Най-добрите велосипедни дестинации

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    В Осло (Норвегия) на гаровия площад на един стълб имало подпрян велосипед от времето на Втората световна война. Счита се, че собственикът му го е оставил там, когато е бил мобилизиран и се е надявал след войната да си го вземе. Той продължава да стои още там и да чака своя собственик. Нрвежците са го оставили и до днес там, като символ на норвежката честност, толерантност и търпимост!!!!

  2. 2 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Мюнхен след Париж и Барселона? Леле смех! Карал съм и на трите места и мога да им кажа да се снимат с тая класация

  3. 3 Профил на Иван Тц
    Иван Тц
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Нас ни няма, защото сме напреднали и вместо велосипеди караме джипове и С-класи. Доста път имат да извървят западноевропейските държави, за да ни стигнат.

  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иван Тц":

    Така е.

  5. 5 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 470 Неутрално

    В България всеки който кара велосипед е беден лузър достоен за съжаление от возещите се в бълващите отровни газове ламаринени трошки!
    В Копенхаген дори майките с по 3 деца возят децата си на училище и детска градина с велосипед. В България вероятно Държавната комисия за защита на детето ще отнеме правата на родителя, ако тръгне да ги вози с велосипед.

  6. 6 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 470 Неутрално

    В България всеки който кара велосипед е беден лузър достоен за съжаление от возещите се в бълващите отровни газове ламаринени трошки!
    В Копенхаген дори майките с по 3 деца возят децата си на училище и детска градина с велосипед. В България вероятно Държавната комисия за защита на детето ще отнеме правата на родителя, ако тръгне да ги вози с велосипед.

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8107 Неутрално

    Копенхаген е заслужено първи. Може би само холандските градове могат да спорят сериозно с него

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2647 Неутрално

    класацията вероятно е за традиционно каране , с изградените велоалеи повеждаме класациите в екстремно колоездене което е бъдещето . велоалеи завършващи в стълб , в подлез , в спирка ,заемащи изцяло тротоари ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на Мустака на народа
    Мустака на народа
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Изпусната София ....

  10. 10 Профил на rasporama
    rasporama
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ал Бънди":

    Абсолютно съгласен съм. В Пловдив 99 от 100 жени шофьорки си мислят, че ВЪВ ВСЯКА СИТУАЦИЯ СА С ПРЕДИМСТВО ПРЕД КОЛОЕЗДАЧИТЕ! Няма такъв филм.. карам почти всеки ден колело и това е моя и на съпругата ми опит. Тя също всеки ден кара.

  11. 11 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Местна управа на София явно е решила да стимулира автомобилният туризъм. Надяваме се да поведем някоя класация за най-приятелски настроен град към автомобила. Тук може да паркираш навсякъде - в градинката, на велоалеята, на тротоара, в хола на пешеходеца, стига да му оставиш метър до стената, да има как да иде до тоалетната например. Хвала на местната власт. Вкара София в 22ри век направо.

  12. 12 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Чакам да видя Бургас в тази класация.

  13. 13 Профил на осмоъ
    осмоъ
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Относно безопасност в Амстердам мога да кажа че не е точно така както се представя. Много туристи се качват за пръв път на велосипед а така стават доста сакатлъци и инциденти. Отделно че велосипедистите (основно по-неопитните, нетолерантните) често се блъскат в пешеходци. А наскоро пред очите на моя позната полицейска кола блъсна велосипедист, който впоследствие почина, пак в Амстердам. Друга моя позната - американка я блъснаха с колело и получи комоцио докато посещаваше Амстердам. Така че внимавайте и се оглеждайте..

  14. 14 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1844 Разстроено

    Бил съм поне в 5 датски града и 3 холандски....велоалеите са навсякъде и свързват градовете!Срешу тях да тичаме не можеме да ги стигнем както в мисленето така и в велосипедите......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  15. 15 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    В България всеки който кара велосипед е беден лузър достоен за съжаление от возещите се в бълващите отровни газове ламаринени трошки!В Копенхаген дори майките с по 3 деца возят децата си на училище и детска градина с велосипед. В България вероятно Държавната комисия за защита на детето ще отнеме правата на родителя, ако тръгне да ги вози с велосипед.
    —цитат от коментар 6 на Ал Бънди

    Това е Копенхаген - снимката е от друго годишно време но нали приказката е за хората и велосипедите.
    http://m.24chasa.bg/novini/article/5286238

  16. 16 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Любопитно ми е колко от чукча писателите тук са минали поне 10 км на колело в България

  17. 17 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    В училищните програми трябва да има 2 часа навън ( независимо дали е студ, сняг, дъжд, жега или вятър) - с велосипед, кану или просто предвижване по маршрут. Така е при скандинавците - при нас селектиране на децата още от 5 клас и попълване на документи.

  18. 18 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#17] от "dorn":

    И защо трябва да правим като скандинавците? Кой казва. че те са прави а ние - криви?

  19. 19 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#18] от "uq":

    Дайте ми пример, с поне един работещ български модел. Само един, който ние сме измислили, приложили и работи добре, в България.

    Ако успеете, ще се съглася с Вас, че може и скандинавците да не са прави, а ние да не сме "сбъркани".

  20. 20 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    От единия край на Бургаския залив до другия можеш да минеш с велосипед, включително през целия град Бургас и то само по велоалеи. Бургас заслужава челно място в тази класация.

  21. 21 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#19] от "foreverman77":

    Данъчната система работи добре, по-добре от там

  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    До коментар [#19] от "foreverman77":

    Заплащане на паркинг чрез SMS е доста хитро решение.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  23. 23 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1438 Весело

    До коментар [#17] от "dorn":И защо трябва да правим като скандинавците? Кой казва. че те са прави а ние - криви?
    —цитат от коментар 18 на uq


    Числата и субективните представи за редица неща които хората ценят.
    Повече няма да обяснявам, нали си карал колело в три града - като папите на Бойко.

  24. 24 Профил на mikke
    mikke
    Рейтинг: 213 Разстроено

    Нивото на развитие на дадено локално обособено общество, което само е отговорно за средата, която обитава е правопропорционално на възможността да се закараш някъде с колело, но само при следните условия:
    - без да те е страх че някой джигит ще те отнесе като куче - вестник;
    - без да има риск да те погълне някой уличен канал;
    - без да има риск да те хване ток от уличен стълб, забит по средата на велоалеята
    - без да изкривиш 3 спици скачайки от и на тророарите, в дупките или просто прескачайки боклуците в края на шосето
    - без да те гони глутница улучни кучета разнасящи бяс и кърлежи

    За съжаление нашето софийско общество (+ тези от другите по-големи градове) имат доста по-голеи проблеми да решават преди велоалетите... ето например от колко време се боримс уличните кучета, а онзи ден във Варна едни такива ми подгониха колата и ми нахапаха калника... може би щото карам там със софийска регистрация... :)

  25. 25 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Като ме питат защо ходя с колело на работа, обичам да казвам - Размерът на пениса е обратнопропоционален на размера на превозното средство, не ми е чак толкова голям, че да ходя с ролери.

    Всеки ден ходя на работа с колело, във Варна алеи има само по дължината на булевардите и то не всички. Обикновено те са заети от хора вървящи пеша или майки с колички. Ако си с колело, предимство нямаш, всеки ти реже пътя, минава пред теб и очаква да спреш магически. Предимство определено ми дават по някога, но не и жени, те и за пешеходци не гледат, само други МПС-та, нищо, че стоят върху пешеходната пътека и някой иска да мине. Не слагам всички под общ знаменател, но до тук това са може би 90% от местните шофьорки.

    И към шофьорите на коли - научете се кога се ползва клаксон, всеки път когато го натиснете безсмислено, скротума ви се смалява!

  26. 26 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ал Бънди":Абсолютно съгласен съм. В Пловдив 99 от 100 жени шофьорки си мислят, че ВЪВ ВСЯКА СИТУАЦИЯ СА С ПРЕДИМСТВО ПРЕД КОЛОЕЗДАЧИТЕ! Няма такъв филм.. карам почти всеки ден колело и това е моя и на съпругата ми опит. Тя също всеки ден кара.
    —цитат от коментар 10 на rasporama


    Сигурно си прав, ама я има и обратната страна на медала. Сигурно над 50% от колоездачите си мислят, че имат предимство пресичайки на пешеходна пътека карайки велосипеда.

  27. 27 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дедо Либен":

    Как още не го отмъкнал някой наш циганин.
    По време на соца наш кораб застава на терминал в близост до малко градче в Швеция.
    На след ден два от местната полиция идват при капитана с искане доброволно да върнат няколкото изчезнали от градчето велосипеди. На напразните опити на капитана да се представи на невинен и обиден, учтиво обяснили, че екипажа му са единствените чужденци в района, а за последните 20 г. това са единствените случаи на кражби на велосипеди. След това нашите морячета върнали колелетата. :)

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
  28. 28 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дедо Либен":

    Как още не го отмъкнал някой наш циганин.
    По време на соца наш кораб застава на терминал в близост до малко градче в Швеция.
    На след ден два от местната полиция идват при капитана с искане доброволно да върнат няколкото изчезнали от градчето велосипеди. На напразните опити на капитана да се представи на невинен и обиден, учтиво обяснили, че екипажа му са единствените чужденци в района, а за последните 20 г. това са единствените случаи на кражби на велосипеди. След това нашите морячета върнали колелетата. :)

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
  29. 29 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#20] от "faeton.":

    Бургас напредва с вело алеите, но сме все още на светлинни години от Холандия и скандинавските страни. Тука няма да видите хора с костюми да ходят на работа с велосипед. Там това е масово (въпреки дъждовния климат).

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
  30. 30 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    В България всеки който кара велосипед е беден лузър достоен за съжаление от возещите се в бълващите отровни газове ламаринени трошки!В Копенхаген дори майките с по 3 деца возят децата си на училище и детска градина с велосипед. В България вероятно Държавната комисия за защита на детето ще отнеме правата на родителя, ако тръгне да ги вози с велосипед.
    —цитат от коментар 5 на Ал Бънди


    Идиотизъм е да возиш дете на велосипед в зимните студове и летните жеги.Съчетано с огромният трафик рискът е огромен.Никога не бих карал детето си до детска градина или училище с велосипед.

  31. 31 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#20] от "faeton.":Бургас напредва с вело алеите, но сме все още на светлинни години от Холандия и скандинавските страни. Тука няма да видите хора с костюми да ходят на работа с велосипед. Там това е масово (въпреки дъждовния климат).
    —цитат от коментар 29 на Морски


    Сигурно е много приятно цял ден да се спариш в костюма си по време на работа или да го намокриш в дъжда.

  32. 32 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1137 Весело

    класацията вероятно е за традиционно каране , с изградените велоалеи повеждаме класациите в екстремно колоездене което е бъдещето . велоалеи завършващи в стълб , в подлез , в спирка ,заемащи изцяло тротоари ...
    —цитат от коментар 8 на дерибеев


    ....С избягване на паркирани напреко баничарки, псуващи тираджии и таксиджии, лелки маащи по велоалеята, екстремни пресичания на жп и трамвайни прелези, и алеи свършващи в околовръстното

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  33. 33 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1137 Любопитно

    До коментар [#20] от "faeton.":Бургас напредва с вело алеите, но сме все още на светлинни години от Холандия и скандинавските страни. Тука няма да видите хора с костюми да ходят на работа с велосипед. Там това е масово (въпреки дъждовния климат).
    —цитат от коментар 29 на Морски


    от дъжд може да се опазиш - от жега, прахоляк и влажност, малко по-трудно...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  34. 34 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1137 Любопитно

    До коментар [#18] от "uq":Дайте ми пример, с поне един работещ български модел. Само един, който ние сме измислили, приложили и работи добре, в България.Ако успеете, ще се съглася с Вас, че може и скандинавците да не са прави, а ние да не сме "сбъркани".
    —цитат от коментар 19 на foreverman77


    В Пловдив има вече 60 км велоалие, и ще се изграждат още. При напукване/повреда на настилката, се оправят в прилично време. Има добра свързаност вече, и много от тях са безкнфликтни - не трябва да караш по шосето.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  35. 35 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#34] от "Пешката":

    Браво на Филибето! Така трябва да е във всеки град и дори в селата у нас!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK