В Осло (Норвегия) на гаровия площад на един стълб имало подпрян велосипед от времето на Втората световна война. Счита се, че собственикът му го е оставил там, когато е бил мобилизиран и се е надявал след войната да си го вземе. Той продължава да стои още там и да чака своя собственик. Нрвежците са го оставили и до днес там, като символ на норвежката честност, толерантност и търпимост!!!!
Нас ни няма, защото сме напреднали и вместо велосипеди караме джипове и С-класи. Доста път имат да извървят западноевропейските държави, за да ни стигнат.
В България всеки който кара велосипед е беден лузър достоен за съжаление от возещите се в бълващите отровни газове ламаринени трошки! В Копенхаген дори майките с по 3 деца возят децата си на училище и детска градина с велосипед. В България вероятно Държавната комисия за защита на детето ще отнеме правата на родителя, ако тръгне да ги вози с велосипед.
В България всеки който кара велосипед е беден лузър достоен за съжаление от возещите се в бълващите отровни газове ламаринени трошки! В Копенхаген дори майките с по 3 деца возят децата си на училище и детска градина с велосипед. В България вероятно Държавната комисия за защита на детето ще отнеме правата на родителя, ако тръгне да ги вози с велосипед.
класацията вероятно е за традиционно каране , с изградените велоалеи повеждаме класациите в екстремно колоездене което е бъдещето . велоалеи завършващи в стълб , в подлез , в спирка ,заемащи изцяло тротоари ...
Абсолютно съгласен съм. В Пловдив 99 от 100 жени шофьорки си мислят, че ВЪВ ВСЯКА СИТУАЦИЯ СА С ПРЕДИМСТВО ПРЕД КОЛОЕЗДАЧИТЕ! Няма такъв филм.. карам почти всеки ден колело и това е моя и на съпругата ми опит. Тя също всеки ден кара.
Местна управа на София явно е решила да стимулира автомобилният туризъм. Надяваме се да поведем някоя класация за най-приятелски настроен град към автомобила. Тук може да паркираш навсякъде - в градинката, на велоалеята, на тротоара, в хола на пешеходеца, стига да му оставиш метър до стената, да има как да иде до тоалетната например. Хвала на местната власт. Вкара София в 22ри век направо.
Относно безопасност в Амстердам мога да кажа че не е точно така както се представя. Много туристи се качват за пръв път на велосипед а така стават доста сакатлъци и инциденти. Отделно че велосипедистите (основно по-неопитните, нетолерантните) често се блъскат в пешеходци. А наскоро пред очите на моя позната полицейска кола блъсна велосипедист, който впоследствие почина, пак в Амстердам. Друга моя позната - американка я блъснаха с колело и получи комоцио докато посещаваше Амстердам. Така че внимавайте и се оглеждайте..
Бил съм поне в 5 датски града и 3 холандски....велоалеите са навсякъде и свързват градовете!Срешу тях да тичаме не можеме да ги стигнем както в мисленето така и в велосипедите......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
В България всеки който кара велосипед е беден лузър достоен за съжаление от возещите се в бълващите отровни газове ламаринени трошки!В Копенхаген дори майките с по 3 деца возят децата си на училище и детска градина с велосипед. В България вероятно Държавната комисия за защита на детето ще отнеме правата на родителя, ако тръгне да ги вози с велосипед.
В училищните програми трябва да има 2 часа навън ( независимо дали е студ, сняг, дъжд, жега или вятър) - с велосипед, кану или просто предвижване по маршрут. Така е при скандинавците - при нас селектиране на децата още от 5 клас и попълване на документи.
От единия край на Бургаския залив до другия можеш да минеш с велосипед, включително през целия град Бургас и то само по велоалеи. Бургас заслужава челно място в тази класация.
Нивото на развитие на дадено локално обособено общество, което само е отговорно за средата, която обитава е правопропорционално на възможността да се закараш някъде с колело, но само при следните условия: - без да те е страх че някой джигит ще те отнесе като куче - вестник; - без да има риск да те погълне някой уличен канал; - без да има риск да те хване ток от уличен стълб, забит по средата на велоалеята - без да изкривиш 3 спици скачайки от и на тророарите, в дупките или просто прескачайки боклуците в края на шосето - без да те гони глутница улучни кучета разнасящи бяс и кърлежи
За съжаление нашето софийско общество (+ тези от другите по-големи градове) имат доста по-голеи проблеми да решават преди велоалетите... ето например от колко време се боримс уличните кучета, а онзи ден във Варна едни такива ми подгониха колата и ми нахапаха калника... може би щото карам там със софийска регистрация... :)
Като ме питат защо ходя с колело на работа, обичам да казвам - Размерът на пениса е обратнопропоционален на размера на превозното средство, не ми е чак толкова голям, че да ходя с ролери.
Всеки ден ходя на работа с колело, във Варна алеи има само по дължината на булевардите и то не всички. Обикновено те са заети от хора вървящи пеша или майки с колички. Ако си с колело, предимство нямаш, всеки ти реже пътя, минава пред теб и очаква да спреш магически. Предимство определено ми дават по някога, но не и жени, те и за пешеходци не гледат, само други МПС-та, нищо, че стоят върху пешеходната пътека и някой иска да мине. Не слагам всички под общ знаменател, но до тук това са може би 90% от местните шофьорки.
И към шофьорите на коли - научете се кога се ползва клаксон, всеки път когато го натиснете безсмислено, скротума ви се смалява!
До коментар [#5] от "Ал Бънди":Абсолютно съгласен съм. В Пловдив 99 от 100 жени шофьорки си мислят, че ВЪВ ВСЯКА СИТУАЦИЯ СА С ПРЕДИМСТВО ПРЕД КОЛОЕЗДАЧИТЕ! Няма такъв филм.. карам почти всеки ден колело и това е моя и на съпругата ми опит. Тя също всеки ден кара.
Сигурно си прав, ама я има и обратната страна на медала. Сигурно над 50% от колоездачите си мислят, че имат предимство пресичайки на пешеходна пътека карайки велосипеда.
Как още не го отмъкнал някой наш циганин. По време на соца наш кораб застава на терминал в близост до малко градче в Швеция. На след ден два от местната полиция идват при капитана с искане доброволно да върнат няколкото изчезнали от градчето велосипеди. На напразните опити на капитана да се представи на невинен и обиден, учтиво обяснили, че екипажа му са единствените чужденци в района, а за последните 20 г. това са единствените случаи на кражби на велосипеди. След това нашите морячета върнали колелетата. :)
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
Как още не го отмъкнал някой наш циганин. По време на соца наш кораб застава на терминал в близост до малко градче в Швеция. На след ден два от местната полиция идват при капитана с искане доброволно да върнат няколкото изчезнали от градчето велосипеди. На напразните опити на капитана да се представи на невинен и обиден, учтиво обяснили, че екипажа му са единствените чужденци в района, а за последните 20 г. това са единствените случаи на кражби на велосипеди. След това нашите морячета върнали колелетата. :)
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
Бургас напредва с вело алеите, но сме все още на светлинни години от Холандия и скандинавските страни. Тука няма да видите хора с костюми да ходят на работа с велосипед. Там това е масово (въпреки дъждовния климат).
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
В България всеки който кара велосипед е беден лузър достоен за съжаление от возещите се в бълващите отровни газове ламаринени трошки!В Копенхаген дори майките с по 3 деца возят децата си на училище и детска градина с велосипед. В България вероятно Държавната комисия за защита на детето ще отнеме правата на родителя, ако тръгне да ги вози с велосипед.
Идиотизъм е да возиш дете на велосипед в зимните студове и летните жеги.Съчетано с огромният трафик рискът е огромен.Никога не бих карал детето си до детска градина или училище с велосипед.
До коментар [#20] от "faeton.":Бургас напредва с вело алеите, но сме все още на светлинни години от Холандия и скандинавските страни. Тука няма да видите хора с костюми да ходят на работа с велосипед. Там това е масово (въпреки дъждовния климат).
класацията вероятно е за традиционно каране , с изградените велоалеи повеждаме класациите в екстремно колоездене което е бъдещето . велоалеи завършващи в стълб , в подлез , в спирка ,заемащи изцяло тротоари ...
....С избягване на паркирани напреко баничарки, псуващи тираджии и таксиджии, лелки маащи по велоалеята, екстремни пресичания на жп и трамвайни прелези, и алеи свършващи в околовръстното
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
До коментар [#20] от "faeton.":Бургас напредва с вело алеите, но сме все още на светлинни години от Холандия и скандинавските страни. Тука няма да видите хора с костюми да ходят на работа с велосипед. Там това е масово (въпреки дъждовния климат).
До коментар [#18] от "uq":Дайте ми пример, с поне един работещ български модел. Само един, който ние сме измислили, приложили и работи добре, в България.Ако успеете, ще се съглася с Вас, че може и скандинавците да не са прави, а ние да не сме "сбъркани".
В Пловдив има вече 60 км велоалие, и ще се изграждат още. При напукване/повреда на настилката, се оправят в прилично време. Има добра свързаност вече, и много от тях са безкнфликтни - не трябва да караш по шосето.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Дедо Либен
Рейтинг: 1188 ЛюбопитноВ Осло (Норвегия) на гаровия площад на един стълб имало подпрян велосипед от времето на Втората световна война. Счита се, че собственикът му го е оставил там, когато е бил мобилизиран и се е надявал след войната да си го вземе. Той продължава да стои още там и да чака своя собственик. Нрвежците са го оставили и до днес там, като символ на норвежката честност, толерантност и търпимост!!!!
uq
Рейтинг: 1856 НеутралноМюнхен след Париж и Барселона? Леле смех! Карал съм и на трите места и мога да им кажа да се снимат с тая класация
Иван Тц
Рейтинг: 213 НеутралноНас ни няма, защото сме напреднали и вместо велосипеди караме джипове и С-класи. Доста път имат да извървят западноевропейските държави, за да ни стигнат.
Читател
Рейтинг: 257 НеутралноДо коментар [#3] от "Иван Тц":
Така е.
Ал Бънди
Рейтинг: 470 НеутралноВ България всеки който кара велосипед е беден лузър достоен за съжаление от возещите се в бълващите отровни газове ламаринени трошки!
В Копенхаген дори майките с по 3 деца возят децата си на училище и детска градина с велосипед. В България вероятно Държавната комисия за защита на детето ще отнеме правата на родителя, ако тръгне да ги вози с велосипед.
Ал Бънди
Рейтинг: 470 НеутралноВ България всеки който кара велосипед е беден лузър достоен за съжаление от возещите се в бълващите отровни газове ламаринени трошки!
В Копенхаген дори майките с по 3 деца возят децата си на училище и детска градина с велосипед. В България вероятно Държавната комисия за защита на детето ще отнеме правата на родителя, ако тръгне да ги вози с велосипед.
penetrating
Рейтинг: 8107 НеутралноКопенхаген е заслужено първи. Може би само холандските градове могат да спорят сериозно с него
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertдерибеев
Рейтинг: 2647 Неутралнокласацията вероятно е за традиционно каране , с изградените велоалеи повеждаме класациите в екстремно колоездене което е бъдещето . велоалеи завършващи в стълб , в подлез , в спирка ,заемащи изцяло тротоари ...
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васМустака на народа
Рейтинг: 418 НеутралноИзпусната София ....
rasporama
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#5] от "Ал Бънди":
Абсолютно съгласен съм. В Пловдив 99 от 100 жени шофьорки си мислят, че ВЪВ ВСЯКА СИТУАЦИЯ СА С ПРЕДИМСТВО ПРЕД КОЛОЕЗДАЧИТЕ! Няма такъв филм.. карам почти всеки ден колело и това е моя и на съпругата ми опит. Тя също всеки ден кара.
Индиана
Рейтинг: 470 НеутралноМестна управа на София явно е решила да стимулира автомобилният туризъм. Надяваме се да поведем някоя класация за най-приятелски настроен град към автомобила. Тук може да паркираш навсякъде - в градинката, на велоалеята, на тротоара, в хола на пешеходеца, стига да му оставиш метър до стената, да има как да иде до тоалетната например. Хвала на местната власт. Вкара София в 22ри век направо.
xcheffo
Рейтинг: 257 НеутралноЧакам да видя Бургас в тази класация.
осмоъ
Рейтинг: 433 НеутралноОтносно безопасност в Амстердам мога да кажа че не е точно така както се представя. Много туристи се качват за пръв път на велосипед а така стават доста сакатлъци и инциденти. Отделно че велосипедистите (основно по-неопитните, нетолерантните) често се блъскат в пешеходци. А наскоро пред очите на моя позната полицейска кола блъсна велосипедист, който впоследствие почина, пак в Амстердам. Друга моя позната - американка я блъснаха с колело и получи комоцио докато посещаваше Амстердам. Така че внимавайте и се оглеждайте..
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1844 РазстроеноБил съм поне в 5 датски града и 3 холандски....велоалеите са навсякъде и свързват градовете!Срешу тях да тичаме не можеме да ги стигнем както в мисленето така и в велосипедите......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...dorn
Рейтинг: 1438 НеутралноТова е Копенхаген - снимката е от друго годишно време но нали приказката е за хората и велосипедите.
http://m.24chasa.bg/novini/article/5286238
uq
Рейтинг: 1856 НеутралноЛюбопитно ми е колко от чукча писателите тук са минали поне 10 км на колело в България
dorn
Рейтинг: 1438 НеутралноВ училищните програми трябва да има 2 часа навън ( независимо дали е студ, сняг, дъжд, жега или вятър) - с велосипед, кану или просто предвижване по маршрут. Така е при скандинавците - при нас селектиране на децата още от 5 клас и попълване на документи.
uq
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#17] от "dorn":
И защо трябва да правим като скандинавците? Кой казва. че те са прави а ние - криви?
foreverman77
Рейтинг: 268 НеутралноДо коментар [#18] от "uq":
Дайте ми пример, с поне един работещ български модел. Само един, който ние сме измислили, приложили и работи добре, в България.
Ако успеете, ще се съглася с Вас, че може и скандинавците да не са прави, а ние да не сме "сбъркани".
Phaeton.
Рейтинг: 1291 НеутралноОт единия край на Бургаския залив до другия можеш да минеш с велосипед, включително през целия град Бургас и то само по велоалеи. Бургас заслужава челно място в тази класация.
uq
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#19] от "foreverman77":
Данъчната система работи добре, по-добре от там
Нинов
Рейтинг: 1738 НеутралноДо коментар [#19] от "foreverman77":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Заплащане на паркинг чрез SMS е доста хитро решение.
dorn
Рейтинг: 1438 ВеселоЧислата и субективните представи за редица неща които хората ценят.
Повече няма да обяснявам, нали си карал колело в три града - като папите на Бойко.
mikke
Рейтинг: 213 РазстроеноНивото на развитие на дадено локално обособено общество, което само е отговорно за средата, която обитава е правопропорционално на възможността да се закараш някъде с колело, но само при следните условия:
- без да те е страх че някой джигит ще те отнесе като куче - вестник;
- без да има риск да те погълне някой уличен канал;
- без да има риск да те хване ток от уличен стълб, забит по средата на велоалеята
- без да изкривиш 3 спици скачайки от и на тророарите, в дупките или просто прескачайки боклуците в края на шосето
- без да те гони глутница улучни кучета разнасящи бяс и кърлежи
За съжаление нашето софийско общество (+ тези от другите по-големи градове) имат доста по-голеи проблеми да решават преди велоалетите... ето например от колко време се боримс уличните кучета, а онзи ден във Варна едни такива ми подгониха колата и ми нахапаха калника... може би щото карам там със софийска регистрация... :)
chepokalipsis
Рейтинг: 218 НеутралноКато ме питат защо ходя с колело на работа, обичам да казвам - Размерът на пениса е обратнопропоционален на размера на превозното средство, не ми е чак толкова голям, че да ходя с ролери.
Всеки ден ходя на работа с колело, във Варна алеи има само по дължината на булевардите и то не всички. Обикновено те са заети от хора вървящи пеша или майки с колички. Ако си с колело, предимство нямаш, всеки ти реже пътя, минава пред теб и очаква да спреш магически. Предимство определено ми дават по някога, но не и жени, те и за пешеходци не гледат, само други МПС-та, нищо, че стоят върху пешеходната пътека и някой иска да мине. Не слагам всички под общ знаменател, но до тук това са може би 90% от местните шофьорки.
И към шофьорите на коли - научете се кога се ползва клаксон, всеки път когато го натиснете безсмислено, скротума ви се смалява!
marker
Рейтинг: 718 НеутралноСигурно си прав, ама я има и обратната страна на медала. Сигурно над 50% от колоездачите си мислят, че имат предимство пресичайки на пешеходна пътека карайки велосипеда.
Морски
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#1] от "Дедо Либен":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Как още не го отмъкнал някой наш циганин.
По време на соца наш кораб застава на терминал в близост до малко градче в Швеция.
На след ден два от местната полиция идват при капитана с искане доброволно да върнат няколкото изчезнали от градчето велосипеди. На напразните опити на капитана да се представи на невинен и обиден, учтиво обяснили, че екипажа му са единствените чужденци в района, а за последните 20 г. това са единствените случаи на кражби на велосипеди. След това нашите морячета върнали колелетата. :)
Морски
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#1] от "Дедо Либен":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Как още не го отмъкнал някой наш циганин.
По време на соца наш кораб застава на терминал в близост до малко градче в Швеция.
На след ден два от местната полиция идват при капитана с искане доброволно да върнат няколкото изчезнали от градчето велосипеди. На напразните опити на капитана да се представи на невинен и обиден, учтиво обяснили, че екипажа му са единствените чужденци в района, а за последните 20 г. това са единствените случаи на кражби на велосипеди. След това нашите морячета върнали колелетата. :)
Морски
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#20] от "faeton.":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Бургас напредва с вело алеите, но сме все още на светлинни години от Холандия и скандинавските страни. Тука няма да видите хора с костюми да ходят на работа с велосипед. Там това е масово (въпреки дъждовния климат).
musashii
Рейтинг: 726 НеутралноИдиотизъм е да возиш дете на велосипед в зимните студове и летните жеги.Съчетано с огромният трафик рискът е огромен.Никога не бих карал детето си до детска градина или училище с велосипед.
musashii
Рейтинг: 726 НеутралноСигурно е много приятно цял ден да се спариш в костюма си по време на работа или да го намокриш в дъжда.
Пешката
Рейтинг: 1137 Весело....С избягване на паркирани напреко баничарки, псуващи тираджии и таксиджии, лелки маащи по велоалеята, екстремни пресичания на жп и трамвайни прелези, и алеи свършващи в околовръстното Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Пешката
Рейтинг: 1137 Любопитноот дъжд може да се опазиш - от жега, прахоляк и влажност, малко по-трудно... Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Пешката
Рейтинг: 1137 ЛюбопитноВ Пловдив има вече 60 км велоалие, и ще се изграждат още. При напукване/повреда на настилката, се оправят в прилично време. Има добра свързаност вече, и много от тях са безкнфликтни - не трябва да караш по шосето. Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Читател
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#34] от "Пешката":
Браво на Филибето! Така трябва да е във всеки град и дори в селата у нас!