Норвегия засне пътуването по най-стръмната си железница (видео)

Норвегия засне пътуването по най-стръмната си железница (видео)

© Morten Rakke, www.visitflam.com



Норвегия засне пътуването по най-стръмната си железница и позволи на зрителите от цял свят да "пропътуват" 20-те километра от пристанището Флам до планинския Мидрал чрез екрана на компютъра си.


Железницата "Фламсбана" е смятана за една от най-стръмните в света като за около 40 мин. влакът се изкачва от морското равнище на надморска височина 867 м като преминава 20 тунела.


Норвежкият маршрут е обявен за едно от десетте най-добри жп пътувания в Европа от "Нешънъл джиографик" през 2010 г. и за най-добрия в света през 2014 г. от издателство "Лонли планет".




Всяка година жп линията подобрява собствения си рекорд за превоз на пътници като през миналата година от услугите й са се възползвали 781 хил. души, с над 150 хил. повече, отколкото само пет години по-рано и 35 пъти повече от първоначалния й капацитет. Първите планове за построяването на жп линията са още от 1871 г. , но първите пътници са превозени едва 50 г. по-късно - през 1940 г. Максималната скорост е 40 км/ч.


Цялото 40-минутно пътуване през погледа на машиниста е достъпно тук.


По-кратко видео, публикувано в сайта за видеосподеляне Youtube, което дава представа за маршрута, можете да видите по-долу:



Норвегия популяризира инженерното съоръжение в сътрудничество с туристическия портал "Експедия".


За най-високата теснолинейка на Балканите - тази между Септември и Добринище, четете тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Андрей Русев
    Андрей Русев
    Рейтинг: 8 Весело

    Интериорът на влакчето е много хубав!

    Adventure Stars Here | Kiddimoto
  2. 2 Профил на Юмжагийн 7-балов
    Юмжагийн 7-балов
    Рейтинг: 346 Неутрално
  3. 3 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Надяваям се, че пътуването с теснолинейката от Септември до Добринище също е в класацията на Нешънъл Джиографик.
    А понякога в България влаковете изминават 867 м за 40 мин. без денивелация.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  4. 4 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Случайно попаднах на подобно филмче като търсех стари колесни параходи. Беше заснет круиз в Швейцария в някакво езеро с красиви околности, а самата разходка-със старинен кораб с парна машина и големи гребни колела. Превъзходна реставрация, екипажа с униформи от началото на 20в., ресторанта с кристали и изрядно меню. Норвежците, само за 40мин. път, да пробият 20 тунела и да поддържат такава техника при такава денивилация, значи добре са си направили сметката за възвращаемост от туристите. Момент, по кабела дават У. Карини да показва новата си колекциоционерка кола на изложението Пебъл бийч, Калифорния. Това е, народът на запад винаги си е правил сметката как да прави пари.

  5. 5 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 317 Неутрално

    До коментар [#3] от "Gopeто":

    Абсолютно е така!

  6. 6 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Т.е. вози около 2000 души на ден? С 20 тунела?

  7. 7 Профил на Hasta La Vista antifascista OI!
    Hasta La Vista antifascista OI!
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#3] от "Gopeто":

    АКО НЕ ТО, ПОНЕ 9-ЧАСОВОТО ПЪТУВАНЕ ОТ СОФИЯ ДО БУРГАС С ПЪТНИЧЕСКИЯ ВЛАК ДА ПОКАЖАТ ...

    1914 / 88
  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Некои правят успешен бизнес от високопланинското влакче. Ние се опитваме да закрием нашето.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Страхотно,много красота!

  10. 10 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 515 Разстроено

    Хората там, си живеят живота. Ние, тук се борим да оцеляваме...
    Никога няма го проумеем...

  11. 11 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Ако знам, че ще ги пуснете, ще ви пратя снимки от фиорда Гайрандер?

  12. 12 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1171 Весело

    До коментар [#11] от "dobrich":
    Ако се казваше xali щяха да ти ги пуснат веднага, ама сега работата е небъдна

    Мома, връщай 12 и 12А!
  13. 13 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Много приятна разходка с влак. Направихме я преди 2 години. Скъпичко, но си заслужаваше. Фиордите там са страхотно красиви.

  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    [quote#1:"Андрей Русев"]Интериорът на влакчето е много хубав![/quote]

    Заблуждение е, че всички искат тъмнозелените кожени седалки на БДЖ, защото така било "автентично"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  15. 15 Профил на Приказки под шипковия храст
    Приказки под шипковия храст
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Чудно! Някой знае ли начин как да се свали дългото видео от норвежкия сайт, че опитах какво ли не...

  16. 16 Профил на SStan
    SStan
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Много са приятни такива пътувания. Пътувала съм с ретро влакче в Сърбия от гара Мокра Гора. Преживяване си е!
    http://www.nasamnatam.com/grad/Mokra_gora.html

  17. 17 Профил на m.assenov
    m.assenov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    През тази година по време на един круиз из норвежките фиорди имах щастието да се повозя на това влакче. Влакчето е от Флам (началната гара) на самия фиорд до крайната гара Мирдал (Myrdal), която е на 866 м. надморска височина. Не знам защо в текста е написано Мидрал. Но това всъщност няма значение. Преживяване по време на целия круиз, както и самото пътуване с това влакче е нещо, което си заслужава човек да изпита. Пътниците на това влакче според мен са основно туристи, които слизат от големите круизни кораби, акостиращи ежедневно във Флам.

  18. 18 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#11] от "dobrich":

    Моля те, пращай. Нищо не губиш, пък всички можем да спечелим. Ако не - барем линк към сайт за споделяне.

  19. 19 Профил на m.assenov
    m.assenov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ето от мен един линк със снимки от круиза Новежки фиорди.

    В началото са снимки от Гейрангер, после от Флам и накрая от Ставангер (това не е фиорд).

    http://holmes.snimka.bg/travel/kruiz-norvejki-fiordi-2016.919761.37219119

    Копирайте линка и го пейснете в някакъв браузър.

    Приятно гледане.

  20. 20 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 464 Неутрално

    .. нашата теснолинейка се качва много по-високо.. 1267 м н.в. , денивелация 1029 м..

    Единствения кусур й е държавата, в която се намира.. иначе можеше да вади милиони... а сега всяка година е на косъм да бъде закрита..

  21. 21 Профил на m.assenov
    m.assenov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#20] от "p_s":

    От какво точно може да вади милиони нашата теснолинейка?
    Кои туристи ще я ползват?

  22. 22 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#21] от "m.assenov":

    изискват се елементарни усилия дадено място да стане туристическа дестинация.
    На запад правят от нещо - нищо.. стотици хиляди отиват да видят два камъка на кръст.
    Има много ентусиасти, които ходят по подобни места водени от публикации и класации в списания като National Geographic или портали като експедия..
    У нас и най-големия ентусиаст да си, може да удариш на бетон още при първия си сблъсък с билетопродавачка на каса на БДЖ .. За елементарни условия като чисти и удобни вагони и гари да не говорим..

    Коментарът ми беше по-скоро в смисъл, че имаме не по-малко природни дадености от въпросното място в Норвегия в случая, но у нас нищо подобно не може да се случи..

  23. 23 Профил на mcu
    mcu
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Надм. височина 866 m е на жп гара Кръстец - Норска ряпа да яде!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK