Защо храната в самолетите е толкова лоша

Защо храната в самолетите е толкова лоша

© flickr (CC)



Никой не обича самолетната храна. Разбира се, всички я ядем, защото нямаме избор, а тези, които летят по-често, дори могат да развият сантименталност към нея, но това не променя факта...  


Дори най-скъпите и престижни авиолинии не могат да се похвалят с богато и добре изглеждащо меню. Защо е така? Отговорът дава американското издание "Бизнес инсайдър". 


Храната в самолетите станала традиция след Втората световна война, когато полетите и прекачванията дори на близки разстояния отнемали понякога по 20 часа, а в салоните нямало телевизори и много възможности за забавление, освен обилни количества алкохол. Сервирането на храна било решение както на проблема със скуката, така и на пиянството на пътниците.




В началото авиокомпаниите устройвали


истински пирове


за клиентите си - обеди и вечери с по три блюда и първокачествени продукти в менюто като говеждо, омари или свински ребърца. Напитките се сервирали в кристални чаши, приборите били сребърни, а авиолиниите се надпреварвали коя ще предложи по-качествено преживяване. Тогава летенето все още било скъпо и насочено предимно към привилегированите.


С времето обаче цената на полетите и на билетите се понижила, те станали по-достъпни и повече хора започнали да ги ползват. Това за авикомпаниите означавало и


повече усти за хранене,


съответно луксозната храна и обслужване станали нерентабилни. "Да нахраниш 60 човека в рамките на няколко часа е едно, но да нахраниш три самолета с по 150 души за минути - това вече е огромен логистичен проблем", коментира професорът по история от "Олбрайт колидж" Гийом де Сион пред изданието.


Така през 1952 г. се ражда икономическата пътническа класа, а заедно с нея се вижда и рязък спад в качеството на самолетната храна. Някои авиокомпании опитали да поддържат по-високо качество на това, което сервират, но спорът вътре в бизнеса бил толкова ожесточен, че Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) създала критерии


какво може да се поднася в икономична класа


и започнала да налага глоби, дори ако пасажерите получават допълнително хляб.


В първа класа продължава традицията храната да е по-луксозна и приятна на вид, но съвсем няма този блясък, който е имала някога. Основната причина е еволюцията на летенето. При това не толкова на технологията, която се използва за приготвянето, пакетирането и съхраняването на храната, колкото на факта, че тогава самолетите са летели ниско и без да са херметизирани.


Сега летателните машини се издигат на километри над земята и единствената причина да можем да дишаме на такава височина, е херметизацията. Това обаче има цялостен ефект върху сетивата, включително и върху вкусовите рецептори и обонянието, които в тези условия на ниска влага и рарзреден кислород се притъпяват значително. Освен това по същите причини храната се изсушава изключително бързо. 


Това означава, че дори храната да е великолепна, при стандартна височина на летене от 10 км и нагоре, няма да се усети като нещо специално.


Дори и пилотите не получават тайно 5-звездни блюда, условията в самолета не го позволяват

© Reuters

Дори и пилотите не получават тайно 5-звездни блюда, условията в самолета не го позволяват


Решението е в соса,
убедени са във френската готварска школа. През 1973 г. Съюзът на френските авиолинии наел известен готвач да реши проблема с лошата храна на самолетите и отговорът му бил под формата на течни млечни или винени допълнения към основните ястия - телешко бургиньон (в червен сос) или в млечен и пилешко във винен.


Оттогава принципът се прилага широко, дори при безмесни ястия, защото решава проблема с изсушаването на храната в изкуствено климатизираната кабина. Не решава обаче въпроса за безвкусността на храната заради притъпените сетива.


Решението за това идва от Германския институт "Фраунхофер", където при симулации на полет провели многобройни експерименти с аромати и вкусове и реакцията на "пътниците" към тях. Открили, че солени и сладки неща се усещат по-трудно, но горчиви и тръпчиви вкусове, например като на доматите, са почти същите като при нормално налягане. От института препоръчват на готвачите на авиолиниите по-силни и ароматни подправки - като къри, но да не добавят повече сол, защото няма голям вкусов ефект във въздуха, а пък е вредно за здравето.

Ключови думи към статията:

Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 868 Неутрално

    само алкохол по време на полет. rule of thumb.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  2. 2 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Повозете се до някоя далекоизточна дестинация с не-европейска авиолиния и после разправяйте, че храната е лоша.

  3. 3 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    За онези, за които полетът е житейско събитие - храната е лоша. Другите не го забелязват.

  4. 4 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3945 Весело

    За да може печалбата да е по-голяма, бе, толкова е просто!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  5. 5 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 982 Любопитно

    Да летим, за да ядем...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  6. 6 Профил на Максим
    Максим
    Рейтинг: 703 Весело

    До коментар [#1] от "abdelhaqq":

    Съгласен съм с Вас, но ми идва една забавна (истинска!) история:
    Беше 2011 или 12, не съм сигурен, на полет Мадрид-София. Вероятно има значение да кажа, че това беше най-евтиният полет по курса в рамките на близките месец-месец и нещо - помня, защото специално го избирах. Представете си ултра-лоу-кост експириънс (полета беше на Иберия в партньорство с Бг еър, но цената биеше дори лоу-костове!). В самолета имаше достатъчно хубави бг-гастербайтери, за да си мирише както можете да си представите; имаше от онези грмадните найлонови торби на карета, претъпкани със скъпоценности, минаващи за ръчен багаж; и т.н. мили родни картинки като от влака Пазарджик-Септември примерно. Та значи, при първото минаване на стюардите не знам как се размина, но при второто някой повлече крак и пътниците се усетиха, че вместо кола, могат да искат бира - безплатно! - и като се почна едно чудо... Само ще кажа, че при започването на заход над София, песните, които се пееха в поне 30% от самолета преминаха от "Я кажи ми, облаче ле бяло" в "Стани, стани, юнак балкански" - явно за да се вдъхне нужната смелост...
    Хилил съм се с часове след това

    Sic transit gloria mundi...
  7. 7 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#2] от "12345":

    Много реклами гледаш.

    Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!
  8. 8 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 879 Неутрално

    То оставаше и да е добра...?!

  9. 9 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 696 Весело

    Статията е интересна и обеснява, например, защо докато си в самолета, храната някак си няма онзи приятен вкус, които има на земята. В крайна сметка, дори няма смисъл да се сервират деликатеси или някакви много скъпи ястия, които няма как да бъдат оценени... Германския институт "Фраунхофер" е открил решението - Ракия + Шопска салата и промблема е решен...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  10. 10 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#6] от "Максим Александров":

    аз имам подобна история след една командировка в израел, ама с уиски...

    но наистина не разбирам хората, които държат да ядат в самолета, особено ако полетът е под 10 часа, например.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  11. 11 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 803 Весело

    Жотемите изобщо да не се обаждат. Храната им е скапана, на ,,Великолепното" летище Де Гол, няма една тоалетна за света, никой не говори Английски, и е студено и мръсно. В самолета храната е ужас.
    Холандците са доста по добре.
    Германците са класа над останалите.

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  12. 12 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Нищо чудно една от причините да е падането на желязната завеса и възможността на повече народ да хойка насам натам, в което няма лошо, разбира се. Сутрин закусваш дома, вечер хапваш бургери в Амстердам. Евтини полети-евтини услуги. Само да са безопасни и всеки да отиде, дето му душа сака.

  13. 13 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    До коментар [#7] от "оstavime":

    Прав е! Кореан еър, Азиана и дори Търсиш еър предлагат вкусна храна, докато така оплаквания Балкан 1993/4 направо се опитаха да ни отровят! Всичко, което ни поднасяха имаше вкус на изгоряла пластмаса.

  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2702 Любопитно

    В началото авиокомпаниите устройвали
    истински пирове.
    ______
    Хората даже и не разбират ,че са трета класа като ги превозват ниско бюджетни компании !
    Излитат командировка , но не са с билетче за бизнескласа в джобчето а ги слагат в тесни седалки и им дават гадна храна .
    Емиграцията допълнително помогна за бизнеса със стотиците милиони емигранти от западния свят които нямат никакви претенции към превозвачите когато летят до родното си място.
    А и промените във сигурността много помагат за тормоза ,който се оплаква може да го арестуват !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 347 Любопитно

    То пък само храната да им беше кусура на авиолинните. Аз примерно се чудя защо ценообразуването на много от тях противоречи на всякаква пазарна логика. Примери:
    1) полет с прекачване из Европата излиза с по 250 евро по-скъп ако се закупи като 1 билет отколкото разбит на два отделни със същите полети
    2) полет до далечна дестинация излиза до 400 евро по-евтин ако се прекачваш в летището, от което тръгва дългия полет спрямо същия полет купен директно от там
    3) един и същи полет бива до 40-50 евро по-евтин когато се буква през примерно италианския портал на агенцията вместо през английския...

  16. 16 Профил на Мамата
    Мамата
    Рейтинг: 237 Неутрално

    през 1952 г. се ражда икономическата пътническа класа

    A?


    Публикувано през m.dnevnik.bg

  17. 17 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 1011 Весело

    Смешните соленки и вафли, които масово вече се дават по европейските дестинации.... Това ли наричате храна?
    Само турците правят изключение засега.

  18. 18 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    "...винени допълнения към основните ястия - телешко бургиньон (в червен сос)"

    Бургиньонът boeuf bourguignonе е от говеждо с червено бургундско вино, а с телешко и бяло вино се нарича blanquette de veau. Инак налягането в кабината на самолета отговаря на 1500м, а в самолетите в Европа обикновено се сервират сухи сандвичи, които са боклуци, за да са по-евтини.

  19. 19 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Аз рядко хвърча и всеки път се кефя Лайно да ми дадат ще ми хареса Само, че на дългите дестинации се скапвам от пътя. Най-много харесвам 2-3 часа полет и храната за мен е почти ОК

    Любов и светлина!
  20. 20 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Храненето остана само на дългите полети.На европейските/изкл.Бг ер/кафе,вода и толкоз.

  21. 21 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Засега ще е добре да не падат самолети...

  22. 22 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 696 Неутрално

    При билети от по 600-800Е е малко вероятно общо 5 Е в двете посоки да донесат особени печалби, а могат да направят храната хубава. Тя трябва да е съобразена и с това, че се храниш на тясно пространство, а телешкото се реже малко трудно и като има и сос оправдава постоянните реклами на перилни препарати. Според мен най-доброто за дълъг полет са добре направени сандвичи, с които не се бориш като пътник с храна в самолет.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  23. 23 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    [quote#15:"lustmord"] полет с прекачване из Европата излиза с по 250 евро по-скъп ако се закупи като 1 билет отколкото разбит на два отделни със същите полети [/quote]

    Полет с прекачване в Европа често е по-евтин дори от прекия, защото има компании, които нямат слот за директен полет, но имат свободни места до и от тяхното основно летище. Ако обаче си купиш отделно билети ще ти излезе двойно по-скъпо.

  24. 24 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 918 Любопитно

    До коментар [#19] от "petranica":

    2-3 часа, и сервирана храна? Къде бе? Само сандвич бе аркадаш!
    А по вътрешните линии на САЩ, трябва да си го платиш! Даже и да си с прикачване от международен полет!

    Да разлая троловете!!
  25. 25 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#17] от "Orchid":

    И там падна качеството на сервираната храна! А с тях летя само на дълги дистанции!

    Да разлая троловете!!
  26. 26 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    [quote#22:"др. Иванов"]а телешкото се реже малко трудно и като има и сос[/quote]

    Другарю ресторантьор, бургиньонът не е тас-кепаб модел Балкантурист, а говеждо което се вари около 3 часа в червено вино. Така че, подметката да си сложиш, пак ще стане крехка. Освен това в самолета няма кухня, в която стюардесите сипват с черпак гозбите в чиниите на пътниците.

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    Стюардесата в първа класа предлага на пътниците всякакъв скъп алкохол.

    "Не, благодаря, не пия" - казал млад арабин
    "По религиозни причини ли?" - попитала стардесата
    "Не, след малко ще трябва да карам самолета!" - отвърнал момъкът

  28. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    Пилоти в самолет на германска авиолиния разговрят:

    "Ще ходиш ли да пикаеш?" - попитал единият
    "Не, няма! А ти?" - казал другият
    "И аз няма!" - отговорил първият

  29. 29 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1575 Любопитно

    [quote#17:"Orchid"]Само турците правят изключение засега. [/quote]
    Най-хубавата храна която сьм ял в самолет е била с турците, сингапурците и корейците.
    Говоря за "дървената" (икомомична) класа.
    Зад пердецето - отпед в самолетите - или на 2-рия етаж - там "ово е стандард". Пусто рядко се попада там.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  30. 30 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 409 Неутрално

    За дълъг полет да. Ама защо толкова им е важно да ядат на къси разстояния, не мога да го проумея. Взимаш си едно пакетче бейкролс и едни бадемки да хрупаш и си ок. Стане ли дума за полет и-и-и-и големия глад ги връхлита поне 90%. Почват да се гушат като гъски.

  31. 31 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 347 Любопитно

    До коментар [#23] от "gianni":
    [quote#23:"gianni"]Полет с прекачване в Европа често е по-евтин дори от прекия, защото има компании, които нямат слот за директен полет, но имат свободни места до и от тяхното основно летище. Ако обаче си купиш отделно билети ще ти излезе двойно по-скъпо.[/quote]

    човек, говоря ти за нещо съвсем различно:
    директен полет така или иначе няма. Задавайки търсене София-крайна дестинация с Еър Франс е едно прекачване в Париж получавам цена 850 евро. Аз съотвено си купувам същите полети на парче - София-Париж - 250 евро и другия за 350.
    Заповядай пак да ме светнеш на икономическата логика.

  32. 32 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    Мисля, че на по-къси разстояния до 5-6 часа, може и без храна

  33. 33 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#30] от "metaflute1":

    Защото си мислят,че е на аванта и гледат да се натъпчат.А всъщност всичко е калкулирано,но пуст Ганьо не мисли

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  34. 34 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Храната на борда за привелигированите или които могат да си го позволят въобще не се е променила. В бизнес джетовете се сервира каквото клиента желае, а напитките продължават да се сервирали в кристални чаши и приборите са сребърни. Дет се викаше в един филм " ДГД бедните"

  35. 35 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1733 Неутрално

    Храната в самолета ми служи да си убия времето, а не да се нахраня. Но все пак си отнема един час сервиране и ядене и е добре дошло, особено ако полетът ми е над 10 часа. И алкохолче разбира се....

    Предразсъдъците са за ограничените.
  36. 36 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3618 Неутрално

    Гевезелъци.Е не е като да си го правиш както ти е вкусно на теб,ама чак пък лоша.

  37. 37 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 490 Неутрално

    "...горчиви и тръпчиви вкусове, например като на доматите..."

    или аз имам проблем с рецепторите, тук - на земята, или тези ядат нещо друго, но не и домати

  38. 38 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Височина на полета 5 000 м и отчето иска едно уиски., стюардесата съобщава за височина от 10 000 м и пита -Едно уиски? -Да ,ама малко че сме близо до шефа

  39. 39 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 631 Любопитно

    В Австрийските авиолинии ядох невероятна на вкус... пица??? Нещо италианско беше, но в много ограничено количество. Предполагам заради общата скъпотия на запад. Можех да хапна 4-5 пъти повече от това, но уви

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  40. 40 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 490 Неутрално

    "Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) създала критерии

    какво може да се поднася в икономична класа

    и започнала да налага глоби, дори ако пасажерите получават допълнително хляб."

    това отговаря на въпроса - има регламент, който прави конкуренцията по отношение на предлаганата храна, безсмислена. резултатът е булумачи на борда.
    лошото е, че еластичността на търсенето на самлетни превози и много малка, поради липса на достатъчн добра алтернатива. макар че, железниците са на път да отхапят сериозно парче от баницата на авиокомпаниите при вътрешноконтиненталните превози (поне в развитите страни, де).

  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 860 Неутрално

    [quote#4:"дедо Андро"]За да може печалбата да е по-голяма, бе, толкова е просто[/quote]
    Все пак фирмите трябва да печелят, нали? А ако знаеш, че кетърингът ти оскъпява билета с поне 15 евро дали няма да се откажеш?
    Напоследък получавах по 1 сандвич с чаша червено вино и кафе, и бях много доволен.

  42. 42 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Затова, когато летя в Европа, си закусвам в къщи. И в самолета само вода.

  43. 43 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 736 Любопитно

    [quote#10:"abdelhaqq"]но наистина не разбирам хората, които държат да ядат в самолета, особено ако полетът е под 10 часа, например. [/quote]

    На вътрешен полет Канарски острови-Мадрид, храната се заплаща. Та испанците масово вадят сандвичите в този момент. На мен любимото ми беше да си поръчам Бейлис и шоколадови бисквитки. Комбинацията беше 6€, колко смачкания bocata de jamón y queso, но полета минава много по-приятно.

    @)----,--'--
  44. 44 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 624 Любопитно

    Аз си поръчвам вегетарианско меню. Доста по-добре е. А и ти го носят преди на другите

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  45. 45 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 810 Весело

    Стюардесата към пътник в самолета:
    - Желаете ли обяд?
    - Да, какъв е избора?
    - Да ядете или да не ядете!

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  46. 46 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Що за глупост? Винаги съм харесвал храната в самолетите. Не се е случвало нещо да ми се стори "зле". В най-лошия случай, средна работа.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  47. 47 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#45] от "Magen David":

    а по повод питието:

    "стюардеса пита брадат пътник:
    - ще пиете ли нещо?
    - не, мерси, след малко ще карам".

    בני אתה אני היום ילדתיך
  48. 48 Профил на cynicalistic
    cynicalistic
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Онзи ден летях с Етихад от Франкфурт до Индия през Абу Даби, хич не беше лоша храната. Имаше избор на основно, два вида месо със зеленчуци и картофи, или за вегетарианци. Имаше си чийзкейк (е, не като от сладкарница) и т.н. така че доста зависи от линия и дестинация

  49. 49 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    До коментар [#46] от "civis_eu_sum":

    Да, и аз съм на подобно мнение. Точно "средна работа" са повечето неща, като понякога има доста приятни изненади, но най-вече на дългите полети. Миналата есен например на път към Ню Йорк Делта ни гощаваха с неща, които не бих отказал и в ресторант. Иначе за полети из Европа според мен е абсолютно без значение дали има храна и каква е - за 2-3 часа все ще оцелее човек и без да хрупа нещо.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  50. 50 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 799 Весело

    До коментар [#11] от "Белият Негър":

    [quote#11:"Белият Негър"] В самолета храната е ужас. [/quote]
    По принцип си прав, ама в самолета Ер Франс поне дава бутилка (е, малка де) прилично вино към храната.

  51. 51 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#33] от "sashobal":

    Какво не мисли? Хапват хората, точно защото знаят че, са си го платили.

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  52. 52 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2786 Весело

    За европейските смешници и скрънзи е абсолютно вярно, докато сингапурци, етихадци и емирейтци предлагат сносно меню, в.т.ч. добър алкохол.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  53. 53 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 799 Неутрално

    [quote#48:"cynicalistic"] Имаше избор на основно, два вида месо със зеленчуци и картофи, или за вегетарианци.[/quote]
    И катарците дават два вида храна, ама избора е между пилешко и вегетарианско. Щото арабите свинско не сервират. Така, че и там няма особено разнообразие.

  54. 54 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 803 Весело

    До коментар [#50] от "marker":

    Е, ако бутилка малко винце те радва, лошо няма. Избягвам да пътувам с Тях.Не ги харесвам , а и ако те не ме харесват, веселбата ще е обща.

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  55. 55 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#48] от "cynicalistic":

    етихад са добри, доста по-добри, бих казал, от прехвалените катар... и приборите са им метални, а не онея пластмасови боклуци. неслучайно печелят анкетите на клиентите за най-добър сървиз

  56. 56 Профил на cynicalistic
    cynicalistic
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#55] от "невеж":

    дааа, направиха ми много добро впечатление с металните прибори и сървиза като цяло.

  57. 57 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#54] от "Белият Негър":

    Винцето само го отбелязвам като особеност при французите. Щото при дългите полети храната и при французите и при емиратите или катарците е почти една и съща, ама при арабите няма алкохол, дори и бира.

  58. 58 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    До коментар [#30] от "metaflute1":

    Аз лично също съм се замисляла, върху собственото си поведение също. Не че се гуша като гъска, но ми се дояжда, особено пък, ако полетът ти е във време, подходящо за вечеря/закуска/обяд. (Аз по принцип като пътувам независимо с какво обичам да ям-от малка съм си така!).
    Стигнала съм до извода, че може би при различните хора е свързано с някакъв рефлекс да се занимават с нещо, за да мине по-приятно полета, да не мислят за страха (при много пътници го има), да се отпуснат, да се разсеят от някои проблеми и т.н.

  59. 59 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Хората, които пътуват редовно знаят много добре, че храната, която се сервива по време на полет не става за ядене. Особено по полетите на къси разстояния.

  60. 60 Профил на senedra
    senedra
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Абсолютно най-ужасни в това отношение са Ел Ал. и на двата сутрешни полета, на които имах каръка да летя с тях, ни спестиха кафето. А при проверките преди техните полети, просто нямаш шанс за нормално кафе преди полет.

  61. 61 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    За късите полети храненето в самолета е повече за забавление - има суматоха, питиета, ритуали с кафето и т.н. Едва ли за 2-3 часа някой се нуждае от храна.
    За дългите полети обаче хранене си трябва, а и в един момент те хваща съклета и всяко нарушаване на скуката е добре дошло.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  62. 62 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 773 Неутрално

    [quote#23:"gianni"]Ако обаче си купиш отделно билети ще ти излезе двойно по-скъпо.[/quote]

    глупости, директен билет София - Лондон около празниците е по 350 лева, ако летиш София- Бергамо с Уиз, и Бергамо- Лондон с Райън ще ти зилезе 200 кинта

    но това има смисъл само ако си без багаж, пък и зависи какъв е престоят - ако е половин ден ще похарчиш още толкова за бира на летището, поне аз де

  63. 63 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2435 Неутрално

    Най-кефска би била комбинацията: хем най-евтин полет, хем най-вкусно ядене.
    Щот ако разликата в цените на самолетните билети е там стотина евро по-добре ще е да се нагрухаш в скъпия р-т на л-щето.

  64. 64 Профил на The Incumbent
    The Incumbent
    Рейтинг: 237 Весело

    Бритиш си сервират беконче, наденичка и бръкани яйца от Лондон до София, и са си много вкусни!

    True genius resides in the capacity for evaluation of uncertain, hazardous, and conflicting information. - W. Churchill
  65. 65 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#49:"The Shadow"]Миналата есен например на път към Ню Йорк Делта ни гощаваха с неща, които не бих отказал и в ресторант.[/quote]

    Преди доста време, пих едно от най-хубавите си кафета в Луфтханза, в полет към Малта / вярно, не е храна но все пак/. Уви, нивото там драстично спадна през годините

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  66. 66 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 736 Неутрално

    [quote#46:"civis_eu_sum"]Винаги съм харесвал храната в самолетите. Не се е случвало нещо да ми се стори "зле". В най-лошия случай, средна работа. [/quote]

    Май не летиш много. Или може би все в бизнес класа. Наскоро ми се случи да хвана Алиталия и там ти дават едно малко пакетче бисквитки или фъстъци (25 гр) и това е....

    @)----,--'--
  67. 67 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 736 Неутрално

    [quote#61:"Jessika"]За късите полети храненето в самолета е повече за забавление - има суматоха, питиета, ритуали с кафето и т.н. Едва ли за 2-3 часа някой се нуждае от храна.[/quote]

    Много вярно наблюдение. Но ако ще се прави шоу, поне да е качествено. Иначе и половин час театър да гледаш, ако е боклук едвам ще издържиш.

    @)----,--'--
  68. 68 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#58] от "Orchid":

    И по тази причина, дай да ядем омари, печено телешко и мн. др. И на мен ми се прияжда, но както казах - бадемки, марети - вкусно а? Сега може да кажеш, ами ако не е ял човек ... ами не е така. Дори и да е закъснял за полета пак е малко вероятно, а и рядко целия самолет закъснява за полет и точно заради това дай да ядем като в първокласен ресторант.... понеже сме във въздуха.

  69. 69 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Златната ера на гражданската авиация отмина, докато си стояхме зад желязната завеса.

  70. 70 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 409 Неутрално

    - Днес кога ще хапваш?
    - Полетът ми е след 2 часа.

  71. 71 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1059 Весело

    [quote#37:"невеж"]или аз имам проблем с рецепторите, тук - на земята, или тези ядат нещо друго, но не и домати[/quote]Те ядат фуражни домати и си мислят, че са зеленчуци.

    Истинският домат е сладък, освен това е плод тип ягода.

  72. 72 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8066 Неутрално

    С тези нискотарифни компании,какво да ви сервират,трюфели ли?

  73. 73 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1768 Весело

    До коментар [#72] от "rosiraycheva50._":

    И на яребици сме доволни, в краен случай сьомга на скара със сладко от джинджифил...

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  74. 74 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Защо само 'turkey sandwiches & little bit dark chocolate на Българските полети? Всеки път едно и също. Не се жалвам, само питам. Дай нещо по различно следващият път, че само сандвичи не става.

  75. 75 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#73:"mitko11"]И на яребици сме доволни[/quote]
    ++++
    Яребици, как го измисли само

  76. 76 Профил на Атанас Боянов
    Атанас Боянов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#74] от "Nazlim S":
    Снощи пътувах от Москва до София с Българската авиокомпания.Пред мен един китайец като видя сандвича и шоколада дето стюардесата му ги подаваше ,направо и ги върна.
    А бирата ,вярно беше Загорка,ама ако беше и студена!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK