Круизните кораби залагат на по-качествен купон и бърз интернет

Круизните компании вече мислят и ка да забавляват гостите си, които са сами по време на пътешествието.<br />

© Edgar Su, Reuters

Круизните компании вече мислят и ка да забавляват гостите си, които са сами по време на пътешествието.



В условията на продължаваща криза и непрекъснато поскъпващ долар (виж карето в края на текста) круизните компании трескаво търсят с какво не само да задържат броя на гостите си, но и да ги увеличат. Затова през тази година смятат да наблегнат на по-качествения купон на палубата и на по-бърз интернет, съобщава Българското круиз общество.


Така през започналата година на корабите ще се повяват повече хитови мюзикъли, играни на Бродуей и Уест Енд. Операторът Norwegian Cruise Line (NCL) например ще предлага на гостите си суперпродукцията "Присила: Кралицата на пустинята" на кораба Norwegian Epic, докато конкурентите им от Royal Caribbean поставят "We Will Rock You" на новопостроения кораб Anthem of the Seas.


Според специалистите вече се вижда и краят на бавният и скъп интернет на корабите. Някои круиз линии вече доближават скоростта на свързаност с тази на брега и то на значително по-ниски цени от предишни години. Други залагат на разработката на нов софтуер за мобилни устройства както преди настаняването на гостите, така и при комуникация по време на плаване или престой в даден порт.




Храната, храненията в заведения на борда и гъвкавостта в организацията са други новости през тази година. Все повече ще изчезва моделът на стандартизираните по-ранна и по-късна смяна за вечеря. Настъпва времето всички гости самостоятелно да избират времето, масата и приятелската компания, с която да се хранят.


При най-новите кораби на Royal Caribbean например, Quantum of the Seas и Anthem of the Seas, дори се забелязва как основният ресторант ще бъде заменен от множество други, специализирани, бутикови, по-малки ресторанти, в които хората да се хранят според интересите си, без допълнително заплащане за специализиран или тематичен ресторант. Заедно с тези нови тенденции в сферата на кухнята, новост както през 2015 г. така и занапред е привличането на водещи, световноизвестни готвачи, които да впечатляват пасажерите с уменията си. Очаква се още по-голямо предлагане на ястия свързани с различни диети: без глутен, без сол, без захар, вегетарианска кухня, веган, кошер, био и други.


При маршрутите на корабите също започват промени, но поради по-сложното планиране, нововъведенията там ще са налице най-рано през 2016 и 2017 г. Целта е да се удължи престоят в определени портове -  дори за 2 нощувки на едно място, щом си заслужава.  Идеята е да се даде повече време на пасажерите да се потопят в съответната дестинация и местата да оживеят пред посетителите си без хаотичните и забързани визити, характерни за доста кораби до този момент.


Докато съотношението цена/качество на круиз ваканциите понастоящем е най-доброто в цялата история на круиз индустрията по мнение на продаващите такива пътувания, операторите ще се стремят занапред да предлагат все повече индивидуални услуги срещу допълнително заплащане. По този начин те ще се стремят всеки гост да може по-добре да персонализира изживяването си както по вода, така и по суша.


Круизните компании поставят предизвикателство и пред клиентите си. Занапред няма да е необходимо клиентите да чакат известния на всички в цял свят промоционален период Wave Season - от януари до март, за да резервират при преференциални условия. Круиз линиите ще предприемат изненадващи маркетингови подходи, промоции и тактически намаления през цялата година.


По-голям фокус ще се обърне и на пътуващите индивидуално. Предлагането на повече каюти за соло пасажери, премахването на допълнителната такса за свободното легло в двойна каюта, оформянето на специализирани фоайета и зони само за самостоятелно пътешестващи, са само част от решенията в тази област. Пример е нововъведението на NCL - Norwegians Studio Lounge.


Горещи модни дестинации през 2015 г. се очаква да бъдат Норвегия и Австралия, а в недалечно бъдеще и Куба.


Както може да се очаква българите не са сред най-многобройната група туристи на круизните кораби, което си има своето логично обяснение. По данни на Българското круиз общество обаче броят им непрекъснато нараства и през миналата година около 10 хил. българи са избрали почивка на вода. Очакването е през тази година да се увеличат с 10 на сто.     
 

Ефектът на скъпия долар


Специалистите в круизната индустрия очакват поскъпването на долара спрямо еврото да окаже влияние върху този сектор през 2015 г. Прогнозата се отнася и до поевтиняването на петрола.


Силният долар от една страна ще стимулира изходящия туризъм на американски граждани (включително към Европа), а от друга страна ще възпира европейските (включително и български) туристи да пътуват за САЩ, смятат в Българското круиз общество. От друга страна ниските цени на петрола също ще оказват натиск върху понижаването на цените на самолетните билети, включително към Европа, улесняващи визитите на не-европейци на нашия континент.


При това положение се очаква на клиентите от Европа и България да им е по-трудно да се състезават за каютите, налични на ограничения брой кораби в Европа, с много по-големия брой американци и хора от други континенти, желаещи круиз ваканция в Европа през 2015-та и занапред. Повишеното търсене на круизи се потвърждава и от значително по-малкия брой промоционални оферти предлагани от круиз линиите в момента. Ранното планиране става още по-важно, вече и за дестинация Европа, посочват специалистите.


За българския пазар една част от круиз линиите са базирали цените си в евро, а други в долари. Разбира се тези които са в долари, са вече доста по-скъпи за българите, от тези които са в евро. Съветът към хората, планирали пътешествие на кораб през годината, е да си правят сметката  от много рано.


За 2014 г. круиз пазарът се оценява на 39.6 млрд. долара (ръст от 6.9% спрямо 2013 г.), дължащ се на по-големия брой пасажери, по-голямото предлагане от операторите и малко по-високите цени. Круиз пасажерите през 2015 г. се очаква да бъдат 22.2 млн., тоест с 3.2% повече.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    Добре де,как насред Атлантическият океан ще се свържа с интернет?!

  2. 2 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Едва ли има по-скъп интернет от този на круизен кораб.

  3. 3 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 979 Неутрално

    До коментар [#1] от "deaf":

    Сателит му викат. Ама плащаш на минута достъп.

  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Приятно пътуване!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на Стажанта
    Стажанта
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Това лятоо обикалях Италия и Испания с Норвежкия Епик. Страхотен кораб ако си с правилната компания въобще не се сетих за интернет 7 дена ...

    В минутата в която ДПС имат министър председател си късам паспорта!
  6. 6 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 450 Весело

    На тези крузери мога да си живея цял живот !

  7. 7 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Аз не си правя никаква сметка!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  8. 8 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Отново в Тайланд ще се потим и толкоз - беднотия, Дедо Божо ...

  9. 9 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#1] от "deaf":

    Със сигурност не със кабел.

  10. 10 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Круизните кораби залагат на по-качествен купон и бърз интернет"

    Интернета не ми е интересен, но определено си падам по качествените купони.
    )

  11. 11 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2529 Весело

    До коментар [#9] от "baxter":

    И кой ще ми е кабелният оператор? При приближаването на всеки бряг ще трябва отново да се регистрирам?
    А през сателит сигурно струва майка си и баща си!

  12. 12 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Безплатно, ако ползваш вайбър.

  13. 13 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6387 Неутрално

    Ами приятно да им е на тези, които могат да си го позволят.

  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7554 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK