София вече е най-икономичната европейска дестинация

София вече е най-икономичната европейска дестинация

© Георги Пауновски



София вече е най-евтината градска туристическа дестинация в Европа според традиционната класация на сайта priceoftravel.com.


За седма година поред сайтът подрежда 56 от най-популярните туристически градове в Европа според цените им - от най-евтиния до най-скъпия. Съставителите на класацията, ориентирани към туриста с раница, калкулират за всяка дестинация една нощувка в евтин, но добър хостел, три хранения на ден, две пътувания с градския транспорт и входни билети за една забележителност, три евтини бири или друго развлечение.


Според авторите на подредбата през 2017 г. икономичният турист може да прекара добре в българската столица с 43.75 лв. на ден (24.04 далара.) През миналата година трябваха 44.72 лв. и това поставяше града на четвърто място - след по-евтините Киев, Букурещ и Краков.




Ето за какво ще отидат парите:


Като евтин, но добър хостел се предлага Hostel Mostel – 11.45 лв. нощувка със закуска (13.70 лв. миналата година).
Транспорт: 2 лв. (явно авторите на класацията нямат информация за поскъпналото билетче за градски транспорт)
Храна: 16.80 лв. (колкото през 2016 г.)
Напитки, развлечения - 7.50 лв. (колкото през 2016 г.)
Забележителности: 6 лв. (колкото през 2016 г.)


На второ място по ниски цени тази година е Краков, следван от Букурещ, Белград, Будапеща, Сараево. Киев, който беше сред най-евтините градове покрай събитията около "Майдана", вече е на седмо място. В десетката попадат също Чески Крумлов, Варшава и Загреб.


От година на година Цюрих продължава да е най-скъпият европейски град с еднодневен минимален разход от CHF127.16. Малко по-евтини са Рейкявик, Венеция, Берген и Осло. Лондон е 50-ти в списъка с икономичен бюджет от 68.9 паунда, Париж е 45-ти (€70.90), Виена - 42-ра (€66.56), Рим- 41-ви (€66.30), Брюксел - 40-ти (€64.76).


Фотогалерия: Най-икономичните градски дестинации през 2016 г. >

Ключови думи към статията:

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Не е новина за гордост.

  2. 2 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Чуждоговорящите в София са се увеличили видимо особено през уикенда. Една вечер излизайки по центъра срещнах поне 10-на различни групи, които говореха италиански или испански.

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5497 Неутрално

    Има ли смисъл да се пътува само за да е евтино. Освен това да се стигне до София не е евтино

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1756 Неутрално

    Както се вижда от текта, това са доста уловни данни, но веднъж публикувани, вероятно влияят по някакъв начин на туристическия поток.

  5. 5 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Да бе с 44 лв на ден. И какво да хапнем, парче пица на крак и спим в някаква дупка наречена Хостел. Напитките са сигурно чаша кола и кафе, а развлеченията не е известно с 6 лв - може би някой музей?

    ура и да живей!!!
  6. 6 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1485 Весело

    С тези пари един турист е за никъде в София
    Да си приготво поне двойно.
    Само 2 билетчета са 3.20, а му трябват поне 4

    Предразсъдъците са за ограничените.
  7. 7 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3278 Неутрално

    Хей софиянчета, що сте толкова евтини? Май не обслужвате качествено. Ми старайте се де!

  8. 8 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Ами действително в София е най-евтино.. ама какво от това?? За два часа се обикаля всичко забележително...и после ти остава да киснеш по заведения с бира в ръка..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  9. 9 Профил на wnw04489661
    wnw04489661
    Рейтинг: 704 Неутрално



    Тази новина говори много повече за икономиката на страната и стандарта на живот от всякакви локуми разтягани от Националния Статистически Институт и Евростат .

    И това е столицата на страната, градът с най - висок стандарт на живот. Пълна мизерия.



  10. 10 Профил на Лорда
    Лорда
    Рейтинг: 213 Весело

    В Студентски град за 50 лева само ще ти се изсмеят, даже и весела лютеница не мож си купи.

  11. 11 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#9] от "wnw04489661":

    Че Нси и Еврастат не лъжат..навсякъде сме твърдо на последно място в Ес..А ако разгледаш Нси-тата на страните в Европа извън Ес се вижда че сме зад Турция, Сърбия, Албания, че и Македония май.. Водим тежка битка с Косово и Босна единствено..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  12. 12 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 939 Весело

    София вече е най-икономичната европейска дестинация-това добре ли е? Щото се говори, че един бившпремиоер купувал къщи на любовниците си за по 1,6 млн€, но не в най-евтината €вропейска столица, а в Барселона!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  13. 13 Профил на sa6ka_grey
    sa6ka_grey
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#5] от "cucing":

    Какъв ти е проблема.Тука се пише за- Съставителите на класацията, ориентирани към туриста с раница.
    Тези хора нямат притенции като твоите и за това са обикалят из целият свят,а точно ти си сидиш в своята дупка.
    Някои хостели,представи си, си имат даже кухни,и можеш да си купиш нещо и да си сготвиш.
    Тази класация за хорат с ограничен бюджет които искат да пътуват.
    Ти,ако си баровец и ходиш само в Дубай и лукс хотели,еваларка,на теб.

    Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалите
  14. 14 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Евтиното си е евтино Тук е така.

  15. 15 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#3] от "penetrating":

    Не си прав. Раян Еър кара туристи в несвяст. Хотелите в София се пукат по шевовете точно от такъв вид туристи, което е добре за столицата.

  16. 16 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    Не съм съгласен, че всичко в София може да бъде разгледано за два часа, но другите констатации са верни. Не знам какво има в този хостел, но с по-малко от хотелска стая или студио не бих се задоволил. Двата билета са сякаш от гарата точно до хостела, после махаш из града с раница на гърба. До Витоша няма да ходиш, тя си се вижда, три банички са идеално дневно меню. Ако ще е такава екскурзията, вероятно бих останал вкъщи.
    Не е лошо да се каже каква е средната цена за хотелите в градовете, но всеки може да си състави и сам мнение. Информация колкото щеш.

    Еретик
  17. 17 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Евтиното винаги излиза прескъпо.

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5497 Неутрално

    До коментар [#15] от "foure":

    Може и да греша Дай боже да е така...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на k7
    k7
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Винаги съм се чудил на туристите, които идват в София - защо? Не можем ли просто да признаем ,че София за културен туризъм не става и да се спре с тази мъка. То за страната ни важи същото - концепцията ни е пълна мъка, с Гърция до нас и западна Европа на час/два полет за какъв туристически продукт можем да говорим освен ниски цени...
    И да, не сме спа-то на Европа, не сме и с най-великата природа, а и да имаме някакви "зелени" богатства, стигането до тях и хотелската/ресторантската база са отврат. За морето изобщо не го коментирам....Иначе за мен си остават пълна мистерия цените на хотелите във Велинград.....

  20. 20 Профил на 678
    678
    Рейтинг: 264 Неутрално

    В София действително е по-евтино от други места. По-горе някой пише как за 50 лв. щели да ти се изсмеят в Студ. град. Че нали в същия така наречен Студ. град има кръчми, в които за тия пари ще преядеш и препиеш. Че дори и жива музика да слушаш. Къде в чужбина за такива пари може да направиш това ?
    В София могат да се наемат доста сносни апартаменти на ниски цени. Да не говорим, че има и добри хотели с нощувки от порядъка на 30-40 лв.
    Ами такситата ? Возят за смешни пари. За 10 км. вземат 8-10 лв. Това 4-5 евро. Къде на други места го има ?
    Вярно е, че това има последици, но това е друг въпрос.

  21. 21 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 477 Неутрално

    [quote#6:"Нефертити"]Само 2 билетчета са 3.20, а му трябват поне 4[/quote]

    За такава се казва "скъпа на триците, ефтина на брашното".

  22. 22 Профил на 678
    678
    Рейтинг: 264 Неутрално

    [quote#19:"k7"]Не можем ли просто да признаем ,че София за културен туризъм не става и да се спре с тази мъка[/quote]

    Какво предлагаш ? Да гръмнем чуждите туристи ли ? И кое е толкова великото на Гърция ? Каменяците ли ? Веднъж преди години ходих някъде сред едни такива каменяци и местния човек, който отговаряше за тия чудесии съвсем сериозно ни посочи един такъв камък и каза, че това бил центъра на света. Друг път пък един каза как на еди-кой си камък седял еди-кой си бог. Да се смееш ли или да плачеш ?!

  23. 23 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Забележителности: 6 лв. (колкото през 2016 г.)

    Интересно кои са тези забележителностИ, за които се плаща само 6лв. входен билет? Та нали само за Квадрата е 10лв.
    Да не говорим, че може би единствената забележителност от истински интерес в София е Историческият музей с Боянската църква.

  24. 24 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#19] от "k7":

    Хората не идват тук на културен туризъм, в смисъла, в който се влага като се ходи във Флоренция. Идват на city break така наречения - уикенд в друг град за да разнообразиш ежедневието си. Не го правиш заради музеите, а просто така - разходка, ресторанти, може да отидеш на музика на живо, да зяпаш сгради и хора и т.н. София им е интересна за такова пътуване, защото е много различна от стандартния западноевропейски град. Има някаква екзотика, същевременно е близо, евтино и безопасно

  25. 25 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Напоследък ми се случи да разговарям с чужденци, установили се да живеят в България и всички бяха категорични - София не им харесва особено и предпочитат Пловдив във всички отношения.

  26. 26 Профил на k7
    k7
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#22:"678"]Какво предлагаш ? Да гръмнем чуждите туристи ли ?[/quote]

    Не, просто да не се чудим ,защо не са достатъчно като брой и качество, и защо някак си не ни се получава....


    [quote#22:"678"]И кое е толкова великото на Гърция ? [/quote]

    -Над 10 000 км брегове, средиземноморски басейн кристално море....
    -Десетки легендарни острови (освен добре познатите на целия свят Миконос, Санторини, Крит и тн - Парос, Наксос, Скирос, Скиатос)...
    -Уникална храна, нефалшив алкохол, качествено кафе (за разлика от БГ)
    -Обслужване и отношение към клиента, било то и турист...
    -И не на последно място - много слънце!!!

    Сега сравни с БГ...Отговорих ли ти?


  27. 27 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 437 Неутрално

    В град, в който 3 красиви и безопасни за пешеходеца улици на кръст няма, за какъв туризъм може да става дума? Паметници, стари сгради, ЧИСТОТА, усмихнати хора?????????

  28. 28 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 264 Весело

    [quote#19:"k7"]Винаги съм се чудил на туристите, които идват в София - защо? [/quote]

    Ами тъпаци са тия чужденци.
    Българинът освен в икономическите класации е най- назад/напред и в една друга - той е от най-нещастните нации в света. Наред с някакви страни, където наличието на три банана на ден те прави богаташ.
    Така че, най-вероятно ги привличаме с това - гледат някакви "нещастници".

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  29. 29 Профил на Вагабонт
    Вагабонт
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#16] от "Костадин Иванов":


    [quote#16:"Костадин Иванов"]Ако ще е такава екскурзията, вероятно бих останал вкъщи.[/quote]
    И в други коментари го споменаха-това е за туристи с раница на гърба, непретенциозни хора Ти на млади години (ученик/студент) как си пътувал по Европата? Летял си в бизнес'клас, отсядал си в луксозни хотели и си се хранил в нормални ресторанти?!?

  30. 30 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Що се отнася до разглеждането за два часа на София, то зависи какво "разглеждаш".
    Центъра на столицата има интересни кътчета, а неговото разглеждане изисква поне ден. Центъра с римските разкопки, Александър Невски, Света София, Ротондата св. Георги.
    2-3 часа е само експозицията на Националния исторически музей, а тя е на много високо ниво, каквото и да ви разправят.
    Националният археологически музей също изобщо не е със слаба експозиция.
    Националната галерия и Квадрат 500 са ви поне още 2-3 часа.
    Военно-историческият музей, който е в пъти по-добър от много други в Европа е също 2 часа поне.
    Ако ви интересува времето на Соц-а също има музей.
    Музей земята и хората и т.н.
    И всичко това е свързано с метро, което е ново, чисто и спокойно.
    Прибавете относително евтини заведения с доста добро обслужване и ще видите, че 2-3 дена ще си прекарате добре като туристи.

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  31. 31 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#17] от "princess_x":

    Ми до сега лоу кост билет не ми е излизал прескъпо от нормален. Нито ранна резервация на хотел на половин цена.

  32. 32 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    До коментар [#29] от "Вагабонт":
    " Ти на млади години (ученик/студент) как си пътувал по Европата? Летял си в бизнес'клас, отсядал си в луксозни хотели и си се хранил в нормални ресторанти?!? "

    Когато бях млад, пътуването беше ограничено. Ходил съм само до Берлин, Лайпциг и Братислава. Да, тогава спях в хотели и се хранех в ресторанти.
    После дълги години не пътувах, защото представата ми за удоволствие не включва "Русенско варено" на парижка пейка. Размърдах се едва в последните години, когато вече можех да си позволя да пътувам със собствена кола и да плащам за хотели.
    Въпрос на вкус, никого не обвинявам.

    Еретик
  33. 33 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "Транспорт: 2 лв. (явно авторите на класацията нямат информация за поскъпналото билетче за градски транспорт)"

    Нормално, туристите по света не използват билети, а дневни или седмични карти, тъй че авторите на класацията изобщо не ги интересува популизма на Дневник с поскъпналото билетче.

  34. 34 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    Нисък стандарт на живот в държавата - на какво друго класиране да се надяваме?

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  35. 35 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#19:"k7"]Винаги съм се чудил на туристите, които идват в София - защо?[/quote]А пък аз винаги съм се чудил защо ходят в Индия - невероятна мърсотия, хората потни и миришат (резултат от пикантната храна), всички приличат на едно наше малцинство и като цяло 99,5% живеят в нещо като нашите Столипиново и Факултета... А индийците 100% се чудят 100 пъти повече! Обаче стотици хиляди хора ходят в Индия всяка година...

  36. 36 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Общо взето за ùждестранните туристи София е евтина дестинация,но качеството на обслужване не е на висота,освен това е замърсена,пренаселена.Мисля,че Пловдив,родопските села,Русе са по-атрактивни.

  37. 37 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 806 Неутрално

    От 27 години се рекламираме по този просташки начин. Примамваме външни инвеститори с това, че тук е най-евтината и квалифицирана работна ръка. Примамваме туристи с това, че тук е най-евтиният алкохол в Европа, а може би и в света. Сега пък ги примамваме с евтинията в градовете ни. Кога най-сетне ще разберем, че всеки струва толкова,. на колкото сам се оценява. Френският курорт Куршъовел е най-скъпото место за зимна почивка в света и там ходят само милионери. Едва ли се различава много от другите алпийски курорти, ама рекламата го прави уникално място. И те плащат луди пари, защото е престижно да си там. А ние правм точно обратното и затова събираме в курортите си най-големите боклуци.

  38. 38 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    До коментар [#37] от "proza":

    И България ще стане елитна дестинация, както и София, Пловдив, Русе, Бургас, Варна, Стара Загора, Карлово, Девин и много други градове и градчета у нас. Просто имай известно търпение. Нещата са в ход.

  39. 39 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 629 Неутрално

    "Напитки, развлечения - 7.50 лв." - е да, ако напитките са бири от Лидъл и развлечението е да стоиш и да зяпаш гонките по Околовръстен път или дрифтовете по булевардите.

  40. 40 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#13] от "sa6ka_grey":

    Е да де, но тогава в Париж ще изкарам по-евтино, отколкото е сметнато, а не със 70 евро на ден. И там има супермаркети с нелоша и евтина храна, също и хостели (има и хотели с нелоши цени за двойна стая). Нашият аналог за вход на един музей от 6 лв е тамошен аналог на музей с вход 5 евро.

    Айде да сравняваме ябълките с ябълки.

  41. 41 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#33] от "cristo_n":

    С дневната карта излиза 4лв/ден. С тридневната - 3.33 лв/ден. Седмични няма в София. С месечна за всички линии (това е адекватно да един турист, а не за една линия, метро и т.н), се достига нивото от 2 лв/ден.

    Ясно, идва един турист тук за месец, спи на хостел, храни се от магазина, пие бири също от там (понякога посещава и кварталната кръчма). За този месец успява да спести за една чалготека и 30 дни х 6 лв=180 лв за входни билети за музеи. Да, така излиза сметката - 1356.25 лв/месец си е нелоша сума за едномесечен туристически престой в София.

  42. 42 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#41] от "irons":

    Ама горе не пише никъде "на ден" - пише "транспорт 2 лв.".
    Тези статии принципно са с изсмукани от пръстите данни, но предполагам че са за брой пътувания, примерно залагат 2 пъти отиване и връщане до някъде си, делят тези 4 лв. дневна карта на 2 и хоп - 2 лв транспорт...
    Всъщност, ако знаеха някои пътници в градския транспорт как миришат, щяха по-скоро да напишат, че НЯМА градски транспорт

  43. 43 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ударих калема и ..... салдото ако си софианец:
    храна 5лв +тарнспорт 2 лв +развлечение и напитки 7 лв и + 20 ст забележителности = 14,20 /ден ...за 1 месец ..тотал 421 лева/месец Обаче ако се кара без разлвчение и напитки ..421-210=210 лева
    Ако се махне и храната 210-150=60 лева остават само за транспорт.Но ако и траспорта се махне то тогава на софианеца ще му остават пари от месечната заплата да си плати наем/заем,
    телефон,топла вода,ток и здравна каса.

  44. 44 Профил на sa6ka_grey
    sa6ka_grey
    Рейтинг: 318 Неутрално

    [quote#40:"irons"]Айде да сравняваме ябълките с ябълки.[/quote]
    Еми айде тогава да ги сравним.
    Както казахме,този сайт направен за Backpacking и ето какво пише там
    Best cheap hostel: Hostel Mostel – 11.45 (includes breakfast)
    Transportation: 2.00
    Meals: 16.80
    Drinks/Entertainment: 7.50
    Attractions: 6.00
    Daily Backpacker Index: BGN43.75 = US$24.04/day
    Сега глей:
    най евтиния хостел в перифериите на Париж е около 16 евра,транспорт две пътувания около 3,6 евра,за София дават 16.80 лв за храна в среден ресторант,в Париж 16.80 евра евентуално , биричката по барове около 3 лв,в Париж е 5 евра ,просто съпоставям нещата и ич не ми излизат сметките.Явно по на запад от Видин не си ходил иначе няма да пишеш тъй.

    Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалите
  45. 45 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Тъй като класацията е изградена от много ограничен брой показатели и е насочен към специфичен сегмент - масовия турист, си позволявам да дам един по-широк поглед и сравнения за показателя "Цена на живот" в София и още 6500 града от цял свят, който показва актуални към днешна дата данни в (%) спрямо тази в Ню Йорк:
    Cost of Living Index (Excl.Rent): 37.82
    Rent Index: 10.65
    Restaurants Index: 29.83
    Cost of Living( Plus Rent Index): 24.81
    Local Purchasing Power: 57.07
    С няколко думи: Нивото на цените на хранителните стоки и услугите в София е малко над 1/3 от тези в NYC, наемите са с 9 пъти по-ниски, а интегралния индекс показва, че живота в София номинално 4 пъти по-евтин, а регионалния доход по паритет на покупателната способност (РРР) е само с 40% по-нисък от този в NYC.
    На любознателните препоръчвам сайт в който всеки може да намери данни които го интересуват, включително и за живеещите във всички по-големи градове в България.
    https://www.numbeo.com/cost-of-living/

  46. 46 Профил на libration
    libration
    Рейтинг: 213 Весело

    До коментар [#9] от "wnw04489661":

    Статистични и емпирични данни разтягат локуми? Но това че нашата столица е най-икономичната туристическа дестинация в Европа е перфектното доказателство. Интересно.

    До 50 години и Германия няма да е член на G8.
  47. 47 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    [quote#2:"kalingeorgiev"]които говореха италиански или испански.
    -----------------
    Толкова ли е трудно да се определи езика на който са говорили?...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  48. 48 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1302 Весело


    [quote#47:"Tod"]Толкова ли е трудно да се определи езика на който са говорили?... [/quote]

    А толкова ли е важно?

  49. 49 Профил на Васил Пенчев
    Васил Пенчев
    Рейтинг: 448 Весело

    До коментар [#3] от "penetrating":

    Напротив, с Райънеър се стига до София под 100 лева, че чак до 10 лв. при промоция. Наскоро пътувах с една френскоговоряща швейцарка от Женева, която каза, че редовно пътувала през София, защото билетите от София били най-евтините в цяла Европа. Моето впечатление е същото. Въпросът не е само в евтинията на София, но и в доста доброто качество при тези цени.

    Васил Пенчев
  50. 50 Профил на Васил Пенчев
    Васил Пенчев
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Самият аз съм "турист с раница", макар и в командировки, но с много ограничен бюджет. Тези, които са правили тази класация, обаче не са "туристи с раница". Трябва да се избира, най-евтиното, което да не се окаже скрито скъпо. Например, до Милано Малпенса може да пътуваш за 5 евро, но от Малпенса до Милано автоубсът е 8 евро. Хостелите са общи спални и е рисковано, защото можеш да попаднеш на опасни или твърде неприятни "колеги" по спалня. На практика трябва се взема единична стая със самостоятелна баня в евтин хотел, за да бъде равнището на сигурност достатъчно. Скъпите европейски градове нерядко имат доста по-евтини предградия, които са в достатъчна степен некриминални, напр. Венеция - Местре, Женева - "частите" й във Франция. Изобщо всяка дестинация трябва да се изучава няколко дни, за да се намери оптимално евтиното решение, което винаги изисква творчество

    Васил Пенчев
  51. 51 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5497 Неутрално

    До коментар [#49] от "Васил Пенчев":

    Добре е, ако е истина. Това да се чува. Аз често пътувам с лоу кост компании за лични пътувания и знам плюсовете и минусите им, понеже често пътувам и с нормални.
    Швейцария не е от 9-те страни, откъдето лети Райън Еър до София

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  52. 52 Профил на Васил Пенчев
    Васил Пенчев
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#51] от "penetrating":
    Да, но Уизеър е, а на неин полет до София обсъждахме. Разбира се, Уизеър не издържа сравнение с Райън по "нискотарифност" за българи, но за четвъртата по скъпотия в света Женева разликите вероятно са несъществени.

    Васил Пенчев
  53. 53 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5497 Неутрално

    До коментар [#52] от "Васил Пенчев":

    Моите полети през Женева са сравнително евтини в сравнение с директните. Иначе да, скъпо е - кафе 8 евро, един хубав сандвич с патладжан и сьомга 7.5

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  54. 54 Профил на Васил Пенчев
    Васил Пенчев
    Рейтинг: 448 Весело

    До коментар [#53] от "penetrating":

    Ако човек не внимава и хлътне в първото невзрачно кафене в центъра на Женева, рискува дори и 20 евро . Разбира се, по-добре да си пие кафето в Женева "зад граница", т.е. във Франция, където и да вземе и хотел и да използва градския транспорт след 9 часа
    Много пъти се опитвам да обърна внимание, в т.ч. като транспортен възел за прекачване особено, че София се нуждае от нощен транспорт поне между терминал 1, терминал 2, центъра и ж.п гарата (където е и автогарата), какъвто има в повечето европейски транспортни центрове в т.ч. например в конкурентите Букурещ или Солун, както и предвид склонността да нощни таксиджии да "обръсват" чужденците 20-30 евро от летището.

    Васил Пенчев
  55. 55 Профил на Васил Пенчев
    Васил Пенчев
    Рейтинг: 448 Неутрално

    PS: И пълно "интернетизиране" и дублиране на английски (и на руски евентуално) на цялата информация и плащанията за градски транспорт. Човек планира в наше време пътуванията си изцяло по интернет, а не чрез агенции, и като не може да го направи, избира друга междинна дестинация, Букурещ или Солун и пр. Градските власти не са адекватни на европейското равнище в това отношение също.

    Васил Пенчев
  56. 56 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5497 Неутрално


    До коментар [#54] от "Васил Пенчев":

    Може да се каже, че София се отваря все повече, това е добре. "Колкото повече, толкова повече"

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  57. 57 Профил на Васил Пенчев
    Васил Пенчев
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#56] от "penetrating":

    По-скоро я отварят, за да не кажа, че я изнасилват, за да се отвори. Има множество относително евтини неща с голям ефект за отварянето, които не се правят (освен изброените по-горе). Това е така, защото отварянето не се иска от чиновниците, а от чуждите фирми и туристи, както и от "прогресивните софиянци" като нас
    Никой не се опитва да сравни София като туристическа и транспортна дестинация с европейските столици и да се направи онова, което е по джоба ни. Напр. липсват обществени тоалетни, а колкото има са ужасни. Табели на улиците са крайно недостатъчно и не са дублирани на латиница (на английски език). Чужденецът види ли кирилица отвръща поглед, както ние като видим написано на грузински. Никъде няма карти на града, вкл. и по спирките, с надписа "You are here". Сайт с пълна и точна информация за града, карти и пр. и връзки към специализирани сайтове по всяка тема, няма дори и на български. Малко по-добре сме с открития интернет, но няма карта на точките, където е достъпен. Чистота не е толкова зле. Брюксел, Неапол и Палермо са доста по-зле, но почти всички останали са по-добре. Само младите минувачи в центъра са достатъчно отзивчиви на английски да упътят туристите. Терминал 1 има няколко "тесни места", които не се оправят, напр. броя пунктове за контрол на сигурността, предизвиквайки задръствания сутрин. (А ето още няколко неща, които не са до София единствено, но я засягат: Само до десетина година ще е необходим Терминал 3, за който досега не съм чул дори да се споменава. Терминал 1 и Терминал 2 трябва вече да се разширяват. В Европа влаковете се движат с 300 км в час, а скоростните и по-бързо, рядко закъсняват при цени, съпоставими с нашите. Цените на автобусните билети са монополно завишени, а автобусите са с "външни тоалетни", груби "дефицитни" щофьори, без няколкото "базови удобства".) И много други неща, но кой, кой да ме чуе ...

    Васил Пенчев




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK