklater)
  48. 48 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#29] от "дрън дрън":

    хаха, еми то поради работата си не харесваш нискотарифните компании. Повечето хора са имали удоволствието да пътуват с нормални компании по простата причина, че преди нямаше други!

    СЪС сигурност Уиз еър е по-комфортен, евтин и с по-приятно обслужване от България Еър. (полетът до лондон, който ми се е налагал общо над 30 пъти сигурно). Бритиш естествено е по-комфортен, но често и доста по-скъп.

    Ако искате наистина евтини билети и УЖАСНО обслужване, реклами по микрофона и така нататък - Райън Еър. Но за НАИСТИНА отиване и връщане (примерно Лондон - Дъблин или Лондон - Милано) за 25-35 Евро, е, нямате никакво право да се оплаквате. То влакът до центъра е по-скъп.

  49. 49 Профил на maradona
    maradona
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#47:"mitkaloto_"]България Еър също ги гледам, но ако мога ги избягвам. Почти винаги има оферта, която е по-конкурентна от тяхната, така че почти винаги ме губят като клиент. [/quote]

    Аз никога не съм виждал конкурента цена от тях спрямо другите авиокомпании във Варна..

  50. 50 Профил на gesler
    gesler
    Рейтинг: 426 Весело

    Летяла съм от Англия с нискобюджетните.Наистина беше невероятна цигания в кабината, но за това не са виновни пътниците. Има си правила при чекирането. Защо пускат хората с такива багажи в кабината? Виновни са не пътниците, а персоналът, който ги допуска. А иначе чух,че е имало предложение за въвеждане на такса "тоалетна".... Това ще бъде интересно))

  51. 51 Профил на o_gor
    o_gor
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#28] от "aliceofoz":

    в момента всички са негативно настроени заради новата такса и ограничение. Погледнах няколко дестинации- за след няколко месеца цените са наистина ниски.

  52. 52 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#16] от "el_komandante":

    Аз пък не ползвам БГ еър щото возят с най големите боклуци и обслужването им е отвратително. Ставнено с уиз еър са много зле пък камо ли с други не нискотарифни компании.

    Също така нискотарифните компании летят много и с самолети под наем от еърбъс и боинг и точно те джиткат с най новите и качествени самолети, в БГ Аир се купуват втора употреба бараки... който му стиска да лети с тях....

  53. 53 Профил на min12
    min12
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#44] от "beatles":
    Той автобуса ходи до Porte Maillot, което трудно може да бъде описано като център. Докато с влака от де Гол до примерно Les Halles е както казваш 40 мин макс. Когато съм ходил на гости един път се наложи да пътувам с Уиз и честно казано не бих повторил освен ако разликата в цените не е достатъчно голяма.

  54. 54 Профил на BBB
    BBB
    Рейтинг: 374 Гневно

    "който не може да се побере под седалката на самолета" - от личен опит точно с техните самолети ви гарантирам, че ръчният багаж с нормалните размери 55-40-20 се събира под седалката без никакъв напън. И на отиване и на връщане раници от по 40л ги държах там (не бяха съвсем пълни, за да отговарят на точните размери). ИЗМАМНИЦИ - намерили са си абсурдно извинение.

  55. 55 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Истината е, че доста често няма къде да си пъхна малката чантичка, която нося, защото багажното е заето от куфари. Спомням си идеята на най-големия клошар в тоя бизнес райънер за таксуване на тоалетната. През целия полет продават цигари, парфюми, картички, ядене. И все искат дребни, че нямат да връщат. Броиме някакви пенита, центове. А момата се усмихва и пита дали искаме още нещо. Иде ми да й викна - Марш от тук, грозницо. Но пустата толерантност ме спира. А и като знам как ги гърчат от работа и за какви малки пари.

    malart.blog.bg
  56. 56 Профил на frequentflyer
    frequentflyer
    Рейтинг: 426 Весело

    Повече превозвачи, по-добри цени и условия, а и едно е да живееш в Лондон, а съвсем друго е в Бургас(ноу офенс).
    А сега по темата. Световна тенденция е да се пътува с повече багаж(само колко електроника влачиме постоянно) и за това багажните отделенията стават все по-големи. Абсолютно всички превозвачи се борят с този проблем, но лоу кост са много по-засегнати. Първо заради естеството на самите пътници(ноу офенс), второ заради липсата на безплатни храна, напитки, вестници и т.н. и трето заради минималното излетно тегло което те се стараят да потдържат което им осигурява по-малки летишни и въздушни такси.

  57. 57 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 583 Неутрално

    "Компанията обяснява нововъведението с факта, че при полетите на къси разстояния се струпва много багаж в кабината, налага се чантите да се пренареждат от екипажа, а това намалява удобствата на останалите пътуващи и понякога причинява закъснения. "

    100 процента това е причината без никакво съмнение

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  58. 58 Профил на gabrovski
    gabrovski
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ами кабината се трупа с ръчни багажи защото като ти поискат една абсурдална сума да си чекираш един куфар започва да ти прилошава.

    Мразя всяка нискотарифна компания най-вече заради тъпите икономиите които въвеждат. Аз като съм "нестандартно" висок голям проблем е за мен да седя на техните седалки... наредени тясно, тясно да хванат колкото може най-много пътници. Да, мога да седна до аварийният изход..... ако си платя. Айде сиктир от тука!
    А ако искам да седна заедно с останалото си семейство или трябва да купя прайорити бординг (допълнително заплащане а как иначе) или трябва да се блъскам като селянин да вляза първи в самолета защото ако попиташ някой дали може да се премести веднага започва да се цупи и мръщи.

    За т'ва било то Бритиш, Луфтханза или Еър Франс купени предварително и си пътувам като хората.

  59. 59 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 217 Весело

    който не му харесва, да не пътува с тях
    това не е Топлофикация или Лукойл, че да няма избор. Напротив, има. И пак ще летите с Уиз, щото пак ще е по-евтино (мън-мън-мън).
    А български мутри, никога няма доброволно да спонсорирам, колкото и да са добри. Но те са супер зле, така че даже няма и за какво да тревожа съвестта си

  60. 60 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1190 Весело

    [quote#32:"stoiank"]. Но нека ги има и ниско-бюджетните, за да се замислят и големите. [/quote]
    Големите прекрасно разбраха,че драгия пътник би могъл да бъде третиран недобросъвестно.До масовото навлизане на "нискобюджетните"авиокомпании те се отнасяха с пътниците си с повече респект и уважение.Ама щом им отвориха очите,че не е нужно да хранят в полетите,могат да закъсняват/отменят,не е необходима глезнята с нощувката при трансконтиненталните,само една бройка багаж и др.,то и те прихфанаха "добрите практики".До лани беше немислимо Луфтханза да стачкува и да си зареже пътниците по летищата,ама щом Изи и Раян го правят,що пък не..И все пак с редовните стигаш за където си тръгнал,защото билетите им се презаваряват инволунтари за други редовни,а нискобюдж.чекаш до следващия полет когато и да е.Лошото е,че много редовни полети от/за БГ отпаднаха и отпадат и май нискобюдж.ще станат практиката,но тогава ще са скъпобюджетни.

  61. 61 Профил на fanagoreca
    fanagoreca
    Рейтинг: 593 Весело

    Със самолет летим само до друг континент , така че , да ги направят колкото си искат . А най -добре такива да ги разкарат от пазара , понеже са като комунистически автобуси , кацат на майната си райна , закъсняват , ебават се с чекирането ... , всички типични за дебелия им собственик номера .

  62. 62 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#41] от "marker":
    За Ryan може да си прав, ама да ми твърдиш,че с Wizz е по-добре отколкото с Bulagria Air, направо си кривиш душата.
    Просто по дефиниция не стават за сравнение нискотарифен и нормален превозвач.
    Ами не си кривя душата- летял съм 4 пъти с БГ Еър и:
    1) излетяхме като ракета по4ти- право нагоре, което за мен е адски дискомфортно
    2) през целият път се молех Боингът да не се разпадне, през цялото време се 4уваха някакви звуци, който през 50-те ми останали полети в живота- никога не бях 4увал...
    3) егати и храната дето дават- някъв увехнал и полумухлясъл сандви4 - като искате да предлагате храна, ако трябва я приспаднете от билета, но да бъде храна, а не гореописаното..
    4) заклевам се 4е по намръщен екипаж не бях виждал, имаше една русокоска, някъде от Ямбол сигурно съдейки по акцента, която само дето не наби някой пътник
    5) не знам как е сега, но когато аз летях с Бг Еър, полета излиташе от София за Лондон 5 сутринта...
    6) полетите на БГ Еър са пулни то4но с такива пишман бг бизнесмени, дето уж искат да летят с нормална компания, но не летят с БА, а спестяват примерно 20 лева за да летят с БГ Еър
    Сигурно мога и още да изреждам, но това ми хрумва сега. Не 4е в Wizz ги няма някои от тези неща, но там го о4акваш и нямаш претенции ако те устройва цената

    PS: Аз предпо4итам когато мога да летя София- Лондон първо с BA, после с Easy и 4ак тогава с Wizz...Лошото е 4е Easy много отдавна не са нискотарифна компания, или поне полетите им София- Лондон доооооооста 4есто са поне на цената на BA, та понякога и по скъпи

  63. 63 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Винаги са ми били по-изгодни за пътуване в Европа. Не се притеснявам - вземам си 32 кг и никога не ми е било проблем да ги напълня, както и ръчния, та дори повече. Не виждам защо, например, да не си взема вкусни неща от България...навън всеки знае, че голяма част от храната в супермаркета няма вкус и е на по-висока цена (не навсякъде). Харесва ми, че мога да избера как да пътувам - със или без багаж, със или без храна и т.н. Иначе и традиционните компании не са лоши. С "България еър" преди месец пренесох 11 кг над позволеното и всичко беше наред. Според мен да се смята за "селско", че искаш да пренесеш много багаж, е пълна простотия...в Щатите по летищата такива неща съм виждал...А иначе румънците са много по-големи циркаджии от нас. Е, ние сме си.... Така че...не се безпокойте...ще ги напъхаме под седалката

  64. 64 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    а който не вярва за Easy- сега погледнах полет примерно за 1 Ноември - с таксите 89.99 евро, за същата дата BA - 85 евро...

  65. 65 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#55] от "malart":

    Само едно уточнение за всички, това с тоалетната е рекламен трик на Райън Ер и самите те отдавна обявиха, че няма никакъв шанс да се случи скоро.

    Явно работи, повечето хора, които пътуват, го цитират убедено, включително аз, преди случайно да разбера.

  66. 66 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Абе какво мрънкате бе ? 3 часа е горе-долу най-дългия полет във Европа и летите сигурно един-два пъти годишно ?
    Два пъти в годината летите за по 2-3 часа и мрънкате все едно работите там като стюарди! Еми като не ви отърват тези 2-3 часа полет с тая компания, дайте х2 и летете с друга компания да ви е 'удобно' на портмонето.
    Осъзнайте се малко, wizz има страхотни самолети, добри пилоти, любезен персонал, удобни маршрути и ЕВТИНИ полети, няма да са евтини освен, ако като средностатистически тъпанар се сетите днес, че след 3 дена ще летите - тогава не са, но иначе Анлия - БГ, Испания - БГ, Германия - БГ и още много за под 150лв с куфар може да си уредите 2 месеца преди датата и мрънкате ??

  67. 67 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 520 Неутрално

    [quote#16:"el_komandante"]Аз пък не ползвам "България Еър". Патриотичен дълг на всеки българин е да не ги ползва, защото пари на мутри не трябва да се дават [/quote]

    А пък и те струват колкото майка си и баща си полетите...

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  68. 68 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 520 Неутрално

    [quote#47:"mitkaloto_"]Еър Франс не могат да дадат конкурентна цена специално по маршрут София-Лондон).[/quote]

    Най- забавното е, че точно с тях си взех отиване-връщане по празниците зимата за 185 паунда. Така че опции има, гледайте и търсете!

    Върнете дъгата на децата, педераси!
  69. 69 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#62] от "carmello":

    Не искам да влизам в безсмислен спор, защото колкото хора, толкова и мнения. За един чашата е полупълна, за друг - полупразна.
    Само ще ти кажа: Пътувал съм с много компании до различни дестинации и имам доста впечатления, а не само с един полет когато самолетът е излетял с рязко набиране на височина. Впрочем, без значение на компанията, правило при ВСИЧКИ съвременни самолети е когато има страничен вятър над определена стойност и ъгъл, да излитат с бързо набиране на височина. Прави се от съображение на сигурност.
    И понеже коментираш дестинацията София-Лондон, бъди точен. ВА и Bulagria Air летят до Хийтроу, което е в рамките на града, а Wizz лети до Лутън, което е на около 50 км от Лондон. Дори от тази гледна сравнението не е съвсем коректно.
    Тук не говорим за разположението на седалките и разстоянието между редовете при нискотарифните и останалите, според мен само с Луфтханза се пътува комфортно.
    Колкото до обслужването, не намирам никаква разлика между Bulagria Air и Wizz, и в двата случая кабинният персонал е български.
    И последно, повярвай ми, в съвременния свят нормално по-скъпото е по-хубаво. Другото е изключение, което рано или късно пазарът го коригира.

  70. 70 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#53:"min12"]Той автобуса ходи до Porte Maillot, [/quote]
    всъщност не знам автобуса от буве до къде ходи, приятели ще летят с тях, щото било евтино. аз се чудех между air france и TGV, и избрах второто.
    за всеки влак§самолет си има пътници. просто трябва да се гледа цялостната картина, дет се вика от врата до врата. иначе сравняваме ябълки с круши.
    всеки сам си прави сметката.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  71. 71 Профил на cinnabar
    cinnabar
    Рейтинг: 426 Неутрално

    ей голямо мрънкане летете си с която си искате компания железница, тротинетка или такси също са опция

  72. 72 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Няма нужда нито да се прехласваме по лоукост компаниите, нито пък да ги кълнем. В определени ситуации е за предпочитане с тях, в други ситуации е за предпочитане с нормалните превозвачи. За всеки влак, т.е.самолет де, си има пътници.

    Ако трябва да пътувам само в едната посока определено бих избрала лоукост, щото другите ти режат главата за това "удоволствие".

    Ако трябва да пътувам с прекачване, по-вероятно е да избера нормална компания, защото те предлагат повече полети и възможности за нормална връзка.

    И така нататък...
    ... "според зависи", както се казва

    Както е казал #2 вадиш елката и смяташ кое ти е изгодно, тук няма място за глупави емоции.

  73. 73 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#69] от "marker":

    то и на мен не ми се влиза, оба4е аз не разбрах с какво доказа твоето мнение 4е "Просто по дефиниция не стават за сравнение нискотарифен и нормален превозвач." - кое е по-добро при БГ Еър та 4ак не могло да става въпрос за сравнение? С това 4е каца на Хийтроу ли? Ами с метро от Хийтроу до Виктория е 1h минимум (зависи дали сменяш линии), а с автобус от Лутън е 1;20 мин - оба4е в автобуса сядаш като пи4 и куфарите са в багажника, докато в метрото най 4есто стоиш прав, всякакви талибани около теб мъкнат по 3 куфара и 6 ръ4ни 4анти (като горният дето пренасял 11 кг пове4е, хех), и тн и тн.
    Въпрос на мнения разбира се, но от пътите когато съм летял с БГ Еър нито веднъж не съм останал доволен...

  74. 74 Профил на philipo
    philipo
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#4] от "ugi":
    "то плащаш 5, 10, 15 евро и после се започва - 15 евро за плащането с карта Виза, 20 евро за голям багаж, сега 10 евро за малък багаж, 10-15 евро такса за резервация и т.н. Накрая цената я докарваш доста близка до тази на редовен полет, само дето нямаш никакви застроховки в случай на отменен полет поради каквато и да е причина, летиш до разни окаяни летища на майната си в гадни часове."

    А кой те кара да плащаш с Visa? С банков превод е 4Е.
    Такова нещо "такса резервация" няма!
    Ти знаеш ли въобще какво значи "застраховка" ?
    В ЕС си има правила, които важат за ВСИЧКИ превозвачи, независимо дали нискотарифни или не.
    Застраховките са съвсем отделно нещо!

  75. 75 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#73] от "carmello":

    проблемът ти е, че си направил грешка в предишния си коментар където казваш на практика, че БГ Ер са по-добри от уиз-ер. а от самите аргументи излиза, че мислиш точно обратното, с което повечето сме съгласни.

    Уиз Еър > БГ Еър за софия-лондон.

  76. 76 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Летяла съм и с Уиз, и с БА - честно казано не мога да си спомня кой полет с коя от двете е бил, качеството ми се струва напълно еднакво. Последните ми полети с БА ме изненадаха със сандвича и чашата минерална вода - поне сок да беше, това някак бе срамно според мен.
    Колкото до багажа - летяла съм по вътрешни полети във Франция. Е там е като в БДЖ! Чанти Била се тъпчат от пенсионери под седалки, касетки и какво ли още не. Така че не ми обяснявайте, че ние сме селяни!

    Аз самата предпочитам ако може да пътувам само с ръчен багаж - защо ли? Защото няма да ми го изгубят! Винаги най-важните за мен неща са в ръчния (ако се налага да имам и чекиран). Мои приятели са губили доста пъти багажи, така че просто не вярвам на тая система и предпочитам да си е в кабината с мен.

  77. 77 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    Аз пък съм доволен от Уиз. Летят с чисто нови Еърбъси и за разлика от Раян, кацат на нормалните летища. Всичко е въпрос на цена разбира се. Ако тяхната изравни цената на Луфтханза, то вече няма да си заслужават, най-малкото заради напитките и храната в самолета и така много бързо ще фалират. Само че те много добре са предвидили тенденциите на цените на конкуренцията в следващите няколко години, така че пак ще си останат евтини.

  78. 78 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    [quote#76:"Izida"]Летяла съм и с Уиз, и с БА - честно казано не мога да си спомня кой полет с коя от двете е бил, качеството ми се струва напълно еднакво. [/quote]

    Този, където си платила за водичката 1 евро, е бил с Уиз Обаче това е част от играта - ако не ти харесва, пий "безплатна" вода при полет, струващ с 30-40% повече...

  79. 79 Профил на 404_not_found
    404_not_found
    Рейтинг: 374 Неутрално

    губенето на чекиран багаж е работа на граунд хендлинг_а

  80. 80 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#75] от "ungeheuer":

    абе здраве да е и никой самолет да не пада, пък друго вси4ко е ОК

  81. 81 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Вчера взех билети от Лондон до София и обратно за декември и януари. Проверих БГеар, Уиз,Изиджет и Бритиш еар.
    Най-евтини за датите които исках бяха на уж най-скъпата компания Бритиш. Тея нискобюджетни са само такива вече, ако си купиш билет една година напред май.
    Иначе с Уиз съм летял по маршрута Лондон-София за £27, също за по £33.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  82. 82 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 560 Неутрално

    [quote#81:"angelboy8008"]Тея нискобюджетни са само такива вече, ако си купиш билет една година напред май. [/quote]
    Само дето не продават толкова занапред! Аз лично никога не съм виждала наистина евтини билети от сорта на 10-20 евро както съм чувала от някои познати.

  83. 83 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#82] от "Izida":

    с Уиз съм летял по маршрута Лондон-София за £27, също за по £33.
    Това не е ли евтинджос?

  84. 84 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 560 Неутрално

    До коментар [#83] от "angelboy8008":

    Кога си ги купил тези билети? Щото аз от поне 2 години гледам Уиз за Лондон и не виждам нищо чак такова!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK