"Райънеър" планира пускането на полети до САЩ за 15 долара

"Райънеър" едва ли ще успее да пусне трансатлантическите си полети скоро заради липсата на подходящи самолети

© Associated Press

"Райънеър" едва ли ще успее да пусне трансатлантическите си полети скоро заради липсата на подходящи самолети



Най-големият европейски нискотарифен превозвач "Райънеър" (Ryanair) получи зелена светлина да предлага трансатлантически услуги между Европа и Америка.


Ирландската компания планира да започне полети от ключови европейски летища до САЩ с билети, чиято минимална цена e 15 долара. 


Идеята е част от агресивната идея за растеж, която включва осъществяване на връзка между летище "Станстед" в Лондон, Дъблин и Берлин до Ню Йорк, Бостън и Маями.




"Райънеър" за първи път лансира намеренията си за трансатлантически полети през 2008 г., а одобрението на борда на компанията дойде след 18-месечни инвестиции в изчистване на имиджа и подобряване на качеството на услугите. 


Смята се, че за реализацията на плана ще са необходими четири-пет години, тъй като е необходимо да се осигури флотилия от самолети за дълги полети. Най-вероятно първите полети ще са през 2020 г.


Миналата година изпълнителният директор Майкъл О'Лиъри заяви, че най-евтините билети ще струват по 15 долара. Той призна, че при това положение пътниците ще трябва да плащат допълнително за всичко останало - от храната до багажа. "Можем да направим пари дори и при цена 99 цента в Европа", каза той.

Реакцията в "Туитър" на тези цени включваше предположения, че вероятно ще трябва да се стои прав, да се плаща за тоалетната или дори пътниците да се приземяват с парашут в Ню Йорк. Други се шегуват, че хъбът за Ню Йорк всъщност ще се намира в Нова Скотия, Канада.


Не всяко място ще струва 15 долара, тъй като компанията ще има нужда от заетост в своеобразна бизнес класа или премиум места. 


"Райънеър" не е първата компания, която обмисля да предлага евтини трансатлантически полети. Zoom Airlines опита подобна концепция през 2002 г., но през 2008 г. фалира. Наскоро Norwegian пусна свои полети между Лондон и Ню Йорк, Бостън и Лос Анджелис за 415 долара за двупосочен билет.

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 795 Неутрално

    От тия правостоящи места, дето им се въртяха в главите, нали?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  2. 3 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    За 15 долара билета не бих се качила дори и на самолет до Мадрид, какво остава до САЩ...

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  3. 4 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Не ревете срещу евтините авиокомпании ,благодарение на тях полетите навсякъде станаха много по достъпни .А че са хитреци спор няма , дяволът е скрит в детайлите в повечето случай или цените са им еднакви с останалите авиокомпании а понякога даже и по скъпи.

  4. 5 Профил на Реформатор Пръмов
    Реформатор Пръмов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    30$ до Чикаго и назад?

    Ама, каква ми е ползата, като таксиметровия шофьор тука ми взема 30лв. от летището до Централна гара?

  5. 6 Профил на Piroman
    Piroman
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Купувам 10 еднопосочни билета веднага ....

    "Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър Морфов
  6. 7 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 909 Неутрално

    И 150 да са, пак е далавера, но и толкова няма как

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  7. 8 Профил на shepprd
    shepprd
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#1] от "Imaginary Friend":

    За $15 сигурно те пращат по DHL. Три дена път в товарен самолет, кашона и тиксото не са включени в цената.

  8. 9 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Летял съм много пъти с тях...почти винаги съм бил много доволен. Имат разлики в условията и са принципно много по-стриктни от традиционните авиокомпании (поради което може би и са една от малкото на печалба последните години), но ако човек отдели 5 минути да се запознае с условията и ги следва няма проблеми. Подкрепям идеята на 104%!

  9. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    Значи 15 евро е ако резервираш няколко месеца наред и само на определени дати. Иначе цената понякога е по-скъпа от традиционните авиолинии.
    Нискотарифните за всеки полет имат определен брой билети запезпари, после определен брой евтини, после идат леко скъпите и накрая скъпите.

  10. 11 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 458 Неутрално

    ......"Най-вероятно първите полети ще са през 2020 г."
    Така че вероятно цената се отнася за това,ако си купиш билет някъде 2018-2019 ,а не 2020 примерно -1-2 месеца преди да пътуваш.....

  11. 12 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Колкото пъти съм летял с Райънеър, все са пристигали преди времето за кацане.

    Самолетите са изглеждали изрядно, а персоналът - симпатичен и усмихнат.

    Цените - почти винаги - без конкуренция при планиране и покупка навреме.

    Евала за модела им и успех! Ще продължавам да летя с тях при възможност.

  12. 13 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4015 Неутрално

    Боримечката под иго на ссср

    Значи, ако стане напечено, братушките идват.

    ($15/калпак)

  13. 14 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Браво на капитализма.
    Комунистическата измет да лети с Аерофлот до Масква за 1000 лева.

  14. 15 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#5] от "Реформатор Пръмов":
    Поръчай си такси от интернет , така няма да те цакат гладните "копърки " .

  15. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    Майкъл О'Лиъри е напълно прав, че при пълен самолет ще бъде на печалба дори ако е продал:
    - първите няколко билета на 99 цента,
    - следващите няколко на €9.99,
    - доста €99.99,
    - много на €199.99,
    - после предпоследните на €299.99
    - и последните няколко билета на €399.99

    Накрая като тегли чертата и ще е на келепир.

  16. 17 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#5] от "Реформатор Пръмов":

    След три седмици ще ти излиза 1лв от летището до централна гара. Най-много 2лв ако си с голям куфар.

  17. 18 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 489 Неутрално

    "Ирландската компания планира да започне полети от ключови европейски летища до САЩ с билети, чиято минимална цена 15 долара."

    Дали София е ключово европейско летище и дали на обикновения българин ще му дадат виза за САЩ е отделен въпрос.

  18. 19 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 411 Весело

    До коментар [#5] от "Реформатор Пръмов":

    Нещо такова се получава и с полетите до Франкфурт, които са от Пловдив. Еднопосочен билет - 22 евро, такси до летището - 15-20 лв. След това трябва да си платиш за автобус от Франкфурт на Хаан до Франкфурт на Майн, който пътува 1 час и струва 16 евро

  19. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    До коментар [#19] от "mapuhcku":

    [quote#19:"mapuhcku"]След това трябва да си платиш за автобус от Франкфурт на Хаан до Франкфурт на Майн, който пътува 1 час и струва 16 евро[/quote]

    един час и 45 минути да бъдем по-точни.
    http://www.bohr.de/linienverkehr/busverbindungen/winterfahrplaene/hahn-frankfurt

  20. 21 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4015 Неутрално

    Родна реч математическа

    Това за 4% екстремен ентусиазъм
    (екстремистки, по-точно), както и да е.

    Откъде туй "на" дойде??

    Префърцунестная мода...
    Пре пре "превод".

    Откъде?

    "За" съм 100 (речи!) процента.

    "За" съм 55.

    При Условие основа...
    Лихва някаква една,
    или... цена Единична...я.

    Да, тогава, "при" кажи (at, @).

    Има случаи и "на".

    Тя (подкрепата) възлезе на... 86%.

    Я... Над покрива излезла: 104 процента (с 4).

    До коментар [#9] от "Минуса":

    Подкрепям идеята на 104%!

  21. 22 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#4] от "lout66":

    Айде да ползвате поне веднъж евтин превозвач и тогава да приказвате. Само за сведение - полет до дортмунд за след 2 седмици в луфтханза излиза 300 евро, в виз излиза 400 лева всичко включително голям куфар. Чисто спестявам 200 лв. Ако можех да резервирам преди месец щях да спестя над 300лв.

  22. 23 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#22] от "m17":

    Някой хора предпочитат комфорта пред ниската цена.А когото става въпрос за 8-9-10 часов презокеански полет,той си е направо задължителен.И като казвам "комфорт" нямам предвид "луксозната",или "първа" класа в самолета,а най-обикновен пътнически комфорт.Аз лично предпочитам да летя с "България еър" пред която и да е друга нискотарифна компания (ако разбира се имат полет до избраната от мен дестинация).Блъскането и борба за място в самолета не са ми присърце.Тесните и наблъскани седалки също.

  23. 24 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":

    Е то това е стара търговска практика не само на нискотарифните компании. Бих казал, че днес почти всички компании работят точно така. И тези практика се разпространява и в други сектори - SNCF (френските железници) продават билетите си за TGV точно по тази схема от поне 10 години.

    Жизнь или Life - избор има.
  24. 25 Профил на prokopi
    prokopi
    Рейтинг: 402 Неутрално

    А пилоти няма ли да търси? То само с пътници надали ще стане.

  25. 26 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    Нискотарифните авиолинии са добри за кратки разстояния с време на полет до 3-4 часа и ако не трябва да осъществяваш връзка с друг полет.
    Планираш си няколко месеца напред и получаваш добра цена. От Райънеър нямам никакви оплаквания.

  26. 27 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1288 Весело

    Ирландеца май е попрекалил с бирите на свети Патрик

  27. 28 Профил на gruntig
    gruntig
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Бе то майтап ама за 15 долара ще си стоя прав и ще си плащам за тоалетна като поп

  28. 29 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#1] от "Imaginary Friend": Не знам защо са ти сложили толкова минуси при положение, че това си беше тяхно предложение. Дори бяха направили анкета и мн.голям процент
    бяха съгласни да летят прави при полет до 45мин. дори бяха дали скица на подвесната система. Добре,че в ЕАСА все още има мислещи хора да не допускат подобни безумия. Иначе не мога да не призная талантът на Майкъл О'Лиъри да печели пари.

  29. 30 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Пък аз се чудя къде им излиза сметката за 22 паунда до Лондон. Техните самолети да не са със слънчеви батерии и да кацат на полето?

    Too much цензура Баце.
  30. 31 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#22] от "m17":

    Мдам, особенно луфтханзата в момента не знам кой я ползва. Хем си плащаш 20-30% отгоре на всички други, хем през седмица ги тресне стачката и увисваш като прани гащи. Как не са фалирали още се чудя.

  31. 32 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#28:"gruntig"]Бе то майтап ама за 15 долара ще си стоя прав и ще си плащам за тоалетна като поп [/quote]

    Или пък ще си пик@еш в джоба.

  32. 33 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Не виждам защо се плюе по тези компании?! За всеки има пътници. От нискотарифните превозвачи съм изключително доволен - чета до последна буква всичко за размера и теглото на багажа - ако може до 32 кг както при "Уиз" и съм си ги платил, си пълня всичко до 32 кг. Има ограничения при тях за размера на ръчния багаж, но може да тежи колкото си искам. Редовно сменям куфарите за ръчен багаж и винаги се консултирам с новите изисквания на компаниите. На мен за 2 часа полет сок и сандвич не ми трябват, а ако ми трябват, си купувам. Понякога пътувам и без багаж - тогава пестя повече. Откъм обезщетения при закъснения над 3 часа, няма разлика - получавал съм такова от нискотарифна и от стандартна компания, може би единствено "България еър" не са ми го изплатили, но и затова предпочитам да не пътувам с тях. Важното е избор да има.

  33. 34 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    Повече инфо:
    http://money.cnn.com/2015/03/17/news/companies/ryanair-transatlantic-flights/index.html?iid=TL_Popular

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  34. 35 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Весело

    За тези пари сигурно ще пътуваш като куфар в товарния отсек

  35. 36 Профил на UK
    UK
    Рейтинг: 226 Неутрално
  36. 37 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#23] от "spring_va":

    И как точно избягвате блъскането и тесните седалки при БългарияЕър при положение че ползва точно същия стандартни ейрбъси както и виз. Отделно храната и кафето във виз са много по-добри и бързи (малко хора ги ползват) а струват по-евтино от летищата.

  37. 38 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 515 Любопитно

    Ryanair всъщност ме изненадаха положително, като пътувах с тях миналата година. И като цени, и като обслужване са по-добре в сравнение с Easyjet и Wizzair.

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  38. 39 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#29:"Гарван"] Не знам защо са ти сложили толкова минуси при положение, че това си беше тяхно предложение.[/quote]

    Цялото нещо за билетите за правостоящи беше само и единствено publicity stunt.

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  39. 40 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 489 Неутрално

    [quote#37:"m17"]И как точно избягвате блъскането и тесните седалки при БългарияЕър при положение че ползва точно същия стандартни ейрбъси както и виз.[/quote]

    Като имам запазено място в самолета и когато наплива на бай Ганьовци не е чак толкова голям.Безплатните сандвич,напитка и вестник също ми допадат повече.Отделно няколкото сантиметра разлика в широчината на седалките и разстоянието между тях прави пътуването с "България еър" далеч по-комфортно.

  40. 41 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 837 Весело

    До коментар [#17] от "angelboy8008":

    то и сега е така с 84, само дето последният път от Плиска до терминала беше към 40 мин което е извънземно за 3-те км разстояние

  41. 42 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    "Наскоро Norwegian пусна свои полети между Лондон и Ню Йорк, Бостън и Лос Анджелис за 415 долара за двупосочен билет."

    Такива цени, през "кухите периоди", се намират и при други компании.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  42. 43 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Докато някои хора тук се смеят, Райънеър стана най голямата авиокомпания в Европа и пети в света
    http://en.wikipedia.org/wiki/World%27s_largest_airlines

  43. 44 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#40] от "spring_va":

    Разлика в никакви сантиметри няма щото самолетите са еднакви, наплива на бай-ганьовци е подобен ( пролетта в Оустриан пътувах за Виена с цял самолет цигани ). Вестници в оустриан няма, в българиан също не ми дават. А храната е най-голямата подигравка. Обичам да пътувам наобяд и обикновенно бързам и не успявам да хапна нещо по летищата. Преди време в оустриън даваха сандвичи но миналата година минаха на сникерси - т.е една вафла или солена бисквитка. В бгвеър става за ядее но нищо не може да се сравни с готин пресен сандвич който си хапвам в виз.

  44. 45 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Ама то до 2020 г. вероятно ще има такса за въглеродните емисии (то и сега има, ама е доброволна). Тази такса би била горе-долу също около 15 долара на полет.

  45. 46 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Аз последно не разбрах за "България еър" ли говорим,или за "Austrian airlines"? С "Wizz air" съм летял два пъти и двата пъти видях готин и пресен сандвич чак като си влязох вкъщи.Но това беше преди 2-3 години.Сега вече може и да не е така.Спомням си само,че един бай Ганьо каза на стюардесата да си гледа работата и че няма да си изключи лаптопа на излитине.

  46. 47 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    Само таксите по летищата струват 200 - 300 $?!

    klimentm
  47. 48 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 2290 Неутрално

    От Пловдив до Германия и Англия .
    Толкоз
    Не ми вършат никаква работа .

  48. 49 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "чиято минимална цена e 15 долара. "
    Абсурд!
    Трябва и тук да се спрат циничните измами както стана при банките и да се въведе задължително обявяване на ГПР:

    цена 15$, ноооо допълнително?
    -такса гориво?
    -такса чекиране
    -такса принтиране на бордна карта
    -такса багаж
    -такса ползванев тоалет
    -летищна такса
    -такса ако-мине
    -...

    Долу евроатлантическите ценности!
  49. 50 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#33:"kamenpavlov"]

    Не виждам защо се плюе по тези компании?![/quote]
    Отговарям за мене съм:имам нетърпимост към измамниците!
    За мен е измамник всеки, който обявява неверни или непълни условия.На бас, че няма да се качиш и слеьеш от самолета срещу само 15$!

    Долу евроатлантическите ценности!
  50. 51 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#3:"Barcelina #Je suis la libertad"]За 15 долара билета не бих се качила дори и на самолет до Мадрид, какво остава до САЩ... [/quote]

    Плащай по бъбрек на Луфтханза тогава, снобе

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  51. 52 Профил на UK
    UK
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#49] от "Сова":

    Е, точно за това е този готин клип, аз лично много се смях, а тези коментари са толкова сериозни! https://www.youtube.com/watch?v=HPyl2tOaKxM

  52. 53 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Звучи ми по-скоро като рекламен трик. Като се добавят летищните такси крайната цена на билетите ще бъде най-малко над 400 долара.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK