До Кюстендил и Черепишкия манастир с "Баба Меца"

До Кюстендил и Черепишкия манастир с "Баба Меца"

© БДЖ



Най-мощният парен локомотив в Европа, чието име е "Баба Меца", ще осъществи две атракционни пътувания за Лазаровден и Цветница по маршрут от София до Кюстендил и обратно и до Черепишки манастир.


Инициативата е съвместна на холдинг "Български държавни железници" и Министерството на туризма.


По пътя за Кюстендил влакът ще спре на гара Радомир, където за половин час "Баба Меца" ще бъде технически обслужена и ще продължи към Кюстендил. За любителите на природата са предвидени две спирки: на Земен – за Земенски манастир и на Скакавица – за едноименния водопад. На гарата в Кюстендил пътниците ще бъдат посрещнати от програма и гидове, организирани от Министерството на туризма. Ще има и достатъчно време за снимки уникалната машина.




Тръгването за Кюстендил от гара София на 8 април, събота, е в 08:55 ч., а връщането обратно към София е в 15:05 ч. Пътуването до Черепишкия манастир ще започне на 9 април, неделя, е в 09:30 ч. сутринта. Влакът ще пристигне на спирка Черепиш в 11:50 ч. Връщането ще е в 15:05 ч.


В цял свят пътуването с ретро локомотиви и вагони е сред най-скъпите преживявания, защото изисква огромен енергиен и трудов ресурс, а поддръжката на старите състави е много по-трудна от всеки друг вид ремонтна дейност. В България чуждестранните туристи плащат едноседмични пакети на цени, които започват от 3500 евро на човек. Цената на атракционното пътуване до Кюстендил и обратно със запазено място е 43 лв., а до Черепишкия манастир двупосочно - 31 лв.


Парният локомотив от серията 46.03, е най-мощният в Европа, а неговата колоосна система по формулата 1-6-2, проектирана от български инженери, е уникална за света. Локомотивът е построен през 1931 година в Полша. На него в продължение на три години, като огняр работи и поетът Никола Вапцаров. След 55 години работа "Баба Меца" спира да пътува. Локомотивът е възстановен от машиниста Ангел Алексиев и от двама негови помощници и от 2015 година отново вози влакови композиции. Наречен е "Баба Меца" заради големите си размери и изключителна тяга. Върху неговото 150-тонно тяло се упражнява 90 тона спирачна сила.


Билети за атракционните пътувания могат да бъдат купени от билетните каси на БДЖ в София. За допълнителна информация, обръщайте се на информационния телефон на БДЖ 0700 10 200.


Тенденциите сочат, че туристите от цял свят проявяват повишен интерес към организираните екскурзии с влак, които са неразделна част от културно-историческия и кулинарния туризъм. Така и общините имат възможност да се представят пред по-голям брой чуждестранни и местни гости.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Малко реклама на БДЖ в трудните им времена не е излишна

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3462 Весело

    Ха-хаааааа
    Тази „Баба Меца” сигурно е от времето,когато Дядо Коледа е бил тийнейджър

  3. 3 Профил на CINZANO
    CINZANO
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Ако е и със стари вагони ще е още по-добре.
    Браво за инициативата.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  4. 4 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#3] от "CINZANO":


    Ако е и със стари вагони ще е още по-добре.Браво за инициативата.
    —цитат от коментар 3 на CINZANO


    Ако разсъждаваш логически, нямаше да пишеш нелепости...

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6204 Неутрално

    Добра идея. Дано просъществува, а не е еднократен ПР.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5123 Неутрално

    Сега е моментът бойко да покаже как се кара влак !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    Ако разсъждаваш логически, нямаше да пишеш нелепости...
    —цитат от коментар 4 на Добрин



    До коментар [#4] от "Добрин":

    Ко написа? нещо от вида:
    Ако пишеш нелепости, нямаше да разсъждаваш логически...

    Човека ти е написал - ще е още по-интересно ако и вагоните са ретро, а не скапаните и мръсни съвременни вагони. Понял?

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  8. 8 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Аз предлагам да не модернизираме държавните железници. Твърде скъпо и неефективно. Ще си направим ретрожелезница, само трябва да сменим двигателите да не са на въглища. Хем готино, хем по лесно за поддръжка и ще привлича туристи.

    Умерен толераст
  9. 9 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 764 Неутрално

    пък в кустендил кви кръчми има...

  10. 10 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#7] от "Чарли":

    Май и твоят багаж колкото неговия. Само двамата смятате, че вагоните няма да са ретро.
    Що не си направите партия на нелогично разсъждаващите мрънкачи?

  11. 11 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Ха-хааааааТази „Баба Меца” сигурно е от времето,когато Дядо Коледа е бил тийнейджър
    —цитат от коментар 2 на Hawaii


    Ахахахха, а "тъпите" немци и швейцарци плащат по 1800 Евра за да видят какво представлява сътийнейджъра на дядо ти Коледа - най-големия правен някога тендерен локомотив в Европа с 6 свързани колооси.
    Ахахаха...

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  12. 12 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Добра идея. Дано просъществува, а не е еднократен ПР.
    —цитат от коментар 5 на penetrating


    Споко! Това е единствената печеливша дейност на БДЖ към момента.
    За съжаление вместо парите получени от нея да отиват САМО за развититето на тази дейност(ремонт и възстановяване на вагони и други локомотиви, както и за интересни трасета...), те отиват да пълнят безкрайното количество финансови дупки в компанията. Накрая персонала обслужващ тази техника се оправя сам и доста често за собствена сметка. А това е определено ненормално!!!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#10] от "Добрин":

    Днес си особено заядлив, фуражке. Да не са ти резнали евроатлантическата пенсия?

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2466 Любопитно

    “Парният локомотив от серията 46.03, е най-мощният в Европа”

    Интересно, предполагах, че трябва да е английски локомотив, доколкото рекордът за скорост на парен локомотив се държи от англичаните с малко над 200km/h, докато този развива по-малко от 70km/h.
    Преди около 40г. пътувах с влак, теглен от парен локомотив по същия маршрут и в купето се возеше машинист. Той твърдеше, че на всеки 50km трябва да гресират колелата на локомотива!

    I Want To Believe
  15. 15 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 896 Неутрално

    А таксата за вредни емисии?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  16. 16 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Чудесна атракция за малки и големи. Ако някъде е останал и дедо Мецан да го реставрират и да го включват в други деситанции

  17. 17 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5630 Неутрално

    Пуф-паф, пуф-паф и лека полека за атракцията бива.

  18. 18 Профил на Чарли Мишкин
    Чарли Мишкин
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    До коментар [#10] от "Добрин":

    Старши, ако си направиш труда да огледаш снимката (от статията) ще забележиш, че "баба Меца" е със "съвременни" вагони.

    А за "багаж" - май ти е колкото на един фатмак, нали?

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  19. 19 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1416 Весело

    "В цял свят пътуването с ретро локомотиви и вагони е сред най-скъпите преживявания"

    Що ли го пише това в статията? То е за умници, дето не са виждали този подвижен състав на живо, а се изказват... неподготвени, меко казано... Този влак няма да ходи до Черепиш за пръв път...
    http://www.economic.bg/bg/news/8/retro-vlak-razhodi-ministri-i-diplomati-do-cherepishkiya-manastir.html

  20. 20 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2300 Неутрално

    Аз пък викам "Баба меца" да се преустрои на газ., за да е в унисон с екологията.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK