Как технологиите променят туризма

Как технологиите променят туризма

© Associated Press



Новите технологии променят туристическата индустрия, правейки възможно предлагането на персонализирани услуги. Туристите на бъдещето пък ще очакват повече интерактивност и ще са склонни да споделят лична информация, ако това им носи ползи. Това показва проучване на компанията за маркетингови изследвания GFK за нагласите на младите потребители през 2015 г. Изследвани са повече от 7 хиляди души на възраст 18-21 години, включително техните предпочитания и очаквания занапред.


Резултатите показват, че потребителят на бъдещето очаква да има възможността да получава услуги чрез различни онлайн канали – през интернет, по електронна поща, през мобилни приложения, социални медии и т.н. А тази тенденция се отразява на туристическата индустрия. Технологиите правят възможно споделянето на различни данни – от това кога човек прави резервация до момента, в който се регистрира в избрания хотел, и дори след края на почивката.


Продажбите на устройства като умни часовници и електронни гривни в световен мащаб се очаква да достигнат стойност от 114 милиона долара през 2016 г. Изследването показва, че младите хора търсят по-голямо персонализиране и са готови да се възползват от технологиите, ако те ще улеснят пътуването им. Например 49% от хората на възраст 16-21 години в Бразилия искат да купуват уникални за тях продукти, а 51% искат магазинът да "им говори" през мобилния телефон, давайки информация за продуктите, които отговарят на нуждите им.




Освен това сега


6 от 10 туристи са склонни да смесват отдиха си с бизнес пътувания


А това води до появата на нов пазарен сегмент, наречен bleisure (комбинация от английските думи за бизнес и за отдих – бел.ред.). Най-популярните активности в случая са разглеждането на забележителности, вечерите и посещенията на културни мероприятия. Докато преди корпоративните пътувания и ваканциите биваха отделяни заради различните нужди на предприелите ги, сегашният нов тип турист изисква по-индивидуализирани услуги.


Различните преносими устройства – смартфони, умни часовници, електронни гривни и др., дават нови възможности за връзка с пътешествениците, а фирмите, които развиват приложения и мобилни платформи, могат само да спечелят, отбелязва блогът на компанията.


Туристът на бъдещето очаква повече интерактивност


на всички нива на комуникацията си и индивидуализирани услуги, например когато прави резервации. Той е склонен да споделя лична информация в разумни граници и е отворен към използването на виртуална реалност. Иска например да може да види пътешествието си предварително във виртуална среда, правенето на резервации да е по-лесно, а самото пътешествие – безпроблемно. По време на ваканцията очаква да получава напомняния и препоръки на предпочитаните от него платформи.


Повече от 25% от туристите започват проучването за бъдещите си почивки или екскурзии в социалните медии, проучвайки мненията и оценките на други потребители. Според експертите с превръщането на все повече хора в "свързани потребители"


ще нараства влиянието на социалните мрежи


върху решенията за резервации и те могат да се превърнат в арена на ожесточена битка за внимание в опита на компаниите да привлекат потребителите към техните сайтове. А потребителите с голямо влияние в мрежите могат да опитат да се възползват от това, получавайки отстъпки при пътувания или други ползи, заради тежестта на препоръките им.


Развитието на технологиите създаде ценово ориентирани потребители и позволява на нови и нетрадиционни играчи да спечелят пазарен дял. Цената винаги ще е водеща за повечето туристи, но вече има и други ключови моменти. Много от тях ще са готови да платят за допълнителни удобства, уникални изживявания или добавени луксозни стоки.


Много от


туристите ще споделят свободно информация за себе си


като местонахождението им, харесвания или негативни коментари за почивката, дори какво е здравословното им състояние, ако това може да улесни или направи по-приятно пътуването им. Проследяването на поведението на клиентите и събирането на информация за тях ще направи по-лесно предлагането на подходящи за тях изживявания - например екохотели за пътешествениците, загрижени за опазването на околната среда. Освен това вече е възможно компаниите да се свързват своевременно с клиентите си на предпочитаната от тях платформа и да предлагат допълнителни изживявания, например посещение на джаз фестивал, ако човекът предварително е споделил, че харесва тази музика.


Персонализирането изгражда връзка с потребителите и позволява те да получат по-подходящи и удобни услуги, но то не може и да стига твърде далеч. Има повратна точка, при която потребителите вече усещат, че търговските марки прекрачват твърде лична граница. Затова изследването предупреждава, че търговците не бива да правят грешката да мислят, че в ерата на интернет те имат правото да променят условията на връзката си с клиентите. 90% от участвалите в проучването заявяват, че предпочитат да използват услугите на компании, които уважават тяхното лично пространство. Други 86% посочват, че искат да имат по-голям контрол за това как се използва личната им информация.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Geo
    Geo
    Рейтинг: 583 Весело

    Даже и името са ѝ променили на индустрията: "турситичексата "

    Истината ще ви освободи
  2. 2 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Весело

    meanwhile in Sofia Land, Цеко Минев променя цели ландскейпи

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2863 Весело

    Туристите на бъдещето ще им пъхат по една жичка в мозъка и ще сънуват , че са на Бали или Хавай !

    Те това очаквайте от технологиите...

  4. 4 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 912 Неутрално

    този ...материал по-горе е просто безумен.
    А още по-безумен е този, който е определил същият този материал, да седи начело в сайта.
    Всеки ден безумия от страна на редакторите.

  5. 5 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    bleisure - откриха Америка. Ами ако съм в командировка нп. в Сингапур, как си го мислят да не отделя колкото може повече време за разглеждане!
    Добре, че откриха термина, сега може да започнат и да мислят!

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  6. 6 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    поколението У действително иска всичко да му е в смартфона, таблета итп. Работи се вече над такива апликации, които събират информации он лайн и после ги предоставят на абонатите си. Лично знам апликации, които помагат да се планира времето на летището - има ли опашки, колко време трябва да се стигне до гейта ипр. За доста хора това изобщо не е каприз, а нещо, което смятат за удобство.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  7. 7 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2032 Весело

    [quote#5:"Алф"] ...
    Добре, че откриха термина, сега може да започнат и да мислят![/quote]
    А накрая, данъчните ще измислят към "данък уикенд" и една алинея "данък командировка"... и едни %-ти дето що бъдат отрязани от командировъчните, щото нали си и турист...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  8. 8 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Да се надяваме, че развитието на технологиите и засилването на мързела ще променят туризма дотам, че туристите ще си остават у дома, откъдето ще използват интерактивните програми, за да пътуват виртуално.
    Само така природата и културното наследство ще могат да бъдат съхранени за бъдещите жители на Земята.

  9. 9 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2032 Любопитно

    [quote#8:"princess_x"]Да се надяваме, че развитието на технологиите и засилването на мързела ще променят туризма дотам, че туристите ще си остават у дома, откъдето ще използват интерактивните програми, за да пътуват виртуално. [/quote]
    Надявай се булка за... Туризма се повява и развива, защото хората почиват все повече и повече. Та ако технологиите осигуряват повече време, то и туризма ще се развива повече и повече. А интерактивните разходки (дето предвиждаш) ще бъдат организирани от туроператорите за да си рекламират дестинациите...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK